~ Lokakuun lapsoset syyskuussa ~

Täällä sairastetaan korvatuehdusta niin minä kuin poikakin. Tuli sitten vielä tähän loppuun lääkekuuri.

voisin aktivoitua myös fb:n puolelle, joten jos se on mahdollista niin hieno juttu! Mites se onnistuu?
 
RR
Neuvolassa käyty ja kävin samalla antamassa verinäytteen labrassa. Masua kutittaa, niin varmistetaan, ettei kyseessä ole hepatoosi. Viikot nyt 35+5.

Pissa puhdas
RR 173/81, pompannut yläpaine 115:sta tuonne...
turvotus +
liikkeet ++
sikiön syke 140
raivotarjonnassa on
kohdunpohjankorkeus 32-33cm
paino +770g viikko, apuva!
Painoa tullut +16,8kg koko aikana :(

Huomenna saan vastauksen hepatoosista ja mun pitää huomenna mennä mittauttamaan paineet uudelleen ja jos edelleen koholla, niin pitää katsoa myös pissa ja soittaa th:lle. Ei kuitenkaan viittaisi toksemiaan (myrkytykseen), koska alapaine ei ole noussut, joka kuulemma merkitsee enemmän. Samoten pissa on puhdas.
Noh, ihmetellään huomenna lisempää.

Syyskuun syntyneiksi veikkaan 9 vauvaa. Yksi siis on jo syntynyt elokuussa ja syyskuunkin saldo on jo kaksi, joten 7 vielä tälle kuulle, yksi minulle kiitos :LOL:


RR ja Viljami 35+5 :heart:
 
Neuvola-kuulumisia täältäkin.

pissa puhdas
sikiön syke 130-140
hemoglobiini 118 ...pudonnut hitaasti ja varmasti koko raskauden mutta ei tarvi lisärautaa kuulemma vieläkään
raivotarjonta mutta pää tosi ylhäällä tms.
kohdunpohjankork. 29 cm
paino n. +300 g/vko..nyt yht. n.+ 10 kg
verenpaine 143/90 ja toisella mittauksella 143/87 :(...eli tätä pitää mahdollisesti alkaa seuraamaan.

verenpaineesta: mulla on ollut samat lukemat myös kerran aikaisemmin rv 20 tai jotain....ja tämä terkkari sanoi että koska tosiaan mun oma tilanne ei ole muuttunut kovasti, vaan aina ollut tuollaisen suuntaiset lukemat niin ei hätää vielä. Tosin viimeksi oli 128/78, parhaat mitä mulla on ollu aikoihin. Seuraava neuvola vasta 22.9. mutta kuulemma voidaan sinne odottaa koska sen kummempaa turvotustakaan ei ole, ja pissa ok.
Mun äidin suvussa on paljon verenpainetautia ja mun äidille tuli lievä raskausmyrkytys mua odottaessaan, joten sinänsä olen riskiryhmässä :|

rusehtavasta valkovuodosta kysyin myös, mutta tämä terkkari sanoi että pitää vaan seurailla onko veristä vuotoa, eli eli ehdottanut edes mitään testejä minkään tulehduksen varalle.

flunssa vaivaa yhä, tosin ehkä hitaasti paranemaan päin. Vointeja muille flunssaa poteville!!

nyt pakko käydä töihin...

Kenzie 33+4
 
Oma tuntemus vauvan koosta Mä en osaa ainakaan yhtään mitään sanoa, pieni maha mulla oli edelliselläkin kerralla. Tänään lääkäri kovasti kyseli omaa tuntemusta, mutta en mä siihen osannut oikein mitään sanoa.

Syyskuun aikana syntyvät vauvat Mä veikkaan kans 10 tai 12.. Kun kuitenkin muutama on jo syntynyt, ja kaksosten odottajia oli useampi. Jo osalla, kuten itsellä LA jo syyskuun lopussa, toivon siis minäkin kuuluvani tähän syyskuun lopun porukkaan :D

Äitipolilla käyty tänään. Siellä olikin kaikki hienosti vauvalla =) Painoarvio oli tänään n. 2400-2500g ja laskettuna aikana 2900-3000g, eli ihan normikokoinen vauva =) Lapsivettä tämä lääkäri sai mitattua ihan normaalin määrän. Vauvan sykkeet käyrällä huiteli koko ajan 170-190 välillä, mutta siitä sanoi että ei kannata huolestua. Ja mikä parasta, mä saan jättää verensokereiden mittaillut sikseen!! Kävinpä ostaa sitten suklaata sen kunniaksi :D Huolet hävisi mielestä ja nyt vaan odotellaan, milloin pieni päättää syntyä =)

Mies sai eilen kasattua pinniksen viimein. Mutta täytyy miettiä makkarin järjestys uudelleen, kun menee niin ahtaaksi. Ainoa paikka pinnikselle olis tällä hetkellä ikkunan edessä, mutta se vetää talvella :headwall: Täytyy varmaan ensin tiivistää ikkuna uudelleen kunnolla ja miettiä viitsiikö vaihtaa esikoisen kanssa huoneita keskenään...

Nessu ja pieni 36+4
 
Hellurei!

Syyskuussa syntyvät enhän mä muistanut huomioida noita meidät kaksosten odottajia.. :D no joo mutta mulla lukikin mun veikkauksessa "ainakin" :p

vauvan koko Ittelläni ei ole mitään käryä, että minkä kokoinen vauveli voisi olla.. tekis mieli mennä vielä yksityiselle ultraan, kun silloin rakenneultrassa pojun koko vastasi melkein viikoa isompaa.. Silloin kuin rakenneultrassa viikkoja oli 19+6 mutta pojun koko tosiaan vastasi 20+5 tai 4 en muista ihan varmana.. Mutta olisi nyt kiva tietää, että mitä viikkoja koko nyt vastaa.. :)

mama19 hyvä, että pieni päätti vielä pysyä masussa kasvamassa!! :)

ltt mitäs sinne kuuluu??

flunssasta ja muista vaivoista kärsiville kovasti jaksamista.. Itte oon onneksi ainakin toistaiseksi välttänyt tuon taudin..
 
Neuvolakuulumisia täältäkin:

Pissa puhdas
Paino -64g/vko (eli laskusuunnassa!) :flower:
RR 116/68
Hb 139 (ilman lisärautaa:))
SF 35 (vauva punkenut itsensä taas ihan ylös)
RT
Syke 140

Varattiin vielä neuvola-aika parin viikon päähän, mutta voi olla että käynnistävät synnytyksen samalla viikolla, ei siis välttämättä tarvitse mennä tuonne neuvolaan ollenkaan jos käynnistys on siitä parin päivän sisällä.
Meidän vauva tulee varmasti syntymään siis syyskuun aikana, oma veikkaukseni on että vauvoja syntyy 9 näin syyskuussa:)

minimuu ja poikanen 35+6
 
Moikka kaikille! Terveisiä neuvolasta:) Kaikki oli kunnossa. Mun paino oli tippunut puoli kiloa viime käynniltä. Sanoin tädille että tarkistapas uudestaan..... Aikaisemmista kun on tullut 20kg ja edeltävällä neuvolakäynnillä oli tullu kilo vkossa:whistle: Nyt olen joka päivä syönyt herkkujakin....ihan vahingossa:) 13.5 kg on tullut tähän asti. Kolmen vkon päästä onkin sitten lekurikäynti.Jos sais painoarviota.
Ens vkolla ajattelin alkaa vauvan vaatteita pikkuhiljaa pesemään ja pikkutavaroita hankkimaan:)
Mun villi veikkaus syyskuun vauvasaldolle on 12:)
T: Osmiina ja Osteri-Ossi 33+5
 
ltt
Terve! Synnytysosasto on tullut viikonlopun aikana tutuksi, muuta ihmeempää ei ole tapahtunut, onneksi. Eilen paukkui viikot 35+0 ja jokainen päivä on kotiinpäin. Itse oon jo tottunut ajatukseen, että myöhäisille raskausviikoille tai isoon mahaan asti ei päästä, ja olen melkeinpä jo odotellut supistuksia ja synnytystä käynnistyväksi, eipä vaan kuulu mitään. Kävimme myös tutustumassa vastasyntyneiden teho-osastolle, ja kyllä ne vauvat oli niin pieniä!

Myöskään henkilökunnan kanta ei ole ihan selkeä; toisaalta vauvan olisi hyvä kasvaa masussa mahdollisimman pitkään, eli synnytyksen käynnistys ilman syytä on aikaista, toisaalta viikkoja on sen verran, ettei estellä jos synnytys käynnistyisi. Kätilöt ovat vakuutelleet, ettei täältä enää lähdetä ilman vauvaa. Tänäaamuna lääkäri hämmensi, että voisin päästä vielä kotiinkin lepäilemään, mutta eipä vielä elätellä liikaa toivoa.

Kyllä aika kuluu täälläkin. Kukaan kavereista ei oo samaan aikaan raskaana, kiva kun täällä on päässyt vaihtamaan kuulumisia ihan livenä :) Toisaalta käytävä on täynnä vauvoja, kun me muutamat pidetään jalat vielä ristissä ja ollaan täällä päivästä toiseen... Juttelin just yhden uuden huonekaverin kanssa: "Mitäs sä oot tullut tänne tekemään?", toinen oli vähän ihmeissään, et "mitkä on vaihtoehdot". Osa tulee viettämään aikaa, ja osa synnyttämään...

Vettä lorisee edelleen päivittäin. Kun kalvoissa on reikä, niin tulehdusriski on suurin huoli. Antibioottikuuri on mulla nyt ohi, sitä ei voi jatkaa yhteen putkeen kohtuuttoman kauan. Nyt seuraillaan tulehdusarvoja ja lämmön nousua. Uutta vettä muodostuu koko ajan, eli vaikka vedet menisi, niin ei vauva masuun kuivu. Vauva ei ole vielä kiinnittynyt. Jossain peloteltiin, että jos vedet menee tässä tilanteessa, niin makuulle heti ja ambulanssilla sairaalaan. Ei tilanne välttämättä oo niin paha...

Harmi kun en aiemmin lukenut ketjua, ois ollut kiva tavata Nessun kanssa tuossa kahvilassa, jos sulla olis ollut aikaa ja intoa. Aikaahan tässä on, eikä täällä liikoja tapahdu.. :) Tsemppiä kaikille!
 
Muutosta Paranemisia sinne!

Vauvan koko Ei sitte mitään hajua. Viimeksi ultrassahan koko vastasi viikon pienempää. Oli kuulemma pitkä mutta laiha. Toivottavasti sais jonku tekeen jonkulaista arvioo koosta. Vaikka epävarmojahan neki on.

ltt Jaksuja sinnekin!

Ajattelin alkaa vähän katteleen sairaalakassia. Kirpparilta löysin 10 sentillä kangaslaukun. Mulla ei mitään laukkua olis ollu mihin pakkailla.
Sairaalakassin sisältö:
villasukat
shampoo&hoitoaine
hammasharja ja hammastahna
oma ihana kosteusrasva
dumleja :heart:
ripsiväri (voi sipassa vähän aamuisin piristään ilmettä)
harja ja pari hiuslenkkiä
neuvolakortti ja lompakko

No jaa. Mitähän tuota muuta. Voinnissa ei kummempia. Issias vaivaa välissä vähän mut enimmäkseen on nyt pysynyt poissa. Yöt menee pätkittäin nukkuessa. Heräilen puolen tunnin välein ja päivisin sit väsyttää kauheesti. Siivousta pitäis tehä mut ei millään saa aikaseksi. :ashamed: Pakkohan tuo on kohta oikeesti alkaa. Haluan ite tehä, mies ei kuitenkaan tee niinku mie haluan tehtävän. :D Ja vauvan synnyttyä tuskin on hirveesti intoa suursiivouksiin.

Mut voinnit kaikille ja iloista tiistaita! :)

Tine & VienoIlmari 35+2 kai tuo oikein meni
 
Painoarviosta...
Meillä tosiaan tarkempaa painoarviota saa vasta vissiin sitten ya-kontrollissa.
Näin ainaki oli esikoisesta. Nyt on sanottu vain et normaalikokonen niinku sanovat esikoisestaki. Ya-kontrollissa sitten saatiin arvioks 3950g ja poika synty kaks päivää myöhemmin painaen 3810g.

Fb
Harmi sinänsä jos tää pino näin hiljenee... Ite en ainakaan pysy millään siellä perässä kuka on kukakin... Tää 2+ ja fb tuntuuki olevan kaks ihan eripaikkaa...

Supistuksia ollu enemmän viimesen viikon aikana ja enemmän kans tuntunu sitä semmosta tökkimistä jossain kohdunsuulla... Muuten ei kyllä mitään muutosta omassa voinnissa...

Niin ne eiliset neuvolakuulumiset... :)

Verenpaineet ok, pissa puhas ja hb 117 joten nyt piti sitten alottaa rautalisä.
Sf-mitta 34cm, nätisti menee edelleen siinä keskikäyrällä.
Painoa viime käyntiin verrattuna -400g, nyt tullu yhteensä 10,2kg :)

Vauva oli jo viime käynnillä kiinnittyny ja nyt totes ettei pääkään enää liiku yhtään mihinkään :)

Talvicci ja Torsti rv.37+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
ltt vointeja sinne osastolle! onneksi tosiaan on kuitenkin niitä suht samassa tilanteessa olevia juttukavereita, niin ei käy niin aika pitkäksi =)

fb:llä tulee kirjoiteltua ja kommentoitua, mutta mäkään en yhtään pysy perässä kuka on kukin! Eipä tule listaltakaan tarkisteltua, usein sitte vasta tajuan kuka kukin on jos samoja asioita mainitsee täällä ja fb:ssä.

Talvicci jännä kun sulle määrättiin lisärauta ja mulle ei, mulla oli hb eilen 118 :| vai onkohan siksi että sä olet kuitenkin viikoissa paljo pidemmällä....tiedä sitä! Mulla seuraava käynti vasta vajaan 3 viikon päästä että sinänsä jännä etteivät lisärautaa käskeneet aloittamaan.

sairaalakassia en tosiaan ole pakannut. Varmaan jonkun vanhan urheilukassin otan kun niitä löytyy vaikka muille jakaa. Tärkeintä mulle tosiaan taitaa olla syöminen :D ja se että miehen lääkkeet on mukana, ettei niistä tarvitse huolehtia. No tosin tuo nyt kyllä olisi paras paikka lääkkeiden unohtamiselle, mutta silti :xmas: Ja se että koiralla on hoitaja! Ripsaria on otettava piristykseksi, ja perus hygieniatarvikkeet. Tosin en itke jos oma hammastahna tms. unohtuisi. Puhelimen & kameran laturit on myös tärkeä muistaa. Mutta tosiaan saahan sitä mies kotoa haettua mitä unohtuu, tai joku kaveri voi tuoda.

verenpaineista mulle tuli vähän huolta, mutta olen käynyt nyt tuossa työpaikan naapurissa olevalla terveysasemalla mittaamassa painetta, ja saan todella hyviä arvoja. Aivan kuten saan äitini mittarillakin. Näköjään neuvolan vehkeillä sitte taas saan aina niitä isompia lukuja....eli mihin tässä nyt sitte luottaa...

Kenzie 33+5
 
RR
Kävin taas neuvolassa, eikä ollut mun kutinat onneksi hepatoosista johtuvia. Arvot oli hyvät :) Verenpainekin oli tänään mulle normaali 116/66 eli ei siinäkään mitään. Taisi olla eilisellä th:lla viallinen mittari...
Eiliseltä lähtien on poitsu päällään kairannut itseään ilmeisesti alemmaksi, koska häpyluuta, alapäätä ja nivusia polttelee niin pe*keleesti! Yöllä kyljen kääntäminen ja sängystä nouseminen olivat todella tuskaisia, piti ihan hammasta purra :( Aamulla otinkin heti Panadolia, kun en meinannut päästä liikkeelle. Tekeekin mieli vaan maata eikä kävellä ollenkaan. Mutta onneksi tässä ei ole enää pitkä aika, sitten on vaan muuten kipeä kaiken maailman repeämistä sun muista :LOL:

Mies tekee edelleen pitkää päivää töissä ja mä vaan homehdun täällä neljän seinän sisällä, kun en oikein enää jaksa liikkua minnekään. Odotan todella paljon pojan syntymää ja sitä, etten ole enää koskaan yksin :D Toivottavasti säät pysyisivät mahdollisimman pitkään hyvinä, että synnytyksen jälkeen pääsisi liikkumaan oikein urakalla. Pitkiä vaunulenkkejä kuulassa ja kirpeässä syysilmassa kera koirien, ah :heart:

Kokosin vaunutkin jo ja olen niillä täällä kotona surruutellut, jotta koirat tottuisivat niihin. Toistaiseksi vanhempi niitä vähän aristaa, mutta eiköhän tuo totu niihin. Paikallaan olleessaan eivät hetkauta, mutta kun liikutan niitä, niin väistää heti kauemmaksi.

Mun tekis mieli ihan hirveästi kinkku- tai paahtopaistivoileipäkakkua ja mansikkakermatäytekakkua :LOL: Ristiäisiin kyllä hankin noita ja isot määrä, että jää kotiin otettavaakin ;)


RR ja Viljami 35+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Kenzie, verenpaineesi saattaa olla korkeammalla jännityksen vuoksi, mikä tulee terkkarilla mitatessa. Melko yleinen ilmiö ihmisillä. Siltä se hieman kuulostaa, jos muilla mittareilla, jotka ovat luotettavia, arvot ovat matalammat. Toki hyvä että seurataan niitä korkeita.

Omaa napaa, tämä närästys, joka tosiaan oli poissa hetken jo, tekee minut hulluksi. Aikaisemmin se oli makuuasennossa pahin, mutta nyt kokopäiväinen riesa. Rennietä tulee rouskittua. Miksi se nyt pahenee, vaikka vauva siirtyy painamaan alemmas?

Supistuksia ei tullut viime yönä kuin muutama, sellaista pitkäkestoista ja kellotettavaa rupeamaa ei eilisen aikana ole tullut uudelleen. Päivällä niitä vihlaisuviiltoja on enemmän silloin kun teen jotain. Eilinen imurointi ja lattioiden pesu sai niitä aikaan. Miehen vastaus siihen oli, että älä tee mitään. Just. Pahimmilllaan kuukauden olisin tekemättä mitään ja voisimme ilmoittautua Sillä siisti-ohjelmaan ennen vauvan kotiutumista:kieh:
Eli jatkan puuhailua omaan tahtiini ja nyt sentään voi huilata joka välissä jos kovin kirpaisee. Tosin tänään en ole vielä saanut aikaan muuta kuin torkut, pyykit koneeseen ja telkkarin tuijottamista. Syytän tästä flegmaattisuudesta säätä, joka täällä on sateinen ja harmaa.

Odotan myös niitä vaunulenkkejä, nyt kun kävely on kivuliasta ja tolkuttoman hidasta. Me emme ole hakeneet vielä rattaita kotiin, vaikka eilen mies olisi ne halunnut jo omalle paikalleen eteiseen. Jos parin viikon kuluttua ne hakisi. Jos tulee nopeampi tarve, mies saa hakea ne yksin. Varattuna ovat siis kaupassa.
Hoitolaukkua emme ole ostaneet vielä, kun kaupalla ei ollut omaan malliin omalla värillä olevaa kuin tilauksesta. Silloin ajattelimme katsoa muualta, mutta nyt en ymmärrä miksi emme tilanneet sitä laukkua valmiiksi omalla värillä silloin. Olisi taatusti saapunut siihen kun rattaat haemme. Koska emmehän me ole muistaneet sitä katsoa mistään muualtakaan. Ei sitä ihminen tajua omaa parastaan ajoissa:ashamed:

Onko kellään vauvakeinua? Saimme sellaisen samalla kuin sitterin jo aikaa sitten. Pesin päälliset molemmista ja tänään keinun rungon (hitto, olenhan mä tehnyt muutakin kuin maannut...) mutta ei ole mitään hajua kuinka pienen tuohon voi laittaa keinumaan? On siis sellainen paristoilla toimiva keinu jossa istuin kaukalomainen, säädettävä kulma. Ja karseaa musiikkiakin soittaa...
Käyköhän ihan pikkaraisen selän päälle jos hetken esim. ruoanlaiton lomassa siinä keinuu, jos on rauhoittelun tarpeessa ja mun gourmet-keitokset meinaa kärähtää?

Sairaalakassista puuttuu enään hammasharja ja tahna, muu on valmiina. Miehen komensin eilen ostamaan omat naposteltavansa sinne. Pähkinöitä osti terveellisesti. Mä olen omat karkkini kohta syönyt, mutta en usko että niitä tekee mieli siellä kuitenkaan kipuillessa, joten ei haittaa:popcorn:

Mies jotenkin viikonloppuna valaistui sen suhteen, että tosiaan voi syntyä nyt jo, kun oli se vuorokauden supistelu. Nyt jännittää, pääseekö mies miten nopeasti työstään synnärille, jos lähtö tulee arkiaamuna. Muuten on odottavalla kannalla, kokee että mulla on etumatkaa vauvan kanssa, kun hän ei tunne sitä samalla tavalla. Toki potkuja mahan päältä, mutta luulen ettei nekään samalla tavalla tunteella välity miehille kuin meille. Onneksi samalla tavalla joudumme/pääsemme vauvaan tutustumaan syntymän jälkeen, sitten sen vasta näkee millainen persoona ja tapainen tyyppi sieltä tulee. :heart:

Yöt, miten olette ajatelleet ne vauvan kanssa, jos puolisolla aikainen lähtö töihin? Meillä ajateltu turvautua korvatulppiin, jotta saa nukuttua. Ei viikonloppuna tietenkään, mutta tämä on herättänyt yllättävää hämmästystä lähipiirissä. Ihan kuin kärsimyksen (jos se nyt sitä on) määrän olisi oltava vakio, vaikka toinen voi mahdollisesti torkkua päivällä, mitä työssäkäyvä ei voi. Tietenkin, jos vauva valvottaa yöt ja päivät läpeensä, asiaa pitää pohtia uudelleen, jotta täällä ei ole molemmat käveleviä zombeja, ainakaan jatkuvasti.

Pringles ja Otus 36+2
 
Täällä on myös yksi, joka homehtuu kotona. Hirveesti muka pitäis tehdä kaikkea, mutta ei vain saa aikaseks... : /
Tänään nyt sen verta sain aikaseksi, että kävin taas labrassa antamassa näytteet ja samalla ostamassa jotain pikku tilpehööriä mitä vielä hyllyistä puuttuu. Rasvoja, siteitä, shampoota ja jopa D-tippoja valmiiksi vauvalle. Eiköhän nuo ostokset sitten ole tuossa, ettei ainakaan isännän heti tarvi lähteä kauppaan ostoksille.

Yöt Meillä isäntä on niin sikeä uninen, ettei ainakaan esikoisen aikaa heräillyt yösyöttöihin. Joten oletan nytkin olevan samoin. Tietysti jos on joku koliikkivauva, joka valvottaa kaiket yöt, niin sitten varmaan minä siirryn vauvan kanssa alakertaan nukkumaan, että isäntä ja poika saavat rauhassa nukkua. Sen näkee sitten kun pikkukaveri on maailmassa, että minkälaista se arki sitten on, ei siihen oikein osaa etukäteen varautua...

ltt Tsemppiä täältäkin!! Ja muillekin supisteluista kärsiville! (täällä ei niitä edelleenkään ole)

Syyskuussa syntyvät vauvat Oma veikkaukseni on, että syyskuussa syntyy 11 vauvaa. Itse voisin olla yksi syyskuinen :whistle:

Täällä odotellaan torstaista neuvolaa ja ensi viikolla onkin taas Jorvin keikkaa tiedossa. Jännityksellä ootetaan, että mitä siellä sanotaan...

Hemmi ja kaveri 36+5 (tai jotain sinne päin, mää oon ihan sekasin viikoista...)
 
ltt tsemppiä ja jaksamista! :)

Yöt Meidän isukki on kans tosi sikeeuninen (välillä tuntuu, että sais purkaa talon ympäriltä ja toinen vaan kuorsais menemään), että luulenpa et saa nukuttua ihan tarpeeksi. Enemmänkin valvoo varmaan nyt ennen h-hetkeä, kun sitä on alkanut jännittää synnytys ihan kauheesti. Sitten se tartuttaa jännitystään muhunkin, vaikka mä oon sille sanonut sata kertaa, ettei se asia jännittämällä parane. :stick: :D

Sairaalakassia ajattelin valmistella tossa loppuviikosta, mutta en sitten oikein tiedä mitä siihenkään pakkais. Varmaan lähinnä noi hygieniavälineet otan mukaan ja jotain naposteltavaa. Kun eikös sieltä sairaalasta luulis ainaki saavan jotkut vaatteet siks aikaa mitä sielä viettää? Ja mies voi sitten tuoda kotiinlähtövaatteet mulle ja pikku-ukolle, kun tulee hakeen meitä kotio. :) Tosin tarvii varmaan ne vaatteet katsoa kuitenkin valmiiks johonkin pöydälle tänne kotiin. ;)

Supistuksia ei näy eikä kuulu. Sais nyt vähän edes jotain merkkiä antaa, et mahdollisesti ois joskus tulossa uloskin tuolta... Onneks on sentään vähän alkanut siirtyyn sieltä hermojen päältä, että oon saanut taas jalat omaan käyttöön ja päässyt vähän liikkumaan. Mut eipä silti, pisin matka mitä pääsee itkemättä on postilaatikolle ja takas (joku 500m yhteensä) että eipä sillä liikunnalla paljoa hurrata...

Arkena synnyttämisestä tuli mieleen, että pääseekö muiden miehet sit lähtemään töistä heti, kun ite ilmotatte et nyt ois aika? Mun mies oli omalla työpaikallaan kysynyt ja sille oli sanottu, et kyllä sit lähdet kun on lähdettävä. :D Vaikka eikös noi synnytykset yleensä ala joskus iltasella/öisin, kun ite on rentoutunut ja noin? Jostain muistasin lukeneeni, mutta kaikenlaista hömppäähän sitä kirjotetaan. :D

pipituuna & pikku-ukko 36+5 :heart:
 
Arkena synnyttämisestä Meillä mies ainakin pääsee lähtemään, kunhan täältä käsky käy. Tosin hän käy toisella paikkakunnalla töissä, joten matkaa kotiin on n. 65km. Esikoinen syntyi (tai otettiin ulos) yöllä, niin mies oli seuraavan päivän sairaalassa minun ja pojan kanssa, oli palkallinen vapaapäivä. Isyyslomalle jäi vasta kun me kotiuduttiin sairaalasta, kuten nytkin on ajateltu.
 
Gin
Olin eilen neuvolassa...

33+4
painoa tullut 1,2 kg edellisestä käynnistä eli n.2,5 vkoa sitten.
Eli yhteensä tullut 9,2 kg mutta omien laskujen mukaan 11,2 kg(päivästä jolloin tein testin ennen kuukautisten alkua 4 pv.)
rr 121/87
pissa -/-
Hb noussut 2,5 viikossa (115/) Nyt 121
Sf noussut 27 -33 vauva oli nyt RT tilassa,kun tähän asti ollut poikittain mikä pienentää sf:ää.
sydämen sykkeet +155
Liikkeet ++

Voikun..pysyisi nyt pää alespäin !!!

gin & Ulpukka pullaposki 33+5
 
Viimeksi muokattu:
FB myötä on palsta kovasti hiljentynyt. Itse en fb harrasta, joten harmi tämän puolen hiljentyminen :(

Yöt vauvan kanssa korvatulpat varmasti hyvä vaihtoehto töihin suuntaavalle osapuolelle. Toki pidemmän päälle se äidinkin jatkuva yövalvominen käy rankaksi ja mies voisi mielestäni osallistua töistä huolimatta ainakin silloin tällöin yösyöttöihin tuomalla vauvan rinnalle ja hoitamalla vaipan vaihdon. Meillä mies on aina hoitanut alkuyön, kun muutenkin valvoo 24-01 ja minä puolestani herään pari tuntia siitä ja olen sitten hoitanut seuraavan syötön ja mies taas herännyt aamusta hoitamaan. Jos olen sattunut yöni nukkumaan (kärsin unettomuudesta) on mies aina hoitanut koko yön. Meillä tosin perheyritys eikä ole pakko lähteä aamusta kenenkään minnekkään.

Syyskuun vauvamäärästä voisin minäkin itselleni mielelläni 1 paikan ottaa :)

Sairaalakassia en ole edes kerinnyt miettimään tai jotenkin ajattelin ettei siihen ole vielä tarvetta. Tosin asutaan 10min matkan päässä ja sektio, kun kuitenkin tulee kyseeseen niin mies kerkiää tuomaan aikanaan mulle ne kamat mitä tarvitsen. Ei se tosin paljoa aikaa veisi, jos heittäisin ne itse kasaan jo nyt.

Vaunut on meillä edelleen ostamatta... iiiks. Pinnasängyllä ei kiirettä, kun Vaavisängyllä meinataan alkuun pärjäillä. Hoitopöytä ollaan valkattu ja tilattu eli kait se tässä joku päivä saadaan kotiinkin. Sitten voi pestäkkin vauvan vaatteet, joista osa ollut pölyyntymässä huimat 9v.

Maarit ja Niksu 35+
 
Heipparallaa!!

Nyt tulee vaan omanapaista neuvolaa.. Jäi vähän pahamaku suuhun tosta käynnistä.. Ja nyt on ajatukset ihan sekasin. Eli mulla onkin jo ensi viikon maanantaina lääkärineuvola, kun tuo mun oma terkka ei yhtään osaa sanoo miten päin poju on?

rv 32+6

painon muutos: +1000/vko (nyt yhteensä tullut 18kg :whistle:)
turvotus: +
RR. 128/77
pissa: puhdas
sf-mitta: 28,5 (eli aika lähellä alakäyrää mennään :()
tarjonta: pt? (kysymysmerkillä sen takia, että ei todellakaan osannut varmaksi sanoa, että miten päin tuo tuolla on.. luuli tuntevansa pään tuolla vasemmassa kyljessä)
:heart:syke: 125 (VAAN?!?! terkkari oli sitä mieltä, että sen takia noin matala, kun aika pitkään jouduin siinä selällään oleen.. alkuun syke oli jotain 140)
liikkeet:++

Jäi kyllä vähän kaivelee tuo sf-mitta: että miten se tolleen on tipahtanut.. ja sitten vielä nuo vauvelin sykkeet :( nyt tuli kielto, että en saa olla ollenkaan selällään, kun se tosiaan saattaa niitä laskea..

Ensi viikon lääkärissä tosiaan katotaan tuo tarjonta ja jos lääkärikään ei siihen selvyyttä saa, niin sitten käydään ultralla kurkkaa.. Ja lähete tulee maksa-arvokokeisiin, jos epämääräiset kutinat jatkuu..
 
Supistuksia tulee ehkä just yksi tai kaksi päivässä ja nekin sitten ihan vaan kun vähän reippaammin pistää jalkaa toisen eteen. Eikä edes mitään kivuliaita vaan ihan selvää kovettumista vain. Joten tässä varmasti odotellaan tätä vauvaa syntyväksi vielä pitkään lasketunajan jälkeenkin.

Arkena synnyttämisestä: Mies kyllä pääsee lähtemään töistä aika hyvin ja varmaan piankin kun tarve vaatii, mutta se että osaa ite pyytää sitten miehen sopivaan aikaan tulemaan kotiin, onkin sitten toinen juttu :whistle:

Synnyttämisestä vielä: Mainitsinkin aikaisemmin niistä pelkotiloista mitä välillä tulee. Pah, ne ei ole menneet vieläkään ohi : / Siis en pelkää mitään repeämistä tai sellaista, vaan lähinnä sitä, että mä oikeesti osaan mennä sinne sopivaan aikaan ja hallitsen kivut ja sen synnyttämisen. Varsinkin nyt jotenkin alkoi jännittämään enemmän kun tiedän että epi tai spinaali jää todennäköisesti saamatta. Ei sillä, en niitä ole ennenkään saanut, mutta nyt olisin tahtonut ja siitä jo toiveenkin kirjoitin esitietolomakkeeseen toiveita synnytykseen kohtaan. Mutta kun mulla on toi raskauden aikainen verenohennuslääkitys, se estää puudutuksenkin jos ottamisesta on liian vähän aikaa ja sitä aikaa siitä ottamisesta piti olla tyyliin 14 tuntia että voi saada puudutuksen, mutta mun pitää laittaa sitä 12 tunnin välein :kieh: eikä siinäkään vielä mitään jos synnytys käynnistyy silleen sopivasti ja tajuan olla sitä laittamatta, mutta mä en myöskään ainakaan tähän mennessä ollut mikään maraton synnyttäjä, eli oletus on nytkin se että kun synnytys käynnistyy on vauva maailmassa jo muutaman tunnin päästä. (Edelliset 6,5h ja 5,5h).
Meni vaikeaksi ja olen tehnyt tästä itselleni ongelman :headwall:
Ei pitäisi ajatella kokoa asiaa, antaa asioiden vaan mennä omalla painollaan, kyllä ne siitä suttaantuu ja pieni hetkihän se on minun elämässäni.

Yöt: Siis vauvan synnyttyä.Meillä mies on sen verran sikeaäuninen, että vaikka pommi räjähtäis vieressä niin todennäköisesti mies ei edes herää. Ei nytkään herää kyllä ihan hevillä jos jompikumpi lapsista yöllä herää itkemään.

Omat yöt sujuu vielä jotenkuten, uni on monesti kevyttä ja aamulla sitten väsyttää kun on tullu nukuttua huonosti, jokaiseen kyljenkääntöön sitä tulee herättyä ja nyt on vielä muksutkin valvottaneet yöllä. Kakkosella oli korvatulehdus ja esikoinen nähnyt pahoja unia,nyt on hekin nukkuneet vähän paremmin kun tytöllä tulehduskin parani.

( . ) Neuvolassa kävin eilen, kaikki ok. Syke vauvalla pyöri siinä 150 molemmin puolin, pissa oli puhdasta, turvotusta vähän, painokin on alkanut nousemaan :headwall: nyt +500g/vko. Hemppa oli yli 140 =) Verenpaine tai paremminkin alapaine oli vähän koholla, mutta vain vähän. Ens viikolla oliskin sitten vika neuvolalääkäri. Toivottavasti olis edes jotain tapahtunut alakerrassa ja sais kyllä luvan ultratakkin.

Ja mä oon niin aikaansaamaton että oikeen vatuttaa. Mutta oon sentään saanut jo jotain tehtyä vauvankin eteen, vaatteet on nyt pesty, samoten turvakaukalon ja vaunun kankaat/pehmusteet. Imetystyynykin on kaivettu esiin. Vissiin vois kaivella loputkin romppeet ja loppuviikosta tehdä ne loput hankinnatkin.

pah, akku loppuu, no ehkä hyvä niin ;)

Pohjaton ja nappi 36+1
 
Heips!

Kannan nyt minäkin korteni kekoon, ja kirjoitan kuulumisia, ettei tämä palsta nyt ihan kuivu kokoon. Itsekään en edes ole fb:ssä, joten olen aivan "tämän sivun varassa". :)

Täällä ollaan kanssa valmiita jakautumaan! Ei supistele, ei tunnu mitenkään ahdistavalta, muuten kuin sen puolesta, ettei saa henkeä enää oikein muuten kuin seisaaltaan.
Äitiysloma alkoi virallisesti nyt maanantaina ja tekemistä olisi kyllä aika paljon. Muutto kuun vaihteessa odottaa ja lupasin miehelle, että pakkaan hiljakseen tämän kuun aikana tavarat, jos hän sitten kantaa ne sinne uuteen asuntoon. Itse en aio sen kummemmin mitään raahailla. Olen kyllä vitsinä puhunut tälle vauvalle, että se voisi tosiaan järjestää syntymisensä siten, että ukko joutuis myös siivoamaan sekä sen uuden että tämän vanhan asunnon. Mutta kukas sen tietää. Kaikki on tosiaan mennyt paremmin kuin hyvin ainakin olon puolesta. Eihän tässä olisi enää kuin vähän vajut 5 viikkoa laskettuun, saa nähdä sitten meneekö yli vai ottaako lapsukainen varaslähdön.

Ensi viikolla on taas painoarviokontrolli, lääkärin kopelointi ja synnytystapa-arvio. Saa nähdä, onko vauvan paino lähtenyt noususuuntaan. Tulokas kun tosiaan kuulema on vähän laihansorttinen. Nyt koira pissille!

Untuvikko ja lapsukainen 35+2
 

Yhteistyössä