+++LOKAKUUSSA PLUSSAAVAT, marraskuuta suunnittelevat+++

Ilmoitathan listaan tulevat lisäykset/muutokset selkeästi erillään boldattuna ja/tai eri värillä, kiitos.





KUUMEILEVAT
Nimimerkki........Kiertopv:t.............Ikä........Toive.......Yritys
iloksi..................kp103/?...........28v......1.lapsi........yv5+
Astral.................kp40/28-30.......30v......4.lapsi.......yk1
mirkku76...........kp39/34-49..................3.lapsi........yk3
Keltakukka........kp28/14-49........28v.....1.lapsi.......yk1
Tiituliini.............kp26/28-29........35v.....1.lapsi.......yv4
Kati82................kp24/28-37........29v.....3.lapsi.......yk6
Metku................kp24/22-27..................3.lapsi.......yk6
Tyllerömamma....kp22/28-31..................2.lapsi.......yk 6
Jensar................kp20/35............32v.....2.lapsi........yk17/19ku1
iltatähti-80..........kp19/25-28........31v.....4.lapsi.......yk10
Barbamama35.....kp18/23-28.......36v.....3./4.lapsi...yk14
Ellamae...............kp14/34............33v.....6.lapsi.......yk1
Lara_84..............kp14/26............27v.....1.lapsi........yk2
macy gray..........kp14/31-35.......31v.....2.lapsi.......yk22
Sunflower11.......kp9/26-35...................3.lapsi........yk10
MolliMelooni.......kp9/28..............33v.....2.lapsi.......hyk2(yv4,5)
rontti1................kp5/30-31.........28v.....2. lapsi.......yk5
marica30.............kp2/33..............30v......4,lapsi.......yk4




TAUSTALLA
Green Lady & Viulu & myrskytuuli & Ngale & tattoomam & PieniTytönTylleröinen & AiraM & *Justiina* & Laurelle & Sinderella & nepari80 & öttiskä & pänä & Kauniina Päivänä Tuut & Paulette & Hope-72 & InkeriIisakki & *Fiona* & Maisa77 & Zanca & Seikkailija_Dora & mmmia & Jasuliini82 & PIKKUVIIKINKI & Pumpuli-81 & Ansku83 & Tiuhti83 & Minttu76 & Tuuska & pikkumy




PIINAILIJAT

mirkku76.............dpo5
macy gray...........dpo-1




HAAMUILIJAT





PLUSSANNEET 2011 helmikuu:
Pikku-Saara 1.2., Neiti-81 6.2., koiksa-79 8.2., Gabrielle 9.2., Matilda-08 11.2., Epa_88 21.2.

PLUSSANNEET 2011 maaliskuu:
MiiJane76 10.3., EevaN 25.3., Mariel85 26.3.

PLUSSANNEET 2011 huhtikuu:
äiti x4 4.4., Viena 8.4., mileon 12.4., Mango86 17.4., Miimau 21.4., Camilla31 24.4., Jul 24.4., Viola30 27.4.

PLUSSANNEET 2011 toukokuu:
Maira 11.5., Lisey 16.5.

PLUSSANNEET 2011 kesäkuu:
Rhonda74 23.6., Emmuska10 25.6., Viola30 27.6., PIKKUVIIKINKI 29.6

PLUSSANNEET 2011 heinäkuu:
Minnarun 2.7., Bla-bla, SiSa78, xamora, Midia

PLUSSANNEET 2011 elokuu:
Lintsa, vomppis, Hanspili

PLUSSANNEET 2011 syyskuu:
LepikonHeta 4.9., Tuulia81 8.9., kissendaal 10.9., DingeLiDong 21.9., pillipöllö 23.9., Sanmar82 27.9.

PLUSSANNEET 2011 LOKAKUU:




Tervetuloa uudet ja vanhat! :wave:

Listaa päivittää: MolliMelooni

Listalla näkyvät tiedot nimimerkin lisäksi:

kp??/?? tai kp??/??-?? = Meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus.
??v = Kuumeilijan ikä
?. lapsi = Monettako lasta yritetään
yk? = Monesko yrityskierto meneillään (Jos yritystä on ollut pitkään, voi merkitä myös vuosina = yv) Yksi kierto on kuukautisten alusta seuraavien alkuun kierron pituudesta riippumatta.
Yk?/? voidaan merkitä silloin, kun yritys jatkuu keskenmenon takia (Ensimmäinen luku on meneillään oleva yrityskierto ja jälkimmäinen yrityskiertojen kokonaismäärä. Plussakierto ja raskausaika lasketaan yhdeksi kierroksi)
km? = yrityksen aikana tapahtuneiden keskenmenojen määrä
(ku = kohdunulkoinen, tm = tuulimuna)

Piinailijoiden lista:
dpo? = Päivät ovulaation jälkeen (Days Past Ovulation). Ovista tikuttavat voivat ilmoittaa plussapäivän (ovistestiplussa = dpo -1)

Kysymysmerkit tarkoittavat numeroita.

Pontevia plussapuhureita!

 
Viimeksi muokattu:
hah hah haa..minä täällä taas. pikkasen on jo parempi mieli =) kamu tuossa piristi että elä huoli siula on siellä kaksoset kölliny ja toinen vaan tuli pois (äidin äidillä on kahet kaksoset mut miun äidillä tai sisaruksilla ei ole yhtään) mut empä jaksa tuohon uskoa mutta kyllhän tuo ajatus hetken "lämmitti" :LOL:;)
 
  • Tykkää
Reactions: MolliMelooni
Voi vitsi MolliMeloonilla on kyllä kauhea työ ylläpitää tuota listaa! Kiitokset siis siitä!

Täällä on nyt kaikki mahdolliset "raskausoireet" kadonneet, joten odottelen tätiä saapuvaksi ensi viikon aikana. Saako näin aloittelijana kysäistä, mistä tuo täti-sana on saanut alkunsa?

Ainiin ja tuossa viime kuun ketjussa macy gray kyseli, onko mun kierron heittelyä tutkittu, niin ei sitä kyllä ole. En ole aiemmin (hölmönä!) ajatellut, että se olisi mitenkään poikkeavaa/vaarallista tms. Mutta katsotaan nyt, josko tämä tästä silti onnistuisi.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset Mollimeloonille!

Rontti1: Tsemppiä ja toivottavasti kaikki selviää parhain päin

Mulla alkaa loppua ymmärrys noiden Davidin ovistestien kanssa. Nyt ois kp 11/26 ja kolmatta päivää tässä tikuttelen, mutta saan vain ihan haaleita viivoja / haamuja, vaikka pitäsi jo näyttää plussaa. No peittoja on ainakin heiluteltu eilen ja tänään oli ovis tai ei. Jatkan vielä tikuttelua pari päivää jospa viiva tummentuisi. Jotenkin olen ajatellut että tietysti ovuloin joka kierrossa, koska kierrot olleet todella tarkasti tuon 26 päivää, mutta alkaa epäilyttää sekin.

Nyt plussia kehiin tytöt eikös vaan!!
 
Pikaisesti yritän kirjoittaa, ennen kuin tyttö herää päiväunilta.

Mollimeloonille kiitokset uudesta pinosta! Vaikka pakko kyllä myöntää, että mieluummin liittyisin jo toiseen pinoon tuonne odottajien puolelle...

MG ja rontti sekä jensar halit. Toivottavasti Marica30:n tätikin jo tulisi, tai sitten se mieluisampi uutinen, eli plussa. Keltakukka en tiedä ollenkaan, mistä tuo täti-nimitys on tullut, mutta yleisesti sitä tunnutaan käyttävän täällä palstoilla. Muille tsempityksiä, peitonheilutusintoa, plussatuulia - ja hei, mahtavat plussatuulet ovatkin puhallelleet syyskuussa, kaikille plussanneille onnea oikein paljon :heart:!

Olen käynyt lukemassa juttuja täällä oikeastaan päivittäin, mutta jotenkin koko yritystouhu on alkanut ärsyttää itseä niin paljon, että en ole saanut aikaiseksi kirjoittaa. Jälleen kerran mennään kiertopäivissä lähellä/tasan (??) kahtakymppiä, ja ovistestit ovat näyttäneet melkein plussaa, mutta ei nyt selkeästi ole ainakaan vielä ihan plussaa tullut. Yk 6 ja tosiaan ärsyttää: niin se aika vaan kulkee, kun keväällä aloitettiin yritys, ja silloin siitä oli jo varovaisen varma, että ainakin kesällä olisi jo raskaana. Noh, kummasti tässä syksyyn ja talveen päin mennään, enkä usko, että näillä meikäläisen hormoneilla (heittelevillä kierroilla, myöhäisellä oviksella ja alle 10-päiväisellä luteaalivaiheella) paljoa vauvoja tehdään.

Eniten varmaan ärsyttää - tietenkin sen lisäksi, ettei itse ole raskautunut - oma katkeroitunut suhtautuminen jatkuvasti kuultaviin raskausuutisiin. TOTTAKAI olen onnellinen ja iloinen toisen puolesta kuullessani raskausuutisen, ja eihän TOISEN raskaus ole minulta pois, mutta silti mieli on uutisen jälkeen ihan maassa ja hyvä ettei saa itkua pidätellä. Olen totaalisen kyllästynyt tällaiseen katkeraan kateuden fiilikseen toisten onnesta :(. Onneksi sentään fiilis ei ole ainakaan vielä levinnyt palstaplussiin, vaan ilolla täällä jännäilen ja iloitsen aidosti muiden kanssa hyvistä uutisista :D

Jotain hyvää tännekin: sain varatuksi lääkäriajan terveysasemalle neuvolaterveydenhoitajan suosituksesta, jospa saisin jotain hormonaalista tukea näihin kierron heittoihin ja muihin "ongelmiin", jotka nyt ilmeisesti ovat estämässä raskautumista. Aika meni tosin tuonne marraskuun alulle, joten sitä odotellessa.

Yritän vähän aktivoitua palstailun suhteen ainakin sitten, kun oma v***tus tästä toivottavasti vähän laantuu.

Anteeksi valitusvirsi. En mä normaalisti ole näin negatiivinen! Ihan totta! =)
 
Nimityksestä täti: Jostain joskus luin että Englannissa käytetää kuukautisista myös nimitystä Aunt Flo...Sitä en kyl tiiä miks! :D Mut aunthan on suomeksi täti niin jos se siitä sitten tulis! =) Ja pitihän sitä kuitenki vähä googlettaa niin meidanperhe.fi sivustolla joku sanoo näin: Aunt Flo on siis Yhdysvalloissa keksitty lempinimi. Englanniksi flo ja flow (vuoto) lausutaan samalla tavalla.

MolliMeloonille kiitoskiitoskiitos päivityksestä! Täällä taas oon taustailusta huolimatta huutelemassa! :D
 
Kiitos Tyllerömamma ja Ansku83 täti-sanan avaamisesta :) Mielenkiintoinen tausta.

Tuntuu, että aloin tänään vasta ymmärtää tätä hommaa, kun tuhruttelut alkoi. Ekaa kertaa iski tajuntaan se, että ei tämä niin helppoa sitten tulekaan olemaan. Lämpimät halaukset ja ajatukset kaikille, jotka ovat joutuneet yrittämään jo pitkään! <3
 
Keltakukka > Ei se vaarallista olekaan, mutta haittaahan se yleensä raskautumista. Syy kannattaa tutkituttaa ihan jo sen vuoksi, että voidaan paremmin löytää sinulle sopivat avut. Monilla Terolut auttaa kierrot säännöllisisksi eikä muuta tarvita, mutta joskus sitten tarvitaan enemmän. Me yriteltiin 10kk ilman apuja ja sitten sain nuo Terot, koska kierrot heitteli pahasti. 13kk taisi olla takana yritystä lähetteen lähtiessä joulukuussa ja keväällä ehdittiin hoitaa kaksi kiertoa. Esikoinenhan nappasi luomusti ekasta kierrosta, joten osaa se joskus onnistaakin. Silloin mulla tosin oli säännölliset kierrot ja vain yksi kierto väliä hormonaalisen ehkäisyn lopettamisesta. *muoks toiseen pinoon kuuluva pois* (Pahoittelen sekoiluani :D)

MolliMelooni > Kiitos uudesta pinosta! :flower:

Omaan napaan kuuluu hyvää. Eilen kontrolliultrassa näkyi n. 17mm folli ja limiskin oli jo n. 11mm. Illalla pistin vielä Puregonia ja tänään oli irroituspiikin vuoro. En muistanutkaan, että Pregnyl maksaa vain muutaman euron, kun aikaisemmin olen aina ostanut muitakin lääkkeitä samalla. Testejä en ostanut lisää, sillä kaapissa pitäisi olla ainakin kaksi Pregcheck-liuskaa ja digi. Luget tulee loppukiertoa tukemaan kahden viikon ajaksi ja sitten odottelen alkaako vuoto vai ei. Yritän olla testaamatta ennen kuin olen odottanut, alkaako vuoto viimeistään kolmantena päivänä Lugejen lopettamisesta. Tuskin maltan, mutta onhan se hyvä tavoite olla. :D Nyt sitten vain odottelen miestä työreissulta kotiin ja puuhiin pääsyä. Sen jälkeen koitan piinailla piinattomasti, joten saatan pysytellä taustalla keskustelusta.

Mulle voi merkata listaan 4.10.2011 kp13/31-35 ja dpo-1/2. :D Ovistesti ei näyttänyt vieläkään plussaa, mutta ovis tapahtuu 36 tunnin kuluessa Pregnylistä, joten jompi kumpi luku on oikea. Tarkentelen myöhemmin, jos ajankohta selviää oireiden perusteella.

Plussatuulta kaikille ja erityistsempit alkukiertoon tipahtaneille!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Minnarun
Jiihuu! Oli pakko tulla tänne hehkuttaa, että sain aamulla ovistestiin tasavahvat viivat. Olen tikuttanut varmaan jo viikon ja tähän asti on ollu aika haamulaisia. Laskujen mukaan ovis ois pitäny olla eilen, mutta sepä onkin sitten vasta edessä päin. Mullakin on sitten ilmeisesti vähän lyhyempi tuo luteaalivaihe. Onkohan siitä haittaa?

Marica30: Voimia uuteen yritykseen :hug:
 
Sunflower11
En ollutkaan tätä pinoa merkannut..

Ovistestailua oon pikkuhiljaa alotellut, tosin en usko et jokuseen päivään vielä mitään näkyy ku aiemmin ovisplussa ollu kp 17-20.
 
MolliMelooni: Kiitos uudesta hienosta pinosta!

Jensar ja macy gray: Lämmin halaus tuosta rajapyykin kohtaamisesta :hug: Ottaa varmasti koville! Tsemppausta molemmille! Täällä tuli vasta vuoden raja täyteen eikä sekään ihan mukavalta tuntunut. Niin kovasti toivoisin, että teitä ja iloksia onnistaisi jo pikkuhiljaa. Toivottavasti hoidot tuottavat tulosta teille kaikille! b=)d

:hug: kaikille tädin kohdanneille ja negoja saaneille!

Mulle saa muuten päivittää tuonne listalle ikävemmän jutun eli ikää on tullut lisää... 36 v siis tällä hetkellä. En ole tuota huomannut näköjään tänne kertoa. Kumma juttu :whistle:

Käytiin joku aika sitten lapsettomuushoitoja suunnittelemassa kunnallisella puolella. Suunnitelmat meni uusiksi. Joudutaan käymään pidemmän kaavan mukaan kuin alunperin piti. Tehdään siis marraskuusta alkaen 3-4 inssiä ennen kuin siirrytään ivf hoitoon. Ensin harmitti tosi paljon, mutta nyt olen jo ihan ok tämän päätöksen kanssa. Vielä siis tämä ja seuraava kierto mennään luomutärppiä toivoen =)
 
Kiitos Barbamama35:hug:

Inssi on ihan varteenotettava vaihtoehto. Itse kadun että tuli turha IVF tehtyä, koska lääkkeetkin jo itsessään maksaa ihan pirusti, saati hoito yksityisellä. Toivoisin pääseväni seuraavassa kierrossa inssiin jos ovis jatkaa hyvällä puolella. Jos puoli vaihtuu niin sitten ei auta muu kuin kokeilla toista IVF:ää. IVF:ssä on niin monta muuttuvaa tekijää että se voi tosiaan kaatua mihin kohtaan tahansa ja pettymys kolahtaa pahemmin kuin lievemmissä hoidoissa.

Täällä elellään edelleen välinpitämättömässä mielentilassa, DPO:tkin huitelee jossain missä lie, olisko 3 tai 4. Jotain ihme lievää tiputtelua ollut oviksesta lähtien, pistää mielen matalaksi. Nyt en ota lugeja vaan katsotaan mikä on luteaali ilman niitä. Tiputtelusta päätellen olis pitänyt varmaan ottaa:confused:
No samapa se kun plussaa ei tule kuitenkaan, teki niin tai näin.

Tsemppiä kaikille:wave:
 
Sunflower11
Kattelin tota listaa ja mietin ikäni ilmoittamista mut oon ihan junnu etten taida kehdata :$

Ikäni takia monet sanookin et mikä kiire raskautua, et on vuosia aikaa :) niimpä niin :)

Mitäs ILOKSILLE kuuluu?? Kaipaillut olen sinua :)
 
Sunflower11 > Ikähän on vain numero. :) Onhan täällä ollut hyvinkin laaja tuo ikäskaala. En kylläkään muista minkä ikäinen olisi ollut nuorin, mutta varmaan jossain siinä 20 tienoilla ja vanhin lähempänä 40 vuotta tai ehkä vähän ylikin. Ei ikänsä vuoksi tarvitse ujostella. Onhan se totta, että nuorilla on tavallaan enemmän aikaa onnistua, mutta eihän se sitä tarkoita, että pitäisi raskaustoivetta lykätä. Joskus voi onnistuminen viedä kauankin ja persoonahan se määrittää kuinka hyvä vanhempi on eikä ikä. Voit toki jättää edelleen mainitsematta ikäsi. Eihän sillä ole keskustelun kannalta mitään merkitystä. :)

Huoh! Juuri ehdin huokaista, että onpa laimeampi etovuus kuin aikaisemmin. Sitten se alkoi. :LOL: Olo on kuin olisin ryypännyt eilen rajustikin vaikka pisaraakaan en ottanut alkoholia. Pregnyl siis tämän aiheuttaa ja huomenna alkaa helpottaa. Yritä tässä nyt sitten puuhastella lasta alulle, kun itsellä on ällötysolo ja mies räkätaudissa. Jospa sitä kuitenkin sen verran innostuisi. ;)
 
Ellamae
Ovista täälläkin tikuteltu jo muutama pvä mutta melko samanväristä haaleaa viivaa vain tulee.
Mikä tosin ei ole estänyt meitä peittojen alla.
Tai sohvalla...tai milloin missäkin...isäntä oikein innostui:D
Tätä mukeloa kyllä rakkaudella tekemällä tehdään eikä ollenkaan ole ikävä harrastus:LOL:
Jatkan siis tikuttelua ja apteekin preg. testinkin ostin jo kaappiin odottelemaan...epätoivoista?;)
 
Sunflower11
MG: Tottahan tuokin :) 23v ikää kertynyt siis tänne,eli esikoisen sain 19vuotiaana.
Ja meillä oli haaveissa että tämä kolmas _ja viimeinen_ tulis tähän samaan syssyyn noiden kahden kanssa, mut katsotaan, vielä ei näytä siltä että olis tulossa..
 
Ikägalluppiin: Viime kuussa tuli 29v täyteen.

ON: Tänään ja eilen ollut tosi huono olo (vähän oksettava yms) aamulla, mennyt kuitenkin puolenpäivän aikoihin ohi. En ole kuitenkaan oksentanut. Eli voiko tää olla joku merkki? Kuitenkaan ovulaatiosta ei oo vielä kuin noin viikko.. Yritän nyt kuitenkin malttaa vielä testauksen suhteen vähintään viikonloppuun.. Jos oikein on laskenu niin nyt ois kp24/28-37 ja dpo 5 (vai 6)..
Muuten elellään sairastupafiiliksissä. Sain tänään antibioottikuurin virtsatietulehdukseen, toinen lapsista vauvarokossa ja toinen tekee hampaita (silläkin varmaan kohta vauvarokko). Mies sentään terveenä :)
 
Jensar, ootko menossa siis yksityiselle inssiin? Toivottavasti ovis tosiaankin tulis siltä toimivalta puolelta ja pääsitte taas oikeesti yrittämään. Olet aina mielessä kun tällä puolella käyn.

Barbamama, musta kans kuulostaa ihan hyvältä et meette ekana inssiin. Miks susta tuntui aluks et se on huono vaihtoehto? Et IVFssä ois parempi mahis onnistua vai? Paljon tsemppiä sullekin! Seurailen teidän kuulumisia säännöllisesti.
 

Yhteistyössä