Lokakuun lapsoset 2016

Täällä yks tänään plussannut mamma Toinen lapsi kyseessä, tänään siis 4+1 ja hentoinen viiva ilmestyi. Pitänee tässä testailla vielä tällä viikolla uudelleen ja seurailla viivan kehittymistä!
Jännää miten eri vahvuisia viivoja toiset saa samoilla viikoilla. Mun tän päiväinen rv 4+1 oli melko tumma viiva jo.
 

Attachments

Uusi lokakuinen liittyy mukaan! Neljättä lasta odotetaan, yritystä about 2v. Kohdunulkoinen oli 10/14 ja keskenmeno 3/15. Toivottavasti tällä kertaa päästäis loppuun asti.. :) Eka ihan selvä plussa tuli jo viime keskiviikkona viikoilla 3+3! Menkkojen piti alkaa eilen ja viiva oli jo yhtä tumma ku kontrolli.

Ar-ultraan ei mennä, kun meillä ekalla neuvolakäynnillä th ultraa. Viimeksi syke näky 6+1, mutta silti meni kesken, joten nyt vaan odottelen rauhassa..

Minut vois listaan päivittää, la 30.10
Susa123 / 34 / 4 / LKS
 
  • Tykkää
Reactions: Theran ja Mrs.80
Theranille nyt ihan hirmuisesti peukkuja! Mulla tuli vuotoa itse tutkimuksessa, mutta sen jälkeen ei ole juurikaan tullut. Lääkäri sanoi, että mulla on sellaiset paikat, että vuotavat herkästi.

Mua mietityttää alkion koko. Voiko mittausvirhe muka olla noin iso? Onko näin pienellä mahdollisuus selvitä? Soitan kyllä huomenna neuvolaan asiasta ja kysyn, että tehdäänkö asialle jotain ennen viikkoja 12.

Luin äitiyskorttia. Viikkoja 7+0 kuukautisten mukaan. Kokoa 4 mm, joka vastaa viikkoja 6+1. Kohdunsuu on kiinteä ja kiinni, pituus 3 cm.

Nyt en kyllä Googleta netistä enää yhtään mitään alkuraskauteen liittyvää. Asialle ei voi itse tehdä mitään, menee miten menee. Voi kun meiltä katkeisi nettiyhteys seuraavaksi viideksi viikoksi.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Theran
Mä en tajua miten en saa vastattu Merenaalto sulle, mutta siis se viivan vahvuus on kia yksilöllinen riippuen raskaushormonin määrästä ja siitä milloin ovulaatio on ollut. Mulla siis ovulaatio myöhään kierrossa, joten ovulaatiosta laskettuna ois nytten 3+6, kuukautisista tuo 4+1
 
Tämän sivuston mukaan mun alkion koko on normaali:

http://raskausviikot.fi/raskausviikko-7/

Kun itse käytin laskureita, sain ovulaation mukaan la:ksi 12.10. Kuukautisten mukaan olisi jo 7.10. mikä ei ole mahdollista koska tikutin oviksen.

Lääkäri sai tänään la:ksi 10.10. ja 16.10.

Tarvin kohta varmaan jotain rauhottavia. Arvatkaa onko täällä miehellä kestämistä ja vauvastakin tulee joku ressipeikko näillä geeneillä... :mad:
 
Mua mietityttää alkion koko. Voiko mittausvirhe muka olla noin iso? Onko näin pienellä mahdollisuus selvitä? Soitan kyllä huomenna neuvolaan asiasta ja kysyn, että tehdäänkö asialle jotain ennen viikkoja 12.

Luin äitiyskorttia. Viikkoja 7+0 kuukautisten mukaan. Kokoa 4 mm, joka vastaa viikkoja 6+1. Kohdunsuu on kiinteä ja kiinni, pituus 3 cm.

Nyt en kyllä Googleta netistä enää yhtään mitään alkuraskauteen liittyvää. Asialle ei voi itse tehdä mitään, menee miten menee. Voi kun meiltä katkeisi nettiyhteys seuraavaksi viideksi viikoksi.
Jos yhtään lohduttaa niin mulla edellisessä raskaudessa ultrattiin 6+2 (oviksesta laskettuna, kuukautisista laskettuna 6+4) ja alkion koko oli 3,4 mm. Lääkärin mukaan ihan normaali mitta ja terve lapsi syntyi :)

Ja kannattaa koittaa olla liikaa googlettelematta. Helpommin sanottu kuin tehty ;)

Tervetuloa uusille!
 
  • Tykkää
Reactions: Mrs.80
Tämän sivuston mukaan mun alkion koko on normaali:

http://raskausviikot.fi/raskausviikko-7/

Kun itse käytin laskureita, sain ovulaation mukaan la:ksi 12.10. Kuukautisten mukaan olisi jo 7.10. mikä ei ole mahdollista koska tikutin oviksen.

Lääkäri sai tänään la:ksi 10.10. ja 16.10.

Tarvin kohta varmaan jotain rauhottavia. Arvatkaa onko täällä miehellä kestämistä ja vauvastakin tulee joku ressipeikko näillä geeneillä... :mad:
Täällä toinen hermoheikko.. Eillinen ilta menikin peiton alla ja vessassa ravaten katsomassa joko pieni tuli ulos.. Rauhoittavia minäkin varmaan tarvitsisin. :/
Yö meni kuitenkin sikeästi nukkuen ja aamulla tuttu ällö olo.
En kanssa olisi niin huolissaan koosta kun mitä oon lukenut että hyvinkin sikiöt voivat poiketa koon puolesta toisistaan jo alkuvaiheessa. Voi olla että ottaa kasvussa kiinni tai sitten on vaan siro. ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Oxalis kyllä todellakin lohduttaa, kiitos! :)

Eihän tällaisessa ressaamisessa ole mitään järkeä. Nyt on rauhoituttava. Asiat menee omalla painollaan ja loppujen lopuksi itse ei pysty juurikaan vaikuttamaan asioihin. Munhan pitäisi olla elämäni onnessaan: Syke löytyi ja oireita ei ole.

Theran mää voin hyvin kuvitella kuinka siellä asiat mietityttää. Lääkäri puhui eilen alkuraskauden vuotojen tavallisuudesta ja siitä, miten ne pelästyttää ihmisiä.

Tökkiikö muilla tää palsta puhelimella pahasti? Mulla heittelee yhtäkkiä kursoria paikasta toiseen. Tätäkin viestiä olen kirjoittanut ties kuinka monta kertaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Kafi ja eevskuli44
Osasyyllinen palstan tökkimiseen on noi pop-up mainokset mitkä on ihan syvältä. Oon vaan jo oppinut vähän ennakoimaan koska ne tulee ja odottaa sen hetken että ne häipyy.

Niin...tuosta hcg:stä on paljon netissä. Ja mikä on tosiaan toiselle liian vähän voi olla toiselle normaali.

Menkkakipuja taas kun on ollut jalkeilla... Ja sitä myöten ei vuotokaan ole loppunut. Kyllä on ihan hanurista..
Ruoka ei maistu vaikka nälkä oliskin. Ja kun syö niin ylös meinaa tulla.

T&tyyppi 7+5
 
Vauveli vanhalle, noissa mitoissa voi olla isojakin eroja, jokainen sikiö on yksilö :) Huoli pois ja nauti oireettomuudesta! Mulla pp-mitta olikin 7,02mm eikä 7,2.

Täällä ihan kamala olo.. nukuin 20-07 ja siltikin tuntuu, ettei ollut tarpeeksi. Aamulla halailin pönttöä - hampaiden pesu on pahasta :sick:

Mä olen jotenkin niin uupunut, ettei töiden teosta tule yhtään mitään! Toivottavasti tätä ei jatku kovin pitkään. Näytänkin ihan nukkuneen rukoukselta, yleensä jaksan panostaa ulkonäköön töissä, nyt hyvä kun ripsarit saa silmiin ja hiukset sutaistua jotenkuten kiinni..
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle
Hyvä jos tuosta oli apua :) Itse en osannut tuota silloin edes murehtia kun lääkäri piti ihan normaalina tai ei tainnut enempää kokoa edes kommentoida.

Vielä kaksi päivää ultraan! Alkaa vähän jänskättään. Vaikka nyt onkin tosi hyvä olo, taudit alkaa olla ohi, eilinen pahoinvointi on ohi ja ulkona aurinko paistaa. Nyt on hyvä :D

Tsemppiä kaikille vuotojen, huonojen olojen, väsymyksen tai jonkin muun asian kanssa kamppaileville! (y)
 
Ar-ultra peruttu. Soitin tossa terkkarille tosta arvosta ja oli mun kanssa samaa mieltä että on liian matala. Meinas et olis taas tuulimuna. Meen pe uusiks labraan ja ma pääsen ehkä ultraan jos lääkäri vaan suostuu mut ylimääräsenä ottamaan. Kyllä suutun jos ei suostu, kun se on meijän perhetuttu. Mut olen kyllä ihan satavarma et huonosti käy tässäkin, mut onneks oon varautunu pahimpaan. Kunhan nyt vaan pääsis helpommalla kun viime tuulimunassa.
 
Uskaltaisikohan sitä jo ilmoittautua mukaan keskusteluun... Hyvän tovin olen jo seuraillut tätä ketjua :) Olen ensimmäistä kertaa tässä "tilanteessa" (tuntuupas oudolta kirjoittaa tuommosta) ja samanlaisia huolenaiheita ja mietteitä on minulla ollut kuin täällä muillakin: Suurin kysymys on, että onko siellä edes ketään kun ei edes tunnu olo mitenkään erikoiselta... Mitä nyt unohtelen asioita, pieniä vihlaisuja ja kuukautiskipumaisia jomotteluita välillä, rintojen aristusta ja väsymystä. Viime yönä nukuin niin sikeästi, etten edes herännyt koiran haukkuessa lehdenjakajaa. Yleensä herään _kaikkeen_ sen pitämään ääneen ja pelkkään tuijotukseenkin :LOL:

Kiva kuulla, etteivät kaikki ole siirtymässä facebookin puolelle.

kisukis/27/1/Tays
la 14.10
 
Catharin en osaa myös muuta sanoa kuin että julmaahan tämä on sua kohtaan :( Koita jaksaa!

Ehkä muakin vähän väsyttää (niin kuin aina). Heräsin aamulla seiskan maissa minilenkille ja söin vähän. Nukahdin uudestaan ja heräsin puoli kahden jälkeen :eek: Siinäpä meni taas tämä vapaapäivä.

Tulee varmaan hyvin uni tänä iltana. Kello soittaa töihin onneksi jo ennen neljää aamulla :LOL:
 
Tervetuloa uusille! :)

Kyllä on Catharin todella kurja tilanne! :( Paljon voimia! <3

Ikävä tilanne on myös Theranilla. :unsure:Toivottavasti kuitenkin selviät säikähdyksellä tällä kertaa!

Meillä on huomenna illalla ultra. Vähän jänskättää, mutta tuskin yöunia menetän. Voi olla että päikkärit on vähän levottomat. :D

Vauveli vanhalle, mun ymmärtääkseni nää alkiot on tässä kohtaa vielä niin pieniä, että mittavirheitä tulee helposti ja pienikin mittavirhe vaikuttaa isolta alkion kokoon verrattuna kun on ihan millipeliä. Eiköhän teillä ole kaikki hyvin! :)
 
Tuli noista ultrien mittavirheistä mieleen oma edellinen raskaus. Kävin useampaankin otteeseen tarkistusultrassa, kun sikiö oli lääkärin mielestä isokokoinen. Viikolla 35 oli jo sitä mieltä, että täytyy mennä polille, kun koko oli tämän lääkärin mukaan yli 3,5 kg siinä vaiheessa. Kauhuissani odottelin, kunnes lasketun päivän tienoilla vihdoin pääsin polille tarkistukseen. Siellä lääkäri ultrasi vaikka kuinka kauan, mä jo ajattelin että nyt on jotain vialla, kun tämä vihdoin avasi suunsa. Ei kuulemma sitten niin millään saanut lapsesta isokokoista, ultran perusteella 3,2 kg ja päältä tunnustellen 3,6 kg. Seuraavana päivänä syntyikin kolme ja puolikiloinen tyttö. Eli ilmeisesti ei se mittaaminen aina ihan niin helppoa ja tulokset tarkkoja ole...
 
Varovaisesti liityn mukaan joukkoon. Toista lasta odotetaan ja laskettu aika laskurin mukaan 21.10. Todennäköisesti la vielä tuosta muuttuu ultrassa. En ole saanut edes neuvolaan aikaa vielä varattua kun tuntuu vähän epätodelliselta kun plussa napsahti näin nopeasti.

Voi päivittää hillosipuli33/ 2.lapsi/ Jorvi/ 21.10.
 
Eilen oli ensimmäinen neuvola eli viikkoja tasan 8. Niille jotka miettivät asiaa aiemmin niin meillä ei ainakaan edes yritetä kuunnella sydänääniä näillä viikoilla. Mitään erikoista ei tullut käynnillä ilmi ja viikolle 12 varataan np-ultra ja viikolle 14 sitten seuraava neuvola sekä ensimmäinen sokerirasituskoe.
Ensi viikolla vihdoinkin se alkuraskaudenultra, että näkee mitä mitä sinne mahaan todella kuuluu. Eilen illasta tuli jotain rusehtavia tuhruvuotoakin, mutta kun ei enää yöllä tai päivän aikana jatkunut niin tuskinpa on syytä huoleen.

Väsymys ja pahoinvointi vie kyllä kaikki energiat, ihan kaamein olo on iltaisin. Koitan taistella tämän viikon tuolla töissä vaikka mikä olisi, ettei vaan tarvitse paljastaa tätä raskautta sen vuoksi. Nyt kun ei tahdo ruokanaan enää auttaa olotiloihin niin pänni kovasti. Varmaan aika monella muulla sama tilanne sen pahoinvoinnin kanssa?

Toivotaan kuitenkin, että asiat järjestyvät kaikilla meillä parhain päin ja se tärkein kehittyy ja voi hyvin.

Terkuin yökkäys ja salamatkustaja 8+1
 
  • Tykkää
Reactions: Vauveli vanhalle

Yhteistyössä