Lokakuun Onnenmurut 2012 *Helmikuussa*

Nyt tulee itsekkäästi vain omaa napaa :ashamed:

Siis onko kenelläkään niin pahaa oloa että se herättää yöllä ja on pakko mennä oksentamaan??? Viime yö meni taas vessassa, heräsin siihen kun vattassa kiersi ja olo oli surkea... enkä oikein edes tiedä miten päin siihen pöntölle menis, kumpi helpottais.. oon yrittänyt syödä mutta se ei auta. Ruoka ei mee alas ja jos menee niin tulee kyllä ulos vähän ajan päästä. Olo on ihan voimaton ja tekis vaan mieli maata.

Esikosta oli myös huonoa oloa mutta se oli hetkittäistä ja enemmänkin vaan yökkäilyä!

Huomenna on ultra, jännittää... Ja ahdistaa kun pitäis töissä käydä jos tää olo on näin kamala tästä eteenpäin! Mietin jo hetken mahatautia mutta tää on siihen sitten taas liian lievää.. apua!!

Vessassa aikaansa viettävä Taatu&Hippunen joka saa huomenna toivottavasti viikot...
 
Ihanaa Piiti, tervetuloa ja paljon onnea plussasta! :heart:
Janzku Vaikuttanee paljon tulevaan mahaan tuo kohdun sijainti, kuinka edessä/takana on.
IMN Meillä esikoinen niin pieni, ettei oikein ymmärrä vaikka kertoisinkin odotuksesta. :) Sitä olenkin miettinyt että mitä tuumii kun äiti lähtee pois ja palaa uuden vauvan kanssa. Toivon niiiin, että mitään kummempaa mustasukkaisuutta ei tulisi..
Lumi Minä olen myös hyvin iloinen kummasta sukupuolesta vain. Täytyy myöntää että olen aina toivonut ihan tosi paljon että saan joskus tytön, ja esikosta tulikin äidin prinsessa. :heart: Sekä pikkusiskossa että pikkuveljessä on niin monia hyviä puolia, etten edes tietäisi kumpaa toivoa. :)
 
IMN
Taatu Minulle auttoi esikoista odottaessa pahoinvointiin säilykepurkeissa myytävä hedelmäcoctail. Vielä kun laittoi jääkaappiin niin oli todella helppoa, sellaista raikasta syötävää :) Suosittelen kokeilemaan!
 
Kiinalaisen syntymäkalenterin mukaan tulisi tyttö, joka onkin toiveissa. Esikoisesta toivottiin poikaa ja poika tuli. :) Tyttö-/poikaoloa ei ole, ei ollut esikoisestakaan. Silloin kyllä pyöri vain tyttöjen nimet mielessä, vaikka poikaa toivottiin.

Ei olla edes esikoiselle vielä kerrottu. Syksyllä kerrottiin, että äitin masussa on vauva, niin poika (2,5v) totesi että eipäs ole. Eikä siellä sitten ollutkaan. En uskalla kertoa, jos sieltä tulee sitten sama "tuomio".

Torstaina ollaan viisaampia, ehkä sen jälkeen poitsulle kerrotaan, jos on kerrottavaa.

Tanyaz & Mini 6+3
 
Täällä ilmottauduttas kans mukaan lokakuisiin, viikkoja laskujen mukaan 5+3, LA 11.10 ja itsellä ikää 23 :) Ihka ensimmäinen lapsi ois kyseessä ja ei tätä meinaa todeksi uskoa, jotenkin niin epätavallinen olo! Kaikenlaiset pelot meinaa kans ottaa vallan, ku lähipiirissä ollut noita keskenmenoja, mutta koitan vaan nauttia tästä hetkestä ja onnen tunteesta ja metästää mahanalkua peilin ääressä ;) Mulla ei muita oireita oo ollu ku rintojen arkuus, turvotus.. ja ne ilmavaivat.... Eka äitiysneuvola varattuna 20.päivälle, jännätään sinne asti!

Niin ja lisäyksenä, että synnytyssairaala ois PKKS :)
 
Viimeksi muokattu:
Ton kalenterin mukaan olisi tulosa poika, no se sopis mulle paremmin kuin hyvin koska esikko on tyttö. Mutta loppujenlopuks ihan sama kumpi tulee kunhan syntyy terveenä.

Hankinnoista kaksosten rattaat on varmaan pakko hankkia koska esikoinen on silloin 1v ja 3kk kun tällä on laskettu aika. Emmaljungan vaunuja oon katsellut jo ja niistä haaveilen. Vinkkejä otetaan vastaan jos joku tietää mitkä olis parhaat. Vaatteita meillä on vaikka toisille jakaa ja kaikki muukin vauvatavara tietysti löytyy esikoiselta. Toinen syöttötuoli sit pitää jossainvaiheessa ostaa mut sillä nyt ei oo kiire. Ja uus kaukalo olis kans toiveissa mutta en sitten tiedä viitsiikö sitä ostaa kun se on kummiskin aika lyhyt sen käyttöikä. Sellanen telakallinen kaukalo olis vaan niin paljon helpompi kuin tuo meidän nykyinen vöillä kiinnitettävä.

Oireita alkaa pikkuhiljaa ilmaantumaan, väsymys, munasarjojen juilinta joka lenkillä ollessa vaan lisäänty. Yöllä heräsin siihen kun pisti oikeaa puolta niin julmetusti mut meni onneks ohi nopeesti.

Neuvola-aika on jo vajaan parin viikon päästä ja täällä tehdään sit vielä tk:ssa myös varhaisultra jossa varmistetaan viikot ja se oli ainakin esikoisesta 8 viikolla, menispä aika pian siihen asti niin pääsis tästä jännityksestä.

Sannuli ja pikku2
 
Ikiäiti ja Lumi tsemppiä ultraan, toivotaan että siellä olis pieni masuasukki:heart:=)

Hankinnoista vielä, meillä on tytön vaatteita PALJON, saatiin mun serkun 70-110cm vaatteita paljon mutta jos tulee poika niin pojalle sopivia on vaan 50-60cm kokoisia. Siitä isommat on jo niin tyttömäisiä ettei pojalle viitti laittaa.

Ja kaksostenrattaat ajattelin hankkia, vaikkakin tuo esikoinen on sitten "jo" 1v8kk eikä niiden käyttöaika välttämättä kauaa kestä niin helpottaa itseä jos saa molemmat tarvittaessa rattaisiin. Käytettynä oon ajatellu hankkivani jos vaan hyvät löytyy, ehkä sitten vähän myöhemmin vauvalle ostetaan uudet yhdistelmät kun esikoinen ei enää rattaissa istu. Muut tavarat on vielä kaikki tallessa, vauvanvaatteita annan siskolle lainaan kun kesäkuussa laskettuaika mutta ne ehtii saada lokakuuksi jo takaisin.

saraheinä+pikkumatkalainen (joka on toivottavasti kyydissä)5+0 poks
 
Onnea uusille plussasta ja tervetuloa! Joukko vain kasvaa.

ikiäiti ja Taatu, tsemppiä huomiseen ultraan. Tulkaahan sitten kertomaan kuulumiset <3

Lumi, minulla myös tiistaina ultra ja kyllä jännittää. Toivottavasti kaikki kunnossa ja matka jatkuisi!

Kiva huomata, etten ole tämän ylipaino asian kanssa ihan yksin. Nyt parin viikon aikana on muutama kilo tippunut eikä plussaamisen jälkeen ole paino noussut. Vatsa on turvoksissa ja pinkeä. Edelleen oireena rintojen arkuus, alavatsan/ alaselän menkkamaiset kipuilut, jotka menevät erittäin nopeasti sitten ohi. Nukkua voisin vaikka kuinka ja paljon. Hui, huomenna taas töihin.

Kahvin juonnista, oletteko lopettaneet kahvin juonnin raskauden ajaksi? Kuinka paljon teillä menee kahvia päivässä? Kun en tiedä pitäisikö se lopettaa kokonaan, vai mitenkä .. Itse en juo kuin töissä max 2 kupillista/ päivä. Siitähän työkaverit heti arvaa jos sen lopetan.

Ei olla kerrottu tästä raskaudesta vielä kuin meidän parhaille ystäville (pariskunta). Joka on tiiviisti ollut mukana meidän elämässä, lapsen teosta puhuttu jne. Kovasti tekisi mieli kertoa, mutta ei taida vielä uskaltaa .. Ollaan 4 viikon päästä lähdössä kahdeksi viikoksi Thaimaahan, jospa sen reissun jälkeen kertoisi ellei aiemmin tule ilmi :)
 
Taatu Tsemppiä sen pahoinvoinnin kanssa! Se voi olla ihan kamalaa kyllä. Mutta muistan kuulleeni, että pahoinvointi kertoo terveestä alkiosta.:) Onnea ultraan!
Little precious Tervetuloa ja onnea plussasta!:)
Tiinu Suositus kahvissa taisi olla noin 2 kuppia, mutta se on henkilökohtaista. Itse olen niin kofuherkkä, että 2 olis ihan liikaa, puoli kuppia on oma maksimi.:) Esikkoa odottaessa join ihan surutta kun alkoi pahoinvoinnilta maistumaan. Ihanaa Thaimaan matkaa! Terv. Ihan vähän kade.(;
 
  • Tykkää
Reactions: Tiinu*
IMN
Kahvinjuonnista Itse juon kahvia n. 4 kertaa päivässä puoli kupillista. En kyllä tiedä tarkoittaako tuo suositusmäärä isoja vai pieniä kupillisia, mutta kovasti toivon että isoja :D Tässä tupakoinnin lopettamisessa on jo niin paljon stressattavaa etten ole edes ajatellut kahvin juomisen rajoittamista.

Tuplarattaista/vaunuista Meillä taitetaan edelleen paljon matkoja rattailla (esikoinen 2,5v, lokakuussa 3v) ja olen ajatellut jos ostettaisiin jotkut 80-luvun kaksostenrattaat parilla kympillä ihan vain mökkeilyä ja kiireisiä aamuja ajatellen. Arkikäyttöön taas ollaan suunniteltu seisomalautaa. En vain jaksa ajatella että noilla pienillä jaloilla jaksaisi pitkästi kävellä :D

Varhaisultra on alkanut kiinnostaa :) Viime raskaudessa sain sen neuvolan kautta rv 9+, mutta nyt varmaan en kun neuvolakin on vasta 8+. Oulussa olisi halvin 50€, joten eipä se kauhean hintaista olisi :)

Pakko vielä kertoa teillekin kaikille, että äitini (joka ei tiedä vielä raskaudesta) oli nähnyt viime yönä unta hautajaisista ja hauta-arkusta. Lähes neuroottisen taikauskoisena oli äityli sitten mennyt lukemaan unikirjasta että tuollainen uni enteilee vauvan syntymää lähipiiriin. Olisi niiiiiin tehnyt mieli kertoa tulokkaasta kun äiti sitä kirjaa selaili, mutta ei, odottelen vielä :)

IMN & nimetön 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Taatu: mulla on nyt perjantaista asti ollu todella huono olo kellon ympäri. Itsellä syöminen auttaa, mutta muuten kyllä on tosi heikko happi. Välillä tuntuu, ettei edes voi puhua, kun pitää keskittyä siihen ettei oksu lennä. Itsekään en usko tämän olevan vatsatautia, koska välillä olo on hyvä. Tosin vaikka syöminen auttaa, niin mitään ei tee mieli. Onko kellään vinkkejä hyviin ruokiin, mitä vois tehdä mieli vaikka on huono olo? Joku mainitsikin sen hedelmä coctailin...ehkä vois huomenna ostaa kaupasta jotain hyviä tuoreita hedelmiä...

Tsemppiä huomiseen ultraan niille, jotka sinne olivat menossa. Tuokaa hyviä uutisia!

-Vimme + unelma
 
Heippa! Uusi odottaja ilmoittautuu. Vähän olen muiden tekstejä lukenut ja paljon on vauvoja tulossa lokakuulle, ihanaa!
Olen 28-v toista odottava ja sairaalana TAYS/Vammala. La kuukautisten mukaan 12.10. eli tänään 5+3.
Esikoinen on 3 v.
Tein tänään vasta testin, vaikka oon kyllä oireista arvannut jo muutama päivä sitten. Oireina tissien turvotus ja kipeys ja oikeastaan se mistä arvasin oli että sinisiä laskimoita on tullut rintoihin näkyviin. Sitten on palelu, mitä tuntuu monella olevan ja usein myös pissattaa.
Semmoista, innolla odotan juttujamme!
Pinusti 5+3
 
IMN Mä olen kans lukenu ja kuullut noista kaikista tarinoista, että jos tekee mieli makeaa koko aika, nii tulis tyttö ja jos tekee mieli suolasta nii poika. Jossain taas luki että yleensä tyttövauvasta oksentaa, mut pojasta ei välttämättä pahoinvointia oo, ku vähäse, jos ollenkaa.

Kahvia en juo ite ollenkaa. Oon joskus juonut, mutta nyt tullut joku kofeiiniherkkyys, koska oksensin aina kahvikupillisen jälkeen kaikki pois. Ja vatta menee ihan sekasin. Siinä meni sit samalla energiajuomatki (onneks).
Meillä lapuissa lukee että 3 kupillista kahvia päivässä olis suositeltu määrä.

Teillä jolla pikkusia on jo, niin minkä merkkisiä vaunuja teillä on ja ootteko ollu tyytyväisiä?
Tuntuu että toi vaunujen hankinta on jotenki hankalaa. Aina muka löytyy joku vika. Haluisin siis yhdistelmävaunut ja niissä pitäis olla edessä kääntyvät pyörät.
Jos on ehdotuksia, nii haluisin kuulla ? :)
Kiitos jo etukäteen :)
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Pinusti Tervetuloa vaan mukaan! =)

Pahoinvoiville ruokavinkkejä Eli juurikin tuo säilykehedelmäcoctail jonka jo mainitsinkin. Säilyke oli itselle helpompaa syötävää oksennusrikkaan raskauden aikana koska tuoreista hedelmistä ei oikein ikinä tiedä ovat makeita vai kirpeitä, pirkka hedelmäcoctail maistui aina luotettavan samalle :D Hedelmien omassa mehussa varmasti terveellisempää kuin sokeriliemessä.
Jos närästys ei vaivaa niin paljasta jauhelihaa tykkäsin napostella kun oli niin ihanan rasvaista. Tuo kyllä voidaan laittaa ruokahimojenkin piikkiin, koska närästyksen uhallakin söin sitä :p
Mitähän muuta.. Jäätelö, varsinkin mehujäät. Ihan vain sokeritasapainon pitämiseksi pidin pillimehuja ja muita sellaisia mukanani joka paikassa. Viilit, varsinkin punainen, olivat myös hyviä. Oikeastaan kaikki kylmä. Nälän edessä keksii mitä vain :D
Ja kannattaa myös muistaa että maitotuotteet neutralisoivat mahahappoja ja voivat sillälailla auttaa pahoinvointiin =)
 
Viimeksi muokattu:
Kahvinjuonnista Mää oon ihan mahdoton juomaan kahvia,aamulla kotona ja töissäkin päivän mittaan useampi kupillinen.Voisi kai sitäkin yrittää hieman vähentää. En muista enään alkoiko edellisessä raskaudessa edes missään vaiheessa kahvi etomaan.


Tupakoinnista
vielä minäkin haluan sanani sanoa. Poltin itse vuosia ja kun edellista lastamme aloin odottamaan eli esikoistamme, ajattelin silloin että lopetan pikkuhljaa,mutta sitten päätin etten todellakaan halua omatunnolleni jos minun vuokseni lapsi tulee siitä jollain lailla kärsimään. Lopetin siis kerralla ja olihan se alkuun ihan kamalaa,olin kiukkuinen,huonovointinen,stressaantunut ja herkkujakin meni niihin aikoihin aika tavalla.En usko että ilman raskautta olisin missään vaiheessa tupakointia lopettanut,jokatapauskessa tupakointi minulla sitten jäi ja kohta 6 vuotta ollut polttamatta. Kovasti toivon että te jotka poltatte saatte lopetettua mahdollisimman pian:)


Kiinalainen syntymäkalenteri
ennusti esikoisesta poikaa,neuvolassa ennustettiin poikaa (sykkeen,mahan muodon,neuvolan tädin vankan kokemuksen mukaan).Sukulais mummot ennusti poikaa,Olimme siis itsekkin sitten varmoja, että poika se varmaan on, kun kaikki siitä niin varmoja on:D Olimme aika ihmeissämme kun sitten kuulimme, että onneksi olkoon tyttö täältä tuli:) Meille sukupuolella ei ole väliä, tosin olisihan se helppoa kun tytölle olisi jo kaikki valmiina:)

Varhaisultra Meillä on eka neuvola vasta 22.3 ja olen nyt alkanut miettimään pitäisikö varhaisultrassa käydä..en hoksannut neuvolastakaan kysellä asiasta. Edelliselä kerralla emme käyneet missään ylimääräisissä, joten olisi kiva kuulla etenkin Oulussa olevia paikkoja,hintoja ja kokemuksia?

Emme ole vieläkään kertoneet muille tästä raskaudesta,luulen että kohta kerrotaan en malta odottaa enään:)

Vadelma82 ja pikkukakkonen 5+1
 
IMN
Vadelma82 Oulusta löytämistäni paikoista halvin oli Meri-Oulun neuvola, jossa alkuraskauden ultra 50€ (korttimaksulla +2€). Ennen on kuulemma saanut sieltä jonkinlaisen sähköisen tallenteenkin mukaan ultrauksesta, mutta en tiedä sitten nykyään.. Googleta, löytyy melko kattavat kotisivut :)
 
Kiinalaisen kalenterin mukaan meille tulisi poika. Esikoisesta kalenteri oli oikeassa :) Mies toivoisi tyttöä ja olihan se mukavaa olla yksi molempia sukupuolia. Jos taas tulisi poika niin olisi paljon vaatteita valmiina. Molemmat kelpaa tai vaikka kaksoset :heart:

Janzku: Ei ole paljon kadehdittavaa tässä turvotuspötsissä :LOL: Jo kerran synnyttäneillä tulee vatsa nopeammin esiin, mutta ei se ole silti mikään söpö raskausvatsa vaan tukalan tuntuinen ilmapallo :D Esikoisesta vatsa pömpötti pikkuisen omaan silmään rv16 ja joskus rv20 se näkyi jo muillekkin. Puoliväli taitaa olla useimmiten se aika, kun vatsa alkaa raskauksissa näkymään. (tottakai kaikki ovat yksilöitä, mutta noin "yleistettynä".)

Ikiäiti ja Lumi olivat ultraan menossa, onnea matkaan ja tulkaahan kertomaan meille heti HYVIÄ uutisia huomenna :heart:

Kahvista: Kahvia saa juoda noin 3,5 kuppia (300mg kofeiinia ja yhdessä "normaalikokoisessa" kupissa on noin 85mg ). Itse tulee juotua ehkä pikkuisen enemmän ja se on ottanut vähän päähänkin jo. Mutta kun se on niin hyvää! Aamulla menee vähintään kaksi isoa mukillista... Tosin laitan melkein puolet maitoa ;) Viime raskaudessa kahvi alkoi etoa joskus alkuraskaudessa ja olin monta viikkoa ilman. Loppuaikana taas pystyi juomaan.

Pahoinvoiville vinkkinä MEHUJÄÄ. Jos ihan oksennukseen asti menee pahoinvointi ja mikään ei pysy sisällä niin mehujää uppoaa varmasti. Hedelmiä voi myös tunkea pakkaseen ja imeskellä, se saattaa kanssa helpottaa oloa. Itsellä pahoinvointi ei ole kovin voimakasta,kun hetkittäin ja menee ohi lepäämällä ja syömällä usein. (tosin jos ehtii äityä pahaksi niin ruoka ei enää auta, ainakaan heti ) Oksentamaan en ole joutunut eikä viime raskaudessakaan tätä tapahtunut, kun kaksi kertaa. Synnytyksessä tosin oksensin useita kertoja :D

Mieliteoista: Tähän mennessä on tehnyt mieli suklaata ja sitten kunnon kotiruokia. Nälkä on kyllä kova ja kokoajan :) Esikoisesta himoitsin sitruunakivennäisvettä ja salmiakkijauhoa, kaikkea kirpeää siis. (tyttöäkö se suklaanhimo eneteilee?? )

Sukupuolesta ei ole sen kummempaa "oloa" vielä. Pojastani olin ihan varma, että on tyttö. Ultrassa ei paljastunut kumpi tulee ja silti odotimme tyttöä. Ostelin siitä huolimatta vihreitä vaatteita ja päivystyksessä äitiyspolilla (ennenaikaisista supistuksista ) saimme sitten poikalupauksen rv32. Että se siitä varmasta tyttöolosta :D En tosin usko, että näin alkuvaiheessa sitä olisikaan vielä, kun hädintuskin tajuaa olevansa raskaana edes :D

Omaan napaan ei sen kummempaa... Pieni flunssa vissiin iskenyt, nenää saa kokoajan pyyhkiä ja öisin herään kun toinen sierain tukossa. Huimaaminen on lisääntynyt, ajattelin siitä soitella neuvolaan huomenna. Epäilen, että korvat ovat tukossa niinkun ekassa raskaudessakin. Tulisipa se aika ultraan pian, olisi niin ihanaa päästä tästä alkuajan piinasta jo... :)

Hömpi rv5+ kai?
 
Mun on pakko lisätä yks juttu tosta kahvista. En siis itte juo, mut oon huomannu et ihmiset jotka haisee kahville tai sellaselle et on juonu useammanki vuoden kahvia, nii etoo mua. Hyi että ku meinaa oksennus lentää. Ja sama on, jos joku keittää kahvia. Tai täällä kotona sitä muutaman kerran on joutunu haistelee, kun mies juo kahvia.
Kyllä huomaa että haju ja makuaisti on parantunu.
 
IMN
Täällä on puolisen tuntia tsiikailtu masua jokasesta eri kulmasta mutta ei näy mitään, eikä tässä vaiheessa kyllä vielä pitäisikään :D Esikoista oottaessa näkyi selvästi jo rv 14 ja maha oli valtava rv 30. Eli olin paras mahdollinen esimerkki siitä että ensisynnyttäjät eivät aina ole pienimasuisia =)

Mutta kai sitä joutaa jo nukkumaan. Huomenna poksuu 5+0! =) :heart:
 
Tervehdys! Uusi ilmoittautuu ;=) Ompas mukavan aktiivinen ja leppoisa pino teillä täällä! Lukaisin jutut läpi pikapikaa.

Täällä meneillään RV 5 tasan, mikäli laskut paikkansa pitävät. Plussasin jo DPO 9 (...ja siitä seuraavat neljä päivää.) Vaikea uskoa vieläkään tätä onnea. Meilläkin esikoista tehtiin 9 kk ja nyt nappasi melkein heti.

Oireina etomista ja palelua. Neuvolaa en ole vielä varannut. Meillä täällä "ulkomailla" missä olen pääsee kyllä naistenlääkärille yleensä hetimiten. En ole vaan itse uskaltanut aikaa varailla, vaan ajattelin odottaa viikolle 7, että näkisivät sitten sydänäänetkin samantien.

Meillä 3 v tytär toivoo pikkusiskoa tai veljeä valtavasti. Joulupukiltakin pyysi vauvaa. En ole vielä uskaltanut hänellekään kertoa, vaan kerromme kaikille ekan ultran jälkeen tai rv 12. Tosin olen normaalioloissa aikamoinen viinisieppo, joten jään kyllä kavereille kiinni pikapikaa.

Ikää 31 v, 2. lapsi matkalla, LA luultavasti 15.10.

- Hyvää yötä!
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet! :)

Kiinalainenkalenteri lupailisi tyttöä. Minulla ei kyllä ole minkäänlaisia tyttö/poikaoloja. Sama kumpi tupsahtaa, kunhan terve vain on :heart: Ja kunhan lokakuulle asti päästäisiin :heart:

( . ) Huihui! Nyt viikon verran minulla on ollut aamuisin pahoinvointia. Ja nyt aamulla kun heräilin, niin ei sitten minkäänlaisia oloja ollut. Hirveästi pelottaa, että joko tämä oli tässä. :ashamed: Mutta toisaalta, kun minkäänlaisia vuotoja ei ole, niin ei ole kyllä peliä vielä menetetty. Alavatsaa pikkaisen nippailee, mutta sehän kuuluu asiaankin.... Kai. Siis muuten rintojenarkuutta edelleen on ja turvotusta vatsassa. Mutta jotenkin oireen katoaminen yhtäkkie säikäyttää... :(

Aika kuluu niiiiin hitaasti, ensiviikon perjantaina vasta se neuvola! En jaksaisi millään odotella...


Sachie & Möllykkä 7+0
 

Yhteistyössä