*Lokakuun Mahapyöriäiset Syyskuu 2009* *Yhdeksän vauvaa on jo syntynyt!*

Huomenta

Nyt tuli nukuttua ihan suht hyvät yöunet.. ei tullut herättyä muistaakseni kertaakaan, kun ensin yhden jälkeen nukahdin ja ekan kerran taisin katsoa kelloa puoli 7! :D

Eilen illalla alkoi aivan mielettömät jomotelut ja viilelyt/vihlonnat tuolla jossain alakerrassa :kieh: siis näin kauheita ei ole vielä tuntunut! Ja kun mieskin tuota minun valitusta ja ähellystä ihmetteli niin en edes osannut kertoa mihin sattuu :ashamed: näytin vaan epämääräisesti että no tänne jonnekin...
Lisäksi pahoinvointi yllätti minut! Siis olo oli aivan kamala! Tuli yhtäkkiä tosi huono-olo :/

Nyt todella alan toivoa että tämä vauva täältä tulisi jo pian ulos! Olo alkaa olla jo todella huono..No,tietääkseni kaikki on sieltä joskus ulos tullut :D

Tänään tosiaan menen 14.30 sinne neuvolaan ja ainakin kuulen mitä se lääkäri on sieltä NKL:kka käynnistä koneelle kirjoittanut ja ainakin katsotaan se kohdun kasvu(lähinnä siis että onko minkäverran kasvanut viime käynnistä).

Nyt menen tuon vilivilperin kanssa keksimään jotain..

Aurinkoista maanantaita kaikki enemmän ja vähemmän tuskailevat mammat :wave:

heinähattu & pikkunen rv36+5
 
Miten voikin väsyttää näin paljon... Muutenkin tosi huono-olo, ei yhtään tunnu olo normaalilta.

Mä niin odotan keskiviikkoa, sitten on neuvolalääkäri. Saa vihdoin tietää miten päin tuo pikku tyyppi tuolla majailee ja minkä kokoinen on. Toivon todellakin, ettei olisi perätilassa... Sitten pääseekin varmaan aika pian synnytystapa arvioon.

Nyt metsään, tekee taas niin hirmuisesti mieli kanttarelli keittoa... :p

Missah ja Mölli 35+3
 
Huomenta

Takana erittäin huonosti nukuttu yö, mutta ei se mitään kun saan päivällä levätä ja makoilla kun poika on hoidossa. Yö oli erittäin mielenkiintoinen, olin juuri saanut unenpäästä kiinni niin herään siihen kun mies huutaa täysillä että kuuletko tuon piippauksen. No en minä mitään kuullut, mutta ei siinä sit auttanut kun silmät ristissä alkaa etsimään jotain olematonta ääntä keskellä yötä. Loppujen lopuksi selvisi et seinässä oleva puhelimen laturi piteli jotain omia ääniään ja loppui kun ottettiin se irti seinästä. Ja enhän minä tämän etsintä tuokion jälkeen tietenkään mitään unta saanut...

Katsoiko muuten teistä ketään eilen sitä Kadonneen jäljillä ohjelmaa? Mun mielestä aika mielenkiintoinen aihe sinäänsä, vaikkakin tuonkin miehen olisi varmasti helpomminkin löytänyt. Mutta siinä kohtaa kun itse tarvitsisi jotain etsiä niin ei välttämättä osaisi aloittaa oikeasta paikasta... Mä täällä nyyhkytin kun isä ja tytär vihdoin löysivät toisensa.

Ja jotain hyvää tähän aamuun, kelan sivuille oli ilmestynyt päätös mun äippärahasta ja vein tosiaan viime viikon torstaina tulotietoni sinne :) Joskus sentään nopeaa toimintaa sielläkin laitoksessa.
 
maanantaita kaikille :wave:

tulikin oltua eri ahkera viikonloppuna,sain tehtyä ison määrän omppusosetta pakkaseen,istutettua kanervia kesäkukkien tilalle,siivoiltua ja vihdoin ja viimein laittelin myös vauvan vaatteita lipastoon odottelemaan käyttäjää =)

missah huiiii,siellähän rupeaa olemaan jo jännät paikat,mutta toivotaan että vielä edes muutaman viikon jaksaisi vauva pysytellä masussa.

mutilaiselle ja paapelolle onnittelut täysiaikaisuudesta :flower: perässä tullaan....

mä en ole muutes koskaan huomannut kun limatulppa on tullut,en tiiä onko sitten tullut vasta synnytyksen yhteydessä vai enkö vaan ole koskaan tajunnut että joku limaklöntti onkin limatulppaa :D niin ja 3 synnytystä kuiteskin jo takana :LOL:

talvicci yleensä ei käsketä lopettamaan raudan syömistä ennen synnytystä vaikka arvot oliskin jo ok,kun synnytyksessä ja heti sen jälkeen hemppa aina laskee niin on hyvä syödä rautaa varastoon.

täällä öisin heräillään välillä parin tunnin välein ja sitten taas valvotaan ja taas nukutaan pari tuntia,eli aikas katkonaista on nuo yöt.mutta sitten on myös niitäkin öitä jolloin nukutaan kuin tukki ja käydään vain pari kertaa pissillä,niitä öitä sais vaan olla useemmin :D

meillä kuopus nukkui äitiyspakkauslootassa ekat 3 kk,eli hyvin mahtui niinkin kauan.

aikas hiljasta ollut täällä tuo peittojen heilutus. ensin alkuun oli totaalinen väsymys ja jatkuva pahoinvointi joka vei halut ja nyt loppuajasta ei vaan huvita ja mulla kun on ollut hiiva vähänväliä niin senkin takia ei oo huvittanut kun kutiaa paikat muutenkin :D mutta kyllä se tästä taas aktivoituu...sitten joskus :LOL:

huomenna taas äitipolille kontrolliin!!!!

kaurisäiti ja bambi 35+5 :heart: :heart:
 
Huomenta!

Täällä taas yöllä jonkin verran kipeitä supisteluja. Kipu tuntui lähinnä ihan alamahalla, sellaisena kuukautiskiputyyppisenä, samalla kohtu ihan kivikovana. Onneksi nyt ovat helpottaneet. Lauantainakin tuli jo hetken aikaa melko säännöllisiä ja ihan tuntuvia supisteluja. Tulisi nyt vaan pian se aika sinne ultraan, näkisi tarkemmin tuon kohdunsuuntilanteen ja kuulisi asukin painoarvion.

Täällä on makuuhuoneen puolella ollut tosi hiljaista nyt raskauden aikana. Halut olleet tiessään ja nyt kaikkien supistusten ja kipujen takia ei edes taitaisi uskaltaa. Mieskään ei taida edes uskaltaa tehdä aloitetta enää. Sitäpaitsi maha on niin iso, että en tiedä miten sen kanssa enää oikein sujuisikaan nuo sänkyhommat. Mutta uskon, että se tästä vielä piristyy, kunhan sit joskus on vauva saatu turvallisesti maailmaan.

Barbapörrö ja Sisu-rakas muksija :heart: 34+0 POKS!
 
Tervehdys!

Jopas ollaan saatu nauttia ihanista syysilmoista, toivotaan että sama jatkuu pitkälle lokakuuhun. Himottaisi tehdä omenamehua ja -sosetta, joskos sitä saisi hankittua torilta ison kasan omenoita.

Onnittelut mahapyöriäisille, jotka ovat saavuttaneet täysiaikaisuuden! Hienoa! Nythän se odottelu vasta kunnolla alkaakin, kun on vihdoin "lupa" syntyä. Monella tuntuu olevan kaikenlaista kremppaa näillä viikoilla ja vihdoin itsekin olen saanut osakseni kipeät jalat ja turvotusta raajoihin. Muuten vielä suht hyväkuntoisena tässä porskutetaan menemään, saas nähdä kuinka kauan...

Täällä nukutaan yöt todella hyvin, tosin siinä klo 04-05 heräilen (niinkuin moni muukin) ja ihan pirteänä vieläpä! Aamut ovat mielestäni vuorokauden parasta aikaa ja nyt äitiyslomallakin heräilen viimeistään kuuden aikaan. Iltapäivällä ehtii sitten ottaa päikkärit.

Kuinka moni muuten on kokenut hoitolaukun tarpeelliseksi? Mietin tässä, että mahtaisinko sellaisen hankkia vai pärjäisikö sitä ihan tavallisen laukun kera. Haluaisin kuitenkin kuskata laukkua vaunun aisassa ja niin, ettei se valahda jatkuvasti ratasosaan kiinni. Eikös monissa hoitolaukuissa ole tarra/nepparikiinnitys, jolla laukku pysyy aisassa paikallaan? Vinkkejä hyvistä hoitolaukuista siis otetaan vastaan. :)

Oikein hyvävointista viikkoa mammat! Nautitaan oman voinnin rajoissa näistä ihanista syyspäivistä!



 
Maanantaita!
Moni inhoaa maanantaita, mut mä niiiiin tykkään näistä :D Enää tasan 3 viikkoa niin oon rouva =) Ja muutenkin on kiva kun maanantaisin tietää pääsevänsä taas kauppaan ja muutenki elämään normaalia arkea tuon väsyttävän pitkän sunnuntain jälkeen, kun silloin ei sais tehä mitään ja just sillon olis into hakata mattoja ja porata reikiä seiniin :LOL:

Tänään on iltapäivällä neuvola. Palilenpa siis myöhemmin kuulumisten kera.

pinkkimieli ja pallopää 33+3
 
Käyn taas kurkkimassa vain tänne, kun tosiaan jotkut pikkasen nopeeta laittaa tekstiä tänne, ettei muista mitään kommentoida sitten kun harvoin itse kirjottelee :D

Mulla tänään neuvola, ootan ihan innolla sitä! Pitää sitten ilmotella kuulumisia käynnin jälkeen.

Omaa napaa: paljon on lisääntynyt kivut, en tiedä onko ne mitä kipuja, mutta aina rehkiessä vähänkin (esim. nyt kun siivoilin) tuntuu aika kipeitä vihlomisia alavatsalla.. hetkellisiä. Vauvan liikkeet on alkanut tuntumaan jotenkin kipeimmiltä, johtuuko lie siitä, että pikkuisella tila vähenee..

Ja jotenkin alkanut pelottaan, että miten päin se nyt on, kun tosiaan rymyää miten sattuun tuolla! No tänään näkee..

Petihommista oli puhetta, pisti heti silmään, kun meillä ei oo kyllä mitään tapahtunut pitkään aikaan ja oon ollut aivan hermoraunio, kun ei ukko osaa puhua tommosista asioista yhtään...
Kyselen siltä useastikin, et mikä on kun ei edes yritä yhtään vonkua, ei se normaalia kyllä oo.. Väittää, että ei mikään oo syynä. Tottakai joku siinä on syynä, kun ei meillä normisti oo taukoja yhtään ja muutenki vilkasta ollut peittojen heiluttelu :D Ja kemiat pelaa... Ite kyllä haluaisin kovastikkin, mut ei sitte.. varmaan enää muistakkaan millasta se on!!! :D Dääm...

Tulee vähä semmonen olo, että ei ukkoo kiinnosta tämmönen hikoileva mamma, ja et onko sillä ollut jotain jonku kans tms.. aargh.. ahdistavaa. (Tais jollain muullakin olla samantyylisiä ajatuksia..)

Joo semmosta narinaa mulla tällä kertaa...

Nyt lenkille, syömään.. ja odotteleen neuvolaan pääsyä :heart:

Myola ja pikkuinen 33+4
 
Hoitolaukusta: me ostettiin vaunuihin kuuluva emmaljungan hoitolaukku. Ajattelin, ettäon se hyvä olla ihan '"vauvan oma kassi" mikä on aina valmiina "latingissa" ja kulkee vaunujen mukana. Omassa kassissa mulla on kuitenkin aina niin kovin kaikkea roinaa, että koin hoitolaukun hyväksi meille.
 
Maanantaita kaikille!
Terkkuja neuvolasta.
Kaikki kunnossa; rvkoja nyt 33+5. sf-mitta oli 30cm. RR 96/56. Verenpaine ollut koko ikäni ja tän raskaudenkin ajan matala. Painoa tullut kuukaudessa 700g, yhteensä 10,4kg. Vauva on matalalla, rt:ssa. Eli ei mitenkään outoa, että paineentunne alapäässä on melkoinen kun on jalkeilla. Terkkari kysyi, mitä kuuluu ja miten on mennyt. Minä kysyin, haluatko kuulla loppuraskauden vaivojen valituslitanian. Hän vastasi, että anna tulla, valittaminen voi vaikka helpottaa. No, kerroin kaikki alapään suonikohjukivut ja paineentunteet ja si-nivelvaivat plus hengitysvaikeudet :LOL: Mutta tää on tätä, ei tässä pitkää aikaa enää tarvii kärsiä. Koitetaan kestää:)
Vauvan syke oli 140. Terkka sanoi, että voi leikkimielisesti arvuutella, kumpi siellä on. Kuunteli torvella sydänääniä. Mulla ne ei kuulunut kovin voimakkaina, koska istukka on edessä. Sanoi, että hänellä on 50%:n mahdollisuus osua oikeaan. Kuuntelun jälkeen sanoi, että tyttö, kumpaa ultrassa sanoivat. Sanoin poika. Poika se sitten on, nauroi.

Käydään tänään hakemassa vauvan sänky ja hoitopöytä isovanhempien luota, jossa ovat olleet säilytyksessä. Meillä on ekana sänkynä sellainen sairaalan synnäriltä poistona ostettu vastasyntyneen sänky. Se on niin kätevä, kun siinä on renkaat toisessa päässä. Saa siirreltyä kätevästi mihin huoneeseen haluaa ja saa heijattuakin kun rauhoittelee pientä. Se oli käytössä ekat viikot pojallammekin. Se on aika söpö sänky musta :heart: Sen jälkeen siirtyy sitten pinnasänkyyn.
Veriryhmävasta-ainekontrolliin tuli kutsu äitiyspolille ensi kuun puolessa välissä. Varmaan just sitä synnytystapa-arviota siellä. Toivottavasti ei tarviis alkaa käynnistellä, vaan alkaisi spontaanisti syntymään!

Meillä on vaunujen hoitolaukku ja otan tarvittaessa sellaisen toisen hoitolaukun käyttöön, mutta varmaan tuolla pärjää aika hyvin. Ja minulla on olkalukkuna Marimekon se iso laukku, joten sinnekin mahtuu vaikka mitä!
Nyt on mentävä, moikka vaan kaikille mahapyöriäisille! Pidetään lippu korkealla, kohta tämää vaihe on ohi ja nämä vaivat ovat historiaa!! :D
 
Onnea kaikille täysiaikaisille :flower: Ja muuten hyviä kuulumisia vaikkapa neuvolasta saaneille myös :flower: ! Ja harmittelut kipuileville :hug: . Toivottavasti ei koko loppuaikaa tarvitse jatkuvista kivuista kärsiä.


Hoitolaukusta sen verran, että meillä tuli esikoisen yhdistelmävaunujen kanssa hoitolaukku (juuri sellainen jonka saa neppareilla kiinni siihen työntöaisaan). On ollut kyllä kätevä, vaikkakin esim. päiväpiipahduksilla kaupoissa ja kerhoissa suosin kyllä pienempää laukkua. Tuo hoitolaukku on niin iso, että se menee nyt 1,5-vuotiaan päivähoitolaukkuna ihan helposti. Synnäriltä saatiin sellainen ehkä A4-paperin kokoinen (ja10cm syvä ) Liberon laukku, joka oli sitten ihan kätevä pikkuvauvan kanssa vaippa-, vaihtovaate- ja tuttipullokuskauksessa. Niitä kai jaetaan edelleen kaikille synnyttäjille - ilmaista mainosta kun ovat tuolla katukuvassa.. Mutta minä siis käytin sitä paljonkin. Minulla kun ei niin ole väliä, onko laukku tietyn merkkinen tai näköinen, tällaiseen tarkoitukseen ainakaan.
*Muoks: se piti sanoa, että kyllähän hoitolaukuksi käy muukin kuin "hoitolaukku", tosi paljon näkee käytössä muita tilavia laukkuja - jotka muuten saa kyllä ihan hyvin myös pysymään varsin monen vaunun aisassakin.*

Veriryhmävasta-aineet testataan minultakin muutaman viikon päästä, johtuen ekasta synnytyksestä (jonka yhteydessä sain verensiirron).


Pari tuntia olisi vielä töitä ja sitten äitiyslomalle :wave: *keskittyy nyt siis niihin töihin palstailun sijasta...*
~Tiila 34+6
 
Heips!

Hoitolaukku oli ja varmasti tulee nytkin olemaan must. Ollaan paljon kylässä ja liikenteessä ja vaippoja menee ja alkuun pitää kanniskella liivinsuojia ja mahdollisesti vaihtovaatteita (paita itselle, pojalle vaihtopaita ja vauvalle vaihtovaatetta jos on kova puklaamaan), sitten harsot jne.
Sitten jossain välissä vielä sitten ne ruokapurkit ym.
Lisäksi kannan sitten omat tavarani myös hoitolaukussa.
Eli tarvetta on ja sellainen iso ja tosi kätevä tulikin rattaiden mukana =)

ON:
Supistelee...siis oikeita supistuksia. Äidiltä kun tulin aamulla, kun piti sisko viedä lääkärin tarkastukseen, kun äiti oli siskonpoika vahtina, niin repäisi pari kertaa tosi pahasti.
Nooh, vessasa kun kävin, niin pöksyyn oli läjähtänyt klimppi :x
Liekkö taas sitten limatulppaa...niin ihanaa :whistle:

Sellaista tasaista viiltelyä, jomotusta ja polttelua tulee...en kuitenkaan ole mitään alkanut kellottelemaan, kun eivät niin kipeää tee kuitenkaan ja kyllä sen sitten huomaa, kun alkaa olla tarvetta alkaa seuraamaan.

Derikin on ollut TODELLA hiljainen tänään...tulee silti liikkeitä ihan tarvittava määrä, mutta siis näin rauhallinen ei ole vielä koskaan ollut...*toivoo sormet ristissä tämän enteilenvän hyvää* :D

Hyvistä kuulumisista onnea ja Tiilalle onnittelut mammaloman alkamisesta...muista nauttia :D

paapelo+poju+Deri 37+2
 
Hui, jokohan tällä viikolla syntyisi jo toinen vauva tähän pinoon? :) Sen verran monet on jo täysiaikaisuuden saavuttaneet...

Seksiä on meillä harrastettu jokseenkin entiseen tahtiin kerran pari viikossa. Tosin tää mun pitkittynyt räkätauti ja jatkuva yövalvomisten aiheuttama väsymys on viime aikoina aiheuttaneet pidempiä taukoja, mutta kivaahan se touhu edelleen on kun siihen vaan jaksaa ryhtyä. :)

Hoitolaukku kyl kannattaa olla, mutta välttämättä ei tarvii erikseen mitään hankkia. Joku vanha laukku käy tarkoitukseen ihan hyvin. Itse olen ainakin huomannut että on hyvä olla kassi, jossa on aina vaipat, vaihtovaatteet ja muutamat ruokapurkit valmiina. Meillä on jyskistä ostettu nalle puh-hoitolaukku (n. 20?) joka on ihan hyvä ja sen lisäksi Vauva-lehden liittymislahjana tullut laukku, joten mitään uutta ei varmaankaan osteta. Tuohon tarkoitukseen tehdyissä laikuissa on se hyvä puoli, että niissä yleensä on sosepurkin mentäviä taskuja ja hoitoalusta mukana. Helpompi siis pitää tavarat järjestyksessä...

Esikoisen 2v-synttärit on pidetty, huh helpotus. :) Ihanaa kun saatiin ne pidettyä, tuli tosi hyvä mieli kun poika oli koko päivän niin iloinen ja tänäänkin heti aamusta riemastui kun ilmapalloja oli edelleen joka puolella. :heart: Nyt voi sitten alkaa ihan tosissaan valmistautua vauvan tuloon. :)

Sais tää flunssa jo mennä ohi. Tuo viikonloppuhulina pahensi kyllä tautia, saa nähdä tuleeko tästä vielä poskiontelontulehdus... Ja on vähän stressaavaa tämä sairastaminen kun täytyy pitää huoli ettei rakko pääse liian täyteen jos sattuu aivastus tulemaan. :D Pitääköhän tässä vielä jotain tena-siteitä ostaa kaupasta.. :LOL:

Pikki 36+0!!!
 
Hoitolaukusta: kuopukselle saatiin sellanen vauva-lehden kylkiäisenä. Sai neppareilla kiinni vaunujen aisaan. Oli kyllä näppärä. Sopivan iso että mahtui varavaipat, ja vaihtovaatteet. Omat tavarat ( lähinnä lompakko ja kännykkäkin) kulkivat siellä hyvin mukana. Mutta siihen tarkoitukseen käy kyllä mikä tahansa laukku.

Omaa napaa: pe-la välisen yön supisteli aika mojovasti, 5-10 min välein ja kipeältäkin jo hieman tuntui. Lauantaina tajusin ettei selkä ole enään lainkaan kipeä, oikea jalkakin liikkuu ihan normaalisti. Supistuksia on tullut koko viikonlopun ajan, menkamaista kipua selässä ja viiltelyä alavatsalle. On tainut neitonen hieman kääntyä eikä enään paina si-niveltä kun tuo selkäkipu loppui. Supistuksiin olen öisinkin herännyt mutta ovat vielä sen verran laantuneet että en ole sairaalaan lähtenyt näytille.

Oli kyllä ihanaa olla aamupäivästä kuopuksen kanssa puistossa kun pystyi kävelemään ja sielläkin touhuamaan lähes normaalisti. Eilen mies kaivoi pensaille kuoppia ja saimme istutettua 10 pensasta, toivottavasti lähtevät vielä juurtumaan.

Sänkypuuhista: on ollut aika hiljasta lähes koko raskauden ajan. Siitä juuri vähän aikaa sitten miehen kanssa juteltiinkin. Nämä minun kivut ovat haitanneet. Tosin viime aikoina on selvää piristymistä sillä saralla ollut havaittavissa.

Jaahas, jos sais ton kuopuksen houkuteltu pitkälleen vähäksi aikaa. Illaksi pitäis mennä pitämään kioskia jäähallille ( pakollinen talkoo) joten tekis hyvää hieman levätä.

Peppi ja tytsi 35+6
 
PItkästä aikaa mäkin koitan nyt kirjoitella... viimeks kun meni hermo kun olin kirjoitellu pitkät pätkät ja kun lähetin niin ylläri ylläri ne jutut katos jonnekkin bittiavaruuteen...

No mut tosta peittojen heiluttelusta... meilläkin ollut hiljasta tosi pitkän aikaa enkä edes muista että koska viimeks oltais.
Mäkin olen meidän suhteessa ollut aina se aktiivisempi ehdottelija... nyt on sit mies saanu olla rauhassa jo pitkän aikaa..
Mullakaan ei siis ole kummemmin haluja ollut kun tuntuu että tuleekos siitä mitään... jos sit jos tää kovasti yliajalle menee niin jos sit sais sillä tyylillä tätä kaveria vähän hätyyteltyä.

En nyt muista ketä ja kenelle kommentoi tosta raudan syömisestä niin mulle ainakin sanottiin joskus viikolla 34-35 että voi lopettaa niiden syömisen vaikka ei nyt niin korkee hemppa ollutkaan... sanoi siellä että tässä vaiheessa raskautta alkaa hemppa nousta itekseen.

Mulla olis taas huomenna neuvola... mielenkiinnolla odotan miten tuo mun paino on tässä kerinny nousemaan.
Niin ja tosiaan mullakin tuli tässä raskaudessa tuo täysiaikaisuun lauantaina.

Aikasemmin joku jutteli noista kynsistä ja hiuksista, niin mulla on kans nyt ollu kynnet tosi hyvässä kunnossa... siis tosi kovat mut sit taas sit jos ne lohkee/katkee niin menee sitten kunnolla.
Hiukset myös on taas tosi hyvässä kunnossa... jos vaan sais taas aikaseks käydä vähän pätkäsemässä niitä.

Yöt olen yllättävän hyvin nyt taas nukkunu kun otin taas tukivyön käyttöön... on öitä jolloin ei tarvii käydä kertaakaan vessassa, mut yleensä ehkä kerran yössä käyn.

Esikko nukkui aikanaan kans pari viikkoa siinä äippäpakkauksen laatikossa jonka jälkeen laitoin sen omaan sänkyyn kapaloituna aika pitkään.

Ei kyllä se on nyt vaan kaivettava se imuri esiin ja vähän ulkoilutettava sitäkii...
Jos mä vielä tänään sit saisin tuon kuiva-aineruokakaapin siivottua niin kiva....

Sairaalakassia jo aloittelin ja on jo melkein kaikki hygieniatarvikkeet pakattu (ostin uuden hammasharjan,tahnan, shamppoon ja hoitoaineen) mut perus saippuaa tarvis vielä ostaa.
Vauvalle voisin jo sinne jotain laittaa vaatetta....

Riivinrauta & Nuppunen 37+2

P.s: soittelin viime viikolla palkkikseen kelan asioissa ja se palkkiksen täti sitten pyysi mua lähettämään niitä kelan papereista kopioita sinne että voivat sit maksaa mulle kelan tuen ja palkan erotuksen 3 ekaa kk.
Enpäs tiennytkään tämmösestä ollenkaan... tosin kun ne kelan ekat kk tulee kuitenkin korotettuna niin eipä tuosta taida juurikaan jäädä työnantajalle maksettavaa.
 
Neuvolassa käyty.
Meinas terkkari, et mahdollisesti pääsen koko arvioon vielä, kun noi sokrut nyt pikkasen pomppii yli rajojen, mut ei mitenkään pahasti ja sf menee keskikäyrän yläpuolella.
Tässäpä näitä faktoja siis käynniltä.

rv33+3 (31+5)
hemppa 135 (123)
pissa puhdas
verenpaineett 127/86 (139/76)
paino 98,1 (97,7)
sf 30,5 (29,5)
syke +135 (+125)
liikkeet ++ (++)
tarjonta RT (RT)

Verenpaineesta tuo terkka hieman huolestui, mut lopulta totesi vaan, et mittaappa sit kun flunssa helpottaa, koska se saattaa vaikuttaa paineisiin.

Nyt ruoan laittoon.

pinkkimieli ja pallopää
 
Hei vaan täältäkin, onpas ollu oikee kunnon huonomaha päivä tänään. Aamusta asti juili selkää ja se huipentui tuossa puolen päivän maissa ruokaillessa supistusviiltelyihin. En tiedä onko nuo selkä jututkin supistuksia, mutta nekin kyllä tulivat ja menivät mutta eivät muuttuneet asentoa vaihtamalla. Ensimmäinen kerta kun on selkään sattunut... Nyt onneksi jo parempi, ei ole ruuan jälkeen sattunut yhtään. Nuo vatsan viiltelyt on kyllä todella inhottavia.

Eilen päivällä ihmettelin kun Vilperrti oli vaihtanut itsensä kokonaan toiselle puolelle. PIkkaisen oli hassu olo, kun koko oikea puoli oli ihan tyhjä ja möhkäle makoili vasemmalla :) No tänä aamuna sitten oli poikittain ja nyt takaisin samassa asennossa kuin ennenkin. Kovasti taas tunkee peppua oikealle kylkiluihin.

Hoitolaukusta: Meillä ei ole hoitolaukkua, mutta ajattelin jostain sellaisen kyllä hankkia. Joko ihan tavallisen laukun tai sitten käytetyn hoitolaukun. Uudet hoitolaukut on niin arvokkaita, en tiedä raaskiiko maksaa niin paljon mieleisestään. Lastentarvikkeessa olis kyllä edullisin alle 40e, ja ihan kivan näköinen. Jos ei muuta löydä niin tuo sitten varmaan on ostettava.
 
Maanantaita :)

Piti aiemmin kommentoida kun certo taisi valitella sitä hengenahdistusta ja kuumaa oloa yms. niin mulla ainakin tuntuu johtuvan alhaisesta verenpaineesta sellainen. Tuota tuntemusta tulee lähes joka päivä, varsinkin pienessäkin rasituksessa, jos joutuu seisomaan pitkän aikaa tms. Ja kun meillä on oma verenpainemittari niin noiden tuntemusten yhteydessä paineet ovat olleet varsin alhaalla.

Pyöräily vielä onnistuu :D Kävin äsken kirjastossa ja kaupassa fillarilla, tulipa liikunnallinen olo...Kävely kun sattuu, niin hyvä että jollain välineellä vielä kulkee! Vaikka kaverit onkin sanoneet että liikun kävellen tosi ketterän näköisesti - ne ovat vaan ne uudet kengät :LOL:

Hoitolaukkua miettinyt myöskin, onkin niitä harvoja hankintoja, joita ei ole vielä tehty. Kun mietin tosiaan, pärjäisikö jollain omalla vanhalla laukulla...Eihän meillä itse asiassa ole vielä vaunujakaan, koska niillä oli niin pitkä tilausaika. Ehkä tällä tai ensi viikolla pitäisi tulla.

Jaksamista supistusten ym. vaivojen kanssa :hug: Pian ovat ohitse...hurjaa tämä ajan kulku.

Apollo+Töppönen rv 33+2
 
Tuosta hoitolaukusta:

Eli ei tarvitse välttämättä ostaa juuri sellaista oikeaa hoitolaukkua, jos on omasta takaa joku mukavan tilava/iso laukku. Esikolle satuttiin löytämään ihan loistava laukku kirppikseltä...sopi silloisiin rattaisiinkin kuin nakutettu ja oli moitteettomassa kunnossa, hinta 2e :D
Ja sitten kun ei niin enään tarvinnut esikolle isoa laukkua, niin käytettiin sitä synnäriltä saatua Liberon näytelaukkua...sekin on useilla käytössä :D
Näin vinkkinä =)

Supistaa vihloo...raaar! :$
 
Aaaargh! Mie en oo saanu tänään mittään aikaiseksi!!! Siis mie oon vaan istunu koneella, enkä oo ollenkaan huomannu ajan kulkua! Toki monia, ihan hyödyllisiä, asioita on tässä tullu tutkittua, mutta silti... Nyt soimaa omatunto (ja toki piti vielä tänne tulla siitä valittamaan, eikä mennä niitä kotihommia tekemään :LOL: ).

Täällä voin onnekseni (tai epäonnekseni) sanoa, että supistukset ovat rauhoittuneet, mutta ovat sitten kyllä vieneet myös harjoitussupistukset mennessään (näin muutaman päivän arviona siis)... Eihän sitä tiedä, onko vain tyyntä myrskyn edellä, mutta aika rauhassa olen saanut touhuta ja tehdä, eikä tunnu pahalta! Nyt kun vielä saisinkin jotain oikeasti tehtyäkin... Paljon ois tekemistä, mutta en enää keksi mitä :LOL:

Hoitolaukku tuli ostettua muutama viikko sitten. Halusin ihan kunnollisen hoitolaukun ja niinpä mukaan lastentarvikkeesta lähti Emman kokomusta hoitolaukku. Paha ei kyllä ollut hinta, kun vertasi niihin muihin, 43?, mutta mielestäni se vastasi omia tarpeitani parhaiten eli tilava, paljon taskuja, yksinkertaisen näköinen ja mukana hoitoalusta (riittävän suuri)...

Sairaalakassin pakkaamista en oo alottanu. Tosin tän hetkisten tuntemusten mukaan voin vannoa, että meillä mennään yliajalle, eli eipä oo kiirekään. Ihan ahdistaa, kun niin haluaisin tämän vauvan jo syliin, mutta järki vaan sanoo, että turhaa liikoja vielä odotella... Ei kai tässä voi muuta tällä hetkellä, kuin henkisesti jo valmistautua kolmen ässän taktiikkaan (se meillä alkakoon kun on vauva vihdoin täysiaikainen).

Ei mutta, nyt meen laittaan jotain ruokaa ja keittiön siivontiin...

DsariaL ja Möykky 35+4
 
Täällä on kans vaan tullut istuttua koneella kohta pari tuntia, tosi hyvin osaan käyttää hyödyks nää kun poika nukkuu päikkäreitä :D

Omaa oloa: Mulla on niin hyvä olo! Ei supistuksia, kolotuksia, yöt nukun todella hyvin(kerran herään vessaan). Joten sais tässä jo kohta alkaa jotain tapahtumaan, olo on liiankin hyvä :LOL:
Kovasti ollaan käyty kävelemässä, metsää rämpimässä ja aikaiseksi saa vaan pientä tunnetta alavatsaan.

Joten kovasti tsemppiä kaikille joilla jo supistelee, varsinkin niille joilla vaavi saisi vielä pysyä masussa :heart:

Mie niin tahon jo tän neidin syliin :heart: :heart:

hoitolaukusta: Me ostettiin esikoiselle samalla kun ostettiin vaunut niin siihen Emmaljugan hoitolaukku ja on ollut tosi tarpeellinen. Käytössä päivittäin, meilläkin tulee liikuttua paljon. Vieläkin on käytössä kun poika käyttää vaippoja ja mukaan saa hyvin edelleen varavaatteet yms. Ja se hoitoalusta oli tosi kätevä kun vaihtoi vaippoja kavereilla, kaupoilla..

Heinähatulle: Vielä tsemppiä, toivotaan että vaavi olis kasvanut hyvin :heart: :heart:

Inka ja Maisa 38+0 :heart: :heart: :heart:
 
Tervehdys!

Tervetuloa Certo!

Onnittelut kaikille täysiaikaisuuden saavuttaneille mahapyöriäisille :heart: :heart: . Itsellä siihen vielä on vähän aikaa.

Nimistä oli puhetta ollut. Meillä nimet on mietitty jo valmiiksi. Voi olla, että vielä tulevat vaihtumaan. Nimeä ei kuitenkaan paljasteta ennen ristiäisiä. Tytön nimi on ollut helpompi keksiä kuin pojan nimi.

Peitonheiluttelu Ehkä nyt on vähän vähemmän kuin aikaisemmin. Mielestäni kuitenkin tarpeeksi on. Mut ei ole ollut oikein aikaa. Mies on ollut paljon rakennuksella. Mutta hellyyttä ollaan silti toisille annettu. Tuntuu ihan hyvältä.

Yöunet olen ainakin toistaiseksi saanut nukutuksi yöt hyvin. Voi olla, että muutaman kerran herään, kun pitää kylkeä kääntää. Sen jälkeen nukun kuitenkin aika nopeasti uudelleen. Vessassa en joudu edes joka yö käymään ja jos joudun niin senkin jälkeen nukun kyl uudestaan. Nyt kun mies meni takaisin töihin, niin hänen kello soittaa viiden jälkeen. Siihen kyl tänäänkin heräsin, mut nukuin uudestaan. Aamulla pitää yrittää herätä kahdeksan tai yhdeksän aikaa, että saa päivän aikana jotain aikaiseksi.

Äitiyspakkauslaatikkoon tein reunakoristelakanan. Olen lopputulokseen tyytyväinen. Siinä vauva tulee ainakin ensin nukkumaan. Tavalliset lakanat pitäisi vielä tuohon ommella. Samalla ompelen varmaan lakanat myös pinnasänkyyn.

Hoitolaukusta Me saatiin vaunujen oston yhteydessä Emmaljungan hoitolaukku. Sitä varmaan tulee käytettyä. Vauva-lehden kylkiäisinä saatu hoitolaukku löytyy myös. Varmaan vaunujen omaa tulee käytettyä.

Viime torstaina alkoi äitiysloma. Olin ensin kesälomalla, joten en ole töissä ollut enää useampaan viikkoon. Ehkä vielä pitäisi joku päivä mennä töissä käymään ennen vauvan syntymää. Viime viikolla kävin hierojalla. Tuntui tosi hyvältä. Tällä viikolla menen uudestaan. Lauantaina käytiin elokuvissa. Istuminen ei tuntunut ollenkaan huonolta. Oli mukava päästä välillä pois kotoa. Olen kyl järjestänyt pientä ohjelmaa muutamille päiville. Töissä ollessa ei ole ollut aikaa nähdä kavereita. Nyt on sitten vähän paremmin. Tänään kävin kampaajalla. Sain uutta väriä hiuksiin. Vointi on ollut edelleen hyvä. Vähän pientä kipua tuolla alavatsalla tuntuu, mut ei se kovin paljon ole haitannut.

Nasuli08+MillaPetteri 35+4
 
Voi hyvät hyssykät kun teiltä tulee paljon tekstiä :D

Onnea täysiaikaisille! :flower: Pääsisinpä itse jo samaan kerhoon, ei millään malttaisi enää odottaa...

Petihommat on meillä vähentyneet viime aikoina, tai oikeastaan sen jälkeen kun maha alkoi näkyä. Musta tuntuu, että mies vähän arkailee mahaa ja onhan se tietty tielläkin. Muuten kyllä hellyyttä on riittämiin ja omat halutkin vielä tallella.

Yöunet herään melkein joka yö neljän aikoihin, ennen yöheräily liittyi lähinnä työstressiin, mutta nyt herään ilman stressiäkin. Yleensä nukahdan uudelleen, kun luen vähän jotain kirjaa ja haen lasillisen tuoremehua. Suosittelen kyllä kokeilemaan tuota kirjan lueskelua esim. uunin kuuraamisen sijaan, jos uni ei maita :LOL:

Hoitolaukun uskon olevan tarpeellinen, mutta se on vielä hankkimatta.

Mitäs muuta pitikään kommentoida? Ei pysty muistamaan...

ON: vointi hyvä, vaikka välillä selkä jumittaakin ja maha supistelee/kipuilee. Jatkan töitä vielä ainakin tuonne syyskuun loppuun.

Ulpu & Papu 33+6 :heart:
 
Ultrakuulumisia ensinnä.
Eli, tyttöhän sieltä on ilmeisimmin tulossa, kuten tähän asti on arveltu/arvailtu :heart:

Painoarvio 2810g, synnytykseen mennessä arveli että olis noin 3,5kg.
Kohdunsuu pehmeä, sormelle auki ja kohdunkaulan pituus 2cm.
Siropäinen kuulemma on, mikä puolestaan vaikuttaa tohon millaset viikkovastaavuudet tulee tuosta heidän ohjelmastaan- sen mukaan tää vastaa viikkoja 35+4, tosin en kyllä yhtään ihmettelis, kun tuo esikkokin syntyi yliajalla 41+5 ja tällehän se alkuperäinen LA oli ennen vk 20 ultraa 16.10, silloin jo nauroin kätilölle, että kyllä se kuule syntyy joskus niitä aikoja kuitennii, vaikka sitä päivää siirrätkii kuudenteen :LOL:

Että semmossii. Olipa ihana saada varmempi varmistus vihdoin tosta tytöstä, vaikka on sitä tosiaan jo uumoiltu. Ainoa ongelma, mikä on nyt, että meillä on varastossa pelkästään pojan vaatteita :D Joten vaatekaappi mennee uusiksi aika huolella :LOL:

Huomennahan sitten poksuu viikotkii ja alkaa armoton siivoaminen :)
 

Yhteistyössä