Lokakuun Lapsoset Kesä- Heinäkuussa 2017 ♡

Mammatapaaminen Tampereella

  • Kesäkuu

    Ääniä: 1 25,0%
  • Heinäkuu

    Ääniä: 2 50,0%
  • Elokuu

    Ääniä: 1 25,0%

  • Äänestäjiä yhteensä
    4
  • Kysely suljettu .
Jotenkin syvällä alitajunnassa toivoo että heräis vaan tästä.. tässä hetkessä omat ajatukset on kamalinta seuraa :LOL:

Hainkin sitten kaupasta vähän herkkuja :whistle: kyllä tää tästä jahka "järkytys" ensten väistyy, ehdein vaan tottumaan että oisin saanut oman kukkasen tänne :(

Suutuksissani miehelle totesin et pakko kai sitte tyytyy siihen et tulee lumiukko :mad: ja lähdin pihalle potkimaan kiviä..

Mun puolesta mein lapsiluku on täys.
 
Varmaan on vähän hömelö olo, kun olette tyttöä odottaneet ja sellaista oli jo vähän lupailtukin. Mutta varmasti kun totut/totutte ajatukseen, niin osaa olla vain valtaisan onnellinen vauvasta ja siitä, että ultrassa kaikki vaikutti olevan hänellä hyvin (ymmärtäisin että näin kuitenkin oli?).. :)

Pojat on valtaisan ihania, ja eikös pojista tule aina nimenomaan äitien kultia - vielä aikuisenakin ;)

Omaakin pientä poikaa odotellen :love::love:

Tyttti ja Papunen 22+2
 
@sitruunasuola saatiin yksi oikeen hyvä kuva, lisäksi pari kuvaa nassusta 4Dnä (y)

http://aijaa.com/JMPHIk

Kyllähän se hetken vie että ajatukseen tottuu (n) ajatusta helpottaa se, että isasin varautua siihen, että putoan täysin jos kuulen huonoja uutisia :unsure: oli ne sitten mitä tahansa..

Noo.. minkä luoja luomalleen mahtaa.. touvon vaan että oppisin tätä pienokaista rakastamaan :unsure: se kuitenkin on musta riippuvainen aluksi.. mut mun pääni on juuri nyt niin kamalan sekaisin etten tiedä mitä mä tällä hetkellä tahdon :cautious:

Täältä mä kuitenkin tahtoisin pois.. oi kun jostain voisin saada rahaa niin paljon että pääsisi heti elokuussa muuttamaan pois :sleep:

Elokuu siksi että miehellä loppuu silloin työt.. mä en tahdo jäädä tänne :censored: haluan poispoispois... taas :LOL:

Mutta niin @sitruunasuola n vastaus loppuun.. mies tokaisi että on salaa haaveillut että kasvais se norsunkärsä - ja sanottuaan sen katui karvaasti :rolleyes: raivostuin siitä niin pahasti.. en muista koska olisin raivonnut niin pahasti, hyvä etten miestä mohjoksi rusikoinut..

Ultraaja varoitteli kovasti, vauva kasvaa niin nopeaan että nyt meikämammalta jää foolihapot pois :whistle: kasvukehitys ja kaikki on tasolla rv 24 - 25 kun "muu kehitys" on tulossa tasossa 22 (y) äitinsä poika..

Totesi että laittaa tietoihin maininnan viikoille 33 - 37 ylimääräsen ultrauksen kokomääritykselle, jos kokoa on riittävästi liikaa niin mennään käynnistykseen :whistle:

Kuvasta sen verran että nenun viekussa näkyy nyrkki, selkäranka näkyy hyvin sekä toisen jalan luut :oops:

Tällä palstalla on ihania tukijoita, oisin hukassa ilman teitä :cry::love:
 
Terkut kaikille täältä pohjoisesta Minnesotasta, mökiltä järven (ja sääskien) ääreltä:)!

Aurinko paistaa mollottaa päivästä toiseen, olen 50 suojakertoimella varustettua aurinkovoidetta käyttänyt, raskausajan riesana on aina ollut auringon esiintuomat väriläiskät kasvoilla. Nyt aika hyvin pysyneet kurissasuojavoiteilla.sivuvaikutuksena ihanasti kiiltelevä naama:p.

Hiusten värjäyksestä: kävin kerran nyt raskausaikana kampaajalla laittamassa oranssinpunaista,nyt annan sen kasvaa enkä varmaan(?) käy ennen ristiäisiä kampaajalla, värjäämässä ainakaan. Kahden aiemman raskauden aikana en muista värjäsinkö kaupan väreillä vai en... ehkä en.

@Hyppymassu ymmärrän pettymyksesi, odotukset olivat ilmeisesti niin suuret sukupuolen suhteen. Mutta voin kertoa, kahden upean ja ihanan pojan äitinä, että pienet pojat on kyllä niiiiiiin suloisia pakkauksia että :love: Uskon että tulet olemaan pienestä tosi onnellinen ja ylpeä:)
:barefoot: Onnea terveestä vauvasta:)!

Joku kyseli antibioottikuureista, ja tosiaan hyödyt vs haitat punnitaan ennen kuurin määräämistä, usein se lääkitys on kokonaisuuden kannalta parempi vaihtoehto!

Ihana lukea teidän kaikkien&maauvauvojen kuulumisia täältä rapakon takaa asti:).

Minulla&norpanpoikasella oli eilen taas urheilupäivä,
Vaellettiin metsissä 3mailia suuntaansa ja takaisin,
Hellettä pukkasi sen +30 varmaankin,
Olipa hikinen päivä;). Suonenvetoja ei ole ollut, onneksi. Esikoisesta oli 1 karmea suonenveto yhtenä yönä ja sen jälkeen alinkin magnesiumia ahkerasti ja ehkäisin loput
Suonenvedot. Olotila alkaa olla aika iso,
Norpanpoikanen venyttää yksiötään ahkerasti jumppaillen:love:voi sitä pientä "riiviötä".

Ihanaa
Viikonloppua
Kaikille!

T:Hiekkis&Norppis 24+0
 
ahistaaks ketään se maha?..siis tälläkertaa en tarkota henkisellä tasolla :LOL:

Mun ei tarvii paljoo syödä kun tuntuu että oisin vetäny ihan sika yliannostuksen ruokaa ja sit oon hirveessä ähkyssä loppupäivän..mahakin turpoo ja selkä jo ihan notkolla tästä mahan kantamisesta. Ja mun maha on ollu tosi pieni,kunnes se putkahti viikko sitten kunnolla esiin. Rupesin jo miettii et onko ttää ees normaalia näillä viikoilla :X3:
 
@Hyppymassu: kyllä se pettymys siitä hälvenee. Havainto kolmannesta pojasta aiheutti täälläkin hetkellisen pettymuksen...mutta pojat on helpompia sanovat kaikki :D Tosin äitini on edelleen vahvasti sitä mieltä, että tulija on tyttö, koska hän oli nähnyt unta tyttövauvasta ennen kuin tiesi edes raskaudesta :rolleyes:
 
Täällä tosiaan oma suku suorastaan toivoi tyttö :sleep: soittivat sitten eilen kaikki..

"Sä sanoit että 8.6 kuulette että kai se nyt sitten on tyttö??" Totesin vaan et asento oli hankala eikä nähty. Mieli teki lyödä luuri suutuspäissäni kiinni :LOL:

Loppupeleissä se on yks hiton hailee että kumpi tulee, kunhan pieni rakas on terve :love: sitähän kaikki äidit toivoo :)

Ei me voida vaikuttaa luojan luomaan että mitä sieltä on odotettavissa :coffee:

Silti oon ihan inasen katkera.. en oikeen ole innostunut poikavauvasta, etenkään sen hoitamisesta.. ei näitä ajatuksia saisi olla :cautious: en kestä.
 
@sitruunasuola Mua ehkä inasen ahdistaa tää maha. Se on edelleen tosi pieni kaksio, näyttää enempi siltä et oon läskistynyt. Mut ruokaa ei voi kerralla syödä paljonkaan kun on täynnä.

@Hyppymassu ymmärrän sun fiiliksen. Mua pelottaa ma ultra jos siellä kerrotaan et matkassa on kaksi poikaa. Mä oon toki siihen varautunut, mut rehellisesti sanottuna toivoisin et toinen ois tyttö. Mulle kun on moni sanonut et näkee mut tytön äitinä. Tytölle meillä (tai mulla) on nimet heti valmiina. Poika vähän haastaa...

Eilen liikkeet voimistui illan mittaan ja jääriskin monotteli. On se vaan hurjaa :)
 
Meillä oli rakenneultra tiistaina, kaikki rakenteellisesti hyvin ja kaikki etsittävät/tarkistettavat rakenteet löytyi. Mulla on ollut koko raskausajan ihan tyttöfiilis mutta poika siellä esitteli sukukalleuksiaan heti ultraamisen aluksi.
Poika siis jo löytyy ennestään, en silti koe olevani pettynyt vaikka oishan niitä röyhelömekkoja ollut kivaa ostella. On pojat vaan niin ihania että ei haittaa yhtään saada toinen poika
Ja kerkesin itseasiassa jo mietiskelemään aiemmin että osaankohan edes pestä kunnolla tytön alakertaa ettei vaan ois jatkuvasti tulehduksia sitten

Spoke 21+6
 
ahistaaks ketään se maha?..siis tälläkertaa en tarkota henkisellä tasolla :LOL:

Mun ei tarvii paljoo syödä kun tuntuu että oisin vetäny ihan sika yliannostuksen ruokaa ja sit oon hirveessä ähkyssä loppupäivän..mahakin turpoo ja selkä jo ihan notkolla tästä mahan kantamisesta. Ja mun maha on ollu tosi pieni,kunnes se putkahti viikko sitten kunnolla esiin. Rupesin jo miettii et onko ttää ees normaalia näillä viikoilla :X3:
@sitruunasuola sama täällä, ajoittain TOSI ähky olotila, tuntuu kuin keuhkot ei mahtuisi enää tähän kroppaan masun lisäksi...:X3:silloin kyllä ahistaa! Ja tää "pingertäminen" masun kanssa, se tuntuu olevan päivä päivältä enemmän tiellä:ROFLMAO:suorastaan koomista välillä tämä masun asettelu Ja asentojen etsiminen..(y) näillä mennään kesää eteenpäin!
 
@spoke sinulle myös paljon onnea poikalupauksesta:love:!

Itse mietin myös miltei päivittäin että kumpikohan meille on tulossa.. olen nähnyt 4 poikaunta ja 1 tyttöunen vauvasta. Masu on muutoin samantapainen kuin kahdesta aiemmasta pojastani, paitsi että se tumma viiva alavatsalla on hyvin hailakan oloinen nyt kun aiemmin oli tosi tumma. Ja ehkä hiukan leveämpi masu nyt, mutta toki olen 12-10v vanhempikin..:p. who knows, jännitys tiivistyy!
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Täällä tosiaan oma suku suorastaan toivoi tyttö :sleep: soittivat sitten eilen kaikki..

Ei me voida vaikuttaa luojan luomaan että mitä sieltä on odotettavissa :coffee:

Silti oon ihan inasen katkera.. en oikeen ole innostunut poikavauvasta, etenkään sen hoitamisesta.. ei näitä ajatuksia saisi olla :cautious: en kestä.
@Hyppymassu meiltä myös kaikki kyselevät että "kumpi on tulossa" ja monet ihmettelevät kun emme ole ultrassa halunneet tietää. Ajatuksena tosiaan että pääasia kun tulokas on terve vauva ja siitäpä sitten synnytyksen jälkeen lähdetään tutustumaan toisiimme:love: hän kun on hyvin tervetullut ja odotettu pikku mussukka!

Kaikkia ajatuksia tämä raskaana oleminen kyllä herättää, ihan laidasta laitaan.
Parisuhdekin tuntuu kehittyvän ja kypsyvän tässä samalla.. kun "kahdesta tuleekin kolme" vaikka meillä jo uusioperhe onkin olemassa.
Paljosta saa olla kiitollinen ja onnellinen:) nautitaan kaikki kasvavista masuista ja kesästä täysin palkein Eiks jep:barefoot:;)(y)!

T:lomailevat hikinen Hiekkis ja tyytyväinen norpanpoikanen RV 24+1 Minnesota,US
 
Heipsis taas :)
Noista antibiooteista ni itse söin voiko kuurin kun poskiontelot ja otsaontelo tulehtu työterveyden mokan jäljiltä. Kyllä lääkäri valitsi huolella antibiootin jota voi käyttää raskaana ollessa sekä sen viikon jälkeen totesi että jos en olisi raskaana niin määräisi vielä toisen kuurin, mutta kokeillaan jos luonto hoitaa lopun kun autettu alkuun. No niinhän siinä kävi että nappasin mieheltä samantien flunssan siihen perään ja nokka tukkoon ja kuumetta :unsure: no, tässä pikku hiljaa parannellaan. Toivoisin et pääsisin jo tiistaina töihin kun oon ollut nyt kuukauden pois töistä tän sairauden takia.

Meillä muutto isompaan asuntoon myös menossa. Saadaan pian avaimet kun maksettiin perjantaina takuuvuokra ja sovittiin että takuuvuokran jälkeen saadaan avaimet koska joudutaan tekee hitaasti muuttoa koska olen raskaana niin kaikki kantaminen jää miehelle. Vuokranantaja ymmärsi tämän hyvin ja totesi vain että hakekaa avaimet ja käykää vaikka siivoomassakin ennen niin mä voin keskittyä tavaroiden paikalleen laittoon kun mies kantaa kamat sisälle. (y)

Meillä oli kaksi perhevalmennustakin tässä. Itse koin hyödyllisiksi, mutta mies nurisi kuin pikku lapsi koko ensimmäisen valmennuksen ja toiseen hän ei edes sitten tullut. Sanoin että parempikin niin, mä saan nauttia rauhassa. Kyllä sain tarpeellista tietoa ihan kaikesta ja jos joku miettii kannattaako mennä, niin suosittelen. Aivan ihana tilaisuus ja sai jutella muiden äitien kanssa ajatuksista ja toiveista. :love: Synnytysvalmennus meillä on 15.8:love:

Jännä ajatella, että just vasta tikutti positiivisen (tai kaksi..) ja nyt ollaan yli puolenvälin jo! Meilläkin varmaan seuraavat kuut menee nopeaa kun kuun vaihteessa on muutto ja ens kuun lopussa on meidän häät :love: sitten jäänkin 2 viikon lomalle, palaan töihin 2 viikoksi ja jään äitiyslomalle! :alien: Mihin tää aika menee??

Tinnis & Tirris 23+4
 
Mahasta oli puhetta :) Ähky tulee nykyään yllättävän helposti, eli parhaiten menee kun syö monta pientä annosta päivän aikana. Etenkin ruuan jälkeen on ripeä liikkuminen mahdotonta kun kylkeen rupeaa pistämään ja vatsaa vihloo. Onkos ne nyt jotain harkkasuppareita kun alavatsaa viiltää tuosta navasta alaspäin vai jotain muuta? o_O
Helpottaa yleensä kun rauhoittuu ja makoilee jonkun aikaa.

Väsymys palannut pienesti hetken helpotettuaan, mutta voi toki johtua hb laskusta. Voisi sitä lisärautaa ruveta ihmettelemään. Muutoin kaikki ok ja liikkeitä tuntuu hyvin, välillä napakoitakin potkaisuja... :love:

Hommattiin se tripp trapp newborn-settikin, kun edullisesti löytyi torista. Muutenkin hankinnat/lainatavarat aika hyvällä mallilla, vaikka kuin meinasin että ehtii sitä sitten loppukesästä... :p Äitiyspakkausta odotellessa :D

Tassuttelija ja Pikkuinen 23 + 5 <3
 
  • Tykkää
Reactions: Pupsukka
Voi jestas mikä itkukohtaus äsken miehelle siitä kuinka mua pelottaa, et must tulee iha epänaisellinen :cry::cry: Tuntuu et oon nii karvanen joka puolelta, maha vaa turpoaa (ottaa itsetunnon päälle koska ennen raskautta laihduin 30kg..) ja muutenki tuntuu et naama näyttää iha petolinnunperseeltä :unsure::LOL:Finnejä pukkaa jatkuvasti.. :cautious::cautious: Vaikka muuten oonki innoissani, nii kyl tää pikkase ahistaa :cautious::unsure: Sit synnyttämistä pelkään iha kauheesti ja et jos kaikki meneeki päi peetä ja repeen suunnillee kahtia, apua :cry::oops: Onks kellää muilla ollu tälläsii ajatuksii? :confused:

Pupsukka 20+4
 
@Pupsukka mulla vähän sama. Laihduin 20kg ennen raskautta ja takas on tullut aika paljon. Päätin että jahka tervehdyn niin vois yrittää pidentää kävelylenkkejä inasen mutta kun sekään ei kauaa enää niin helppoa. Meinasin et sit vaunuillessa vois askelkyykyillä mennä osan matkaa kun reisiin kertynyt kaikki :ROFLMAO: ja mitä tosta naisellisuudesta.. mulla ilmaa kertyy niin paljon ettei tosikaan. Mieskin kommentoi et en oo ennen röyhtäillyt näin. Eikä niitä pysty pidättelemään:( kainalot ja reidet jaksan ajella mut siihen se sitten jääkin. Mietin että käynkö ennen häitä jossain vähän siistimässä paikkoja :whistle:

Tinnis & Tirris 23+5
 
@Tinnuli Miä oon suunnitellu palaavani salille heti kun se on taas mahdollista, mutta pelottaa kuinka paljon kerkeen keräämää ennen sitä painoo itelleni. Lenkkeillä oon yrittäny jonku verran, aina ei vaa tosiaa jaksa.. Mut syöminen on melkein iha herkutteluu, oon jotenki repsahtanu iha kokonaa, et nyt saa ns. luvan kans syyä ja sit kadun tätä ku taas painoo pitää pudotella pois :confused::mad::(Mullaki kertyy ilmaa iha järkyttävästi, siis piereskelen varmaa pahemmi täl hetkellä kuin mun mies :oops::ROFLMAO:

Mies oli kyllä ihana, sano et rakastaa mua silti vaikka näyttäisin miltä :love::giggle: Miä vaa itkee tihrustan sille kuinka kaikki pelottaa..

Mut hyvä etten oo iha yksin näiden ajatusten kanssa. Vertaistuki on aina (y)

Ens vkon ke RU :love: Sitä ootelles ja jännittäessä et onks kaikki ok :geek: En tiiä miten reagoin jos meiänki tyttölupaus onki muuttunu pojaks, oon jotenki toivonu kauheesti sitä tyttöä :love: Vaikka pääasia tietysti että on terve, mutta silti :rolleyes:
 
@Pupsukka mähän romahdin ihan täysin.. aikalailla harmittaakin että tein asiasta niin suuren numeron.. :unsure:

Varasinkin ylimääräisen ajan neuvolaan jotta voin käydä tän asian läpi :coffee: "järkytys" oli niin valtava että eilisen illan vietin kovissa supisteluissa vaikka uä olikin jo aiemmin :unsure:

Onneksi tilanne kuitenkin on vähän parempi, kyllähän aikansa vie tottua ajatukseen pojan hoitamisesta mutta silti mä rukoilen hiljaa että koipien välissä ois ollut vaan napanuora..
 
@Pupsukka joo mulla kans vähän mennyt sipsi, karkki, keksi -linjalle. Yritän vaan lohdutella itseäni että kyllä mä sitten laihdun kun täytyy kuitenkin vaavin ja sit myöhemmin kun kasvaa taaperoksi niin juosta perässä :ROFLMAO: täytyy ehkä muuton jälkeen koittaa jotain kotitreeniä tehdä ni ei olis näin huono omatunto. Varsinkin kun häät on tulossa :unsure:
 

Yhteistyössä