~ Lokakuun lapsoset elokuussa ~

Mä en ehdi nyt muuta naputteleen kun kiitos Nannamammalle fb-ryhmän perustamisesta. Nimi on hyvä ja juttu tosiaan jatkuu varmasti täälläkin ryhmän jälkeen. :)
Esikoisen ryhmäkin on suljettu eikä näy missään ja oikeastaan vasta synnytysten jälkeen se ryhmä oikein vasta aktivoitui ja nykyään tosiaan nuo kirjoittelijat siellä tuntuvat ihan jo kavereille vaikkei olla koskaan nähtykään. :)

Olisi kiva kun FB:ssä sitten jokainen esittelisi itsensä ja kertoisi kuka on täällä palstalla jotta osattaisiin yhdistää nimet ja nimimerkit. :)

Minäkin voin olla FB ryhmässä "vetävämmässä" roolissa jos et halua yksin kantaa koko vastuuta ryhmästä. :)

- Hapsiainen
 
Täällä on yks herkkisMamma joka tirautti kunnon itkut kun esikoinen marssi ekaluokalle ja kuopus eskariin :':)heart::heart: WYÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ, mun pienet!!:heart::heart:
Kuopus kyllä muistutti et kohtahan mä saan vaippoja vaihdettavaksi :D
 
niiskuneiti
Mä ite en ostas vasta ku imetys on alkanu. Itellä ainaki koko kasvo niin paljon et jos olisin imetysliivit ostanu jo raskausaikana niin ne olis ollu auttamattoman pienet ku en olis uskonu et tissit voi oikeesti kasvaa niin paljon ku maito nousee... :whistle:

Liikelaskennasta...
Käsittääkseni 10 liikettä tunnissa...

Rintapumpun ostin esikoisen synnyttyä jostain alesta... Semmosen käsikäyttösen. Alussa tuli jonkun verran käytettyä ku tissit oli niin täynnä maitoa et oli aivan pakko tyhjentää! Ja sitten jos piti jemmaan saaha maitoo et mies pysty poikaa syöttää... Vähän sitä kyllä tuli käytettyä ku en kauheesti missään edes käyny :D
Musta tuntuu et paremmin joskus heru ihan käsipelillä ku pumpulla...Näin siis oli myöhemmin pojan ollessa jo isompi.
En menis välttämättä etukäteen ostamaan vaan vasta sitten jos näyttää et on tarvetta...


Hankinnoista...
Voisin muuten suositella että kannattaa hommata kaalia kotiin! Auttaako oikeesti ku tissit on täynnä sitä maitoa ;) Ja jos jääki käyttämättä siinä tarkotuksessa niin ainahan sen voi syödä :D

Pohjaton pyykkivuori
Mä oon just koittanu ettiä semmosta lämpöpussi kaukaloon jossa ei olis tuota fleece sisusta... Noissa eisbärcheneissä on just semmonen :| Paitsi siinä 4-vuodenajan pussissa mut se on talvella tietty sitten liian ohut käytettäväks... :kieh:

Fb-ryhmästä...
Saattasin mäki liittyä. Mietin vaan et kuihtuuko täällä kirjottelu sitten? :(


Talvicci ja Torsti rv.33+5 :heart:
 
Huomenta!

Nyt pitäs olla kaikki halukkaat lisättynä fb-ryhmään, jotka jo fb:hen asti on päässyt :) Muutamalle just laitoin vielä yv:nä mun nimeä.. :) hahhah on se maailma tosiaan pieni paikka! :p täällä on muutama mamma jonka kanssa yhteisiä kavereita. :LOL: talvicci en kyllä usko että täällä palsta hiljenee, vaikka osa siirtyykin tonne naamakirjaan. :)

Seuraavaksi ällövaroitus Mä tykkään nukkua alasti, koska oon niin kova pyörii, että vaatteet ahdistaa, kun ne kiertyy silleen ikävästi :D no joo.. Heräsinpä sitten pari kertaa viime yönä siihen, että KOIRA NUOLI MUN TISSIÄ!!! :kieh: ja eipä ole eka kerta tän raskauden aikana kun niin käy!

nanna & poju 29+0 POKS

JOS ET OLE SAANUT MULTA VIESTIÄ VAIKKA OLET ILMOTTANUT ITSESI MUKAAN FB-RYHMÄÄN, NIIN LAITA ROHKEASTI YV:TÄ!! :D TÄÄ LAHOPÄÄ EI VOI MUISTAA KAIKKEA!! :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Piti sitten oikein rekisteröityä tännekin :) Moikkamoi lokamasut.

18.10. on laskettu aika ja poikalupaus tästä esikoisesta on annettu. Synnyttämään menossa Kätilöopiston Haikaranpesään, asustellaan Vantaalla ja ikääkin kertynyt jo 32v.

Tosi paljon täällä onkin näköjään jutusteltu, täytyy lueskella ihan ajan kanssa.

Fb-ryhmään tulen mieluusti mukaan, eli yksäröidä voit Nannamamma mullekin :)

Pk-seudun tapaamiseen/tapaamisiin myös voin tulla mikäli aikataulut sopii!
 
RR
Kiitos FB-ryhmästä :)

Meikä sai jonkun ihme inspiksen ja leivoin mustikkapiirakan, kun siskon pitäisi tulla kohta kylään. Samalla siivosin vaatehuoneen ja koko muunkin asunnon :p Nyt kyllä alkoi vähän selkää pakottamaan, joten pakko mennä pitkäkseen hetkeksi.

Oletteko te muuten aloittaneet alapään rasvailun synnytystä varten? Kaveri vinkkasi, että hän rasvaili ekaa odottaessa suihkun jälkeen välilihaa vehnänalkioöljyllä noin kuukauden ennen laskettua aikaa. Ja supistusten ajan hän oli melkein koko ajan suihkussa ja loppuajan märkä pyyhe haarojen välissä :LOL: Ei nirhaumia, repeämiä, ei mitään. Joten oisko noista ollut sitten jotain apua? Mä ajattelin käydä nyt tota öljyö ostamassa ja alan jo hölväämään :p Ei kai siitä ainakaan haittaa voi olla...

RR ja Viljami 32+0 :heart: (POKS)
 
Heippa taas pitkästä aikaa :wave:

Branwenille iso kiitos uudesta pinosta ja kaikille muillekin vilkkaasta jutustelusta. Olen kyllä melkein joka päivä käynyt lukemassa ja hakemassa vinkkiä asiaan jos toiseenkin, kirjoittamisessa olen liian laiska. Jospa nyt korjaisin tilanteen, pari ekaa yritystä tänään on hävinneet taas virtuaalimaailman tuuliin, prkl.

Fb-ryhmässä ehdottomasti mukana. Kiitos Nannamamma aktiivisuudesta! Kannatan vilpittömästi myös sitä pientä esittelykierrosta nikkien taakse. Ja mulle on ihan täysin ok, jos joku haluaa suojata profiilinsa - varovaisuus on aina paikallaan verkossa! Taidan itsekin niin tehdä, ainakin alkuun.

Raskaus ylipäätään oli ihanaa jostain rakenneultrasta rv30 paikkeille. Tunsin itseni aika ajoin ihan hehkeäksikin kauniisti pyöristyvän masun ja uhkeiden d-kuppieni kanssa. Mutta ei enää - kynnet lohkeilee, iho kukkii, masusta on tullut möhömaha ja iho varsinkin tuossa navan ympäristössä on pinkeä kuin ilmapallo ja verisuonet kajastelee vaan läpi. Rintsikat puristaa, vaikka keväällä hankin isompia kuppeja käyttöön. Imetysliivit olisi hankinnan alla, mutta esim noi Cake Lingerien ihanaiset taitaa ympärysmitaltaan jäädä 85, kun mä tarviin ainakin 90 jo nyt. Kuppikoko ei toivottavasti tästä enää kasva, koska ennen niin terhakkaat ketunnenät roikkuu nyt tuolla jossain maata kohden kääntyneinä :LOL: Onko joku löytänyt jostain niitä jatkokappaleita? Raskausarpia en ole havainnut, liekö sitten geenien vai ahkeran rasvauksen syy. Kuullostaa hurjalta muuten tuo RR:n neuvoma alapäärasvailu.;)

Liikkeitä on kyllä vaikka muille jakaa. Vauva pyörii ja muljahtelee minkä kerkiää. Välillä huomaan päästäneeni ajatuksen ilmoille, että taukoisi nyt vähäksi aikaa, mutta sitten tulee heti huono omatunto, koska parempihan se näin päin on, ja kuitenkin joka päivä niin ainutlaatuinen.

Ruuan nouseminen kurkkuun on täällä jokailtainen ilmiö, vaikka olen yrittänyt siirtää iltasyömisiä aikaisemmaksi. Sitä on ollut nyt jotain kuukauden päivät. Ällövaroitus Mulla on koko raskausajan ollut verenpaineet sen verran alhaiset, että olen syönyt salmiakkia ihan surutta. Yksi ilta vetelinkin yhtä soittoa melkein pussillisen Dracula-pillereitä ennen nukkumaanmenoa. Heräsin jotain puolen tunnin päästä siihen, kun karkit tunki yläkautta takaisin. Ei tee mieli draculoita sen jälkeen.

Hankinnat on vielä tosi vaiheessa, mutta kiitos kaikille listoista ja vinkeistä. Niistä on sitten ensikertalaiselle korvaamaton apu. Vaunut sentään ostettiin lomilla ja äitiyspakkauskin on tullut hipelöityä ja inventoitua pariinkin otteeseen. Vielä kun saisi tuon työhuoneen tyhjennettyä ylimääräisestä roinasta...

( . ) Tänään aamulla th-neuvolassa kaikki ok. Päästiin sf-käyrälläkin takaisin keskikäyrän yläpuolelle, kun se kuukausi sitten lääkärineuvolassa putosi alle alakäyrän. Th olikin sitä mieltä, että se olisi pitänyt mitata heti uudelleen (jonkun toisen toimesta, sillä lääkäri oli nuori tuuraaja), sillä noin sahalaitaista ei pitäisi rekisteröidä - eka mitta, joka ikinä mitattu oli aikanaan samoilla, millä nyt mennään. Vauvan syke +145 ja RT.

Työt alkoi maanantaina 4 viikon kesäloman jälkeen, mutta aika nihkeää on. Ihan hirveästi duunia näyttöpäätteen edessä, ja tuntuu, että kaikki haluaa repiä osansa vielä tämän loppuajan. Mulla on ollut koko kesän ajan vaihtelevasti tuskallisia öitä liitos- tai löystymiskipujen kanssa - en tahdo saada oikein nukuttua kunnolla. Lomalla homma hoitui parin tunnin päikkäreillä ja taas mentiin, töissä ei moinen onnistu. Lisäksi maha painaa keuhkoihin istuessa sen verran paljon, että hengittäminen on työlästä istuen. Taukoja täytyy siis lisätä, mutta kun työt ei etene tuolla käytävällä maleksiessa... Juttelin tästä neuvolassa ja myös siitä, miten heikko olo on ollut iltapäivisin tässä koneen ääressä, ja sovittiin, että jos ei meno muutu tällä viikolla, niin haen sitten saikkua. Ehkä tämän tiedon kanssa jaksan sinnitellä.

Tulipas tästä nyt valitusvirsi, sorry nyt vaan kanssasiskot. Tsemppiä kaikille, joilla oikeasti on tukalat oltavat :p

F 31+3
 
Heippis,
voisin liittyä FB-ryhmään, täytyy harkita, mutta saa laittaa kutsun!
Ihan vaan omaa napaa:

Neuvolassa tänään. Ei helpota tämä homma. Viikkoja nyt 29+1. Painoa tullut 15,5kg mikä tuntuu jo nivelissä :) Sf-mitta 27. Verenpaineet, pissat ok mutta hemoglobiini 101! En tajua, mä olen syönyt rautalisää kahdella kädellä ja muutenkin hyvin (kuten painosta huomaa). Ja se vaan laskee :'(
Ostin nyt sit Obsidania, vaikka se on kamalaa myrkkyä mahalle, pakko se on tuolta ylös saada kun ei jaksa muuten. Otettiin nyt mun pyynnöstä myös ferritiiniarvo (varastorauta) että näkee, kuinka kauan pitää popsia...
Vauvatti on poikki- ja perätilassa, toki vielä pyörii miten vaan mutta virka-asento on tämä.

Taidan mennä toisille päikkäreille kun niin ärsyttää.
 
Heippa taas :wave:

Kotona ollaan vihdoinkin... Tosin hiukan erilaisessa tilassa... Viime viikolla sairaalassa ollessani verenpaineet alkoivat nousta nopeasti, turvotusta tuli käsiin, jalkoihin ja kasvoihin, ja proteiinit hyppäsivät kolmelle plussalle, eli raskausmyrkytys iski päälle kovalla rytinällä :|

Lauantaina 6.8 aamulla alkoi kovat ylävatsakivut ja lääkäri teki päätöksen purkaa raskaus. Leikkaussaliin pääsin klo 13 ja klo 13.47 syntyi pieni poika. Pituutta pojalla on n. 40cm (ei ole mitattu sen tarkemmin) ja painoa 1600g. Leikkaus sujui hienosti ja ensimmäiset parkaisutkin kuultiin heti syntymän jälkeen :)
Pojan hoito jatkuu keskolassa lastenlääkärin mukaan n. 4viikkoa vielä, joten nyt sitten ajellaan kodin ja sairaalan väliä päivittäin.
 
Moi!
Vaikka en ole mikään ahkera kirjoittelija täällä niin voisin kuitenkin tuonne fb-ryhmään liittyä (enempi tulee fb:ssä käytyä kun täällä) :)

annamaril &vuokralainen rv 32+3 (?)

(muoks. vaikka mun nikki näkyy etusivulla olevan ihan toinen, eli annamaril)
 
Viimeksi muokattu:
Terhi, ihan hirmuisen paljon onnea! :flower: Voi sentään, että nyt tää jo alkaa! :D

Ja kiitos ryhmän perustamisesta fb:en , kiva kirjoitella sinnekin. Taidan useammin olla kuitenkin online siellä ku täällä....:cool:
 
Heips pitkästä aikaa!

Fb-ryhmään voisin liittyä, jospa oisin sitte ahkerampi kirjottelija siellä :D Joka päivä täällä lueskelen juttuja, mutta en saa aikaseksi ite kirjottaa.

Äitiyspakkausta ei oo tänne saatu vieläkään!! Tänään soitin Kelalle ja aikovat laittaa hakemuksen kiireellisenä menemään.. Oon siis jo kesäkuussa jättäny sen postiin, mutta Kelalla näky, että asiakirja saapunut vasta joku 11.heinäkuuta. Missä lie tuonki ajan seikkaillu. Ärsyttää tämmönen oottelu, vaikuttaa siltä, ettei Oulun Kelalla ei oo ollu yhtää ihmistä töissä kesän aikana :mad:

Raskaudesta mukavasti on menny, ei juurikaan mittää vaivoja oo ollu koko aikana, nautin todellakin tästä :) Ei ees alussa pahoinvointia eikä mittää. Painoaki on tullu kohta 10 kg raskauden aikana, mutta ei harmi kyllä näy missään :D Oon siis aina ollu alipainonen ja siksi niin mielissään oon painon noususta. Nousis vaan vielä lissää :p

Hankintoja ei oo tehty vielä läheskää tarpeeksi, alakaa jo melkeen ahistaan : / Pinnasänky, rattaat ja turvakaukalo on mutta siihempä ne melkeen sitten jääki.. Rattaisiin pitäs vielä kantokoppa saaha, vaatteita ei oo ostettu yhtää, hoitopöytä pitäs hommata, kaikki pikkujutut puuttuu.. Noo onhan tässä vielä aikaa. :) Saa vaan nähä, kuinka paljon sitä kerkiää ennää, kuhan koulu alkaa. Aijon siis jatkaa opiskelua tässä niin pitkälle ku pystyn.. Toivottavasti sitä jaksaa sitte muutaki tehä vapaa-aikana ku kouluhommia!

Liikelaskuja ei oo täällä ollu tarvetta tehä, möyrii niin kovasti tuolla tuo pieni :heart: Nyt on ollu jo monta päivää tuolla tosi alhaalla, pää alaspäin kutittelee käsillä tuolta alhaalta ja potkii sitte ylemmäksi :) Jännä ku tuntuu ihan eri puolilla nuita liikkeitä, välillä mietin jo että onko siellä sittekki kaks vauvaa :LOL:

Ääniin tämä reagoi ihan selvästi. Aamulla aina alkaa hirvee myllerrys, ku isi käy herättään meijät ennen töihin menoa :heart: Isin ääni saa aina kunnon myllerryksen käyntiin :heart:

*Muoks* Terhille hirmusesti onnea pienestä!! :flower::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Terhille pienestä pojasta! :flower:
Minäkin haluisin mukaan FB: ryhmään !

Koulu ja eskari alkoi meidän perheen poijilla, joten mä saan vauvan syntymään asti viihdyttää itse itseäni ! Eskarilaisen päivä oli mennyt eritäin hyvin, kehui itse kuinka kiva päivä oli ollut :heart:

Omasta olosta: päivisin ei ole valittamista mutta iltaisin tää vauveli mesoo mahassa niin että mä en voi nukkua. Monena iltana tulee valvottua, väsyttäs kyllä mutta en saa nukuttua ja se on ÄRSYTTÄVÄÄ!!!

donna80 ja "kaisa" 32+3
 
Apua eka lokakuulainen maailmassa...Onnea terhille todella paljon pojasta

Joku kysy siitä saikusta....meneeköhän se TES:in mukaan???en ole ihan varma,no meillä ainakin oli 6-7viikkoa se kun tiputaan kelna rahoille.Onneksi tuli tänään 4viikon kesälomarahat jotka meni säästöön heti.
meillä palkanlaskija hoitaa kaikki atrvittavat paperit kelaan joten mun ei onneksi tartte ruveta säätämään mitään ihmeellistä.

Kävin tänään kättärillä ja pikkuinen painoi nyt siis 1530g eli aavistuksen yläkäyrällä mutta ei mitenkään pahasti.
Kuulemma sellainen 4kg vois olla syntymäpaino.
Ja iltainsuliinit siis aloitettiin.

Ja poju on kääntynyt raivotarjontaan Jee!!!Nyt se sitten tykkää kaivella äitin nivusia..ai ku tuntuu kivalle.

Talvicci Huutiksessa oli just myynnissä yksi maxi coxin lämpöpussi.

Mitäs vielä....mies suostui jos seksiä kokeiltas vaikka sitten synnytksen jälkeen kun ei mua huvita yhtään,vituttaa vaan jos tuo yrittää lähelle tulla.Sanoin jopa (vähän huumorimielessä ) että saa käydä vaikka huorissa...Mutta kela-kortilla ei varmaan alennusta tule:LOL:

4 viikon pääsätä taas kättärille kurkkaamaan pikkuista =)

Shenda ja muru 29+3
 
Onnea Terhille pienestä pojasta! :flower:
Minäkin haluisin mukaan FB: ryhmään !

Koulu ja eskari alkoi meidän perheen poijilla, joten mä saan vauvan syntymään asti viihdyttää itse itseäni ! Eskarilaisen päivä oli mennyt eritäin hyvin, kehui itse kuinka kiva päivä oli ollut :heart:

Omasta olosta: päivisin ei ole valittamista mutta iltaisin tää vauveli mesoo mahassa niin että mä en voi nukkua. Monena iltana tulee valvottua, väsyttäs kyllä mutta en saa nukuttua ja se on ÄRSYTTÄVÄÄ!!!

donna80 ja "kaisa" 32+3
Tätä myös mulla :)

Niin ja onnittelut sinnekin, eskarilaiselle ja koululaiselle, meilläkin sama setti oli tänään :D
 

Yhteistyössä