***Lokamassut -08 LOKAKUUSSA + muutaman päivän vielä marraskuussa***

*kehrää kuin kissa* Grrr... :D
Meinasin eka että ei tästä tuu mitään kivaa päivää, viime yö oli taas levoton Touhutipalla..
Ja kun Touhis ei nuku, niin ei nuku salsaikaan.. :kieh:
Menin sitte aamusta heti jalkahoitoon. :D
Ja aah, kuinka siinä penkissäkin rentouduin, ja meinasin nukahtaa. Ei hälinää korvien ympärillä. :whistle:
Nyt on töppöset mulla kuin vauvan peppu, ja varpuleitten kynnet niin kauniit että kyl nyt kelpais mennä synnyttämään! :p

Miten sitä muute aina miettii iltasin/öisin että synnytys alkais vain silloin? Olis kyllä luksusta jos menis päivällä synnyttää.
Molemmat aiemmat kun on meillä tulleet yön tunteina. Sitä mieski mietti että "Miksi ne syntyy aina yöllä..?" :D
Jos nyt sihtais siihe että tää syntyis päivällä?

Samoja lukuja edelleen rv 38+4
 
Ilo uutinen; kolmas poika syntyi meille ilokaasun ja musiikin saattelemana viikko sitten lauantaina 11.10. klo 18.15, viikolla 40+6. kokoa uudella maailmankansalaisella oli : pituus 51 cm, paino tasan 4 kg ja pipo 36 cm. mun kolmesta pojasta pienin - kuin nukke. Tää mamma on toipunut ihan hyvin ja isä toipumaan päin ...

Onnea myös muille uusien tulokkaiden vanhemmille ja tietty teille muille, vielä odottaville, onnellista odotusta =) :flower: :heart:
 
:flower:
Ja voimia ja jaksamisia vielä niille jotka ovat vielä yhtenä kappaleena. Itsekin vielä ähisen tän masun kaa, ja hyvä niin. Kaikista huolimatta mulla ei oo mikään kiire vielä saada masukkia ulos. Onhan tässä reilu viikko vielä laskettuun aikaan, joten ei kiirusta. Kerkiääpä vielä ite levätä ja tehä kaikkia omia juttuja rauhassa niin sitte saa paneutua vauva-arkeen täysillä. Tää viikko on kyl ollu ihan perseestä. Maanantaina siivosin ja selkä oli sit kaks päivää niin kipee etten voinu liikkua. Siitä ku sit selvittiin niin toissa yönä jouduin oksentaan. Meinaa vieläki olla vähä heikko olo, mut eiköhän se tästä. Onneks viime yönä sain nukuttua taivaallisen hyvin ja pitkään! Harvinaista herkkua! :D

Mut nyt jotain pientä puuhastelua, jotta saa tämän päivän käyntiin.. Voimia ja jaksuja kaikille! :hug:

petunia Ja tellervo 38+4
 
moi

toiveikasodottaja tuli tosta ennustajasta mieleen et en muista nyt kumpi noista ennustuksista teki(laitoin molemmille viestiä pariin otteeseen kans) ja yksi ennustus sattui nappiin eli poika ja päivämääräkin kävi toteen ja vielä kun mulla oli suunn. sektio...aika jännää... =)

pw ja muru 3vkoa ja rapiat
 
Hymykuoppa meinaatko että meidän jutut ei enää kiinnosta kun muiden kommentteja kaipaat. just joo. reilua :LOL: :LOL: :LOL:

Salsai mä repeen vieläkin aina tuosta touhutipasta. :D hyvät mielikuvat teidän lapsosesta... kiitos kun annat naurun aihetta tähän ankeuteen. ;)
Mäkin olen pohtinut tuota että miten sitä aina illalla alkaa miettiä että josko tänä YÖNÄ tulisi lähtö. päivälläkin ajattelee että josko ensi yönä oisi aika. Jostain kai saanut päähänsä että öisin tulee lähtö/vauva syntyy. ehkä se vauva haluaa syntyää siksi yöllä kun masussa on niin pimiää ettei tahdo heti päivän valoon tulla. tai jotain. :p

Onnea parfyymi

Kummasti helpotti kun kävin kävelemässä ja päälle haravoin toistamiseen takapihan lehdistä. Piti vähän purkaa turhautumista tästä olosta ja miehestä haravaan. Miehelle edelleen mökötän hormonimyrskyssäni mutta ainakin muuta oloa helpotti kun sai vähän touhuta. Ja josko saisi edes yhden kipeän supistuksen aikaiseksi tuolla. toivoa sopii.

Jokohan adetella on vauva sylissä? :)
 
parfyymi:Onnittelut vauvelista! :flower:

Hymykuoppa:Kaipailit muidenkin kirjotuksia... Taitaa meillä jo vauvautuneilla olla niin kiirusta ettei paljoa ehdi kirjotella. :D Mulla ainakin hommaa riittää, ku pojalla ei tietenkään ole vielä rytmiä ja yritän tehdä kotihommia aina ku se nukkuu. Eikä siis kovin usein tai ei ainakaan pitkään kerrallaan. Tunti näin päiväaikaan on hyvä unimäärä ilmeisesti. Muina aikoina se yleensä syö, siis jopa 2 tunnin välein. Mahtaa olla paino noussu mukavasti ekaan punnitukseen. :)

jasmara ja poika 6vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja toiveikasodottaja:
Hymykuoppa meinaatko että meidän jutut ei enää kiinnosta kun muiden kommentteja kaipaat. just joo. reilua :LOL: :LOL: :LOL:
No just sitä.. MEIDÄN kommentit on aika kypsää luettavaa varmaan:
Tulis jo, olen kypsä, eikö tämä tule, tule jo.... :LOL:

Eikun mitä enemmän meitä tuskastuneita on, sitä parempi oma olo on, kun ei ole ainoa joka valittaa. :)

Joku kirjoittikin, että aluksi tehdään kaikkemme, että vauva pysyy sisällä ja sitten lopuksi kaikkemme, että se tulis ulos.

jasmara, niin ihania kuin vauvautuneiden jutut ovatkin, niin kyllä mä lähinnä nyt kaipailin vielä poksahtamattomien juttuja.. Itsekin kirjoittelen varmasti n. 95 % vähemmän kun vauva-arki taas alkaa. Nyt on aikaa taas hengailla, kun esikoinen on kavereillaan ja anoppi hoitaa kuopusta. Ei pysty siivoamaankaan enempää, kun sitten kuluu jo lattiat puhki hinkkaamisesta.

Aikani kuluksi tilailin kuvia Ifolorilta, kun niillä on hyvä tarjous, 9 cnt/kuva. Kivasti meni pari tuntia, kun plokkasi kuvia tilattavaksi.

Illalla sauna ja yöllä lähtö!! Siihen pyritään!

Hymykuoppa75, vieläkin rv 40+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hymykuoppa75:
Alkuperäinen kirjoittaja toiveikasodottaja:
Hymykuoppa meinaatko että meidän jutut ei enää kiinnosta kun muiden kommentteja kaipaat. just joo. reilua :LOL: :LOL: :LOL:
No just sitä.. MEIDÄN kommentit on aika kypsää luettavaa varmaan:
Tulis jo, olen kypsä, eikö tämä tule, tule jo.... :LOL:
Hmpf. Vielä täällä ja tuossahan tuo päivän aihe sitten jo tulikin, joten mitä sitä turhia muuta jaarittelemaan :whistle: :LOL:

 
Alkuperäinen kirjoittaja gabrielle:
Onnittelut kaikille jotka ovat vauvan saaneet :flower: :flower:

Mulla oli tänään tuossa aamulla sellaisia aika kipeitä menkkamaisia jomotuksia tuolla alamahalla, liekkö ollunna supistuksia??? mut ei niitä tullut kun pari kertaa ja nyt ollut ihan hyvä olo. Mie jo ajattelin että oisko tänään päässyt lähtemään, mut ei sittenkään :D
Tuntuu jotenkin pitkältä ajalta, kun on vielä noin kaks viikkoa laskettuun aikaan, ja sit jos vielä menee parilla viikolla yli.. huoh, ei jaksa odottaa!!

Väsyttää ihan kamalasti, mut pare vaan pysyy hereillä niin yöllä nukuttaa!!

gabrielle ja vaavi 38+2
pitikin lukee toi :headwall:

huitshapeli 38+4
 
Täällä kans yksi tuskainen odottaja. Tiistaina on lopulta sektio perätilan takia, jos ei siihen mennessä jollain ihmeen kaupalla itsekseen käynnisty. Pt:n takia ei siis ruveta käynnistelemään, vaan leikataan sitten. Ei innosta yhtään sektio. Lisäksi kolotusta lapaluiden välissä ollut monta päivää jo. Ja mahakin tänään jotenkin erityisen pinkeänä, huonosti nukuttu yö takana, ihan zombie-olo, mutta ei saanut päiväuniakaan nukuttua. Vali vali vali... :headwall: :LOL: Mutta tiistainahan tää viimein ainakin loppuu! Plääh, kunpa olis huomenna taas jo parempi päivä.

Novelle 40+6
 
Moi!
Joo mustakin tuntuu vähän ikävältä kirjoittaa joka päivä, kun fiilikset on ihan samat: en jaksa enää odottaa!!! Ja kun sitä on koko ajan enenevin määrin toitoteltava kaikille, että juu, ei ole mitään tuntemuksia!!!! Että ilmoittelemme sitten....
Tuntuu, ettei se synnytys koskaan ala.
rv 39 +2
 
Täällä minäkin vielä hillun. Eilen ja tänään jopa limatulppaa tullut. Ihan kun se nyt mitään kertois mutta lohduttaa kuitenkin että joskus ehkä jotain voi tapahtua =) Alan olla jo niin kankea enkä oikein jaksa "isompien" lasten kanssa touhuilla niin olis kiva jos tämä vaikka päättäis tulla ulos. Tuskin kuitenkaan ennen rv 42... :whistle: Esikko syntyi 40+6 ja kuopus 41+4 että silleen.... :whistle: No tiistaina olis meno sinne polille niin saa jotain infoa tilanteesta.

Nokkis 38+3
 
Iltaa

Tänään vähän jotain uutta. Iltapäivästä lähtien on supistellut 15 min välein, joskus jopa 10 min välein. Päivällä iski energia piikki ja siivoilin. Supistukset ovat siedettäviä mutta alaselkään ja -vatsaan koskevia. Lämmin kaurapussi on ollut apuna. Välillä on ollut pahaa oloa ja väsymystä sekä päänsärkyä. Toivotaan parasta...

Ei ole tämmöistä ollut aiemmissa odotuksissa ollenkaan. Ihme vetkuilija :/

Minäkin olen koko ajan ajatellut että yöllä tulee lähtö vaikkei aiemmin ole edes tullut. Esikoiselta lähdettiin aamulla sairaalaan ja syntyi päivällä. Toiselta lähdettiin illalla ja syntyi keskiyöllä.

Pitää yrittää lähteä nukkumaan jos vaikka antaisi supistuksilta.

rv 39+0 :)
 
Hui kun säikähin,tosiaankin verta alkoi vuotamaan mutta loppui sitten kuin seinään ihan niin kuin supparitkin loppui.
En oikein tiedä,on sellanen jännitys kyllä hyvinkin päällä,saas kattoa milloin lähtee ihan kunnolla käyntiin,
nyt kuitenkin on ihan ihmismäinen olo onneksi,hih vaikka vaaveli ois jo kiva saada maailmaan ;)

Mulla oireina ollut pahaa oloa,päänsärkyä ja huimausta että sieltä se synnytys tosiaan tekee tuloaan...

 
Komppaan toiveikasodottajaa... :D

Edellisyönähän oli ne järjettömät poltteet, selkää särki, nivusia poltteli, oli koko ajan vessahätä ja koko kroppa oli kipeä. No, sitten viime yönä: ei mitään! Ei ainoatakaan supistusta. Mä luulen, että en edes enää usko sitten kun synnytys oikeasti alkaa. :)

Tänään suoli tyhjeni aamulla, että jos näitä merkkejä vielä etsii ja yrittää niihin tuudittautua, niin yksi olisi täytetty tältä päivältä. Jotenkin kuitenkin tuntuu, kuten jo aiemminkin täällä on keskusteltu, että se synnytys käynnistyy yöllä eikä päivällä. Päivällä olisi niiiin ihana lähteä synnyttämään, kun on valoisaa ja jotenkin virkeämpää.

Kaikille poksahtamattomille suppareita (heille jotka niitä kaipaa)!!

Hymis 40+2
 
Ja hei huomenta!

Voin osallistua komppamaaan: ei mitään merkkejä edelleenkään! Tänään tarvii taas mennä lenkille, kylpyyn ja muutama kyykky ehkä..jos jotain saisi aikaan.
Huomenna saan sitten soittaa ja varata aikaa käynnistykseen jos mitään ei kuulu. Monestihan auttaa jo se että aika käynnistykseen on varattu, niin alkaa tapahtua.. (joopajoo..)

Mutta nyt aamupalan kimppuun!

Onnea taas vauvakäärön saaneille ja tsemppiä&voimia meille muille =)

maisis & nti kupu 41+2
 
Huomenta! Täällä myös yksi joka edelleen etsiskelee oireita lähenevästä synnytyksestä :wave:

Mulla ei ole ollut yhtään energiaa kirjoitella, mutta olen käynyt lukemassa teidän juttujanne ja ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ;) Pieni porukka täällä enää piinaileekin!

Täällä alkaa vihdoinkin tapahtumaan edes jotain eli eilen ja tänään on tullut muutamaan otteeseen ilmeisesti limatulppaa. Aikamoisia (sori kun kerron tarkasti) sitkeitä klönttejä on tullut kun on pyyhinyt... Mutta ei se vielä mitään meinaa kun luin vaukirjasta, että siitäkin voi mennä 1-10 päivää vielä synnytykseen :eek:
Supistuksista en tiedä edelleenkään yhtään mitään... Yöt olen nukkunut kuin tukki ja ainoastaan kerran tai pari nousen yön aikana pissalle ja senkin jälkeen uni maistuu! Mä en ymmärrä miten voin olla näin väsynyt!

Mä oon päättänyt etten yritä itse edistää synnytyksen alkamista millään poppakonsteilla kun en usko, että siitä mitään apua on. Kyllä se vauva tulee sitten kun haluaa ja on valmis! Sitten on eri asia jos alkaa menemään yliajalle. Siinä vaiheessa taidan tehdä mitä vaan!

Mitenkäs teillä muilla on limatulppa-asiat? En muista onko kukaan aiheesta nyt lähiaikoina kirjoitellut?!?

Entäs onko kaikilla vauvat jo laskeutuneet ja kiinnittyneet? Mulla ollaan edelleen niin korkealla ja kiinnittymättä, että närästää lähes jatkuvasti! Torstaina olis taas neuvola ja jos vauva ei oo edelleenkään tippunut alaspäin tai syntynyt niin mua yritetään saada uusinta käynnille polille. Th epäilee ettei vauva välttämättä mahdu laskeutumaan. Harmittaa tosi paljon kun joutuu oleen tälläsessä epätietoisuudessa eikä tiedä mitä tuleman pitää... Näkee nyt suostuuko ne edes tekeen uutta arviota mulle kun olen jo kerran ollut :/

meela 39+1
taaaaas on poksunut......!!!!!11
 
FPI
Heippa! :heart:

Onnea kaikille vauvan saaneille!!

En olekaan ehtinyt hetkeen kirjoittamaan...meillä vauva-arki on lähtenyt mukavasti käyntiin, huomenna mennään neuvolaan tarkistamaan vauvan paino, luulen kyllä, että on ihan riittävästi maitoa saanut =)

Asuntokin meni kaupaksi eli meillä on muutto Joensuuhun ensi perjantaina, että hässäkkää riittää!! :x Onneksi meidän äiti oli viikon auttamassa pakkaamisessa, kun mä en voi mitään vauvaa painavampaa nostaa tuon sektion takia...

Limatulpasta oli taas puhetta...mulla ei ollut mitään merkkejä ennenkuin muutamaa tuntia ennen synnytystä...

Kiinnittynyt vauvan pää oli ennen synnytystä, mutta keikkui kovin korkealla...eikä sitten ikinä ehtinytkään kunnolla laskeutua...

Kohta tuo muru varmaan jo herää eli oikein paljon tsemppiä ja voimia vielä odottaville!! :hug:

Milla+Minni 12 vrk :heart:
 
nyt on lenkkeilty ja kylvyssä taas lilluttu peukkuja taas pystyyn vaan, vaikka jotenkin on jo turhautunut ja uskon että käynnistykseen menee.. :(

Mulla vaavi on ollut laskeutunut jo muutaman viikon ja kiinnittynytkin aikaa sitten. Tuli viikon sisällä vielä lisää alaspäin..
Limatulpasta ei ole ollut tietoakaan, en ole ainakaan nähnyt(voiko sen olla huomaamatta?)
 
heipsan!

onnea jo nyytin saaneille! :flower:

täällä yhdessä kasassa myöskin. viimeyönä heräsin supisteluihin (jihuu) ja olivat niin napakoita ettei pystynyt enää maata, mahakin toimi runsaasti ja olin ihan varma että lähtöhän se tässä tulee.. höpö höpö... puoltoista tuntia jakso supistella ja sit loppu.. eli menin nukkumaan ja heräsin hyvin hyvin virkeänä yhdentoista aikaan. hohhoijjaa. tosin koko päivän nyt väsyttänyt hurjasti ja otinki tuossa päiväunet..

limatulpasta joku kyseli ja täällä kys. öklötys bongattu ensi kerran jo 9.10 ja edelleen vain tulee.. ihmettelenki että montakohan litraa sitä tällä kertaa sitten tuolla on ku aina vain tulee.. :) esikoiselta se tuli n. viikkoa ennen synnytystä, mutta ei näköjään tässä tapauksessa. jospas sitä ennen joulua pääsis sitte pönnäämään tän pihalle, toivossa on hyvä elää!

jaksuja meille kaikille möhömahoille jotka suppareita kaipailee!

yopa ja ylläri 39+2
 
limatulpasta: mulla alko sitä tuleen joskus n. 4vkoa sitten..

supisteluja tulee, menee, tulee, menee.. säännöllisiä, kipeitä, kovettumisia, selässä, vatsalla, reisissä..

gabrielle
, :D :hug:

Aamusta taas kaurapussin kanssa makoilin sängyllä supistusten kourissa. Äsken kävin oikein hyvävoipaisena vaihtamassa anopin autoon talvirenkaat :headwall: :LOL: :xmas:

huitshapeli 38+5
 
Heissan pitkästä aikaa :)

Meidän neiti on pitänyt mut niin kiinni etten ole ehtinyt tänne tulla turisemaan.. Joka päivä käyn lueskelemassa ja kurkkaamassa ketkä ovat vielä kasassa. :D

Tsemppiä nyt kaikille, tiedän että olo ei välttis ole mitenkään kovin kiva, esikoistahan venasin viikon yli lasketun ajan, ja olin aivan puhki silloin. Vaikka monilla on jo nyt enemmän viikkoja kasassa voin silti hyvin ymmärtää turhautumisen :hug:

Kuinka kyllästyneitä olette kuulemaan lauseita;
- kyllä se sieltä ennemmin tai myöhemmin tulee
- ei ykskään oo sisään jääny
- koita nauttia viimesistä päivistä ilman babya..

Mä en sit koita piristää teitä sanomalla noita lauseita
:LOL:

Tulkaa tonne kerhon puolelle löpisemään, saatais sinnekin vähän eloa...

Katja ja Ninni (huomenna kolme viikkoa)
 
HEI;Kaikille vauvan saaneille onnea.

Mein muksut on syntyneet:ensimmäinen vuonna 2000,rv 39/tyttö
toinen vuonna 2001,rv 40/tyttö
kolmas vuonna 2005,rv 40/poika
neljäs vuonna 2008,rv 41+1/tyttö

Nuorimmainen syntyi 16.10.08 klo 17.26

synnytys oli nopea.

olen synnyttänyt kaikki MKS:ssa

 

Yhteistyössä