Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

IMN
Tervetuloa jälleen uusille! :)

Sain varhaisultraan ajan sunnuntaille klo 14, jolloin tosin viikkoja vasta 5+6, mutta tää 50€:lla ultraaja jää lomalle 22. pv ja seuraavan kerran pääsisi vasta rv 9+6, joka taas liian lähellä äippäpoliultraa. Mutta saapa ainakin varmistuksen että pieni on paikallaan, vaikkei syke vielä näykkään :)

Ja nurmolle paljon onnea rouvautumisesta! =)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Täällä ilmoittautuu mukaan yksi nuhanenä.

Sakuliini ~29v ~toinen ~PKKS ~LA 14.10 (?)

Laskettu aika on kysymysmerkillä, netin laskurit antaa niin kovin eri päiviä. Aika varmistuu kun pääsen neuvolan maaliskuun alussa.

Mulle iski heti aluksi ihan hirvee lensu. Kuumetta piti ja nyt on jokapaikka täynnä räkää. Ei sinänsä uutta, näin kävi myös esikoisen kohdalla. Väsymys on armoton, ja välillä kuvottaa. Jännityksellä odotamme tuleeko pahoinvointia, esikoisen kohdalla sitä ei ollut.

Oikein mukavaa ystävänpäivää kaikille :heart:
 
Viimeksi muokattu:
IMN Ainiin, mun teki kanssa mieli olutta pari viikkoa sitten. Siis ihan vaan makua. Ostin pari alkoholitonta nicolaita kaupasta ja toimi hyvin :D Niissä on siis ihan 0,0% eli huoletta voi juoda. Ja kun imetykseen asti päästään niin olut auttaa maidon herumisessa (vanhan kansan neuvoja) mutta toimii.

Ja tosiaan se viili on hyvä juttu. Vie pois ällö olon ja jos ei vie niin on helppoa oksentaa pois:LOL:

Närästykseen kannattaa kokeilla manteleita, mulla ne helpottaa myös ällö oloa välillä.

syyskuisten ANNA ja "voitto" 7+3
 
Viimeksi muokattu:
IMN
ANNA123 Miten en oo ite tajunnu että alkoholitontahan tosiaan voi juoda :D Pitää pistää korvantaakse jos olut alkaa tässäkin raskaudessa himottamaan. Se on oikeasti aika tuskallista kun on sellainen raskaushimo jota ei vaan voi itelleen sallia, itse en ees oo normaalisti mikään oluenystävä.
 
IMN Mulle valkeni toi alkoholiton olut viime vuoden puolella, kun vedonlyönnin seurauksena olin kuukauden ilman alkoa ja ainut mikä teki tiukkaa, oli ettei saanut olutta, silloin totuin tuon alkoholittoman oluen makuun, kun join niitä aika antaumuksella:LOL: Niitä on monia merkkejä, osa ihan hyviä...
 
Mie join kanssa koko edellisen raskauden nollakaljaa, varsinkin saunassa. Normaalisti en juo olutta laisinkaan :) Samoin himoitsin kuivaa omenasiideriä ja välillä join sitäkin lasillisen lauantai-saunan yhteydessä vaikka alkoholia sisälsikin. Se ei tee kenestäkään paheellista vaikka näin tekisikin kunhan ei pullotolkulla ala kiskomaan.
 
Onko täällä muuten muita, jotka ei normaalisti syö lihaa? Mä en syö, mutta nyt tulee sellaisia ajatuksia välillä...Mmmm tuplajuustohampurilainen, makkarakastike, makkarakeitto, metvursti, maksamakkara jne.
Eilen ostin jo makkarapaketin kaupasta, mutta en sitten syönytkään sitä:D
 
Aamupahoinvointi rantautui tänne tänään aamulla :x ja mä niin olin toivonut että tässä raskaudessa sitä ei tulis, kun monet sanoo että ekassa olis pahempi. Ainakin muistan taas sen että jogurttia ei kantsi tyhjään mahaa syödä. YÄK!!!

Sitruunnavichyä mäkin join viime raskaudessa. Ja nyt ostin sodastreamiin sellasta maku vettä jonka pitäis maistua sitruunalta, täytyykin koittaa sitä. Nimittäin jos lisäätte sitä oikeeta aitoa sitruunan mehua veteen ja juotte sitä paljon päivässä niin se saattaa pehmentää hampaiden kiillettä joka on jo muutenkin raskauden takia kovilla jos oksentaa usein. Siks mä en uskalla sitä enää juoda kun hammaslääkäri kielsi.

Joku ekakertalainen kysyi niistä vaunuista tää on vaan mun mielipide mutta ora ja emmaljunga ovat parhaat. Ne on tarpeeks tukevia näihin suomen oloihin. Meillä on esikoisella 7 vuotta sitten uutena mun kummipojalle ostetut oran yhdistelmät, enkä kyllä ottaisi mitään muuta kuin orat. Kaksosten rattaita vaan oralla ei oo lainkaan kääntyvillä pyörillä :( joten täytyy varmaan ne emmaljungat ostaa. Haluaisin ehdottomasti noit cerox 360 kun niissä on heittoaisa, mutta niitä ei vissiin suomeen enää tuoda joten pitää vanhat jostain ettiä.

Kahvia suositellaan juomaan max. 3 muumimukillista/päivä. Jäi toi neuvo jotenkin hyvin mieleen ku kerään muumimukeja :)

Onnea kaikille jotka ovat jo ultrasta saaneet hyviä uutisia, voi kun itekin jo sinne pääsis. Ja tervetuloa uusille.

Nyt täytyy mennä syömään jotain, tulee taas huono olo :/

:heart: Hyvää ystävänpäivää kaikille äideille ja masunasukeille :heart:

Sannuli ja pikku2 5+4
 
Viimeksi muokattu:
IMN
LumiLinnea Aivan totta, ei kukaan ole huono äiti sen takia että esimerkiksi yhden saunaoluen raskausaikana ottaa :) Mieheni kuitenkin päätti että tässä raskaudessa sekään ei ole sallittua ja mikäs siinä, lähinnä vedonlyöntitarkoituksessa suostuin :D Sallittu määrä on kuitenkin sen 1-2 annosta ja meilläkin on ainakin yhdet ylppärit alkukesästä, enkä koe epäonnistuneeni jos yhen kuohuvan otan ylioppilaan kunniaksi :)

ANNA123 Minulla taas päinvastoin. Yleensä syön lihaa ja PALJON, nyt taas ei maistu yhtään. Nakit on ainoa mitä voi popsia, mutta nekin pitää pilkkoa pieniksi paloiksi niin kuin vauvojen sormiruuat :D Ällöttäisi se heiluva nakki haarukan varressa :LOL:

Vaunuista Itse olen tykännyt Firkon F7-yhdistelmistämme. Kaikki eivät tykkää, mutta mielestäni kohtuuhintaiset (uusina n. 300€, itse ostimme käytettyinä 170€). Rattaina hieman huonommat jos joutuu paljon menemään korokkeiden tai portaiden yli, koska jouset ovat edessä tosi löysät (siis rattaina ajateltuna edessä). Vaunukäytössä ihan unelmat, testasin 2,5v pojallamme viikonloppuna :D Helposti kulkevat lumessakin ja myös metsäpoluilla, vaikkei kääntyviä renkaita olekaan.
Olen itse kuitenkin alkanut jo haaveilla uusista (käytetyistä) vaunuista, koska noissa meidän yhdistelmissä ovat värit vähän poikamaiset (lime-musta-l.valkoinen) ja kun tyttöolo on niin olisi ihanaa saada jotkut oikein babypinkit vaunut :) Mutta katsotaanpa vain, poika täältä tulee! :D

Mielialoista vielä sen verran, että kiinteistöhuoltaja tuli pudottamaan lumia katolta, kyllä v*tuttaa tuo meteli! Aamulla vielä valitin että lumet tippuvat joku päivä jonkun niskaan..
 
Viimeksi muokattu:
Vähän hirvittää kuinka sekaisin mun maha menee, jos mä yht'äkkiä laitan sinne kunnon käristetyt makkarapalat???
Pitää vielä harkita asiaa. Niitä hampurilaisiakin tekee mieli. Hassua, että voi tehdä mieli asioita joita ei ole syönyt niin pitkään aikaan, ettei oikeasti voi edes tietää tai muistaa miltä ne maistuu:O

Parsakaaliakin tekee mieli!
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä miekii taidan lähtee piimän ja viilin ostoon. Meillä maistuu myös kaikki roskaruoka, Kotipizza, Hese..eilen lihapiirakka, namskis :LOL:

Vaunuista; Meillä on esikolle ostetut Emmaljungan Duo Edge yhdistelmät ja niillä mennään edelleen. Matkarattaiksi ostettiin Thaimaan reissulle Peg Perego Si -matkikset mitkä on kyllä tosi kivat. Olen hakemassa perjantaina vauvalle uutta kaukaloa mihin kuuluu ratasadapterit. Jos jostain lyötyis niihin sopiva runkokin niin voisi jo pienenä työnnellä rattailla kaukalon kanssa.

Hektinen viikonloppu takana ja ultrajännitystä ollut ilmassa jo monta viikkoa..nyt VÄSYTTÄÄ. Äskeisen lounaan jälkeen meinasin jo torkahtaa työpöydän äärelle ihan väkisin. Voi kun pääsis jo kotiin!!
 
IMN
Tuossa Anna123:n mahavaivahuolia lueskeltua tuli myös mieleen suositella Relatabseja, jos tuntuu että aineenvaihdunta heittää häränpyllyä. Mulle suositeltiin niitä neuvolassa eka raskaudessa ja hyvin auttoivat :)
 
Vaunuista: Itse suosittelen emmaljungaa. Meillä on esikon (2v) duo edge yhdistelmät vieläkii käytössä. Yhteen pyörään piti uusia keskiosa kun ollaan kävelty todella paljon metsäteitä yms epätasaisilla.

Mieliteoista. Mies paistoi itselleen ja esikoiselle munakasta. Hyi että teki pahaa se rasvan käry ja paistetun makkaran ja munan haju. Kasviksia tekee mieli syödä, kokolihakaan ei maistu enään niin hyvälle... Välillä tekee aivan tautisesti mieli salmiakkia...

Juomista. Itse olen löytänyt golden capin non alcoholic-siiderin. Siinä on 0,0%. Useimmissa muissa kun on prosentti tai kaksi vaikka niissä alkoholiton lukeekin. Itse en suostu mitään muuta juomaan enää :D
 
Heippa sike ja onnea:D Tervetuloa muillekin uusille=)

Vaunuista meillä on esikoisella jotku Bora-merkkiset käytetyt yhdistelmät ja jotku brion vanhemmat yhdistelmät mitä ei olla käytettykään. Lisäksi on Gracon Mosaic matkarattaat joihin saa turvakaukalon ja ne on ollut aina kauppareissulla käytössä. Haluaisin jotku tuplarattaat (ehkä carenan double swing tai z-linen jule twin) ja sitten vähän myöhemmin ostaa myös vielä jotku uudet yhdistelmät kun tuplia ei niin kovasti enää tarvita (+ehkä seisomalauta). Pitää sitten luopua noista vanhemmista vaunuista kun ei muuten säilytystila enää riitä:D

Vaatteita varmaan joutuu hankkimaan kun meillä on tytön vaatteita tosiaan laatikkokaupalla 50-110cm asti, jos mä tosiaan oon raskaana niin vauvan on PAKKO olla poika, en mä muuten käsitä miten vois olla raskaudet ihan eri ääripäistä. Vähän närästystä ja väsymystä mutta ei sitten oikeestaan mitään mikä tuntuis raskaudelta. Kyllä on pitkä aika odotella jotain ultraa...

Lihaa mä myös normaalisti syön ja syön siis nyt vieläkin, esikoisesta en voinut edes makkaramainoksia lehdestä katsoa enkä kaupassa mennä lihahyllyjen läheltä. Kaikki liha oli yök.
 
Täällä tahdottaisiin joukkoon mukaan. En saa tuota punaista väriä mitenkään mutta siis Olen 27v esikoista odottava (5+6) ja kättärille (KOS) synnyttämään menossa, LA laskureiden mukaan 10.10.12
Reilu viikko sitten plussasin ja olo ollut tosi "hämmentävä" siitä saakka. Välillä olen heti varaamassa yksityiselle varhaisultraa ja välillä taas tuntuu että jaksan odottaa. Kuitenkin yritetään sinnitellä ihan sinne niskapoimuultralle saakka. Lähipiirissä ollut keskenmenoja ja niistä + netissä surffailun :) myötä olen stressaillut ihan liikaa..nyt koitan olla stressaamatta ja luotan siihen että kaikki on hyvin.
Oireina heti plussaamisen jälkeen oli menkkamaisia kipuja..ne oikeastaan jo jäänyt ja nyt oireina: tissien arkuus (etenkin hölskyntä sattuu), aamulla paha olo ellen heti sängyssä syö ja juo jotain, turvotus!! (varsinkin iltaisin), jatkuva nälkä..mitäs muuta? :) Niin välillä iskee "tyhmyys", käy tavallaan tooosi hitaalla..onko muilla tälläistä?
Me meinattiin että otettaisiin äitiyspakkaus.

Tupakkaa en polta, joten siitä en osaa mitään kommentoida.

Mies on kovin innoissaan, hänkin tosin vielä ei voi uskoa todeksi. Ehkä sitten ultrassa vasta tajuaa tilanteen..niinkuin varmaan minäkin.

Parhaalle kaverilleni ja äidilleni ja isälleni olemme kertoneet. Muille vasta ekan ultran jälkeen. Kauheasti tekisi mieli koko maailmalle kailottaa kun niin onnellisia ollaan..mutta ei kuitenkaan vielä uskalla.

Me siis tällähetkellä odotetaan ekaa neuvolaa joka 5.3 ja toivotaan että eka ulra olisi pian sen jälkeen.

Ihanaa odotusta kaikille!!!
 
Oikein hyvää ystävänpäivää kaikille! :)

Tervetuloa joukkoon uudet, teitä onkin tullut viime käymisestä monta! Hienoa :)

IMN: Täällä kans vähä probleemia unen kanssa... Illalla kyllä sammun kun saunalyhty.
Tykkäisin nukkua mahallaan, mutta jotenkin sitä varoo... Yölläkin heräilen ja en saa heti unen päästä kiinni, pitää pyöriä vain petissä hakea hyvää asentoa, sitä ajattelee tuota masuasukkia kokoajan.

Nimet on mietitty kyllä jollakin lailla sekä tytölle että pojalle :)

Ihania ultrakuulumisia,
hyvä että kaikki on ollut kunnossa :heart: Voi kun itsekin pääsisi pian.

Lumi:
Miten sinun ultrakuulumisten laita, olikos sinulla tänään, vai luinko väärin. :)

( . )
Ihmettelen tätä yhtäkkistä oireettomuutta edelleen...
Tissit vaan vähän kipeät.. Sitten kun niitä oireita on, niin jotenkin tuntuu, että silloin kaikki on ok. Ja kun ne yhtäkkie katosi, tuli tosiaan sellainen olo, että joku on varmasti vialla. Ehkäpä taas tuli ylireagoitua.


Sachie & Möllykkä 7+1
 
Viimeksi muokattu:
Sachie: Siis mulla on ihan sama juttu et tissit kipeet, mut yöllinen vessassa käynti ja väsymys on väistynyt! Siis ei oikeesti tällä hetkellä muuta ku tissit kipeet..pelottaa ja stressaan vaikkei sais. Tää netti tekee kyllä hallaa kaikille peloille ja ruokkii niitä entistestään. Jos ei netissä surffais niin olis varmaan jonkun verran huolettomampi ku nyt ;)

Tupakoinnista: Itse en säännöllisesti polta. Joskus on tullut juhliessa poltettua muutama, mut senkin lopetin jo viime vuoden syksyllä kokonaan. Eli ei siis ongelmaa sen suhteen.

Mua oikeesti ihmetyttää tää oireettomuus. Vaikea kuvitella et mitään eloisaa olisi tuolla alhaalla, kun olo ei paljon normaalista poikkea. Ehkä ne oireet ilmestyy sit myöhemmin..Perjantaina on puolilta päivin sit varhaisultra (rv7+3) ja jänskättää ihan kauhiasti. Miten sitä jaksaa oottaa perjantaihin!? Ajateltiin vanhemmille kertoa meidän esikoisesta viikonloppuna jos ja kun ollaan saatu tietää et kaikki on hyvin =)

Ihanaa ystävänpäivää teille kaikille!!:flower:
 
Apina25: Sanos muuta, eilen tuli luettua jos vaikka minkälaista juttua ja keskustelupaltojen antia. Ruokki entistä enemmän tätä surkua ja tuli kyllä märsyttäki suurimmaksi osaksi aamupäivää, tuntui niin surkealta :( Iltavuorossa sain muuta ajateltavaa, enkä ihan kokopäivää stressannut, mikä on toisaaltaan ihan hyväkin :)
 
Hyvää ystävänpäivää minultakin kaikille teille!

Tupakanpoltosta tuolla aikaisemmin juttelitte. Mie oon polttanu nyt vuoden ajan koko ajan vähemmän, paitis nyt sitten viimisen kolmen kuukauden ajan ihan sikana :D No onneks joku mussa teki stopin sen siliän tien kun plussan sain testiin. Oon ammatiltani puheterapeutti ja mie näen töissäni myös niitä pienempiä ongelmia mitä lapsen kehityksessä voi tulla vastaan, ja jotenkin on aina ollu selvää et ite en polta raskauden aikana. Liikaa tietoa on siitä mitä se SAATTAA aiheuttaa. Toivottelen tsemppiä lopettamiseen teille muillekin :)

Nikolaita tossa viikonloppuna itsekin maistelin, musta ainakin maistu tosi hyvälle :) Totesin miehelle et tätä sit juon kesällä terassilla, se rupes vähän epäileen et mitenhän muu terassikansa suhtautuu maha pystyssä (alkotonta) olutta juovaan emäntään. Kun mistäs ne sen voi tietää? kaikkee sitä miettiikin :D

Mulla olis torstaina jo eka neuvola. Ja sillon olis mun laskujen mukaan vasta viikko 5. Yritin kysellä et millon sinne kannattaa mennä siltä puhelimeen vastanneelta tytöltä mut ei se oikeen osannu sanoa. Meenkö mä nyt ihan liian ajoissa? Toisaalta verenpaine huolettaa, ollu korkeella jo vuosia mut en oo saanu lääkitystä kun oon terve, normaalipainoinen ja liikunnallinen. Mut nyt ne varmaan antaa lääkkeet? Tietääkös joku muuten kertoa vaikuttaako korkea verenpaine sikiön kehitykseen? Yllättäen netistä en löytänyt mitään tietoa.

Niinjoo, mullakaan ei ole -mitään- oireita, jos nyt ei lasketa sitä et menkat ei tuu. Hassua kun ei tää oikeen tunnu vielä todelliselta...

t kiyoko ja kaveri
 
Viimeksi muokattu:
Hui miten paljon tekstiä tullut, ihanaa! :)

Tervetuloa kaikki uudet!!

IMN: Et kyllä minusta niin hurjan nuori ole, mutta kiva, että saat sitten tiuhempaa seurantaa :) Itsekin kyllä sain synnytystapa arvioon ajan iän vuoksi, täytin 21v juuri ennen, kun sain esikoisen. Miksiköhän en löytänyt sinua listalta...

Vaunuista oli puhetta, minä liputan kanssa ORAN puolesta :) Ainut miinuspuoli 2010 Saaga- yhdistelmärattaissa oli, että ei ole heittoaisaa, kesällä olis ollu hyvä. Tukevat ja hyvät, kulkee kun unelmat :)

Ultrasta uutisia saaneille paljon onnea :heart: :heart: :heart:

Crocus76 kyseli muista lapsista... Meiltä löytyy 2010 syntynyt poika, eli noin 2v1kk tulisi ikäeroa laskettuna päivänä. Ihan passeli ikäero, lyhyempää toivottiin, mutta yritystä ei päästy aloittamaan ennen syksyä oman terveyteni takia. (isoa hammasremppaa tehty ) Toivottavasti pahin uhma olisi jo siinä kohtaa ohi :D (luultavasti ei :D )

Mies tulee mukaan varmaan aika moneen paikkaan, esikoisestakin olisi halunnut muttei päässyt, armeijassa kun oli. Tavallisiin neuvoloihin en varmaan jaksa kaikkiin mukaan ottaa, mielummin menen yksin jos hän hoitaa esikoista :)

Hurjasti onnea Neiti81!! Laitoinkin tuonne plussakuvaketjuun jo, että meillä samanlainen tilanne ollut, kun plussasin kp 18 :D Poskien kuumotus ja paha olo minutkin pistivät testaamaan kesken kierron. Tiedätkö yhtään kuinka pitkällä olet? Varmaan rv4 jos digitaalinen oikeassa? Itse pääsen neuvolan kautta alkuraskauden ultraan tostaina, kun ei ole tietoa raskaudenkestosta.

(.) : Tänään kaupassa pyöriessä alkoi kova alavatsan polttelu ja kipuilu. Oli niin voimakasta, että piti päästä istumaan. Kotona kipuilu jatkui ja vieläkin sattuu. En muista minkä verran esikoisesta oli tällaista? Onko muilla ollut kuinka kovia kipuja alavatsalla? Toki sitä hieman huolestuu vaikka uskon, että on normaalia? (Miten tömönkin muka unohtaa niin nopeasti viime kerrasta?? )

Ylihuomenna ultraan, en malta odottaa :heart:
 

Yhteistyössä