Lokakuun Onnenmurut 2012 *Huhtikuussa*

Uusi ilmottautuu. Olen kyllä käynyt lukemassa juttujanne jo pitkän aikaa, mutta alku on ollut niin stressaavaa jatkuvien vuotojen ym. takia, etten ole halunnut liittyä mihinkään pinoihin.
Kolmatta lasta meille odotetaan, ikää minulla vielä vähän aikaa 35 vuotta, lapset -04 ja -06. Laskettu aika 14.10.2012 ja synnytyssairaala P-KKS.

Onko teillä kaikilla ollut lääkärineuvola? Ei vaan täällä ole :( Ensi viikolla on rv 15 neuvola, mutta se on ihan vaan terveydenhoitajalle. Kätilö teki nt-ultran, rakenneultran tekee minulle lääkäri esikoisen kehitysvammaisuuden takia.

Nämä kaksplussan sivut on minulle aika uusi tuttavuus, sorry jos ei värit sun muut näy :)

stressihiiri rv 14+2
 
Pikaiset kuulumiset täältä myös! Eilen POKSUI 16 viikkoa täyteen, kova alaselkäsärku on kolmatta päivää kaverina, muuten aika normaali olo, jossei vatsankasvua lasketa :whistle: Tänään multa itseltä kysyttiin et onko perheenlisöystä tulos,tosin tältä kysyjältä oli kysytty sitä et tietääkö hän. Mä oon ollu niin hiljaa ku mahdollista koko raskaudesta et ei hän sitä tienny. Miks ihmees ihmiset kyselee muilta eikä suoraan multa, HÖH!
Mulle vois päivittää poikaolon, katsotaan 15.5 muuttuuko la rakenneultras, johon menenkin 2 kertaa kun pääsen sittenkin onneks myös SatKs:n asiakkaaks myös =)

ikiäiti ja pikkuinen 16+1 tai 17+1
 
kusma: Muistaakseni jomman kumman pitäis kuulua kirkkoon.

Meillä molemmat kuulutaan kirkkoon. Mies myös ihan kait uskookin ja kaikkea, mutta itse olen ateisti (tiedä sit, miks vielä kirkossa olen :confused:). Vaihtoehtona siis tosiaan kuitenkin olis ristiäiset tai nimiäiset, mutta kuten esikoisenkin kohdalla ajattelin, on lapsen helpompi kuulua alunperin kirkkoon ja myöhemmin erota siitä jos haluaa. Jos taas isänsä jälkiä lampsii niin pysykööt sitten siellä, miten vain =) Tässä tilanteessa koitan ajatella lapsen kannalta helpointa tietä...

Minki: Kiitoksia kovasti fb-kutsusta. Minähän se täällä huutelin!

Nyt aluksi oon jotenkin ahdistunut siitä ryhmästä :D Paljon tekstiä ja juttua ja ihan epäloogisessa järjestyksessä. Vielä en ole siellä suutani saanut auki, mutta ehkä mä totun ja uskaltaudun jotakin siellä höpisemään. Pelottava paikka :kieh:

Muhvi: Hui, tollanen vuoto kyllä säikäyttäis mut totaalisesti! Onneks syy selvis ja kuulostaakin ihan järkeenkäyvältä. Tsemppiä sinne ja toivotaan, että vuodot jättäis sut nyt rauhaan =) Tuntuu myös nyt toisen kohdalla, että viikot vaan vilisee ohi! Kohtahan me ollaan jo synnyttämässä ;)

Crocus76: Mullakin olis nimet niin tytölle kuin pojallekin valmiina. Pitää vain vähän suostutella tota miestä pojan nimen kanssa :p

Anime: Hetkeen en ole punninnut itseäni, mutta kiloja on tullut ainakin viisi!!! Mun täytyy nyt oikeesti alkaa tekee asialle jotain tai oon ihan jättiläinen loppuvaiheessa :O

stressihiiri: Mulla oli nyt aika aikasin (rv 12+6), mutta muistaisin esikoisen kohdalla, et olis ollut vasta puolen välin kieppeillä.

Tervetuloa taas kaikille uusille ja onnea hyviä ultrauutisia saaneille :flower:

-TSJ- & Pampula 16+0 (*POKS*)

Ps. Nyt voin (melkein :D) olla jo varma liikkeistä. Pientä tökkimistä ja hiplaamista, ihanaa! :heart:
 
IMN
Pikavastailua :)

Painoa tullut 2-3kg. Vähemmän kuin esikoista odottessa kun silloin oli tullut tähän mennessä jo 5kg. Tosin silloin myös paino tippui yhtäkkiä kolmen kilon verran rv16 tienoilla.

Propralia on minullekin määrätty esiintymisjännitykseen, sekä diapamien korvikkeeksi hammaslääkäripelkoon. Tosin en ole kyseistä lääkettä edes hakenut, olen aika jyrkästi tuollaisia lääkkeitä vastaan.. Siis omassa käytössä, en nyt tarkoita muita moittia! :D Diapamin ottaminen hammaslääkäriinkin oli pitkän harkinnan takana.

En tiedä millaiset käytännöt Oulussa on lääkärineuvoloiden suhteen, kun ekassa raskaudessa olin myös äitipolin ja sikiötutkimuslaitoksen asiakas, joten tuli juostua milloin missäkin tarkastuksissa. Nyt olen käynyt kahdessa lääkärineuvolassa, joista toinen "ylimääräinen", sairauspäivärahahakemusta varten. Ensimmäinen kunnon lääkärineuvola oli rv13.

Oon niin onnesta soikeana kun meidän vauvalle on tulossa niin paljon leikkikavereita :D Yhdellä kaverilla on la kesäkuussa (tosin eivät pitkään aikaan tule olemaan toisilleen "seuraksi"), kahdella muulla kaverilla lokakuussa ja miehen serkun vaimolla myös lokakuussa :) Paljon vauvoja tulossa siis tälle suunnalle :heart:

IMN & Tuutikki 14+3
 
Stressihiiri Ei ole lääkärineuvolaa täälläkään ollut, mutta meillä on näköjään sama synnäri joten käytännötkin tällä alueella siis samat :) Terkkari on ens maanantaina, toivottavasti saan rakenneultra-ajankin :)

Hei toi isyyspaketti alko kiinnostamaan, mitä kaikkea siihen vois kerätä? :p

Ristiäiset ne pidetään täälläkin, sen kummempaa Jumalaan uskomatta mutta siitä numeroa tekemättä, eli ei oikeastaan ole niin justiinsa, oon vaan aina kuulunu kirkkoon ja haluan kirkkohäät sun muuta niin se on ihan itsestäänselvyys :)
 
IMN
Isyyspakettiin olen itse ajatellut koota "isin kulta"/"isin pelikaveri" tms. tuttipulloja, tutteja, bodeja ym. isyyteen liittyvää :) Joskus löysin jostain myös "vauvan omistajan opas"-kirjan ja sen ajattelin myös ostaa. Isovanhemmillekin olen ajatellut jonkin paketin koota johon taas ostan isovanhempien käsikirjan, jossa on lueteltu kaikenmaailman puuhaa ja tekemistä lastenlasten kanssa :)

Ristiäiset pidetään meilläkin. Itse koen uskovani raamatun sanomaan joiltakin osin, mutta en kuitenkaan ole ns. uskovainen. Riippuu ihan kasvatuksesta. Mieheni kuuluu myös kirkkoon ja on armeijassa käynyt rippikoulun, mutta ei juurikaan perusta kristinuskosta. Jotenkin häiritsevää joskus kuunnella miten heidän perheessään nauretaan ja tehdään pilaa uskonasioista, kun ne ovat itselleni tulleet läheisiksi varsinkin isoveljen kuoleman jälkeen. Usko ei kuitenkaan siis vaikuta arkeeni tai ajatusmaailmaani juurikaan. Heh, sainkohan tällä sepostuksella itseni kuulostamaan joltain hihhulilta :D
 
Viimeksi muokattu:
Painosta mulla oli viikolla 8 50.5kg ja nyt 17 viikolla 52,5kg mutta ekasta otettiin 0,5 kg pois vaatteista mutta tästä toisesta ei otettu enää. Eli 1,5 kiloa on tullut 2 kuukaudessa. Se on varmaan aika sopiva kilomäärä? Tää viimeisin kilo on tullut noin viikossa mitä oon käyny puntarilla. Noh ehkä ihan osa johtuu herkutteluista :D

Kävin tänään hakee tori.fi:n kautta taas vaatteita. 23 euroa oli noin 20 vaatetta. Ei siis kovin kallista touhua :)

Kusma ja hattivatti 16+2
 
Tervetuloa mukaan TiitiNasu ja stressihiiri! :)

Meillä tuleva kastetaan esikoisen tavoin ev.lut. kirkkoon. Minä kuulun siihen, ja mies taas erääseen toiseen, vaikkei niiden oppia enää täysin tunnustakaan. Esikoisen ristiäisten yhteyteen haluttiin myös meille avioliiton siunaus, oltiin siis menty ennen esikon syntymää maistraatissa naimisiin. Eikä pappille ollut mikään ongelma ettei mies kuulu kirkkoon. :)

Minä hommasin neitiä odottaessani miehelle synttärilahjaksi isyyspakkauksen. Siinä oli isin prinsessa -body, pullo Jallua, sisua, suklaata, energiajuomaa, laastareita, "vauvan omistajan opas" -kirja, Juoppissarjasta Vaippaihottuma -kirja, Super Isi -t-paita, tutti, kylpyankkoja, mitähän vielä.... :D Sit kun silloin oli sitä aikaa väsäsin vielä "ohjekirjan" pakettiin. Siis ihan itse väkersin koneella joka tuotteesta pienen kuvallisen esittelyn, huumorimielellä ja kasasin ne ihan oikeaksi vihoksi! :D Tällä kertaa ehkä jotain yksinkertaisempaa...

-Minki ja pikkusisko 15+4-
 
Lisäilenpä minäkin hieman kuulumisia.

Ristiäiset pidämme varmaankin, kun esikollekin pidettiin. Mies ei enää kuulu kirkkoon, mutta itse olen ihan tapauskovainen ja pidän tuota jotenkin ennenkaikkea kauniina tapana- en niinkään läpeensä uskonnollisena asiana. Mutta kai sitä hieman lapsenuskoa on vielä jäljellä mullakin ;) Kummeja ollaan vähän mietitty, mutta ehdokkaita ei hirveästi ole. Esikon kummeista kun suurin osa on hävinnyt kuin tuhka tuuleen, joten ei ajateltu hirveästi panostaa tähän asiaan...

Lääkärineuvola olisi perjantaina vaikka viikkoja kasassa vasta 15+ jotain ja asun pääkaupunkiseudulla. No, ehkä sitten seurava onkin vasta joskus 30+ viikoilla....Itse en välttämättä olisi halunnut mitään tarkastusta vielä tähän väliin, mutta samapa tuo on käydä. Olen alkanut myöskin tuntemaan liikehdintää tahi supistuksia tuolla alavatsalla, joten ehkä se on ihan jees käydä tsekkauttamassa tilanne.

Äitiysvaatteita olen jonkin verran katsellut, vaikka ihan normaalit farkut vyötärön pidentimen kanssa on päiväkäytössä.Onhan se vatsa kasvanut, mutta ei ole suinkaan niin iso kuin turvotusaikoina :)

Itsekin voisin tuohon fb-ryhmään nyt liittyä, joten laitan sulle Minki yksityisviestiä?
 
Meille tulee nimiäiset. Vanhemmista me molemmat kuulutaan kirkkoon, minä en usko, mies uskoo. En tiedä miksi kuulun edelleen kirkkoon? No, joka tapauksessa, meistä on parempi idea että lapsi saa itse kuulostella uskonasoitaan, ja esim. rippikoulun yhteydessä ottaa kasteen, jos kokee sen tien itselleen sopivaksi. Ja kyllä muuten oli elämänkatsomustunnit meidän yläasteella ainakin NIIN paljon mielenkiintoisemman kuuloisia kuin omat ussantunnit aikoinaan... Ettei siinäkään varmaan ihan vikaan oppi mene.

Mulle itselleni on ollut kahdesta kummistani vaikean elämätilanteen aikana uskomattoman suuri apu. Kummiksi suosittelisin valitsemaan ehkä itseä nuoremman henkilön, jos vaikka teille vanhemmille joskus sattuu jotain kamalaa.

Tänään ekaa kertaa äitiysfarkut jalassa ja voi AUTUUS miten ihanaa kun vatsaa ei purista! Vaikka ei se kovin iso tuo maha ole, mutta ehkä sitten turvonnut enemmänkin.

Anime lumipyryssä ja 13 + 4.
 
Neuvolakuulumisia::heart:
Tänään oli käynti ja viikkoja nyt 16+2. Painoa tullut lisää 0,5 kiloa, kokonaisuudessaan 1 kg.

Ajattelin että hemoglobiini olis alhainen kun on väsyttänyt niin kovasti, mutta se oli 138!

Pentusen sydän sykki tahtiin 146, neuvolantäti povasi sykkeiden perusteella poikaa, ja poikaolo on ollutkin! Ihanaa oli taas kuulla syke, ja että kaikki on kunnossa.

Verenpaine oli vähän alhainen 105/62, joten määräsi syömään salmiakkia (IHANAA!!) Mulla on ollut koko raskauden aivan järjetön salmiakkihimo, ja olen joutunut sen syöntiä rajoittamaankin. Nyt siis hyvillä mielin irtsarikauppaan. :)

Liikkeitä on tuntunut jo jonkin verran, pieniä hipaisuja ja muljahduksia. Täti sanoikin että uudelleensynnyttäjät saattavat jo näillä viikoilla tunnistaa.

Seuraava neuvola varattiin jo kolmen viikon päähän, koska mulla noita harkkarisupistuksia on jo sen verran.

Onnellinen Lakukissa ja pentunen 16+2
 
Pikaiset kuulumiset :)

Pahoittelut suuren menetyksen kokeneille :(

Vadelmalle onnittelut tuplista!

Kiirusta pitää, hyvä että tänne ehtii kääntymään. Melkoisen mukavasti aika kuluu. Massu on kasvanut somasti, mutta ei ole vielä turhan iso että häiritsisi olemista. Omasta mielestäni on vielä kovin pieni. Muistelisin että esikon kohdalla oli jo isompi tässä vaiheessa. Painonnousukin ollut tosi maltillista. Painon omalla vaa'alla mitattuna eilen vielä 52,8 kg. Nousua noin kilo viimeisen kuukauden aikana, mutta katsotaan mitä neuvolan mittari sitten näyttää.

Vauva potkuttelee jo kovasti. Liikkeet alkoivat tuntua selvästi viime viikonloppuna, eli tuolloin viikkoja oli 15+0.

Päänsäryt vaivaavat täälläkin säännöllisin väliajoin ja viimeeksi sain karkotettua Panacodilla. Yritän ensin aina Panadolia, mutta on yleensä tulokseton. Hierojalle olisi kyllä mukava päästä, varmasti jumeja löytyy istumatyön ansiosta.

Sama tilanne miullakin kuin Lumella! Juuri tänään on valittu äitiyslomatuuraaja, jonka olisi tarkoitus tulla oppiin toukokuun aikana riippuen siitä miten pääsee irtaantumaan nykyisestä työstään. Inhoan sijaisten opettamista, joten en mitenkään innolla odota sitä, mutta välttämätön paha jotta pääsee itse irtaantumaan.

Nyt kotiin ruokapatojen ääreen!

LumiLinnea ja pikkukakkonen 15+5
 
Yksi uusi ilmoittautuu! Tämä kaksplus minulle aika uusi, alku viikosta vasta kirjauduin. Eilen löysin tämän ihanan ketjun, kävin läpi melkein kaikki kirjoitukset! Ihanaa että laöysin teidät!

LA 24.10 HYS , ensimmäistä odotetaan! Ikää löytyy 24vuotta (87vuonnasyntynyt)

Ensimmäisessä ultrassa kävin kaksi viikkoa sitten, ja yksi siellä liikkui hirmuisesti.
Toinen ultra on ensi viikolla, siinä katsotaan se niskan turvotus, en muista oikeaa nimeä tälle.

Ensimmäisen neuvollakäynnin yhteydessä täti laittoi jo suoraan lähetteen hyvinkäälle, aikaisemman veritulpan takia. Joten ensi viikosta alkaen joudun aloittamaan klexane hoidot koko raskauden ajaksi... :/

Sokerirasituksessakin kävin viime viikolla, ja kaikki oli normaalia eikä diabetesta ollut :) vielä sitten joutuu heinäkuussa käymään toistamiseen... :/

Se sikiö poikeavuus testikin tehtiin, ja vasitauksena tuli ei kohonutta riskiä...
Pahoittelen etten vielä tiedä (muista) kaikkien juttujen nimiä, mutta eiköhän ne gässä tule.. :)

Zesi 13+1
 
Ihanaa, pahoinvointi alkaa laantumaan! Mutta väsymys on ja pysyy, aika kamalaa kun ei iltaisin jaksa mitään tehdä kun on niin hemmetin väsynyt :| noh, jospa se tästä.. maanantaina on neuvola niin siellä sit näkee et onko hemppa laskenu kuinka alas. Viimeksi se oli 117 eli varmaan saan rautakuurin. Yöks.

Onko ihan normaalia että paino ei nouse vielä näillä viikoilla? Alussa paino nousi kaksi kiloa mutta nyt olen kuukaudessa laihtunut noin 1,2 kiloa. En laihduta enkä väsymykseltäni ole jaksanut edes liikuntaa harrastaa. Ja täytyy myöntää että en kieltäydy herkuista :) Vyötäröllä on ylimääräistä jo omasta takaa joten ehkä tää on normaalia sittenkin?

Uus oire on ilmaantunut - itkuherkkyys. Olen aina ollut herkkä ihminen mutta nyt tää menee jo yli ymmärryksen.

Lena ja Onni 13+0 :heart:
 
Kiva kun saadaan uusia mukaan jutustelemaan, tervetuloa kaikille :wave:

lena- tuo painon tippuminen voi johtua siitä että turvotus lähtee pois ja ylimääräinen neste poistuu kehosta, sillonhan painokin laskee. Ei siitä vielä kannata huolissaan olla, varmasti vauva saa tarvitsemansa kun kuitenkin syöt etkä laihduta :)

Tänään aamulla sohvalla olin puoli-istuvassa asennossa niin tunsin ensimmäiset oikein kunnon liikkeet, muutaman kerran ollut aiemmin sellasta pientä "perhosen siipien havinaa" mutta ei montaa kertaa. Siis piti oikein ääneen naurahtaa kun tajusin että mikä siinä alavatsan kohdalla noin nykii :D :heart:

muhvi ja matkis 13+4
 
Tervetuloa uusille!

Ja suuret pahoittelut surun kohdanneille.

Tänään oli eka neuvola nt-ultran jälkeen ja kuunneltiin sydänääniä. Voi juku et oli IHANAA! Se on ihan uskomaton tunne kyllä ku kuulee ja kokee raskauden konkreettisesti. Muuten ei tässä vaiheessa kauheesti muusta huomaa itekään raskautta ku pyöristyneestä masusta ja virtsaamisvaikeuksista. Onko muilla ollu ongelmia virtsaamisessa? Mulla on sellainen ongelma ku rakko on täysi, niin tuntuu et tarttis istua pytyllä 10 min et sais rakon lirutettua tyhjäksi. Pissaa ei vaan yksinkertaisesti tuu kunnolla. Neuvolan kätilö sanoi, et johtuu vaan siitä ku virtsarakko jää sinne vatsalihasten ja kohdun väliin. Sitä olin vähän itekkin ajatellu.

Nyt varattiin myös aika ekaan sokerirasitukseen, joka on vappuaattona..jippii...NOT! Ja toinen tehdään vielä myöhemmin, koska mun äidillä on aikuisiän diabetes. Oon vaan kuullu kauhutarinoita litkusta joka täytyy juoda, et se on kamalaa kuraa. Kokemuksia tästä?

Ihanaa loppuviikkoa kaikille ja nautitaan kaikki raskaudesta täysin rinnoin!

Apina25 & tiitti 16+1
 
Terve taas kaikille!

Tänään oli 2. neuvola ja kaikki kunnossa. Tässä välillä ehti jo aivot kehitellä vaikka minkälaisia harhakuvitelmia, kun kertakaikkiaan kaikki raskausoireet katosivat - no, rinnat on isot ja ne pysyi, mut muuten - ja kun tuo masukaan ei ole vielä (ainakaan minun mielestäni) kasvanut. Vatsan alueella aina ollut alhaalla tuollainen outokumpu, joten itse en ainakaan vielä huomaa eroa. :D

Pikku kaverin sydän sykki vauhdilla noin 150. On se hienoa, kun on laitteita, joilla "harhaiset" äidit saadaan takaisin raiteilleen ja uskomaan, että kaikki hyvin. Mulla istukka on kohdun etuseinässä ja aika alhaalla. Nt-ultrassa kuitenkin lääkäri totesi, että tulee nousemaan kohdun suulta eli ei pitäisi aiheuttaa mitään kummia kommervenkkejä. Sydänäänien kuuntelu vaan oli enimmäkseen sellaista viuhkinaa. Miestä lainatakseni kuin "tuuli veneen vanteissa"... Pääasia, että jotain kuului ja että kaverin "koti" kasvaa odotetusti.

Painoa on nyt kertynyt pari kiloa lisää. Saattoi kyllä osittain johtua aamun isosta tankkauksesta ennen neuvolaa. ;) Toisaalta, kun kaikki oireet on kadonneet ja olo on tosi energinen, olen myös innostunut lenkkeilystä -- pitkästä aikaa. Vielä, kun saisi nämä nuhat ja flunssat pois kropasta. Kaikesta tästä huolimatta - tai sitten vuoksi - hemoglobiini oli jopa noussut ensimmäisistä verikokeista. Samoin kaikki muut tehdyt kokeet oli kunnossa, jopa maanantaina tehty sokerirasituskin. Toinen edessä sitten myöhemmin.

Jotenkin harmittaa kertoilla omasta über hyvästä olosta, kun täällä on mukana porukkaa, jonka olo ei niin kehuttava ole. No, lohduttautukaa sillä, että paisun tästä loppuraskaudesta varmasti ihan uskomattomiin mittoihin. Sukurasite!!! :LOL:

Lumi ja LumiLinnea: mulle on kans sijaisen tai oikeastaan kollegan haku käynnissä ja opastusta pitäisi päästä tekemään mahdollisimman pian. Menee kuitenkin todennäköisesti kesäkuun alkuun ennen kuin ko. henkilö voi työnsä aloittaa. Eipä tuo perehdyttäminen minuakaan oikein kiehdo. Mut tehtävä se kai on...

Nyt vien keijukaisen keveän mieleni takaisin töiden pariin.

Minnuli 77 ja pikku kaveri 14+6 (huomen "poks")
 
Virtsaamisongelmat: Minulla myös tuo riesana. Jos en jaksa tai ei ole aikaa liruttaa rakkoa tyhjäksi niin 10 min päästä viimeistään tuleekin jo kunnon lirut vaikka tosiaan juuri olisi käynyt :stick: Varsinkin jos on juonut paljon niin tuo häiritsee todellakin ja kohtukin alkanut painamaan enemmän jotenkin tuota rakonseutua kuin aikaisemmin, eli pissahädän tunne on milteinpä jatkuvaa täällä:O
 
SOKERIRASITUS Itse kävin viime viikolla sokerirasituksessa, juuri isän diabeteksen takia. Siis se litku on aivan järkyttävää, muta kyllä sen juo :) sen jälkeen saa pikku lasin vettä että sen äkkömaun saa pois, ja kun olet juonut sen vaikka tulisi pahaolo, niin älä missään nimessä mene oksentamaan. Sillä jos oksentaa ni rasituksen joutuu tekemään uudestaan..

Mutta litkua ei siis ollut onneksi paljoa, muistin että sitä olisi ollut enemmän! :) niin semeni nopeasti, varaa vaan jotain lukemista sinne mukaan kun joutuu sen 2-3 tuntia siel istumAn :)

Virtsaamisongelmat minulla tuo sama, että saa istua tosi kauan siel... Aikoinaan mulle opetettii kun oli virtsaamisongelmia niin pissaamaan oikein...
Tämä varmaa monelle tuttua, mutta muistan aina sen mitä se täti siellä neuvoi.

Eli virtsaamisen jälkeen (jos virtsaaminen lopunut) vie kroppaa polviin päin, niin kos siellä olisi vielä lisää virtsaa niin se tulee pois. Varsinkin lihavilla ja raskaana oleville tätä suositteltiin kun se rakko painaa.. Näin ei kellekkään pitäisi ainakaan tulla niitä isoja ongelmia. Kokeilkaa jos auttaa :) eihäan kaikille välttis auta...
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille=)

Sokerirasituksesta musta se litku maistu kokikselle eikä ollut pahaa, tosin ihan äklömakeaa niin ei olis tehnyt mieli tosiaankaan juoda enempää. Kävin 2 kertaa sokerirasituksessa viimeksi kun sf-mitta oli tosiaan niin iso että varalta piti käydä mutta kaikki oli ok. Nyt en vaan tiedä saanko pidettyä sitä sisällä kun oksennan kaikesta makeasta, karkista, jäätelöstä, suklaasta, jugurtista, mehuista, limsasta... Neuvolalääkäri kyllä mietti että katsotaan tarviiko mun käydä ollenkaan kun viimeksi kaikki oli ok mutta kyllä ehkä tuntuis varmemmalta jos kävis kuitenki, eihän sitä koskaan tiedä. Mutta jos alkaa oksettaa niin mulla se on niin voimakasta että oksennus vaan tulee, en voi mitenkään estää.

Painosta mulla paino tippui 2kg tuon oksentelun takia ja siinä on pysynyt. Maha ei kyllä pienentynyt siitä yhtään, päinvastoin. On tietenki ihanaa että se kasvaa nopeasti mutta kyllä se on sitten loppuraskaudesta huono, ainakin jos yhtä valtava tulee kuin esikoisesta. Ja kun ultrassa ihasteli että näkyi hyvin kun kohtu oli ihan edessä niin tuskinpa sitä voi välttää. Pelkään sitä jo vähän, vaikka muuten olo ei ihme kyllä ollutkaan tukala ja kävelemäänkin pystyin ihan hyvin. Mutta kyllä se oli valtava... Nytkin on jo yhtä iso kuin mitä kaverin maha vaikka on 11vk edellä! Voi että...

Meille tulee kans ristiäiset, kai tavan vuoksi. Molemmat kuulutaan kirkkoon. Naimisiin ollaan menossa kuukauden päästä (hui!) aluksi oli kirkko varattuna elokuuksi mutta raskauduinkin heti niin pitää vähän aikaistaa. Mulle on nyt ihan sama menenkö raskaana naimisiin vai en, pienet häät on kuitenkin joissa tuskin alkoholia otetaan, pitää juhlistaa sitten myöhemmin kunnolla jos siltä tuntuu. Ja ennen tuota toista lasta kuitenkin halutaan mennä.

Mulla tää oksentelu ei ole vieläkään loppunut, päinvastoin nyt alkaa jo aamusta. Taitaa tämä olla pienin ikäero mitä meille tulee (haaveissa vielä 2 lisää) kun välillä on tuntunut vaikealta laittaa lapselle ruokaa/syöttää/vaihtaa vaippaa oksupussi toisessa kädessä. Onneksi on jo sen verran "iso" että leikkii itsekseenkin niin ei tarvi viihdyttää kokoajan eikä kannella paikasta toiseen kun konttaa. Olin kyllä varautunut tähän että eiköhän tästä selvitä mutta taitaa jatkua ihan loppuun saakka.

saraheinä&pikkukakkonen 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: Zesi
Meilläki oli täksi vuodeksi häät suuniteltuna, nyt ku vauva tulee niin piti kiirehtiä ja aikaistaa, eli me mennään kesäkuun alussa naimisiin, niin ei tarvitse isolla masulla tansahdella :D

Meillekki tulee ristiäiset.

Sokerirasituksest joo ne siel sano et sitä saa myös jossain kolanmakusena. Mutta mullaoli perus vesisokeri litkua :D
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Sokerirasitus tehtiin mulle viime raskaudessa. En oikeastaan tiedä miksi, olin niin monesta eri syystä osastolla vuodepotilaana etten edes kaikkia vaikeuksia muista. Mutta se "kokiksenmakuinen" litku maistui rv37, kokopäiväpahoinvoinnista kärsivän suussa ihan puhtaalle viinalle, ja koska mitään ei ollut saanu syödä edellisen illan jälkeen niin olo oli aivan järkyttävä! Voi sitä onnea kun sain tuon testin jälkeen syödä jogurtin. Tällä kertaa ei tarvitse kuulemma sokerirasitukseen mennä, kun ei viimeksikään ollut mitään "vikaa". Ellei sitten tule jotain syytä eteen. Toivottavasti ei :D

Aijaa.com - 10035517
Tässä nyt vielä masukuvaa eiliseltä. Hieman nyt "napakoitunut", kun ei ole enää turvotusta ollenkaan. Hassua miten maha näyttää sivusta paljon pienemmältä kuin ylhäältä katsottuna, en oo varpaitani nähny vähään aikaan :D Ja masu jälleen tosi ylhäällä, niinkuin viime raskaudessakin. Osaako joku kertoa mistä johtuu?

IMN & Tuutikki 14+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä