~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

Kiitti Dreamer tuosta vinkistä Kelan sivuille. Kyllä se mulle antaa sen 19.9. äitiysloman ekaksi päiväksi eli pitää mullakin se vau-sivun laskuri paikkaa. :)

Aika jännä että Tayssissa on kielletty Bebanthenin käyttö rinnoissa. :O Täällä ainakin sai vielä maaliskuussa 2010 ihan sairaalan puolestakin Bebanthenia kun valitin että nänninpäät on kipeät, eikä tarvinnut putsata pois ennen imetystä, ei kuulemma ollut haittaa vauvalle.

Kotiintulovaatteista Tosiaankin, ne sairaalaanmenovaatteet ei välttämättä enää käy sitten poislähtiessä. Mulla oli ainakin niin lapsivedessä ne housut. Vedet meni kotona mutta tulihan sitä koko matkan ajan vielä sairaalaankin mennessä. Ja enpä ollut niitä vaatteita kamalasti miettinyt kun silloin yöllä ne päälleni pistin. Mies toi sitten puhtaat alusvaatteet ja muutenkin puhtaat vaatteet. Olin tainnut jotain katsoa kotona hyllyn reunalle valmiiksi mitä mies sitten toi sairaalaan.

Unohdin varmaan eilen kiittää Branwenia uudesta pinosta!

Kamala kun mulla kramppas yöllä pohje tuosta "ulkosyrjästä" ihan tosi pahasti. Vedet tuli silmistä kun sattui niin saakelisti, eikä oikein auttanut mikään jalan painaminen maahan kun se kramppas tuosta sivusta. Yritin vaan kovasti hieroa sitä ja mies kantoi magnesiumia ja vettä viereen. Monesti on öisin ollut tunne että kohta kramppaa enkä ole silloin uskaltanut liikauttaa jalkojani, mutta viime yönä sitten vissiin unissani olin saanut sen krampin päälle.

Meillä on jännät paikat nyt talorintamalla, ylihuomenna mennään neuvottelemaan mahdollisesta tulevasta ok-talosta. Jee! Kyseessä siis kohde joka valmistuisi kuulemma noin kaksi kuukautta sen jälkeen kun päätös ostosta on tehty. Eli eiköhän me päästäis vielä ennen vauvaa muuttamaan omaan kotiin. :) Olis niin mahtavaa! Uusi talo ja iso piha ja vähän "landemmalla". :)

Mutta nyt taas töiden pariin.

- Hapsiainen ja Lyllervo 28+1
 
Hellou!:wave:

BRANWENILLLE kiitos uudesta hienosta pinosta!


en muista vastasinko sairaalakassia koskevaan kyselyyn jo: no, mä en aio sellasta pakata, en ole koskaan pakannut etukäteen, neuvolakortilla ja lompakolla olen sairaalaan menny:rolleyes: Mä oon aika rento sen suhteen, ensinnäkin kun varmasti menee yliajalle, ja uskon ettei sitten oo niin kiire etteikö ehtis jotain tarpeellista haalia mukaan. Toiveissa olisi kotiutua nopeesti kuitenkin :)


(.)
Mulla on pinkeä olo, eikä hajuakaan miten vauva mahassa on. kauhee kuula vaan möllöttää tossa edessä:cool: Aurinkoa kun oon ottanu ni maha on kivan ruskea:heart: Mahassa on bileet öisin 3-4 aikaan :D
Nyt muuten tajusin etten ole liikkeitä tuntenu juuri heräämisen jälkeen... täytyy mennä kuulostelemaan vähäsen, ettei mamma huolestu

T:Neiti+Kihuli 29+1
 
Heips, ja Branwenille kiitokset uudesta pinosta! :wave:

Joku tuossa jo sanoikin, että ensi kuussa varmaan syntyy jo ensimmäiset vauvat tästä pinosta! :O Hurjaa, miten aika on mennyt niin nopeasti!

hapsiaiselle onnea talokauppoihin! b:)d

Sairaalakassista: Juu, en ole ehtinyt miettiä, kuten en kyllä oikein mitään muitakaan vauvaan tai synnytykseen liittyviä asioita. Kyllä sen ja kaikki muutkin ehtii syyskuun puolella vielä katsomaan. Tässä välissä on kuitenkin muuttoprojekti, johon menee tehokkaasti koko elokuu. Eilen käytiin hakemassa muuttolaatikoita, ja tänään varmaan pitäisi alkaa ensimmäisiä tavaroita pakata.

Suurin osa vauvanvaatteistakin on vielä mun siskolla Tampereella. Jos ne nyt jossain välissä ehtisi sieltä saamaan... :whistle: Kestovaippoja kyllä pesin tuossa yksi päivä. Ostin ison kassillisen käyttämättömiä Imse Vimsejä ja muita S-koon kestoja. Itselleni olen pikkuhiljaa raskauden aikana ostanut alennusmyynneistä imetyspaitoja ja -liivejä. Kestoliivinsuojat ja -siteet on vielä hankintalistalla.

Vauvan kokoarvio tehtiin esikoisesta synnytystapa-arvion yhteydessä viimeisellä neuvolalääkärikäynnillä. Ihan käsikopelolla lääkäri arvioi vauvan koon, ja hyvin lähelle osasi arvioida. 3,5-kiloista veikattiin sekä nlalääkärissä että synnärillä, ja esikoinen oli syntyessään 3460 g:a. Ultraan pääsee vain jos on jotain syytä epäillä vauvan normaalia isompaa tai pienempää kokoa, tai jos synnytystapa-arvio tehdään esim. radin vuoksi äitiyspolilla.

Sf-mitta kasvaa tasaisesti alimman ja keskikäyrän välissä. Maha ei edelleenkään ole mikään valtava, eikä olokaan mitenkään tukala. Toki ehtii se tässä vielä tukalaksi muuttua, esikoisestakin alkoi henkeä ahdistaa sitten kun kohtu kasvoi tarpeeksi korkealle joskus rv 32 jälkeen.

Nukkuminen sujuu pääsääntöisesti hyvin. Helteillä uni oli kyllä katkonaista ja olo epämiellyttävän nihkeä. Viikonloppuna olimme mökillä ja siellä nukuin liian kovalla patjalla. Palkkiona oli ihan järkyttävät liitoskivut, tuntui, että häpyliitos voisi poksahtaa poikki koska vaan! :kieh: Onneksi oma sänky soveltuu hyvin kylkinukkumiseen, eikä vastaavia kipuja ole kotona.

mimmu: Tuo häpyluun vihlominen on liitoskipua. :( Se tekee kyllä tosi kipeetä, kuten tuossa edellä jo mainitsinkin. Mulla ei onneksi oireile istumatyössä, joskus kävellessä vihloo ikävästi.

Hemmin: Toivottavasti raskausmyrkytys ei nyt ala oireilla pahemmin! :hug:

Pyöriikö teillä muilla muuten vauvat vielä ympäri? Tämä tyyppi nimittäin yllätti viikonloppuna pyörähtämällä lauantai-iltana vielä perätilaan, vaikka aika pitkään on viihtynyt jo pää alaspäin. Onneksi mahtuu näköjään möyryämään, ja oli aamuun mennessä kääntynyt jo takaisin. Tänään neuvolassa majaili myös raivotarjonnassa, peppu vasemman kyljen alla ja jalat oikealle päin.

Tänään oli viimeinen käynti nykyisessä neuvolassa. Harmi, että oma terkka oli juuri nyt lomalla. Onneksi sijainen oli ihan mukava, toivon, että uudessa neuvolassakin on yhtä mukava henkilökunta. Kaikki arvot oli ok, hb:tä ei tällä kertaa edes katsottu.

Viimeiset neljä viikkoa töissä pyörähti eilen käyntiin!

-Pantsu ja typy rv 31+0 *poks*
 
sf-mitasta vielä, kerronpa nyt sitten kumminkin kun Branwen houkutteli ;) se on siis mitattu rv 31 ja mitta huikeat 32cm :| ja todella, vauva taitaapi olla perätilassa.

minusta tuntuu, että tuo on vielä pyörähtänyt pariinkin otteeseen tässä ihan viime viikkoina. eli Pantalaimon, kyllä meillä ainakin on täällä pyörähdelty, vaikka luulisi tosiaan tilan käyvän vähiin. melkoinen mönkiminen ollut masussa, ja aina kun hoksaan, että noin, nytpä tuo saattaapi olla raivotarjonnassa, niin annas olla, jo taas käy melkoinen hässäkkä ja tilanne muuttuu. tai siltä minusta ainakin tuntuu. potkut tuntuvat niin selkeästi välillä ylhäällä ja välillä alhaalla.

ihanaa kun ei ole niin kamalan kuuma =) =) =)

mätky ja huikea sf 31+3
 
mätky Sullahan on sama sf-mitta kuin mullakin, eikä mulle mitään valitettu... Vanhasta neuvolakortista tosiaan aamulla vilkasin niin myös esikoista odottaessani minulla oli näillä viikoilla sama sf-mitta. Minä en tuosta ole kovin huolissani, älä sinäkään ole! :hug:
 
Äh, munmakuuhuoneen sisustuksesta ei tule mitään! Huone on niin tyhmästi suunniteltu ja mitoitettu! Enhän mä saa sinne mahtumaan edes sitä pinnasänkyä! :headwall: Sainkin siitä loistoidean; mähän ostan meille kerrossängyt! :LOL: Mitä äiti ei tekisi lastensa hyvinvoinnin hyväksi :rolleyes:

vauvan asennosta mulla ei ole vieläkään mitään hahmotusta, potkuja tulee millon mihinkin! Varsinkin kun käännyn kyljelle niin tulee välillä tosi selkeitä kovia iskuja ja muljaisuja, sivuttainko se siellä sitte on?!

Onko kukaan muuten menossa yksityiselle ylimääräiseen ultraan esim. sukupuolen varmistamisen toivossa? :cool: Mua niiiiiiiiiiin tekisi mieli, mutta mies on kovin sitä "rahan tuhlausta" vastaan. Mä jo mietin että jätän oman kampaamokäynnin väliin ja menen salaa yksin :saint: Tietysti muutenkin haluis nähä pikkusta ja tietää onko kaikki ok, mutta myönnän että mua polttelee tuo sukupuoliasia ihan sairaasti :D Jo ihan siksi että mulla olis tyttöjen vaatteita tulossa monta laatikollista kaverilta , mutta en tiedä viitsinkö ottaa nyt enempää vastaan kun en ole varma :rolleyes:

Tuntuipas muuten jotenkin syksyiseltä ulkona tänään! sellainen ovela kylmä tuuli, heti kun hypättiin elokuun puolelle, vaikka lämmintähän tuolla muuten vielä on. Itse asiassa just sopivaa!
Ajattelin hemmotella itseäni syystukalla (lyhyempi, ja ehkä tummempaa raitaa) jos en nyt sitten sinne ultraan salaa päätä mennä :$....kun kaulasta alaspäin tässä ei ainakaan hehkeämmäksi muututa!

Pitää vielä mainostaa lukemaani pokkaria "Himoshoppaajan vauva"....jos kukaan on tylsistynyt niin tuo on hauskaa luettavaa näin raskaana ollessa! En ole itse muuten lukenut aikoihin, mutta tuon kun lahjaksi sain niin luin parissa päivässä. Hyvin pystyin samaistumaan moniin juttuihin :D

Kenzie 28+5
 
Hemmi toivotaan, ettei raskausmyrkytystä puskisi :hug: mutta hyvä, että seuraavat. Ja onhan noita viikkojakin kuitenkin jo ihan hyvin :)

Maarit korjasin :wave:

Manna haluatko, että lisään sinut listalle? Tervetuloa tännekin juttelemaan :)

mimmu liitoskivuiksi sanoisin minäkin :( tuntuu siltä, kun lantio halkeaisi kahtia, tai sitten kävellessä vuoron perään vihloo kumpaakin nivusta. Tuntuu, että vauva painaa nyt pajon alempana lantiossa, niin se vielä pahentaa tuota tunnetta.

Vauva pyörii vielä satunnaisesti perätilaankin, mutta humpsahtaa aika nopeasti taas raivotarjontaan. Tuntuu nuo käännökset sellaisina oikein muljauksina. Enemmän on sitä, että nousee tuohon niin ylös kuin pystyy, polkee aikansa kylkiluita ja sitten oikein vauhdilla sukeltaa taas takaisin alas, jossa kairaa sitten päällään. Kai se meinaa joskus ulos siis tulla :D

mätky minulla on ollut molemmista sf 29 cm tuolla viikolla, ja molemmat ovat silloin mitattaessa terkkarin mukaan olleet jo hyvin painuneet tuonne alas lantioon ja raivotarjonnassa. Mahakin on jo ollut ihan selvä sellainen ”pöytä”, jonka päällä voisi vaikka kahvikuppia lepuuttaa. Eli ihan normaaliltahan tuo sinun mittasi kuulostaa, kun kerran perätilassa vielä kaiken lisäksi punkeaa :hug:

Makuuhuoneen sisustuksesta tuo kerrossänky kuulostaa paremmalta kuin se riippumatto, jota mies meille aikaisemmassa asunnossa suunnitteli :D

vauvan asento on ollut helpoin hahmottaa, kun on etsinyt sen kovan mötikän (pään tai pyllyn) tuosta ihan ylävatsalta ja sitten kuulostellut, mihin suuntaan pieni räpeltää.

ylimääräiseen ultraan ei aiota rahansäästösyistä, mutta vähän elättelen toiveita, että jos neuvolassa vaikka voisi vähän kurkata, kun siellä kerran laite on… :cool:

Kampaajalle pitäisi mennä, mutta taitaa jäädä syntymän jälkeiseen aikaan :) ihan silläkin, että sen sulkasadon koittaessa haluan kuitenkin taas lyhyet hiukset, kun niitä pitkiä on sitten muuten ihan yöks-asteelle saakka kaikkialla :x

Kenzie täytyypä vilkaista tuota kirjaa :) Kiva olisi lukea enemmänkin, mutta tuntuu, että kirjastosta on vaikea ihan vaan hyllystä löytää jotain, jos ei tiedä, mitä etsii. Muitakin vinkkejä otan mielellään vastaan :wave:

(.) Hulvaton väsymys alkaa väistyä ja hengitys on helpompaa :) Josko tuo parin viikon hevoskuuri rautaa olisi alkanut auttaa :) Kovasti polttelisi laittaa jo pinnis ja hoitopöytä valmiiksi ja ostella pienet vaipat jne, mutta jos vielä pari viikkoa malttaisi… miehen lomilla voisi sitten yhdessä ne laittaa :heart:

Branwen ja Sissi 31++6
 
( . ) Terveisiä neuvolasta, paastosokeriarvot olivat kotiseurannan jälkeen koholla joten terkka laittoi lähetteen äitiyspolille. Sinne pitäisi päästä jo ensi viikolla, mittauksessa oli useita kohonneita arvoja myös ruokailun jälkeen. Terkka piti todennäköisenä että joudun aloittamaan ainakin iltainsuliinin pistämisen mikä olisikin sitten ihan uusi juttu meikäläiselle. No, kaippa siitä selvitään kun on nyt vapautettu työtehtävistä (tosin ei kotityö-) ihan oman hyvinvoinnin hoitamiseen ;) Verenpaineet olivat 123/73, painoa tullut viikossa lisää 200 gr ja sf-mitta 31. Vauvan syke 140 ja liikkeet ++. Hemoglobiinia olin saanut kiskottua hieman ylöspäin, nyt 114. On ollut aiemmilla kerroilla raivotarjonnassa ja siellä edelleenkin tänään. Toivottavasti myös pysyttelee niin päin syntymään asti.

Aurinkoista päivää kaikille! :cool:

kolmenmutsi ja tiitiäinen 30 + 0 pokspoks!
 
Moikka taasen :wave:

Paksusti voidaan, mutta ihan hyvin kuitenkin RD:stä huolimatta. Käyn kontrolleissa n.2viikon välein ja viime viikolla pikkuisella oli jo kokoa 1,5kg. Tähän asti kasvu on ollut kuulemma maltillista, mutta tarkkaillaan jatkuuko se samanlaisena vai kiihtyykö? Näin ollen vastassa saattaapi olla lapsivesipunktio ja aikaisempi sektio, mutta viimeistään saamme tavata tytsylin rv 39, jolloin vimeistään leikataan :heart:

Kovasti potkuttelee, mutta tuntuu tykkäävän siitä kun äiskä on liikkeellä ja nauttii olostaan residenssissään :LOL:

Äitiyspakkauksen hain maanantaina ja ensimmäinen satsi pyörii jo koneessa. Minä kyllä tykkäsin sisällöstä paljonkin kun vertaa esikoisen pakettiin 2006!! Toppapukukin oli niin kiva, että tulee varmasti käytettyä. Eilen kävin vaateostoksilla Jumbossa ja onneksi jotain sentään löytyi, mutta Lindexillä ei ollut mamma-alkkareita, jota ihmettelin suuresti?!? Täytyy mennä toiseen tässä joku päivä. Tykkään käyttää mallia, joka nousee mahd.paljon vatsan päälle.

Sairaalakassiin:Aikaisempina kertoina olen ottanut välttämättömimmät. Laturi, omat pesuvehkeet, joista saippua oli ihan must!! Ei ollut mitään sen ihanampaa kun tuoksua kotoisalle ja raikkaalle kaiken suttuisuuden jälkeen ( sektion jälkeen suihkuun vasta seuraavana päivänä). Äityskortti tietenkin, kotiutumisvaatteet niin itselle kun vauvallekkin. Imetysliivit ja suojia myös mukaan!! Vauvalle tutti jos saattaisi jo maistua? Saattaapihan se olla, että sinne puikahtaa muutakin, mutta tossa ehkä tärkeimmät?

Nyt taidan imuroida ja sit suihkuun ennen poikien hakua tarhasta.

// Muutosta & Helvi 29+4
 
Neuvolalääkäri takana. Sairaslomaa jatkettiin äitiysloman alkuun 22.8 (varhennettu). Neuvolakäynnit nyt kahen viikon välein ja seuraava lääkärineuvola rv36 jos ei ihmeempiä tapahdu.

Antibioottikuuri tuli, kun kontrollinäytteessä (oli se virtsatieinfektio joka siirty munuaisaltaaseen) näky jotain kasvua. Sisätutkimusta siis ei tehty, koska vointi hyvä ja ei suppareita. Kaikki mittaukset oli muutenkin ok. Sf-mitta oli noin 28cm. Vauvan asennosta ei tietoa, möyrii miten sattuu. :D

Branwen puhuskeli kampaajasta. Minäki! Leikkausta vois vähän pitkittää mut väri on ihan kamalalla mallilla. Välttelen peilejä. Mut ei tän pään kanssa kohta kehtaa liikkua missään.

Tine & VienoIlmari 30+3
 
Kolmen mutsi / RD-sairastajat Paljonko sokeriarvo saa olla ruokailun jälkeen? Mulla paastoarvot kunnossa, mutta kun en saanut sokerirasitusta suoritetuksi pahoinvoinnin takia, niin pitäisi mittailla. Eli mitä arvon pitäisi olla?

Maarit ja Niksu 29+
 
Branwenille iso kiitos taas uudesta pinosta! :flower: :)

Mielialoista meinas mennä niin kiukutteluks ja valittamiseks tää mun palstailu, että pidin nyt pienen tauon, sopivasti loppui helteet ja mun mielialat "normalisoitui". :D Kauheeta, miten sitä olikin koko viime viikon kun hanuriin ammuttu karhu, inhottaa oikein kun mies joutui olemaan tulilinjalla kokoajan. : / Kiva toisen olla kesälomalla, kun vaimo joko itkee tai raivoaa tai molempia. Sitten kun aina anteekspyytäessäkin sai jonkun uuden riidan aikaseks... :ashamed: Mut huh kun helteet loppui nii oon ollut kuin naantalin aurinko. :)

Sairaalakassia en oo vielä ees miettinyt. Varmaan sitten loppukuusta tulee laitettua, kun alkaa äippälomakin. Tuskin kuitenkaan tarvii hirveesti mitään erityistä katsoa, kun on kuitenkin suht. lähellä toi sairaala (n. 45km) ja kuitenkin mies joutuu ajaan kotiin yöksi, niin samahan sen tuoda mun romujani sitten taas aamulla tullessaan. :)

Meinaatteko muuten käydä synnärillä tutustumiskäynnillä tai sellasella? Kun katselin tossa noita tayssin sivuja ja osui silmään, et sieläki nyt alettais järjestään niitä. Vois mennä katsomaan, sais vähän ainakin jonkunlaista käsitystä niistä käytännöistä sielä. :)

Mutta nyt vois alkaa siivoomaan muovikaappia. Jestas miten voi mennä sotkuun kuukaudessa!

pipituuna & pikku-ukko 31+6 :heart:
 
Sairaalakassista Kiitos kaikille, jotka ootte laittaneet vinkkejä tai kokemuksia, mitä olis hyvä laittaa mukaan. Ei nimittäin oo sille asialle vielä uhrattu ajatustakaan. Ehkä äippälomalla sit pakkailen sitä. Ilman teidän apua sieltä varmaan puuttuis vaikka mitä...

Synnärille pääsen onneks tutustumaan pariinkiin kertaan ennen h-hetkeä. Pääsin mukaan sellaiseen luonnonmukaiset kivunlievitysmenetelmät synnytyksessä -valmennusryhmään, joka kokoontuu tuossa syksyllä synnärillä kahtena iltana parin tunnin ajan. Kätilö vetää ryhmää. Kaverini ei aikanaan päässy, kun ryhmä täytty niin äkkiä, mut onneks kävi tuuri ja mahduin mukaan. Kiinnostaa kovasti! Onneks tulee paikat tutuks ennakkoon, niin on turvallisempi mieli mennä synnyttämään. Serkku joutuu ilman ennakkokäyntiä synnärille lähtemään omaan synnytykseensä (minä hetkenä hyvänsä :)).

Branwenille jälleen suurkiitokset pinosta :flower:!! Mihin me jouduttais ilman sua :D. Kiitos myös ohjeesta vauvelin asennon etsimiseksi. Olen ehkä arkaillut tuon vatsan painamista ja voimakkaampaa tunnustelua. Uskaltauduin sitten äsken vähän "vahvemmin" koplaamaan ja tuntuisi siltä, että ehkä tuo pää alaspäin tuolla elelee, vaikka välillä aikamoista myllerrystä pitääkin.

(.) Massu on nyt toista iltaa putkeen ihan kiristävän pinkeä. Eilen ei tuo "kiristäminen" loppunut ennen kuin saunan jälkeen pötkötin sohvalla ja siihen sitten nukahdinkin. Tuntuu, että nykyään kiristyy tuo maha heti, kun jotain enemmän puuhailee tai nostelee. Ei satu, eikä henkeä ahdista tai mitään. Kait se sitten jonkin sortin supïstelua on :confused: tai sitte vaan alkaa tuo nahka käydä vähiin. Oletan, ettei ole kuitenkaan haitallista, kun ei satu?? Katotaan, miten tuo maha reagoi ens viikolla, kun työt taas alkaa...

Joanmi + matkustaja 29+2
 
Olin tänään esikoisen kanssa mustikkametsällä ja voi kiesus.. nyt on nivuset tulessa ja supistaa......!!! taisi olla viimeinen mustikkareissu mahan kanssa (mutta saatiin kivasti pakkaseen nyt marjoja:heart:)
Pakko mennä pitkäkseen ku on nii kipee olo kyl ihan jokapaikasta..:O

T:Neiti+Kihuli rv 29+2
 
Hellouta taasen! Taallakin oli omalla lekurilla kaynti tanaan ja kaikki ok. Ainut vaan etta pikku neiti (?) paatti tuossa eilissa yona kaantya peratilaan ja ultratessa oli sitten niin huonossa asennossa ettei saatu viela varmistettua tyttolupausta. No, jospa se parin viikon paasta olisi kaantyny takaisin raivotarjontaan ja saataisiin sukupuoli selville. Vaikka eipa se tieto hirveesti mihinkaan vaikuta, samat vaatteet kuitenkin tulossa ekalle 3 kk:lle. Yhden mekon ostin. Yksi iso koneellinen vaatteita on nyt pestyna ja silitettyna odottamassa kayttoa.

Mina se ostelin jo kaikenmaailman tilpehooria (rasvat, vaipat, liivinsuojat jne) tuossa pari viikkoa sitten kun satuin kaupungissa olemaan. Pitaakin alkaa miettia sairaalakassin sisaltoa seuraavaksi vaikka en sita taytakaan ennen syyskuuta. Laukku pitanee ostaa kun ei ole talla hetkella muuta kuin matkalaukku kotona, ellei nyt sitten jollain tutulla ole antaa isoa laukkua lainaksi. Taalla pitaa tuoda melkein kaikki tarvikkeet itse sairaalaan, joten tavaraa riittaa!

Ja Branwenille kiitos uudesta pinosta!

Danone81 rv 30+3
 
Sf-mitasta:Mä katselin esikoisen ajalta noita ja mulla oli kolme eri mittaajaa niitä tehnyt ja siis heitteli kyllä ihan miten sattuu, oli välillä jopa pienentynyt. Kai se riippuu vauvan asennosta ja mittaajasta...tietääkö joku mikä merkitys tolla mitalla on? tai siis miksi sitä mitataan kun vaikuttaa olevan aikalailla mittaajasta ja vauvan asennosta riippuva...

Omaa napaa törkeesti taas: eilen oli lääkärineuvola ja siellä kaikkitaaskin periaatteessa hyvin. Pääsin ultrallakin katselemaan pikkusta.
Paino:+400g/vko (+700g/vko yhteensä nyt n.14kg:whistle:)
hb:132 (128..grilliruoka vissiin tehnyt tehtävänsä kun mulla vain nousee:D)
pissa:--
syke:139
verenpaine:128/74
sf-mitta:26 (tipahti yläkäyrältä keskikäyrälle, toki nyt eri mittaaja ja sanoi että vauva laskeutunut alas)
liikkeet:++
asento:raivotarjonta
Arvot oli hyvät ja vauva voi hyvin, mikä tietty pääasia. Mä valittelin vähän selkää, supistuksia ja että vauva painaa alaspäin välillä tosi kippesti. Lääkäri tuumasi että laitetaan sairaslomaa äitiysloman alkuun asti ja kysyi että mitä mieltä minä itse siitä olen. Sanoin että oon nyt ollut kolme päivää töissä ja haluaisin nyt yrittää ollakin vielä hetken että maanantaina aloittaa mun tuuraaja ja muutenkin haluaisin yrittää töissä olla koska kotona käy aika niin pitkäksi. Sain uuden ajan kolmen viikon päähän ja sanoi että luultavasti sitten aloitetaan sairasloma, nyt saan yrittää olla töissä mutta työmatkoille en saa enää lähteä ja heti jos siltä tuntuu niin soitto neuvolaan ja saan sairaslomaa äitiysloman alkuun asti. Tuntuu hyvältä tietää ettei mun tartte noille työreissuille lähteä ja että mun ei tartte jaksaa jos en jaksa. Nyt mennään päivä kerrallaan. Kyllä iltasin tuntee että on ollut rankkaa ja stressaavaa töissä kun meinaa supistella, selkää särkee ja vauva porautuu jossain tuolla alhaalla. Mutta tosiaan katsotaan nyt. Tää viikko alkaa olla hyvällä mallila jo, huomenna ajattelin lähteä aikasin kotiin koska mulla niin paljon ylityötunteja.

Matilda ja pikkuvauva 28+3
 
Branwen, kiitos uudesta pinosta. Hullua miten nopee aika menee. Mullakin tänään tasan kaks kuukautta laskettuun aikaan! ja ihan hullua ajatella että tässä kuussa se mammaloma jo alkaakin! Jeeee :D

Mimmosta vaatetusta muuten ootte aatellu vauvalle sit kotiintulovaatteeks? Lähinnä mietin sitä ulkoasua, että minkähänlainen olis sopiva? Nyt olis hennesillä ihania karvaisia nallehaalareita, ja mietin että oliskohan semmonen sopiva? Tokihan ei voi vielä tietää että mimmosta säätä sillon lokakuussa on, mutmut :D Product Detail | H&M kattokaa nyt, voiko oikeesti sulosempaa olla? :D

Mulla on vielä kaikki vauvajutut laittamatta täälä kotona! Vois niitä pikkuhiljaa alkaa tosiaan pesemään ja laittamaan, mutta aattelin säästellä sitä tonne äippäloman alkuun asti, että on sitten sillon jotain kivaa tekemistä! :D Innolla kyllä ootan että vaunut ja pinnasänky ja hoitopöytä sun muut tuuaan tänne mun kotiin. Sitte varmaan käyn vaunujakin muuten vaan hyssyttelemässä :D

Mulla sf-mitta oli rv 30+0 niin 29cm. olis kyllä kiva tietää vauvasta jotain kokoarviookin, mutta eipä sitä taida saada kun sit vasta sillon joskus vikassa lääkärineuvolassa. Pelottaa että tulee hirmu iso vauva, ku oon tämmönen sokerimonsteri!

Mulla on viikonloppuna kummipojan ristiäiset ja ei ole mitään vaatteita! Hitto tätä vaateahdistusta :D Ei huvittas ostaa mitään mekkookaan, kun sitä sit tuskin tulis pidettyy ees missään muualla. Kai se on kuitenkin vaan sponssattava siihen :D

Täällä oli viikonloppuna vauvalla tosi hiljasia hetkiä. Meinas jo iskee paniikki ku makeen syöminen ja kyljellään makoilu + tökkiminen ei auttanut yhtään. Muutama vaimee liike tuntu jossain välissä.Mutta nyt on taas liikuttu sitäkin enemmän onneksi! :D

Nyt töihin, 18 työpäivää jäljellä :cool:

Cinderella ja Nuutti 31+2 :heart:
 
Moikka vaan, pitkästä aikaa :wave:

Enpäs ole aikoihin tänne kirjotellut, lukenut kylläkin. Tänään rv 29 ja eilen kävin ultrassa 6 viikon tauon jälkeen. Silloin tällöin on supistellut, mutta on mennyt levolla ohi. Nyt lääkäri sanoi, että jos yhtään supistelee, niin suoraan synnärille... kait ne sisään sitten ottaa. Eilen tehtiin painoarvio tytöille, A 1300g ja B 1275g, vastasivat viikkoja. Ja lääkäri sanoi, että 100% molemmat tyttöjä :D Kaikki oli hyvin ja tämä mamma sai huokasta helpotuksesta! Kovasti painaa tuonne alas ja eikä ihmekään, A:n pää on jo tukevasti lantiossa. Molemmat pää alaspäin. Ja vauvaa mahassa on yhteensä jo melkein 3 kg verran. Lääkäri oli sitä mieltä, että viimestään rv 36-37 käynnistetään :O ellei omia aikojaan tule aikaisemmin. Se olisi jo syyskuun loppu, eli ensi kuussa!!! Pitäisi lepäillä. Maata, syödä ja käydä vessassa, oli lääkärin määräys. No kotona 2- ja 4-vuotiaat, joten kyllä tässä tulee muutakin tehtyä.

Hankinnoista: Molemmille on turvakaukalot hankittu, kuten myös tuplarattaat. Kaikki edelliset kylläkin käytettynä, mutta todella hyvä kuntoisina ja melko uudehkot ovat. Tilasin tytöille myös H&M:n suloiset nallepuvut, taisi Cinderella niitä ihastella :) Toiselle valkoinen ja toiselle ruskea. Ja autokin käytiin Hämeenlinnassa vaihtamassa, jotta saadaan 6 henkinen perhe mahtumaan :D Päädyttiin Mitsubishi Grandikseen.

Missäs muut kaksosten odottajat? Onko kaikki hyvin? Mitä teille kuuluu?

Kaikille voimia odotukseen :hug:
 
Hei kaikille taas pitkästä aikaa ja kiitos hurjasti kaikista ihanista onnitteluista meidän kihlautumisesta! Hääpäivää ei tosiaan olla vielä päätetty, mutta mennee ensi vuoden lopulle jos ei sitäkin seuraavalle vuodelle, tämä pikku masutulokas vähän nyt viivästyttää, muutenhan tuota voisi häät pitää jo ensi kesästä. Mietitään varmaan valmiiksi se päivä ennen vauvan syntymää, nyt on ollut muuten aika paljon henkistä painetta meidän elämässä, niin on joutunut keskittymään niin moneen asiaan. Se on kyllä jännä juttu, että kun yksi asia menee todella hyvin (viittaan nyt tähän parisuhteeseen), kaikki muut sitten sakkaa. Mutta ei kai siihen voi sanoa kuin että deal with it, sitä se elämä on. :)

Täytyy kyllä heti sanoa itsekin, että tuo nallepuku mistä puhuitte tuossa vähän ylempänä, niin onpa kyllä ihan himputin suloinen!!! :) Melkein itsekin saatan ostaa kun on niin sydämen sulattava. :)

Minä palasin eilen kuukauden kesäloman jälkeen töihin. Vaan voi pojat että oli ihana tulla takaisin työpaikalle. Mua aamulla nauratti ihan hirveesti kun kaikilla oli työvaatteet päällä, jotenkin kaikki näytti niin hassuilta, ja työpaikkakin näytti paljon suuremmalta kuin lomalle jäädessä. Ja v-käyrä ihan eri luokkaa kun kesäkuun lopulla, eli lienee siis loma tehnyt tehtävänsä kun jaksaa taas eri tavalla. :) Pomon kanssa juttelin myös tästä työssäjaksamisesta, niin sovittiin, että yrittää sijoittaa mua töissä sillä lailla tiimeihin, että vähän olisi kevyempänä rasituksen määrä. Kyllähän tässä tosiaan jo huomaa, että maha alkaa olla tiellä ja puuskuttaa herkemmin kuin ennen. Iltaisin supistelee melko napakasti, mutta niin kauan kuin minusta tuntuu hyvältä olla töissä, niin yritän kyllä pystyä käymään jos suinkin syyslomaani asti selviäisin. :)

Tsemppiä kaikille rd:n kanssa taisteleville ja muutenkin komplikaatioita "saaneille", rankkaa on tämä aika taatusti muutenkin, että ei kyllä tarttis olla enää mitään ylimääräisiä kotkotuksia siihen rinnalle. Jaksuja teille siis!!! :hug:

Ainiin ja vielä äippäpakkauksesta Oulun seudulla kun koiksa sitä kyseli, Tine kyllä siihen jo vastas myöskin, eli eipä ole täälläkään näkynyt ja itsekin soittelin perään niin ruuhkaahan nuo Kelalla valitteli.

- Liisikki ja Pulla 29+0 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Elokuuta elellään ja laskettuaika jo ensikuussa! :D Brawenille kiitokset uudesta pinosta.

(.) muutto tosiaan tulossa kuun lopulla pk-seudulle ja synnytysairaalaksi voisi päivittää Jorvin.

Tänään oli neuvola, kaikki hyvin.
Pissa puhdas
RT +
verenpaine 107/74, matala mutta kuulemma parempi niin
painoa tullut alusta alkaen n. 8kg
SF 29
Syke 140-143

Vointi on ollut ihan hyvä, olen jaksanut töissä ja näillä näkymin ei ole tarvetta jäädäkkää pois. Äitiysloman alkuun nyt tasan 3 viikkoa!! On se hurjaa.. Jossain kohtaa väsymys oli tosi voimakasta, mutta uskon että rautalisä on parantanut jaksamista. Yöt on tosin nähän levottomia, jalat krampaa, asentoa vaikea löytää..

Suurinosa hankinnoista on tehty, en malta odottaa että päästään uuteen kotiin niin saa ruveta niitä hypistelemään, pesemään ja järkkäilemään paikoilleen. Sairaalakassi pakattaneen vasta syyskuun puolella. Kiitos listasta mitä pakata mukaan, siitä on suuri apu kun ei hoksaa välttämättä kaikkea näin ensikertalaisena.

Tsemppiä kaikille sairaslomalla olijoille ja muista vaivoista kärsiville. Jotenkin tuntuu etuoikeutetulta että kaikki on mennyt näin hyvin tähän asti ja odottaa että onko kaikilla kärsimyksen määrä kuitenkin sama että pakkautuuko kaiki mulla sinne synnärille.. heh.

Nyt takaisin töiden pariin, kotona ei edelleenkään läppäriä joten kirjoittaminen jää vähälle. Kännyllä lueskelen joka päivä.

Kerätär ja vauva 31+6!! huomenna lähtee jo rv 33, huiii
 
Branwen Kiitos uudesta pinosta taasen! :flower:

Kotiintulovaatteiksi ostin 50cm pitkähihaisen kietaisubodyn, puolipotkarit ja pipon. Tilasin myös nallepuvun Ellokselta: Haalari Päällysvaatteet Haalarit Ellos Kids
Ei ole vielä tullut, toivottavasti on hyvä! Jos ei ole kiva, pitää tuolta h&m:ltä tilata :)

Mulla olis kauhee polte ostella vaatteita jo vauvalle! Mut jotenkin ei uskalla, kun ei tuosta sukupuolesta varmennin tiedä. Siis en aio pukea vauvaa yltäpäältä vaaleanpunaiseen, vaikka tyttö olisikin.. Mutta vähän tyttömäisempiä vaatteita tekis mieli ostella, jos tuolla masussa nyt tyttö köllii.
Pitänee ootella, jos vaikka sattusin jotekin pääsemään ultraan vielä, tosi kurjaa kun täällä ei enää rv 20 jälkeen ultrata :kieh:

Vointi täällä entisellään, supistelee vaan. Varsinkin iltasin ja öisin. Kuhan vaan eivät kipeiksi muutu.

Hurjaa, miten tuntuu et osalla on viikot jo pitkällä.. Vaikka eihän meillä kauheen isoja eroja viikoissa ole :O

Voikaa hyvin!
Niiskuneiti ja tyttönen(?) 28+6
 
Dreamer-75 oho, pistit kertaheitolla kyllä lukemat uusiksi :O otitko itse tuon mitan rauhallisesti, vaiko vaan se terkka oli hysteerisenä? meinasiko se että sitä pitää jotenkin tutkia tms?
nyt kun täällä nämä ihanat masumammat on kertonut omia mittojaan ja rauhoitellut, niin mää en osaa enää jännittää. eli suuri jättikiitos kaikille lohdutuksen sanan antaneille :heart:
 
Tänään käyty äitipolilla ja diabeteslääkärillä ja iltainsuliinillehan minä jouduin... No, pieni pahahan tuo on, pääasia että vauvalla oli kaikki ok.
Painoarvio oli 1,8kg ja sykkeet ja napavirtaukset kunnossa. Nyt sitten piikitellään ja seuraillaan alkaako sokeriarvot laskea :)
Mulla on enää huominen töitä, sitten alkaa kesäloma ja siitä suoraan äitiysloma... Mitenkähän sitä osaa olla kotona :D

Pikkubertta ja erittäin vallaton vauva vatsassa 31+0
 

Yhteistyössä