***Lokamassut -08 LOKAKUUSSA + muutaman päivän vielä marraskuussa***

Onnea kaikille lokamammoille ja tsemppia & sisua viela karvisteleville!

Meidan suloinen poikamme (4.1kg, 55cm) syntyi 20.10., jokseenkin dramaattisesti imukuppien ja pihtien avustuksella, mutta ilman pitempiaikaisia traumoja. Vauva-arki alkanut hyvin ja pojasta kehittynyt tosi tyytyvainen tuhisija. :heart: :heart:

Suojelusenkeleita pikkuisten matkaan :heart: ja kaikkea hyvaa aideille toivottaen,

AinoAmanda
 
onnitteluja vauvaantuneille...

Tää odottaminen todellakin käy hermoille!!!! Soittivat polilta ja tääkin viikko on ihan täys... Perjantaina aamuste olis sit aika jos sitä ennen ei ol tapahtunu ittellään mitään...
Mul on koko alapää hellänä niist käynnistys yrityksistä ja en pysty kunnolla ees sen kivun takia kävelemään... Että on kiva olla raskaana...

Melena 40+4
 
Heippa!

Täällä edelleen... B) Sunnuntai-maanantai välinen yö jo lupaili hyvää. Supistukset alkoivat 02.30 ja tulivat 10 minuutin välein. Ei kovin kipeitä, mutta sen verran tuntuvia, ettei pystynyt nukkumaan. Mies arpoi aamulla, lähteäkö töihin olisi ollut koulutus. Tiuskaisin siihen, ettei nyt mene minnekään, synnytys käynnissä ja esikoinen ja koirat olisi olleet yksin mun kontolla. Mentiin sitten sairaalaan, kun mulla oli sopivasti yliaikaiskontrolli klo 10.30. Käyrälle piirtyi tasaisesti supistuksia. Lääkäri tutki ja totesi, että kaulaa jäljellä, kohdunsuu pehmeä, EHKÄ hieman auki. Kotiin odottelemaan synnytyksen etenemistä. Antoi uuden ajan keskiviikolle.

Eilisen siis supisteli, vieläkin satunnaisesti, muttei mitään muuta ole tapahtunut. :eek: Ei tosiaan ollut esikoisesta tämmöistä. Kun synnytys alkoi niin se sitten kanssa eteni. Edelleen siis yhdessä koossa ja jos eivät huomenna käynnistä niin... :$

Nyt ruoanlaiton ja siivouksen pariin. Laitan varmuuden vuoksi kaiken kuntoon, niin on sitten kiva palata sairaalasta kotiin, tapahtui se koska vaan.

Voimia viimeisiin päiviin kaikille! :flower: MiHLa ja Mökö, rv 42 TASAN
 
Tove-81
Täällä myös perjantaina sairaalaan näytille ja kuulemma ensi viikon keskiviikkona siis viimeistään aletaan käynnistys. Vähän tässä on toivo mennyt luonnollisesta synnytyksestä, mutta kuhan nyt perjantaina sitten kuulee taas väliaikatietoja...

Tove + Papunen huomenna keskiviikkona tasan 41
 
Moikka! Ei heitetä kirvestä kaivoon! :D

Olen seuraillu pitkään jo teidän kirjoituksia ja tunnutte jo niin tutuilta,itse uskallan nyt vasta tunkea joukkoon. =)

Täällä on menossa jo rv 41+2 eli laskettu aika oli ja meni 26.10. Vointi on hyvä,ei juurikaan supisteluja eikä muitakaan vaivoja. Vauva on ollut jo parisen viikkoa kiinnittyneenä,mutta ei ole halukas syntymään. Kuka viisas on sanonut että kun vauva kiinnittyy niin sitten menee pari päivää,kun syntyy ja pah! :| Sain perjantaille yliaikais kontrollin,hieman jännittää,kun ei mitään tietoa mitä tapahtuu,vaikka tämä onkin 3 raskaus meille. Poika sekä tyttö syntyi muutamaa päivää ennen laskettua aikaa,kolmas näyttää olevan matti tai maija myöhäinen! :D

Niin ja onnittelut kaikille jotka jo ovat saaneet pienokaisen! :heart:

Jense ja myy 41+2

 
mäkin olen seuraillu täällä pari kolme kuukautta jo ja käynyt monta kertaa päivässä lukemassa kuulumiset =) nyt vasta uskaltaudun kun ei ole enää niin paljon massuja täällä että tuntis itsensä tunkeilijaksi =) minullakin oli laskettu aika 26.10 :wave: vaan eipä toukkaa näy.. torstaina olis ultra missä katsottais mitä vavvalle kuuluu ja et koska käynnisteltäis...=) jos oikein ymmärsin et olis torstaina,kun ei mun neuvolatädistä ota aina selvää :D huomenna olen viisaampi kun on neuvola-aika,niin kuulee sitten että mitä on tapahtumassa :D
 
Tervetuloa Jense ja Hekkala86 :wave:
Vielä viimemetreillä saatiin uusia Lokamassuja =) Ihan kiva, että tuli vielä lisää odottajia, kun on niin hiljaista jo täällä meidän pinossa :whistle: .
Täällä ei vieläkään mitään synnytystä ennakoivaa. Tänään on saunottu, siivottu, nosteltu (siivosin ja järkkäsin vaatehuonetta), ja käyty kävelylenkillä mutta mitään ei tapahdu. Yhtäkään kivutontakaan supistusta en ole huomannut.
Perjantaina saan varailla aikaa yliaikaistarkistukseen jos mitään ei tapahdu.

Kristiina ja Onni rv 40+5
 
Onpa inhoittava ongelma sulla Gabrielle. Kun kuvitteliskin vielä kutinan tähän muun valvomisen päälle. Toivottavasti saisit siihen jotain apua/neuvoa neuvolasta.

Mutta täälläpä on yllättäen alkanut tänä yönä tapahtumaan. Yhdeltä menin sänkyyn kun vähän rupesi väsyttää. No siinä kun hetken pyörin niin rupesi tulemaan sen tuntuista kipua kuin kuvittelisin supistuksen olevan. No nyt niitä olen tämän 4 tuntia seurannut ja tulevat 4-8 minuutin välein. Neljän jälkeen kaikki ollut 4-6 minuutin välein.
Mut nyt on ongelma kun en usko että nämä voi olla jo synnytys suppareita, kun eivät ole niin kivuliaita. Menkkakivut on ollut paljon pahempia. (Tosin niihin jouduin ottaa 800mg buranaa, kun olivat aina ihan hiton kipeet). No saas nähdä syntyykö tästä jotain... Vai koitanko mennä kohta nukkumaan, mieskin sopivasti herää kohta töihin.
 
Heippa!

Edelleen täällä ja yhdessä koossa |O . Menin äitipolille aamulla ihan varmana ja valmiina synnyttämään... Olin käyrällä yli tunnin, ei supistuksia. Lääkäri tutki ja totesi, ettei edistystä ole tapahtunut, supistukset eivät ole aukaisseet kohdunsuuta. Käynnistykseen tarvitaan seniorilääkärin lupa täällä meillä, joten sitä hakemaan. Huomisaamuksi se lupa sitten saatiin, kun vauvalla edelleen kaikki hyvin, istukka toimii. Lapsivettä on vähänlaisesti, siksi siis huomenna käynnistetään, muuten olisi mennyt perjantaille tai jopa viikonlopun yli. Uudet suositukset kun ovat, että synnytys saisi mieluiten käynnistyä itsellään.

No joo, huomenna vauvanhaku-reissulle. Vihdoinkin pääsee sairaalaan tietäen, ettei sieltä tulla pois kuin nyytin kera. Miehellä huomenna yövuoro, joten jää aamulla hoitamaan neidin ja koirien aamutoimet, vie heidät sitten hoitoon ja tulee mulle sitten seuraksi. Jos tuntuu ettei ala tapahtumaan, niin katsotaan sitten meneekö yöksi töihin vai ei.

Nyt lähden tekemään taas kerran viime hetken valmisteluja, viimeisen kerran. Vaarien isänpäivälahjat täytyy laittaa valmiiksi, jos ollaankin vielä sairaalassa. Miehen isänpäivälahja onkin jo odottamassa. Se on nyt miehelle yhtä lahjontaa, kun saa isyyspakkauksensakin tällä viikolla (toivottavasti).

Voimia edelleen kaikille! :flower: MiHLa ja Mökö, rv 42+1
 
Mä oon täällä vielä yhtenä.
Yöllä kuudelta soittelin synnärille. Pyysivät mennä nukkumaan ja odottelemaan loppuuko supparit vai voimistuuko. No ei ne loppunut eikä kyllä voimistunutkaan. Eli sain pätkittäin nukuttua tuohon yhteen asti ja aina kun välillä heräsin niin supisteli. Nyt kun nousin ylös niin sillon tällön supistelee. Saattaa olla että menee kaikki ohi. Ehkä ensi yönä uusi yritys :)

Kiva Mihla kun sait ajan käynnistykseen. Loppuu inhoittava odottelu.
 
Mihla: Onnea matkaan vauvan haku reissulle! Varmasti helpottava tunne tosiaan kun tietää, että enää ei tarvi pidemmälle odotella.
Kristiinalle kans tsemppiä uuteen yritykseen =) , jospa ne supparit alkais voimistua kun kerta näinki pitkään jo ollu.
Salsai tais sitte päästä lähtemään kun ei ole tänäänkään näkyny!
 
Pöh, Nanna81!
Täällä vielä. :kieh:
Netin toiminta "hieman" tänään pätkinyt..
Ne supparit sitte meni taas, vihelsi kuuluvasti mennessään! |O
Eilen ja tänään vihloillut niin että jalat lähtee alta. Sitte en pysty 5minuuttin liikkumaan milliäkään suuntaan enkä toiseen. Ja arvatkaa vaan kuinka noi epelit käyttää sitä hyväkseen, ku äiti ei pääse.. :kieh:
Oksentelin taas tuossa äsken. Ja se joka sanoo että "nyt alkaa sitte tapahtumaan, keho tyhjentää ittensä...plaaplaaplaa.." Niin mä tirvasen sitä. :snotty:

salsai + Tipallinen 41+1
 
Mihlalle onnea huomiseen koitokseen ja ponnistuksiin! :hug: Johan teidän pikkusen on pakko syntyä,kun viikkoja jo noin paljon,tulehan kertoilemaan kuulumisia kun kotiudutte ja vauva arki alkaa rullaamaan! :heart:

Tuo on kyllä niin inhottavaa,kun joutuu edes takas ravaamaan sairaalan ja kodin välillä. Ite meinaan vasta mennä sitten kun on tosi kyseessä,paitsi tietysti perjantaina pitää mennä sinne yliaikaiskontrolliin. :D Ja nyt kun on mennyt jo reilu viikon yli niin kyllä alkaa huolestumaan,että onko kaikki vauvalla hyvin,kun kuitenkin liikkeetkin ovat vähentyneet! :| Kuinka teidän pikkuset jaksaa vielä mönkiä mahassa,onko selvästi hiljentynyt liikkeet?

Toivottavasti myös muita kun mihla pääsisi huomenna tosi toimiin! :hug:

Jense ja myy 41+3 (niin ja sairaalamme on tays)
 
Huomenna sitte sinne kontrolliin. Tää päivä meneeki sitte hitaasti..
Tarttis isompiki epeli viedä kerhoon, ihan itse ajan.. Liikenneriski, jep. :whistle:
Ja minähän en lähde sieltä sairaalasta kotiin yhtenä kappaleena. :kieh:
Jään vaikka asumaan aulaan makuupusseineni!
Pää ei vaan kestä enää, eikä kyllä kroppakaan. Tuntuu että kävelykin on sellasta hitaanpuoleista kipuineen. Säälittää nuo omat lapset, kun mä ärisen jatkuvasti. :ashamed:
Kaikille olis parempi jos tyypin sais jo ulos.
Oltais enemmän onnellisempia koko perhe, kun äitiki olis iloinen. :/
*kitisee tuolissaan*
Kyllä raskaus on ihanaaaa! :D
 
Pientä synnytystarinaa tässä..

Menin siis käynnistykseen torstaina 23.10. Laskettu aika oli siis silloin. Aamulla klo9 sain ekan sytotecin. Paikat oli auki reilu sentin
ja kaulaa vielä jäljellä. Mitään vaikutuksia ei tullut. Seuraavan lupasivat antaa klo 15. Kolmelta sitten laitettiin ekaks käyrälle, jossa näkyi
supistuksia. Joteain outoja fiiliksia mulla alkoi
mahassa jo olemaankin. Kätilö sitten totes ettei anntea vielä toista sytotecia, jospa ne supistukset siitä vaikka kovenis. Mä sitten kävelin
sairaalan käytävillä, ja tuntu et 3-5min välein tuli supistuksia, mutta eivät olleet kipeitä. Mieskin kävi sairaalassa pyörähtämässä, mutta
lähti vielä kotiin nukkumaan kaheksan jälkeen. Yhdeksän aikaan alkoi sitten oikeesti jo sattua ne supistukset ja kymmenen aikaan sain jotain
kipulääkettä piikillä peppuun. Se aiheutti vaan väsymystä ja sekavuutta. Suihkussakin kerkesin istumaan jonkin aikaa ja peräruiskeen saada.
Yöhoitaja tais huomata et olin siinä vaiheessa jo tosi kipee ja päätti kattoa paikat. 4cm oli auki ja kaula hävinnyt. Hoitaja vaan totes et
nyt lähetään synnytyssaliin. Kello tais olla jotakin puoli yksi yöllä.. Minä sitten soitin miehelle että äkkiä sairaalalle. Salissa päättivät sitten puhkasta ensin kalvot ja sitten
epiduraali. Kun lääkäri tuli puhkasee kalvoja, se totes et vedet on jo menny. Ja mä en ollu huomannu mitään. Mulla oli tosi huono olo aina
supistusten aikana ja se oli tosi inhottavaa. Silmätkään ei meinanny pysyä auki se kipulääkkeen takia. Tippaa tökkivät käteen kolmeen eri kohtaan ennen kun saivat sen ja epiduraalin laittokaan ei siinä kohtaa tuntunu miltään. Tosin eihän se epiduraali kerinny edes vaikuttaa, kun heti alko ponnistuttamaan kun pudute oli laitettu..
Ponnistus vaihe kesti 29minuuttia. Eli aikas nopeeta tuli.

Tytön sain heti rinnalle ja apgar pisteitä tuli 9. Jälkeiset tuli pienen painelun avustuksella. Ja repeämiin laitettiin 6 tikkiä. Synnytys
oli kyllä helpompi ja nopeampi juttu kun olin ajatellu. Voisin vaikka joskus uudestaankin.. :)

Jenksu ja tyttö 13pv
 
Tove-81
Onnea kaikille vauvautuneille ja teretulemast uusille!

Täällä alkanut sentään jotain tapahtua!!! Eilisestä illasta asti tullut vaalean ruskeaa runsasta "limaa" vähän väliä housuihin, nyt menossa tänään toinen terveysside, sen verran on kuitenkin runsasta. Ja aamulla oli menkkakipuja...Onko tää nyt sitä limatulppaa?

Muuten vauva pyörii ihan tavanomaiseen tapaansa masussa. Huomenna päivällä sairaalassa yliaikaiskontrolli, että siellä varmaan sitten selviää kohdunsuun yms tilanne paremmin!

Jännittää :D

Tove + Papunen 41 + 1
 
lauantaina olis käynnistys...olis jo tänään saanu ultran jälkeen jäädä sinne mut en tosiaan ollut henkisesti valmis kun on kaikkee pahaa sattunut tässä viikon sisällä,että jos parantelis mieltä vielä ja lauantaina menisi sitten toivottavasti hyväntuulisena hakemaan vauvaa kotiin :heart: on sitä jo tarpeeksi odotettukin.. =) ultraaja katsoi kohdunsuun tilanteen ja mielestäni sanoi että olisi sormelle auki mutta neuvolakortissa luki että on kiinni :/ eli? tai no eipä kai sillä väliä ole enää :p
hekkala86 ja vavveli 41+4
 
Poika syntyi ma-ti -yönä 4.11. klo 00.17. 3328g ja 49 cm, pipo 36cm. Synnytys oli ihan ok siihen asti kun spinaalin vaikutus loppui n. tunnin ennen ponnistusta. Loppu olikin sitten yhtä h*lvettiä, mutta hengissä selvittiin. Kolmannen asteen repeämä tuli kuitenkin takamukseen, joka korjattiin sitten leikkaussalissa seuraavana aamuna. Minun synnytykset oli sitten tässä, tästä eteenpäin lapsia vain sektiolla saa tulla, kun arpi ei kuulemma enää kestä synnytyksiä. Mutta onneksi ehdin kokea kaksi keskenään erilaista synnytystä kuítenkin, niin ei kovin kamalasti harmita.

Tänään tultiin kotiin ja nyt opetellaan olemaan. Täytyy surffailla myöhemmin ajan kanssa :) Voimia niille, joiden vauvat vielä viipyilee :flower: :hug:

Stiina & poika 2pv

Niin, ja syntyi siis 40+4
 
Tulin toivottamaan tänne lopuille nyytin odottajille kovasti tsemppiä :heart:
Koitan pikkuhiljaa päivitellä tietoja lokakuisten tapahtumista... kunhan vaan malttaisi istua koneella...

meela & Pikkumies (tasan 2 viikkoa!!)
 
Mä ainaka. B)
Muhun voit gabrielle luottaa. Hengailen sun kanssa täällä tiiviisti. :snotty:
Tiistaina käynnistys jos ei tyyppi muute sulahda ulos.
Tänään pesin vessan lattian, ja kodinhoitohuoneen lattian kontallani.
Tulipaha puhdasta, vaikka ei muuta. :headwall:

Rv 41+5
 
Pitkästä aikaa tulin tänne turisemaan..

Voi kauhian kauhia, mä täällä aattelin että teillä on ollut laskettu aika joku pari viikkoa sitten.. voin vaan kuvitella kuin kyllästyneitä ootte ja kaipaatte nyyttiä kainaloon :hug: tsemppii vielä loppumetreille!!

T.Katja ja Ninni 6viikkoa
 

Yhteistyössä