~ Lokakuun lapsoset huhtikuussa ~

Villanylle pahoittelut! :hug: Jaksamista teille!

Äitiyspakkausta kävin kurkkimassa netistä. Otetaan se, tykkäsin kyllä. Poika-/tyttövaatteista sen verran, että olen ostanut välillä tytölle poikien puolelta tummempia housuja paitoja, kun tytöille on sitä vaaleanpunaista aika lailla kaupat pullollaan... Just lauantaina ostin collegehousuja Lindexiltä poikien puolelta. Katson vaan ettei ole "poikamaisia" kuvia niissä, yksi väirisä olen ostanut. Ja on tytöllä ollut vauvana vaaleansinisiä bodyjä yms. Pojalle en vaaleanpunaista varmaan pukisi, mutta jos tästä tulokkaasta tulee poika niin käyn vaatevarastot läpi ja esim. tummanpunaisia ei-niin-tyttömäisiä vaatteita voisin pojalla pitää. On meijän likalla poikien kumpparitkin nyt muuten käytössä, ostin mustat punaisten sijasta :D Pakkausessa mä tykkäsin nyt kun pieniä 50cm vaatteita oli useampi. Meillä kun oli pieni vauva, niin ne olisi kyllä olleet tarpeen. Tosin eihän sitä voi tietää, mikä on tulevan lapsen koko syntyessä, mutta en usko hirveän isoa vauvaa nyttenkään tekeväni. En osaa sanoa miksi, mutta en vaan usko että sieltä 4-kiloista tulee. Pakkauksessa oli mun mielestä hyvä, kun oli ns. turhat tavarat jääneet pois (esitteet, siteet yms, siteet kun ei niin paljoa maksa ja saa itse valita mitä tykkää käyttää jälkivuotoon. ja niitä oli se tasan yksi paketti -08 pakkauksessa). Kestovaipat jää tosin meillä käyttämättä, ne voin lahjoittaa jollekin? Tässä pakkauksessa taisi uutena olla tuo pesulappu, se voi olla ihan kiva lisä. Sitä kaipailin jo tytön ollessa vauva. Ja nuo pakkauksen kynsisakset on olleet ihan huiput käytössä, kun niissä on ne pyöristetyt päät. Ei tökkää lasta kun leikkaa niillä jos käsi tai jalka pääsee liikkumaan lapsella.

Tissit on kyllä kipeet vieläkin. Ja nyt jonkun päivän tuntuneet taas raskaammilta kuin aiemmin. Kävin lauantaina ostaa parit uudet rintsikat, oli jo kuppikoko kasvanut kahdella!! : / Ei ihme että tuntui vähän pienille entiset. Mutta ahistaa tuo kuppikoko, kun mulla on tuota kokoa ennestään jo!

Nessu ja pieni 16+3
 
Huomenia! :wave:
Minä kävin eilen messuilla hipeltelemässä uutta äitiyspakkausta. Ja kyllähän se on ihana. Tekisi niin mieli ottaa se, mutta minuakin mietityttää nuo pienet koot. Meidän esikoinen oli syntyessään 4,1kg ja 54 cm, joten 50cm vaatteet oli pieniä jo siinä vaiheessa kun vauva kerkesi maailmaan. Täytyisi tuoda anoppilasta nuo pienet vaatteet kotiin ja katsasta mitä kaikkea sieltä löytyy, ennenkuin tekee päätöstä äitiyspakkauksesta.
Muuten ei messuilta mitään tarttunu käteen. Ja oikeastaan hyvä niin. Päivän paras anti oli, kun esikoinen pääsi halaamaan muumipeikkoa, tosin hän oli erittäin pettynyt kun eläinmessuilta ei löytynyt yhtään kilpikonnaa :LOL:

Masu se vaan jatkaa kasvamistaan ja eihän tätä salaile enää mitenkään. Tosin eipä ole tarvettakaan. Miehen kaverikin kysyi eilen mieheltä, että onko sun vaimo vaihtanu kurrin kermaan, vai onko kenties perheenlisäystä tulossa? Vähän mää repeilin kun kuulin :LOL:

Mulla on samaa vaivaa tissien kanssa. Enää ne eivät kipeet eikä arat ole, mutta kuppikoko kasvanut kahdella!! :O
Liikkeitä tuntuu lähes päivittäin, varsinkin iltasin hirveet jumpat menossa :heart:
 
Moikka!

kauheesti ootte viikonlopun aikana kirjotellu. yritän nyt tässä kiriä mukaan :D

Osmiina, onnittelut ja tervetuloa. :flower:

Villany, paljon voimia menetykseen. :heart:

RR, sullapa on jo ihana vauvamasu!! :) Ite vielä oottelen että alkas ees jonkun verran näkyä. Kyllähän se ihan vähän pömpöttää, mutta ei sitä kyllä viellä yhtään huomais. Noo ehkä se hetken päästä :D

Äitiyspakkauksesta: Piti käydä perjantaina jo töissä kurkkaamassa, kun olin oottanu sitä niin malttamattomana. Olisin toivonut enemmän ruskeeta! Se on niin mun suosikkiväri ja sopii sekä tytölle että pojalle. Ja tykkäsin ehkä vähän enemmän tuosta 2010 pakkauksesta. Oli tuokin kuitenkin kiva. Enkä lähe valittaan, mahtavaahan on että tuommosen saa ja vielä ilmaiseksi. :) Pääsin tuota sit hipelöimään vielä siellä lapsimessuilla! :) Haalari ja makuupussi näytti vielä paremmilta ihan livenä :D Innolla oottelen että pääsee kotona sitä hipelöimään! :D

Kesälomasta: Mulla on nyt semmonen tilanne, että kun oon koulunkäynninohjaajana töissä niin mun soppari loppuu 4.6. Eli oon työtön kesän. En kyllä haluis olla, kun aika menis kuitenkin niiiiin hitaasti ja rahallisestikin olis kivempi olla töissä... Oon hakenu moneen paikkaan, mutta vaan yhteen on pyydetty haastatteluun ja se olis torstaina eessä. Voi kumpa sen paikan nyt sais, muuten alan vaipua epätoivoon. Kaikki hankinnat eessä, niin eipä niitä työttämänä paljon hankita. Kesälomakin olis kyllä siis kiva, mutta mielummin töitä ja nautin sitten mammalomasta :D

Nyt lähettävä pikkuhiljaa käpöttelee töihin päin!

Cinderella ja Nuutti 15+5 :heart:
 
Huomenta ja ihanan aurinkoista maanataita kaikille!

Täällä on jotenkin nyt vaan niin ihanan positiivinen ja onnellinen olo. Olin viime viikolla tosiaan sen kolme päivää sairaan tytön kanssa kotona ja nyt on kiva olla taas töissä. Mä nautin älyttömästi olla kotona touhuumassa tytön kanssa mutta nautin äärettömästi myös töissäolosta.

Kotonaolosta:On varmaan vähän aikaista kysyä mutta kuinka kauan olette ajatelleet olla kotona? Mä olin esikoisen kanssa kotona vuoden. Olin vastavalmistunut juuri ennen tytön syntymää ja oli hinku työelämään. Ja halusin välissä töihin että voidaan tehdä tämä toinen ja saan parempaa äippärahaa:) Nyt olen ajatellut olla kauemmin kotona, niin että saan toisen koulun valmiiksi. En vielä tiedä kuinka kauan mutta ehkä 1,5 vuotta. aika sen näyttää, onneks ei tartte vielä päättää.

Kesälomista:Me saadaan tehdä lomien kanssa niin kuin halutaan. Pidän tänä kesänä lyhyemmän kesäloman ihan vaan siksi että on paljon töitä ja haluan viedä tietyt asiat loppuun ennen äitiysloman alkua. Sääsätän loput ja pidän ne ja muut kertyneet lomat äippäloman päälle. Mietin vaan että mulla ei ole suunnitelmissa palata tähän työpaikkaan että kai nuo lomat säilyy silti vaikken palaisi?

Äitiysvaatteista: Mä en löydä mun esikoisenaikasta äititysvaatelaatikkoa mistään! Yhdet housut löysin mutta loput on kadoksissa. Täytyy yrittää etsiä...Ostin viikonloppuna ihanan Mamalicious mekko/tunikan mikä nyt onkaan. Ja siihen sopivat Mamalicious legginsit. Nuo legginsit oli ihanat jalassa. Sellasta mikrokangasta ilman mitään saumoja ja vyötärö tuli niin korkealle että sopii varmasti lopussakin. Mulla oli esikosien kanssa äitiysfarkkujen kanssa se että lopussa oli niin iso maha että se kangaskaistale jonka piti tulla mahan yli, ei ylettynyt lähellekään mahan puoliväliin ja kiristi ja hankas. ovitin loppuvaiheessa monia erilaisia ja erimerkkisiä ja päädyin lopulta käyttämään mieheni farkkuja jotka tuntuivat paljon paremmilta kuin äitiysfarkut:)

Neulomisesta:Meinaako joku nheuloa itse vauvalle jotain? Mä en ole koskaan neulonut oikeen mitään kun en osaa, mutta haluaisin osata neuloa. Mummot on neulonut esikoiselle ja äitini meinaa nyt neuloa sen ensimmäisen villa-asun vauvalle. Hän neuloi esikoiselle aivan ihanan puuvilliasen viltin ja aikoo sellaisen neuloa tällekin. Tytön kummitäti teki tytölle aivan ihanan tilkkupeiton johon on varmasti kulunut uskomattomasti työtä, lattialla oidettäväksi. Tuo on niin hieno etten ole sitä raaskinut attialla pitää vaan koristaa tytön sängynreunaa ja nyt olen pitänyt "päiväpeitteenä" taaperosängyssä.

Hoitopöydästä: Mulla on hakusessa hoitopöytä. Esikoisen kanssa ei tarvittu kun pidettiin vessassa pyykkikoneen päällä hoitotasoa mutta nyt kun muutetaan niin tarvitaan hoitopaikka ylä- ja alakertaan ja haluan yläkertaan tuon hoitopöydän. Kun on tilaa sellaista pitää yläkerran vessassa ja sinne ei muuta hoitotasoa saa. Osaisko joku suositella sellasta hoitopöytää jossa se makuuosa olis pitkä. Yleensä ne on jotain 60-70cm mutta mä haluaisin löytää vielä isomman. Tai muuten vaan jos jollain on hoitopöytä josta on tykännyt paljon niin laittakaapas kehiin suosituksia:)

Täällä poksuu viikot tänään ja 14.viikko alkaa. Huomena pääsen vihdoin ja viimein ultraan jota olen niin odottanut. Nyt ei enää malttais odottaa kun on niin lähellä. Näillä viikoilla pitäisi saada jo ihan kivoja kuvia kun heillä siellä 3D/4D ultralaitteet sairaalassa. Esikosien kanssa tämä ensimmäinen ultraus tehtiin viikolla 10+2 ja laitteet oli niin huonot eetä siinä näkyi möykky ja sykkivä sydän. Nyt täytyy malttaa odottaa vaan huomiseen. Se on jännä juttu kun sitä on ihan yhtä innoissaan tästä toisesta kuin ensimmäisestäkin vaikka kaiken pitäis olla vanhaa tuttua jo. Silti kaikki on yhtäkkiä uutta ja jännää.

Matilda ja pikkuvauva 13+0
 
Mahan koosta minulla on jotenkin selvästi isompi, kun viikkoihin nähden voisi olettaa... eilen näin paria kaveria, niin molemmat olivat sitä mieltä, että siellä kasvaa kaksoset :D Josko saisin kuvaa laitettua joku päivä :)

On tosiaan tyhmää, että raskautta ei Suomessa varmisteta etukäteen juuri noiden kohdunulkoisten ja tuulimunien varmistamiseksi : / On siinä tietysti sitten sekin puoli, että liian varhainen ultra voi luoda ahdistusta tai väärää varmuutta raskaudesta, jos sykettä/alkiota ei näykkään vielä pienten viikkojen vuoksi tai keskenmeno tulee siitä huolimatta, että alkio on oikeassa paikassa ja syke löytyy. Mutta toisaalta aika moni käy kuitenkin varhaisultrassa itse nykyään, että sikäli... ja äidin terveyshän se tärkein juttu alkuvaiheessa kuitenkin on (noita kohdunulkoisia siis tarkoitan).

Onnittelut, Kvilla :flower:

Carriina tuo huoli raskauden epävarmuudesta ja toisten hössäys on niin tuttu yhdistelmä... Kun äidilleni esikoisen aikana asiasta valitin, niin hän sanoi, että siellä se vielä mahassa on ja toistaiseksi pysyvänkin. Jos menisi kesken, niin sitten olisivat hankinnat sitten seuraavaa odottamassa (tiesi, että yrittäisimme uudelleen keskenmenon sattuessa). Ei ole helppoa :D

shenda viikoista olet nyt viikolla 13 (eli 12+), kohta alkaa 14 (eli 13+) :) Vähän lisäviikkoja sinulle ;) Tosi aikaisin olette saaneet jo sukupuolilupauksen! Onnittelut siitä :)

Hengästymisestä/puuskuttamisesta kysyin neuvolassa (joo, täälläkin siis puuskutetaan :D) ja sanoi, että raskaana hengittää syvempään liikkuessa, että veren happipitoisuus pysyy "parempana" kuin ei-raskaana ollessa.

Kotona suunnitelmissa olisi olla ainakin pari vuotta, ehkä 2,5, jos rahatilanne sallii.

Viikonloppuna tunsin, kun pieni potkaisi mahan läpi käteen! Ei jäänyt yhtään epäselvyyttä asiasta :) Muutenkin liikkeitä on alkanut tuntua päivittäin.

Branwen ja sissi 16+4
 
Villany :hug:

Neulominen Kyllä aion neuloa itsekin vauvalle jotain. Ja nii varmasti neuloo ainakin toinen tulevista mummoista. :)

Äippäpakkaus Oli ihan jees. En edes odottanu, et siellä kaikki olisi sellaista mistä pitäisin. Perustarvikkeet jees ja suurin osa vaatteistakin kelpaa. Kestiksiä en ala käyttämään joten ne oli ihan turhaa minulle pakkauksessa.

Äitiysvaatteet Nyt alkaa tosiaan vaatteet loppumaan, kun ilmat lämpenee. Eilen tulikin sit ostettua töihin uusia vaatteita äitiysvaateosastolta. Paljon mukavampi olla, kun ei mistään purista.

Kotona aion olla niin kauan, kuin suinkin pystyn. Sinnitellään miehen tuloilla. :D

Mulla oli viikonloppuna polttarit! Ensin pitivät perjantaina muka "tylsät" illanistujaiset. Ja sit lauantaina hakivatki mut mukkaansa ihan yllärinä. Nyt kun jälkeen päin ajattelee, niin kyllä sitä on toope. Oishan tuo pitäny arvata. :LOL: Mut oli mieletöntä saaha olla tärkeiden kanssa saman katon alla! Sitä ei ookkaan ennen tapahtunu eikä varmasti enää ikinä tapahdu. Eli tuota viikonloppua en unohda ikinä. :heart:

Olotila alkaa muutenkin oleen mukava. Ruoka maistuu normaalisti, paitsi hese ja mäkkäri ei oikein uppoa. Unimäärä on tasaantunut. Vessassa raavaminenki vähän rauhoittunut yöllä, kun oon oppinu vähän hillitsemään juomista ennen nukkumista. Enää en kamalasti varo puheita. Ei siis jännitä, et jos muut saa tietää odotuksesta. Uskon vahvasti, et loppuun asti kaikki menee hyvin. Olo on siis mainio. :)

Ainoa mistä vois valittaa on matkapahoinvointi autossa. En oo ennen kärsiny ja nyt se yhtäkkiä vaan alko. Toisinaan tulee vaikka ajaisi itse. Kärsiikö kukaan muu samasta vaivasta?

Mut hyviä vointeja kaikille ja tervetuloa uusille jos unohin mainita. :wave: Pärjäillään!

Tine ja VienoIlmari 15+1
 
shenda
Miten te ootte sukupuolen jo noin aikasin saanu selville? :confused: Onnea kuitenki tulevasta prinssistä :flower:
Mulla kans pituutta vain 159cm niin se maha on kaikki tuossa edessä :D

Vilinäiti
Toivottavasti olis helpottamaan päin :hug:
Kurjaa miten jotkut kärsii pahoinvoinnista pitkään, jotkut alusta loppuun asti kuten sinäkin : /

Tissit on kipeet...AU! Ollu pari kolme viikkoo... Ja on kasvanu, sen huomaa selvästi...

HeMmiN
Munki pitää kyllä käyä nuo kaikki esikoisen vaatteet läpi ennen ku tietää oottaako tuota pakkausta... Luulen kyllä et noita 50-60cm vaatteita on jo ihan tarpeeks...
Toppahaalariki hyvässä kunnossa... :)

Harmi jotenki et jos ottaa rahana niin se arvo on niin kovin pieni. Mut 140e on kuitenki parempi ku ei mitään, saispahan vähän rahaa vaunuihin jotka on pakko ostaa...


Kotonaolosta...
Mä olen ollu nyt esikoisen kanssa kotona 1½vuotta :) Tarkalleen ottaen elokuun lopussa 2009 loppu työt, syyskuun alussa alko sitten äitiysloma.
Haluaisin olla tämän toisenki kanssa kotona ainaki vuoden, vaikka kyllä kieltämättä kauhistuttaa ihan pikkusen et jos olisin vuoden poissa työelämästä niin sitten olisin ollu 3v kotona... No sen näkee sitten... Mä en kuitenkaan henkilökohtasesti haluais ihan pientä lasta laittaa päiväkotiin...

Mulla sama ongelma farkkujen kanssa ku Matildalla... Muuten olis sopivat mut se farkkujen masutuubi hommeli oli aivan liian pieni... Nyt välissä pakko taittaa jo nyt housuista se resori alas ku painaa mut sitten ei oikeen meinaa aina housut pysyä jalassa :LOL:

Neulomisesta...
Mä haluaisin tehä semmosen haalarin mut en osaa :|
Villasukat ja tumput kyllä onnistuu, niitä oon sitten tehny ku muut ei onnistu...



Talvicci ja Torsti rv.17+3 :heart:
 
Villany voimia :hug:

Tänään oli sit vihdoin ja viimein lääkärineuvola. Kaikki Ok, maha-asukki löytyi kun olen niin epäillyt et onkohan kaikki ihan oikeasti totta enkä viel ole kertonut asiasta kenellekkään. Enään ei tarvi salailla. Viikkoja 12+5

Mahankasvu pikkuhiljaa alkaa kasvamaan, itse en huomaa mut mies kyl aina huomauttaa et taas se maha on kasvanut. Normit vaatteet mahtuu hyvin vielä päälle.

Kotonaolosta Tätä raskautta on niin pitkään odotettu (6vuotta) että olen päättänyt olla kotossa kolme vuotta jos suinkin rahatilanne sallii. Töitä olen painanut täysillä viikkotunneilla 6 vuotta samassa työpaikassa että jo haluttaa lomalle. Nyt jo tuntuu et ei millään jaksais töissä käydä, ilmeisesti olen asennoitunut jo äityislomaan.
 
Voisin minäki pitkästä aikaa vähän raapustella tänne. Oon päivittäin lukenut teidän kuulumisia, mutta jotenkin ei saa aikaseksi kirjoittaa mitään. Pahoittelut heti alkuun surun kohdanneille!

Iloisiakin uutisia on tänne tullut sitten viime kirjoittelun, mutta kun on niin paljon tekstiä ehtinyt tulla niin en nimeltä nyt osaa mainita teitä kaikkia, onnittelut joka tapauksessa!! :flower:=)

Voisin tänään koittaa laittaa omaa masukuvaa tänne kunhan pääsen kotikoneelle. Paljoa ei ole kasvanut, varsinkaan noissa aamukuvissa, mutta jotain muutosta sentään tapahtunut :p

Neulomisesta ajattelin kyllä jotain kivaa neuloa pikkuiselle, sellaisessa nettiosoitteessa kun www.garnstudio.com on aivan ihania neuleohjeita, vinkkinä jos joku on kiinnostunut ;)

Kotona olemisesta tavoitteena on olla kotona ainakin 1 vuosi tai peräti 2 vuotta, en kuitenkaan osaa vielä tässä vaiheessa sanoa, kun en koskaan ole kotona ollut jotain lomaa pitempää aikaa ja sekin on niin erilaista kun lapsen kanssa kotona oleminen. Toivottavasti voisin olla niin pitkään kuin mahdollista :heart:

Kesälomista loman ajattelin pitää kahdessa osassa, ensimmäisen viikon pidän jo toukokuun lopulla kun lähdetään etelänmatkalle, loput kolme pidän sitten varmasti heinä-elokuun vaihteessa. Sen jälkeen ehtii vielä töihin lopettelemaan projekteja, on sitten kivempi jättää työt seuraajalle.

Tissit täälläkin edelleen kipeät ja kosketusarat. Onneksi ei oo kauheesti kasvaneet, kun ennestäänkin jo ihan tarpeeksi isot omasta mielestä, ja vielä sitten tod.näk. kasvaa kun maito nousee rintoihin..

Farkuista mun täytyy kyllä hehkuttaa omia farkkujani, tilasin netistä tällaiset, joissa ei ole sitä resorikaistaletta ollenkaan mahan päälle, vaan resorit on sivuissa taskujen kohdalla, ja nää on tosi hyvät jalassa. Jos en kauheasti lihoo reisistä/takapuolesta, niin toivon pystyväni pitää näitä ihan loppuun asti, koska resorit antaa sen verran kuitenkin periksi.=) hehkutus loppu.

Vaunuista Onko meillä ollut vaunuista puhetta? Minä oon kahden vaiheilla, joko Teutonia Prestiget tai Emmalijuna City Crossit. Onko jollain tietoa, mitä eroja näillä on, haluaisin mahdollisimman kevyet rattaat, jotka saa kätevästi kasaan ja nostettua auton perälle ja ovat myös kevyet työntää...

Liikeitä täällä ei tunnu vielä minkäänlaisia, mutta en niitä odotakaan vielä kun esikoista tosiaan odotellaan eikä viikkoja vielä ole kun pian 14 kasassa... Kohdun supistelua aamuisin on kyllä, taitaa johtua siitä että pissarakko on aamusin aina niin täynnä.=) Kun herään niin navan alapuolella tuntuu sellanen kivikova pallero, joka sitten häipyy kun oon käyny aamupissalla :)

-Iiiris- ja kirppu 13+4
 
kotonaolosta , mä olen jo henkisesti valmistautunu siihen, että palaan töihin HYVIN pian, esim. 6 kk päästä. Eli näin sitten jos mies on työtön ja kotona....en näe syytä siihen, että olisimme molemmat kotona päivisin. Mutta saa nyt nähdä miten käy! Tuntuisi todella oudolta olla vuosikin pois työelämästä, mutta eiköhän nää ajatukset muutu kun vauva tulee :) Varmasti sitten mietin, että helposti sitä jäisi vaikka kolmeksi vuodeksi !

äitiysvaatteista, lähdin lauantaina shoppailemaan h&m:n äitiyshousuissa ja ne kyllä valahti vähän väliä kun ei mun masu pidä sitä jatkokappaletta vielä ylhäällä :LOL: mutta ai että ne oli mukavat päällä!! Tunikoita ja trikoopaitoja tilasin kanssa, saa nähdä onko nekin ihan liian isoja vielä....varmaankin ovat. No kyllä se masu kohta tästä kasvaa!
Normaalit farkut menee vielä, tosin iltapäivästä pitää yleensä avata nappeja jo.

ON: Meillä oli ihan hirveät riidat viikonloppuna, ja aloin jo valmistautua siihen, että ero tulee ennen vauvan syntymää. :'( Aloin jo myös suunnitella kaikkea siltä varalta, että näin käy. No, saatiin kuitenkin jonkin verran juteltua, mutta aika näyttää miten käy. Molemmat haluaisivat olla yhdessä jo vauvankin takia,mutta on tiettyjä asioita jotka ei näytä muuttuneen edes nyt kun vauva on tulossa, ja mulla on todella pieni sietokyky minkään ylimääräisen draaman suhteen tässä elämäntilanteessa.

Muuten itse voin hyvin, paitsi että taas mulle tyypillinen "maanantai migreeni" vaivaa. Auts.
No onneksi pääsiäinen on pian ja pääsee perheen luo rentoutumaan!

Kenzie 13+4
 
RR
Hei taasen! =)

Villanylle osanotot :hug:

Äityispakkaus oli mun mielestä tosi kiva, jotenkin ehkä ihanasti retro.
Mä aion todennäköisesti tulla töihin takaisin 1.1.2013 eli olen kotona 1v 4kk. Tai näin ollaan alustavasti miehen kanssa puhuttu, mutta katsotaan nyt sitten, että miten tehdään.

Mulla on jo tuo baby alkanut painaa (tai kohtu nyt noussut?) melkosen ikävästi virtsarakkoon : / Ultrassa kätilö sanoikin, että mulla on kohtu ja virtsarakko ihan kiinni toisissaan, joka ei tietenkään ole mikään ihanteellisin tilanne ja sen on alkanut jo huomata...
Koko ajan pissittää ja istuellaan ja on tosi kurja olla, kauhea painontunne tuolla alamasussa. Ainoastaan maatessa on hyvä olla. Kiva jos tämä on nyt tätä seuraavat 5 ja puol kuukautta :( Teki mieli aamulla marssia lekuriin ja hakea saikkua, että ois voinut vaan köllötellä, mutta mun duunikaveri on seuraavat 2 viikkoa lomalla ja olen täällä "yksin", joten en oikein voinut.
Onneksi mulla on ensi viikolla neuvola, niin meinaan siellä kysellä onko tälle vaivalle jotain tehtävissä.

Eilen taas kuuntelin pikkuisen sydäntä ja polskintaa kotidopplerilla :heart: Edelleen liikkeet tuntuvat kutinana, saatoin ehkä tuntea eilen illalla jotain muutakin, mutten ole varma :D Kovasti tuo tuntui liikkuvan anturin alta karkuun, joten vikkelä ja vilkas kaveri kyseessä :)

RR ja Pähkinä 15+5
 
Viimeksi muokattu:
Do dii, neuvolassa käyty ja kaikki kunnossa :) Molemmat sykkeet löyty ja ne oli luokkaa 142 ja 147.. Oiskohan poikia tulossa :D Kohtu mulla vastas viikkoja 21 jo (!) vaikka viikkoa 16 mennään nyt, huh huijakkaa. Painoa oli parissa kuukaudessa tullu 4kg lisää, ja veikkaanpa että syksyllä sitä ollaan sitten sadan kilon keijukaisia, aika pelottavaa!
 
Täällä mennyt taas vähän aikaa kun olen päässyt koneelle. Puhelimella olen kyllä käynyt lueskelemassa mutta kirjoittaminen on vähän tuottanut ongelmaa. Kotona särkyi läppäri jee jee. Nyt anoppilassa käytän tilaisuuden hyväksi ja naputtelen vähän. :)

Kotona olosta. Alustavasti oletan että olen kotona siihen kun tää kakkonen on vuoden, mutta jos vaan jotenkin pystyn niin olisin 2012 vuoden loppuun, eli kakkonen olisi jotain 1 vuosi ja 2 kuukautta. Esikoinenhan lähtee nyt hoitoon kun on 1 vuosi ja 1 kuukausi joten uskoisin että tuo voisi olla aika hyväkin aika palata sitten työelämään. Tuolloin palaan toivottavasti vähän pidemmäksi aikaa kuin nyt. :D

Äitiyspakkaus Oli mun mielestä ihan kiva, mutta ei nyt saanut mitään suuria tunteita aikaiseksi joten hyvällä mielin jätän sen ottamatta. Kuitenkin se esikoisen pakkaus on niin hyvässä kuosissa. (Esikoisen aikaan kyllä harmitti kun sain 2009 pakkauksen enkä 2010 pakkausta, mutta hyvin tuo on asiansa ajanut).

Äitiysvaatteista Mun pitäis jostain löytää kivoja mammahameita jotka menis töissä ja vapaallakin. En vaan mistään löydä moisia. :( Samaten joutunee noita kesävaatteita hankkimaan kun edellisen odotusaika osui talveen.

Mutta nyt huutelee anoppi syömään joten parempi mennä. Yritän päästä joku päivä taas naputteleen.

- Hapsiainen ja LyyliPellervo ja jos oikein muistan niin nyt poksahtaa 13+0 (Tää on kyllä jännä kun en tästä kakkosesta pysy yhtään perillä viikoista, ekasta kyllä tiesin tasan tarkkaan. :D)
 
Minnuska Onnea hyvista ultrakuulumisista!!

Kotona olosta Minä ajattelin olla ainakin tuon vuoden kotona, jos ei ihmeempiä tule. Jos tulee, niin sitten katsellaan myöhemmin. Meillä sellainen tilanne, että kaikki tulevat rahat menee asumiseen ja elämiseen ja lainoihin (se on sitä kun asuu vuokralla pk-seudulla ja omistetaan maatila pirkanmaalla) Joten mun palkasta olisi suuri apu, toisin kuin hoitovapaan päivärahasta... Mutta tosiaan vuoden aikana kerkiää tapahtua mitä tahansa, että katsellaan sitten myöhemmin missä asutaan ja miten kaikki systeemit menee...

Neulomisesta tekisi mieli itsenikin tehdä jotain, mutta jotenkin olen niin laiska. Vaikka neulominen olis itelle niin rentouttavaa. Mun äiti kuitenkin on semmonen että se tekee vaatteita ja kaikkea, niin sen tietää, että sillä varmaan jo nyt puikot suhisee... :D
 
kotona olosta: esimiehen kanssa oli puhetta, että pitäisi palata töihin vanhempainvapaan jälkeen aluks tosin kuukauden verran lomia. mulla ei siis ole vakipaikkaa. itse toivoisin että vois olla kotona pidempään. aluks tietenkin voi tehdä vaikka 50% työaikaa ja mietinnässä on, jos mies jäisi joksikin aikaa kotiin.

äitiyspaikkausta kävin heti perjantaina ihmettelemässä netissä aika neutraalia ja jonkin verran mielestä poikamainen pakkaus. selvää kuitenkin on, että me se otetaan. saa nähdä millainen fiilis sitten tulee, kun sitä oikeasti pääsee hipelöimään.

itse en ole käsityöihmisiä, mutta viikonloppuna kävin siskoni tykönä ja hän oli jo tekemässä villasukkia vauvalle=)

sokerirasituksessa on tullut käytyä. siinä onneksi kaikki arvot hyviä. tosin uudestaan tarvii sit mennä vielä joskus myöhemmässä vaiheessa.
 
Villany voimahalit! :hug:

Onnittelut kaikille jotka on saaneet ihania ultrakuulumisia! Ja tervetuloa uusille! Ihanaa kun joukko kasvaa edelleen. :heart:

Äitiyspakkaus oli ihana! Tykkäsin kun oli niin neutraalit värit ja muutenkin. Siellähän oli ihan järkyttävästi kaikkee tavaraa! :D Vitsit kun sais jo oman tänne kotio että pääsis hipelöimään niit pikkusia vaatteita. :)

Kävikö eilen kauheesti virpojia? Ite sain jonkun viikon lenkkeilyt noita rappusia ylös alas ravatessa ku jatkuvasti oli jonkun naapurin lapset vitsat tanassa ovella loruja kertomassa. :) Ihana aatella et muutaman vuoden sisään omankin pikkusen kanssa pääsee lähteen kierokselle. :)

Mä vielä odottelen niitä liikkeitä tuntuvaksi. Tiedä vaikka se ois kovastikin tuolla jo temppuillut, kun aina vaan ajattelee ettei se kuitenkaan se ole ku joku eksynyt pieru vaan mylvii. Mut eiköhän sitäkin monotusta saa sitten tuntea melkein kyllästymiseen asti yötä päivää. ;)

mutta nyt flunssaa paranteleen kaakaomukillisen ääreen!

pipituuna & tipi 16+4
 
Iiris
Täytyy kyllä nyt udella et mistä sä tilasit tommoset farkut? Voitko laittaa linkkiä?

Mulla kans kiinnostais jos jollaki on kokemuksia Emmaljungan City Crosseista, Hartan Topline tai Gessleinin F6 yhistelmistä...
Näistä nuo city crossit taitaa olla ketterimmät ja kevyimmät... Meillä esikoisella oli ihan tavalliset yhistelmät jotka musta oli jotenki niin isot... Ja ku se aika minkä vauva viettää kopassa, on aika lyhyt, niin olis kiva jos löytys jotkut kevyemmät ja ketterämmät vaihtoehot perinteisten yhistelmien tilalle... Lisäks kans kiinnostais miten jos on aikasempaa kokemusta niin miten ootte ratkassu vaunuongelman jos ette ole tuplia hankkinu :wave:

Matilda
Meillä ei ollu tosin perinteistä hoitopöytää. Me hankittiin esikoiselle semmonen pinnasängyn päälle laitettava hoitotaso. Ja mun mielestä se oli kyllä kätevä :)
Nyt voi olla että mies tekee pesukoneen päälle tason jossa voi vaihtaa vaippoja kun on sivusta täytettävä kone nykysin ja tuollanen kodinhoitohuoneen tapanen :)

hapsiainen
Katteleppa vaatteita huutonetistä ja sitten musta ainaki henkkamaukalla on kivan näkösiä eikä ole hirveen hintasiakaan. Paitoja tosin nykysin löytyy aika hyvin musta ihan tavis osastoiltaki ku pitkät paidat on muodissa :)


Talvicci ja Torsti rv.17+3 :heart:
 
Käsitöistä Olen ennen hoitoalan opintoja käynyt käsi- ja taideteollisen koulun ja sitä kautta käsityöt on mun rakas harrastus! Enemmän nykyään neulon, kun en omista saumuria ja trikoita on ihan karsee ommella ompelukoneella. Esikoiselle neulon paljon ja tulevalle teen varmaan uuden villapuvun ja lapasia ja sukkia... Vähän tekis mieli tehdä kastepukukin itse, mietin jo esikoista odottaessa, mutta meillä suvussa on kiertänyt lapsilla mummoni aikoinaan tekemä puku, jonka on tehnyt isälleni. On siis reilusti yli 50v. vanha puku. Mukmmo varmaan loukkaantuisi minulla loppuiäksi, jos en tuota perintöpukua laita.

Kotona olosta olen kotona n. vuoden verran, sitten palaan opintoja jatkamaan. Se vähän harmittaa, mutta kun pitäisi saada opinnot tehtyä : /


Emmaljungan City crosseista
kyseltiin. Meiltä löytyy sellaiset ja olen todella tyytyväinen niihin ollut. Meillä oli alkuun vauvalla kantokassi(ei ollut emmaljungan, olisko emman ollut). Toimi kevätvauvalla ainakin ok, mutta sitten kun siinä kantokassissa oli fleece-vuori, niin sepä kävi kesällä kuumaksi, joten neiti oli reilu 3kk, kun kantokassi jäi pois. Se oli aika ahdaskin mun mielestä, niin nyt olen ajatellut hankkivani noihin runkoihin city-kopan tulevalle vauvalle. Mutta itse crosseihin olen tyytyväinen ollut, hyvin rullaavat ja kevyet mun mielestä työntää. Isommalle muksulle hyvin tilaa istua, vieläkin neiti 2v. niissä välillä on, sen mitä suostuu enää istumaan. Heittoaisaa ei ole, mutta sen ratasosan sää käännettyä, eli voi mennä lapsen kanssa kasvotusten tai itsestä pois päin. Huonoina puolina on, että tavarakori on kankainen, on siellä joku vaneri välissä, mutta meillä on vähän painunut jo alaspäin. Isothan nuo on, meillä on matkarattaat erikseen, joilla ollaan reissattu ja kaupungissa kuljetaan. Meillä ei mahdu auton peräkonttiin muuten kuin pyörät irrottamalla, meillä autossa porrasperä. Farmariin menisivät varmasti ihan ilman pyörien irrotusta.
Esikoiselle hommataan vielä seisomalauta noihin syksyllä sitten.

Nessu ja pieni 16+4
 
Talvicci mistä ootte hankkinu sen sängyn päälle laitettavan hoitopöydän? Meillä kun on niin pieni makkari niin pinnasänky ja hoitopöytä ei mitenkään molemmat mahdu sinne.. : / Ja uskon että jotain lisätilaa kuitenkin tullaan tarvitsemaan..

Saa nyt nähdä kuinka kauan voidaan nykyisessä asunossa asua, en kyllä haluaisi muuttaa.. Vaikka rupee olemaan kotipaikkakunnalle ikävä, olisi omat vanhemmat sitten lähempänä.. Nyt on yli 200 kilometriä.. Murun vanhemmat asuu noin 25 kilometrin päässä, mutta en usko että tullaan niiltä saamaan samanlaista tai edes riittävää tukea kuin mitä mun vanhemmilta saataisiin.. :( Niillä on koko ajan jotain menoja ja töitä.. En todellakaan halua enkä oleta että kummankaan vanhemmat olisi koko ajan auttamassa meitä, mutta olisi se mukavaa tietää että voi soittaa jos tarvitsee apua.. Onneks mulla on mun muru!! :heart: ja kohta muruT!!

Nana ja larven 14+4
 
Olipas hulina viikonloppu, ihan kuin ei olis vapailla ollukaan... Mutta ihana sellainen joka tapauksessa :heart:

Kaivettii lauantaina pyörät talviteloilta, ja pyöräiltiin pojan kanssa kaupungin ympäri testaamassa kaikki mahdolliset puistot, että joko niihin on kevät saapunut. Iltapäivällä mentiin kavereille avaamaan grillikautta ja sinnepä eksyiu suurinosa ystävistämme viettämään päivää sekä iltaa. Olipas ihana nähdä kaikkia samalla kertaa ja ajan kanssa. Sain isäni hgakemaan poitsun yökylään, joten saimme ihan rauhassa istua muiden seurassa kellosta välittämättä. Eksyimmepä jopa baariin saakka, ja minäkin jaksoin siellä olla muiden matkassa kahteen saakka!
Aamulla nukuimme miehen kanssa YHTEENTOISTA, eipä olla ihan hetkeen niin pitkään saanut nukkuakaan :) Äänestyksen jälkeen olikin vuorossa, virvonta kierros kaikien sukulaisien luona ja yhtäkkiä kello olikin jo seitsemän! Nyt on suklaata vaikka muille jakaa, tulee ehkä jo huomenna korvista ulos :) Raskaan päivän palkkioksi käytiin vielä kotimatkalla Kotipizzan kautta, niin johan oli täydellinen viikonloppu kruunattu!

Kotonaolo Meillä vähän ollaan puhuttu, että jäisin hoitovapaan jälkeen työttömäksi ehkäpä. Koska tuonne en missään nimessä meinaa mennä enää takaisin. Ja ehkä jollain aikataululla haen sitten monimuoto-opiskelupaikkaa. Ollaan laskettu, että ansionsidonnaisella ja hoitotuolle pärjäisimme sinne kun tulokas tulee pari-kolme vuotta, ja eipä sitten tarvitsisi miettiä tuota syksyllä koulunsa aloittavan esikoisen iltapäiväkerhoja ja koulun lomia pariin ekaan kriittiseen vuoteen! Juu toki tiedetää, että tuo ehdoin tahdoin työttömäksi jäänti, on joidenkin mielestä kyseenalaista, mutta....

No en halua vielä miettiä asioita niin pitkälle, koska tänään on tääll torpassa eletty pelko persiissä!! Aamulla heräsin kuuden aikaan vessaan, ja pyyhkiessä tuli vähän verta! :( Muutaman kerran pyyhkäsin lisää ja koko ajan jäi vähempi punasta paperiin! Noh sen jälkeen ei enää ole tullut, eikä muutenkaan ole mitenkään erilainen olo. Tosin tänään on enemmän ottanut mahaan jos on pitkiä aikoja istunut... En suostu vielä alkamaan panikontia, koska tuollainen pieni määrähän nyt voi olla mistä tahansa verisuonesta, ja varsinkin kun olen kärsinyt kuivista limakalvoistakin! Mutta kyllähän tuo hysterian aamulla aiheutti, sen verran hyvässä muistissa marraskuulta tuo veren näkeminen raskausaikana on! :(

Noh tarvitsee mennä takaisin makuuasentoon ja ottaa pari päivää levon kannalta! Ja yrittää olla murehtimatta... Viikojakin kuitenkin "jo" 13+1 :)
 
Huh! Olipas täällä viikon aloitus... Kerkesin jo iloita pahoinvoinnin vähentymisestä viime viikolla, mutta liian aikaista iloitsemista. Perjantaina alkoi pahoinvointi ja paheni eiliseen tullessa. Tänä aamuna varasin ajan päivystykseen, kun ei enää mikään ollut pysynyt vuorokauteen sisällä. Siellä kävin tiputuksessa pari tuntia ja nyt loppuviikko sairaslomaa. Eilen jo itkin kovasti, että nyt se vauva on kuollut, kun itsellä oli niin paha olla, mutta onneksi tänään neuvolassa sykkeet näkyi normaalisti.. Voihan elämä, ei oo helppoa tää raskaus ei, vaikkakin maailman ihanin ja odotetuin asia onkin!
Nyt taitaa tämä emäntä marssia apteekkiin ostamaan sen pahoinvointirannekkeen ja kokeillaan nyt sitten sitä. Paljos semmoisen hinta on, kellään tietoa?

Kotonaolosta: Mie toivottavasti saan olla kotona siihen kun vauva on melkein parivuotinen. Toivotaan että rahatilanne sen sallii. Mies on sitä mieltä että töihin miun pitäs mennä heti äitiysloman jälkeen, mutta no way! En halua!

Talvicci: Minuakin kiinnostaa tuo pinnasängyn päälle laitettava hoitopöytä :) Sellaisen varmaan hommaan jos jostakin löytyy.
 
Paljon on taas tekstiä..

Mut pikaisesti omaa napaa: sain tänään sairaslomaa muutamaks viikoks, ainakin. Mun pää ei vaan kestä koulunkäyntiä just nyt o_0

Saattaapi olla et oon hermolomalla koko kevään... Rupee toi verenpainekin huitelemaan sellasia lukemia ettei oo muuta mahdollisuutta.. :eek:

fannie ja kääpiö 15+0
 
Branwen
Miksi se lasketaan tolleen hassusti??? Kun ei tajuu.

Kotonaolosta
Luultavasti palaan töihin sitten kun lapsi on n. 1v10kk.
Esikoinen meni silloin hoitoon ja oli tosi hyvä ikä,puhe lähti sujumaan hienosti ja pottailukin ruoesi sujumaan kun sai mallia toisilta.

Kesälomasta
Mulla on heinakuun lopussa 2vko kun meidän tarha on kiinni.Mies pitää ekat 2vkoa niin ei tartte tytön varahoitoon mennä.
Jään sitten syyskuussa 2viiikkoa ennen äippäloman alkua pois.

Miina84 Toivotaan että olis täysin harmitonta.

Emmaljungan city crosseista mä ainakin tykkäsin.Esikon aikana kerkesi olla noin 30 eri malliset vaunut (siis emmaljungan) joten kokemusta löytyy.

Talvicci
Joo tolla Brunolla oli niin hyvät vehkeet että näkyy kuulemma 80% varmasti.Työkaverit oli ihan innoissaan kun heille näytin noita 4d kuvia tuollaisesta 5.2cm kokoisesta sintistä.

Liikkeistä
Ainakin Bruno sanoi että luultavasti tunnen liikkeitä vasta lähempänä rv20.Istukka on etuseinämässä plus että tuota uimarengasta on tuossa edessä.

Shenda ja muru 12+6
 

Yhteistyössä