Lokakuun Lutuset 2014 *Maaliskuussa*

83yrittäjä: piti vielä lisätä tuohon ihon läpi aineiden imeyttämiseen, että tottakai se onnistuu. Jokaisella aineella on oma molekyylikokonsa ja se tietysti vaikuttaa imeytymiseen ihon läpi verenkiertoon, itsekin aikoinaan ehkäisylaastareita käyttäneenä, tiedän sen. Mutta kosmetiikassa on juurikin kyse ihon ja tuotteiden ph-arvoista mitkä vaikuttavat imeytymisprosessiin ja molekyylikoosta ym. Joka ikinen päivä kemistit työskentelevät asian eteen, miten saataisiin imeytettyä esim kiinteyttäviä aineita ihon läpi. Hiusvärit eivät imeydy. Kosmetiikka allergiat ovatkin sitten asia erikseen, tottakai niissäkin kehitytään esim formaldehydiä ei ole vuosiin enää käytetty kynsilakoista. Ja nythän on tullut eu-suositus ettei alle 16-vuotiaiden hiuksia saisi värjätä, meillä esim liikkeessä ei värjätä edes vanhempien suostumuksesta, tai nykyisin voi käyttää termiä "vaatimuksesta", kun monet vanhemmat pitävät sitä hysterisointina. Mutta tämä tästä aiheesta, jokainen tekee omat päätöksensä =)
 
Viimeksi muokattu:
Mut vois siirtää tuolta 4.10. -> 27.9. Ajattelin kuitenkin täälläkin vielä lueskella vaikka laskettu aika pysyikin yllättäen syyskuun puolella, jos tuo yhtään siskoonsa tulee niin pitkälti lokakuun puolella vasta syntyy.. Ja niin siis np-ultrassa tänään käyty ja siellä kaikki kunnossa, ihania kuvia saatiin :)

Hepa_ 11+6
 
  • Tykkää
Reactions: Addoda
Päivitelty taas :)

Hippimamma kiitos tiedoista, päivittelin ne listaan. :)

Ultrista laitetaan kaikki noi np-ultrat ja rakenneultrat näkyville. Mutta jos sokereiden takia joutuu seurantaan ultraamalla niin en niitä laittele kun niitä on sit paljon jo. =)

Nopsasti kävin kirjoottelee nyt nakit silmille ja unta kuulaan siinä toivossa et menis tää tuleva yö hiukkasen paremmin... :) Tööttis! :whistle: :wave:
 
Huomenta!

Kävin verikokeissa viikolla, otettiin varuilta kilpirauhaskokeet koska olen ollut niin pahoinvoinut. Eilen terkkari sitten soitti ja sanoikin yllätykseksi että kilpirauhaskokeissa oli jotakin,että olisi kilpirauhasen liikatoimintaa. Ensi viikon alussa pitää käydä uudestaan kokeessa ja sitten kuulemma lähete äitipolille. Tammikuussa ennen raskautta e kilpirauhaskokeissa ollut mitään mutta nyt olisi ilmeisesti raskaus laukaissut tämän.
Mulla ei ole hajuakaan miten tätä hoidetaan, onko vaarallinen sikiölle? Onko kellään kokemuksia?
 
toive3<3 mulla on hoidettu kilpirauhasen liikatoiminta, tosin ennen raskautumista. Sikiön vaaroista en osaa enempää sanoa, mutta ymmärtääkseni voi lisätä km riskiä ja itselläni se ehkäisi koko raskautumisen. Hoidoksi aloitetaan Thyrazol niminen lääke, joka pian tasapainottaa arvot. Itselläni liikatoiminta hoidettiin radiojodilla ja sen vuoksi nyt lopunikää vajaatoiminta. Joillakin voi mennä ohi pelkällä lääkehoidolla. Ymmärtääkseni on suht tyypillistä, että sairaus puhkeaa raskauden aikana tai heti synnytyksen jälkeen hormonitoiminnan muuttuessa. Toivottavasti asiat pian selkiytyy, tsemppiä!
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille :)

Minä kiitän, kumarran ja poistun. Perjantain nt-ultrassa ei sykettä enää löytynyt. Sikiö vastasi viikkoja 9+2, kun olisi pitänyt olla jo 11+3. 8+6 ultrassa kaikki oli vielä hyvin. Sain heti ultran ja lääkärikäynnin jälkeen ensimmäisen keskeytyspillerin. Tänä aamuna kotona loput neljä. Tein siis lääkkeellisen keskeytyksen kotona lääkärin luvalla. Osasto oli niin täysi, että muuten olisin joutunut odottamaan ensi viikkoon, enkä halunnut tätä pitkittää. Nyt tuntuisi, että pahin alkaa olla ohi. Kivut on hellittäneet lähes kokonaan, eikä klönttejä enää tule. Pönttöön on tullut hirvittävät määrät klönttejä, jotka ilmeisesti raskausmateriaalia oli. En tosiaankaan halunnut katsoa. Uskon kohdun nyt tyhjentyneen, niin paljon sitä tavaraa tuli. Erittäin epämiellyttävä kokemus.

Henkisesti jaksan hyvin. Näin tämä varmasti oli tarkoitettukin. Fyysinen puoli on sen verran heikompi, että vessaan menen kontaten ja hampaat pesin lattialla istuen. Huimaus on kova pystyasennossa. Hb putosi taatusti alle sadan. Mies on auttanut parhaansa mukaan, tuonut mulle syötävää, juotavaa ja kysellyt vointia. Myös mies ottaa asian hyvin.

Nyt nautitaan taaperosta ja odotellaan kesälomareissuja perheen kesken :) uusi raskaus ei ole suunnitelmissa, kun tämä keskeytynytkään ei ollut suunniteltu. Ehkä joskus syksyllä aletaan yrittää uutta raskautta. Kuka tietää :)

Tsemppiä teille kaikille! Toivottavasti huonoja uutisia ei enää tule kenellekään :)
 
Pihla: voi ei, tsemppiä sinne! Tiedän niin tuon tunteen, mulla kkm on ollut 3kpl:tta ja kyllä se pudotus korkealta tulee. Vaikka meilläkään ei tämä vauva ollut suunniteltu, on se nyt niiiiiin toivottu ja odotettu.

(.) alkaa jännittää maanantainen np- ultra entistä enemmän... Sykkeet kyllä löytyy, viimeksi tänään kuunneltu, mutta kauhea pelko että turvotusta niskasta löytyy :-( Ei pitäisi käydä lukee "sikiöseulonnoista kiinni jääneitä-ketjua" ja luoda kauhukuvia itselleen. Jännä oli muuten huomata tänään, että kohtu alkaa nousemaan ylöspäin. Kun kuuntelin sykkeitä, niin oikein säikähdin kun kohtu oli ihan kova möntti ja näkyi selkeästi alavatsalla kun makasin selällään. Täytyy ultrassa kysyä ettei harkkasupparit nyt vielä voi alkaa?! Kokemusta kellään?
 
Viimeksi muokattu:
*pihla* pahoittelut ja voimia jatkoon <3

Täällä poksuu 9+0! Hurjaa ajatella että viikon päästä on 1/4 takana. Mihin tää aika menee? Tällä viikolla olin ekassa neuvolassa ja tätin kanssa synkkas hyvin. Mieluusti menen taas seuraavan kerran :) Omat tunteet tällä hetkellä vaihtelee, toisaalta olen tosi varma että kaikki menee hyvin ja lokakuussa saadaan terve vauva syliin kun taas välillä olen ihan varma että nt-ultrassa tulee huonoja uutisia jossain muodossa. Ultra on 9.4 eli vielä aika kauan joutuu olemaan epätietoisuudessa. Toisaalta taas jos aika menee näin nopeesti niin eihän siihen ole kuin hetki! Alan tosiaan minäkin ymmärtää miksi raskautta kutsutaan odotukseksi...

Minä siirryin myös facebookiin, mutta pyrin täälläkin välillä käydä päivittelemässä :) Suosittelen tuota muillekin, siellä jotenkin helpompi ja nopeampi päivitella menoja ja meininkejä hyvässä hengessä!

Beanna & Hessu 9+0
 
Hei Vaan
Mukaan ilmoittautuu uusi kolmatta odottava 9+ viikoilla. Alla tiedot (onneton oon ku osaa punata tuota tekstiä)

Vanessa/33/3/KOS/ la 17.10.2014

Tosiaan kolmatta odottelen sekavin fiiliksin. Takana kolme keskeytynyttä keskenmenoa. Saa siis nähdä kuinka käy. Maanantaina onneksi löytyi kuitenkin vahva syke :heart:
Oireita olisi jaettavaksi asti. Pahaolo aamusta iltaan ja hormonit ilmeisesti laukaisi migreenin. Tässä olekin varsin vaikeassa tilanteessa, kun voimia töihin ei ole, lääkäri kirjoitti viikon sairausloman, mutta luonto ei tahdo antaa periksi jäädä kotiin. Nytkin koko viikonlopun ainoastaan maannut sängyssä ja SYÖNYT. Mä myös syön ja juon vettä aivan tolkuttomasti. Tämä kyllä harmittaa kun juuri ennen raskautta sain hyvän tuntuman salitreeniin. Väsymyksen ja päänsäryn vuoksi se on muisto vain :ashamed:
Mukavaa sunnuntaita kaikille :flower:
 
Vanessa Tervetuloa mukaan! :)
Paljon voimia migreenin kanssa, minulla on migreenidiagnoosi ja toinenkin päänsärky.

Pihla Olen hyvin pahoillani...:hug: Paljon voimia toipumiseen kaikin tavoin.

83yrittäjä Täälläkin on havaittu rinnoissa muutoksia.:)

Sauna Kävin eilen saunomassa ekaa kertaa tämän raskauden aikana. En viipynyt pitkään ja siirryin alemmalle lauteelle, kun siltä tuntui. Silti sauna ja päivän kävely veivät illalla voimat ihan täysin ja taisin nukahtaa hetkeä ennen esikoista.

Luckygirl & Vekara 9+3
 
Moi taas pitkästä aikaa! Oon aika paljon kirjotellu tuolla face puolella.

Tänne on paljon uusiakin tullut... onnittelut uusille siis! :)
Onnea myös kaikille hyvien uutisten saajille :) ja pahoittelut huonoista :(

Tääl ois huomen aamulla nt-ultra ja jännittää ihan sikana. Kaikki mahdolliset ajatukset vilisee päässä :/

Kirjottelen taas paremmalla ajalla. Hyviä vointeja tai osalle parempia vointeja! ;)

Mini-ihme 10+6
 
Terveeks! :)

Päivitän taas ens viikon puolella. :) vauhdikas viikonloppu ja ens viikolla np-ultra.. hitusen kans mietityttäny et mitähän jos käy samoin ku pihlalle, voimia Sulle multaki! :) mut se jää nähtäväksi.. ainaki esikon hoito on varattu et päästään yhessä. :)

Eilen paukku rv 11. Huh kuin tää aika taas kuluu. :eek:

Addoda & SnadiKakkonen11+1
 
Terkkuja täältäkin pitkästä aikaa :wave:

Uusiakin tullut mukaan, tervetuloa kaikille! =)

malttamaton Tsemppiä ultraan, tulethan sitten kertomaan kuinka söpö pieni siellä näkyi :heart:

Mä kävin viime viikolla neuvolassa "ylimääräsellä" käynnillä, kun tuli semmonen olo että kaikki ei ole hyvin. Olin ihan varma, että ei tuolla masussa ketään ole tai jos on, niin ei ainakaan hengissä. :ashamed: Helpotus oli suuri, kun neuvolassa hienosti pienen sydänäänet kuuluivat ja itse sai mielenrauhan.

No eipä keretty kauaa huokaisemaan, kun eilen aamulla alkoi ruskea niukka tuhruvuoto. Eipä sitä paljoa tule, pikkuhousunsuojaan vähän jää ja pyyhkiessä huomaa.. Soittelin taas aamusella jo neuvolaan ja 14.30 menen tsekkaamaan että kaikki hyvin. Ja taas jännittää..

Seksiä meillä harrastettiin torstaina, perjantaina olin äidilläni auttamassa kantamaan suht painavia ovia ja lauantaina siivoilin hullun lailla kotona. Liekkö näistä joku ärsyttänyt tuolla.. Paikalla ollessa tuhrua ei juurikaan tule, mutta koiran aamulenkityksen jälkeen oli taas ihan vähän tullut.

Kaikkea kanssa. Joka viikko saa olla sydän syrjällään.

Tulenpa kirjottelemaan lisää neuvolan jälkeen.

Dolly 11+5
 
Kiitos kaikille :)

Dolly, toivottavasti kaikki on hyvin :)

Täällä näyttäisi tyhjennys onnistuneen toivottavasti hyvin. Kivut loppui lauantai-iltana samalla vessareissulla, jolla meni tajukin hetkeksi. Sairaalaan ei lähdetty, koska olo koheni heti, kun kävin pitkälleni. Tänään mittautin hemoglobiinin neuvolassa ja se oli enää 82. Nyt rautaa, lepoa, ruokaa ja nestettä ja nenä kohti tulevaisuutta :)

Kunhan kävin kurkkimassa, mitä teille kuuluu ja kertomassa, että hengissä ollaan rajusta kokemuksesta huolimatta :)
 
Dolly04: Toivottavasti tuhruttelu loppuu pian! Mua ei ole ikinä ennen jännittänyt np-ultra näin paljon! Jotenkin sellainen olo, että neljättä tervettä ei vaan voi saada eli se huono kortti osuu meidän kohdalle nyt. Näen silmissä epämääräisen turvonneen möntin. Toisaalta meillä on ollut noi 4 keskenmenoa, joten jospa meidän huonot onnet olisi siinä? Toisaalta en oikein usko noihinkaan enää. Äitini kuoli muutama vuosi sitten ja puoli vuotta siitä isäni yllättäen. Aloimme yrittämään kolmatta lasta ja ajattelin ettei voi mennä kesken, kun on vuoden sisään ollut jo niin huono tuuri. No kkm tuli, kun hcg laski normaaliksi, tulin kuitenkin raskaaksi heti. Taas ajattelin ettei tämä voi mennä kesken, kun menetyksiä on ollut niin paljon, no kkm havaittiin taas utrassa rv 10 vaikka just kaikki oli ollut hyvin 36h aikaisemmin ultrassa, korkealta tiputtiin taas ja kovaa. Ja kun se ei olisi riittänyt mies oli vielä työmatkalla, joten lääkkeellisen jouduin tekemään kotona lasten kanssa. Vuotoa ei tullut, mutta supistuksia kyllä, joten näin alkion ihan kunnolla vessassa käydessä. Jäi siitäkin muistonsa ja kaiken lisäksi istukka ei tullut kokonaan ulos, joten jouduin vielä kaavintaan myöhemmin. Kaavinnan jälkeen tulinkin suoraan raskaaksi ja se raskaus alkoi hematoomalla joka aloitti vuotelun rv 5+0, varuiksi jouduin sitten pistämään verta ohentavaa lääkettä mahaan pitkällä raskauteen ja tästä raskaudesta kuitenkin syntyi meidän ihana kuopuksemme. Hyvä tuuri näkyi siinä, että poitsun synnytyksessä huomattiin napanuoran olevan umpisolmussa ja silloin vaan mietin että mitä jos se olisikin kiristynyt synnytyksessä tmv.
 
Hei!

Lämpimät halit kaikille menetyksen kohdanneille! :(

On pitänyt kirjoittaa tänne monena päivänä, mutta aina se on jäänyt.
Mulla on ollut aika hurjaa pahoinvointia viimeviikot ja tuntuu ettei mihinkään ylimääräiseen oo ollut voimia.

Kysyisin sellaista tyhmää asiaa.. Haluaisin päästä mukaan facebook-ryhmään. Olen vasta "liittynyt" tänne enkä oikein osaa käyttää tätä :O Koitin etsiä kohtaa, josta pystyisin kirjoittamaan viestin facebook-ryhmään lisäävälle, mutten kauhukseni löytänyt semmoista. Voisko joku auttaa tätä toheloa? :)

t. Tohelo
 
Facebook-ryhmään haluavat, laittakaa viesti Ansukkalle, kertokaa teijän nimi Facebookissa ja kuvailu profiilikuvasta, hän sit lisää teijät kaveriksi niin saa lisättyä salaisern ryhmään :) Ryhmä siis ei näy kavereille tmv. eikä sitä voi itellään bookista löytää. Sinne vaan, siellä on mukava meininki!

Pihla suuret pahoittelut menetyksen johdosta <3

Täällä ei mitään uutta, paha oli jatkuu, jatkuva nälkä mut mitään ei tee mieli. Ylihuomenna ultra ja jännittää ihan sikana.. :E mut eiköhän siellä kaikki oo hyvin, toivottavasti :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Addoda
Päivitelty

Facebookista ohjeet myös ensimmäisellä sivulla. Muistutuksena vain! :)

Omaa napaan ei kai kummosempia, ruokahalu alkaa tehä paluutaan, eilen join pitkästä aikaa kahvia pari kuppia kun oltiin kyläilemässä. =) Ultra vähä jänskättää tavallaan ja tavallaan ei..

Tää ryhmä on hiljentyny huomattavasti sen jälkeen kun facebook ryhmä tehtiin. Sääli :( Itse liityin myös faceen mutta mietin että jättäisinkö sittenki facebookin omaan rauhaan ja keskittyisin tänne. Rauhallisempi meno sopii mulle paremmin. ;) :LOL:

Laittelin pirpanan pieneksi jääneitä vaatteita laatikoihin ja mietin et mihinkähän ihmeeseen mä saan uuden tulokkaan vaatteet sit aikanaan mahtumaan ja mitä tehään vaunu propleeman kanssa.... Jos meinaan nukuttaa isompaa ulkona nii pitää ostaa tuplat.. jos en nii sit riittää sisaristuin varmastikin. Ehkä sit reissuun pitäis olla rattaat isomallaki... pitää pohtia ja tutkia.. Noh ehkä sekin asia tässä ratkee niinku kaikki muutki, nyt koitan vaan pitää ajatuksia kasassa ja keskittyä tohon pikkuiseen joka onneksi pitää mut liikkeessä ja ajatuksetki kasassa. =) Nyt muuta hommaa ennenku tuo pieni herää ja lähetään ulkoilemaan koirien kanssa. :)

Addoda & Snadi 11+2
 

Yhteistyössä