Lokamassujen 2009 oma pino:)

miltski :hug: toivottavasti olo päivän mittaan hiukan helpottaisi ja jaksaisit hyvin järjestellä kutsuja :hug: !

Paapelo: Kertomuksesi jälkeen jäi oikein positiivinen mieli synnäristä: toivottavasti myös meilläpäin noin mukavasti asiat =)

kassu ihanaa, että sait hyviä ultrakuulumisia :heart:! Minäkin olin ajatellut, että jos ensi viikolla v-ultrassa saadaan hyviä uutisia, niin menen kyllä ostamaan jotakin kivaa "palkinnoksi" =)

Täällä olot jatkuu vaihtelevina...iltaisin tullut ihan kamala väsymys kuvioihin...siis todella pohjaton ja kun se iskee, niin siitä ei enää nousta :LOL: ! Eilisestä mulla on ollu vasen kylki liikkuessa/asentoa vaihtaessa hieman kipeä...tietysti taas tapani mukaan siitä aloin panikoida, että jokin vialla...toivottavasti ei kuitenkaan :ashamed: ! Tissit on kipeät, ilman liivejä ei voi olla enää öisinkään ja turvottaa niin, ettei normaalit farkut mene enää jalkaan :x ! Mutta ihanaa kun tuntee, että raskaana ollaan =)

Hugis ja Papu 5+3


 
Heips! Aloin ihimetellä ku maha turpoo vaa, alaselkä kipee, palelee ja menkat myöhäs. Mut nyt ei oo ollu sitä kauheeta rintojen arkuutta ku ekalta oli ..johtuu varmaa siitä ku imetän viel osittain. Tein varmaa viikko sitte pari testiä eka haalee plus ja toinen oli vähä tummempi. mut mies ei millään meinannu uskoa nii piti viel yks testi käydä ostaa ja näyttää kunnon +. Elikkä mun laskettuaika laskurin mukaan on 8.10 ja synnäri Ras. Toista lasta odotan esikoisella tuli 5kk täytee:) et aika pieni ikäero! Ollu kuitenki suht helppo lapsi nii ei sillai "kauhistuta" tää raskaus. Onnea teille kanssakulkijoille :heart: toivotaan et kaikki jaksaa pysyä matkassa!
 
Myötätunto hali kaikille pahoinvoinnista kärsiville :hug: Minä en vieläkään kärsi onneks aamupahoinvoinnista, vaan aamut on oikeastaan päivän parasta aikaa. Tämä pahoinvointi hiipii sit aamupäivällä ja kestää koko hiton päivän nukkumaan menoon asti. Tää on sitä sorttia, et se helpottaa syömällä, mut töissä pitää syödä melkein salaa, kun ei kehtaa koko aikaa olla syömässä. Mulla onneks auttaa hedelmät ja digestive keksit, joita pitääkin sit syödä vähintään tunnin välein, muuten on niin hirvee olo, ettei mistään tuu mitään.

Mua on nyt alkanu jännittää tuo maanantaina edessä oleva ultra. Asuukohan siellä mahassa oikeesti joku tai useempi :whistle: Meillä taipumusta kaksosiin on kyllä molempien sukujen puolelta ja ekassa raskaudessa mulla oli vähän sama tilanne kuin Kassulla nyt, et toinen vuosi pois jo jossain viikon viis paikkeilla ja toinen kasvoi sit hienosti.

Minäkin olin muuten ihan varma kun ekaa kertaa olin menossa synnyttämään, et haluun heti kaikki kivunlievitykset ja muut mahdolliset ja olen aivan mahdoton siellä sairaalassa. Mut tosiasiassa sit kun mentiin sairaalaan olinkin jo 4 senttiä auki ja sit pääsin sellaiseen ihanaan isoon ammeeseen. Sitä muuten suosittelen kaikille, oli tosi hyvä ja rentouttava kokemus. Ainut, et sieltä pois nouseminen olikin sit niin hirveetä, et epiduraali laitettiin sit melkein heti :)

Nyt taas syömään. Tällä kertaa ihan eväitä, eikä salaa :LOL:
 
Synnytystilaanteesta jäi aika ristiriitanen mielikuva :/ Synnytys alkoi aamuyöstä ilman ennakoivia supistuksia. Synnärille lähdin aamu 9-10 aikaan ja tyttö syntyi klo 19 aikaan :heart:
Aika siellä meni nopeasti ja kätilöt vaihtoivat vuoroa.
Aluksi selvisin ihan ilokaasun sekä keinutuolin avulla, mutta kun kivut pahenivat niin epiduraalia tarvitsin.
Ja se oli pelosta huolimatta taivas :D
Lapsivuode Osastolla sain olla aika rauhassa koska "pärjäsin" niin hyvin ;) Mutta en tiedä mitä olisi ollut jos tarvetta olisi ollut enemmän? Ainahan niillä on kiire ainakin yöaikaan...
Vaikka synnytys meni miehen ja kätilön mukaan ihan hyvin niin silti jännitän sitä tilannetta kauheesti :kieh:


emmiliisalle tervetuloa :wave:

Onnittelut jo ultrassa käyneille :heart: Ensi viikolla se on edessä itselläkin =)

Omaan napaan ei oikeastaan muuta kuin jatkuvaa pöhnässä oloa :p ja välillä kuvottaa..
Kun saisi vaan levätä. Se hetki on päivästä niin autuasta kun tyttö menee päikkäreille :D

Fi0na 5+4
 
heei :) täällä ollaan taas kipeänä... oon ollu niin poikki etten oikein ole jaksanut koneella olla :)
alkaa hieman pelottaa tämä kun oireet tuntuu loppuvan, uusia ei ole tullu ja vanhat heikkenevät... testi näyttää kyllä positiivista, mutta miten kauan...
 
pitäiskö aloittaa joka viikko uus keskustelu sivu esim.lokamammat vko8 jne. ku tässäki on niin paljo kaikkia asioita. ois vähä selkeempi. kopiois aina sen "odotuslistan" keskustelun alkuun?? onko kukaan tän kannalla?

emmiliisa 6+6
 
Mulla jäi hyvät muistot synnäriltä
Edellisenä iltana mentiin kun lapsivettä alkoi pikkasen tihkumaan, mies lähetettiin kotiin ja minä jäin osastolle. Nukuin suht hyvin unilääkkeiden avulla aamulla viiteen saakka jolloin pyysin kipu lääkettä, hoitaja ehdotti jos menisin suihkuun jos se vaikka helpottaisi ja sen jälkeen saisin kipulääkettä. Puolitoista tuntia olinkin suihkussa, helpotti oloa tosi paljon. Lääkäri tarkisti tilanteen aamulla klo 7 ja sitten olikin kiire soittaa mies paikalle. Ilokaasun ja epiduraalin avulla poika syntyi klo 10.00. Minä en oikein muista mitään siitä 7-10 välisestä ajasta... mutta sen muistan kun poika tuli syliin :D

hugoliina miten sä olet lisännyt ton laskurin noihin sun tietoihisi, kävin tekee itselleni tuon laskurin mutta minne kohti mä noissa omissa tiedoissa liitän ton laskurin osoitteen
 
Myötätuntoa kaikille pahoinvoinnista kärsiville. Itse en siitä kärsi, mutta voin kuvitella että saa olla aika sitkee sissi, jos siinä samalla hoitelee työn ja kodin kaikki hommat.
Miltsi se siellä vielä aikoo kaiken keskellä leipoa vai? Kyllä mä antaisin tuohon tilanteeseen neuvon, että nyt jos koskaan hommaat vain valmista pöytään ja raivaat kaiken ylimääräisen johonkin makuuhuoneen nurkkaan, mihin kukaan ei katso. No toivottavasti jaksat viedä kutsut läpi. Mites kun niistä kynttilöistä tulee aika paljon tuoksuja, niin eikö nekin tee pahaa oloa?

No nyt mä en pysty enää oleen koneella, kun tuo esikoinen yrittää kurkkia olan yli, et mitä sä äiti teet.
meriaani 6+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmiliisa:
pitäiskö aloittaa joka viikko uus keskustelu sivu esim.lokamammat vko8 jne. ku tässäki on niin paljo kaikkia asioita. ois vähä selkeempi. kopiois aina sen "odotuslistan" keskustelun alkuun?? onko kukaan tän kannalla?

emmiliisa 6+6
No ei ole hyvä idea ollenkaan.

 
Päivee! :wave:

Huuh, suursiivousta suoritetaan hitaasti mutta varmasti...ensiviikon lauantaina on pojan 1v synttärit ja tämä kämppä notkuu epämääräistä turhaa tavaraa :headwall: Huoh, kyllä tämä tästä, matot pitäisi pestä, lattiat varmaan pitäisi juuriharjalla kuurata ja pyytää biohasarditojuntayksikkö desinfioimaan paikat :LOL:

Ja poika se taas keksi tänään miehelle jekun...mies siis tässä kotona ollessaan herää pojan kanssa aamusella ja minä saan jatkaa uniani parituntia pidempään...niin siihen jekkuun.
Eli mies oli sitten päästänyt pojan ilman vaippaa jälleen ihan hetkeksi silmistään, kun oli suorittanut aamusiistintäänsä vessassa...poika oli käynyt hetken nurkan takana ja palannut tyytyväisenä...vasta sitten huomattiin jotain epämääräsitä kyseisessä nurkassa, kun poika meni päikkäreille, kiva pikku kikkare seinassä kiinni :LOL:

Nyt alkaa sitten intensiivinen pottakoulutus, kun kerran tykkää väännellä torttuja muualle kuin vaippaansa :LOL:

Olo vaihtelee kuin vuoristorata konsanaan...aamulla on hyvä olo juuri nousemisen jälkeen, siitä puolituntia ja iskee etova olo, siitä tunti etova olo kateissa, muttasitten alkaa maha jomotus ja sitten hetki taas ihan seesteistä ja kaikki alkaa alusta :headwall:

Nuo maha jomotukset alkaa olla tosi v-mäisiä...tiedän että ovat ihan normeja, kun kohdun kaula on kiinni ja kiinteä...mielessä on käynyt pissi tulehdus, mutta ei tee tuskaa käydä pissillä eikä pissi haise oudolle, niinkuin yleensä tuon tulehduksen ollessa käynnissä...noh...
Huomenna on neuvola, niin voin vähän kysellä ja perjantaina varmaan sitten on nuo labrat otettava...niistä saakin sitten tietää kaiken tarvittavan.
Sitten pääseekin jännäämään, milloin tulee eka ultra aika olemaan...toivon että saisin sen nopeaan...rv10+ olisi luksusta :D
 
Kylläpäs meitä lokamassuja onkin jo paljon! =) =)
Raivostuttava tuo meidän tietokone kun ei anna mahdollisuutta kirjoittaa viestiä, lasten kone onneksi toimi.. onkohan joku viruksentorjunta poskellaan..
Aamulla mulla ikäänkuin supisteli ja fiilis oli että tämäkö oli nyt tässä.. No, nyt on taas paha olo ja väsyttää. Pizzaa paistoin kaksi peltiä, onpahan lapsille ja ukolle syömistä. Söin nyt itsekin, eilen ei maistunut lainkaan..
Välipalapatukoita ostin laukkuun, niitä on kiva pureskella jos olo niin vaatii.
Mikelenkiinnolla seuraan teidän ensikertalaisten pohdintoja synnytyksen kulusta.. Sitä ei kannata liikoja miettiä!! Esikoisen syntyessä vauhdilla kaikki mun haaveet ja suunnitelmat lensi romukoppaan--klo 7 oltiin salissa ja 40min myöhemmin neiti jo oli maailmassa..Kakkosta tein kipeänä tunnin kun puudutus ei tehonnut ja poika syntyi luomuna, kalvot puhki ensin ja seuraavalla supistuksella poika parkui.. Kaksi viimeisintä synnytystä oli jo ihan eri 'kivoja' kun oli itse täysillä mukana ja pystyi itse vaikuttamaan! Tai jos olisin tiennyt että molemmilla kerroilla synnytän 4,5kg vauvan niin olisin jo tovin miettinyt.. :eek: Painoarviot meni vajaan kilon pieleen..
Yhden kaverin kanssa juttelin tänään töihinmenosta--kaveri kysyi siten multa että joko teille on tulossa se vauva?? Ei ole..Miten niin..
Nyt täytyy hetki ummistaa silmiä.. Mulla on illalla kokous ja pitäis pystyä siellä istumaan..
 
En löytänyt sinua Cosmo tuolta meidän etusivun listasta, joten et kai sitten ole lokamassu? Eli se kai on yks ja sama pinoudutaanko me viikon, kuukauden tai 12 päivän välein. Mielipiteitähän saa olla ja pitääkin ja tänne ovat kaikki tervetulleet tietenkin kirjoittelemaan. Minuakin on pari ihanaa vanhaa palstaystävää käynyt täällä moikkailemassa ja joku viimevuoden lokakuinenkin piipahti :heart: Mutta jotenkin on jäänyt aina hieman hapan mieli sinun kommenteistasi....en tiedä miksi. Löytyisikö jotain positiivista sanottavaa kun näinkin ihanasta asiasta täällä puretaan tunteitamme kuin uuden elämän alku.

Kassu ja Maikki 7 ja risaa mennään :wave:
 
Niin ja synnytyksiin.....olen neljä kertaa luomuna synnyttänyt. Enkä todellakaan ole sitä niin suunnitellut. Niin vain on sitten ilman puudutteita ja ilokaasuja pärjäilty :eek: Kauniit kokemukset kaikenkaikkiaan paitsi ehkä se syöksysynnytys käytävälle :LOL: , joka jätti pientä traumaa.Mutta sekin on jo hälvennyt.
 
Heipsis kaikille!

Täällä pahoinvointi on ja pysyy (just tällä hetkellä ihan ok, sain jopa leipäpalan alas :attn: ). Mutta mietin jo sitäkin mahdollisuutta, että oiskohan sittenkin vatsatautia, kun on niin rajua tämä pahoinvointi. Tänään ei oo, tuota leipäpalaa lukuunottamatta, pysyny yhtään mikään sisällä! Kaikki on tullu samantien ulos. Voiko tosiaan raskaupahoinvointi olla näin pahaa, että on ympärivuorokautista ja mikään ei pysy sisällä?

Mie yritän illalla taas päivitellä listaa ajan tasalle. On vähän päivitys jääny, kun tämä olo ei oikein ole antanut sijaa istua koneella. Ja mie oon edelleen tän pinon kanssa sillä linjalla, että uusi pino tehtäisi aina kuun alusta. Jos sitten menee pino vaikka tukkoon (sitäkin on tapahtunut) ennen kuun loppua, niin toki sitten voi tehdä uuden pinon...

Kassu kuulostaapas hurjalta tuo syöksysynnytys käytävälle, HUI! Toivottavasti kenenkään meistä ei nyt tarvii sellaista kokea...

DsariaL ja pikkuMasukki 6+0
 
Onnea Kassulle iloisista ultrakuulumisista! :hug:

Täällä kans epäilen edelleen masuasukin hyvinvointia, kun oireita on niin vähän. Ei kai sais vertailla ensimmäistä raskautta tähän... En tiiä mistä tulee ihmeellinen tunne, että kaikki ei masussa oo kunnossa. Ei mulla esikolta tämmöstä ollu :/

Oon kans alkanu harkitseen kovasti tuota varhaisultraa...mut pitäis soittaa kai ja kysellä hintaakin vähän.

Äh, täällä kyllä yks selvä raskausoire on armoton hajamielisyys! Oon ollu viime viikot ihan tööt ja toissapäivänä viimeksi hukkasin lompakkoni! Soittivat sitten poliisilaitokselta ja kertoivat lompakon tulleen sinne. Onneks joku oli vienyt. Mutta saan sen vasta huomenna kun lähettävät toiselta paikkakunnalta meidän kuntaan. Uskomatonta... eikä tuo oo ollenkaan ainut asia tässä seniiliydessäni :LOL:

Noista synnytyksistä: mulla taas ei ollut oikein mitään mielikuvaa etukäteen synnytyksestä ja odottelin vaan kiltisti ja olin päättänyt olla suunnittelematta sen kummemmin. Luulin kyllä, että saisin jotain kivunlievitystä, mutta toisin kävi...
Heräsin supistuksiin yöllä klo 3 ja sairaalassa oltiin 4.30. Tyttö oli ulkona klo 7 ja ilokaasulla vain mentiin. Ja tämä meidän neitokainen syntyi siis perätilassa ja väkeä oli paikalla puoli sairaalaa (kun perätilasynnytyksiä on niin harvoin). Olin kyllä ite niin pökkyrässä et mulle oli aivan sama oliko paikalla 1 vai 25 henkee. Mut miestä oli kummastuttanu ku väkeä lappas ihan hirveenä. :LOL:

Jaahas, joku kakkapylly tuli tuohon haisemaan.... varikolle siis.

Hätähousu ja asukas 6+1
 
Ompas täällä pahoinvoivaa porukkaa. :) Taitaa olla vähemmistö, jolla ei sitä ole..

Mun mielestä kans se pino per kuukausi olis ihan ookoo. Se viikottainen ketju olis ehkä vähän turhan nopee tahti, listan päivittäjällekin turhaa duunia.

Mietin tossa muuten, että on näppärää kun tää toinen raskaus menee melkein päivälleen samoihin aikoihin kuin esikoisen odotus pari vuotta sitten. Esikoisen LA oli 20.10.2007 (syntyi 8.10.) ja tää ois todennäköisesti 15.10.2009. Eli masu on samankokoinen samoina vuodenaikoina, ei siis hirveesti tarvi ostella uusia mammavaatteita (paitsi että muutamia pitää saada ostaa ;)). Niin ja vauvallekin on syyshaalarit ja talvihaalarit valmiina.. Jos olis tullut esim. kesävauva niin samat ei olis mennyt enää talvella. Toivotaan nyt vaan että pysyis kyydissä. Kuusi aamua niin saa tietää onko siellä ketään....
 
Pääsisikö mukaan joukkoon? Laskettuaika on 23.10. ja toista odotellaan. Esikoinen on kohta 10kk eli jos kaikki menee hyvin ja päästään raskaudessa loppuun asti niin ikäeroksi sisaruksille tulee 1v6kk. Jännittää ihan kauheasti, olemme kokeneet keskenmenon ja esikoista yritettiin tosi pitkään, alkunsa sai lopulta 5:n lääkkeen avustuksella ja nyt tämä sai alkunsa ennen kun edes menkat alkoi edellisen jäljiltä pelkällä mututuntumalla. Varhaisultran varasin ja se on 6.3., saa vähän varmuutta lisää, jos siellä sydän sykkii. Ainoa mistä täällä kärsitään on armoton paleleminen, vaikka aina sanotaan, että jokainen raskaus on erilainen, toivotaan että tämä olisi yhtä helppo kun edellinen. Mistään muusta raskautta ei huomannut, kun kasvavasta mahasta ja liikkeistä.
 
Minullakin olisi ultra 6.3. jos nyt sinne asti päästään. Alkoi vähän ahdistaa, kun näin aavistuksen verta valkovuodon seassa. Onko se normaalia, mistä voi johtua?

Minulla on ollut aikamoiset pahoinvoinnit myös, ja kauhea nälkä. Tänään en kuitenkaan pystynyt syömään paljoa, kun vatsa on ollut kovana ja kipeä. Sekin herätti ajatuksen keskenmenosta.
 
Moi pitkästä aikaa! On menny ainakin viikko lueskellessa, että sain tänne loppuun asti luettua :LOL:

:hug: Suruviestin saaneille :hug:

(.) Täällä ollut n.viikon joka aamuinen oksentaminen tosin tänäaamuna siltä pitkästä aikaa vältyin, viluinen olen kuin mikä se on ihan kamalaa kun tulee niin sisältä ettei mikään lämpöpeitto auta :D ja rinnat olleet jo + asti toosi kipeät ja viimeyönä heräsin siihen kun vasen nänni oli niin kipeä että ihan kuin sitä olisi leikattu irti... aivan kauhee tunne! Vihlasuja ollut nyt vähemmän kuin aiemmissa raskauksissa, nyt enemmänkin ollut ns. menkkakipuja. Nyt on sitten jo vähän kerrottukin tästä vauvasta jo eli yhdelle kaverille kerroin kun hän on myös raskaana La 26.8 eli ei hirveen paljon edellä, aika mukavaa kun on kaveri jonka kanssa vertailla tuntemuksia :D sitten 1,5vkoa sitten kerrottiin esikoiselle joka ihme kyllä on pitänyt salaisuuden, mammalle ja papalle annettiin lupa kertoa kun tarvitsin lapsenvahtia neuvolakäynnin ajaksi... niin ja mies kertoi parhaalle kaverilleen. Minä sitten sorruin ja tilasin sen kotidoblerin lauantaina ja eilen jo tulikin, päätin sitten testata toimiiko tiesin ettei vielä mitään kuulu, mutta sieltä kuuluikin hetken kuuntelun jälkeen tuttu viuh-viuh-viuh ääni eli istukka siellä ääntelehti :D tänään oli eka neuvolakäynti ja sanoin tästä tädille että voisikos hän varmentaa etten sentään ihan haamuja kuullut... niinhän sieltäkin sen sama viuh-viuh kuului :D mutta osaakos joku sanoa eli jos istukan äänet kuuluu niin eikös se tarkoita myös että vaavilla olis kaikki hyvin? mainaan jatkossa ennen kuin sydänäänet kuuluu tolla voisi itselleen varmennella että kaikki ok...


 
Dsarial:
Voi olla pahaakin...eräs ystäväni kun odotti esikoistaan, kärsi niin pahasta pahoinvoinnista, ettei edes vesi pysynyt sisällä ja jatkui 24/7, lopulta joutui 2pv sairaalaan tiputukseen nestehuka nvuoksi, toivotaan ettei ihan noin pahaksi sinulla menisi...niin ja terve potra tyttö syntyi kuitenkin :D

Palaan myöhemmin lukemaa nmuut, nyt kiireesti katsomaan Greyn anatomiaa...viikon kohokohtani :D
 
H-a-n-n-e en tiedä miten tuon meilletuleevauva.net:in laskurin saisi laitettua niin, että tulee aina kun kirjoittaa (jos sitä meinasit?)..itse laitan sen aina välillä, mulla on tallennettuna se sinne meilletuleevauva.net omille sivuille ja sieltä sitten käyn välillä linkin hakemassa liittääkseni laskurin
=)

marian3 On mun käsittääkseni ihan normaalia jos verta vähäisissä määrin sekoittunut valkovuotoon silloin tällöin. Ja pientä vuoteluakin saattaa toisilla olla. Itselläni oli n. viikko sitten, samaan aikaan kun kuukautisten olisi pitänyt olla. muutamana päivänä vessassa käynnin yhteydessä vuotoa ja toisella kerralla ihan "lorahti". Miten sulla, voisiko nyt olla se aika, jolloin menkat olisivat, jollet olisi raskaana? Mutta korjatkaa viisaammat jos olen väärässä: olen tosiaan esikoisen odottaja eli varmaa tietoa ei ole :). Neuvolan, oman äidin sekä ystävien mielipiteisiin ja kokemuksiin perustan vastaukseni :).

Täällä ollut melko tasainen päivä kaiken kaikkiaan...ei juurikaan etovaa oloa tai muitakaan oireita. Nyt iltaa kohti alkanut taas väsy painaa raskaasti, mutta muuten olo mitä mainioin! Pahoitteluni ja :hug: kaikille, joilla pahoinvointi vie kaikki voimat :(

Ja kaikki uudet tulokkaat: tervetuloa :heart:

Hugis ja Papu 5+3




 

Yhteistyössä