Lokamassujen 2009 oma pino:)

Huomenta :wave: !

Täällä uutena r-oireena tissit tulleet todella kipeiksi...osasin jo odottaakin, mutta en arvannut, että ihan näin kipeiksi tulisivat :LOL:! Nälkä edelleen melkein jatkuvasti ja haukotuttaa paljon, alamasussa tuntuu, että jotain on tekeillä ;) . Muuten ei juurikaan ihmempiä. Meidän Papu täytti tänään tasan 5+0 jos neuvolan tätiin on uskominen :D :heart: !

 
orion Iso :hug: ja paljon voimia jaksamiseen!

Täälä flunssa pahenee! Olo aika kamala. Keuhkoihinki tuntuu, varmaan kova yskä tulossa! Olisko jollain tietoa näin alun flunssasta, voiko olla jotenki haitaksi? Mua niin pelottaa... :( Varasin eilen neuvolan, vasta 11.3! Höh! Sitte on viikkoja jo 9+1. Ei oikein nyt ajatus kulje, palailen myöhemmin...

miltski ja papu 5+1
 
Yeb kyseli mitä teen päivisin...

Mä oon töissä. Teen vuorotöitä niin joskus saa tälleen kivasti aamulla käydä kaksplussalla :D
Tänään pitäis vielä lähtee illaks töihin...

hugoliina

Mulla meni jo ennen menkkojen pois jääntiä tissit kipeeks ja on vieläki.
Yöllä ei pysty nukkumaan ellei laita jotain toppia päälle tms. joka vähän tukee.
Mies eilen sano että on kuulemma isommat ku ennen :p :LOL:

Lasketusta ajasta...

Ootteko te laskenu tuon lasketun ajan ihan vaan viimesistä menkoista?
Ettette ole käyttäny semmosta laskuria joka oottaa kierron pituuden huomioon?

Mä laskin vaan viimesistä menkoita ku joku sano ettei ne kierron pituutta kuulemma ottais huomioon neuvolassa...
Mutta mulla tuo kierto ei juuri ikinä ole ollu 28pvä:ä jonka mukaan kai tuo la tulee... Niin saa nähä vaihtuuko mulla tuo la myöhemmäks ku kiertoki on ollu pitempi...


*Talvicci ja papu rv.6+0* :D
 
Heh heh..heti kun täällä hehkuttaa oireettomuuttaan, niin eikös eilen illalla meinannut kuolema korjata :eek: :ashamed:
Niin järjettömän huono olo tuli, että itku meinas päästä :(
Mulla ei ole koskaan ollutkaan aamupahoinvointia, vaan iltapahoinvointia ja se on alkanut yleensä rv6-7. Voi jumankekka jos se alkaa jo nyt :p
Nyt aamulla ihan normaali olo onneksi.

Ei kai olis tarvinnut testejäkään tehdä. Viime raskausaikana meidän vanhempi kissa nukkui joka ikinen yö mun vieressä. Ja kun kuopus syntyi, niin sen jälkeen ei ole viereen tullut. Viime yönä se oli taas pitkästä aikaa kiinni mussa. Taitaa vanha mamma tietää että emäntä on siunatussa tilassa, niin täytyy vahtia yötä myöten :D Tuollainen kotiluomutestikissa :D

 
Chira

Kotiluomutestikissa :LOL:
Meillä oikeesti koira on enemmän nyt mun perään :LOL:
Normaalisti se ei sylissä viihy eikä kainaloon tule sohvalle ja muutenki on enemmän ukon perään...

En tiiä sitten voiko vielä vaikuttaa ku sillä oli joku aika sitten juoksuaika :whistle:


Niin ja mitä tulee tuohon pahoinvointiin niin mä huomasin eka kans että illalla ällötti ja sitten on alkanu aamullaki... Mutta onneks ollu silleen tosi lievää vielä *koputtaa puuta*


Tervetuloa Missah... :wave:
 
Heippa,
Minäkin tulisin tänne lokamassujen sekaan, tänä aamuna siis tehty (haamu)plussa testi ja la olis näillä näkymin 22.10.2009. Huonovointisuus ja väsymys vaivaa kovasti mutta sehän on pientä kun ajattelee sitä lopputulosta. Mulla on kotosalla mies ja 2,5vuotias poika seka kissa. Joulun aikaan meni edellinen raskaus kesken ja nyt on ihan hirvee pelko tästäkin raskaudesta, kaikkeni kyllä teen että pikkuinen pysyis Lokakuulle saakka masussa. Toivottavasti mahdollisimman moni pysyy tässä ketjussa mukana :wave:
 
Paljon on tekstiä tullut viime kirjoitukseltani :) ja huomasin myös paljon huonojakin uutisia, voimia ja halauksia heille :heart:
ja teretulemasta uudet lokamasuset :)
mä oon ollut nyt kolme päivää kuumeessa, flunssaa, keuhkoihin sattuu...sairaslomalla nyt sitten....
raskausoireet jotenkin jääneet huomiotta näiden flunssa oireiden tieltä..minun piti sitä varhaisultara aikaakin tilailla mutta sekin jäi kun kuume vei petiin.
Toivon mukaan kaikki masussa olisi hyvin ja isin ja äitin pikkuinen edelleen matkassa mukana! :heart:
nyt ei jaksa kauempaa tällä erää istua koneella, sänky kutsuu...
voimia kaikille :hug:
 
En usko että tavallinen flunssa, edes virusperäinen vaikuttaa vauvaan mitenkään, siis aiheuttaen km.
Minulla oli esikosta kaikki nuo kierto pöpöt ja synnytinkin kovass aflunssassa ja terve kuin peipponen tuosta tuli...itseasiassa ei ole poika ollut kipeänä ollenkaan, ellei sitten lasketa rokotusten aikaan saamaa räkänokkaa :D Niin ja tosiaan syntyi vasta pakolla, kun käynnistettiin rv41+6 ja silloinkin pisti päänsä tukkeeksi sikiökalvoihin, jottei lapsivettä tulisi ulos, siinä oli lääkärillä makeat naurut paikallaan :LOL:

TErvetuloa jälleen uusille :wave:

Tuosta koirasta:
Voi olla ihan muutenkin, kun koirulaiset haistavat niin paljon enemmän asioita...huomaa hajusta sinun olevan nyt haavoittuvassa tilasa ja kukaties saattaa alkaa jopa tosi suojelevaiseksi.
Ystävällä on kaksi koiraa, ja kummatkin kävelivät koko raskaus ajan hänen perässään, alusta loppuun saakka...vahtivat ettei mitään satu, tai niin me ainakin ajattelimme :D

Täällä massua kipristelee ihanasti...tuntuu kuin kohta pitäisi juosta vessaan istunnolle...jos kukaan tietää mitä tunnettä tarkoitan :LOL:

Aah...miehellä ja minulla oli naurun täyteinen aamu.
Mies oli ottanut pojan mukaan vessaan kun itsellään oli sinne asiaa...oli sitten riisunut vaipan pois eikä sulkenut ovea...poika sitten karkasi ja kun mies tuli ulos, niin poika oli kakkinut pitkin lattioita ja nyrkit ja suu ja KAIKKI oli taynnä sitä itseään :LOL: :LOL:

Heräsin itse siihen kun poika oli tulossa antamaan suukkoa kakkaisella suullaan...hyhhyh :x
 
Hei! Vieläkö mahtuu uusi mukaan?

Testi tuli tehtyä maanantai-iltana ja raskaana sitä ollaan vaikka en oikein sitä jaksa uskoa. Olen 34 v, lapsia on ennestään 4 ( 3 edellisestä liitosta ja 1 yhteinen). LA olis omien laskujen mukaan 14.10 ja synnytyspaikka OYS.
Raskausoireita on jonkin verran, etovaa oloa on ajoittain ja jostain syystä eniten iltaisin.

T:peppimamma + toukka 5+0
 
Hei kaikille!

Jokohan mäkin uskaltutuisin ilmoittautua mukaan, jos mukaan mahtuu? :)

Testi (useampi sellainen :) ) on tehty viime viikolla ja suureksi iloksemme se näytti vihdoin plussaa! Tätä raskautta onkin ollut useampi "leipuri leipomassa", eli lapsettomuushoitoja takana, jotka nyt ovat sitten tuottaneet tulosta! Olo on vieläkin vähän epätodellinen.... mutta suuunnattoman iloinen ja toiveikas!

Olen 34 v. ja ensimmäinen raskaus. LA olisi laskureiden mukaan 12.10, tuleva synnytyspaikka KYS. Neuvolakäynti ensi viikolla ja ultraa myös ensi viikolla.

Oireita ei ole muita kuin uskomaton unen tarve! Nukkua vois vaikka 10 tuntia yössään, ja iltapäivänokoset vielä päälle! Kahvi ei maistu, mikä on vanhalle kahvikissalle ihan kummallista. Alavatsaa nipistelee koko ajan sääännöllisin väliajoin, sen osaan jo ottaa merkkeinä siitä et jotain tuolla alhaalla tapahtuu koko ajan. :)

Pelottaa tietysti vähän nyt kun näin alkumetreillä mennään, mitä tahansa voi tapahtua vielä, mutta jospa se tästä... Nyt vaan odotellaan seuraavia etappeja, ja jännätään et onko kyytiläisiä yksi vai kaksi!

Mä olisin kiinnostunut tosta lokakuisten kerhosta, oliko niin, et se oli suljetumpi foorumi? Onkos siellä yhtä vilkasta keskustelua kuin täällä? :)

-Raitanen + kyytiläiset rv 5+0

 
Sen verran vielä, et oletteko te kissan/kissojen omistajat tehneet mitään "varotoimenpiteitä" kissojen hiekkisten puhdistamisen suhteen? Meillä on kaksi nuorta kollipoikaa, tosin ulkoilevia kisuja ovat (maalla asutaan), joten sisähiekkalaatikko on melko vähällä käytöllä. Onko niin, että sitä mahdollista toksoplasmoosia esiintyy vain ulosteessa, ei virtsassa? Mies on jo tosin lupautunut huolehtimaan kokonaan hiekkalaatikon putsauksesta :heart:, mut just in case...
 
Tervetuloa uusille!

Talvicci: Mie kun soitin neuvolaan, niin se laski kyllä lasketunajan kierron pituuden mukaan. Ei siis sen normaalin 28 päivän mukaan. Tosin miulla se tulee luultavasti vielä muuttumaan, kun oviksenhan bongasin jo niin alkukierrosta...

Tänne ei muuta sen kummempaa, tulin vain listan päivittelemään... Ja lisää sukupuoliarvauksia otetaan mukaan! (ja vinkatkaa, jos en oo älynny teidän veikkauksia :ashamed: )

DsariaL ja masukki 5+0
 
Raitanen Kiva kiva, ollaan samalta suunnalta, mullakin kovasti toiveita päästä lokakuussa Kysille! Nähdäänkö siellä :whistle: Minusta Kys oli tosi kiva paikka kun kävin siellä esikoisen tekemässä, saatiin siniset piparkakut ja omppumehut heti poika oli saatu maailmaan. Ei jäänyt lainkaan huonoja muistoja!

Meiltä löytyy myös kissa ja ekassa raskaudessa juttelin siitä kissan laatikon tyhjentämisestä neuvolassa ja siellä todettiin että kun vain muistaa pitää käsihygieniast huolen niin ei ole mitään hätää asian suhteen. Minä tyhjentelin koko raskauden ajan kissanlaatikon ja varmaankin samallailla jatkuu nytkin! Minä ainakin muistelisin että sitä toksoplasmoosia esiintyy vaan siinä kakassa.
 
Raitainen
Meillä on 3 kissaa ja ihan varotoimenpide heti kun plussasin, etten enää hoida hiekkalaatikon tyhjennyksiä. Mies ja isoimmat lapset sai sen kontolleen nyt kokonaan.

Jotkut viisaat on joskus sanoneet, että sen toksoplasmoosin sairastaa tietämättään vuoden sisällä kissan tulosta, mutta itse en oikeasti osaa siihen uskoa.

 
Onpas taas tullut monta uutta! Tervetuloa ja Onnea plussista :heart:

Talvicci osoitteessa www.tekay.fi on sellainen raskauskiekko, joka ottaa huomioon myös kierron pituuden. Sillä neuvolan täti arvioi minullekkin noin ensimmäisen ja viimeisen mahdollisen lasketun ajan, joiden ero noin kolme viikkoa :ashamed:

Kissaa meillä ei ole, mutta koira selvästi huomaa raskauden, huomasi jo viimeksikin. Se varoo mahan seutua ja aina kun tulen töistä kotiin, niin nuuskii varovasti mahaa. Ei siis tee tätä normaalisti vain viimeksi odotusaikana ja nyt taas. Olen siis päivät töissä noin seitsämästä viiteen pois kotoa. Ja sit illat hoitelen tuota yks vuotiasta, joka viettää päivät mummolassa.
 
H-a-n-n-e: ok, treffit lokakuussa Kysillä sovittu!! :D
kuulin että kaikki tänä vuonna Kysissä syntyneet vauvelit saa pikkuiset neulotut villasukat mukaansa syntymän jälkeen. Aika suloista!

Kiitos myös vastauksista Hanne ja Marsupilami. Mä olen kans joskus kuullut tosta toksoplasmoosin sairastamisesta tietämättään, tiedä sit pitääkö paikkansa. Kai sen verikokeen vasta-aineista näkis onko immuuni vai ei... mut eiköhän sitä nyt kisujen kans elellä ihan rauhassa ilman sen suurempia paniikkeja. Kunhan ei tartte kissojen silittelystä ja rapsuttelusta luopua! :)
 
Jospa uskaltaisin mukaan. Viikko sitten plussasin ja oli aika iso yllätys tämä raskaus. Meillä jo ennestään useampi tenava ja ikääkin alkaa jo olemaan, että suoraan sanoen mies meni kertakaikkisen sanattomaksi mun uutisesta. Ei siis ollut ihan tarkoitus, mutta kun mulla kuitenkin krooninen vauvakuume, eikä meillä ehkäisykään ollut ihan ajantasalla, niin näinhän siinä sitten käy.
Nyt olen kuitenkin yhtä innoissani ja onnessani kuin aikaisemmistakin. Ja mieskin on tainnut jo sopeutua ajatukseen koska eilen illalla jo mietti nimeä tulokkaalle.
Tämä on kyllä hermoja raastaavaa aikaa tämä alku, mutta toivotaan että päästään kaikki maaliin asti.
Mua kiinnostaa kans tää teidän kerho, että pääsiskö sinnekin mukaan?
meriaani viikoilla 5+1
 
TErvetuloa kaikki uudet, teitä olikin tullut mukavasti lisää...tasapuolisesti onnea plussauksista, se on aina yhtä hermoja raastava kuin myös onnellinen hetki :D

Hooh...kylläpä ramasee...mutta nukkua ei ehdi...pikapikaa tässä koneella tulin kääntymään ja sitten on siivottava minkä ehtii kunnes poju taas herää...noh, saapahan illalla sitten pikaseen unenpäästä kiinni :D

Myöhemmin taas kurkkimaan mitää uusia juttuja tullut :wave:
 
Voi miten ihanan kamala huono-olo on ollut melkein koko päivän.. :) Aamulla kun töihin ajelin, niin ei kaukana ollut, etten joutunut pysähtymään oksentamaan. Tosiaan, kaksivuoro työtä teen. Ja jos tämä pikkuinen mukana pysyy, synnytän PHKS:ssa.
 

Yhteistyössä