~ Lokakuun lapsoset huhtikuussa ~

Sedna: Ihania uutisia. Sitten vain uutta yrittämään kun tuntuu sille :hug:

Tervetuloa uusille!! :wave:

Pääsiäissuunnitelmista: Minulla alkaa nyt loma, jiiihaaa!!! Tänään ajellaan Pirkanmaalle, ollaan yötä siellä ja huomenna jatketaan Pohjanmaalle, mistä itse ole kotoisin. Tarkoitus kierrellä vähän sukulaisia ja käydä pääsiäiskokolla. Ja viedä ehkä meidän pikkumies trulliksi... Ensi viikko sitten otetaankin rauhallisesti, ei stressata tai muuta. Vain olla möllötellään! :popcorn:
 
Sedna: Onnea hyvistä uutisista :flower:

Uusille toivottelen lämpimästi tervetuloa lokakuisten pinoon! :)

Liisikki: Luulis kyllä ettei tulokset voi noin vaan hävitä :O Harmi että niin on päässy käymään, toivottavasti kuitenkin tulokset saa vielä jostain selville.

Hoitopöytä on meillä ns. "omavalmiste", tai alaosa, eli laatikosto siinä on sellainen keittiökalusteliikkeestä ostettu normi kolmen (yksi korkea- ja kaksi matalaa laatikkoa) laatikoston 80cm(?) leveä alakaappi ja mies sitten aikanaan rakensi siihen laidat ja kannen. Hyvin on jo kaksi lasta palvellut ja loistavasti siinä on aina saanu säilytettyä vauvan vaipat, vaatteet, tai siis yhden vaatekoon ja lisäksi kaikki rasvat ja vauvan hygienia tarvikkeet jne.

Liikkeitä tuntuu oikeastaan päivittäin, mutta suhteessa kuitenkin aika vähän, mutta eiköhän niitä jo parin viikon päästä tule ihan mukavalla töminällä :heart:

Äitiyspakkaus jakoin mulla mielipiteen kahtia, osasta tykkäsin kovasti ja osa oli no ei ihan mun makuun, mutta käyttöön lähes kaikki tulee. Aijon ottaa siis myös kolmoselle äitiyspakkauksen, vaikka meillä on se täydellisenä tallessa 2007 ja 2009 vuosilta :D mutta niissä on sellaisia asioita joita haluan lapsille säästää itselleen ja se raha jonka siitä saa on aika pieni lopulta kuitenkin.

Carriinalle onnea kihlautumisesta :heart::flower:

Pääsiäissuunnitelmissa on pitkäperjantaina päivän mökkireissu ja lauantaina lähdetään kummilasten luo tuonne rapean 200km päähän, heistä nuorempi täytti juuri vuoden joten juhlimaan mennään ja maanantaina sitten ajellaan kotiin. Appivanhemmat ottaa onneksi koiran hoitoon ja kissat jää keskenään kotiin. Ihan leppoisasti meinattiin vietellä siis, tänään varmasti suurinosa tavaroista jo pakattava niin saa pitkäperjantain mökkeillä pitkästi ja rauhassa :)

(.) ei kuulu ihmeitä, pahoinvointi on aikapitkälti taakse jäänyttä, ainoa oikeastaan mikä saa yökkimään on lasten hampaiden peseminen :O omien legojen pesu ei enään yökkäytä mutta jostain kumman syystä tekee pahaa pestä lasten hampaat, harmi kun sen homman voi sysätä aika harvoin miehen vastuulle, no iltaisin onneksi kuitenkin. Jotkut hajut edelleen saa voimaan heikosti, mutta nekin hajut selvästi vähentyneet. Alkaa siis lähestyä se keskiraskauden kultainen aika ennen kun alkaa säryt ja kolotukset sitten :)

Meinasi vallan unohtua...
Pohjaton ja mimi 16+2 :heart:

Iloista ja mukavaa Pääsiäisen aikaa jokaiselle!! :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh... Pelko persiissä elelty tätä viikkoa, maanantaisen herätyksen jälkeen! Mutta tänään jo uskalla ääneen sanoa, ettei sen aamuisen paperiin tulleen tuhrun jälkeen ole enää näkynyt edes pientä viirua punaista! =)
Olo muutenkin samanmoinen kuin edeltävinä vikkoina, väsyttää ja väsyttää, vatsaa repii ja se näkyy jo kaikille ketkä vaan huomaavat katsoa, tosin jos kovasti rehkin ja olen vaikka koko 8 tuntia töissä, niin illalla polttelee ja ehkä jopa supistelee. Olenkin sopinut että teen vain 6 tuntista päivää ainakin toistaiseksi! Onneksi pahaolo on hellittänyt, mutta edelleenkään en voi lämmittää edellisen päivän ruokia uudelleen, vaan joka päivä on tehtävä uusi ruoka jotta pystyn syömään! :/

No mutta onneksi nyt on pitkät vapaat ja saa rauhassa perheen kanssa touhuta! :) ohjelmassa ainoastaan yhdessä kokkailua ja leipomista, pyörälenkkeilyä, isomummilassa kyläilyä ja Pääsiäiskaupunguin ihmeisiin tutustumista!

Miina ja Möntti 13+4
 
Noniin, ystävät hyvät :) Kannatti kysellä perään, sain vastauksen, ja trisomiatulos on kuulemma normaali! Ensi kerralla kun käyn, saan vielä äitiyskorttiin merkinnän asiasta :) tuli kyllä niiin huojentunut mieli. Tuo Oulun äitiysneuvola kaipaisi kyllä paljon parannusta tuon yhteydenoton suhteen, todellakin. Kerropa, koiksa-79, sitten, miten sulla kävi neuvolassa trisomiaseulan tulosten saamisen kanssa! :)

Tervetuloa uusille! :)

Onnea Carriinalle kihloista!!! :)

Sedna, mukava kuulla, että saitte hyviä uutisia!

Yövuoroista kyselit Tiedän mitä onni on: mulla kans on sellainen työpaikka, jossa on ilta- ja yöpainotteista työtä. Nyt itseasiassa sain neuvolalääkäriltä todistuksen, että minun ei tarvitse yövuoroja enää tehdä voimakkaan väsymyksen vuoksi. Eli teen ensi yönä viimeisen yövuoroni toistaiseksi :). Kannattaa sunkin pyytää lääkäriltä vapautus yövuoroista jos tuntuu että ei jaksut riitä, oma jaksaminen on kuitenkin nyt niin paljon enemmän etusijalla kuin yövuorojen tekeminen! :)

Rentouttavaa pääsiäistä kaikille tasapuolisesti :) :flower:
 
Kiitos kaikille onnitteluista :) Päivä oltiin päätetty jo vuosia sitten, MUTTA koska se nyt menisi niin, että olisin varmaan hyvin pallo tuona päivänä, siirrettiin sitten hommaa noin vuodella eteenpäin, joten katsoo sitten. Kosinta tapahtui juu niinkin perinteisesti, että mies oli valinnut sormuksen jne. mutta tämä on aivan upea ja ihana. Lisäksi näihin pienen mittakaavan häihin (ihan vaan vanhemmat ja kaverit sisältäisi n. 80 ihmistä) ei nyt ole rahkeita. Pidetään sit joskus isot:D

Pääsiäissuunnitelmissa olisi viettää päivä koiranäyttelyissä ja loput mennä (minä ja koirat) viettämään porukoilleni, kun ehkä heillekin pitäisi tästä kertoa. Mies ei tule, mutta eipä se haittaa. Omaa lomaa. Sitä joskus kaipaakin.

Tänne oli tullut niin hirveästi kirjoituksia, että en tiedä mihin kirjoittaisi, joten josko sitten jätän sanomatta mihinkään mittään :D Hyvväää päääsiäistä kaikille!

Carriina ja tarratoukka 14+0 (POKSUN!).
 
Pantalaimon oli kiva lukea sun mielipiteitä vaunuista. Auttoi taas meikäläistäkin ymmärtämään asioita vähän paremmin :D Mä taidan ostaa nämä kaverin tarjoamat.....ei meillä ole tilaa kovakoppaisille, saa luvan vaavi mahtua tuohon kantokassiin. Eilen olin ystävän luona ja heillä oli juuri tällainen vastaava yhdistelmä, ja hyvin sanoi toimineen heillä. Eikä kylmyyskään ole ollut ongelma, ainahan sitä voi lisätä lämmikettä!

ON: Olen pääsiäistä viettämässä vanhempieni luona 150 km päässä kotoa, ja tapaaan myös parhaita ystäviä täällä. Mies ja koira jäivät Espooseen. Ihan syömiseksihän tämä vaan tuntuu menevän aina kun äidin herkut on kädenulottuvilla, mutta tänään kyllä ajattelin lenkkeillä ja jumpata oikein urakalla :saint:

Olisin kovasti halunnut koiranäyttelyyn joko Lahteen tänään tai huomenna Lappeenrantaan, mutta ei ole kyytiä, enkä tunne ketään lähtijöitä joten olkoon. Huomenna sen sijaan mennään äiskän kanssa vähän vaunuja katselemaan ja iskälle synttärilahjaa ostamaan!
Hyvää pääsiäistä kaikille!!!

ps. huvitti eilen kun näin kaveriani joka ei ole nähnyt mua 6 viikkoon....oletin että hän äimistyy mahani pyöreydestä jo, mutta sen sijaan hän sanoi että ei voi sanoa että edes oikein huomaisi sitä. Olin shokissa!!! :LOL: Tosin kun läksin kotiin 4 tunnin päästä, hän sanoi että "nyt se maha on jotenkin pullahtanut ulos"...hih.

Kenzie 14+1
 
Liisikki: Minäpä kerron. Alko vähän jänkättään, että on mulla tulokset tallessa. Oletan ettei mitään kohonnutta riskiä, koska eivät heti soittaneet.

Me ei olla vielä ressattu mistään hankinnoista. Katellaan sit loppukesästä. Pieniä vaatteita tulee ihastetltua, mutta kun en aio ottaa selvää sukupuolesta, ei voi kovin paljoa ostella. Äitiyspakkauksen otan melkovarmasti, vaikka kaikki ei niin mieleisiä ollutkaan. Mietin vaan kuin äkkiä käy kamat pieniksi jos tämä tulokas jatkaa samaa rataa syntymä koon kans ku isoveikka. Meillä edelliset ollu tyttö 3730g ja 50cm ja poika 4440g ja 54cm. Ostin pojan odotuksen lopussa ihanan haalarin kokoa 50 cm, just siks että laitokselta lähtiessä sais laittaa päälle.. Ei muuten menny viereenkään. Suvussa ollu kohtuu isoja vauvoja, vaikka ei mitään sokeri ongelmia. Isosiskolla kuopus oli 4910g ja 56cm, ei niin kauheen pieni tyttö.:D
Toivon että tää älyäis syntyä ajoissa tai älyäis olla kasvamatta jättiläiseks, ennen ku ehtii ulkomaailmaan. No pääasia ois kuitenki, että ois terve.

No nyt kun melkein pääsin vauhtiin, kerrankin niin pitää mennä laittaa toiselle tenavalle aamumättöä, toinen on kaverilla yökylässä.

Aurinkoisia päiviä kaikille!
 
Kiitos, Branwen ja HeMminN, ku muistitte mua!! :) Ihana saada myös kertoa hyviä uutisia, jotka saapuivat postilla eilen: vauvelilla kaikki kromosomit kunnossa, ei trisomia-riskiä! En vaan vieläkään meinaa tajuta, että nyt ei tarvii sen asian takia jännätä. Huomennahan tuleekin 1 kk ekasta ultrasta, jolloin kaikki alkoi niskaturvotuksen takia. Enpä toivo tällaista kellekään. Mutta pitää olla onnellinen tuloksista nyt! Kiitos tsempistä!
Enpä ole tuona odottelun aikana tohtinut käydä lukemassa teitin vauvailu-uutisia, joten paljon on luettavaa ja kiinniotettavaa. En oo uskaltanut ajatella vielä mitään hankintojakaa, joten niitäkin pitäisi kai alkaa miettiä...? Olo on onneksi muuten hyvä, masu meinaa jo vähän pullahtaa esiin. Mammavaatteita en ole vielä ostanut, mutta pian on senkin aika. Mietin vaan, että mistäköhän sellaisia kannattaisi hankkia...?

Ihanan rentoa pääsiäistä kaikille!
 
Hei taas pitkästä aikaa! :wave:
Ollu olevinaan niin kiire, ettei ole koneellakaan jaksanut istua. Oli aika paljon tekstiä ilmestynyt, kiva!

Monta uutta taas, tervetuloa! :flower:

Carriina Onnea kihlauksesta! :heart: Ihana tuommonen oikee kosinta.. Meilläkin oltiin jo puhuttu että olis kiva mennä kihloihin, ja käyty sovittamassa sormuksia. Yks päivä mies sitten tuli kotiin sormuksien kanssa, ei sen kummempia kosintoja. Miekun oon ihan toivoton romantikko, olis kaivannut vähän enemmän :D

Marianne73 Onnea hyvistä uutisista! :heart: Voin vaan kuvitella mikä helpotus tuo tieto sulle oli!!

Kantokopista Meillä on Teutonia spirit S3 yhditelmät, siinä kova kantokoppa, joka tulee ratasosan päälle, eli ei oo mitään säilytys onkelmia. On tosiaan näköjään aika vaunukohtaista.

( . ) Tänne ei kuulu oikeen mitään uutta. Hormonit tekee tehtävänsä, oon kauhee itkupilli. Aina oon herkkä ollut, mutta nyt tuntuu että tää on ihan järetöntä. Mies lähti tänään yheks yöks pois kotoa, ja itkin pitkin päivää, kun niin kurjaa jäädä yksin :D Blääh, huomenna pitäs töihin mennä. Ei oikein huvittais. Selkä on niin pirun kippee koko ajan :(
Voin kun tulis nyt kesä nopeesti!

Niiskuneiti ja 14+1 :kiss:
 
Paljon kerkeää tulla tekstiä täällä :) ei perässä pysy, ilmat suosii niin paljon ettei paljoa koneella homehduta kuin aamusta ja illasta :) mun pitäis huomenna mennä töihin pitkästä aikaa, oon ollu viikon saikulla ku migreeni meinaa vaivata aina yövuorojen jälkeen.. käynpäs nyt kokeileen miltä se työnteko tuntuu... jos jatkuu kipuilut jatkuu myös saikku...... näkeepä sitten..
 
Heippa ja minäkin nyt aktivoiduin ja alan kirjoittelemaan tänne...
0len 41-v äitiliini pääkaupunkiseudulta ja 6.tta kullanmurua odottelen, vanhin täyttää tänä vuonna 18-v, siitä seuraava 15-v. sitten on tuplat kohta 11-v, ja hännänhuippu 3-v..ja nyt l.aika olisi sekä menkkojen että ultran mukaan 28.10.11
Hoitoalalla minäkin työskentelen ja alkuraskaudessa olin saikulla 3 viikkoa 24/7 kuvotuksen ja väsymyksen vuoksi mutta sitten pikkuhiljaa on elämä alkanut voittamaan.

Np-ultra ja veriseerumiseula ok rakenneultraa kesäkuun puolessavälin odotellessa..

Ihanat ilmat nyt hellineet vapaapäivinä ja ihan rennosti ollaan otettu, mukavaa rauhaisaa yhteiseloa perheen kanssa, vieraita käynyt, grillausta ja muuta mukavaa on ollut ja kohta lähdemme retkelle korkeasaareen..

Mukavaa pääsiäistä kaikille

Isotikru+ sintti 13+2
 
En ole minäkään oikein jaksanut koneella istua, niin kivaa säätä pidellyt :)

Sain kuitenkin pääsiäisen aikana vaunupäätöksen tehtyä, eli ostamme kaveriltamme ne Emmaljunga-yhdistelmät. Kävin äitini kanssa vaunukaupassa ja myyjän luennon jälkeen päädyttiin siihen, että on tämä paras ja edullisin vaihtoehto. Myyjä kovasti tuputti Citycrosseja, koska ovat pari kiloa kevyemmät kuin nämä mitkä meille tulevat (Classic sport), mutta enhän mä uutena ollut edes mitään aikaissa ostaa. Tosin nyt kyllä saan periaatteessa uudet, kun kaverini sai nämä viime syksynä ja niitä on käytetty vaunuina vain kerran :D
Yksi asia pois ostettavien listalta siis! Sain paljon brosyyreja, ja mulle aukesi taas ihan uusi maailma.....näin esim. hoitopöytä-amme yhdistelmän, joka esitteen mukaan menee vielä erittäin pieneen tilaan. Kuulostaapas kätevältä! Lähinnä mietin että pesuhuoneeseen tuo olisi loistava, kun niin pienet tilat meillä ja kuitenkin sielläkin olisi hyvä olla paikka mihin laskea vauvan.

Pinnasängyt tuntuvat olevan aika kalliita, mutta toisaalta jos käytetyn tai jonkun Ikean version löytäisi :D

Miten on muuten auton turvaistuinten kanssa, käykö kaikki mallit kaikkiin autoihin vai mitä tulisi ottaa huomioon? Saisin kaveriltani myös heidän vanhan turvaistuimen, mutta on kuulemma "vanhaa mallia". Meillä ei ole edes autoa, mutta hyvähän se on olla olemassa.

Mitäs muuten, oma olo ihan hyvä, tosin maha ollut todella turvonnut kaiken tämän syömisen jälkeen ja olo aika tukala. Pientä alavatsakipua ja viiltelyäkin ollut havaittavissa. No tänään takaisin kotiin ja normaaleihin kuvioihin, ja mikä tärkeintä, normaalin ruokavalion pariin :D

Kenzie ja tuhat kysymystä rv 14+3
 
Mä olen niiiiin tipahtanut kaikesta kun en pääse joka päivä (enkä joka toinenkaan) koneelle. :O

Yritän nyt nopeasti jotain kirjoittaa kun kerrankin vähän koneella olen.

Turvaistuimista kyseil Kenzie, välttämättä kaikki ei käy kaikkiin malleihin. Istuinten kiinnityksissä on eroa, on isofixillisiä tai turvavyökiinnitteisiä. Tietysti vauvalle tarvitaan turvakaukalo (istuin sitten mikä on vähän isommalle) ja käsittääkseni kaukaloiden kiinnityksissä on nuo samat vaihtoehdot. Kaukaloissa on myös jalustallisia tai ilman jalustaa olevia. Mutta siis ei välttämättä ihan kaikkiin autoihin edes mahdu sama istuin, esim. meillä on Britaxin kaukalo, jalustalla menee miehen autoon, mutta jalustan kanssa ei käy minun autooni. Mun autoon sitten samainen kaukalo pistetään turvavöillä kiinni, mikä ei tietysti ole ensinnäkään ihan niin helppoa eikä ihan niin turvallista (minun mielipiteeni). Mikäli käytetty istuin on kolaroimaton niin enpä usko että se "vanha malli" mitään haittais, varsinkaan jos ei paljoa autoile. Kaukaloja ja istuimia kannattaa vertailla ihan autoliiton sivuilta, näkee turvallisuusjuttuja, toinen arvostaa näissäkin toista ja toinen toista joten varmastikaan mitään yhtä ja oikeaa suositusta ei voi antaa.
Meillä tuossa Britaxin kaukalossa on yhtenä huonona puolena se että oli painava kantaa jo tyhjiltäänkin saati sitten kun vauva kasvoi...

Carriinalle
onnea kihlautumisesta! :heart:

Mariannelle onnea hyvistä uutisista!

Uusiakin oli tullut joten tervetuloa ja hyviä ultrakuulumisia saaneille onnittelut. :)

Omaa napaa sen verran että maha kasvaa silmissä. :O Mietin että miten piilotan tuon viikon päästä töissä. :O :O :O Selkeästi tästä toisesta on pompsahtanut maha aiemmin esille.

Olo on vieläkin hutera jos menee yli tunti syömisestä tai erehdyn syömään jotain makeaa. Mitään makeaa ei siis voi ottaa ja arvatkaa vaan onko näin pääsiäisen aikaan ollut vaikeaa pysyä erossa suklaamunista. :( Suklaasta varsinkin tulee niin ällö jälkimaku suuhun että meinaa ykä puskea väkisin sen jälkeen. :( Pahin väsymys on kuitenkin hellittänyt, vaikka näin ysin jälkeen olenkin jo valmista sänkytavaraa, eikä asiaa auta että esikoinen herää joka aamu 6.30.

Mutta nyt siirryn hetkeksi sohvannurkkaan, todennäköisesti katselemaan telkkaria luomien lävitse.

Yritän taas pian päästä kirjoittamaankin, lukemassa kyllä käyn puhelimella.

- Hapsiainen 13+6
 
Hei!

Kyllä on ihanat ilmat pääsiäisenä, ihan mahdotonta olla sisällä kuin aurinko hellii. Hieman kyllä mietityttää maksaläiskät, jotka sain esikoisen helteisenä odotuskesänä. Mä en oikeastaan koskaan pala Suomen auringossa ja etelässäkin pärjään hyvin alta 10 suojakertoimilla, mutta ykkösen raskausaikana sain karseat maksaläiskäviikset ja loppupuolella myös poskiin läiskät. Poskista tietty hävisivät vauvan syntymän myötä, mutta noi "viikset" onkin sitten sen raskauden jälkeen tulleet vaaleampana takaisin joka kesä. Ei kiva.

Carriina Onnea kihlauksesta!

Hoitopöytä pitää hankkia. Esikoisen kanssa meillä oli hoitoalusta kylpyhuoneen pöytätasolla, meillä oli edellisessa asunnossa apukeittiömäinen kodinhoitohuone-kylppäri-yhdistelmä. Vauvan vaatteet oli sitten kaapeissa yläpuolella, lavuaari ja ammekin vieressä. Nyt meillä onkin sitten kaksi kerrosta ja kummassakaan kylpyhuoneessa ei ole mitään tasoa, jolla vaipat voisi vaihtaa.

Pahinta on oikeastaan, että meille on tulossa kylppäriremppa loppukesästä/alkusyksystä. :( Sen piti ensin alkaa heti kesän alussa, mutta aikataulu on vain siirtynyt myöhemmäksi. Meidän tuurilla se on sitten just vauvan syntymän aikaan.

Marianne Hyviä uutisia, ihanaa!

Mä olen jotenkin alavireessä keväästä ja kauniista ilmasta huolimatta, koska mua vaivaa niin valtavasti työkuviot. Mun työsopimus loppuu 31.7. ja nyt pitäisi hakea vuoden määräaikaisuuksia jos niitä hakee. Äitiysloma on alkamassa 30.8-22.9 välisenä aikana, riippuen siitä kuinka aikaisin sen haluan aloittaa.

Mä en yhtään haluaisi hakea vuoden pestejä, jos ja kun ehdin olla töissä onnettomat pari viikkoa, koska varsinaisesti työt alkaisi vasta elokuun puolessavälissä. (ja kukaan ei edellenkään arvaa mitä mä teen työkseni...:) ) Loppuraskaus ja uusi työpaikka, ei kiitos. Mutta mitäs jos tässä vielä käy jotain ja vauva jääkin vain haaveeksi...?

Yhtään ei helpota, että työmarkkinatilanteessa ei ole hurraamista ja mä olen nyt joulun jälkeen istunut vielä työpäivän jälkeen iltaisin yliopistolla luennoilla. Siitä kamalasta pahoinvoinnistakin huolimatta. Eniten mua pelottaa jäädä äitiyslomalle ja mahdolliselle hoitovapaalle "tyhjän päälle" ja jos työtilanne on huono nyt, mitä se on sitten 1-2 vuoden päästä kun olisin palaamassa töihin?

Mä olen alustavasti ajatellut kotonaolon pituudeksi vajaata kahta vuotta, sen verran hoidin esikoistakin, tosin silloin hoitovapaalla suoritin opintojakin. Mitenkähän mä osaan nauttia edes kotonaolosta tämän vauvan kanssa jos olen jo odotusaikana ylistressaantunut siitä, miten työllistyn sen jälkeen?

Uusille tervetuloa mukaan!

Maha sai uudet kokoa 42 olevat stretch-farkut viime, nyt näytän taas ainakin hetken siltä, etten ole raskaana. ;) Kai. Äitiysvaatteet on vielä aivan liian isoja, mutta mun normi 38-40 vaatteet paljastaa armottomasti vauvamahan. Toiveena olisi, ettei raskaus paljastuisi vielä seuraavaan 4-5 viikkoon. Mä en nyt vain jaksa selitellä nykyisessä työpaikassani enää yhtään mitään, mulle riitti jo se, että ihan toinen ihminen sai vakituisen paikan mun tilalta kun työnkuvaa muutettiin.

Kvilla ja muru 13+4
 
Heissan =)

Olen lukenut ketjuanne jonkin aikaa, mutten ole ehtinyt kirjoittaa.
Liittyisin siis mukaan lokuunodottajiin, meillä on neljännen laskettu aika 27.10 joten viikkoja on nyt 13+4 murusella :heart:
Mulla synnytyssairaalana tulee olemaan Tyks.
Meillä on aikasemmat lapset -05 syntyneet kaksostytöt ja -07 syntynyt poika :) nyt jännäillää että kumpi saadaan joukon jatkeeksi. Itsellä olis vähän sellainen olo et vois olla poika tulossa =)

Tarvikehankinnoista olitte puhuneet ja meillä on nyt sellanen tilanne, että olen ehtinyt myydä lähes kaikki vauvakamppeet :headwall: meille kun ei pitänyt vauvaa tulla ihan lähiaikoina. Vaan kuinkas sitten kävikään :rolleyes: kun mieheltä vaan vähänkin sain vihreää valoa asialle niin jo olin valmis neljännen hankintaan :D
Joten huutonetti on kovassa syynissä, josko löytäisin edes osan tarvikkeista käytettynä kun ei viitsis ihan kaikkea uutenakaan ostaa enää..kun kyllä mä nyt uskon jo vakaasti että tää on meidän viimeinen vauva ;)
 
Heippatirallaa kaikille! :wave: Ei tosiaan oo istuskeltu täälläkään paljon koneella, on aivan ihanaa ilmaa pidellyt jo monta päivää.

Onnea paljon Carriinalle kihlauksesta! :flower:
Nii ja tänne oli ilmestyny uusia myös, teretulemast! :)

Käytiin tossa viime viikolla vaunukaupoilla miehen kans, tsekkailemassa siis niitä Hartanin Topline X-kärryjä.. Saatiin siinä kattava esittely myös kaikesta mahdollisesta, joten nuo tulevat meille joskus kesällä :D Miehelle tais olla tärkeää myös väri, ilmoitti haluavansa punamustat. Tokihan se mulle sopii :) Kaukalo vauvalle ostetaan samasta paikasta kun kärryt (Vauvamaailma) kun täällä tollanen liike on meidän käpykylässä :D Maxi-cosi on kuulemma ukkelin tutkimusten mukaan oltava, lukenut jotain autoliiton yms. törmäystestijuttuja :LOL: Jalusta hommataan siihen, mikäli sen saa kiinni turvavöillä eikä vaadi välttämättä isofix-kiinnityksiä. Nekin selviää kaupassa kysymällä.

( . ) Muuten on aika tasaista. Mitä nyt kaikkia mukavia vihlontoja pitkin päivää lantion seudulla ja alapäässä :D Onneks sentään yöllä saa nukuttua! Sairasloma on kyl pistäny rauhoittumaan, päivät on menny rennosti: ollaan käyty pitkillä kävelyillä ja muutenki otettu ihan iisisti (ukko oli kans viime viikon saikulla kun venäytti selkänsä töissä).

Mut kai mä meen laittamaan muonaa et päästään uloskin :) Ihanaa, enää kolme viikkoa ultraan :heart:

fannie ja örkki 16+0
 
Tänään taas iskenyt armoton väsymys päälle, vaikka luulin jo että se vaihe olisi helpottanut. Eikä jaksa mitään tehdä ja nukuttaa vaan kokoajan. Huomenna pitäs kuitenkin töihin jaksaa taas lähteä. Plääh!!

Kesävaatteita kaivelin yläkaahpeista ja aika vähän on vaihtoehtoja, mitä mahtuu päälle. Pitäs kait kaupoille päästä osteleen.

Turvaistuin on tulokkaalle hankittu, kun tarvitaan niitä kaksi, kun meillä on kaksi autoa. Toinen on esikoisen jäljiltä vielä hyvässä kunnossa. Tämä uusi on se telakka-malli, eikä sitä telakkaa voi niin kätevästi siirrellä autosta toiseen, Luulisin. Vanha saa toimia sitten vara-istuimena.
Myös pussilakanoita ja peittoja sain eräältä sukulaiselta valmiiksi, kun hän siivosi kaappejaan. Tämä on kait sitä pesänrakennusta sitten.

manta ja vaavi 15+5
 
Täällä ollut myös tänään ihan armoton väsymys. Just kun eilen hehkutin sen vaiheen menneen ohi. Tuntui päivällä että nukahdan pystyyn vaikka viime yön ainakin luulin nukkuneeni suht hyvin. Jospa tää olis nyt ollut vaan poikkeuspäivä, tulen muuten kuolemaan töissä jos näin väsyttää.

Mä en ole oikeasti ajatellut yhtään mitään mitä pitäis tehdä tän uuden tulokkaan eteen. :O Ehkä noita hankintoja ei nyt tarvitsekaaan tehdä kun vastahan ne on esikoiselle hankittu ja kaikki on tallessa. Tietty pitää miettiä vähän sänkyjuttuja ja sitten joko seisomalautaa esikoiselle tai jotain tuplien hankkimista mutta enpä niitä vielä ajattele, se on sitten syksymmällä. En jotenkin vieläkään osaa ajatella että olen taas raskaana. :O Eiköhän tuo syksyyn mennessä mene tajuntaan asti. :D

Viikon päästä olis muuten toinen neuvola edessä, jospa siellä sitten jo sydänäänet kuunneltaisiin... Viikkoja kuitenkin silloin 15.

Mutta nyt sohvalle hetkeksi ja sitten saunaan.

- Hapsiainen
 
Tiedän mitä onni on kyseli vuorotöistä. Minä koen yövuorot edelleenkin helpompina kuin päivävuorot. Eli jos en tekisi pelkkää yövuoroa, niin olisin varmaan jo sairaslomalla! Nytkin on kolmeen viikkoon vain 6 yötä eli vapaita on huomattavasti enemmän! Synnytyssairaala on meillä muuten sama, oletko siellä myös töissä??

Reilun 5 tunnin kuluttua alkaa yli viikon vapaat.. Aamulla on myös neuvola. Hirvittää mennä, kun tietää, että yövuoron jälkeen verenpaineet on koholla, kuten on painokin..

Dreamer75, rv 14+4
 
Onpa täällä ollut hiljaista pääsiäisen ajan:) Ei mikään ihmekään kun on ollut niin lämmin. Meillä eilen mittari näytti +21.5 silleen puoliksi auringossa. Ihanaa:)

Niiskuneiti: Mäkin oon välillä niin yliherkkä että välillä itteekin ärsyttää että miks pitää olla tällanen itkupilli. Ja ihan turhasta. Ja olen niin huomionkipee välillä. Mies rakentaa meidän taloa ja on tosi paljon poissa ja ainut asia mikä päässä liikkuu on toi rakentaminen niin mä sitten itken kun se ei huomioi mua tarpeeks: /

Kvilla:Ymmärrän sun ajatukset. Mulla oli ihan sama kun esikoista odotin. Olin juuri samaan aikaan tekniikan alalta valmistunut kun esikoinen syntyi keväällä -09. Silloin oli tämä lama alkanut ja työtilanne näytti tosi huonolta. Mulla ei ollut tietoa mistään työpaikasta kun jäin äitiyslomalle. Olin siinä opiskeluaikana tehnyt osa-aikatöitä mutta työpaikasta sanottiin porukkaa irti vaikka kuinka paljon joten mulla ei ollut mitään toiveita että pääsisin takas äitiysloman jälkeen. Päätin siinä sitten syksyllä -09 jatkaa opintoja yliopistoon, ja niitä nyt yritän viedä loppuun työn ohella. Kun tyttö oli vuoden, aloin katsella töitä. Niitä ei paljoa ollut tarjolla mutta onnistuin saamaan 4kk:n mittaisen "harjoittelupaikan". Mietin kauan että otanko sitä kun vaan on tollanen lyhyt harjoittelu mutta otin kuitenkin. Etsin siinä töitä koko ajan ja kun tuo pesti läheni loppuaan, minulle tarjottiin tätä paikkaa jossa nyt olen, vakituisena. eli loppu hyvin kaikki hyvin. Äitiyslomalla ollessani stressasin tosi tosi paljon että mitä jos kukaan ei enää huoli mua töihin kun ei mitään varmaan ole ja olen vastavalmistuneena jäänyt heti äitiyslomalle ilman työkokemusta, että kuka haluaa jonkun kokemattoman kotiäidin palkata. Nyt on parempi tilanne työmarkkinoilla ja meinasin että olisin nyt niin kauan kotona että saan tuon toisen koulun pois alta ja haen sitten uusia töitä ja tänne en palaa. Kyllä sä töitä löydät, pidä vaan silmät auki hyvissä ajoin. Mä ajattelin silloin niin että alan tiettynä aikana (silloin kun aikasintaan voin kuvitella meneväni töihin ja viedä lapsen hoitoon) hakemaan aktiivisesti töitä, että kyllä se joskus tärppää, ja jos ei heti tärppää niin mulla on tosi hyvä syy olla kotonakin. Tulipa pitkä sepustus mutta halusin vaan viestittää että asioilla on tapana järjestyä tavalla tai toisella:)

Kantokopasta ja vaunuista: Meillä on Teutonia Prestigen vaunut ja niissä sellanen puolikova kantokoppa, josta saa pehmeän ottamalla ne kovikkeet pois. Valitsin tuon, koska se oli pisin kantokoppa jonka löysin:)Lisäksi halusin juuri tuollaiset yhdistelmät joissa normaali rattaisiin laitetaan kantokoppa alkuun. Toi vaunu aika on niin lyhyt ja se "ratasaika" paljon pidempi, että halusin hyvät rattaat ja sellasten oikeen perinteisten vaunujen hankinta tuntu jotenkin turhalta.

Täällä on ollut niin hektinen pääsiäisloma. Talo on ollut täynnä porukkaa kun vieraita ollut kylässä koko viikonlopun. Tontilla on tehyt ympäripyöreitä päiviä ja siinä sivussa väännetty ruokaa kahdeksanpäiselle porukalle. eilen oli ihanaa kun vieraat lähti ja tuli rauha taloon:) Mä oon ollu välillä niin poikki. Onneks on vaan neljän päivän työviikko, vaikkain mä joudun huomenna lähteä työreissuun ja palaan torstai-iltana ja se tuntuu jotenkin raskaalta. Muutenkin työ tuntuu nyt pakkopullalta välillä vaikka työstäni pidänkin. Oon jotenkin kai asennoitunut äitiyslomaan jo nyt ja odotan sitä todella paljon.
 
Täällä taas pitkän loman jälkeen :) Hyvää teki, mutta kevätflunssa tarttui kyytiin. No, nyt on virtaa sairastaakin kun muut passasivat pitkästä aikaa esikoista ja sai itse vähän vetää henkeä.

Vaunuissa päädyttiin Emmaljungan perusmalliin, koska ne menivät meillä pitkään, renkaat ovat isot ja leveät ulkoilurenkaat ja vaunut mahtuvat autoon ja hissiin. Lisäksi vaunujen ”dippaaminen” eli aisasta painaminen ja kääntäminen takapyörien varassa tapahtuu helposti ja kevyesti yhdellä kädellä.

Marianne ihana kuulla, että teillä oli väärä hälytys :) Nyt sitten vaan täysillä nauttimaan odotuksesta!

Auton turvaistuimesta meillä ainoat rajoittavat tekijät olivat, että automme on vähän vanhempaa vuosimallia, jossa ei ole isofix-kiinnitysmahdollisuutta. Samoin pieni koko rajoitti sitä, mikä istuin autoon konkreettisesti mahtui. Haluttiin kuitenkin kuskata esikoista selkä menosuuntaan niin pitkään kuin mahdollista. Kannattaa noissa kaukaloissa tsekata myös paikalliset yhdistykset (esim mll, Helsingissä hely); vuokraavat niitä ihan edullisesti. Me vuokrattiin ihan pienelle matkavuode autoon (vai mikä sen nimi virallisesti onkaan).

Hankinnoista muuten ihan yleensä: jos mahdollista, kannattaa yrittää jättää mahdollisimman viimetippaan. Me saatiin esikoisen aikana vaunut ja pinnasänky tosi edullisesti, kun olivat "vanhan vuoden poistuvaa mallistoa" (=esim. vaunut olivat tosi trendistä poismenevän kokomustat :cool:). Tosin silloin laskettu aika oli joulukuussa, enkä ihan tarkkaan muista, koska tehtiin ostokset… Mutta loppukesää se kuitenkin oli, ihan kuivalla maalla niitä vaunuja testailtiin ja pitkään ne nurkassa olivat käyttämättöminä ennen syntymää.

Kvilla Minä skippasin (samoissa hommissa ;) ) työnhaun tältä keväältä. Täällä on sitten loppukesästä niitä ”hätäpaikkoja” ja lyhyitä pätkiä auki, niitä ajattelin sitten tarvittaessa… Äippäloma tosin alkaa jo viimeistään 24.8., joten eipä siinä pitkään ehtisikään :) Esikoisesta jäin ”tyhjän päälle” lomille, olin reilun vuoden työkokemuksen jälkeen puolitoista vuotta pois työelämästä ja vähän jännäsin kanssa, miten töiden kanssa käy. Kuitenkin vuoden alusta aloin etsiä töitä, tammi-helmikuun tein lyhyitä sijaisuuksia ja helmikuun lopusta olinkin sitten kesään asti töissä ja siitä se lähti :)

Tervetuloa uusille :wave: Lisäsin teidät viimeinkin listalle. Katsokaas vielä tietonne että menivät oikein. Tuohon listalle saa siis halutessaan nimimerkin lisäksi iän, synnärin, monesko tulossa ja tyttö/poikaolon tai -lupauksen :)

Omaa napaa: flunssa tosiaan päällä, liikkeitä tuntuu jo päivittäin. Mieskin tunsi pääsiäisenä ihan käteen asti potkut :heart: Torstaina taas neuvolaan ja reilu kolme viikkoa enää rakenneultraan. Sitä odottaessa täytyy alkaa kaappien siivous, muutetaan kuukauden päästä isompaan, enkä tahdo kantaa mitään tarpeetonta turhaan :)

Branwen ja sissi 17+5
 
RR
Heissan kaikille, toivottavasti kaikilla oli oikein ihana pääsiäinen =)

Meillähän siis odottaa jo vaunut nurkassa. Sain töistä Chiccon vaunut, malli Trio for me, sisältää siis kovan kopan, istuinosan ja turvakaukalon. Mitään ei siis tarvitse enää hommata. Pinnasänkykin odottaa laatikossa kokoamista, samoin melkein kaikki vaatteetkin on hankittu :whistle: Tarvikkeet eli vaipat ja rasvat yms. hankitaan kesälomalla. Mä olen aina ollut tällainen, että etukäteen pitää olla kaikki hommattuna :p

Kävin tänään neuvolassa, kun piti saada allergialääkitys noihin hemmetin siitepölyihin. Ainakin Heinix ja Zyrtec ovat sallittujen listalla, samoin suihkeista Nasonex. Hyvä hyvä, nyt ei tarvitse enää niiskuttaa ja aivastella!
Kaikki arvot olivat hyvät, hemoglobiini oli hieman laskenut 135 -> 122, mutta siis edelleen ihan ok. Rautalisää ei toistaiseksi tarvita. Verenpaine oli 117/72 eli tosi hyvä sekin. Veriryhmäkin selvisi, mulla se on O ja rh+. Kuunneltiin myäs sydänääniä ja kuulemma ovat tosi vahvat, joten menisköhän mun veikkaus pojasta oikeaan :) Syke pienellä oli 150.
Pääsiäisen mässäilyjen seurauksena painoa on tullut nyt 17 viikossa 3,5kg lisää eli ei nyt ihan mahdottomasti, mutta veikkaan, että laskee tosta kyllä vähäsen, kun 4 päivä mässäilyt loppuivat...
3 viikon päästä meillä olisi sitten edessä rakenneultra, joka kyllä pistää jo vähän jännittämään. Mä en millään malttais odottaa, että saatais tietää, kumpi meidän pikkuinen on. Tosin eihän sitä välttämättä tuollakaan kerrota, mutta me mennään sitten 4D:hen, jos ei tuolla selkoa saada.

Hyviä vointeja ja muistakaahan nauttia tuosta luonnon D-vitamiinista, kun sitä meille nyt suodaan :)

RR ja Pähkinä 16+6
 
Viimeksi muokattu:
Allergialääkkeistä sen verran, että mullekkin neuvolalääkärissä sano että Zyrtekkiä ja paikallislääkkeitä(silmätippoja ja nenäsuihkeita) saa käyttää. Kuitenkin vaivaa ihan kympillä, ku zyrtec paketissa ei suossitella käytettäväksi.. Ärsyttävää. Oon koittanu kärvistellä mahdollisimma vähällä ja en siis ole syönyt jatkuvalla syötöllä niinku tosi allergikon pitäis, oon ottanu vaan silloin ku oireet äityny mahottomiksi. Attooppinen iho huutaa apua, mut mitkään rasvat ei taho auttaa ja suolasaippuakaa ei teho.. Oisko ideoita? : / Nytkin oon ihan ruvella ja naarmuilla ku kihnutan itseäni. Sama homma oli poikaa odottaessa ja synnytyksen jälkeen ihottuma hävis ja pysy pois monta vuotta ja nyt taas. ARGH!

Mulla oli esikoista odotteassa opinnot kesken ja valmistujais päivänä, kun menin ilmoittautumaan työkkäriin, mulle sanottiin että ota rennosti kesä ja elä ressaa työhommista, nyt ei kukaan kuitenkaan töihin ota ja sit lapsen syntymän jälkeen katotaan uusiks.. Minimi rahalla mentiin eka äippäloma ja samoin toinen.. Kävin vähän aikaa muka kokeilemassa puhelinmyyjän hommia, mut ei ollu TOD mun juttu ja samoilla minimeillä siis pojan hoitoaika. Sit mua kysyttiin kesäks kodinykköseen ompeluhommiin ja sen jälkeen ole ollut kokajan enemmän tai vähemmän töissä. Työpaikka toki vaihtunut ja tuntimäärät vaihdellu ruuhkiksesta täysiin tunteihin. Nyt töissä jatkuvalla sopimuksella ja 32 h viikossa.
Onkohan muuten mahdollista ruinata äityspäivärahat yms vuoden 2009 tulojen perusteella? Joskus oon jostain ollu lukevinani vois olla mahdollista. On nimittäin siellä ollu paremmat tulot ku nyt tai viime vuonna.

Parin tunnin päästä neuvolaan, maha ollu kokopäivän ekasin ja koitan otta asian positiivisesti. JOs sais pääsiäisen mässäilyjä tyhjennettyä ni ei puntari näyttäs niin paljoa.:whistle:
 
Vaunuista vielä sen verran, että kylläpäs mä yllätyin kun kävimme äidin kanssa tosiaan pääsiäisen aikana vaunukaupassa (lastentarvike) ja siellä sanoivat, että Emmaljungan vaunuissa on PUOLEN VUODEN toimitusaika, ja muutenkin on epävarmaa saako juuri haluamaansa yhdistelmää haluamassaan värissä. Oiskohan myyjä vähä liioitellut tuota saatavuutta?
No, mistäs minä tiedän. Hän sanoi että kaikki kaupassa näkyvät laatikot oli jo varattu, ollut aikoja sitten, ja jos lokakuussa LA niin pitäisi pian tehdä varaus jos jotain haluaa saada.

Onneksi ei tarvinut uutena kuitenkaan ostaa kaupasta.

Hankinnoista...olen itse alkanut montaa asiaa miettimään, mutta olin päättänyt että hankinta vasta sitten syksyllä. Nyt kuitenkin saan vaunut varmaan jo piakkoin kun kaveri haluaa ne pois nurkista ja hän tuo minulle samalla myös yhden äitiyspakkaus-laatikollisen pienen vaatteita ja muuta äitiyskamaa :) Näyttää siltä että meidän ei ainakaan vaatetta tarvi oikeasti ostaa yhtään mitään, koska kaverin tyttäret on molemmat syntyneet myöhään syksyllä.

ON: En saa kerrottua töissä ja se stressaa (äh miten saamaton voin olla) ja ahdistaa kun ens viikolla on duuniporukan tallinnanmatka...silloin se ainaki paljastuu kun en juo mitään :D Olo hyvä, ei voi valittaa!!

Kenzie 14+5
 

Yhteistyössä