Lokamassujen 2009 oma pino:)

Kirsikka :hug: ja paljon voimia koko perheelle!

Herttaliisalle onnea plussasta ja tervetuloa! Hauskaa, kun meillä kans esikon ja pikkukakkosen ikäeroks tulis just tuo 1v 10 kk ja mulla LA 13.10. ! Eli samaan tahtiin edetään. :D

Täällä pahoinvointi on antanut jo merkkejä aamuisin ja palelu on jotain ihan kamalaa. Iltaisin varsinkin palelee ihan hirveesti! Mut kestän mitä vaan paremmin ku pahoinvointia...

Niin ja tuosta pahoinvoinnista sen verran, et esikon kohdalla mulla pahoinvointiin ei tuntunu auttavan just mikään, mut kokeilin lopulta niitä multi-tabsin inkiväärikapseleita, ja ne auttoi huomattavasti. Pahoinvointi ei poistunu, mutta oksentelu loppu ja huonovointisuus oli siedettävää.

Mulla kans se säännöllisesti syöminen auttaa vähän, mut tällä hetkellä voi olla aika vaikeaa, kun esikko on niin äitinen, että haluaa välillä vaan istua sylissä (aloitin juuri työt ja tyttö ekaa viikkoa hoidossa). Mut katotaan nyt minkälaista on tulossa olojen suhteen...

Niin ja siitä syömisestä vielä ennen nousemista: mulla oli ekan raskauden aikana yöpöydän laatikossa mm. suolakeksejä ja niitä söin pari ennen ku nousin ylös -en kyllä muista oliko mitään apua. Mut et voihan sitä syödä jotain, mikä säilyy esim. yöpöydällä, tms ;)
 
Tervetuloa anelie!


Mulla ei oo vielä ollu ollenkaan tuota pissillä juoksemistakaan! :eek: Aamuisinkaan ei ole edes juuri hätä! :eek: Tosin voi olla että juon liian vähän... Mutta ku ei oo muutakaan (paitsi "menkka"särkyjä ). Missä mun oireet on? :attn: Väsykään ei paina, näköjään...edes huomannu että missä välissä kello on kulkenu jo tähän asti yötä.. :eek:
 
Tervetuloa anelie ja onnea :flower:

Pahoinvoinnista ja tuosta inkivääristä

Mä muistelisin kaverin sanoneen jolla alle vuoden ikänen lapsi ettei sitä enää suositella käytettävän... Syytä en muista, mutta tämmönen muistikuva on...
Korjatkaa toki jos olen väärässä :whistle:
 
Ja taas oli tullu paljon tekstiä! kirsikka85 :hug: ja voimia uuten yritykseen! pure love pidän peukkuja, että se on juurikin ruskuaispussi, joka lähtee kehittymään sikiöksi, ja seuraavalla kerralla jo näkyy!

vilver kirjotinkohan nyt oikein? Onnittelut kaksosepäilystä!

Tänne ei kummempia, kauheesti ei oireita oo enää, ne hävis johonki. Kahvikin maistuu aamuisin, mutta ei tosin enää päivän aikana. Joitakin hajuja on tullut, joita ei kauheesti huvita haistella. Ei tosin mitään mitä normaalisti pahana hajuna pitäisi. Hassua! Joku kysyi meidän keskimmäisen ikää, hän on 6v. Parin tunnin päästä olisi lähtö miehen kanssa kahdestaan viikonlopun viettoon, ihanaa.... :heart: Tosin, ei olla pojan sairastumisen jälkeen missään oltu, niin vähän pelottaa, jos jotain hälle tulee ja me ei olla paikalla. :( Mutta kyllä mun äiti ja isä tietää miten toimia, jos jotain tulee. Äitini oli silloin tosi paljon mun seurana, kun TAYS:ssa oltiin teholla pojan kanssa, että tietää kuviot. Mutta silti...

Mutta palailen sunnuntai-iltana! :wave:

miltski ja papu 4+4 :heart:
 
Olipas hyvä, että Talvicci tiesit... Googletin ja näköjään tuo on poistettu markkinoilta :(
Mitähän ihmettä keksin sit tällä kertaa jos pahoinvointi oikein pahaks menee? :$ Tuosta oli mulle niin paljon apua viimeks ja lapsikin syntyi terveenä, et vähän epäilen koko inkiväärin haitallisuutta, mut...

Ääh, täytyy yrittää nauttia nyt vielä kun ei oksentaa tarvi.
 
Huomenia.. Tänne tulee kyllä niin paljon tekstiä ettei perässä pysy ;)

Kaikki "oireettomat" nauttikaa nyt kunnolla, eiköhän ne oireet (toivottavasti) löydä perille jossain vaiheessa :)

Itse nautin niin paljon tästä väsymyksestä, ennen olen ollut todella huono nukkumaan, unta on saanut monet tunnit odotella ja yöunet on sitten jäänyt 4-5 tunnin mittaisiksi.. Nyt ei tarvi kun kymmeneltä iskee pää tyynyyn ja hetki ajatella pientä ja ukon kanssa jutella, niin johan uni tulee :heart: Ja aamulla oli tosi paha olo, enkä kerinnyt syömään, töissä oli niin kiires aamu, että se paha olo meni pois :LOL: Tais olla ihan psyykkistä pahaa oloo vaan :LOL:

miltskille ja miehelle mukavaa viikonloppua, yrittäkää nyt rentoutua. Eiköhän ne mummo ja pappa siellä pojan kanssa pärjää :)

Kuumeilija ja PieniPippuri sanoo POKS! 5+0 :heart:

p.s aa kun oli ihanaa kirjoittaa ensimmäistä kertaa tuo poks, niin kauan sitä halunnut kirjoittaa, ja samalla todistaa, että jotain sentään tapahtuu :heart:
 
Viimevuoden puolella tuleessa vauva-lehdessä kyllä esiteltiin ihan tuore inkivääri pahoinvoinnin poistamiseen...josko niissä kapseleissa on ollut jotain ylimääräistä ainetta mukana, joka on saattanut olla haitallista sikiölle?
Lehdessä mainittiin jotakuinkin näi:
raasta tai höylää noin teelusikallinen kuumaan veteen ja anna hautua, juo sitten lämpimänä...äh, harmi kun olen kuskannut kaikki vanhemmat lehdet jo siskolleni :ashamed:

Ja oireettomat..nauttikaa todella vielä kun voitte...jos raskaus on vasta ihan alussa, niin suurelle osalle pahoinvoitni tulee jos on tullakseen sitten n.rv7 paikkella =) Kaikillehan sitä ei edes tule, ja samalla naisella saattaa vaihdella eri raskauksissakin, onko sitä vaiko eikö.

Taas on mennyt yksi viikko. Nyt alkaa 7 raskausviikko...hiljaa hyvä tulee. :D
Olikos täällä kakkosen odottajia jotka ovat jo käyneet neuvolassa?
Tuli vain mieleen ,että paasataankohan siellä ne täysin samat asiat kuin ensimmäisen raskauden aikana, vai onko mahdollisesti jotain uutta infoa...tulee nimittäin tosi tylsä käynti, jos samat jutut pölistään uudestaan :LOL:

Sain äidiltäni myöhäisen joululahjan, joka oli jäänyt jurnaamaan postiin. Niskahieronta vekotin...mahtavaa.
Eilen sitten kun otin johto rykelmän paketistaan ulos, niin meinasi laatta nousta kurkkuun...haisi se uusi johto niin pahasti nenään :LOL:

Täytyy tulla taas myöhemmin katselemaan, josko olisi uusia tullut lisää ja uusia juttuja ennenkaikkea :D

paapelo + poju + Tiuhti 6+0
 
Täällä myöskään ei oikeastaan mitään oireita. Viime viikolla kipristeli vähän mahassa mutta tällä vkolla ei mitään. Pakko oli toissapvänä tehdä uusi testi ja plussaahan se näytti. Mutta kaipa ne oireetkin jossain vaiheessa tulee tai sitten ei. LA lokakuun alussa, tarkkaa aikaa en vielä osaa sanoa kun kierrot heitelleet. Vkolla 8 eka neuvola ja vkolla 9 lääkäriaika. Onnea kaikille lokamasuille! :)
 
Inkivääristä, oliko syynä markkinoilta poistamiseen just inkivääri, vai muuten ko. valmiste, muut aineet...? Tai ehkä liikaa sitä inkivääriä, sitä kun ei saa kuitenkaan kovin hirveitä määriä saada.
 
Heippa....mulla tuli tänä aamuna hitusen verta kun pissalla kävin :( Ei mitenkään menkkamaisesti, sillain tiputtelemalla. Pikkarinsuojaan ei oo tullut kuin yksi tippa, ainoastaan vessassa pyyhkiessä tuli paperiin verta. Mitään kipuja ei ole, ei edes menkkajomotusta.
Nyt viime vessakäynnillä ei taas tullut mitään. Pitäkää peukkuja, että tämä olisi ohimenevä juttu ja päättyisi onnellisesti pienokaisen syntymään :heart:


Hätähousu Kiva, että meillä niin samanikäiset lapset =)

Niin, raskausoireista vielä, että nyt sain yölläkin nousta vessaan, kun niin kovasti pissatti.

Minä palaan kertomaan, miten tän raskauden kanssa käy :wave:

PS. Koskahan mun pitäs tehä uusi testi, kun nyt oli sitä verenvuotoa aamusella? Tänään meen kyl hakeen tuonne kaappiin muutaman testin....

herttaliisa :wave:
 
herttaliisa:
Suosittelen soittamaan vaikka neuvolaan, jos sitä kautta voisivat auttaa...normaalisti jos jatkuu vuoto pitkään ja on runsasta, tekevät lisätutkimuksia...voisithan varata gyne ajan ja hän voisi sitä kautta päätellä onko vuoto peräisin kohdusta vai mahdollisesti vain kohdunkaulasta. Pieni tiputtelu on ihan normaalia alkuraskaudessa ja valitettavasti r-testillä ei pysty ennustamaan meneekö raskaus kesken. Hormooni tasot kun pysyvät korekeina vielä keksenmenon jälkeenkin :/ Joten siinämielessä sitä on turha tehdä, mutta tietenkin jos e omaa stressaamista helpottaa, niin ei se keneltäkään ole pois, päin vastoin, lievittää stressaamista :hug:
 
Täällä tulee ruskeeta tuhrua..Tai tuli aamulla sekstailun jälkeen :snotty:

Oon jo vähän rauhottunu, mut toki heti ajattelin pahinta..Kaks keskenmenoo on kuitenkin omalle kohdalle jo sattunut. Seksilakkoon ainakin menen, ilmoitin asian hyvin pontevasti miehellekkin :D huokas kuuluvasti ja pyöritteli silmiään :LOL:
 
Me niiiin miehen kans toivotaan, että alkio olisi ollut vielä niin pieni ettei sitä vielä utrassa näkynyt. Kun ei jaksais 4 kertaa putkeen kokea epäonnistunutta raskautta.
Tänään mulla ei ole tuhrutellu yhtään eikä eilen lekurin jälkeen ja toivottavasti pysyy poissa koko homma. Lekuri sanoi että jos tuhruttelee niin silloin olisi hyvä olla tekemättä mitään sellaista mikä aiheuttaa supisteluja eli kaikkea raskasta...eli tässä nyt ainakin viikon verran ollaan ihan iisisti ja sitten mennään uudestaan katsomaan tilanne ultralla.
Eli kannattaa muidenkin ottaa ihan iisisti joilla pientä tuhruttelu/tiputtelu vuotoa on. Ja lekuri sanoi vielä että pahin aiheuttaja on juurikin seksi. No, meilläpä sitä on vaikea harrastaakkaan kun mies on 2000km päässä.

Mullakaan ei juurikaan oireita ole. Alussa oli sitä paleltamista ja hiukan etovaa oloa. Nyt nippailee munasarjoissa, rinnat on turvonneet ja hiukan kipeenä kun koskee ja sit saan ainakin 5 kertaa juosta yöllä vessassa. :eek:

Tervetuloa uudet vasta plussanneet!!!
 
Hei!

Päivitin tuota listaa, varsinkin uudet (muuten tervetuloa!!!) niin kattokaa, että olette listalla, ja että tiedot oikein (ja antakaan lisää tietoja sen mukaan, mitä haluatte!). Miusta nyt tuntuu, että joku jäi päivittämättä... Vahva intuitio siihen suuntaan...

Viime yönä sain jonkun alavatsan kouristuskohtauksen. Varmaan ihan normaaleja kipuja, mutta säikäytti silloin yöllä.

DsariaL ja Salarakas 4+3
 
DsariaL
Kuuluu kyllä nuo kovatkin krampit asiaan...inhottavia on, mutta kun kohtu venyy, niin niitä tulee...helpottaa kyllä sitten myöhemmin, mutta sitten astuukin kuvaan kohdun painaminen palleaan, joka aiheuttaa hengityshankaluuksia :whistle:
Minullakin tulee pitkin päivää jomotuksia ja iltaisin varsinkin tulee kunnon kourasuja, mutta menevät ohi ja mitään vuotoja ei ole tullut (tottakai sitä on tarkistettava ;) )

Kohta mennään saunaan...pojalla on oma pikku saavi, jossa polskuttelee saunan lattia tasossa...kvaakku on tietysti mukana (pojan kylpyankka ) ja paljon kylpyvaahtoa sekaan, niin myrsky on valmis :D
Sitten ruvetaan väsäämään cannelonia...nam :p
 
Minutkin voi lisätä listalle, eli olen 26v kahden pojan (1v10kk ja 5v7kk) äiti ja nyt kolmonen on tulossa ja la olisi 3.10. Synnytyssairaala on näillä näkymin tyks, mutta meillä on asunnon haku päällä joten se saattaa vielä muuttua! Karsea olo koko ajan; väsyttää, oksettaa, on ku ois kauhea krapula 24h... Toivottavasti menisi pian ohi, että saisi jotain taas aikaiseksi!!
 
Mikä tuo kerho oikein on ja miten sinne pääsee.. Taidan olla vähän yksinkertainen tai jotain :snotty: Ja noista raskausoireista tuli mieleen että mä oon jo toista viikkoa röyhtäillyt ihan hirveesti.. Tosi naisellista :LOL: Mahtaakohan se johtua raskaudesta, vaiko jostain muusta..
 
Kiitoskiitos listan tiedoista (muut jatkakaa esimerkkiä)... :D ja huom, tää miun päivittämä lista ei ole siinä ensimmäisessä viestissä, vaan siellä etusivulla vähän alempana...

Paapelo: niin mie aattelinkin, että kuuluu asiaan nuo 'krampit' ja johtuu nimenomaan kohdun kasvusta. Se kipu vain säikäytti yöllä...

Ei tää raskaus tosiaan ole vielä ollenkaan sisäystynyt miulle (tai varsinkaan miehelle). Taas huomasin tuossa autolla ajaessani, kun ajattelin, että "JOS nyt saisin lapsen, niin..." ja "JOS nyt olisin raskaana, niin..". :LOL:

Jaana26: kerhot löytyy tuolta etusivulta oikealta puolelta. Ne on myös sellaisia 'keskustelu' paikkoja, mutta eivät ole julkisia, niinkuin nämä. Eli kerhoon pääsee, kun tietää salasanan ja on hyväksytty kerhoon. Tosiaan Talvicille lähetä yksityisviesti (tuo oranssi pieni kirjekuori tuossa vasemmalla nimimerkin alla), niin saat enemmän tietoa ja sen salasanan sinne.

*muoks* Talvicci kerkesikin jo väliin... :D
 
Juu ei tämä raskaus täälläkään ihan hallussa ole tuolla pääkopassa...tulee vähäteltyä, mutta ajoittain taas on niin onnellinen olo...jahka tuohon ekaan neuvolaan ja ultraan pääsisi, niin kyllä se varmasti sitten jo alkaa konkretisoitua paremmin.

Eniten odotan ekoja potkuja...pojasta tunsin jo niin varhain joskus rv16 paikkeilla ja ainahan kerrotaan, että uudelleen synnyttäjä tuntee aiemmin...liekkö se edes mahdollista kun noin varhain esikosta tunsin :LOL: Niin ja riippuuhan se tietysti ihan istukankin sijainnista, jos on kohdun etuseinämässä, niin potkuja ei välttämättä tunne kunnolla ennen rv30...esikosta taisi olla takaseinämässä, siis yleisimmässä paikassa johon istukka kasvaa (näin olen ymmärtänyt ).
Ei vain malttaisi odottaa, ei sitten millään :ashamed:
 
Täällä kans yks joka ei osaa uskoo että on raskaana :D :wave:

Niinku DsariaL sano niin tulee miettittyä että sitten jos...

Mä vähän luulen että tän tajuaa vasta ekan neuvolan jälkeen vähän paremmin ja sitten ku on eka ultra ollu... :whistle:
Mä ootan niin sitä ekaa neuvolaaki...Mietin että jos niillä on laitteet niin kunpa ne koittas kuunnella niitä sydänääniä.
Mies tuossa sano että ei tää sille oikeen ole vielä niin totta ku ei ole maha kasvanu ja ku ei ole nähny sitä sydämensykettä tai vauvanalkua :D
 
Meillä ainakin helsingissä on tietääkseni joka neuvolassa dopleri, mutta niillä kuulee normaalissakin raskaudessa sydän äänet vasta n.rv12 paikkeilla...mutta ei tietääkseni mikään estä kokeilemasta, jos neuvola täti siihen suostuu...eriasia tietysti sitten jos on ultralaitteet tarjolla neuvolassakin...meidän neuvolassa ei ainakaan tietääkseni ole.

Miehillä tuo sisäistäminen tapahtuu varmaan ihan oikeasti vasta kun se vauva syntyy...kyllä mieskin ymmärsi eskoista odottaessani,että siellä on vauva, mutta ei SISÄISTÄNYT että se on meidän oma ja uusi IHMINEN, kunnes sitten poika oli sylissä ja hän sitten pääsi lopulta kylvettämään pojan sillävälin kun olin suihkussa...kun tulin suihkusta vihdoin, niin mies kyttäsi poikaa kapalossa kuin haukka ja sanoi... "pelottaa...hengittääkö se edes kun ei itkua kuulu" :heart: Lohdutin sitten, että ei ne vastasyntyneetkään kokoajan itke, vasta sitten kun on nälkä tai muuta, kun nukkuvat niin ovat ihan hissukseen ja tuhisevat :D
 

Yhteistyössä