Lokamassujen 2009 oma pino:)

Ven Onhan se joo hieman outo olo kun täti ei tule :D

Mun haamuihin, joita siis oon jo useamman ehtinyt tekemään (siis joka pv varmistan), ukko on vaan todennut, et "on siinä jotain, mut älä nyt liikaa innostu" :kieh: Ilkeetä kun ite oon onneni kukkuloilla, mut siihen on syynä toi km. Ukko ei uskalla iloita ja kyllä mullakin on pelko perseessä, et miten tässä käy. Tuulimunat, kohdunulkoiset ja kaikki pyörii päässä.

Mietin et haluisinko käydä taas siinä alkuraskauden ultrassa, kun lysti kuitenkin maksaa sen 80?. Ei se kuitenkaan mitään takaa ja kiinnyn pikkuiseen liikaa ku nään sen ja jos taas käy huonosti :(

Kuinka aikasin ootte muuten tilannut neukku aikaa? Onko liian aikaseen jos tänään soitan?

Pinkkimieli, rv4+0
 
hei, minäkin ilmottaudun lokamassuihin...laskettu aika on hieman epäselvä luulisin että 20-24.10.09 kun en ole varma kierrosta, ovistikku näytti plussaa 28.1.ja 31.1 en sit tiiä millon on tapahtunut..meillä on neljä lasta 14.v 13.v 6.v ja 1,6kk ja kaksi keskenmenoa tullut 10/08 tm ja 01/09 keskenmeno jonka jälkeen heti tärppäs..sen vuoksi hieman sekavat fiilikset ja epätodellinen olo että kuinka tässä käy..en tiedä oliko imetyksellä osuutta noihin keskenmenoihin kun juuri imetyksen aikana ne tuli..nyt lopetin imetyksen,että katsotaan vaikuttaako se asiaan..alamaha kipuja on ollut aika paljon,siks just pelottaakin kokoajan että meneekö kesken..vuotoa ei onneks oo tullut..mutta minäkin kuulun näihin vessassa ramppaajiin..aika stressaavaa aika tämä alkuraskaus ;)
 
Tervetuloa mukaan kaikki uudet! Meitähän alkaa olla jo aikamoinen sakki.

Neuvolaan soittelin, eka aika on 13.3. Ultrasta ei puhunu vielä mitään mutta sittenhän se selviää.

Verinäytteistä: ne otetaan joka kerta vaikka vuoden välein olis raskaana. Veriryhmähän ei muutu ( kuin tietyissä poikkeustapauksissa) mutta vasta-aineita saattaa ilmaantua. Ite oon rh-negatiivinen joten näytteet otetaan 3 kertaa raskauden aikana. Ekalla kerrallahan otetaan myös kuppa ja HIV-testit.

Oma olo on kohtuullinen, sellanen ällö tunne että olis mahatauti tulossa, ylämahalla kiertää. Syöminen auttaa eli selvästi olo huononee kun edellisestä ruuasta on liikaa aikaa. Mutta kun oikein mitään ei tee mieli. Väsymystäkin on koko ajan, vois nukkua pitkät päikkärit joka päivä. Mies kyseli eilen että lämmitetäänkö takkaa, mullehan sopii kun koko ajan palelee. Kuljen villasukat jalassa ja usein vielä neuletakki hartioilla. Lapaset tuntuu sisälläkin hyvältä ajatukselta.

Peppimamma + toukka 6+2
 
Tervetuloa uudet lokamassut!!!

Täällä vuodellaan edelleen... :( ei lorisemalla, mutta silti...vielä ei ole mitään hyytymiä tullut eikä kipuja ole muutakuin tuota nippailuja kohdussa. Hitto kun ärsyttää se ettei tiedä miten tässä nyt sitten käy. Jos menee kesken niin menis sitten eikä antais turhia toiveita. :/ Aamulla tein r.testin kun halusin nähdä onko positiivinen muuttunut haalemmaksi, mutta heti sieltä pärähti tummempi viiva kuin kontrolli viiva.
Pitää maanantaina jälleen kerran soittaa aika ultraan ja käydä tilanne tarkistamassa, että onko siellä enää elämää. Toivottavasti...muuten odotellaan kesään ivf-hoitoa...
 
Heippa kaikille ja tervetuloa myös uusille!
Mie kyllä yleensä oon vähän ahkerampi kirjottelija, mut nyt en oo moneen päivään ees aukassu konetta ja syy on yksinomaan pahoinvoinnin! Siis siitäkin että ajattelee tietokoneen näyttöö voi saada oksennuksen tuleen!! :eek:
Pikasesti pompin teijänä viimesiä viestejä ja ainakin DsariaL oli siitä pahoinvoinnista kysynyt niin se TODELLAKIN voi olla pahaa! Ite esikosta oksensin 10 vko yötä päivää putkeen ja ne on elämäni hirveimmät viikot...se vaan on jotain niin järkyttävää että! :(
Ja nyt sitten...viime viikolla jo alkoi etominen ja maanantaina jouduin kesken päivän lähteen pois töistä. Siitä seuraavat päivät menikin ihan hirveeks kun mikään ei pysyny sisällä eikä mitään pystyny sinne oikeen ees laittaan. Makasin vaan missä milloinkin ja itkin ja toivoin et voi kun kuolisin. Eilen sitten menin hakemaan lisää saikkua ja olikin tosi valveutunut lääkäri. Laittoin heti lähetteen keskussairaalaan tippaan. Mä tietty vähän vastustelin sillä silti vaik tajuu et on tosi huonossa kunnossa niin silti ajattelee et ei kai nyt vielä sentään ihan sen aika oo... esikostakaan en menny meinaa. Mies sit sai lähteen sinne ja ottivat heti nesteytykseen ja piti vielä jäädä yön yli. Olo kyllä helpotti huomattavasti ja yölläkin sain nukuttua pari tuntia (vaikkakin huonekaverilla käynnistettiin juuri synnytystä ja hän ravas ees taas tuskissaan). Ainoo vaan että sinne mennessä lääkäri ultras ja sanoi sit lopuks epäilevänsä tuulimunaraskautta koska sikiöö ei näkynyt ja kuitenkin olin jo 2vko sitten saanut positiivisen testin. Voitte arvata että oli ihana viettää sielä yö yksin ja miettiä tuota! :( :'( Onneks tänään ennekuin lähdin sain vielä uuden ultra-ajan ja ainakin tämä lääkäri sanoi erottavansa juuri ja juuri sykkeenkin. Yritti näyttää mullekin sitä, mutta en mä mitään ainakaan nähnyt. Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä että olisi oikeessa ja sielä todella kasvais meidän toinen pienokainen. Viikkoja ois hänen mukaansa 6+4.
Että tällaisia kuulumisia tänne. Nyt tulikin jo sepustettua tarpeeks yhdelle kerralle, eikä noi voimatkaan ihan oo kunnolla palautunut että jaksais kauheesti täs istua. Mutta mutta, eiköhän tämä tästä. Tuun lukeen paremmalla ajalla teidän jutut ja yritän sitten itekin alkaa enemmän kirjotteleen. Jaksuja kaikille mammoille!!! :heart:
 
Tääläpä on taas tapahtunut paljon viime käyntini jälkeen.

Pahoitteluni teille ketkä kärsitte vuodoista ja/tai pahoinvoinnista, noista kumpikaan ei ole mikään ihana vieras. Toivon että vuodot helpottuu ja pahoinvointi rauhoittuu.

ON: Mulla on pahaolo helpottanut hieman välillä öllöttää mut sen vielä kestää. Maha on minulla aika pallon näköinen, kaikki housut kiristää ja puristaa.Mammahousut vaihtuu joka ilta jalkaan heti kun kotiin pääsen.

Onko teillä muilla kutinaa ilmennyt raskauden myötä. Mulla on ilmestynyt jotain nokkosihottuman tyyppistä ympäri kehoa, olenkohan mä allerginen jollekkin vai voisko tääkin olla joku raskausoire?
 
Ada
Voimia ja hermoja Pure Lovelle ja Muiskulle! Pidän teille täysiä peukkuja.

:flower: Tervetuloa uudet ja onneksi olkoon plussasta!

Hanne: mulla on myös ollut outoa ihan pientä ihottumaa jaloissa, joka ilmestyi vähän ennen plussaa. Muutenkin tuntuu että iho on muuttunut herkemmäksi. Mutta voihan se olla myös nämä pakkaset.

Täällä on huimaava, mutta aika hyvä olo varsinkin jos syö säännöllisesti. Mulla on tullut huonoimmat olot yöllä jotka menee ohi kun käy vähän syömässä. Yhtään kertaa ei ole tarvinnut oksentaa. Tein taas eilen raskaustestin. Mulla on jo aika hyvä kokoelma tikkuja :ashamed: . Jostain syystä raskaustestin tekeminen auttaa mulla hermoiluun ja pelkäämiseen. Viisi päivää ultraan. en muista että olisin ikinä odottanut ajan kulumista näin kuumeisesti.

Ada rv 6+2
 
Heipä hei :wave: !

Tuosta testaamisesta: voin henk.koht tunnustaa, että ihan on överiksi mennyt mulla- :wave: 5 testiä olen plussan jälkeen tehnyt, vaikka ekakin plussa oli selkeä. Järki sanoo kyllä, että vois jo lopettaa testailun ja hyväksyä asian, mutta on tää epävarmuus sitä luokkaa, että menee kyllä helpolla järjen edelle :LOL: !

Onneks on se varhaisultra viikon kuluttua, niin saa selvyyden onko pieni matkassa ja pinkkimielikun mietit sitä varhaisultraa: olen kuullut/lukenut, että mikäli pieni oikeassa paikassa, vastaa kooltaan viikkoja ja sydänäänet näkyy/kuuluu, niin keskenmenonriski olisi enää muutamia prosentteja...korjatkaa jos olen väärässä. Ja toisaalta: voihan sitä tapahtua kurjia juttuja myös loppuraskauden aikana ja onhan siihen pieneen toki jo kiintynyt...tai siis ymmärrän tasan mitä tarkoitit, mutta mieti vielä v.ultraa: saisit ainakin jonkin asteisen mielenrauhan siitä, että joku mukana matkaa ja mielestäni 80e, jonka maksimissaan maksaa on pieni hinta siitä ilosta, että voi rauhallisin mielin odotella np-ultraa :). Ja itse olen ajatellut, että jos käy niin kamala asia, että pahin tapahtuu, niin aina voi lohduttautua sillä, että kaikki ei pienellä ollut siinä tapauksessa kunnossa :(.

Pure love :hug: toivottavasti kaikki menee hyvin!
 
Tuntuu et muilla on kauheesti oireita ja ehtinyt jo sattua ja tapahtua. Monet on olleet neuvolassa ja ultrassa ja mä vaan meen tasaseen malliin,plääh! Väsymystä lukuunottamatta ei ole vielä oireita ja ultraan on yli kuukausi aikaa. Mä en kahden ekan kanssa missään vaiheessa pelännyt keskenmenoa enkä muutakaan. Kai nyt on kertynyt niin paljon tietoa et mietin kaikkea mahdollista.
Onko muilla sellasia tuntemuksia tai oikeestaa tunteita et mikään ei huvita? Oon oikeesti niin onnellinen raskaudesta, mut silti huomaan välillä tuntevani ettei nyt yhtään jaksa kiinnostaa :ashamed: Silti saatan samalla lukea vauvalehteä...outoo tämäkin.

babyboy 6+6
 
Kävin eilen synnytyspolilla toissapäiväisen vuodon ja kipujen takia. Epäilivät että kysta on voinut aiheuttaa vuodon. Ottivat vielä kohdunsuulta näytteen, ja alkoi taas vuoto, ihan kirkas :'( . Onko teillä näytteenotto aiheuttanut vuotoa?
 
huugoliinakos se mietti sitä että km riski pienenee jos on sydänäänet kuullut/nähnyt? Mä olen myös näin kuullut, mutta en usko siihen ollenkaan. Minäki näin tämän vauvan sydämenäänet ja nyt on kolmatta päivää veristä vuota jonka epäilen alkavaksi km ( toivottavasti olen kumminki väärässä, mutta yleensä sen vaistoaa jos kaikki ei ole ok). Ensi viikollahan tuo sitten selviää ultrassa, että miten on käynyt. Meillä lisäksi syntyi enkeli tyttö rv26 nelisen vuotta sitten eikä siihenkään löydetty mitään todistettavaa syytä. Eli kaikki raskaudet ovat ennemmin tai myöhemmin keskeytyneet eikä syytä tähän löydetä. :( Välillä vaan tuntuu niin kaukaiselta ajatukselta, että joku päivä se raskaus jatkuisi ihan loppuun asti ja kaikki menisi hyvin. No, time will tell us...

Tarrasukkia kaikkien masuasukkien matkaan!!!
 
Voi kurja noita vuotoja, mutta voi kyllä johtua ihan tuosta näytteen otostakin...koko alapää kun muuttuu verekkäämäksi ym. niin pienestä haavasta voi tulla yllättävän paljonkin verta.

pinkkimieli

En usko että on liian aikaista...itsekkin varasin omani tuolla viikolla. Suosittelevat soittamaan ennen rv 10, ihan käytännön syistä, jotta saat np ja rakenne ultrat oikeisiin aikoihin ja muutkin tarvittavat veritestit. Tärkein noista veritesteistä on sen Rh:n tarkistaminen, jottei ole veressä lasta hylkiviä entsyymejä...osasinkohan lainkaan selittää oikein :ashamed:
Eli tilaa ihmeessä vain aika.

Juu ei tuo valitettavasti taida olla tae että olisi pienempi km riski, surullista kyllä.
Niin monia elimellisiä häiriöitä saattaa tulla, jonka takia km voi tulla n.50% toden näköisyydellä rv12 asti, tuolloin rv12 jälkeen km riski pienenee ja voi jo alkaa huokaista helpotuksesta :ashamed:

Uusille tervetuloa ja onnea :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 7+6
 
marian3en osaa ihan varmaksi sanoa, mutta luulisin kohdun seudun olevan tällähetkellä herkkä joten ei ihme jos vuotaa ronkkimisen jäljiltä :|
Onko kipuja tms.

pure loveon teitä koeteltu :hug:

babyboyniin niitä oireita odotellessa :kieh: En itse luota vain väsymykseen ja paleluun. Turvotuskin voi olla vaikka vaan herkuista..
Täällä ilmoittautuu yksi jota ei huvittaisi mikään. Olisin vaan, mutta esikon kanssa ei oikein voi ;) Päiväunetkin loppuu jotenkin aina kesken ja tyttö ihmettelee miksei äiti nouse heti reippaasti ylös :LOL: :LOL:

Fi0na

Ps. Paapelo kirjotatko samalla nimerkillä toisella saitilla?
Nim. utelias :)
 
pure love :hug: voi, toivon todella, että nyt pikkuinen pysyisi teillä matkassa koko 40vkoa ja kaikki menisi hyvin kaiken kokemanne jälkeen; se olisi vähintäänkin oikeudenmukaista!

Hyvä kuulla ralistinen näkemys teiltä siitä, että vaikka kaikki olisikin varhaisultrassa ok, niin yllätyksiä (suuriakin sellaisia) sattuu ihan yhtä suurella todennäköisyydellä (olin jo yltiöpositiivisesti luottanut tuohon kuulemaani siitä, että km riski olisi enää muutaman%:n). MUTTA on se silti ainakin helpottava tieto, että näkee onko pieni oikeassa paikassa ja ylipäätänsä onko siellä ketään. Ja jos sitten myöhemmin menee kesken, niin luonto hoitaa pois sellaiset meistä, joilla ei rahkeet riitä edes elämään kohdussa, saati sitten sen ulkopuolella :(, mutta paapelo : onko todellakin noin suuri kuin n. 50% km:n riski ensimmäisellä kolmanneksella? Kopioin seuraavan http://metku.net/~pesu/keskenmeno.php sivuilta: Suurin osa keskenmenoista tapahtuu hyvin varhain. On arvioitu että noin 50-60% hedelmöityksistä päättyy keskenmenoon ennen kuin raskautta on edes todettu. Todetuista raskauksista keskeytyy n. 12-15 %. Yksi keskenmeno ei vielä lisää keskenmenoriskiä seuraavassa raskaudessa. Mikäli naisella on kaksi perättäistä keskenmenoa, on kolmannen raskauden keskeytymisriski kuitenkin jo 20-40%, riippuen onko naisella ennen keskenmenoja ollut myös onnistuneita raskauksia. Kolmannen keskenmenon jälkeen puhutaan toistuvista keskenmenoista. Kun sydämen syke on havaittu (yleensä 6. raskausviikon jälkeen) on raskaudella 90 % todennäköisyys jatkua normaalisti.

Kuka tietää, että mistäs se kolposkopiassa otettava näyte otetaan, onko juurikin kohdunkaulalta? Meinasin vaan tuohon marian3n kysymykseen vuodosta, että mulla tehty kerran sellainen kolposkopia ja vuodin ainakin parina päivänä sen jälkeen verta ja tuo nyt ainakin oli aivan normaalia...

Omaan napaan: muita oireita ei juurikaan tälle päivälle ole siunaantunut kuin armoton nippailu mahassa...mulla ollut tänään melko aktiivinen päivä ja olen ollut paljon liikkeessä: tuolloin mahan nippailu ja nivuskipu yleensä hieman "yltyvät". Väsymystä mulla ei ole edelleenkään päivisin, ainostaan ilataisin tulee se pohjaton, lopullinen väsymys ja kuukahtaminen :LOL:. Ja syömisen kanssa ollut pienimuotoisia "ongelmia" : herkut kyllä maittaa, mutta kunnon ruokaa en ole "ehtinyt" tai paremminkin jaksanut laittaa...kaikkia pikkusuolaisia ja herkkuja vaan mättänyt :ashamed: ...nyt on vähän sellainen olo, että olen laiminlyönyt tuota pikkualkua tuolla massussa kun en ole syönyt säännöllisesti yms...ja siltikin vaan mässään herkkuja :eek: ! Ihan mahdotonta! Mulle tulee varmaan lisäkiloja jo ennen ensimmäistä neuvolaa...ääks!

Onko liian henkilökohtainen kysymys jos tiedustelen, että te keillä on jo raskaus/raskauksia takana: montako kiloa kertyi raskausaikana ja oliko helppo saada pois? Miten teidän neuvolan tädit ovat painon nousuun suhtautuneet? Älkää vastatko jos tuntuu liian henk.kohtaiselta...ihan mielenkiinnosta ja vertailun vuoksi vaan näin esikon odottajana kyselen ...:p

Kaikille toivotan mahdollisimman pahoinvoinnitonta viikonloppua ja onnellisia odotuksen hetkiä :heart:

Hugis ja Papu 5+5 (jihaaa- kohta vaihtuu viikko =) !)


*muoks
pinpella tervetuloa :heart: !
 
Heippa kaikille vatsan kasvattajille.

Täällä ilmottautuisi mukaan yksi lokakuun vauvelia odottava.

La olisi ehkäpä 21.10. mutta todella aikainen plussa hieman mietityttää josko olisi jo
hieman aikaisemmin. plussa tuli siis 3+3 viikolla ihan apteekin omalla testillä.
Kahdesta aikasemmasta raskaudesta olen saanut plussa vasta kun menkat ovat olleet jo hetken myöhässä.

Olen siis kahden lapsen äiti, 12/01 ja 04/03 ovat aikasemmat syntyneet ja ovat nyt niin isoja että ajateltiin miehen kanssa olevan hyvä hetki kolmannelle.

Itsellä ei juuri mitään oireita lukuunottamatta rintojen aristusta ja hyvin kasvanutta vatsaa. Pelottaa kamalasti keskenmeno, varsinkin kun olen jo töissä joutunut asiasta muille kertomaan. Olen töissä kemianteollisuudessa (laboratoriossa) ja työni on siis vaarallista sikiölle joten jouduin kertomaan töissä heti, jotta sain siirron muihin tehtäviin.

Synnytyssairaalaa en vielä tiedä kun kuulun riskiodottajiin kilpirauhasvasta-aineiden ja kilpirauhasen vajaatoiminnan takia. Itse haluisin kättärille, mutta voi olla että naikkari on se mihin joudun.

Tässä näin aluksi.

- pinpella ja Sisu 5+2
 
hugoliina Sinua lainatakseni "Kun sydämen syke on havaittu (yleensä 6. raskausviikon jälkeen) on raskaudella 90 % todennäköisyys jatkua normaalisti."
Luin itse tämän myös edellisen raskauteni aikana, kun olin jo käynyt varhaisultrassa. Olin tietenkin luottavainen ja iloinen, mutta kuinkas kävikään. Viikolla 12+3 alkoi vuoto ja meidän Toukan todettiin kuollen jo viikolla 9+0. Eli joko tuo kyseinen teksti on pelkkää paskaa tai sitten minä vain kuulun tuohon 10%:iin.
Tästä syystä mielestäni 80? on aivan liikaa. Lisäksi tietenkin jouduin maksamaan kaksi poliklinikka käyntiä, päivän osastolla ja yksityisen ultran jälkitarkastuksessa. Ja kaikki tämä keskenmenon takia. Ajattelin tällä kerralla säästää tuon 80? jos taas käy huono tuuri ja ainahan sen voin sijoittaa vaikka kestovaippoihin jos loppuun asti jaksaa salamatkustaja pysyä mukana.

Anteeksi ehkä tyly teksi tällä kertaa :|
 
Juu kyllä kirjoitan :D Olen addiktoitunut näihin ja kaikki täysin oma aikani kuluukin tässä jos mies tekee muuta :D

Ja en faktaksi sano tosiaankaan noita lukuja, mutta joltain tämmöiseltä vauva aiheiselta palstalta 8en muista mistä kun pyörin varmasti kaikissa :ashamed: )
Että ensimmäisen kolmanneksen aikana km riski suurin ja tuo prosentti luku olis siellä...siinä onkin sitten pulma, kun ei mainittu mille viikoille saakka tämä prosentti luku sijoittuu. :headwall:
Joten voi yhtähyvin olla harhaan johtava kuin tosikin :/

Mutta vau.fi sivuilla kun laskee oman La:nsa niin antaa ihanasti erimoista tietoutta raskauden etenemisestä ja myös arvioidun pävivämäärän jolloin km riski pienenee merkittäväksi...suosittelen visiteeraamaan :D
 
juu ja kurkkasin tuosta mainitsemastani laskurista, niin siinäkin antaa ensimmäisen ilmoituksen km riskin pienentymisestä 22.3 jolloin minulla rv12+1...eli jotakuinkin nuin se taitaa sitten mennä.

Päätä hiukan taas nippaa...josko teetä sitten hörppäisi...kun olen tuota kahvin juontia karsinut siihen kolmeen kuppiin niin tulee vielä noita vierotus oireita. :headwall:
Noooh...tee on parempaa, pitänee taas ostaa kaappi täyteen kaikkia IHANIA makuja :D
 
pinkkimieli :hug: toivotaan, että ei käy tällä kertaa huono tuuri vaan paras mahdollinen :heart: ! Ja saa lainata tekstiä- tosiaan tuo on sieltä perhesuunnittelun kotisivulta, ei minulta :) : itse ensimmäistä kertaa raskaana ja kaikki aiheeseen liittyvä mikä silmiin on osunut on tullut luettua =) . Jokaisella tietysti omat kokemukset takanaan ja on hienoa, että niitä täällä voidaan jakaa! Olen vain itse pelännyt plussan jälkeen 24/7, että on tuulimuna, menee kesken tai on kohdun ulkopuolella...mua varhaisultra helpottaa senkin vuoksi, että tiedän, että paikka on oikea ja, että tosiaan joku on mukana, niin ja meillä päin tuo ultra on halvimmillaan n. 50e kun kela on vähennetty...ja tosiaan olisihan se lohduttavaa ajatella, että tuo teksti pitäisi paikkansa ja 90% pysyisi sykkeen löydyttyä matkassa. Ja lähinnä tosiaan kopioin tuon tekstin seuraavan lauseen vuoksi: Todetuista raskauksista keskeytyy n. 12-15 %.. Toivottavasti näin on; onhan kyseesä kuitenkin yleensä toivottu ja odotettu lapsi... ja kuten aiemminkin totesin, niin mielstäni on parempi, että luonto hoitaa heti kättelyssä pois sellaiset pienet, jotka eivät selviäisi...mitä pidemmälle raskaus ehtii, niin sitä rankempia ovat varmasti vastoinkäymiset... sitä lienee turha miettiä kuka kuuluu mihinkin prosenttiryhmään...eiköhän nuo ole ihan sattuman kauppaa ja luonnon tekosia kenen kyytiläinen pysyy matkassa ja kenen ei. Toivotaan kuitenkin, että meidän kaikkien lokakuisten mussukat matkaavat onnellisesti kyydissä koko 40 viikkoa =) :heart:

paapelo olen kanssa tuota laskuria koittanut ja sen mukaan meillä riskiaika päättyisi joskus huhtikuun alkupuolella...en nyt muista ihan tarkasti. Mulla on kanssa ollut kahvin juomisen vähentäminen nyt edessä kun testi näytti plussaa...toiset päivät menee ihan hyvin pelkällä aamukahvilla ja toisina päivinä kahvihammasta kolottaisi ihan yhtenään...saa ihan taistella himoa vastaan :LOL:
 
Joo se on kyllä niin, että noilla prosenttiluvuilla ei periaatteessa ole mitään väli, jos se osuu omalle kohdalle se on 100% menetys.

Ja todella on minullakin niin, että helposti pärjään monina päivinä sillä kahdella kolmella kupillisella, mutta sittentulee päiviä, jolloin sitä on vain saatava enempi ja silloin kyllä juon yhden ylimääräisen kupin...hvyä poika tuosta esikostakin tuli, joskin tosi menevä...liekkös se sitten kahvin tekosia :LOL:
Mutta tee on kyllä hyvä korvike pahimpaan hätään ja rakastan varsinkin Tiikerin päiväunta...NIIN herkkua, luoja musitinkohan tuon nimen edes oikein?

Muisti pätkii tosi pahasti, luin tuolta vau sivuilta asiasta ihan mielenkiinnosta, kun oikeasti olen tullut tyhmäksi...mieskin nauraa räkättää minun höperyydelle ja sanoi jopa kaivanneensa tätä oiretta, normaalisti kun olen tarkka kaikesta mitä mitä puhun, että menee lauserakenteet ja fraasit oikein ja nyt puhun ihan höpöjä, lisäksi unohtaen tavaroiden sijainnit tai mitä olin tekemässä :LOL:
AH, tervetuloa raskaus dementia :D
 
Mä en ole 2 aiemmasta noissa varhaisultrissa käynyt tosin viimeksi mieli teki mutta sitten se jäi ja nyt sama homma eli ainakaan vielä en ole ultraa tilannut, tosin meillä se np-ultra jo 20.3 jolloin rv 10+6 eli suht ajoissa se jo on. Tosin nyt tilasin tuon kotidoblerin jota myös jo viimeksi havittelin :D

Tässä vielä lainatakseni omaani kun kukaan ei mielestäni ole vastannut, josko joku osaisi sanoa...

Alkuperäinen kirjoittaja suzu1981:
Minä sitten sorruin ja tilasin sen kotidoblerin lauantaina ja eilen jo tulikin, päätin sitten testata toimiiko tiesin ettei vielä mitään kuulu, mutta sieltä kuuluikin hetken kuuntelun jälkeen tuttu viuh-viuh-viuh ääni eli istukka siellä ääntelehti :D tänään oli eka neuvolakäynti ja sanoin tästä tädille että voisikos hän varmentaa etten sentään ihan haamuja kuullut... niinhän sieltäkin sen sama viuh-viuh kuului :D mutta osaakos joku sanoa eli jos istukan äänet kuuluu niin eikös se tarkoita myös että vaavilla olis kaikki hyvin? mainaan jatkossa ennen kuin sydänäänet kuuluu tolla voisi itselleen varmennella että kaikki ok...
Suzu1981 ja vaavi 6+6
 
Yeb
Tervetuloa uudet! Ja ihanaa pinkkimieli että sinäkin tulit tänne, muistan sut kesäkuisista :)

Mä ajattelin säästää myös rahaa ja jättää varhaisultran väliin.. Toisihan se mielenrauhaa mutta eikai sille mitään voi jos on mennäkseen kesken :( Onneksi huomasin että täällä oli pari muutakin oireetonta, se helpotti vähän. Väsymyksestäkään en osaa sanoa kun tuntuu että muutenkin aina väsyttää :D Nukun esikoisen kanssa lähes päivittäin päikkärit ja tein sitä jo ennen raskauttakin.

Raskauskiloista oli kyselyä. Mulle tuli esikoisesta odotusaikana noin 15kg ja laitokselta pois päästyäni (viikko synnytyksen jälkeen), paino oli tippunut jo yli 10kg. Loput lähtikin sitten nopeasti imettämällä ja pääsin jopa 65kg:n kun ennen raskautta olin 71 :D Tehokasta! Tosin nyt kun imetys on loppunut niin muutamassa kuukaudessa tulikin sitten takaisin niin että taas painan yli 70 :ashamed: Mutta luotan tälläkin kertaa siihen että imetys karistaa kilot :)

Muksaa viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä