Lokamassujen 2009 oma pino:)

Nuo synnytys tarinat on kyllä mukavia, vaikka olisikin mennyt hankalasti tms. Siitä saa hyvän kuvan, että todella yksikään synnytys ei ole samanlainen :D

Itseä jännittää tämä toivottavasti tuleva synnytys sen vuoksi, että esikko käynnistettiin kalvojen puhkaisulla, joka sinänsä on lähempänä sponttaania synnytystä. Mutta juurikin se siis mietityttää, että alkaisiko tämä seuraava ihan omin avuin. Sitä toivoisin kovasti, mutta sitten onkin mielessä, että milloinkas sitä sitten sairaalaan menisi?
Neuvolassa kun sanoi, että saattaa mennä hurjan pikaisesti ja tilanne saattaa muuttua harvoista supistuksista tiheisiin ihan yhdessä tunnissakin :whistle:
Ei nyt ole mitenkään periytyvä ominaisuus, mutta äidillä on olleet KAIKKI synnytykset tosi nopeita ja nuorin siskonikin meinasi syntyä hissiin :D
 
hugoliina

Mä en noita kuuntelevauvaa sivujen juttuja saa auki mutta oon youtubesta käyny kuuntelemassa miltä ne vauvan sydänäänet kuulostaa.


pinkkimieli

Mä tilasin oman dopplerini täältä http://www.nettitilaus.fi/product_info.php?cPath=44&products_id=1241
Sillon makso 39e mut nyt oli näköjään 45e.

Barbapörrö

Tervetuloa tänne :hug: Ja paljon tarrasukkia tälle pikkuselle matkaan.
Kerhopuolellekki tosiaan voit tulla jos haluat :wave:

paapelo

Siis nuo äänet mitkä mä olen saanu tuolla dopplerilla kuuluviin kuuluu molempien munasarjojen(?) päältä... Semmonen ihme suhaus/viuhkaus ääni...
Eikös nuo istukkaäänet ole paljon nopeempia? Ja ei kai ne munasarjojen kohalta kuuluis?
Nuo äänet kuitenki näyttäs olevan kuta kuinki samaa nopeusluokkaa mun oman sykkeen kanssa, vaikka oudon epätasasia onki :whistle:

Niin ja tosiaan ku tuolla dopplerilla kuuntelee omia sydänääniä ihan sydämen kohalta niin ne kuulostaa ihan eriltä...


*Talvicci ja Uuno rv.7+4* :heart:
 
Vilutusta löytyy joka ikinen ilta. Saa pukee pitkät vaatteet ku menee nukkumaan ja olla kahden peiton alla ennen ku helpottaa! =)

Synnytystarinoita..hmm.. Mulla ei sitten mennyt ihan nappiin, mutta siis:

Laskettunapäivänä käynnistettiin mun synnytys vauvan suuren kokoarvion vuoksi. Aamulla sain cytoteciä suun kautta ja suppareita alkoikin tulla ihan kivasti. Edistystä ei kuitenkaan tapahtunut ja päivällä lisää cytoteciä. Illalla tarkastetiin taas kohdunsuun tilanne ja todettiin, et ei tapahdu mitään. Seuraavana aamuna kotiin lepäämään.

Lepäsin päivän kotona ja seuraavana aamuna taas käynnistykseen. Sain taas cytoteciä pariin otteeseen pääivän aikana, mutta säännöllisistä supistuksista huolimatta ei edistystä ja niin päätettiin jatkaa vasta aamulla. Ja taas kerran sain cytoteciä pariin ootteesseen päivän aikana ja vaikkakin kipeitä ja säännöllisiä suppareita tuli, niin yllätys yllätys: ei edistystä! Päätettiin jatkaa aamulla, mutta passittivatkin kotiin lepäämään pariksi päiväksi..

Tässä vaiheessa mulla oli hirvee huoli vauvan koosta kun 2 viikkoa aikaisemmin arvio oli ollut jo 4100g...

Parin päivän päästä kun viikot jo (41+0) sain vihdoin ja viimein cytoteciä suoraan emättimeen pariin otteeseen päivän aikana ja sit illalla viimeinkin oli tapahtunut sen verran, että kalvot voitiin puhkaista.

Elikkäs saliin mentiin ja kalvot puhkaistiin ja oksitosiinillä tehostettiin suppareita. 2 tuntia meni ilman mitään kivunlievitystarvetta ja seuraavat 2 tuntia ilokaasun voimalla ja sit alkoi olla niin kipeä (olin auki vasta 4 cm), että pyysin epiduraalin, joka sitten veikin kaikki kivut loppuajalta (4h).

Lepäilin ihan rauhassa, kunnes kätilöt tulivat ja käskivät olla konttausasennossa ja antoivat lisähappea, koska sydänäänet olivat romahtaneet. Puhuivat siinä, että nyt kyllä todennäköisesti mennään sektioon.. Sydänäänet kuitenkin nousivat ja päätettiin vielä odotella, joskos alatiesynnytys kuitenkin onnistuisi.

Yhtäkkiä olinkin jo 10 senttiä auki ja lääkäri totesi, että nyt ponnistetaan, ja taas romahti sydänäänet. Sitten olikin jo kiire ja lääkäri päätti, että imukupilla otetaan heti alusta lähtien. Pää syntyikin ekalla ponnistuksella ja napanuora oli tiukasti vauvan kaulan ympärillä, joka siis vaikeutti hengitystä. kiireellä ponnistin vauvan kokonaan ulos ja sen jälkeen hänet vietiin kauheeta kyytiä pois huoneesta.

Jäimme mieheni kanssa kaksin saliin kun kaikki kätiöt ja lääkärit juoksivat pois. Pelättiin tietenkin pahinta. Noin minuutin jälkeen kuulin viereisestä huoneesta parkaisun. Vauva tuotiin happikaapissa viereeni ja todettiin, että elvyttää piti, mutta kaikki on nyt hyvin. pisteitä sai vauveli 1-7-8... (Mitat 3985g ja 53cm.. eli pienempi oli mitä veikattiin...)

Minulle leikattiin eppari ja lisäksi sain 2 asteen repeämän... Eli aika tuusannuuskaksi meni paikat. Verta menetin litran verran ja siksi pari päivää olin aika tokkurassa. Kaiken tämän lisäksi epparini tulehtui niin pahasti, etten pystynyt enää kolmantena päivänä liikkumaan. Vietin vielä sairaallassa 3 päivää antibiootti tiputuksessa ja vihdoin viikon päästä synnytyksestä pääsimme kotiin! =)

Tää ei nyt varmaan ollut sellainen niin onnellinen synnytystarina, mutta tarina kumminkin ja kaikesta huolimatta onneksi kaikki päättyi hyvin! =)

Mutta pelonsekaisin tuntein kohtaan kyllä seuraavan synnytyksen. Saa nähdä kuinka siitä selvitään. En taida enää kauheen helposti suostua käynnistyksiin, korkeintaan yhteen yrityskertaan... No onneksi tätä ehtii miettiä vielä lähemmin sitten ja ehkä silloin on mieli jo rauhoittunut kun alkaa masu ahdistaa ja on valmis tekemään mitä vain, jotta vauva syntyisi! =)
 
Liu lau laskiaista :wave: !

PinkkiSydän Ihan järkyttävä vilu on- varsinkin iltaisin ja sisätiloissa: nukkumaan mennessä palelee niin pirusti :/

pinkkimieli Voi, että nuo plussatestien kuvat saa mulle aina kylmät väreet ja hymyn huulille :heart:

Viime yö meni mulla ihan persiilleen...heräilin aivan helkutinmoiseen tissikipuun varmaan kymmeniä kertoja ja vessassakin sai rampata useaan otteeseen :D ...jotenkin silti vaan jaksan olla onneissani näistä oireista :heart: . Etominen päivisin on loppunut, mutta öisin joskus heräilen myös siihen. Vähän kummastuttaa, että miksi etominen tosiaan on loppunut kun aiemmin varsinkin iltaisin oli etovaa oloa, mutta kaitpa tämä sitten ihan normaalia on... :/

Voi mua niin kävi tekemään mieli tuollaista kotidoppleria...se olis ihan huippu kiva :) ...toisaalta sitten taas kun olen luonteeltani hieman huolestuvaista tyyppiä, niin hieman pelottaa, että mitä jos niitä ääniä ei sitten löytyisikään joku päivä...menisin varmaan ihan sekaisin huolesta :ashamed: ! Onko muuten paikkansa pitävä tieto, että tuota doppleria ei saisi ihan päivittäin käyttää? Voi olla ihan kuulopuhetta mitä olen kuullut, mutta yksi ystävä jutteli, että jos käyttää liian usein, niin siitä voi olla jotakin haittaa sikiölle? Kertokaa viisaammat!

Meillä vaihtui tänään viikot ja nyt mennään siis 6+0...ihan innoissani taas aamulla menin kaivamaan netistä tiedon mitä tällä viikolla tapahtuu :D !

Ihanaa laskiais-sunnuntaita kaikille! Me käytiin jo parin tunnin lenkillä tuolla auringon paisteessa ja nyt ruuan laittoon! Huomena alkaa meillä jännä viikko...perjantaina on varhaisultra...jännää! Jos siellä kaikki ok, niin viikon päästä keskiviikkona päästään ensimmäiselle neuvolakäynnille...sekin on jännää :D!

Niin ja lämpimästi tervetuloa uudet lokamassut! Ja toivotaan PinkkiSydän, että pääset liittymään porukkaan, plussaonnea! :heart:

Hugis ja Papu 6+0
 
Tavicci
Se ääni on juuri sellainen viuhke ja se hakkaa n.100krt/min kun omasi ei taas niin lujaa lyö, näin neuvolantäti sanoi kun kuuli sen saman ja sanoi ettei ole vauvan syke, koska istukka lyö hitaammin kuin vauvan syke tosin jostai luin että vauvan sydän näillä viikoilla sykkii n. 100-120krt/min että tiedä sitä sitten... Oma syke ei ole niin selvä alhaalta kuin tuosta rinnalta mutta erottuu selvästi...

Paapelo
Tunsin kyllä liikkeet jo 16-17vkoilla mutta olihan se jo toinen raskauskin... ja suoraan sanoen ensimmäinen raskauteni oli niin pimennossa olin sen verran nuori ja tietämätön kaikesta etten siitä paljon muista että missä silloin edes istukka oli... mutta taisin liikkeet silloin tuntea joskus 18-19vkolla

Niin synnytyksistäni vielä, tämän toisen kohdalla oli vkolla 41+2 painoarvio jo 4700g ja vaadin jo toistamiseen silloin käynnistystä tuloksetta. Sitten luin vyöhyketerapiasta ja päätin käydä kokeilemassa :D Aika minulla oli keskiviikkona klo 16 ja torstaina klo17 lapsivesi lorahti joten uskon että sillä oli merkitystä ja jos iso lapsi nytkin tulossa aion taas kyllä käydä jo silloin kun la tulee täyteen ellei ihme tapahdu ja käynnisty itsellään "ajoissa" :LOL:

Suzu1981 + vaavi 7+1
 
Barbapörrö Hienoa kun sinäkin tänne löysit =)
Eiköhän tällä kerralla ole parempi tuuri meillä molemmilla b:)d

ON:Miten mun pitäs näin alustavasti laskea noi viikot, kun mulla kuitenkin pitkä kierto (35pv)? Neukku täti laskee ainoastaan 28pv kierron mukaan ja sehän heittää sitten jo kokonaisella viikolla! Itse lasken et oon tänään vasta 4+2, mut neukku laskee 5+2. Ei tämäkään mielestäni hyvä ole. :/
 
pinkkimieli

Mä oon laskenu viikot vaan viimesistä menkoista...
Vaikka mullakaan kierto ei ollu tuo 28pvä... Selviäähän se sitten tarkemmin ultrassa tuo laskettuaika :)

Ihania nuo plussa testi kuvat :D

Niin ja suzy

Taitaa mulla sitten olla ihan vaan omaa sydämensykettä se viuhke ku ei se ole ku jotain 70krt/min...
 
pinkkimieli Itse käytin kiekkoa http://www.tekay.fi/index.php?option=com_wrapper&Itemid=54 , jossa saa laskettua viikot mm. oviksen, itsemääritetyn kk-kierron pituuden- tai hedelmöittymisen perusteella: neuvolassa kun laskivat tuon 28:n mukaan ja viimeisistä menkoista, niin laskettuani oviksen perusteella (tiedän tarkkaan koska oli kun tikutin) heitti l.a neljällä päivällä: neuvolassa laskivat lasketun ajan 14.10 kun taas itse sain kiekon avulla 18.10 ja uskon kyllä kiekon antamaan tulokseen enemmän kuin neuvolan. Mutta tosiaan: ultrassahan tuo tarkemmin selviää =) Toivottavasti tästä nyt jotakin apua!

Hugis ja papu 6+0
 
viluttaa tääläkin, mutta toisaalta se on ihan normaalia mulle joten en sitä oikeen pidä minään oireena.
Mietin tossa et lasketaanko joka paikassa synnytyksien kestot samalla lailla?? Kun ite pidin ekaa synnytystäni melko nopeana...eli siis eka supistus n.klo5 aamulla, jolloin luulin sitä ihan niiks samoiks harkkasuppareiks mitä nyt oli jo pari kk tullut. Vasta siinä 9 aikaan aamulla aloin epäillä ettei niin oliskaan. Klo 11 laitoksella (vielä sillonkaan ei sattunu ihan älyttömästi) siitä käyrille ja olin auki 4cm. Saliin pääsin klo 12 ja sain epparin ja kalvot puhkastiin ja 14 synty vauveli. Silti papereissa lukee kokonaiskesto 9h ja eihän se nyt niin älyttömän nopee oo. Siis vertasin esim. oliko se Akulla supparit alko yli vuorokausi ennen ja silti kokonaiskesto alle 8h et mitenkähän noi nyt siis oikeen lasketaan.
Ja samapa tuo, mitäs sillä nyt niin on väliä...kunhan tässä mietin kun on noista synnytyksistä ollut keskustelua.

Mies lähti sit esikon kanssa mäkeen ja mä poden pahoinvoinnin lisäks vähän huonoa omatuntoa :ashamed: Olishan se pitänyt ees mäkeen mennä katsomaan, mutta kun ei vaan jaksa!!!
 
Heipä hei,

Kovasti on tekstiä taas tullut (tosi kiva, että löytyy muita, jotka miettii tätä vauva-asiaa 24/7 ja jaksaa vielä kirjoitellakin) ja yritän muistaa mitä piti kommentoida.

Tuplarattaat Meillä kaksi ensimmäistä on vajaan kahden vuoden ikäerolla ja tuplarattaat oli aivan loistava hankinta. Mutta päinvastaistakin olen kuullut eli riippunee aivan tarpeesta. Meillä kärryjä käytettiin todella paljon. Nytkin varmaan ostetaan seisomalauta, vaikka lapset on jo 4 ja 6. Niin hitaasti taittuu matkat kävellen ellei välillä pääse kyytiin.

Palelu Tuttua täälläkin. Viluinen olen muutenkin, mutta jo nyt viluttaa tosi kovin ihan ilmeisesti tämän raskauden takiakin. Oudosti tuntuu, että naamaakin paleltaa :LOL: Huono olo muuten selvästi kerää voimiaan ja iskee kohta kunnolla päälle. Iltaisin jo alkaa olla ällö olo. Vähän pelottaa, miten seuraavasta kahdesta kuukaudesta selviää, jos esikon raskauden aikainen paha olo iskee. No palkinto on tietysti sen arvoinen :)

Miten muuten muilla työjutut? Olenko ainoa, jolla sekin on jo iskenyt mieleen, että mitenhän tämän saa aikanaan töissä kerrottua? Toivottavasti on mitä kertoa :heart: No pakkohan se on vaan jossain vaiheessa sanoa ja minun itse asiassa kohtuu ajoissa, jotta työt saadaan jotenkin järjesteltyä. Ehkä joskus toukokuussa voisi olla sopiva aika kertoa. Samoihin aikoihin voisi olla sopiva aika kertoa isoille sisaruksille (eli joskus rv 15), miten olette muut tämän ajatellut? Mutta ehkä menen nyt jo asioiden edelle, täytyy nyt vaan toivoa, että tämä raskaus on edes totta.

Pitiköhän vielä jotain muuta... Se vielä, että alkuraskauden ultran varasin reilun kahden viikon päähän.
Jaksamista kaikille tulevalle työviikolle :)
Emmama 4+4

ps. vielä lisäys... tuosta nopeasta synnyttämisestä, jota joku myös pohti. Eli itsekin olen kuulunut nopeisiin synnyttäjiin, joten varmasti alkaa jossain vaiheessa mietityttämän tuo sairaalaan lähtö kolmannella kerralla. Liian aikaisin en halua olla ja toisaalta kakkosesta oltiin vasta 20 min ennen syntymää ja se oli kyllä aika minimi, jotta ehti vaatteet vaihtaa ja saliin :LOL: Kakkonen kesti siis 2 tuntia ihan ensimmäisestä lapsiveden lorahduksesta laskien.
 
Aika jännästi kyllä, kun kuuluu munasarjoista...voisihan se tietty olla niinkin, että kun siinä lähellä kulkee valtimot ja laskimot, niin niiden kaiku kuuluu...spekulointia kylläkin, mutta tuskin siis ihan istukan ääni noin hassusta paikkaa kuuluisi...mutta ultrassa nyt ainakin löytävät paikan jossa istukka on ja sitten pääset viimistään vertaamaan. :D

Ja en kyllä usko, että tuosta on mitään haittaa vauvalle...joutuvathan monet käymään tosi tiiviissä seurannassa ja onhan heitäkin, jotka joutuvat aikaiseen vuodelepoon ja heistäkin varmasti monet kuuntelevat sydän äänet päivittäin, jotta tarpeen tullen osaavat ottaa heti yhteyttä neuvolaan tai sairaalaan.

Minulla ei onneksi ole tällähetkellä työtä, jonka takia joutuisi stressata, olen ihan kotiäitinä näille kahdelle (toivottavasti siis kahdelle ) ja menen sitten vasta myöhemmin joko töihin tai sitten aloitan opinnot uudelle alalle...riippuu vähän miten rahatilanne sallii tuon koulutuksen kanssa.

Itselläkin vähän hassu tilanne tuon LA:n kanssa, kun normaalisti kierto olisi ollut n.31pv, mutta tuossa tärppi kierrossa ovis aikaistui 2pv, joten ihan sen perusteella ilmoitin neuvolaan kierroksi 29pv.
Tarkempaa tietoutta saa sitten sieltä ultrasta ja ainakin pojan kohdalla saman tyyppinen laskelmani piti päivälleen paikkansa :D

Pulkkamäessä oli ratkiriemuksasta, poika meinasi tikahtua nauruun...sitten käytiin mummilla syömässä itse tehtyjä pitsoja ja laskiais pullia, namsk :p

P.S
Ja kylläpäs nopsaa tullut...minä se taisin olla joka tuota vauhti syöksyä pähkäili...nooh, kyllä sinne jotenkin ehtii ja kun meillä ei ole Kättärille matkaa kuin n.10-15min :D

paapelo+poju+Tiuhti 8+1
 
Minä olin kanssa tytön raskaudessa doblerin suurkäyttäjä, jotenkin keskenmenon ja pitkän yrityksen jälkeen oli vaan pakko joka päivä tarkistaa, että onhan siellä vielä joku. Liikkeiden tuntemisen jäljeen vieläkin kuuntelin. Silloin varmistin useammalta lääkäriltä, että voiko siitä ollaan haittaa kun kuuntelee päivittäin ja kuulemma ei. Voi kun pääsisi pian kuuntelemaan taas!!!!

Mulla ei voi laskettua aikaa laskea menkkojen perusteella, kun ne on ollut viimeksi heinäkuussa 2007 :LOL: Siksi olen nyt laskenut tuntemani ovulaation perusteella, ultrassa kuullaan sitten olenko ollut oikeassa. Soitan huomenna Felicitakseen, heidän hoitojen avulla sai esikoinen alkunsa ja ajattelin mennä sinne varhaisultraan. Luotan heidän asiantuntevuuteen ja siihen että tuntevat mun potilashistorian. Pelottaa kauheasti kun esikoisesta käytin lugestroneja, söin kortisonia ja metforminia raskausviikolle 8 asti ehkäisemään keskenmenoa ja kun tämä on saanut alkunsa täysin luomusti eikä raskautta tukemassa ole mitään, niin haluan kuulla lääkärin mielipiteen otetaanko keltarauhashormonit ihan varmuuden vuoksi.

Olitte miettineet töihin ilmoittamisesta, mäkin olin ilmoittanut, että menisin takaisin elokuussa. Nyt mietin, että milloin oikein ilmoitan etten menekään, kun pitäisi ilmoittaa mahdollisimman ajoissa, mutta silti peloittaa jos jotain meneekin pieleen...

malttamaton&masuasukki 5+2
 
paapelo

Joo ei ne kyllä mitään istukkaääniä ole, tulin siihen tulokseen että omia sydänääniä ne on...

Niin mistä puhuit että mistä ei ole haittaa vauvalle?


Emmama kyseli töistä

Juu mäki olen miettiny että missä vaiheessa kertoo.
Mitään vakipaikkaa mulla ei ole.

 
Aku
Töistä sen verran että olin palaamassa huhtikuussa hoitovapaalta takas duuniin.Mulla oli vähän hankala tilanne kun plussasin toissa viikon torstaina ja olin just ehtiny sopii työhaastiksen maanantaille.No menin maanantaina ja kerroin sit rehellisesti et mikä on tilanne.Sattu olemaan tuttu pomo ja palkkas mut raskaudesta huolimatta (ikään kuin se olis joku kuolemantauti :LOL: ).Ajotus oli vielä mitä mahtavin kun torstaina kolahti postiluukusta kutsu yt-neuvotteluihin nykyisessä työpaikassa :D Eli meni vähän liiankin putkeen toi homma.Pessimisti kun olen niin odotan et seuraavaks joku mättää sit ihan kunnolla :/
 
Heh, taas selvittiin sukujuhlista eikä kukaan huomannut mitään. Jouduttiin olemaan molemmat, minä sekä mies, kuskeina. Oli siis helppoa kun ei tarvinnut kellekkään selitellä kun en ottanut mitään juomista :whistle: Miehen sisko kyllä kysy yhdessä vaiheessa että milloinkas meidän pojalle tulee sisko tai veli... poika vastas siihen ihan reippaasti että: ¨huommenna tulee, pikkuveli muuttaa meille naapurista....¨

Meillä on ajatuksena että ostamme tälle uudelle tulokkaalle ihan kunnon yhdistelmävaunut ja siihen esikoiselle seisomalauta. Meidän esikko kun ei ole enää puoleenvuoteen suostunut rattaiden kyytiin, kävelee yleensä reippaasti siinä rinnalla. Ikäero tulee olemaan reilu 3 vuotta.

Töissä en kerro raskaudesta vielä vähään aikaan. Mahdollisimman pitkään olen hiljaa siellä asiasta, ei ole mitenkään lapiystävällinen ilmapiiri :( Mutta pakko kertoa kuiteskin ennen kesää kun työ on sen verran rankkaa että pitää päästä vähän kevyempiin töihin kun maha alkaa kasvaa.

Joko teillä muilla pyörii nimi asiat päässä, mulla on siis ihan sellainen olo että tulokas on tyttö... Peppi nimi on alkanut pyörimään mun mielessä tosi paljon...
 
H-a-n-n-e Meilläkin oli Peppi nimenä jossain kohtaa valittuna, jos tyttö tulee mutta jossain kohtaa miellyimme nimeen Emma ja sen nimen tulemme antamaan näillä näkymin jos tyttö tulisi :heart: ! Pojalle ei ole vielä ensimmäistäkään nimiehdotusta, mutta kyllä niillekkin on niin ihania nimiä, että varmasti löytyy hyvä nimi myös mahdolliselle pojalle =)

Jossain kohtaa pinossa oli juttua vitamiineista..unohdin vissiinkin tuolloin listata "nappailemani napit"...elikkäs syön multi-tabsin raskaus monivitamiinia, talviaikaan d-vitamiinia, möllerin sydämelle omega 3 (sisältää myös foolihappoa) ja päivinä jolloin en käytä maitotuotteita, otan kalkkia purkista.

Työjutuista joku kyseli...meillä töissä tiedetään jo ihan käytännön syistäkin johtuen ja siksikin, että olemme keskenämme ystäviä yrityksessämme eli oli ihan luontevaa kertoa asiasta :) . Hyvä näin: saan olla töissä avoimesti innoissani asiasta ja jos jotakin pahaa käy, niin ainakin on ihania ystäviä tukemassa :heart: . Meille tämä raskaus ei muutenkaan ole ollut mikään suuri salaisuus, vaan melko avoimesti ollaan asiasta iloittu ja onneamme "levitetty". Aluksi tietty ajattelimme salata koko 12 viikkoa, mutta olimme molemmat niin onnesta sykkyrällä, että ei siitä mitään tullut :LOL: . Muutama ystävä on kysellyt, että miten uskallettiin kertoa asiasta...ei meille tämä ollut mikään uskalluksen asia...molemmat ajateltiin niin päättäessämme kertoa uutisen, että nyt iloitaan niin kauan (toiv. 40 viikkoa) kun iloittavaa riittää ja ei peitellä suurta onneamme- koemme, että jokainen meidän ikäluokassamme osaa jo suhtautua asioihin niiden vaatimalla hienovaraisuudella...siinäkin tapauksessa jos jotain sattuisi.
 
Huomenta!
RATTAISTA: mun lapsilla on ikäeroa 1v7kk ja me ostettiin silloin rattaat sisaristuimella. Eli vievät yksien rattaiden verran tilaa. Oli tosi hyvät. Sitten kun vauva kasvoi niin sai sekin istua välillä sisaristuimessa niin näki hyvin maisemia. Sitten kun esikoinen ei enää rattaita oikeestaan tarvinnut niin otettiin vaan sisaristuin irti.

Mulle on nyt löytänyt pahoinvointi tiensä, mikä on erittäin mukavaa kun hoidan tässä samalla flunssaista poikaa ja vatsataudissa olevaa tyttöä. Ei kiva!

Mä en ole kertonut töissä vielä. Mä olen nyt äitiyslomasijainen ja mulla on sopimus niin kauan voimassa kunnes työntekijä tulee takaisin. Kerron viimestään kun ultra on takana, tosin mies sano etten pysty peittämään niin kauaa kun vatsa on jo kasvanut.

babyboy 7+2
 
Sydänäänistä:
Minulla oli yhtä tyttöä odottaessa aika pelottava kokemus, kun neuvolassa kuuntelivat vauvan sydän ääniä.
Ei löytynyt puhdasta viuhketta, vaan sellainen klonks klonks ääni..
Neuvolan täti hätääntyi ja suoraan sairaalaan lähetti..
Siellä sitten aikansa miettivät ja ultrasivat ja kuuntelivat, lopputulokseksi saatiin, että tätipä kuunteli väärältä puolelta, ja se klonkse oli minun omat äänet, ei vauvan =)

ON: Eskarilaisella on tänään synttärit.. Illalla mietin että käyn herättämässä neidin erikoisella tavalla ja toivotan hyvää syntymäpäivää. Ja perhana tämän pahoinvoinnin kourissa unohdin. Nyt sitten märisen ja tippa silmässä mietin, miten hyvitän
 
Heh, pakko kommentoida tota nimi keskustelua :) Meillä viimeks mietittiin kahden tytön nimen välillä, jotka oli just noi esille tulleet Minttu ja Peppi. No Minttu meillä jo on, joten ehkä seuraava, jos sattuu tyttö tulemaan on sit Peppi :p Pojan nimeks mies päätti jo viimeks Miro, mut sitä pitää ehkä vielä miettiä.

Mua on alkanu jännittää aika paljon. Tänään on se alkuraskauden ultra :whistle: Saa nähdä kuin käyp. Toivottavasti siellä asuu joku ja saadaan laskettuaika :)
 
Huomenta!

Iloisia kuulumisia varhaisultrasta; syke löytyi ja viikkoja nyt kasassa 6+3. Nyt uskallan varovasti alkaa íloitsemaan tästä raskaudesta, mulla siis takana kohdunulkoinen raskaus viime syksynä.

Voisin talvicci siihen kerhoonkin nyt liittyä, jos laitat salasanan tulemaan.

Riinuska81 onnea ultraan ja kuulumisia odotellen.

Mulla on toistaiseksi odotus sujunut ilman suurempia oireita, nyt tosin on alkanut olla etovaa oloa - toivottavasti ei tarvitse kovasti pyttyä halailla. Esikoista odottaessa taisin pari kertaa oksentaa ja siihen se jäi.

Onko joukossa ketään vuorotyötä/yötyötä tekeviä? Itse teen pelkkää yötä (7 yötä valvon 7 vapaata - rytmillä) ja mietin vain miten sitä jaksaa - ja kuinka kauan. Ihan heti en aio töissä raskaudesta kertoa, ellei aivan pakko ole.

Soro
 

Yhteistyössä