~ Lokakuun lapsoset maaliskuussa ~

Minimuu miekin oon hoitoalalla! Ei kai siihen muuta ohjetta ole, kuin oman kehon kuuntelu. Heti jos alkaa supistuksia tms. tulemaan, niin on aika jäädä sairaslomalle. Miun työnkuva vaihtelee, mutta oon pääsääntöisesti sairaaloidem vuodeosastoilla töissä. Esimiehelle oli pakko kertoa jo, näiden sairaslomien takia. Mutta yllätykseksi se olikin iloinen, ja jakeli ruokavinkkejä, mitkä saattas pahassa olossa mennä jopa alas :D

Niin tosiaan eilen oli ultra. Voi sitä onnen tunnetta kun näki siellä pienenpienen lapsen alun, jolla sykki sydän niin vimmatusti :heart: Pituutta ihanuudella oli 1,82cm ja viikot täsmäsivät. Näkyi pienet käsien ja jalkojen alut. Kyllä nämä tulevat vanhemmat olivat ihan myytyjä! :heart:

Tsemppiä pahoinvoiville!

Niiskuneiti ja ihanuus 8+5
 
nessu, aika jännä et päiväkotiin pitää kertoo syy miks lapsi jää pois hoidosta.. ei kai tuon nyt luulis niille kuuluvan. mun mielestä pitäs riittää tieto millo on viimestä päivää hoidossa ja sillä selvä :).

meillä esikoinen ei oo kerenny hoitoo alottamaankaan, koska oon hoitovapaalla. tarkotus oli mennä nyt ehk keväällä töihin tai viimestään syksyllä, mut raskauden myötä pysyn nyt sit hoitovapaalla seuraavaan äippälomaan saakka. mummo onneksi asuu lähellä, et jos joskus tyttö hoitopaikkaa tarttee ni sinne on mahdollista viiä. tosin tuntuu pahalta aatellakkaa et sysäis oman pikku tytön hoitoon toisaalle ja ois itte vauvan kans kaksin kotona :/. mut voihan se tietty olla sit sellanen tilanne et apua tarttee.. jos esim taas joutuu sektioon eikä sit sen jälkeen saa nostella vauvaa painavempaa ni voi tulla hankalia tilanteita. esikoinen ei kuitenkaa oo ku vast 1,8 v vauvan synnyttyä..no mut turha viel spekuloida :)

pomolle kertomiseen liittyen mulla on pieni ongelma. oon nimittäin menossa työhaastatteluun muutaman viikon päästä. kyseessä on vakipaikka ja nyt sit mietityttää kovasti pitäskö haastattelussa mainita et "jäisin muuten sit äippälomalle kuukauden päästä töiden alkamisesta jos minut valitsette" vai pitäskö asiasta olla viel iha hyssss ja mainita vast sit ku ovat mut valinneet ?! mitä mieltä ootte?!

tänään käyty verikokeissa, enää 15 yötä np-ultraan! :D

viliina ja kirstiolavi 10+1
 
Nessu: Alustavasti on miehen kanssa puhuttu, että meillä poika jatkaisi osa-aikahoidossa, jos vain mahdollista. Tyyliin että 2-3 pv/vko hoidossa. Täysyis itseni mennä joku päivä ihan keskustelemaan pk-johtajan kanssa, niin tietäisi miten menetellä. Meillä on poika sen verran kauan ollut jo hoidossa, että sille olisi varmaas shokki olla mamman ja vauvan kanssa kotosalla, eikä enää näkisi kavereitaan. Mutta kertoilen sitten tarkemmin kunhan olen tästä keskustellut virallisen tahon kanssa.
 
Niiskuneidille onnittelut ihanista ultrakuulumisista :heart: Ja oli vissiin muitakin ultrassa käyneitä, onnittelut iloisista uutisista tasapuolisesti kaikille muillekin :flower:

Pomolle kertomista olisin mielelläni lykännyt muutamia kuukausia eteenpäin. Mutta raskaus sotki sitten työreissusuunnitelmat joka piti lyödä lukkoon eiliseen mennessä, eli oli pakko kertoa jo nyt. Hyvä vastaanotto oli kyllä vauvauutisille, mutta jos olisin saanut valita niin en vielä olisi kertonut.

(.) Vielä tasan viikko np-ultraan. Aika matelee... Ja edelleen iltapäivisin iskee kammottava närästys. Rennietä olen pitkin hampain pahimpina päivänä syönyt ja onneksi se on auttanutkin.

Sedna + toukka 10+6
 
Täälläkin on siirrytty alkiosta sikiö vaiheeseen!:) Käyn teidän juttuja lukemassa monta kertaa päivässä, oon vaan itse tosi laiska kirjoittelemaan. Olipa kiva lukea ihanista ultra kuulumisista:) Ja tervetuloa uudet! Meillä on ensimmäinen ultra ensviikon tiistaina, sinne pitäisi vielä jaksaa odottaa..

Asuminen, me asutaan pienessä kerrostalo kaksiossa, jossa en viihdy yhtään! Asumme varuskunta-alueella, mieheni työn vuoksi ja välillä kyllä ahdistaa tämä porttien sisäpuolella asuminen. Luonto täällä on kyllä tosi kaunista, mutta hyvin ns. rajoitettua tämä elämä täällä on. Jos vain kaikki menee hyvin niin muutetaan loppukesästä ihan toiselle paikkakunnalle! =)Haaveena olisi saada ostettua ihan oma asunto, kolmio saunalla kiitos!:)

Niiskuneiti, täälläkin vaivaa mökkihöperöityminen;) Oon ollut jo melkein 2½viikkoa sairaslomalla ja kun asutaan täällä peräkorvessa jossa ei tuttuja ole, niin kyllä kaipaan jo kovasti takaisin töihin. Mutta maanantaina olisi tarkoitus palata takaisin. On tää sairasloma tehnyt kyllä hyvääkin, olo alkaa olla huomattavasti parempi.

Täällä siis oksentelu alkaa väistymään. Tuntuu vaan että pitää syödä koko ajan, ettei tule huono-olo! Maanantaina olisi kuitenkin tarkoitus mennä töihin. Tänään tuli postista kotidoppleri, mutta ei siellä mitään kuulunut:/ Paketissa lukee että kuuluis vasta viikoil 14-16.. Muutama sanoi, että oli jo saanut kuulumaan? No, täytyy koittaa parin päivän päästä uudestaan.. kai siellä kaikki kunnossa on. Miulla on kyllä tullut muutamana iltana kauhee olo että onkohan siellä ketään? Täytyy vain uskoa että on, tiistaina asia varmentuu:)

cala ja sintti 10+5
 
Painosta: Kotona meni puntari rikki aikaa sitten, eikä ole tullut hankittua uutta. Olen nyt satunnaisesti käynyt puntarilla töissä ja tällä hetkellä mennään nollalinjassa. Painoa ei saisi tulla yhtään lisää, kun sitä on jo ennestään ihan liikaa :(

Työ: Minä olen kanssa hoitoalalla. Teen suunnitellusti pelkkiä yövuoroja ja se on raskaana ollessa ainakin meillä huomattavasti kevyempää. Minähän jouduin osastonhoitajalle kertomaan raskaudesta heti alussa, kun meillä on sytostaatteja yms joihin liittyy raskaana ollessa paljon rajoituksia.

Päivähoito: Kuopus aloittaa eskarin syksyllä. En hakenut hänelle lisäksi hoitoa ja tästä tulikin ihmettelyä päiväkodissa. Sain onneksi kierrettyä sen sillä, että koska meillä on molemmat vuorotyöläisiä, niin tuo eskarissa vietettävä aika riittää meille. Muutenkin lapsen hoito irtisanotaan tuokokuun loppuun sillä ekaluokkalaisen vuoksi otamme kesälomat miehen kanssa peräkkäin. Mikäli tässä sinne saakka edes pystyy töitä tekemään. Minulla on supisteluherkkä kohtu ja olen pahimmillaan joutunut jäämään sairaslomalle jo rv 19.

Tällä hetkellä minulla on kiusana virtsatieinfektiot. Kolme viikkoa sitten oli edellinen ja nyt on taas. Ja alkoi oireet ihan samallalailla kuin edellisessäkin: kuume nousi neljän aikaan yöllä, töissä! Eilen työterveyslääkäri ei uskaltanut kirjoittaa pelkästään sairaslomaa ja antibioottia, vaan lähetti minut keskussairaalaan tutkittavaksi tuon kuumeen vuoksi. Tulehdus ei ole onneksi noussut munuaisiin vaikka sitä jo pelättiin. Gynekologi samalla ultrasi mikä oli aivan ihana ylläri, kun se viime viikkoinen ultra neuvolassa oli niin pettymys. Kaikki on masussa ok. Raskauden aikana on yksi ainut lääke mitä voi käyttää virtsatieinfektioden estolääkkeenä ja sitä ei ole tällä hetkellä saatavilla ollenkaan!! Nyt sitten yritän estää itse uusien infektioiden tulemisen karpaloilla. On hirveää, jos kolmen viikon välein olen tässä kunnossa! Onneksi oma osastonhoitaja ymmärtää, eikä nupise poissaoloista vaikka tiedän, että yövuoroihin on vaikein saada sijaista.

Dreamer75 rv8+5
 
Mulla myös hampaiden pesu tekee tiukkaa, ykä meinaa tulla.... Muutenkin tämä rv8 on ollut pahoinvoinnin osalta pahin tähän mennessä.

Hoitojärjestelyitä ei tarvitse sen erityisemmin tehdä, vanhempi on jo koulussa ja nuorempi menee eskariin.

Huomenna sitten eka neuvola =)
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Aamulla oli ensimmäinen neuvola. Aika kauan siellä sai istua ja täytellä papereita ja hoitaja kirjoitti koneelle asioita ylös. Nyt on raskaus kirjoissa ja kansissa ja seuraavaksi pitäisi varata aikaa np-ultraan ja joudun menemään jo aikaisemmin sokerirasitukseen viime raskauden diapeteksen takia, mutta ei se haittaa. Sain muutamia kirjasia, joita pääsee töiden jälkeen kotona lukemaan.

Muutosta & Helvi 9+4
 
Kertomisesta: Me ollaan kerrottu molempien vanhemmille (muttei sisaruksille), mun paras kaveri tietää, tytön perhepäivähoitaja tietää ja töissä olen joutunut kertomaan. Pomolle kerroin nyt alkuviikosta, koska meillä projekti meneillään jonka haluaisin saada loppuun ennen äitiyslomaa ja sen takia pakko tehdä aikataulut ja suunnitelmat vähän uusiksi. Omalle tiimilleni kerroin myös juurikin kaikkien käytännönjärjestelyjen vuoksi. Pomon suhtautuminen oli parempi kuin luulin. Kyllähän sieltä tuli vähän ala-arvoista juttua mutta sitä osasin odottaakin: /Huomaa ettei hänellä itsellään ole lapsia kun kyseli että pystytkö käydä töissä nyt sitten ja voisikohan kasvavaa mahaa peitellä jotenkin kun tulen pitämään erinäisiä koulutksia meidän sidosryhmille...nojoo, ja kysyi sitten että montakos lasta on tarkoitus värkätä vai olisikohan tämä mahdollisesti viimeinen. Tuntuu että tuli yllätyksenä että meille tulee toinen lapsi, vaikka tiesi että yksi on ennestään ja voisi kyllä kuka tahansa arvata että toinenkin tulee, ja mahdollisesti kolmaskin. Tuon kertomisen jälkeen on kyllä ollut ihan ok kaikki. joskus aikasemmin kun pomolla oli ongelmia kun niin moni oli isyyslomalla samaan aikaan, hän sanoi minulle että tiedoksi vaan että jos jäät äitiyslomalle ei ole takeita että pääset samaan työtehtävään takaisin sen jälkeen.Tuon takia osasin odottaa paljon huonompaa suhtautumista.

Päivähoidosta:Mä kerroin tytön perhepäivähoitjalle että syyskuun lopulla tyttö jää kotiin mun kanssa. Hän kysyi että haluaisinko pitää lasta pari päuivää viikossa hoidossa. Se mahdollisuus siis olisi, mutta mun mielestä tuntuu tosi oudolta viedä isompi lapsi hoitoon kun itse on pienemmän kanssa kotona. Vielä kun tietää että hoitopaikoista on pulaa. Toisaalta meidän likka on tosi sosiaalinen ja viihtyy hoidossa ja hän tulee takuulla sitä kaipaamaan. En usko että pystyn tarjoamaan hänelle samanlaista virikettä ja sosiaalista kanssakäymistä kuin mitä hän saa hoidossa. Sen takia ajattelin hakea paikkaa seurakunnan kerhosta joka on 2*viikossa. sielä on ikäraja 3v mutta nuoremmatkin ovat päässeet jos on tilaa. tyttö täyttää 2,5vuotta samoihin aikoihin kuin vauvan on tarkopitus syntyä niin ensi vuoden alusta voisi kerhoon laittaa. Täällä on myös ns. äiti-lapsi-ryhmä kerran viikossa yhden aamupäivän ajan päiväkerhon tiloissa jossa aijon alkaa taas käymään. Siellä tapaa muita äitejä ja lapset saavat leikkiä keskenään. että meillä tyttökin jää kotiin.
 
Pikakuulumisia.

Rv. 6+ näkyi kaksi alkiota ja nyt meillä oli ultra 10+ viikoilla. Masussani köllii yksi elävä ihmisenalku. Toinen teki katoamistempun tmv. Rehellisesti sanottuna myönnän olevani jopa helpottunut. (Kivittäkää vaan) VAIKKA olimme henkisesti alkaneetkin orientoitua kaksosiin. Olen erittäin paljon yksin lasten kanssa eli tukiverkot kaukana jne. Sen vuoksi neljässäkin ipanassa riittää kyllää puuhaa... Tosin neuvolan täti/ kätilö sanoi, että aina on mahdollista, että toinen sikiö on siellä takana. Eli maalis-huhtikuun vaihteessa np-ultrassa selviää sitten asia ihan varmaksi.
Minun kohdalle voisi kuitenkin laittaa nyt sen merkinnän 4. lapsi tulossa. Eli 5. jäänee pilkkeeksi isukin silmäkulmaan... :D

Meillä on siis syksyllä kaksi alle 2-vuotiasta, tuo 1 v. on silloin 1 v. 9 kk. <3 JOS siis kaikki menee hyvin. Välillä jännittääkin vielä nämä viikot, koska olemme kokeneet keskenmenon rask.viikolla 12. :(

Mitäs muuta.. Päivähoidosta oli puhetta täällä, sen mitä ehdin silmäillä... Meillä tilanne se, että kaksi isompaa ovat koulussa ensi syksynä jo ja pieni jää tietenkin (meille tietenkin) kotiin kanssani. Ihanaa olla kotona, kun isot pojat palailevat koulusta. Toinen aloittaa syksyllä koulun eli muutosten vuosi edessä hänellä.

Voin edelleen iltaisin melko huonosti, oksennnan myös silloin tällöin. Väsymys sen aiheuttaa, uskon sen... Yritän nyt päivisin saada pienet unet otettua. Se oli neuvolankin ohje.

Nyt on mentävä taas. Voikaa paksusti.

oskari ja masu 10+3
 
Maanantainen neuvolakäyti takana ja siellä meni ihan mukavasti. Tulevaa isää tais jännittää enemmän kun mua :) Eka ultra on sitten 29. päivä ja samalla otetaan seulat. Lääkäriaikakin jo varattiin ja se on 19.4.

Paino ja maha ei oo vielä noussut, tosin en oo paljon yökötykseltä saanut syötyäkään. Jogurtti on ollut ruokalistalla suosikkina :D Maha kyllä tuntuu jo näkyvän jonkin verran, tai sitten se on vaan turvotusta :D

Asuminen Kerrostalokaksioon aiotaan vielä vähän aikaa mahtua, ukko työttömänä niin voidaan vaan haaveilla isommasta asunnosta.

Kertomisesta Kerroin pomolle kun olin käynyt varhaisultrassa, pomo suhtautui tosi mukavasti :) Osalle duunikavereista kerroin myös kun ihmettelivät miks joudun muutamana päivänä lähtee duunista aikasemmin.

Ostoksista Mitään ei vielä olla ostettu, sen verran oon taikauskoinen etten vielä uskalla mitään ostella. Tosin suuri osa tarvittavista jutuista saadaan varmaan käytettynä niin ei tarvi niiden takia stressata.


Piikuliisi ja masukki 10+1
 
Onnea kaikille ultrassa käyneille uutisista :flower:

Hampaidenpesusta, mulla on ollut aamuinen yökkirefleksi aikas voimakas ilman raskauksiakin (isot kitarisat ja ahdas nielu :ashamed: ) joten tuo refleksi tietty raskausaikana vain voimistuu. Käytän vähemmän hammastahnaa kuin normaalisti ja marketin tahnan olen korvannut aloe-hammastahnalla, jotenkuten saan sillä aamuhammaspesut tehtyä.

Pomolle kertomisesta, tällä viikolla on miittinki muissa merkeissä pomon kanssa ja samassa yhteydessä aion ilmoittaa raskaudesta. Tyyppi on kova työnarkomaani ja suhtautuu sairaspoissaoloihin nuivasti (niin omiin kuin lasten), joten tiedän suunnilleen mitä sieltä on tulossa. Mutta eipä tässä vaiheessa hetkauta enää, onneksi on vakityöpaikka :) Ja kevyttä näyttöpäätetyötä (vaikkakin aivoja rasittavaa ;) ). Edellisessä työopaikassa pomo kysyi työhaastattelussa jo lähes kättelyn jälkeen että olenko raskaana, montako lasta olen suunnitellut hankkivani ja miten järjestän lastenhoidon kun lapset sairastavat jne jne. Siis kaikki mahdolliset kielletyt kysymykset. Mutta niihin ei tarvitse vastata eikä itse myöskään oma-alotteisesti kertoa olevansa raskaana.

Seulonnoista vielä, niihin siis ollaan menossa. Ja aivan kuten täällä on pari jo todennutkin, minustakaan ei olisi kovin sairaan tai vammaisen lapsen hoitajaksi :( Seulontoihin saattaisi suhtautua eri tavalla jos olisi nuorempi ja esikoinen kyseessä, mutta kun ikää on ja tuota laumaa on jo siunaantunut entuudestaan...Toki seulonnat eivät kenellekään takaa tervettä lasta, mutta mikäli löydöksenä olisi vaikeasti vammainen lapsi, omalla kohdallani päätyisin todennäköisesti keskeytykseen.

Päivähoidosta, aiemmin mietittiin että meidän viisivuotias jäisi vauvalomalla myös kotihoitoon, mutta nyt olemme tulleet toisiin aatoksiin. Saa pitää päiväkotipaikkansa 15 pv/kk hoitosopimuksella, koska tulee kuitenkin kaipaamaan kavereitaan siellä. Toisaalta saa osan kuukaudesta kuitenkin nukkua aamuisin pitkään ja olla äidin ja vauvan kanssa kotosalla.
 
Viimeksi muokattu:
Heh, mustahan on tullut varsinainen aktiivijäsen! :LOL: Huomaa että olen vapailla ja tylsistynyt..

Uudelleen synnyttäjät: koska olette tunteneet sikiön ensimmäiset liikkeet?
Mulla ei ole mitään muistikuvaa edellisistä raskauksista, se on kuitenkin varmaa etten näin aikaisin kuin millä viikoilla nyt olen.
Siksi kyselen, kun äsken tuossa dopplerilla kuuntelin pikkuruista sydäntä, ja vauvalla oli selvästi meneillään jumppatuokio, niin aktiivisesti kuului liikuskelevan puolelta toiselle.
Mulla ei ole juurikaan noita vatsanpeitteitä, hoikka siis olen. Olin painanut mikrofonin melko tiukasti kiinni vatsanahkaan ja tunsin muutamia "nykäyksiä", samalla mikrofoni särähti. Voiko nuo olla jo liikkeitä, voiko ne tosiaan tuntua näin varhain? En keksi niille muutakaan selitystä..:eek:

minimuu ja pikkuruinen 11+0
 
Viimeksi muokattu:
Päivähoidosta vielä Kiva kun tuli kommentteja :) Me ollaan tosiaan asiaa pähkäilty jo jonkin aikaa ja minusta itsestä tuntuisi hassulle viedä tyttö päiväkotiin, kun itse olen kotona. Meillä tyttö on siis syksyllä vasta 2,5v. En tällä kommentilla halua ketään arvostella, tilanteet vaihtelee itse kenelläkin =) Mutta meistä tuntuu parhaimmalle että tyttö jää kotiin. Ja tuo kerho tuntui kivalle vaihtoehdolle. Meille ehdotettiin että jatkaisi osapäiväisenä, mutta ei me oikein lämmetä ajatukselle. Ainoa vaan että sillä osapäiväisenä saisi ikään kuin varattua sitä paikkaa, mutta ehkäpä ne hoitopaikat löytyvät lapsille uudestaan sitten kun palailen lomilta koulun penkille =) Sillä ne jo nyt kyseli siellä pk:ssa, kun kartoittavat syksyn tilannetta, että kuin moni lapsi jatkaa siellä.

Hampaiden pesu ällöttää toisinaan joo.

Piti vielä tulla lisäämään. Näin viime yönä jo unta syntyvästä vauvasta :LOL: Esikoisesta näin myös näin varhaisessa vaiheessa. Unessa meille syntyi poika, 2008 tai 2080g ja 50cm pitkä. Mietin vielä että onpas laiha!! Esikoista odottaessa näin tosiaan myös unta, siinä syntynyt vauva oli 4040g ja 56cm pitkä :LOL: Ei ihan pitäneet vauvan mitat paikkaansa kyllä! :D
 
Viimeksi muokattu:
:) Ultrassa käyty aamulla ja siellähän se makoili, n.7cm mittainen kaveri. Niskaturvotusta 0,5mm, ja kaikki näytti ultraajan mielestä vallan hyvältä. En tajua miksi, mutta olin niin jännittynyt pari päivää ennen tätä, että kyllä helpotti nähdä omin silmin kaiken olevan hyvin. Päivä on mennyt töissä hymyillessä, nyt on niin konkreettinen olo raskauden suhteen. Viikon kuluttua saa seulonnan tulokset, mutten jaksa niitä stressata kun tuo turvotus noin pieni. Koko vastasi viikkoja 11+3 eli laskettu aika siis 2.10. Saa muuttaa listalle.

Myooma etsittiin ja ei hankaloita millään tavalla raskauden kulkua, saattaa nipistellä kohdun kasvaessa. Itse asiassa olen näitä nipistelyjä jo tuntenutkin, ja juuri oikeassa kohdassa. Mutta eipä tarvii sitä pohtia huolen kannalta enään. Ihana kätilö oli ultraajana, jäi todella hyvä mieli.

Taikauskosta, en tiedä olenko mitenkään taikauskoinen, mutta tätä varmistusta olen odottanut. Tuskin mitään ihmeempoä hankintoja nyt tehdään vielä, kesällä ehtii...tai sitten olen tohkeissani kaupoilla jo ensi viikolla:$ Jos yrittäisi malttaa vielä...eihän ne mahdu mihinkään edes.

Paino, on tullut lisää. Liikkuminen on jäänyt niin minimille, että kulutus ei vastaa sitä mitä itseeni ahdan:ashamed: Pakko vaan on syödä useammin. Liikkumisen puute saa levottomaksi, jospa pian salille taas pääsisi kevyesti aloittelemaan.

Oireet, hieman vähentyneet, kuvotusta edelleen päivittäin. Erittäin ikävä oire, ja voimakas. Väsymys ennallaan myös. Odotan kuin kuuta nousevaa viikkojen karttumista, jotta tämä olisi todennäköisesti helpottamassa. Voisi tehdä töiden jälkeen muutakin kuin syödä ja nukkua:D

Pringles ja minityyppi 11+3
 
kertomisesta siis, iiks, mun masu on jo niin iso, että ei mun tarvii kohta kertoa kenellekkään kun kaikki arvaa. juuri kävi kaveri kylässä ja tuijotti mun mahaa ja kysyi, että oletkos raskaana. enkä kyllä lähtenyt kieltämään. vaikka alunperin meidän piti kertoilla asiasta eteenpäin vasta kun eka ultra on takana. no se onneksi on jo huomenna, mutta kumminkin. ja onhan tuo masu kyllä turpea : / turvotusta (ja valtavaa sellaista) tuo kumminkin kaiketi on, mutta enhän mää loppuraskaudesta mahdu enää ovista kulkemaan :|

unista täällä oli jossain kohtaa juttua niistä omituisista unista. no mää vedin viime yönä pohjat :) näin unta, että seurustelin ruotsin prinssin, siis sen carl philipin vaimikäsenytoli kanssa :) :) oli ihan hauska uni, nauratti kamalasti kun heräsin.
 
tine mulla on ihan sama juttu. ne muutamat kerrat, kun olen joutunut pönttöä halaamaan, on melkein kaikki liittyneet aamuiseen hampaiden pesuun. ei niin kiva tapa aloittaa aamua..

minimuu mä oon myöskin hoitoalalla. pyysin tuleviin listoihin päästä toisiin moduleihin kun nyt oon työskennellyt raskaimmassa missä on paljon nostoja, ajoittain sekavia, erittäin vaativia potilaita jne. eniten minua juuri nuo sekavat aggreessiiviset potilaat mietityttää.

viime perjantaina oli ensimmäinen neuvola. meni ihan mukavasti ts. niin kuin etukäteen arvelinkin. sokerirasitukseen joudun heti 13-14 viikoilla ja paino oli onneks hieman jopa laskenut, mikä hyvä kun kuulun siihen ryhmään, jonka paino ei juurikaan sais nousta.
 
Nyt pikkasen harmittaa.. Laiskan kirjottajana rustasin tossa tovin tekstiä ja se otti häippäs johonki.. Voi arse..
No Haudi vaan kaikille.. Lukemassa käyny, mut vastailu jääny.
Paljon on tullu asiaa.

Oma olo turpea ja paksu. Väsyttää ja äklöttää(tytöllä oli alku viikko kuume ja purjotauti)
Meilläkin päästy sikö vaiheeseen ja olo ainakin nyt vaihteeks luottavainen. Tissit ja masa jatkaa kasvamista, ni oletus on ettää jotain siellä tapahtuu. Vielä viikko ja yks päivä ultraan..

Meillä ei viel moni tuttu raskaudesta tiedä, mut muutama vähän jotain uumoilee. Pomolle kerroin jo kuukausi sitten. Oli aika nolo-olo ku olen aloittanut työt 10.1.2011, mut pomo tosi jees tyyppi ja oli vain iloinen.

Me asutaan rivari kolmiossa kahdessa tasossa neliöitä 79.. Vielä aiotaan tovi mahtua, mut jossain vaiheessa isomman osto edessä.

Me ei hankita mitään, ennen kuin aikaisintaan kesällä. Kaikki isompi sälä tarvitaan. Voi olla, että jotain saadaan kavereilta. Vaatteita mulla on molemmi sukupuolille yhet äippäpakkaus laatikolliset..

Siinä nyt jotain.. Tarttee taas mennä.

Koiksa ja munanen 10+2(3)
 
Paljon juttua taas, kiva kiva :)

Tajusin kans et oon siirtyny sikiövaiheeseen :D hahhah. Vaikka välillä pidän itseäni valeraskaana olevana, edelleen xD Kai ne epäilykset häviää kun näkee ultrassa elämää. Toivon mukaa näkyy.. :)

Epäilyksiä riittää.. Onko meistä tähän, kestänkö huutavaa vauvaa, osaanko edes kasvattaa lasta.. Just eilen itkustin miehelle kyseisiä ja hän sanoi et "kultaseni, vauva on yhtä uusi ja oppimaton kuin me. Me opetellaan kaikki yhdessä." Voi morjentes, mieshän on fiksu :heart:

Muuten elämä rullaa mukavasti eteenpäin. Koulu vaatii oman veronsa. Tiedossa on pitkiä päiviä, kun työskennellään hautajaisissa viikonloppuna. Tänään on sentäs neuvola. Huhhuh.

fannie ja örkki 10+3
 
Siis apua kun musta tuntuu että maha on yhtäkkiä alkanut kasvaa. Ja anoppi eilen sanoi että eikös teidän pitäis jo sisruksillekin alkaa kertoa kun tuo näkyy jo tuo vatsa. No kerrottiin sitten . Mulla kyllä alkoi näkyä esikoisenkin kanssa tosi aikasin. Muistaakseni jossain 10-12 viikolla näkyi ja viikolla 15 oli jo ihan raskausmaha, ei iso mut ihan selkee raskausmaha niin ettei jäänyt kenellekään epäselväksi. Ja nyt tuntuu että vielä aikasemmin alkaa tulla näkyviin. Tuntuu uskomattomalta kun musta tuntuu ettei nyt 9.viikolla ole mahdollista. Teen istumatyötä ja tekis kyllä mieli alkaa vaihtaa farkut mammaversioihin kun painaa ihan kiitettävästi jo. Olis itellä mukavampi olo vaikka normaalit farkut meneekin ihan normaalisti jalkaan. Tulis vähän lämpösempää niin vois alkaa käyttää legginsejä:)
 
Aurinkoista aamua kaikille! :heart:

Tämän päiväinen kriisini koskee finnejä. Onko kenenkään muu naama ihan pitsan näköinen? :LOL:
Mulla ei ikinä teininä ollut aknea eikä lievempiäkään finniongelmia, mutta sit yhtäkkiä 25-vuotiaana iski akne. Lääkäri sano et varmaan hormonaalista ja aloitin e-pillerit (diane novat) sen takia. No ne vei aknen. Ja se ei ihme kyllä palannutkaan kun lopetin pillerit. Joitain finnejä yhä tulee, varsinkin menkkojen aikaan mutta ei voi kutsua akneksi. PAITSI NYT.
Toivon niin että tämä liittyis vaan tähän alkuun, mutta saa nähdä......ai että mulla on ylipäänsä kaunis olo siis!! Raskauden hehku kaukana :LOL:

Muuten sama meno jatkuu, flunssa yhä päällä ja syömisellä taistelen pahoinvointia vastaan päivät pitkät. Tänään paluu pk-seudulle ja maanantaina takasin töihin.

Ai niin onnea hyvistä ultra-kuulumisista Pringles!!!!

ja Branwenin uutisia odotellessa!
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Viime aikoina minulla jäänyt tosi vähiin tämän pinon kuulumisten lukeminen ja nyt pitkästä aikaan ketjuun tultuani lukaisin pikaiseen nämä viimeisimmät kuulumiset muutamalta päivältä. Paremmalla ajalla sitten varmaan kahlailen noita aikaisempia tapahtumia. Oskari Olemattoman mahassa toinen asukki oli tehnyt itsensä olemattomaksi, mutta jänskätään nyt vielä sinne NP-ultraan, että josko ois tehnyt vain piilottelutempun. Hyviä ultrakuulumisia oli monella ja np-ultrassakin moni jo käynyt. Mehän ei myöskään osallistuta seulontaa, koska tuntuu, että riski sille, että se aiheuttaisi vain turhaa huolta on suuri ja toisaalta, vaikka jotain sitten löytyisikin, niin tuskin pystyisimme raskautta keskeyttämään. Ja jos taas asiat ovat niin huonosti, ettei pienellä ole mahdollisuutta elämään, niin luonto huolehtii sitten tästä. Vaikka np-seulasta pääsisikin puhtain paperein läpi, niin lapsella voi kuitenkin olla vaikka mitä muita vammoja ja rakenneultraan mekin sitten jo osallistumme, jotta sitten pystyisi varautumaan esim. synnytyspaikan valinnalla mahdollisiin syntymän jälkeisiin hoitotarpeisiin, mikäli jotain huolestuttavaa löytyisi. Mekin olemme kyllä kahden ensimmäisen kohdalla osallistuneet np-seulontaan, vaikkakin kakkosen kohdalla olimme jo päättäneet juuri samoin perustein olemaan osallistumatta. Emme sitten vain huomanneet lääkärille tuosta päätöksestämme sanoa ennen kuin oli niskaturvotukset mitannut ja sen takia tuli sitten ultran jälkeä käveltyä vielä labraan antamaan verinäytekin. Tällä kertaa sanoin asiasta jo tuota ultraa varatessani ja siksi se onkin nyt vähän normaalia myöhemmin eli oisko vasta 14. viikolla.

Täällä väsymys on jatkunut aivan mahdottomana, mutta mitään muita oireita ei enää ole ja sehän on suuri huolenaihe. Vatsan kohdalta turvotus on lähtenyt pois, kuvotusta ei ole enää ollut eikä muitakaan tuntemuksia. Viikko sitten tuhrutteli tasaisesti monta päivää ja kun oireet sitten sen jälkeen näin radikaalisti häippäsivät, niin olen nyt huomisaamuna menossa uudestaan yksityiselle ultraan. Koska ei ole yhtään raskaana oleva olo, niin kovin pelkään, että ikäviä uutisia sieltä ultrasta saadaan. Pitäkääpä peukkuja sille, että tuntemukseni ovat virheellisiä!
 
+Kuulea pidetään peukkuja ja kerro sitten heti mitä ultrasta selvisi! Itselläni hävisi myös oireet täysin jonkin aikaa sitten, tosin lievempänä ovat palanneet....vai kuvittelenkohan vain. Jännittää kyllä omakin ultra kovasti mutta se on vasta 28.3.

Kenzie 9+1
 
Branwen hienoja ultrakuulumisia! :heart:

Kenzie Mulla oli edellisessä raskaudessa ihan kamalasti finnejä tässä alussa. Olin kuin pahainen teini, mutta kyllä ne sitten loppua kohti hävis. Nyt ei ole vielä ilmaantunut (koputan puuta).

fannie
Noita epäilyjä tulee varmasti kaikille odotusaikana. Kyllä täälläkin välillä miettii että mitenkähän sitä syksyllä jaksaa kahta vaippaikäistä ja olikohan tää toinen nyt kuitenkaan fiksu veto kun just on saanut taas kokonaiset yöunet takaisin, mutta eiköhän tuo palkinto ole kaikkien valvottujen öiden arvoinen. :)

).( Täällä alkaa aamut nyt näköjään ihan kunnolla yökkimällä. Tänään ollut kyllä tosi heikko vointi, en ole saanut vieläkään vaihdettua yökkäreitä pois päältä kun tuntuu ettei vaan jaksa. Vähän väliä juoksen halaamaan vessanpönttöä ja lisäksi tässä on edelleen se ripuli. Sitä on kestänyt nyt kolmisen viikkoa. Huoh.
Pitäis vissiin lähteä tuon tytön kanssa ulos, mutta en tiedä miten saan itseni sinne asti. Mä haluan jo tän alkuraskauden oireineen ohitse!

- Hapsiainen 8+2
 

Yhteistyössä