~ Lokakuun lapsoset huhtikuussa ~

Moikka! Osmiina täällä huolestuneena kyselisi seuraavaa...Mulla on omituisia kipuja alamasussa. Jos nousen nopeasti ylös tai yöllä kun unissani käännän kylkeä niin vihlaisee hetken todella rajusti. Ihan kun joku iskisi puukolla.... Mulla on kaksi lasta ennestään,esikoinen on viisi vuotias. En kertakaikkiaan muista oliko silloin samanlaisia kipuja. Voisiko ne olla jotain liitos-tai kasvukipuja?? Mielestäni jostain luin että ei olisi vakavaa jos ei kipu ole jatkuvaa ja menee kuitenkin levolla ohi. Neuvolaankin on vielä reilu vko aikaa. Odotan viisaita vastauksianne "siskot":)
T: Osmiina ja Osteri Ossi 15+0
 
Osmiinalle: Mulla on melkein alusta saakka tuntunut tuollaisia "repäisyjä" juuri mainitsemissasi tilanteissa, silloin tällöin. Sitten ollaan hetki kaksinkerroin ja suusta pääsee ##!!. Aina siitä samasta kohtaa. En ole ajatellut että ois niin kovin vakavaa. Repäisykivuiksi olen noi tulkinnut, mutta syytä en kyllä tiedä. Jos siis sellaista tunnetta tarkoitat?
 
osmiina samanlaisia repäisyjä täälläkin tuntunut melkein alusta lähtien. Tulevat juuri jos nopeasti nousee ylös tai kääntyy yöllä sängyssä, aivastaessa... Viikonloppuna meni reippaammalla lenkillä myös alavatsa tosi kipeäksi. Uskoisin näiden olevan ihan kohdun kasvuun kuuluvia kipuja.

Mä kyselisin tukisukista. Onko joku aiemmissa raskauksissa sellaisia käyttänyt? Mä mietin niiden hankkimista kesäksi, kun työssä paljon tulee oltua pystyssä ja viime raskaudessa jalat turposivat loppuajasta ihan kamalasti. Ja se oli sentään talvella! Tietääkö joku mitkä olisi hyvät, mistä saa, missä hinnoissa ovat?

Uusille tervetuloa!
 
Uusi lokavauvan odottaja ilmoittautuisi mukaan. La 23.10 ja synnytyssairaala KOS.

Olen seuraillut ketjua jo jonkin aikaa, mutta en ole saanut aikaiseksi rekisteröityä. Nyt kuitenkin tuo Pirpanat-nimimerkin viesti herätti mielenkiintoni. Eli siis onko sinulla jotain faktaa tuosta atopian ja allergioiden periytymisestä. Tai siis lähinnä, että miten sitä voisi välttää?Ja tietenkin muut kertokaa kaikki tiedonjyväsetkin. Meillä mies on atooppinen sekä allerginen ja kuopuksemme kärsii samoista vaivoista. Esikoisen odotusaikana luin myös jostain maitohappobakterijutusta ja söinkin 2 kuukautta ennen ja jälkeen synnytyksen maitohappobakteereita. Ehkä sattumaa, mutta esikoisella ei ole allergiaa eikä atooppista ihottumaa. Tänään kysyin neuvolassa asiasta ja lääkäri sanoi, että ei ole mitään tutkimusta asiasta että vaikutusta olisi. Mutta kaikki vinkit otetaan vastaan. Mielellään nuokin harmit välttäisi seuraavalta lapselta.
 
osmiina:Mulla oli myös noita repäisykipuja alussa, sekä esikoisen kanssa että nyt tässä toisessa. Tuo repisykipu nopeita/äkkinäisiä liikkeitä ehdessä oli itseasiassa molemmissa raskauksissa yksi suurimmistabsyistä miksi aloin epäillä raskautta. Nyt tän toisen kanssa alko viikko ennen kun kuukautisten piti alkaa ja totesin mielessäni että jaaha, raskaana ollaan:) Viikko siitä ne menkat ei alkanu enkä odottanu edes että alkais:) En tiedä mistä noi johtuu, kai nuo kudokset yn. pehmenee ja venyy ja saa aikaan tuon??
 
Itkupilli ilmottautuu *\o/* Hermot lossaa ja pidättelen itkua vähän väliä. Joskus saatan jopa pillittää. En oo mikään erityisen itkuherkkä ihminen joten tää häiritsee mua :'D Plus että joku könyää mun jalkoja erilleen sillai et lantio repee :D

Hankintalistalta sain tänään poistettua pinnasängyn! Käytiin meinaan miehen serkulla, joka sano ilomielin antavansa meille semmoisen :) Plikkansa kun on yli vuoden nukkunut "isojen tyttöjen sängyssä" mut hänellä on kumminki viel varastossa kaikki tavarat ja vaatteet, joita ei tarvitse enää. Sanonpa vaan et se on meidän etu: pinnasänkykin on aika kallis kapine plus patja :eek: Vaikka ostais Ikeasta niin maksaa monta kymppiä :D
 
Täällä myöskin yksi flunssainen :snotty: Maanantaina alkoi kurkkukivulla ja nyt on sitten niistelty nenäkin jo verille :headwall:

Tukisukkia käytin kakkosta odottaessa ja koin kai jollaintavalla niistä olevan hyötyä kun niitä ahkerasti tuli käytettyä. Mulla oli sellaiset polvipituiset, mutta niitähän kaiketi on jos minkä mittaisia ja sukkahousujakin. Ihan isosta marketista ostin ja jäykimmät/paksuimmat mitä löysin, mutta ei noissa marketin sukissa muistaakseni se denier lukema kuitenkaan ollu mikään päätähuimaava, hintaa oli varmaan 5-10eur/ paketti, sitä en muista olisko niissä ollu kaksi paria vai ei. Muistaakseni joku nettikauppakin (tai varmaan useampikin nykyään) myi tukisukkia kohtuu edullisesti ja valikoima oli paaaaaljon laajempi kun marketissa.
Mutta erikseen en minä ainakaan osaa suositella jotain tiettyä merkkiä.

Liikkeet tuntuu useimmiten muljahduksina, ja aika harvoin. Tosin jotuu siitä että ei kamalasti ole aikaa keskittyä massun menoon kahden pienen lapsen kanssa, mutta kun on aikaa keskittyä kuulostelemaan, niin kyllä silloin tuntuu pieniä hipaisuja ja töytäisyjäkin eikä vain niitä muljahduksia, navan seutuvilla tuntuu. Ehkä hieman alapuolella.

Meidän suvussa myös perityvää atopiaa ja esikoiselle se periytyikin. Mulla eikä miehellä ole mutta meidän molempien toisella vanhemmalla. Olen myös kuullut tai lukenut jostakin maitohappobagteerien hyvästä vaikutuksesta ja olisko ollu myöskin omega 3 (vai/ja 6).

Repäisykipuja myös täällä ja tulee just kun nopeasti liikahtaa, esim ylös noustessa tai aivastaessa.

Uusille tervetuloa!! :)

(.) Mulla oli aika alusta asti melko voimakas tyttöolo. Johtui ehkä siitä että alkuraskaus oli aika samanmoinen kun kakkosta odottaessa ja hän siis tyttö. Viime yönä näin unta että olin rakenneultrassa ja kysyin vauvan sukupuolta. Kun ultraus oli suoritettu tehtiin yhteenveto että kaikki kunnossa ja poika näytti olevan. Mä yöllä jopa heräsin sen unen jälkeen ja mietin että oikeesti tulisko meille sitten kuitenkin poika vaikka on tyttöolo. No sukupuolella ei todellakaan ole merkitystä. Kummatkin meillä jo on ja vauva on ihan yhtä tervetullut oli sitten kumpaa sukupuolta tahansa. En myöskään siis toivo että vauva olisi tyttö tai poika. Mutta olisko ollut enneuni?? no aika näyttää, viimeistään lokakuussa.

Kun olo alkoi olla muuten melko normaali, pahoinvointi siis poissa, alkoi tämä pirun kevätflunssa.
Rakenneultraan taitaa muuten olla n. 3 viikkoa ja neuvolaan noin 2 viikkoa. Niitä siis odotellessa.

Pohjaton ja mimi 17+1
 
Viimeksi muokattu:
Nanna kyseli koiran suhtautumisesta vauvaan... Meillä koira oli 3-vuotias vauvan tullessa taloon. Ja vaikka tiesinkin koirani on tottunut lapsiin, oman lapsen ja koiran kohtaaminen silti jännitti. Ja yllättävän hyvinhän se meni, vaikka ei me tuotu koiralle etukäteen laitokselta mitään hajuja. Meillä koira vartioi vauvaa ja vaunuja jatkuvasti. Jos vauva inahtikin, koira oli ensimmäisenä vaunujen luona. Tosin meidän koira oli tiineenä juuri silloin, joten silläkin oli tuota emoviettiä... Mutta vaikka esikoinen on jo itse 3-vuotias, niin edelleen koira vahtii sen tekemisiä silmä kovana, eivätkä koira ja lapsi osaa olla erossa toisistaan. Tämän toisen kanssa ei jännitä enää yhtään niin paljoa kuin ensimmäisen kanssa. Tiedän että se hyvin menee, vaikka meidän lauma vähän lisääntyykin ja uusi vahdittava tulee mukaan. =)

Ei sitten tarttunut eilen uutta autoa matkaan, vaikka vähällä se oli... Onneksi on vielä aikaa katsella ja harkita, vaikka tuo autokuume onkin valtava :whistle:

Tervetuloa uusille!! :wave:
 
Huomenta naikkoset! Ja uusille tervetulloo!

Liikkeet Oon tuntenu muutamia muljahduksia. Tuntuvat nekin koko ajan lisääntyvän. En mie nyt niin kamalasti niitä ees oottele. Nautin nyt vielä, kun mua ei häiritsevästi monoteta. ;)

Repäisykivut Löytyy! Sängyssä maaten, asentoa vaihtaen. Kyykystä nousten. Istumasta nouseminen. Huoh.

Neuvolasta pääsin just. Painoa ei ollu tullu edelliskerrasta kuin 100g josta sain vähän noottia. Luuli etten syö tarpeeks. : / Verenpaineet oli 101/63. Pissaki oli puhas ja Hb oli 120. Jee, ei tartte syyä vieläkään rautalisää! Sydänääniäki kuunneltiin ja siellä se pikkunen potkiskeli niin, ettei pidempää pätkää saatu kuunneltua. :) Mut 145 lyöntiä minuutissa se paukku.

Mut mukavaa loppuviikkoa kaikille! :wave:

Tine & VienoIlmari 16+4
 
Hellou!:wave:

LIIKKEET:
Tuntuu sellasia muksahduksia välillä ja sellasta muhjaamista välillä:heart:

REPäISYKIPUJA on kun aivastelee tai kääntää kylkeä sillee nopeesti

HANKINNOISTA, onko täällä ketää muuta jolla jää hankkimiset ihan viime tippaan?:ashamed: Meillä meinaan vain se 53neliotä tilaa kaksiossa, ja jo 4 henkeä täällä asuu nii mitään vauvajuttuja en etukäteen osta. Olen vähän katsellut että mitä laitan mihinkin, ja miten tilat järjestetään, mutta esim. vaunuja, pinnistä tms en aio hankkia kun ehkä sitten kun lapsi on maailmassa.... etteivät turhaan ole täällä tiellä. Ehtii kahteen kertaan miettimäänkin mitä todellisuudessa oikeasti tarttee. Kantoliina on jo esikoisen ja kuopuksen jäljistä, mutta on kaverilla sekin lainassa vielä.
Toisaalta kun on jo 2 lasta, niin myos tullu sellane opittua et esim. vaatteita ei ihan kauheesti tartte: aina tulee ne suosikki vaatteet joita sitten mieluiten pitää ja esikoiseltakin jäi paljon ihan käyttämättä, onneks menivät seuraavalle likalle sit käyttoon :)
Kaikki vanhat vauvajutut on myyty/annettu yms eli mitään ei ole säästossä, kuitenkin nuo tytot jo 7 ja 5,5v :)
Turvakaukalon ostin kun kaverilta käytettynä sellasen sain ostettua, se on ainoa jo tehty hankinta :) ja pari harsoa :)


(.)
Mua ahdistaa! Mun mikään vanha suosikkiruoka ei uppoa.
karpannut 6 vuotta niin yhtäkkiä ei mikään salaatti, tonnikala, mikään terveellinen ruoka uppoa!!! Maha tietty sitten korventaa kokoajan kun ainoa asia millä saisi aamunsa aloitettua on hillosipulit ja alkoholiton olut, :x Siis ahdistavaa!! Mä en ikinä ole edes pitänyt kaljasta ja nyt mä himoan sitä kokoajan??? Niin ja hampurilaisia. Mitä en myoskään ole kaivannut useaan vuoteen.
Ajatuskin raikkaasta terveellisestä ruuasta saa mut yokkimään :O
Tosiaan, tästä hyvästä mua närästää jatkuvasti:headwall:
Tein aamulla salaatin ja haarukallisen kun otin niin eikos alkanu kuvottamaan koko lautanen ihan järkyttävästi..

Muuten on ihan jees olo ja mieliala hyvä, nyt kun noita liikkeitäki vaihtelevasti tuntuu :)

T:Neiti+kihuli rv..... 15+...3. En pysy enää viikoissakaan mukana..
 
Koiran reaktiosta vauvaan mua on kanssa paljon mietityttänyt meidän koiran suhtautuminen vauvaan kun ei ole oikein ikinä päässyt vauvoihin tutustumaan, eikä edes pikkulapsiin. Mitä nyt lenkillä joskus tulevat silittämään. Meidän koira on kanssa 35 kg pelkkää lihasta, itsekin lentää selälleen jos se innostuksissaan juoksee päin. Vielä kun kyseessä on 1,5 v. uros, niin vähän jänskättää. Tosin onneksi koira on todella ihmisrakas ja kiltti, mutta hetkeksikään en todellakaan tule ikinä jättämään yksin vauvan kanssa. Ei sitä ikinä tiedä.

Repäisykipuja on täälläkin ollut juuri noissa samoissa tilanteissa. Välillä ylösnoustessa meinaa lentää samantien lattialle kyykkyyn kun vihlasee niin kovasti.
 
Liikkeet tuntuvat joko kovempina ja selvempinä ihan tuolla alavatsalla tai sitten sellaisena kutitteluna jossain navan korkeudella. Jos potkii selkään päin, niin sellaisena möykytyksenä jossain kohti vatsaa.

Tervetuloa, pirpanat ja syystoivo, lisäsin teidät listalle :wave: Kerrotko vielä syystoivo monesko tulossa ja ikäsi, jos tahdot ne mukaan :)

Repäisykivut tuttuja täälläkin : / Johtuvat siitä, että kohdun kannattimet löystyvät. Ylösnoustessa, kääntyessä, liikkuessa… Myös yskiminen ja aivastaminen kuuluvat ”mukavaan” toimintaan :kieh:

Neuvolassa kävin ja siellä se pieni sydän kovasti jumpsutti :heart: Syke oli 150. Painoa oli tullut 300g lisää neljässä viikossa, nyt yhteensä 1,5kg alusta. Verenpaine oli alhainen 96/62, ja suolaa käski syödä. Hemoglobiini oli laskenut kuukaudessa 151 -> 124, joten rautalisää käski käydä. Ihan joka päivä ei tarvitse, mutta joka toinen kuitenkin. Seuraava neuvola onkin sitten kuulemma jo kela-neuvola :)

Sain myös fysioterapeutin numeron tukiliiviä varten. Sen verran pahaksi on tuo lantio äitynyt, että suositteli sellaisen lainaamista. Täytyy soitella, josko saisi sen vaikka jo tällä viikolla käyttöön :)

Branwen ja sissi 18+0 *poks* :)
 
Meillä myös koiran reaktio vauvan tuloon hieman jänskättää, varsinkin kun rotu on tanskandoggi ja kokoa löytyy. Onneksi on saanut olla paljon lasten ja pientenkin kanssa, koskaan ei ole ongelmia ollut, ennemminkin on ollut hyvin kiinnostunut ja utelias vauvoista ja niiden touhuista =) Mutta siis Kenzietä lainaten "eihän sitä koskaan tiedä"... Niin ja koiran omistajat oletteko huomanneet koirienne reagoivan teihin eri tavalla nyt kun olette raskaana? Meillä koiran luottamus ja totteleminen on lisääntynyt paljon ja monesti on haistellut minua silleen hassu ilme naamalla :confused: Tuttava joskus nauroi että hän tiesi jo ennen plussaamista että vauva tulee, kun koira oli koko ajan nenä kiinni ihossa :LOL:

Täällä myös paljon repäisykipuja ja välillä nippailee jatkuvasti kuin joku hammastikulla tökkisi kohtua :confused: Neuvolassa täti epäili niiden olevan kasvu-/liitoskipuja, ärsyttäviä vaan ovat kun vähän väliä niitä tulee, varsinkin jos vähän enemmän rasittaa itseään päivän aikana.
Liikkeitä jo kovasti odottelen ja luultavasti niitä jo vähän tuntunutkin, muutama semmonen epämääräinen muljahdus kun oikein kuuntelee :heart: Ihanaa kun alkaa tämä raskaus tulla entistä todellisemmaksi :heart:
 
Kiitos Branwen sivujen päivittämisestä! Ja hyvää huomentapäivää kakille, jotenkin pisti hymyilyttämään tuo Neiti-81:n aamubisse... Vaikka eihän se kivaa oo jos mikään terveellinen ei tunnu maistuvan. Mulla oli myös jossain vaiheessa niin että ajatus salaatin syömisestä tuntui todella etovalta, mutta kun sen sai eteensä niin kyllä sitten yleensä upposikin. Vaikka aikaisemmin olen yrittänyt pitää hiilarit vähemmällä niin nyt kyllä perunaa ja riisiä on saatava, eilen pasta maistui taivaalliselta! Olen vähän sitä mieltä että keho kertoo mitä se on tarvitsee. Kai näitä ruokakausia tässä tulee olemaan. Tsemppiä sinne!

Tässä oli pari juttua siitä atopiasta ja niistä torjuntakeinoista. Viime vuonna on valmistunut Turun yliopiston tutkimus mustaherukansiemenöljystä:
Mustaherukan siemenöljy ehkäisee pikkulasten atooppista oireilua
Itse syön Valioravinnon Iho-omegaa.
Ja sitten tässä niistä maitohappobakteereista:
Etusivu - Terveysklinikat - Astma - Uutisia astmasta - Maitohappobakteerit saattavat ehkäistä atooppista ihottumaa - Tohtori.fi
Ihotautilääkäri ei noista mitään kommentoinut kun yritin tiedustella mielipidettä, sanoi ettei periytymistä voi mitenkään ennalta estää. Mutta tuttu lääkäri kertoi mulle noista maitohappobakteereista ja hyvää kommenttia löytyy paljon eri foorumeilta. Kuten tältäkin palstalta, hienoa!

Hankintoja ei olla tehty sen kummemmin kuin mitä olen tutuilta itselleni ä-vaatteita haalinut. Ehkä loppukesästä sitten pikkuhiljaa. Äitiyspakkauksen kuvia olen kyllä käynyt välillä fiilistelemässä, jotenkin kyllä tuntui että viimevuotisessa oli kivampia kuoseja. Mutta hyvä että matskut ovat ekologisia, siitä tykkään!

pirpanat 14+5
 
Heippa kaikille pitkästä pitkästä aikaa!

Paljon on kerinnyt uusia tulemaan sen jälkeen kun olen viimeksi täällä lueskelemassa kerinnyt käymään, hienoa. Nyt aion taas aktivoitua lukijana, kun maha rupeaa olemaan jo sellainen että raskaudesta on tullut jotenkin konkreettisempaa :).

Mutta ensin uutisia/muutoksia tietoihin. Eli ensimmäisessä ultrassa todettiin, että pienokainen on viikkoa pienempi kuin mitä aluksi oletettiin, eli uusi la on 15.10.

Muuten kaikki näyttäisi olevan hyvin. Itseäni epäilyttää tosin kovasti kun en tunne vielä liikkeitä, vaikka esikoisesta tunsin tosi ajoissa. Nyt erona kyllä se että istukka on etuseinämässä ja esikoisesta tuolla takana. Ja ehkä tästä kaverista tuleekin rauhallisempi kuin isosiskostaan joka varasi jaloille tosi ajoissa ja pomppi sylissäkin jo 2kk:n ikäisenä täysillä.

Tähän asti on tuntunut siltä ettei vatsakaan ole paljoa kasvanut.. mutta tänä aamuna iski sitten totaalinen shokki kun esikoisen hoitaja kysyi "odotanko vauvaa?". On kuulemma katsellut jo talvesta lähtien, mutta ei ole viitsinyt puhua mitään.. ja minä ajattelin koko ajan että no kerron sitten kun toinenkin ultra on ohi.. ja siihenkin on vielä kuukausi! :D Eli ilmeisesti maha on paisunut ja pahasti.

Hankitoja ei olla edes mietitty vielä, eikä varmaan paljon tarvitse uutta hankkiakaan kun kaikki on esikoiselta tallessa. Lähinnä varmaan tarvitsee miettiä jossain vaiheessa esikoiselle sängyn ostoa, että saa vauvan pinnasänkyyn.. mutta siihenhän on vielä puoli vuotta aikaa :).

Työt ei kiinnosta tällä hetkellä pätkän vertaa kun on niin ihana ilma tuolla ulkonakin! No onneksi juhannukselta pääsee jo kesälomalle :p

Kesän odotus terkuin, Marizzza ja pikkuinen 15+5
 
Hankinnat eivät tunnu vielä ajankohtaiselta, ehkä sitten syksyllä voi ne tehdä. Vanhat vaunut ajattelin myydä ja ostaa tilalle käytetyt emmaljungat, niissä on niin tilava tavarakori ja muutenkin miellyttävät. Tällä kertaa ajattelin myös hankkia sähkökäyttöisen rintapumpun, se käsin pumppaaminen kun on ehdottoman rasittavaa.

Tukisukat täytyy varmaan loppuvaiheilla kokeilla niitä, esikoisesta oli ainakin mielettömät turvotukset.

Neuvolassa kävin eilen ja siellä oli kaikki ok, paitsi että painoa on tullut viime kertaan pari kiloa. Ai että mua ärsyttää toi painon kertyminen, kun sitä ei mun mielestä tarvisi tulla yhtään, on niin läski olo. Sykkeet oli 154, hb:ta ei mitattu, ei ollu tarvetta. Liikkeet ovat tuntuneet viikolta 14 lähtien, välillä olivat poissa, nyt tuntuvat jo ajoittain kädelle. Reilu kolme viikkoa rakenneultraan, poikaolo on vähän vieläkin, saapi sitten nähdä pitääkö paikkaansa.

Tässä raskaudessa on esikoisen raskauteen verrattuna sellainen eroavaisuus, että noiden aviollisten puuhien jälkeen seuraavana päivänä tulee aina aalloittain kuukautiskipujen tuntuisia kipuja. Mulla on esikoisen jälkeen kuukautiskivut tuntuneet tavallaan siellä istuinluiden paikkeilla. Eivät ole mielestäni supistuksia, koska kohtu ei kovetu. Ärsyttävä vaiva.

Lisse ja Viljami 17+2
 
Repäisykivuista, niitä on täälläkin. Jos äkkiäisiä liikkeitä tekee tai nousemisesta yms tulee.

Hankinnoista, en oo tehnyt vielä mitään. Kahesta aikasemmasta kaikki tallella ja nyt ei oo kuitenkaan kaikki niin uutta ja ihmeellistä niin kuin ensimmäisen kanssa,silloin tuli aloitettua hankinnat aikasin :)

Poltteleeko muita alaselkää? Aloin miettimään oisko pissatulehdus kun pari iltaa selkää poltellu. Pitäis varmaan pissanäyte varalta viedä..

Huhhuh kun aika menee äkkiä. Nyt oli jo tammikuunkin pino avattu:O

Maria ja toukka 14+4
 
Kiitti kaikille koiravastauksista!! <3 Toivottavasti meilläkin tottuu nopeesti.. :)

Kenzie nyt heräsi kiinnostus, kun sanoit, että teilläkin on "lihaskoira".. Minkä rotunen? Meillä on bullterrieri.. :)

Aipodi Mä en ole ainakaan huomannut nyt raskausaikana vielä koiran käytöksessä muutosta, pitääpä kysyä tolta toiselta sitten kun kotiin tulee, että onko se huomannut.

Koirista puheenollen.. Voisin lähteä lenkille, kun ilmakin näyttää ihan kivalta.. :)
 
Branwen 3. lapsi tulossa ja ikää 33 v. Kiitos päivittäjälle.

Pirpanat Kiitos vinkeistä ja linkeistä atopiaan liittyen. Kuopuksella on aika paha atopia ja välillä ei voida mennä siitepölyallergian takia edes ulos, joten kaikkea täytyy kokeilla että tälle kolmoselle ei tulis kumpaakaan. Täytyy vielä kysästä iho- ja allergiasairaalasta kun siellä muutenkin käydään, mutta se voi olla että sanovat ihan samaa että ei voi estää mitenkään. No ei ainakaan mitään haittaakaan ole jos kokeilee.

Hankintoja täälläkin on vähän mietitty. Mitään ei juurikaan ole jäljellä edellisistä vauva-ajoista, mutta eiköhän nurkat taas täyty sukulaisten kierrätystavaroista ja tietysti itse ostamista. Rattaista en tiedä mitä niiden kanssa tekisi. Haluaisin selvitä mahdollisimman kevyillä rattailla mutta tietysti lokavauvoilla on pitkät talvi edessä, että ihan tukevillakaan matkarattailla ei taida pärjätä. No ehtiihän tässä vielä miettiä vaikka mitä.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille odottajille,

Syystoivo 14+4
 
RR
Täälläkin vähän jännätään, että miten noi koirat suhtautuu tulokkaaseen, sen näkee sitten. Rotuina meiltä löytyy staffordshirenbullterrieri ja bokserisekoitus, joten vauhtia ja märkiä suukkoja riittää :D Hieman hirvittää tuo boksumix, kun se tuppaa olemaan niin hirveä hännällään paukuttaja, että miten saan sen pidettyä aisoissa, ettei lyö vauvalta tajua kankaalle... Mutta eiköhän keinot keksitä, kun näkee mitä se sitten todellisuudessa tulee olemaan.
Rattaita tuo staffi ainakin pelkää nyt, olen koittanut niitä jo nyt totuttaa, mutta huonoin tuloksin. Pitää vaan jatkaa harjoituksia.

Repäisykipuja täälläkin, lähes jatkuvasti, jonka takia liikunkin tooooosiiii hitaasti :LOL:

RR ja Pähkinä 17+1
 
Koira-asia jännittää muakin, meillä on sekarotuinen, joka ei ole tottunut vauvoihin (mutta pieniin lapsiin kyllä) ja toivon, että kaikki sujuu hyvin kunhan vaan vahtii vauvaa ja koiraa.

Tuli pyörähdettyä Lindexillä kun etsin mammasukkiksia, mutta en löytänyt. Kävin sitten ostamassa tavallisesta kaupasta vähän avaramman mallin niin menee päälle :LOL: Stay upit olisin ottanut, jos olisi ollut sopivia, mutta tällä kertaa ei löytynyt. Lauantaina juhlat, joten pikkuinen stressi, mikä mahtuu päälle...

Tukisukkia käytin viime raskaudessa, niitä ihan tavallisia joita saa marketista. Mulla riitti jo niidenkin antama tuki, niin ei tullut turvotuksia niin pahasti.
 
Heippa! Kuumeilijoista tänne kommentoin, ja vielä erään kohtalotoverin puolesta. Eli teillä on tuolla listalla millimolli plussanneena, mutta raskaus päättyi hänen kohdallaan surullisesti, niin voitte varmaan hänet sieltä listalta siirtää pois. (Lueskelin itse helmi-maaliskuussa tätä teidän ketjua aktiivisesti, mutta en koskaan kommentoinut mitään, kun halusin ensin käydä varhaisultrassa. Ja siellähän oli sitten huonoja uutisia.)
 
Heippa

Kuulinkohan mä äsken doplerilla murun sydänäänet kun kuului mun oma syke selvänä tums-tums-tums... ja sitten kuului taustalta nopea viuh-viuh-viuh-viuh..ja sitten se hävisi.

Ja jotain pieniä hipaisuja on ruvennut tuntumaan aina kun istuu..vai kuvittelenkohan mä????

Tänään oli taas töissä 8h päivä ja sika kiire kun meillä porukkaa sairaana...että mun jalat huutaa hoosiannaa.
Ja nimetön pikkuvarvas on ihan sika kipee kun menin sitten repäseen siitä koko kynnen pois....älkää kysykö miksi.
Oma olo on aika hyvä....ruokaa vaan ei tee yhtään mieli.
Välillä pukkaa huonoa oloa varsinkin töissä ja tissit edelleen kipeet.Ja maha toimii vähän liiankin hyvin välillä..mites muilla????

Shenda ja muru 14+2
 
Tervehdys :)

Täällä onkin ollut kirjoittelua aiheesta, joka myös minua mietityttänyt paljon. Eli koira-vauva aiheesta. Meillä on nyt 2-vuotias kääpiövillakoira, joka on aika temperamenttinen, mutta hyvin seurallinen ja hellyydenkipeä tapaus. Lasten kanssa se on ollut tekemisissä pienestä asti, mutta silloin kun minä ja mies ollaan molemmat paikalla ja minä pidän vauvaa sylissä niin mustasukkainen on ja kovasti. Heti pitää itse päästä syliin. Saas nähdä mitenkä meidän vauvaan suhtautuu. Yleensä jos meillä vauvavieraita on, on vauvat voineet hyvin lattiallakin kölliä ja meidän koiruli on viereen nukkumaan mennyt. Kiva siis kuulla että teillä muilla on mennyt hyvin! toivotaan että meidänkin muru uuteen tulokkaaseen suhtautuu hyvin!

Repäisykivut: Minulla myös niitä ja ovat lisääntyneet alkuajoista. Äitipolilla sanoi niiden olevan liitoskipuja kun niistä kyselin. Yöllä oon myös huomannut että pitää tosi pitkään sopivaa asentoa etsiä, ja jos pitkään on samassa asennossa ni saattaa tulla kipua. Tykkään nukkua paljon mahallaan, tosin sitä oon välttäny, mutta tulee sit yöllä pyörähdettyä ja yksi yö heräsinkin siihen että tuntui kipua oikean kyljen ja vatsan alueella ja niin piti sitten kierähtää selällee. Tyynyjä kohta sänky täynnä estämässä miun pyörimistä :LOL:

ON: Täällä ollaan vielä tämä viikko sairaslomalla. Vielä tiistaina pyörähdin tiputuksessa ja se saikin aikaan supervirkeän olon. Oli natriumit pahoinvoinnin ja oksentelun jälkeen matalalla. Tämän jälkeen en olekaan oksentanut kertaakaan. pientä pahoinvointia välillä, mutta ihanaa kun on oikeasti jo jaksanut olla pystyssä eikä koko ajan oo niin naatti olo! Ensi maanantaina olisi tarkoitus kokeilla töihin menemistä :) Ihan mukavaa, näkee muitaki naamoja ku vaa television kasvoja! Täällä odotellaan kovasti että liikket alkaisi tuntumaan, mutta menee varmasti vielä aikaa kun istukka on edessä. Doppleriin kyllä vauvelin potkut kuuluu ja sitä onki ihana kuunnella! :heart:

ai nii, ja viikkoja oli siis 15+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä