Lokakuun Lapsoset Meidän Kuu!! 2017❤

Heipsan!

Tässä lyhyesti minun synnytyskertomus:

Supistukset alkoi ke illalla ja kestivät aamuun jonka jälkeen taukosivat noin 5 tunniksi, to illalla olivat 6min välein jo niin kipeitä että lähdin synnärille. Olin vain 1 sormelle auki mutta päätin jäädä osastolle koska koin etten kauaa enää niiden kanssa pärjäisi kuitenkaan kotona.
Pe aamuna supistukset jälleen laantuivat, olin 2 sormelle auki ja lääkäri ehdotti oksitosiini-tippaa jonka mielihyvin otin koska olin jo ihan valmis synnyttämään. Sain tippaa nostelevin annoksin ilta 9 asti, jolloin supistukset tulivat joko ihan putkella tai 0,5min välein ja olivat tosi kipeitä. Kätilö tarkasti alapään tilanteen eikä tippa ollut kypsyttänyt paikkoja ollenkaan!!!
Tippa lopetettiin yöksi ja kerrottiin että lääkäri ottaa aamulla sitten kantaa jatkoihin. Reilu tunti tipan lopettamisen jälkeen supistukset jatkuivat spontaanisti 7 min välein koko ajan muuttuen kivuliaammiksi. Koko yö oli yhtä helvettiä kun kipulääkkeet suun kautta eivät auttaneet ja millään liikkumisella tai lantion hetkuttelulla ei itsekään saanut kipuja vähennettyä, ei edes lämpimällä suihkulla. Lisäksi yövuoron kätilö vaan valitti mulle kun en pysy sängyssä ja oon jo valmiiksi niin väsyny ettei voida käynnisteltä jatkaa jos en saa levättyä eikä vissiin ottanut minun kipujakaan todesta kun toi rauhoittavaa lääkettä mulle..

Olinkin niin loppu sitte aamuyöstä että nukahtelin wc-pöntölle supistusten välillä, pönttöllä jostain syystä oli helpoin istua..

Aamuvuoro saapui vuoroonsa ja mieskin onneksi osastolle mulle seuraksi, kävin wc:ssä jälleen kun supistusten aikana tuntui painetta ja ajattelin että kakattaa, pönttöön tippuikin kirkasta verta ja hyytymiä. Kätilö turki minut eikä ollut uskoa että olinkin kypsynyt auki 8 cm asti! Heti lähdettiin saliin.

Sain vielä supistustippaa koska kohdusuun reuna ei ollut väistynyt ja lääkäri tuli laittamaan minispinaalin, aika nopeaa supistukset tiheni ja mulle tuli tarve ponnistaa. Reuna ei ollut edelleenkään väistynyt ja vauvalla alkoi sydänäänet laskemaan supistusten aikana. Lääkäri hälyytettiin paikalla ja sain paikallispuudutusta vielä kohdunkaulalle ja välilihaan ja väliliha leikattiin, sitten lääkäri kiinnitti imukupin vauvan päähän minun ponnistaessa ja auttoi supistuksen yhteydessä vauvan pään reunan ohi jonka jälkeen minun ponnistuksella syntyi lähes lattialle lentäen poika laskettuna päivänä 14.10.2017 klo 11:12. Mitat 3785g ja 50cm, pipo 34,5cm ei varmaan ihan paikkaansa pitävä imukupista johtuen. Pojalla kaikki hyvin! <3

Äiskällä alapää ihan tohjana ja kasaan parsittuna, mutta muuten kaikki itselläki hyvin, jälkisupistukset eilen oli tosi kipeitä mutta tänään jo onneks miedompia.

Maitoa erittynyt jo ihan synnytyksestä saakka vaikka ei nyt ihan täyteen rinnat ookkaan täyttyneet, hienoja nieleskely ääniä kuuluu pojan syödessä ja painokin oli laskenut eilisestä vain 105g eli 2,8%, vaikka kakkaa oon korjannut ainakin viidestä vaipasta :)

Synnytykseen kerkesi mukaan myös neuvolassa harjoittelussa oleva th-opiskelija joka ei ollut päässyt aiemmin näkemään synnytystä ja jonka lupasin hälyyttää mukaan kun synnytyksen aika koittaa :) hän tulee myös neuvolaterkan kanssa kotikäynnille sitten eli saa aika hyvin minun hoitopolusta kuvan kokonaisuudessaan :)

Huomenna toivottavasti jo kotiin!
Spoke ja poika 1 vrk
 
Heips :love:
mulla meni lauantai aamuna vedet, sieltä osastolle ja puolentunnin välein tuli supistuksia, sunnuntai aamuna alko 10min välein ja jo niin tuskasia että pääsin synnytys saliin ilokaasulle, vaikken ollu kun 3cm auki...ilokaasukaan ei enää auttanu ja sain epiduraalin jolla lepäsin pari tuntia,sen jälkeen taas järkyttävät supistuskivut, enkä ollu yhtään auennu lisää. Sain tokan annoksen epiduraalia ja lepohetken. Parituntia,eikä vieläkään edistystä. Pistettiin oksitosiini tippa ja kipupumppu,siitä kovat supistukset ja kipeet ja vauva synty parin tunnin päästä. Ponnistus noin 10 minuuttia

synnytys oli tosi kipeä,tuskainen ja epätoivoinen. Ponnistus ihan järkyttävän kipeä. Nyt kuitenkin koko touhusta ok olo.
jälisupistukset on kipeitä vielä ja luut/tikit sattuu.
Täällä ihailen vauvaa :love: 3360g

oon tosi väsyny ja saan nukuttua vaan 10minuutin pätkissä,jospa sekin tästä :)

oon niin onnellinen että synnytys on nyt ohi ja arki saa alkaa :love:
 
@sitruunasuola onnea hurjasti, hyvä jos nyt ok olo synnytyksestä :love:

Itse koen aika ajoin vielä kauhunhetkiä omasta synnytyksestäni, meinaan alkaa itkemään pelosta kun muistaa niin elävästi kaiken.. :unsure: en tykkää :confused: enkä halua kyl enempää lapsia koska kokemus jäi niin.. En oikeen osaa pukea ees sanoiksi.. :confused:

Omasta mielestä mun odotus loppui kesken :LOL: tänään olis ollut meidän laskettu aika ja poikarakkaalla on ikää jo viikko ja 4 päivää :love: ei ihan onnistunut osumaan äitini syntymäpäivään joka oli hieman aiemmin kuin pojallani :love:

Ja mun poika jakaa mun lapsuudenkaverin esikoisen syntymäpäivän :LOL: mikä tuuri (y)

Hormoneista sen verran, että jukoliste mikä myrsky :confused: nyt voin olla ihan chilli ja rento mut katotaas kahen sekunnin päästä - :poop:myrsky on irti.

Pohdiskelin eilen, et oon oikeestaan äärimmäisen ylpeä mun kehosta - jokaisesta venymisraidasta, jokaisesta roikkuvasta kohdasta - jokainen jälki minkä raskaus muhun jätti on merkki siitä, et mun keho on ihmeellinen laitos :love:

Juuri se odotus alkoi näille pienille pakkauksille, nyt se on monelta jo ohi. Aika uskomatonta :love: naiset meidän kehoissa on supervoimia :love: moni (ellei kaikki) pärjäsi synnytyksessä ihan pienillä yöunilla :eek: itse nukuin sen 4h ja heti pojan syntymä jälkeen nukuin 2h niin sikeästi etten juuri muuta muista :cautious:

Tavallaan toivon etten menettäs tiikeriraitojani, rakastan sitä että mun keho näyttää sen mitä se sai aikaan :love:

Hyppymassu ja Sammakko, 1vk 4vrk :love::love:
 
Onnea kaikille pikkuisensa saaneille :love:

Eilen jouduttiin käymään vielä lasten poliklinikalla tarkistuttamassa kotiinlähtötarkastuksessa sydämestä kuultu sivuääni. Nyt ei kuulunut mitään epänormaalia ja ekg oli myös ok, joten ei tarvitse lisätutkimuksia :)

Olen vielä jotenkin katkera siitä, että jouduin olemaan 3 yötä sairaalassa. Radi:n takia "vaadittu" 2vrk tuli täyteen pe iltapäivällä, mutta koska lääkärintarkistukset oli aamupäivällä, niin ei päästy kotiin ei. Itse en saanut siellä nukuttua kuin pari tuntia yössä, joten väsymys oli valtava kun kotiin pääsi. Osa hoitajista ilmeisesti olettikin, että kotiudutaan jo perjantaina, mutta joku tai jokin tämän nyt sitten esti o_O Onneksi sain olla yksin kahden hengen huoneessa koko reissun ajan.

Viime yönä selvittiin jo yhdellä heräämisellä :LOL: tosin herra nauttii maitonsa hitaasti nautiskellen ja näin ollen itsekkin joutuu olemaan hereillä sen tunnin verran ainakin.

-edelleen väsynyt popsis ja pieni herra 6vrk-
 
Ihana kirjoitus @Hyppymassu Mä oon onnellinen näistä muutamasta rakkausraidasta mitä mun kroppaan tuli ❤ Ainoa mikä mua hämää on se et mun ent. kiinteä rasvamakkara on nyt vähemmän kiinteä. Ehkä mä sen kaa selviän koska muuten en kauheasti näytä sille et oisin synnyttäny. Ainakin kun eilen katseli muutamaa mammaa jotka olivat sennäköisiä et mahassa on vielä vauva (tai kaksi).

Me päästään kotiin. Ntin kanssa käydään huomenna vielä labrat ja muut bilirubiinin takia mut mielummin niin. Tuntuu et osasto hiljeni muutenki tänään totaalisesti. Nyt sit vaan opetteleen arkea. Harmittaa et joutuu alkuun turvautuun korvikkeeseen mut toivottavasti saan täyden tuotannon käyntiin vielä pikaisesti. Pumppauksella ja tissittelyllä saadaan varmasti hyvää aikaiseksi!
 
Mun pumppaukset taitaa olla ohi nyt, kipu on sietämätöntä eikä mikään auta.. Ei kaalinlehdet, keittosuolahauteet, lanoliinivoiteet, maitotipat.. Ei edes ilmakylvyt :unsure: kokeilin jopa imettää poikaa - tuloksena nänni niin haavoilla että itku pääsi :(

Pelkään pumpata oikeaa puolta, rinta on pienempi kuin vasen ja pakkautuu nopeammin vaikka vuotaa harvemmin kuin vasen :unsure: käsinlypsy ei auta, en saa pisaraakaan ulos... :cry:

Nyt on hormonit kaikki niin pinnassa, itkettää ja suututtaa kun on epäkelvot rinnat :( eikun vähentämään pumppauksen kesto niin että pahimmasta pinkeydestä eroon.. Vaikka alku onkin kipein vaihe :unsure:

Tuskahyppsu ja unikekokurnu 1vko 5vrk
 
@Hyppymassu oletko kysynyt neuvoja pumppauksen/imetyskipujen helpottamiseksi sairaalalta tai neuvolasta? Maidontulon pitäisi tasaantua parissa viikossa, joten jos saisit vinkkejä ja apuja, niin tilanne voisi vielä muuttua siedettäväksi. Tsemppiä!

Muoks.imetyksen tuen fb ryhmä on myös oiva paikka ja jos siellä jotkut kommentit menee överiksi, niin suodattaa ne vaan omasta päästä pois. Itse olen nyt 3vk taiteillut päästäksemme sairaalassa aloitetusta lisämaidosta irti ja täysimetykseen... ja yritys jatkuu edelleen... :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiekkasärkkä79
Onnea paljon synnyttäneille! <3

Meillä kävi neuvolatäti tänään kotona ja passitti mut suoraan sairaalaan. Käytiin vauvan tutkimukset läpi ja siitä sitten sairaalaan. Hyvinä uutisina oli et vauva on saavuttanut syntymäpainonsa jo, eli siirrytään vauvantahtiseen imetyksen osalta.

Huonoina uutisina oli että oon sitten saanut kohtutulehduksen :( meinasivat kaapia heti mutta kätilön omituiset tikkaukset sai lääkärin epäröimään, vähän kuulemma siellä täällä tikkejä, jopa kohdissa mitä ei tarvinnut tikata. Sattui onneksi sama lääkäri joka oli synnytyksessä mukana. Nyt sitten 10 päivää kahta eri antibioottia 3 kertaa päivässä. Jos oireet ei laannu tai pahenee niin sairaalaan ja mietitään miten saadaan tehtyä kaavinta.
 
@Tassuttelija mä vähän kokeilin tossa (lue; leikin) äidinmaidon voimia, kun sain lypsettyä rinnat tyhjiksi, kastelin maidolla vanulapun ja sujautin nänniä vasten :) annoin hautua seuraavan lypsyn lähelle, noin viisi minuuttia ennen lypsyä rasvasin hellästi lanoliinilla ja annoin ilmakylpyä jonka jälkeen alotin, ei ollut läheskään niin kipeä kokemus :love:

Poitsulla on ollut pari huonompaa yötä joten ollaan nukuttu olohuoneen sohvalla :sleep: onneksi säästin äitiyspakkauksen laatikon ja patjan :cautious: pääsivät nyt hyötykäyttöön :love:

Huomenna ollaan jo kaksiviikkoisia :unsure: ja mun tikit on sulaneet jo pois! :LOL: ohan toi välilihan seutu aika karmean näkönen mut eipä sitä tartte esitellä ;)

Tänään varattiin kastejuhlan paikka ja aika :love: minimies saa nimensä 9.12 :love: ja me siirryttiin jo liberon newborn 2 vaippoihin :cautious: ei täällä ruokahalua oo tai mitään....
 
@Tinnuli Onpas ikävä tilanne tuo kohtutulehdus. Toivottavasti kivut helpottaa pian

@Tassuttelija Hyvä kuulla et täysimetys on mahdollista vielä. Meillä kun ei tyypit oikein viihdy rinnalla kun maito ei ole noussut kunnolla. Toivon silti vielä et täysimetys onnistuisi. Tänään pumpannut n. 2 h välein et maito nousisi ja tarjonnut pienille tissiä.

Mä kävin vaa'alla tänään. -15 kg eli raskauskilot voitettu kanta :eek: Nyt kun pääsis imettään niin jo vois lähtee lisääkin kiloja plus et mulla jaloissa turvotusta 2 kg niin.. Ja ulos haluaisin päästä mut ei näillä jaloilla. Onneksi paineet on lääkityksellä parantuneet!
 
@Milpin hyvin on mahdollista! Meillä meni parhaimmillaan 500ml korviketta ja siihen tissi päälle. Nyt on jo saatu käännettyä korvikemäärä laskuun ja paino jatkaa silti hyvällä mallilla nousuaan, eli tissistä irtoaa jo ruokaa. Seuranta jatkuu vielä, eli vahdataan neuvolan kanssa painoa tässä siirtymävaiheessa. Tsemppiä teillekin imetykseen pienten kanssa! :)
 
@Hyppymassu Minulla myös kaikista kolmesta vauvasta tissit olleet aluksi maidon nousin jälkeen sen parisen viikkoa eli 1-2vko tosi tosi kipeät ja pinkeät. Sitkeästi olen sen ajanlaittanut nänneille eridal öljyä ja bebanthenia vuorotellen, kuumia suihkuja ja käsin lypsämistä suihkussa vaikka mitään ei tulisikaan, kipeiden paukamien painelua samalla kun vauva imee, ja "voila" se kipu helpottaa :) voin luvata sen. Kun kestää ensi sen viikon tai kaksi.

Nyt täällä neiti on noin 1,5vko ikäinen ja tissikipu minulla hellitti. Samoin nännien arkuus on laantunut.

Sinulla myös varmasti olotila helpottaa, hetken jos malttaa kestää "imetystuskaa", se on kyllä kamalaa, tiedän sen. Mutta jokainen omalla tavallaan tietysti, ja kaikkien tutnemukset varmasti yksilöllisiä. Toivottavasti kirjoituksestani oli tsemppiä sinulle @Hyppymassu , tarkoitukseni oli antaa toivoa että se kipu helpottaa jos jaksat hetken sitä sietää :) ja tissittely/maidon tuotanto voi jatkua <3. Tsemppiä :)!

T: Hiekkis ja Norpanpoikanen 10vrk
 
Syysterkut Hiekkiksen ja Norppiksen vauvalandiasta :barefoot::LOL:!!

En ole oikein ehtinyt kirjoitella, ystäviä ja sukulaisia lappaa meillä.. perhekoko on kasvanut kuuteen henkilöön "poks" ja arki vie oman aikansa;) mutta tässä sitä ollaan elävien kirjoissa ja elämä voittaa synnytyksen jälkeen jee!

@Tinnuli jäikö sulla siis jotain kohtuun kun kaavitaan..? kalvoja tai muuta? Tsemppiä sinulle ja toivottavasti paranet pian(y)!!

Mies lähti Italiaan messuille jne ja tosiaan viikon on poissa, nyt su kotiutuu. Ystävät on käyneet mulle kaupassa ja kerran kävin itsekkin, niin että isoveljet vahtivat vauvaa autossa. Vauva hienosti nukkui. Sain tehtyä myös poikien parturireissun ja minulta siistittiin pikasesti hiuksia silmiltä myös(y)!

Meillä paras ajankohta liikkellelähtöön tai missään käymiseen on aamupäikkärien aikana eli noin 9-13 välisenä aikana.

Tänään kävin ensimmäisellä vaunulenkillä ihanassa syksysäässä, ihan tuota kotitietä kuljettiin noin 30-45min, ai että teki minulle tosi hyvää, aivan ihanaa olla ulkona ja liikkua hiukan:). Alapää on ok kunnossa vuotoa ja peräpukamia lukuunottamatta, lantiopohjalihaksia haeskelen ja eiköhän ne siltä löydy. Pissat lirahtaa housuun aina kun aivastan seisaalleen, istuen kykenen hiukan stoppaamaan..:rolleyes:.

Oletteko muut vielä ulkoilleet/vaunuilleet/käyneet missään vauvojen kanssa?

Tissit olivat tosi kipeät maidonnousun jälkeen, eli noin 3pv synnytyksestä tähän päivään (vauva nyt sen 10vrk ikäinen). Ja siis TODELLA kipeät. Onneksi se vaiva helpotti ja maitoa tulee tarpeeksi. Miten teillä muilla sujuu imetys? Tsemppiä ja kärsivällisyyttä kaikille, yleensä vauva onneksi omalla rytmillään:barefoot: huolehtii siitä että maidontuotanto asettuu hänelle sopivaksi(y).

Neuvolantäti kävi kotikäynnillä tiistaina. Vauva kasvaa kohisten, pitkä ja hoikka tyttö. Iho siisti ja terve, alapää siisti ja kakkaa&pissa tulee normaalisti. Neuvolantäti halusi nähdä nännini ja ihmetyksekseni halusi kokeilla käsin niitä?? olen edelleen hämmentynyt, silä nännini ovat arkuutta lukuunottamatta kunnossa, imetys sujuu h yvin, eikä kukaan hoitoalan ihminen ole kahden aiemman vauvan aikana halunnut koskettaa nännejäni.. olen ihmeissäni ja en pitänyt tapahtuneesta. One ystävien kanssa purkanut asiaa jutellen, eikä päästä mihinkään siitä että outoa käytöstä neuvolantätiltä:confused::mad:. Ärsyttää suorastaan nyt jälkikäteen se tilanne.

Hormoonit hyrräävät. Ekalla viikolla synnytyksen jälkeen itkin yksin kotona vuolaasti ja toisaalta olin superonnellinen, mielialat heittivät ihan häränpyllyä. Nyt sekin on hiukan tasoittunut, vaikka edelleen huomaan että mieli on herkillä.

Nukun vauvan kanssa kahdestaan, sillä mies tarvitsee yöunensa jaksaakseen työviikkonsa, yrittäjä kun on niin ei ole isyyslomalla vaain pyörittää firmaansa. Onneksi vauva syö noin 3 kertaa yössä ja välillä siinä valvotaan 2-4 tuntia tissitellen, mutta usein ihan nukutaan kunnolla syöttöjen välit. Välillä nukun vauvan kanssa päikkärit tai iltaunet, hiukan vauvantahtista nukkumistani häiritsee tämä muu perhe aikatauluineen ja harrastusjuttuineen. Mutta ihan mukavasti saan nukuttua:).

Nimi meillä on tytölle, kolme etunimeä ja sama sukunimi kuin minulla ja aviomiehelläni. Täytyy vielä tilata tarjottavat seurakunnalta, sieltä ei olla vastattu sähköpostiviestiini. Kumma.

Johan oli piiiiitkä kirjoitus, pahoittelut jälleen kerran;) en näköjään muutu..

T: Hiekkis ja Norppis 10vrk
 
me kootiuduttiin tytön kanssa keskiviikkona, aika menee niin äkkiä vauvaa hoitaessa ja kaikki väliaika kotia hoitaessa...nyt päätinkin että relaan tän kämpän suhteen ja rupeen itekki nukkumaan vähä enemmän sillon kun pikkunen nukkuu..en oo kertaakaan osannu viel relata,ottaa lunkisti sohvalla.
Tyttö siis nukkuu päivätn.3h kerralla ,syö,on ehkä 20min hereillä ja nukkuu. Yöt haluaa olla tissin lähellä.Ollaankin nukuttu nyt vierekkäin...muuten tulee huuto.imemisen tarve on mieletön..hyvä ettei tutista irtoo tuttiosa. Joo annoin tutin heti synnärillä vaikkei sitä suositellakkaan..tiesin ettei mun nännit kestä tätä,nyt oon siinä vaiheessa että mietin imetyksen vähentämistä reilusti. tissinpäät ihan verellä ja tissit kivikovat ja kipeet. oon lypsäny,rasvanu,hieronu..mikään ei auta kun hetkeks :(
olen antanu korviketta pari kertaa omaan maitoon sekotettuna ja hotkasee 60ml ihan keposeen, enempää en oo uskaltanu antaa.
Paljonko teillä syödään?

ihmisten ilmoilla olen pakostikki käyny jo kun tyttö oli 2 vuorokautta, kaupat,kirjastot,bussit,keskustat pakko ollu mennä kun yksin olen.Toivotaan ettei vauva saa mitään tartuntoja mistään. Kävin myös 7km vaunulenkillä ja huomasin että ei oo kroppa viel ihan toipunu..saa unohtaa siis lenkkeilynki hetkeks.

vauva on kyllä ihana, olen aivan rakastunut :love: meinaan ihan pakahtua :love::cry::love:
toisinaan vois vaan tuijotella tyttöä, miten oon saanu jotain näin täydellistä aikaan.

Isot lapset on suhtautunu hienosti vauvaan, 15v tyttöni tuli jo synnärille sitä hoitelemaan..muutama uus hoitaja luulikin häntä äidiksi ja onnitteli ja kyseli mikä on vointi :LOL:..ite kun olin suihkussa tai ruokaa hakemassa. 10v poika on kanssa ihastellut vauvaa mutta on todella varovainen,välillä käy ppikkusen silittämässä mutta ei oo syliin vielä halunnu.

nyt taidan ruveta nukkuu hetkeks, käytiin aamusuihkussa ja tyttö nukahti (y)
 
@Hiekkasärkkä79 näkyi ultralla kohdussa hyytymiän plus sitten kuulemma jotain epämääräistä. Ei osannut sanoa mitä se oli kun kuulemma hankala nähdä näin pian synnytyksen jälkeen. Sisätutkimus ei kauhean mukava ollut noin 6 päivää synnytyksen jälkeen :( päätettiin tosiaan eka nyt kokeilla antibioottia koska ei ole vielä kuumetta nostanut mutta melko kipeä olen ollut. Toivottavasti paranee näillä.

Ollaan käyty vaunuilee mut vaan 10min kun mulle tuli huono olo (no syyhän sit selvis toi kohtutulehdus) niin jouduttiin palaa kotiin. Vauvan kanssa käytiin maskussa kattoo yhtä imetystuolia mulle eilen mut ei löytynyt sopivaa. Tai kun löyty niin sillä hinnalla olis tehnyt jo vaikka ja mitä. Saatiin eilen sit miehen isomummun vanha keinutuoli, ai että oli ihana imettää siinä <3

@sitruunasuola oletko kokeillut kuumaa suihkua tai saunaa? Meille neuvottiin nuo sairaalassa mikäli tulee ongelmia. Meillä syödään aika paljon, en osaa yhtään sanoa millimääriä kun imetän mutta vahvasti imee ja aina 15-20min per rinta. Joskus jaksa vaan toisen mut välillä menee molemmat. Ja mulla siis nousee runsaasti maitoa et pumppaan nyt 75 millii imetyksen jälkeen pois ettei kivistä niin paljon.

Tinnuli & tuhiseva pikku lintu
 
@sitruunasuola meillä kerta-annos on noin 120 - 150 ml :cautious: tosin syödään vauvantahtisena, vaihtelevasti 3 - 5h välein :) joka vaipanvaihdolla on raskas vaippa ja kakat on melkein kainaloihin kun tulee :cautious:

Painoa tosiaan nappasi kunnon määrän ja nyt tuhisee tyytyväisenä vieressä :love: voi rakkaudpakkaus, nyt jo 2 viikkoa ollut meidän luona :love:
 
@Hyppymassu ai nuin paljon syö kerralla :) , muistatko paljo söi viikko sitten? Täällä tyttö syö siis sen noin 60 ml 3 tunnin välein..enempikin söis mut en oo uskaltanu antaa ku pelkään et se räjähtää...
Annatko siis vaan omaa maitoa?
Oon nyt sekottanu nannia ja omaa maitoa..viime yön roikku tississä ja aamulla huomasin että on ihan verellä ja ruvilla nännit.
Rintakumia käytän päivisin mutta en öisin..

Kuumissa suihkuissa oon käyny mutten saunassa,saako siel jo käudä vai onko joku tulehdusriski olemassa?

Nukkuuko kukaan muu vauvan vieressä? mua kauhistuttaa että ite nukun, en vaan tiedä miten saisin yöt menemään niin että nostasin aina hänet omaan sänkyyn. Tissiä vaatii paljon öisin ja nukahdan imetykseen..jos sinnittelisin hereillä niin en kerkeis nukkua yhtään.
hankalaa (n)
 
@sitruunasuola Juuri eilen käytiin miehen kanssa saunassa. Meille sanottiin sairaalassa että jos on sauna mahdollisuus niin sitä kannattaa hyödyntää jos tuntuu ettei maitoa tule ja muutenkin koska se rentouttaa. Kun oot rento niin maito tulee kuulemma paremmin. Saunoa sai heti vaikka on tikkejä kunhan ei ota mitään löyly kilpailua. :D ja oon nukkunut vauva vieressä päivisin, sairaalassa öisinkin. Sairaala kehotti nukkumaan vauva vieressä mut ite vierastan ajatusta koska oon melko sikeä uninen :)
 

Yhteistyössä