~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Meille tämä päättyi tähän. Kipujen yhteyteen tuli nyt iltapäivälle verta...Vessassa käydessä kun pyyhkäisin niin huomasin veren paperissa. Tuntuu hankalalle enää edes toivoa ettei olisi menossa kesken. Otin panadolin kipuun ja haudon lämpimällä. Elämä vain tuntuu menevän meidän kohdalla näin.:(

Onnea teille muille odotukseen ja jaksamista.
 
SIMPLI::hug: itsekin 4 keskemenoa kokeneena tiedän kuinka hirveä tunne tuo on:hug: jos kuitenkin verenvuoto ei ylly niin sitten toivoa on. Mulla tuli ekassa keskenmenossa verta tosi paljon viikon ajan, ja ultrassa kuitenkin löytyi syke ja kaikki ok. Valitettavasti mulla se meni silti 2 pvää myöhemmin kesken :( mutta toivoa on niin kauan kun ei verenvuoto ylly ihan kamalaksi. Meinaan ainakin mulla on joka kerta ollut todella runsasvuoto kun Km on alkanut.
Eihän kivut ja vuoto koskaan lupaa hyvää:'(
Voimia ihan kamalasti

T:Neiti +kihuli 8+6
 
Tervetuloa uudet odottajat :flower:

Simpli jaksamista :hug: toivotaan parasta!

Miun olis pitäny huomenna mennä töihin jo, mutta ei kykene. Tää olo ei oo muuttunu mihinkään, tosi heikkoo syöminen tän pahoinvoinnin takia. Huomenna taas marsmars lääkäriin.

Niiskuneiti ja 8+2
 
Mulla todettiin tänään B-influenssa. Ehdin vielä aloittaa Tamiflu-lääkityksen. Olo on ihan hirveä, en muista, että olisin koskaan ollut näin kipeä. :( Keuhkot tuntuvat olevan ihan tulessa, vaikka lääkäri sanoikin hengitysäänten olevan normaalit.

Luojan kiitos pojalle otettiin influenssarokote syksyllä! Tää tauti olisi ihan kauhea pienellä, enkä mä kyllä pysty hoitamaan yhtään ketään tässä samalla. Oma olo on niin heikko. Kova on tietty huoli tekeekö tämä tauti jotain pienelle. :(

-Pantsu ja möykky rv 10+5
 
Voi simpli :( Pidän silti vielä peukkuja pystyssä!

Mullakin ollut tänään pelottavia kipuja! Alkoivat oikeastaan eilen. Kerroin aiemmin että vatsalihakset ovat olleet jo viikkoja kipeät. No, nyt se on loppunut mutta sitten jossain tuolla syvemmällä tuntuu ikään kuin jotain repeilisi tai venyisi, ihan vihloo. Varsinkin jos joutuu vaihtamaan sängyssä vähänkin asentoa, tai kampeamaan itsentä ylös sohvalta (mihin olen kohta kasvanut kylläkin kiinni...). Koko ajan on ollut silloin tällöin myös menkkamaisia kipuja, mutta niistä en ole huolissani ja nämä eivät ole sitä. Olin tänään päivällä tosi huolissani, mutta sitten mies sai houkuteltua minut pikku kävelylle, ja ylläty yllätys kivut loppuivat siihen! Mikähän laiskan halvaus se oli...? :D Nyt toivon kovasti, etteivät enää palaisi. Tosi pelottavaa ja ahdistavaakin se oli!

Laiskotellut olen oikein tosissani. Siis en vain jaksa yhtään mitään. Eilisen makasin, tämän päivän makasin, nukuinkin kaksi tuntia, vaikka yöunetkin olivat jotain 10 tunnin luokkaa... Mutta en ole nyt repinyt siitä stressiä, kuuluu näimmä asiaan. Ehkä sitä vielä virkistyy jossain vaiheessa =)
 
Onpa taas tullut paljon tekstiä! Kiva kun saa lukea paljon ihmisten ajatuksia:D

Nukkumisesta: Täällä havahdutaan vähinyään kerran yössä joka mulle epätyypillistä. Joka kerta en käy vessassa mutta sitäkin on saanut enemmän alkaa harrastaa. Esikoisen kanssa jouduin rampata vessassa vasta loppuraskaudessa.

Rinnoista: Mulla on tässä raskaudessa rinat kasvanut paljon enemmän kuin esikoisen kanssa. Jouduin eilen käydä hakemassa kaupasta isommat liivit. Esikoisen kanssa rinnat kasvo vasta sairaalassa kun maito nousi ja sillon sai alkaa käyttää pari kokoa isompia imetysliivejä. A-kupilla normaalisti mennään niin eilen ostin b-kuppiset.

Imetyksestä: Täysimetin esikoista reilu 4kk ja sitten alettiin maisteleen kiinteitä. Imetys jatkui kiinteiden ohella vuden ikään asti jolloin tyttö itse alkoi hylkiä rintaa ja siirryttiin lehmänmaitoon ja piimään. Jos vain suinkin on mahdollista niin meinasin tätä toista täysimettää sen puoli vuotta ennen kiineiteiden aloittamista ja niiden rinnalla jatkan imetystä vähintään sinne vuoden ikään. Mä odotan oikein että pääsen taas imettämään.

Seuloista: Oonko mä tosiaan ainoa tällä palstalla joka ei osallistu seuloihin? Ei käyty esikoisen kanssa eikä käydä nytkään. en näe sitä tarpeellisena ja koska vastaukset eivät ole kuin suuntaa antavia ja kokemuksella lähipiiristä voivat antaa hvyinkin virheellisiä tuloksia ja turhaa stressiä joten ei kiitos! Ja jos jotain ilmenisi niissä seuloissa niin pitäisimme lapsen joka tapauksessa joten ihan turhaa. Synnytämme isossa keskussiaraalassa joten hoitoa löytyy jos jotain ilmenee ja suht nopeesti pääsee myös yliopistolliseen.

Olosta: Väsyttää ja välillä huono olo. Muuten alan nauttia enenmmän ja enemmän raskaanaolosta. Sellanen tunne on tullut että haluaisin vain viettää aikaa esikoisen kanssa eikä ollenkaan huvita tulla töihin vaikka työstäni pidänkin. Odotan vain että saan jäädä äitiyslomalle. Onneks on kesäloma tuossa vähän katkaisemassa. Mulla tulee olla aika rankkaa nyt vielä ennen mammaloman alkua kun töissä isot projektit loppuunvietävänä ja se tietää matkustelua ym. Pomolle olen aikeissa kertoa kunhan vaan tulee sellanen tilaisuus. en tiedä onko liian aikasita kertoa mutta tietääpähän syyn miks joskus oon ehkä vähän puolella teholla.
 
Lähdin illalla sitten päivystykseen odottamaan 3h ja siellä selvisi että kaikki olikin hyvin. Vuoto on mahdollisesti muualta kuin kohdusta, sillä kohdun suu kiinni ja eikä kohdussa näkynyt ultralla hyytymiä. Sikiöpussi vastasi viikkoja 5+5 eli kehitystä on tapahtunut. Kipuilun sanoi johtuvan munasarjoista, koska ne tuottavat keltarauhashormoonia. Jäämme odottelemaan varovaisin mielin perjantain ultraa.
 
Kenzie Joo, vessassa saa ravata öisin sittenkin kun maha kasvaa :D Kaikista vähiten odotan kuitenkin sitä, kun ei pysty nukkumaan enää selällään kun maha painaa. Esikoisesta tuli kovat liitoskivut, ja kun nukkui kyljellään, en meinannut sängystä päästä ylös. Eilen tuli ekat kunnon liitosvihlaisut tässä raskaudessa, joskin vähän rankemman päivän jälkeen…

simpli Ihana, kun tuli hyviä uutisia! :) Peukut pystyssä perjantaille, mutta hyvältähän tuo kuulostaa :)

Pantsu kovasti paranemista! Onneksi ehdit aloittaa lääkkeen, niin se varmasti parantaa oloakin nopeasti. Hyvässä suojassa se pieni siellä mahassa on :hug:

Ituo Ainakin minulla kohdun kasvukivut tuntuvat noina menkkakipuina, ja kohdun kannatinten venymiskivut juuri tuollaisina vihlomisina. Ne tulevat yleensä juuri esim. kylkeä kääntäessä, aivastaessa tms. Viime yönä nukuin pitkään vaan toisella kyljellä, kun aina kun yritti kääntää toiselle niin tuli nuo vihlaisut :headwall: Tylsiä, mutta minkäs teet kun maha kasvaa ;)

Matilda on täällä muistaakseni muitakin, jotka eivät osallistu noihin seuloihin :)

Miten voi väsyttää, vaikka mies antoi viikonloppuna nukkua pitkään ja päikytkin :D no, tuli sitä toisaalta kaikkea touhuttuakin. Meillä on oma asunto etsinnässä, tällä htekllä asutaan pienessä kolmiossa vuokralla, ja ennen syksyä olisi tarkoitus päästä omaan. Tuntuu vaan, että kun haluttaisiin rivitaloneliö tai omakotitalo eikä saisi olla liian kaukana keskustasta, niin sellaista ei mieluisaa sitten olekaan… Mites te muut asutte?

Branwen ja sissi 11+2
 
Tervetuloa uusille :wave:

Paranemisia Pantsulle :hug:

Asumisesta...
Me asutaan paritalo kolmiossa vuokralla... :)


Omaa napaa... :heart:
Nyt pääsin koneella vasta käymään... :)

Np-ultrassa käytiin lauantaina :) Pikkusella näytti sen mukaan kaikki olevan hyvin :heart:
Niskaturvotusta oli 1.2mm. Mittaa päästä pyllyyn oli 52,2mm. Tais olla uniaika pikkusella ku se vaan nukku siellä :D Olo on kyllä niin huojentunu ja onnellinen :)
Vastas kahta päivää pienempää mut laskettuaika pysyy samana eli 23.9 ja nyt rv.12+3.

Jännä ku niin varmasti muka tunsin ovulaation (6.1 tai 7.1) ja kiinnittymisen (n.viikkoo myöhemmin) ja sen mukaan olin niin varma vähemmistä viikoista :D Mut ilmeisesti ne mun ovulaatio kivut oliki kiinnittymisestä johtuvia.
Mä merkkailin kalenteriin ylös juttuja, niin 2.1 mahaa jomotteli yhtenä päivänä tosi hennosti ja ultran mukaan sitten hedelmöittyminen olis vissiin tapahtunu sillon.
Eli ku testasin niin menkat oliki jo viikon myöhässä. Ilmankos tuli niin vahva viiva testiin eikä ne viivat siitä enää vahvistunu juurikaan vaikka testasin muka päivää kahta ennen menkkojen alkamista... :whistle:

Eli Branwen mulle sais listaan päivittää et laskettuaika on 23.9
Jos sopii niin pysysin silti täällä lokakuisissa vaikka noita viikkoja olikin sitten noin paljon...

Salainen toive ja Torsti rv.12+3 :heart:
 
Hienoa Simpli että kaikki oli kuitenkin hyvin!!!!

Me asutaan kaksiossa 49 m2, eli vähän ahdistaa että miten tullaan mahtumaan. Meidän lisäksi meiltä löytyy nuori vilkas uroskoira. Mutta tähään hätään ei voida miettiä muuttoa, on niin monta asiaa auki (työjutut yms.). No, sopu sijaa antaa :D

Ituo toivottavasti sun kivut häviää, ei siinä auta muu kuin lenkkeillä sitten oikein urakalla jos se on ainut juttu mikä auttaa :D Mulla on tuntunut vatsassa viime aikoina kipua vain aivastaessa, en tosin ymmärrä mistä se johtuu !

Paranemisia myös Pantalaimon!!

Seulonnoista sen verran että mä olen osallistumassa, jos en vielä sitä täällä maininnut. Uskon että saattaa kyllä aiheuttaa mulle ylimäärästä stressiä, varsinkin jos jotain "epäilyttävää" löytyy.


ON: Taas heräsin klo 5 aamulla, enkä saanut enää unta. Alkaa ärsyttää! Ja olo oli muutenkin herätessä tosi oksettava ja maha sekasin, mutta onneksi väkisin nielty aamupala auttoi taas asiaa.
Ultraan vielä 2 viikkoa......huh miten sitä malttaa odottaa!

Kenzie rv 8+5
 
simpli Hienoa kun tuli hyviä uutisia! Peukkuja perjantaille!

Pantsulle paranemisia!

Asumisesta Me asutaan toistaiseksi vielä pienessä rivarikaksiossa. Sanomattakin selvää että ahdasta on jo nytkin. :D Meillä kävi vähän hassusti pari vuotta sitten kun ostettiin tämä, ajateltiin että menee ainakin vuosi sen lapsen yrittämiseen ja tuleeko sittenkään (olen siis aiemmassa elämässä, entisen avomieheni kanssa käynyt lävitse lapsettomuushoitoja, tuloksetta, joten ajattelin että tuskinpa sitä kovin helposti lisääntyy kenenkään kanssa...). Oltiin siis laskettu että se pari vuotta pystytään asumaan tässä, että korkeintaan olisin nyt tässä vaiheessa raskaana ensimmäistä kertaa. No toisin kävi, tulin lähes samantien silloin raskaaksi ja nyt odotellaankin sitten sitä toista ja vasta kesäkuussa voidaan laittaa myyntiin tämä kaksio. :D Eli muutto on kyllä edessä jossain vaiheessa, tarkoitus olisi ryhtyä rakennuttamaan taloa, mutta varmaan nyt ensin vuokralle johonkin kolmioon ja siitä sitten pikkuhiljaa rakennuspuuhiin.

).( Täällä on niin huono yö takana ettei tosikaan. Olin väsynyt mutta en vaan saanut unen päästä kiinni ja sitten jos torkahdin niin havahduin pienempiinkin ääniin. Ihan tosi raivostuttavaa! Nyt sitten pitäis jaksaa päivä esikoisen kanssa. :O Päiväunia odotellessa...

Nyt ois tasan kaksi viikkoa ekaan neuvolaan. Toisaalta aika menee nopeasti, mutta toisaalta matelee kuin mikäkin. :(

- Hapsiainen 7+6
 
Salainen toive kiva, että ultrassa oli kaikki hyvin :) Muutin listalle tuon lasketun. Pysy vaan ihmeessä täällä hölisemässä, ei se niin päivän päälle ole :)

Enää kolme päivää ultraan! :)

Niin ja simpli piti kysymäni, että laitanko sinut listalle tuon 5+5 mukaan vai odotteletko vielä? :)
 
Viimeksi muokattu:
Salainen toive: Kiva kun kaikki oli hyvin. Ja sullahan alkaa olla noita viikkojakin jo kivasti. mäkin odotan että menis vaikka kuukausi eteenpäin ja kertyis vähän enemmän viikkoja.

simpli: Kiva kun tuli hyviä uutisia:)

Asumisesta: Me myytiin n. vuosi sitten meidän asunto kaupungissa ja muutettiin maalle. Asutaan nyt vuokrakolmiossa väliaikaisesti kun mies rakentaa meidän taloa. 190m2 hirsitalo on tekeillä ja nyt siinä mallissa että vesikatto on päällä. Alunperin oli tarkoitus päästä muuttamaan niin että saadaan joulu viettää uudessa kodissa mutta nyt yritetään saada valmiiksi ennen vauvan syntymää.
 
Asumisesta Me asutaan omassa kerrostalokolmiossa n. 3km keskustasta. Ollaan kesällä pari vuotta tässä asuttu. Miehelle on iskenyt kova talo-kuume. Vielä ei oma talo ajankohtaista, vasta sitten kun saan opintoni loppuun niin katsellaan sitten. Mahdutaan kyllä tulevan vauvan kanssa olemaan tässä asunnossa ihan hyvin muutama vuosi. Ellei nyt sitten tule muuttoa kotikaupunkiin miehen töiden perässä..

Onnea hyviä ultrakuulumisten saaneille! Itsellä viikko siihen ultraan vielä.

Täällä vaan jatkuu pahoinnvointi :( Tänään pitäis jaksaa iltavuoroon mennä, mitäs menin lupaamaan töihin... Ja aamu piti tenttiin lukea, mutta en saa aikaiseksi mitään :(

Nessu ja pieni 11+0
 
AJ
Hei kaikki:wave:

Liittyisin mieluusti seuraanne. Olen taustaillut jo tovin:) Eli olen 30-vuotias 2-vuotiaan pojan äiti ja toista odotellaan. LA olisi ilmeisesti 22.10. Synnytyssairaalan pidän vielä toistaiseksi salassa ;) Varhaisultrassa kävin viime viikolla ja kovasti siellä pieni sydän jumputti. Edellisessä kierrossa minulla oli kohdunulkopuolinen raskaus, joka keskeytyi hyvin varhaisessa vaiheessa itsekseen, onneksi. Tämän vuoksi halusin varhaisultrassa käydä. Tämän viikon keskiviikkona olisi ensimmäinen neuvola. Raskausoireita on melkoisesti ja etova olo on kai kaikkein pahin. En ole oksentanut, mutta lähes kaikki oksettaa. Ei kivaa, mutta tietääpähän olevansa raskaana :)

AJ rv 8+2
 
Kiva että simpli ja Salainen toive sai iloisia uutisia!:flower:

Tervetuloa myös AJ!

Asumisesta. Me muutettiin pari kuukautta sitten omakotitaloon, eli siellä puolivuotiaan koiran ja mieheni kanssa mahdutaan hyvin asustelemaan. Aikaisemmin meillä oli rivitalokolmio, mutta ollaan molemmat lapsuudessa asuttu omakotitalossa, niin jotenkin sitä on aina haaveillut omasta talosta ja pihasta. :heart:

Oireista vielä... Jotenkin ittellä pelottaa välillä kun ei oireita ole juuri niitä samoja kuin muilla, vaikka kuitenkin jotain oireita on. Heti kun joku "puuttuu" niin ajattelee, että voinkohan sittenkään olla raskaana kun ei sitäkään oiretta ole. Kyllä sitä on jotenkin pöpi...Toivottavasti pääsisi pian ultraan, niin jospa epävarmuus sitten helpottaisi!?

Tänään on meillä eka neuvola iltapäivällä, jee! Ensimmäinen virstanpylväs saavutettu kun pääsee jotain konkreettista edes kokemaan tässä raskaudessa :)

Hyvää alkanutta viikkoa vielä kaikille tasapuolisesti!! :flower:

-Iiris- ja kirppu 9+3
 
Simpli: Hienoa että kaikki on kunnossa!
Salainen toive: kerinny ootellakin sun ultrakuulumisia, ihanaa että kaikki myös siellä kunnossa!
Pantsulle: pikaista paranemista!

Asumisesta: Me asumme vuokralla keskikokosessa kolmiossa pienrivitalossa (asunto kahdessa kerroksessa). Aikoinaan lupasin miehelle mahtua tuohon kahden lapsen kanssa, joten yritän nyt lupaustani sitten pitää :D. Meillä on maatila Pirkanmaalla, joten omaa asuntoa ei tulla täältä pk-seudulta hankkimaan.

Vielä muutama päivä pitäisi jaksaa, niin pääsisi ultraan katsomaan, että masussa on kaikki kunnossa :D
 
Hyppään minäkin tänne seuraanne :) Oon 32-vuotias ja odotan esikoista mieheni kanssa täällä Tuusulan maalaiskunnassa. Ensimmäinen yritys päätty keskenmenoon elokuussa 2010 ja nyt sitten pidetään peukut pystyssä että tämä raskaus menee niin kun pitää. Varhaisultarassa tuli käytyä ja siinä näytti olevan kaikki ok <3 Tänään olis sitten ensimmäinen neuvolakäynti, ihan vaan pikkasen jännittää :D :D
Raskausoireena on lähinnä ollut hillitön väsymys ja jatkuva kuvottava olo. Verensokerit tuntuu heittelevän miten sattuu ja huono olo tulee tosi helposti :/
 
simpli laitoin sen mukaan, että tänään olisi 5+6, jos eilen oli 5+5? Korjaa, jos meni väärin :D

AJ ja Piikuliisi tervetuloa, lisäilin teidät listalle :) Kiva, kun porukka kasvaa :flower:

Hemmi Meillä meni (onneksi) toisinpäin niin, että kun tästä toisesta ruvettiin kuumeilemaan, niin mies alkoi kaivata ääneen niitä lisäneliöitä ;) Lupailin kanssa mahtuvani pienempään kahden lapsen kanssa... Omaa asuntoa ollaan etsitty jo pitempään, mutta nyt sitten vaan päivitettiin etsintäkohde isompaan.
 
Viimeksi muokattu:
Täällähän on vilkasta keskustelua...

Asumisesta: Meillä on n.170m2 omakotitalo, tosin n.100m2 on tällä hetkellä käytössä ja loppuosaa rempataan pikkuhiljaa. Eikä meidän pesueen kanssa voisi edes ajatella asuvansa kerrostalossa, kovaäänisiä lapsia ;)

Niin... ensimmäinen neuvolakäynti oli 1.3 ja silloin ultrattiin, mittoja terveydenhoitaja ei saanut, mutta syke löytyi :) 21.3 olisi sitten ultra Seinäjoella.
Verenpainetta tarkkaillaan nyt alusta alkaen edellisen raskauden raskausmyrkytyksen takia. Nyt oli 130/80. Hemoglobiini oli 153, eli lisärautaa ei ainakaan vielä tarvita :D

Nyt olen ollut viikon ilman huonoa oloa ja tuntuu, että nythän tästä raskaudesta voisi alkaa nauttimaan :)

Lapsille kerrottiin tulevasta pikkusisaruksesta pari viikkoa sitten ja olivat iloisia, varsinkin pian 15v tyttö. Nuorin päätti tomeraan tapaansa, että äidin masussa ei ole vauva vaan "möökö" :D

Jaahas naapuri näyttää suuntaavan ison vauvamasunsa kanssa meille päin, joten pitääpä kirjoitella jossain vaiheessa lisää...

terhi ja "möökö" 11+2
 
andante: Mikä vointi? Mulla la syyskuussa ja toista odotellaan. Sain myös 8+ viikolla tuomioksi istukan takana olevan hematooman ja dg uhkaava keskenmeno. Olisi kiva kuulla kokemuksia... Huoli on kova vuotojen ja kipujen kanssa.
 
Minkähänlaista olis nukkua päikkäreitä ihan niin pitkään kun unta riittäis? :D On kyllä taas niin tööt -olo kun tyttö heräs uniltaan ja äitin oli pakko kans hinata itsensä ylös. Pitäis jotenkin saada itsensä taas käyntiin ja päivä rullaamaan, mieli vaan tekis nukkumaan.

Uusille tervetuloa!

Noista oudoista unista oli joskus aiemmin puhetta, mä nään nyt ihan jatkuvasti kerta toisensa jälkeen oudompia unia. :D Että kai mä vissiin välillä sit nukunkin. Viime yönä näin unta että menin hierojalle ja sillä oli uusi keino hieroa hartiat. Työns palavat kynttilät mun korviin. :D Sitten äsken päikkäreillä näin unta että tuossa meidän pihassa oli iso pöytä, jossa vihko ja siihen vihkoon oli merkattu syntyneitä lapsia ja sai kirjoittaa lasketun ajan. Ja sit siitä pöydältä sai ottaa kakkupalasen. :D Että kyllä mä vissiin nukun kun uniakin näen. :D

Meidän piti muuten ensin muuttaa isompaan asuntoon ja sitten vasta antaa mahdollisuus toiselle lapselle, mutta kuinkas kävikään. No, jos kohtalo on päättänyt puuttua näin peliin niin sillä mennään, ei tästä ainakaan voida valittaa. :)

Mut nyt esikoiselle välipala. Jospa tässä naputellessa olis jo sen verran heräillyt.

- Hapsiainen
 
Moikka! :)

Täällä ollaan ja hyvin jaksellaan. Väsymystä on vielä, ei tosin enää niin hallitsevana kuin pari viikkoa takaperin. Yöllä herään kerran pissalle...melko oireetonta siis, odottelen innoissani masukummun kasvamista jotta tämä tuntuisi todellisemmalta :heart: Eka neuvola on torstaina. Onko teistä kukaan kysynyt eka käynnillä, josko ois sykettä kokeiltu? Mites, löytyykö keneltäkään kotidoppleria, miten aikasin sillä ootte sykkeen löytäneet? :)

Matilda minä en seulontaan ole menossa, normi ultrat vaan siis. Kaksi tervettä lasta on ennestään, joten aika luottavaisin mielin mennään.

Voimia kaikille pahoinvoiville ja vuotojen kanssa kamppaileville :hug:


Hertta ja nuppu 7+1 :heart:
 

Yhteistyössä