Lokakuun Lapsoset Meidän Kuu!! 2017❤

@sitruunasuola , viikko sitten tahti oli 80 - 100 ml ;) suurimman osan saa omaa paitsi jos on "kuivempi päivä" niin tuutia lisäksi :) kuivempi päivä on siis sellainen että omaa tuotantoa tulee tosi niukasti, noin 150ml per pumppauskerta neljästi päivässä :unsure: hyvät päivät antaa sitten 240ml pumppauskertaa kohden (y)

Me ollaan nyt viikko menty täysin vauvan tahtisella ruokailulla, kyllä poika ilmoittaa kun alkaa nälkä vaivaamaan :)
 
Just näin - niin mun tuuria - rintatulehdus iski :cry: meen huomenna neuvolaan jos pääsis "kiirelähetteellä" lääkärille ja sais samalla käynnillä lääkityksen mikä lopettaa maidontuotannon :cry: mä en jaksa tää kipu vie järjen :cry:
 
@Hyppymassu voi harmi! :( Jos yhtään vielä rintamaito innostaa,niin kysy avut tulehduksen hoitoon jos kotikonstit ei enää auta. Lopulta teet tietenkin niin kuin parhaaksi itsellenne koet, kyllä se siitä ja poitsu varmasti ruokaa saa tavalla tai toisella (y)

Meillä meni parhaimmillaan 60ml korviketta/syöttö ja rintamaito päälle. Nyt menee enää kolmasosa tuosta korviketta ja tavoitteena päästä viikon sisään pelkälle rinnalle. Pikkuhiljaa siis pyritty kasvattamaan oman maidontuotannon määrää ja opetella oikeita imuotteita + imetysasentoja. Tänään aamulla koin voitontunnetta kun pystyin imettämään aamupalapöydässä. :LOL: Jotenkin ihana ajatus että typyn ruoka kulkee mukana missä ja milloin vain. Alussa imetys ei onnistunut kuin kylkimakuulla sängyssä. Ja meillä nukutaan myös vieressä, ihokontakti neuvottu sairaalan ja neuvolan puolesta että maito nousisi ja heruisi paremmin. :)

Tassuttelija ja Pikkuinen 3,5vko.:love:
 
Meidän pienokainen syntyi 19.10.2017, pituutta pojalla oli 55 cm ja painoa 4570 g. Potra poika :love: Tosin kuitenkin ruumiinrakenteeltaan sellainen rimpula, paino jakautunut hyvin luonnollisesti :)

Synnytys olikin aikamoinen kokemus. Yli 2 vrk olin latenssivaiheessa, supisteli n. 5-10 min välein koko tämän ajan ja hyvinkin kipeästi. Yhden yön olin sairaalassakin. Hommat eivät vaan edistyneet ja tuli takapakkia välillä. Ei muuta kuin kotiin välissä. Torstain aamuyöllä supistukset alkoivat kestää yhä lyhyemmän aikaa ja kestivät pitempään, joten ei muuta kuin sairaalaan kolmannen kerran, jossa meni tutkimuksen yhteydessä vedet. Kolmas kerta toden sanoi, ja sinne jäätiin.

Torstaina illansuussa hän sitten syntyi, yli tunnin ponnistusvaiheen päätteeksi. Hänen pää ei ollut optimaalisessa asennossa, eli tultiin sieltä leveimmästä kohtaa ja vielä nyrkki poskella. Väliliha leikattiin ja muutakin damagea tuli. En pysty vieläkään istumaan tai liikkumaan kunnolla, mutta kyllä se siitä.

Lisäksi synnytyksessä havaittiin, että kuumeeni nousee ja tulehdusarvot ovat yli 100. Siitä asti sitten oltu antibioottikuurilla ja vielä olisi muutama päivä.

Voi että, tuo poika on kyllä niiiin ihana. :rolleyes: Todella kiltti ja tyytyväinen, pitkä pinna. Välillä antibiootit ovat häirinneet hänen massua, ja sitten huudetaan sen aikaa kunnes ilmat tulee pois. Onneksi vain joku yksittäinen (tai yksittäiset) kerta päivässä. Nyt vaikuttaisi, että maitohappikset ja cuplaton auttaa siihenkin + muut kikkakolmoset :) Maitoa tulee mukavasti, ja paljon rinnalla ollaankin. Toinen nänni alkaa olla hieman haavoilla/ruvilla. Imetys sattuu sillä pirusti.. Aloin nyt pumppaamaan sitä, ja täytyy hoitaa näillä voiteilla. Toivottavasti paranee. Varmaankin on imuotteen kanssa parantamista..

Nyt ollaan toista päivää kotona, ja olen myös miettinyt ennakkoon ja myös nyt tuota nukkumisasiaa. Sairaalassahan suositeltiin täälläkin ihokosketusta ja vierekkäin nukkumista, ja sillä sairalassa mentiinkin.

Kotioloihin olen tuota miettinyt, pelottaa just se että kiepsahdan unissaan päälle. Etenkin mies on todella sikeäuninen. En edelleenkään tiedä miten tuo nukkuminen järjestetään. Nyt kahtena päivänä ollaan "katseltu" miten hommat menee. Mies on nukkunut sohvalla, ja minä Papusen kanssa sängyssä. Osan yöstä hän on ollut vieressäni unipesässä. Mutta aamuyön tunteina olen ottanut hänet kuitenkin viereeni ja siihen olemme iloisesti nukahtaneet. Ei ihokosketuksessa kuitenkaan, vaatetan pojan kyllä, mutta vierekkäin ja kosketuksessa muuten. Saa nähdä miten jatko sitten. Haluaisin hänet omaan sänkyyn, mutta meillä syödään yöllä jopa tunnin välein, niin en jaksa myöskäään olla koko ajan nostelemassa. Ja toisaalta vieressä näen hänet, että hänelle on kaikki hyvin. Haeskellaan sitä omaa linjaa vielä.

Peittohommat myös pohdituttaa. Onko se asia muille selviö vai olenko ainut joka on tehnyt siitä ongelmaa. :LOL: Monessa paikassa lukee, että ei peitteitä vauvan lähelle tai pidetään ne kevyenä jne.. Mutta en osaa kyllä ilman peitteitäkään nukuttaa. Pussilakanaa ollaan käytetty välillä kapalona ja välillä muuten aseteltuna. Välillä on ollut saman (normaalin) peiton alla kanssani. Unipussi on kyllä hankittuna, ehkä kokeillaan sitä ensi yönä.
Haluaisiko joku kertoa oman näkemyksen tähän? Entä olisiko se äp-peitto ihan ok kuitenkin. Kysyin tätä sairaalassakin ,ja sieltä sanottiin että tämä on niin makukysymys. Kaipaan kuitenkin selviä säveliä :LOL:

Todella iso stoori.. Mutta olipa paljon asiaa. Sairaalassa kirjoitin tänne pitkän viestin, mutta se ei koskaan tullut perille, kun tuli joku error code. Se turhautti, enkä jaksanut kirjoittaa uudelleen :ROFLMAO:

Tyttti ja ihana Papunen :barefoot:
 
Onnea @Tyttti! :love: komean kokoinen papunen teille tulikin :)

Me on käytetty äpakkauksen peittoa kun sairaalassakin oli samanlainen typyllä käytössä. Kätilöt viikkaili peiton vaavin ympäri niin, että se peitti lähinnä jalkoja/alavartaloa ja samoin on tehty nyt kotona. Unipussi voisi olla myös hyvä, kunhan on sopivan kokoinen, ettei lapsi humahda kokonaan ison pussin sisään?Meilläkin mies nukkuu vierashuoneessa arkisin, että saa hyvät yöunet työpäiviä varten. Viikonloppuisin sitten perhepedissä.
 
@Hyppymassu olet oikeassa sori :D:ROFLMAO:

Minusta tuli äiti täydelliselle pienelle tytölle lauantaina 21.10. illalla kahdeksan aikaan. Mitat ovat 3600 g, 51 cm ja pää 36 cm. Oon ihan myyty tietenki ja kyyneleet meinaa tulla silmiin, kun katon tyttöä :love::love::love::love:

Synnytys aloitettiin käynnistyksellä perjantaina puolen päivän aikaan. Viikkoja oli 41+1. Jäin siitä sairaalaan heti, kun käynnistys oli lääkkeellinen. Sain toiseb läökkeen sitten viiden aikaan. Illalla vielä ysin aikaan laitettiin ballonki, joka pysyi tosin vain puoli tuntia. Supistukset alkoivat saman tien ensimmäisen lääkkeen jälkeen ja voimistuivat yötä kohti, vaikka tulivatkin vain vartin välein. Lauantaina 11 aikaan puhkastiin kalvot ja sitten alkoikin tapahtua, ku supistukset voimistuivat ja tihenivät reilusti. Käytin tenslaitetta ja koin saavani siitä hieman apua. Puoli 1 menin synnytyssaliin ja sisko tuli yhdeltä tueksi sinne. Sain epiduraalin kolmen aikaan ja olin jo silloin tosi kipeä. Oksentelin ja huimasi kovasti. Sain epiduraalin voimin hetken aikaa nukutuksi, ni siitä sai voimaa taas jatkaa. Ponnistus vaihe kesti sitten 45 minuuttia. Kaiken kaikkiaan synnytys meni hienosti, mutta olihan se silti ihan yhtä helvettiä, enkä halua enäö ikinä olla raskaana tai synnyttää. Vaikkakin kaikki tuska ja kipu unohtui saman tien, kun näin tytön ensimmäisen kerran. Alakertaa jouduttiin tikkaamaan reilusti ja nyt sitten parantelen haavojani ja huokailen ihastuneena, kuinka ihanan lapseb olen saanut :love:

Täällä siis kaikki hyvin. Onnea kaikille teille muillekin tuoreille äideille! :love: Ihana olla tässä vauvan tuoksuisessa kuplassa.
 
Ainiin ja imetys lähtenyt sujumaan tosi hyvin. Ihmettelen itsekin ja pelkäön koko ajan, että milloin tulee ongelmia, koska ei tämä näin helposti voi mennä.

Kiitos teille kaikesta vertaistuesta matkan aikana! En oo ollut kovin aktiivinen täöllä, mutta teidän kuulumisten lukeminen on tsempannut myös itseeni raskauden aikana :)(y)
 
  • Tykkää
Reactions: sitruunasuola
Tässä yritän vähän kirjoittaa kun pikkukeiju tässä massun päällä pilkkii..:p:love:!

Ihana luke synnytyskuulumisia ja kertomuksia!
Paljon paljon onnea suloisista vauvoista ja sisulla punnerretuista synnytyksistä(y);)!
Upeaa kaverit me ollaan ihan sissejä kaikki:D!

Tosiaan tämä elämä pienen tuoreen vauvan kanssa on ainutlaatuista ja ihanaa, vaikkakin itselläni univelat vaivaavat ja niitä päivisin paikailen kaiken muun kustannuksella..:whistle:.

Talvirenkaat vaihtamatta ja huomenna sataa lunta.. jouduin perumaan huomisen neuvolan kun en sinne pienen kanssa oikein pääse. Turvallisuutta En aio riskeerata.

Pieni tyttäreni tänään tosiaan 15vrk ikäinen, olen edelleen aivan myyty ja jään ihastelemaan häntä tippa silmässä. Kuinka olenkaan saanut aikaiseksi jotain noin kaunista ja täydellistä :love::barefoot:.

@Hyppymassu minullakin masu kutisi kamalasti noin 3-7 ekan päivän ajan, sitten se loppui. Ilmeisesti palautumisesta johtui tosiaan. Rasvasin luottotuotteellani Ceridal öljyllä päivittäin. Auttoi minua.

Käytättekö muut vatsaa pehmentäviä tuotteita? Itse olen tähän asti syönyt Pegorion jauhetta ja satunnaisesti Levolacia tai Bona-luumusosetta. Synnytyksestä jäi ikävä peräpukamavaiva...:X3: Scheriproct myös käytössä.

Jälkisupistuksia on vaihtelevasti, ja Libresse siteet riittävät nykyään jo jälkivuotoon.

Nukkumisesta: nukun pienen kanssa toisen poikani huoneen lattialla patjalla, jotta mies saa kunnon yöunet työviikolla. Poika ei pienestä häiriinny, ja vähällä tikulla päästään kun vierekkäin nukutaan.
Pieni on siis vieressäni, varusteina yökköri ja villaviltti, Minulla normaali peitto. Hyvin sujuu:). Tissittelyä ja sylittelyä öisin muutamia kertoja, lisöksi yhteiset päikkärit yritän ottaa joka päivä.
Elämä voittaa kaikenkaikkiaan;).

Nyt jos ehtisin käydä vessassa yksin ilman tätä pientä typykkää...(y) kuulumisiin taas!

T: uninen hiekkis& uninen pikkukeiju 15vrk
 
@Hiekkasärkkä79 mulle on koko ajan riittänyt libressesiteet kun oon ollut kotona :eek: nyt viimeisen viikon on pruhjunnut vaalranruskeaa vuotoa vain :) vatsaa pehmentäviä en käytä, vatsa on toiminut harvinaisen liukkaasti synnytyksestä asti :cautious: paristi kyllä on ollut olo että pitää ponnistaa tennispalloa pihalle :LOL:
 
Mites täällä kaikilla menee? Joko aletaan toipua synnytyksestä?
Onko pikkuiset antanut jo ensihymyjään?

Meillä tyttö nyt kaksiviikkoa vanha, tähän asti oikeestaan syöty ja nukuttu..nyt ruvennut myös valvomaan pikkusen enemmän, oppinut myös kitisemään mutta aina kun saa maitoa mahan täyteen niin sammuu kun huumattu :) päivät hän yleensä nukkuu 5 tuntiakin putkeen, illalla valvotaan,ähistään ja puhistaan ja yön nukkuu vieressä hyvin..syö tissiä parit kerrat. syöntimäärä on kasvanut 90ml kerta.
Tuntuu että tyttö on kasvanut ihan huimasti tässä parinviikon aikana..ja tämä rakkauden määrä on jotain käsittämätöntä :love: jos nukkuu pitempään niin iskee jo ikävä ja tekee mieli ottaa syliin. Ihastelen häntä montakertaa päivässä kyyneleitten kera :love::cry::love:
Liekkö hormoonitkin osana tässä herkistelyssä.
Käyn myös jatkuvasti tarkistamassa että onko hänellä kaikki hyvin jos nukkuu eri huoneessa. Onko muilla tämmöistä??

Oma vointi on hyvä, tekis mieli lähtee salille muttei vielä uskalla.
Pitemmän kävelyn jälkeen kyllä tuntuu että koko alapää valahtaa alas :eek::oops::whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Hyppymassu
Pitemmän kävelyn jälkeen kyllä tuntuu että koko alapää valahtaa alas :eek::oops::whistle:
Voi taivas mä niin samaistun tähän :LOL:

Meillä jyllää koliikki, cuplaton on verraton kaveri (y) paino noussut jo kilon syntymästä ja pituutta jäbä vetänyt jo 6cm lisää :confused: onneks meillä oli vaan kolme bodya ja neljät housut kokoa 50cm :cautious:

Neuvola oisi perjantaina ja sillon mulle ja miehelle laitetaan influenssarokotteet (y) pampersin vaipat aihuttaa ihottumaa, menevät siis hätävarana :unsure: libero touchitkaan eivät sovi o_O perusliberot ainakin on toiminut hyvin ilman ylimääräisiä :)

Kylpemisestä ei tykätä paitsi jos saa olla masullaan käsivarren päällä, sillon kurotetaan veteen naaman kanssa ja päristellään vettä :rolleyes: lisäksi tää pikkunen osaa jo kääntyä kyljelleen o_O ja ikää siis päälle 3 viikkoa :cautious:
 
@sitruunasuola kyllä mäkin käyn tarkastelemassa pojua. Öisinkin tulee vielä sellaisia et jos herään niin kurkkaan että poika varmasti hengittää :D

Meillä arki lähtenyt käyntiin melko kivuttomasti. Ärhäkästä antibioottikuurista huolimatta (joka muuten loppui tänä aamuna! Hurraaa!!) meillä masu toimi hyvin eikä paljon ilmeisesti vaivaile. Poika muutenkin todella kiltti ja rauhallinen että sai sairaalassa ja neuvolassa molemmissa siitä kommenttia ja ihmettelyä. Meillä on huomenna napakontrolli, napatynkä irtosi, mutta napa erittelee yhä..

Toisin kuin @Hyppymassu :lla, meillä rakastetaan kylpyä! Sieltä ei lähdetä ennenkuin vesi viilenee :D tää potkii ja huitoo vedessä kuin pieni kultakala ja oikein rentoutuu koko keho välillä vain kellumaan ja nauttimaan.

Yöt meillä sujuu niin et aikalailla 1 aikaan hän käy yöunilleen ja herää syömään 3-6 välillä. Sitten nukutaan taas klo 09:00 saakka ja syödään ja sit taas nukutaan 12-13 saakka. Hyvin siis on saanut itse levättyä ja onkin sen takia tuntunut tää kotiutuminen melko helpolta.

Tinnuli & Poju 16vrk
 
Onnistuin saamaan itselleni virtsatietulehduksen :( nyt odotellaan neuvolan soittoa ja lääkärin reseptiä. Jännittää miten vauvan maha reagoi antibioottiin.. tähän saakka ei ole ollut mitään vaivoja ja kakkakin tulee reippaasti ulos ( etenkin silloi kuin vaippa on otettu pois.. lentää muuten pitkälle :D)

Meillä paino on noussut viikossa 200g ja iltatankkauksella nukutaan hyvin aamuyölle saakka (y) herran äänikin on niin pientä natinaa, ettei kukaan muu talossa herää siihen :rolleyes:

Popsis ja Nöpö melkein 3vk :)
 
Paljon onnea kaikille vauvansa saaneille :love:

Me ollaan täällä vierihoito-osastolla tytön kanssa :)
Tyttö syntyi siis eilen 30.10. klo 03:08. Painoa oli 3615g ja pituutta 49cm, pipo 34,5cm. Molemmat voidaan oikein hyvin. Kertoilen hieman yllättävästä synnytyskokemuksesta joskus myöhemmin kun ollaan päästy kotiin :)

-pansku- ja tyttö, joka syntyi rv41+1
 
Onnea vielä kaikille vauvoista jos on jäänyt jotakuta onnittelematta ❤ Kyllä tää vaan on mahtavaa kun on omat vauvat maailmassa, oli se eka, toka tai lie monesko.

Meillä tyypit 3 viikkoa ja 2 päivää. Hurjaa. Manu kasvaa, on tyytyväinen jässikkä. Telle vähän haastaa. Viime viikolla alkoi maha oikutteleen d-vitamiineista. Puklas hulluna ja maha kipeä syötön jälkeen. Ma nlassa paino junnas joten keikka sairaalassa. Kaikki hyvin. Sit jo alkoi ruoka maistuun mut paino oli vaan laskenut :( Tehostettiin ruokailua ja nyt on mennyt ruokaa. Kohta punnitukseen ja toivotaan parasta. Sen jälkeen käydään neidin kaa molemmat labrassa. Vatsa on toisinaan kipeä mut paljon parempi kun opittiin miten pullotellaan/ tissitellään.

Omaa napaa myös. Multa otettiin ke hb joka oli 95. Ei ihme etten oo ollut kunnossa. Lisäksi ke iski virtsis mut pitää sanoa et tässä kaupungissa joku pelaa niin terveyspalvelut mun kohdalla. Soitin puhelimella neuvontaan ja olin varautunut et yksityiseltä hakeen lääkkeet. Mut mitä vielä, sain puhelimessa e-reseptin klassisten oireiden takia. Oli kyllä kipeä virtsis. Mut onneksi lääkkeet puri nopeasti. Eilen pääsin kampaajalle leikkauttaan hiukset ja vitsi et teki hyvää. Illalla kävin puntarilla enkä meinannut uskoa lukemaa todeksi. - 21 kg eli raskauskilot ja 6 ylimääräistä pois. Käytiin eilen vielä vaunulenkillä niin oli kyl torstai toivoa täynnä :)

Mukavaa marraskuuta kaikille!
 
Tulin nopsaa päivittelemään mitä tänne päin kuuluu :) ollaan pojan kanssa kahdestaan käymässä mun äidin luona. Välimatkaa on 300km mutta hienosti poitsu suoriutui siitä (nukkui koko matkan). Huomenna olisi lähtö takaisin ja tiedän että siitä seuraa vuosisadan itkut. Oon täällä saanut niin paljon apua ja vinkkejä miten kannattaa missäkin tilanteessa tehdä ja pojalla oli tuossa pari päivää ihan kauheat vatsakivut D vitamiineista, niin äiti otti vauvaa ja käski minun levätä.

Muuten poika kasvaa aivan loistavasti. Meillä on syntymän jälkeen ollut viikoittain neuvola navan takia kun vähän ärtynyt ja erittää nestettä vielä. Poika oli tiistaina 55cm, 4050g ja pipo 37,2cm. (Syntyessään 52cm, 3444g, pipo 33cm) Mulla sitten taas antibiootti loppui viime sunnuntaina mutta nyt näyttää että kohtu tulehdus on tulossa takaisin :( pelkään että joudun kaavintaan tällä kertaa. Kellään kokemusta kuinka paha on?

Mites teillä muilla sujuu vauva arki? :) ja olikos täällä vielä joku joka ei ole nyyttiä vielä syliinsä saanut?

Tinnuli & pikku lintu 22vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Huomenta:) täällä pikkukeijun kanssa heräillään.

Yöunet alkoivat noin 23 ja eka tissittelytauko oli 02 aikaan. 04 aikaan vaihdettiin kakkavaippa ja hörpättiin taas tissimaitoa, 07-08 noustiin ylös vaipan&vaatteiden vaihtoon ja tissittelyä, sitten vielä 30min-2h unet yhdessä. Tissittelyä taas 9:30 ja nyt pieni nukkuu tässä rintarepussa kun syön aamupalaa miehen kanssa;).
Tällainen "rytmi" pitkälti.

Viime viikon ti neuvolassa kun typy oli 3vko, oli paino vain 3710g kun syntymäpaino 3720g...:cautious:
Nyt ollaan otettu ruiskulla lisämaitoa ja ensi viikon ti uusi punnitus.
Muutoin hyvin kasvanut ja seurustelusta pitävä pikkuneiti meillä :love:. Ihanasti juttelee hennoilla "äää" -äänillä samalla kun annan ruiskulla maitoa.söpöä!

Me vaunuillaan miltei joka päivä, joko aamupäivällä tai illalla noin tunnin lenkkejä.
Nyt kun lisämaito on aiheuttanut vähän vatsanväänteitä, ollaan parina päivänä oltu ihan vain sisällä. Lähinnä äitin väsymyksen takia..

Rintarepussa viihtyy, miten teillä muilla?
Tilasin tulevan kummitädin kanssa kantoliinan ja nyt pitäisi sen sitomista harjoitella.

Ristiäiset on 10.12. Sunnuntaina kirkolla ja "jatkot" SRK-talolla. Tarjottavista en ole vielä tehnyt päätöstä ja kutsut lähettämättä:rolleyes:muutoin homma kunnossa;).

Tämän kirjoittaminen kesti noin 9-11 ajan ;) välissä kaikenlaista puuhaa, tämä vauva-&perhearki on aika sitovaa..

Ihanaa sunnuntaita kaikille teille äiteille&vauvoille :love:

T:Hiekkis & Norppis 3vko+5vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Tyttti
Heippa!

Sitä synnytyskertomusta..

Viime lauantai-sunnuntai yönä kellottelin lievästi kipeitä supistuksia ja päätettiin sitten miehen kanssa lähteä tarkistukselle. No, ne supistukset sitten loppui ja käyrille piirtyi vain kaksi pitkäkestoista, mutta kivutonta supistusta, ja kohdunkaulantilanne ei ollut muuttunut viime torstain neuvolassa tarkistuksen jälkeen eli kaulaa oli vielä vähän jäljellä ja kahdelle sormelle auki. Hoitaja pyöräytti kalvoja ja lähdettiin pois odottelemaan, josko supistukset alkaisi taas, mutta muutaman kipeämmän supistuksen jälkeen ei sitten tapahtunut enää mitään, joten lähdettiin kotiin.
Sunnuntaina sitten supistelikin kipeästi koko päivän, enemmän ja vähemmän kipeästi ja säännöllisesti. Hain äitini naapurikylästä meille viikoksi auttelemaan ja valittelin koko matkan ja päivän iltaan asti että supistaa ja kipeää tekee, mutta eivät säännöllistyneet sitten. Illalla supistelu loppui ja menin nukkumaan normaalisti, kuten siihenkin asti. Yöllä sitten heräsin n. klo 1:30 kipeään supistukseen, kävin vessassa ja jatkoin unia, kunnes n. klo 1:50 meni lapsivedet kipeän supistuksen saattelemana, jolloin herätin mieheni ja hän soitti ambulanssin.
Supistukset olivat heti 5min välein ja pian ne muuttuivat tiheämmiksi ja kipeämmiksi. Ambulanssilla meni n. tunti tulla hakemaan ja siinä vaiheessa väli oli maks. 2min. Lähdettiin matkaan ja päästiin ehkä 20km kotoa Ouluun päin, jolloin alkoi ponnistuttaa ja muutaman supistuksen jälkeen pikkuneiti syntyikin tienvarressa ambulanssiin. Siihen tuli sitten vielä toinen ambulanssi avuksi ja toi kohtua supistavaa lääkettä ja lämpöpeitteen. Supistukset kyllä jatkuivat, mutta synnytin jälkeiset vasta 1,5h kuluttua syntymästä synnytyssalissa.
Synnytyksestä ei jäänyt sen isompaa traumaa tai muuta, synnytinhän keskimmäisenkin lähes ilman puudutteita, ja tämä nuori mies ambulanssissa, joka otti vauvan vastaan, oli rauhallinen ja varman oloinen siitä mitä teki, että luotin kaiken menevän hyvin. Kaikki meni siis hyvin ja molemmat voidaan hyvin :)
Itsellä tosin imetys sattuu niin maan perkuleesti, jatkuvasti on kuumeinen olo muttei edes pientä lämpöä, luultavasti siksi koska syön jatkuvasti tulehduskipulääkkeitä kipujen vuoksi. Huomenna aion soitella tk:een, josko saisin jotain lääkettä, antibioottia luultavasti.. Kohtu ei tunnu kyllä mitenkään erityisen kipeältä, tiedä sitten voiko olla rintatulehdus ilman erityisempiä patteja.

Katsellaan huomenna tilannetta uudelleen.

-pansku- ja tyttö 6vrk
 
Huh ja hei, Sammakon kanssa ei ehdi enää hengähtää o_O jätkä lähti ryömimään, siitä on videokuvaa tallessa :confused:

@-pansku- aika hurja että ambulanssiin syntyi :confused: en tosiaan oo ehtinyt päivittää listaa enkä taida ehtiä uutta ketjuakaan työstämään, josko joku täällä kerkeäisi :cautious:

Huomenna jäbä on jo kuukauden - minne aika menee? Hän on niin sulosenlutunen :love: päivät vierii pyykätessä, syöttäessä ja nukkuessa, viimeyönä nukuttiin putkeen 6h, ja aamulla jäbä oli ihan pihalla kun heräsi :LOL:

Perjantaina oli neuvola ja paino oli jo yli 4,5kg (viim. Punnaus 3,6) ja pituus 55cm (lähtö 49cm) pipo jo 36 :love:

Hereillä ollaan yhteen jaksoon 1,5h ja nukutaan saman pituinen pätkä :cautious:

Nyt tarvii rientää!

Hyppsu ja kurnu, 1kk ihan pian :love:
 
@-pansku- Voi hurja! Saitko mitään kipulääkettä vai luomunako tuli? Aika mimmi oot!

Mulla todettiin sitten tänään uusiutunut kohtutulehdus :( antibiootit jälleen ja sairaala soittaa mut operaatioon heti kun saavat kaiken järjesteltyä. Kertovat sitten tarkemmin mitä tehdään.

Nyt vain tällainen pikapäivitys koska oon ihan loppu vaikka nukutaan hyvin yöt ja nyt päivälläkin vedettiin 2,5h.. kai se johtuu tästä tulehduksesta.

Tinnuli & pikku lintu tirris 3+ viikkoa
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
@Tinnuli En saanut tosiaan mitään kipulääkettä. Avasi kyllä suoniyhteyden ja puhui kipulääkkeistä, mutta ei niitä sitten jostain syystä voinutkaan antaa :eek: Nestettä vain meni koko ajan. Sain ensimmäiset kipulääkkeet suun kautta vasta osastolla, monta tuntia synnytyksen jälkeen :cautious: Ainoastaan salissa laitettiin puudutetta, kun kätilö alkoi parsia muutamalla tikillä pinnallisia repeämiä kokoon.

Onneksi nyt tällä kertaa vaikuttaa siltä, ettei kohtutulehdusta tullut ja rintojakin pakottaa ajoittain, yleensä imetyksen jälkeen, mitä sitten hoidan lämpimillä lapuilla ja yhä harvemmin tarvitsen enää kipulääkettä (y) Nivusiin ja häpyliitokseen sattuu vielä melkoisesti, mutta ne kestää kun muuta ongelmaa ei ole :)

-pansku- ja tyttö 9vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79

Yhteistyössä