***Lokamassut -08 LOKAKUUSSA + muutaman päivän vielä marraskuussa***

Täällä ollaan vielä! :wave: Sain nukuttua yön yllättävän hyvin (eli voitte arvata siis ettei supistellut :/ ) ja aamullakin vielä pitkään, joten tulin nyt vasta lueskelemaan pinoa. Tälle päivälle ei ole vielä noita kovettumis-suppareita tullut, mutta olivat kyllä eilen ensimmäisiä laatujaan minun kohdalla. Täytyy siis nyt toivoa että tarkoittavat kuitenkin jotain enemmän :p

Mutta odottelu siis jatkuu. Alkaa jo kyllä ärsyttämään kaikkien kyselyt että joko mennään ja onko kipuja ja miten voit jne. Hyväähän ne tarkoittavat, mutta... Ja mua ahdistaa yksi asia yli muiden (edes synnytys ei ahdista niin paljoa). Miehen vanhemmat on ilmeisesti tulossa meille sitten HETI kun lapsenlapsi on syntynyt. Joo, eivät ole kyselleet että sopisiko vai halutaanko olla rauhassa ensin muutaman päivän. Mua ahdistaa, koska tämä on meidän esikoinen eikä varmasti osata kaikkea vielä täydellisesti + yösyötöt ja omat alapäänvaivat ja sitten täällä kämpässä asuu vielä appivanhemmat vahtaamassa ja kommentoimassa miten pitäis tehdä ja laittaa.... :ashamed: AAARGH!!! :kieh: Toivon salaa mielessäni, että tulisivat tosiaan kun lapsi syntyy, mutta tajuaisivat lähteä sitten kun kotiudutaan sairaalasta että saadaan olla sitten oma perhe vaan täällä. Heillä on matkaa tänne n. 400km, mutta en ymmärrä mikseivät voi tulla vaikka vasta viikon-parin kuluttua. Miehelle olen myös asiasta maininnut (joka päivä), mutta hän ei oikein tiedä mitä tekisi. Ei kuulemma voi sanoa vanhemmilleen ettei nyt käy että tulette. Mua vaan pelottaa, että olen sellaisissa hormonihuuruissa että sanon vielä sitten itse mitä ajattelen - enkä kauniimmalla mahdollisella tavalla :ashamed: Appivanhemmatkaan ei ole ainoat kun kaikki muutkin on ilmoittaneet ryntäävänsä tänne heti kun kotiudutaan. Olen kauniisti yrittänyt sanoa, että ilmoitamme sitten kun SAA tulla, mutta ei tunnu menevän perille... Miten noille ihmisille saisi taottua järkeä ja sanottua loukkaamatta ketään, että tilanne on nyt sellainen, että haluaisimme ensin itse hieman oppia tuntemaan vauvaa ja opetella vanhemmuutta keskenämme eikä ihmisjoukon edessä!?!

Sanoin eilen miehellekin, että pakkaan kamat autoon ja lähden metsään yksin synnyttämään ja tulen pois sitten kun siltä tuntuu! :LOL:

Adette & Allu 40+0 <-- pitikö tämäkin päivä vielä nähdä... piru vie :/ kuten joku jo aiemmin mainitsi, toivottavasti viikot ei enää tässä raskaudessa poksu :whistle:
 
Moi! En ookkaan sen ekan kerran jälkeen kirjoitellu tänne, mutta on välillä tullut kurkkimaan teidän juttuja, onnea vauvatuneille! Kunpa tuo omakin tulisi jo pois. Raskaus on sujunut suht hyvin. Enemmän häiritsee julkisivuremontti tässä kerrostalossa, nytkin tuli kirje että aikataulusta ollaan myöhässä ainaskin kuukausi, eli saadaan nähdä ulkoilmaa vasta tammikuussa. Tuun kyllä mökkihöperöksi jos ei löydy uutta vuokrakämppää sitä aikasemmin.

Elokuusta lähtien on käynnyt kätilöopistolla kahden viikon välein seuranassa runsaan lapsiveden takia. Eipä tolle lapsiveden määrälle löydetty mitään vastausta ja eilen sanoivat, että nyt ois normaali. Onneksi asutaan aika lähellä kättäriä niin ei oo haitanut toi ravaaminen ja on saannu katella pikkuista ultrassa, paitsi oon melkein jokaisen ultrauksen jälkeen pyörtynyt. Hammaslääkärissä ja kampaajalla oon kanssa pyörtyny. En kyllä uskalla olla paria minuuttia pidempää selälläni ja mulla pitää kattoa synnytysasentokin tarkkaan etten sitten synnytäessä pyörry :D

Onko muilla lemmikit reagoinnu raskaana oloon mitenkään? Mun 10v. uroskoirasta on tullut ihan vauva. Kokoajan yrittää hyppiä syliin ja seuraa joka paikkaan. Onneksi se painaa vain 7 kiloa niin ei haittaa niin paljoon.

Huh kun tuli paljon sekavaa tekstiä, mutta pannaan se noitten virolaisten työmiesten piikkiin kun kehtaavat juuri nyt porata tässä meidän kerroksessa :kieh:

Norde ja poitsu 39+3
 
Adette itse olen pohtinut samaa ja sanonut hyvin jyrkästi miehelleni että kun tulee kyselyitä että koska saa kotiin tulla niin sitten kun lupa annetaan ja ihan turha odottaa kutsua ensimmäisten päivien aikana, se on varma. Olen jo näissä odotusajan hormoni myrskyissä sanonut joskus turhankin suoraan että kukaan ei ole tervetullut meille ensimmäisten päivien aikana. mielummin niin että koko ensimmäinen viikko saataisiin olla keskemme.
Ongelma on myös siinä että mies ei tajua sitä. kun sanoin että jos hänen vanhempansa (jotka asuvat 1km päässä) meinaavat ensimmäisenä tai toisena päivänä tulla meille vauvaa katsomaan niin saa vaikka käännyttää ne ovella. minä meinasin viettää ensimmäiset päivät yövaatteissa vauvan kanssa. :D sanoo vaan että " meinaatko että heitän vanhempani pois meiltä jos ne tulee ihan vaan sen takia että sie saat ruveta mökki höperöksi". Toivon todella että hänen mielensä myös muuttuu kunhan vauva on maailmassa.

Lisäksi olen ilmoittanut että jos meinaa tulla ilman kummenpaa ennakkovaroitusta (tarkoittaa vähintään yhden päivän varoitusta) niin saavat tuoda tarjottavat mukanaa ja olla välittämättä siitä että niin koti kuin äitikin voi olla melko rähjäisen näköinen. :LOL:

Ymmärrän toki että nämä appivanhempani haluaisivat tulla ensimmäistä lastenlastaan katsomaan useasti ja heti tietysti mutta pitäisi ymmärtää että kai vanhemmilla on oikeus ensin itse tutustua pieneen ja sitten vasta vieraat.
 
Nanni, loppukuinen täällä :wave: Neuleohjeita löytyy esim. Novitan nettisivuilta. Siellä oli esim. söpöt vauvan tossut, helppo ohje. Taidan neuloa kanssa jotain pienelle jos ehdin.
Tässä evl:n sivuilta kasteesta:
Yleensä kastejuhlaa vietetään noin kuuden viikon kuluttua lapsen syntymästä. Suositus on, että lapsi kastetaan kahden kuukauden kuluessa syntymästä, johon mennessä väestötietojärjestelmään on ilmoitettava lapsen nimi ja äidinkieli. Jos lasta ei ole kahden kuukauden kuluessa kastettu, hänet merkitään ei-kirkkoon kuuluvana yleiseen väestörekisteriin.

Painoarviosta, ystäväni sai vauvan pari viikkoa sitten ja hänelle oli annettu painoarvioksi 3,5 kg ja syntyikin 4,4 kg vauva. Hän kävi ultrissa useasti ja vasta kätilö synnytyssalissa oli käsin tuntenut että iso on tulossa. Ei ollut uskaltanut sanoa äidille koska oli synnytyspelko muutenkin. Onneksi kaikki kumminkin meni hyvin!

Tänään taas väsy ja supisteluja tulee silloin tällöin. Vauva on taas kääntänyt kylkeä. Äsken tanssin kunnolla uhallanikin kun tuli hyvä kappale radiosta. Kääntyköhän silloin :LOL:
Viime yönä juoksin vessassa ainakin viisi kertaa. Aamulla kun piti laittaa lapset kouluun niin olisi parhaiten nukuttanut. Voisi nämä supistukset viikonlopun jälkeen muuttua kovemmiksi. Mies kysyi äsken puhelimessa että mikä kiire on synnyttää kun kerroin tuosta tanssi viirauksesta. Voisin vaihtaa päivän roolia miehen kanssa niin ei kyselisi... :kieh:

Pyykkien kimppuun :wave:

rv 36+5
 
Väiski on nyt 2vrk vanha. Esikoisestakin oli ihan hyvä olo synnytyksen jälkeen mutta nyt ei ole noita jälkisuppareita lukuunottamatta ollut muita merkkejä koko hommasta :D Jälkivuoto on jo lähes loppunut (!) ja mahakin kadonnut kuin ilmaan..! Esikoisesta näytin vielä 4kk synnytyksen jälkeen siltä kuin olisin puolessa välissä raskaana. Varmaan nuo tehokkaat jälkisupparit ovat pistäneet mahan kasaan näin nopeasti.

Vauva vielä vain syö ja nukkuu joten erikoista kerrottavaa ei ole. Olen kyllä ihan hurahtanut taas kestovaippoihin, esikoisella ne tuli otettua käyttöön vasta kun oli 4kk vanha ja harmitti etten ollut käyttänyt heti, nyt on käytetty. Soittelin jo vauvauintiinkin että onko jonoja (esikoisesta oli pitkät jonot) joten nyt päästään sinnekin ajoissa :D

Mieheltä loppui tänään töissä kierto ja nyt on muutaman päivän vapaat, illalla ajattelin pistää saunan lämpenemään, syödään jotain hyvää ja löhöillään sohvalla toisiamme hellimässä. Nämä pari päivää on hurahtanut niin nopeasti kun mies on ollut yöt töissä, iltapäivisin on käynyt vieraita ja ennen töihin menoa mies on nukkunut, ei ole keretty varsinaista yhteistä aikaa viettää. Iloista oli se, että esikoinen nukkui pitkästä aikaa kokonaisen yön ja heräsi vasta lähempänä klo 8 ja ehdin ihan rauhassa köllötellä miehen kainalossa tovin ennen kuin itse nousin ylös =)
 
Adette Meille on kanssa esikko tulossa ja mä olen samoilla linjoilla sun kans. Mä olen ihan varma et meillekin noi appivanhemmat tuppaa heti kun ollaan kotiuduttu, varmaan jo saikulle tulevat pällisteleen. Mä kyl sanoin miehelle et mä en rupea näytteleen meidän lasta lasien läpi kun jotain mallinukee näyteikkunassa. Et saavat odottaa siihen kun saavat luvan tulla... Mutta minä sanon kyllä suoraan sit jos yrittävät tuppaantua, että ei tartte tulla! Hitot siitä mitä ajattelevat, se on meidän lapsi ja me päätetään milloin vieraita tulee. Ja anoppi kun on vielä ollut kätilönä 20 vuotta sitten niin sieltähän sitä neuvoa pukkaa pyytämättäkin...

Omat vanhempani tulevat kauempaa ja eivät ole tuppaavaa sorttia, mutta saman olen heillekin sanonut että ei ekalla viikolla. Mä haluan opetella vauva-arkea ensin ja sit vasta kestitä vieraita. Ja nyt olen joutessani leiponut pakastimeen pullaa ja kahvikakkuja et on sit tarjottavaa. Mut mun kaveri joka sai kesällä vauvan totesi kaikille vieraille et pullat mukaan ja sekin on musta ihan ymmärrettävä!
 
Adette

Sano ihmeessä ihan suoraan ihmisille, että haluatte olla rauhassa aluksi ja kutsutte sitten kylään kun hetki tuntuu oikealta. Kyllähän ihmisten pitäisi osata kysyä, milloin vauvaa sopii tulla katsomaan. Jos joku tuppaa väkisin käymään, niin olet vaan avaamatta ovea! Itse olen sellainen, että toivon heti vieraita ja mielelläni leivon tarjottavia jne mutta mulla ei ollut esikoisestakaan mitään alapäävaivoja jne ja tälläkin hetkellä kävisi aika tosi pitkäksi jos ketään ei kävisi välillä kylässä. Vauvahan vain syö ja nukkuu näin alussa :) Mutta monethan haluavat aluksi olla ihan rauhassa oman perheen parissa.
 
toiveikasodottaja: ootko miettiny, et pitäisitte kahvittelun esim. seurakuntatalolla?? Niissä uskoisin, et voisi tarjota omiakin syötäviä ja yleensä porukkaa mahtuu enemmänkin. Kannattanee ottaa selvää omasta seurakunnasta mikä käytäntö teilläpäin on... ;)

Adett e: tuosta miten sanoa vieraaksi tuppautuville, niin ei varmaan auta muu ku sanoa suoraan, et haluatte viettää aikaa ensin pelkästään vauvan kanssa ja sit kun siltä tuntuu, niin ilmotatte milloin voi tulla. Kyllä isovanhempienkin pitäisi ymmärtää, et lapsi on kuitenkin teidän ja tilanne uusi. Silläkin uhalla, et toiset loukkaantuu, niin kannattaa ilmottaa oma kantansa ettei tarvi sit katua jälkikäteen :)
Toiset isovanhemmat taitaa luulla, et ilman muuta varsinkin äiti on vaan iloinen ku tullaan hössöttään. Eivät varmaan muista miltä juuri vauvan saaneena tuntuu ja kuitenkin jokainen tarvii sen oman aikansa, et sopeutuu uuteen elämäntilanteeseen.... Vaikeetahan tuo varmasti on, mut kannattanee ottaa puheeks ennen ku vauva syntyy... :hug:

 
Ja Jasmara musta tuntuu et se lääkäri vaan yritti vääntää vitsiksi sitä kun säikähdin sitä 5 kilon kommenttia siltä. Eihän se ihmisen koko voi pelkästään vauvan kokoon vaikuttaa. Mutta kyllä noilta lääkäreiltä kuulee muutenkin ihme kommentteja välillä :LOL:
 
toiveikasodottaja Meillä on toi lähi kirkko tollaine pieni sivukirkko, jossa on aulassa pieni kahvion tapainen paikka. Ollaan mietitty että josko siinä järjestäisi kahvit. Koti on toinen vaihtoehto kun vieraita tulee vain 21. Mut omat leipomukset teen tietty ja siinä kun ei virallista kahvioo toimi niin saa viedä mitä haluaa. Kysele millaisia paikkoja seurakunnalla on tarjota! Jos siilinjärven pääkirkossa haluttais lapsi kastaa niin siellähän ei voi mitään järjestää mutta tossa vuorelan sivukirkossa on mahdollista....
 
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille :flower:

Adette: ymmärrän hyvin fiilikset, meillä on vähän sama tilanne appiukon kanssa. Asuu lähemmäs kolmensadan kilsan päässä ja on heti tulossa. Ollaan yritetty sanoa, että katotaan sitten, mikä on tilanne ja me kutsutaan kylään, mutta ei ota kuuleviin korviinsa. Jäi vielä osa-aikaeläkkeelle ja on nyt suunnitellut, että olis meillä muutaman päivän joka toinen viikko, niin saa olla lapsenlapsensa kanssa. Ahdistaa, mutta en mä tiedä, mitä tehdä, kun toinen ei kuuntele. Kun tietäisi, että kyseessä olisi joku pikakyläily, niin ei sitten mitään, mutku nuo kyläilyt aina kestää. Ollaan mietitty, että ei pian avata ovea, jos kutsumatta joku tuppautuu kylään :p

Nanni: mä olen neulonut jotain Garnstudion sivuilta löytyvillä ohjeilla.

Omassa olossa ei ihmeempiä. Alamahaa on koko päivän jomotellut. Ihme olo muutenkin, en oikein itsekään tiedä. Mutta tuskin tässä mitään on tapahtumassa. Eilen kävin neuvolassa mittauttamassa verenpaineen, kun olo oli nuupahtanut. Paineet on nousussa, huomenna uudelleen kontrolliin. Olen nyt lähinnä lepäillyt eilisen ja tänään, jos se siitä laskisi.

Vega 39+6
 
Moikka!

Mua ei jostain syystä naurattanut kun kävin taannoin synnytys/painoarviossa ja lääkäri sanoi ihan pokalla naamalla,että kyllä sieltä 5kg mahtuu kun on 4kg mahtunut.
Ja kun tiedossa on,että isompi kokoinen vauva on tulossa niin ei juuri helpottanut nuo kommentit.
mutta kyseisellä lääkärilla oli muutenkin huono asenne..

Meille tulee vieraita vauvaa katsomaan sitten kun kutsutaan.
Sama juttu oli esikoisen kohdalla,uskollisesti kaikki odottaa sitten sitä kutsua :D
Olin ite ensinnäkin niin kipee synnytyksen jäljiltä ettei käyny mielessäkään,että olisin ottanut vieraita vastaan :x

VEGA-Olin jo varma,että olet päässyt nyytterön hakuun =)

Taidan lähteä omppupiiraan tekoon :p

:wave:
 
Tervehdys!
Täällä on siivottu koko päivä ja sit kunnon päikkärit päälle.
Flunssa meinaa ottaa ohjat käsiinsä, ei kiva, aamulla ku herää ihan ilman ääntä ja kurkku kipeenä, rägää tulee jostain pohjattomasta kuilusta..
Olo muuten hyvä, huomenna taas neuvola. Kankeutta alkaa kyllä kiitettävästi olemaan, ku yöllä meinaa tulla housuun ennen ku on päässy sängystä ylös.

Päivää ennen laskettua aikaa olis uus kokoarvio polilla, ku viime viikolla arvioitiin syntymäpainoksi 3.8-3.9kg, että ei nyt ylikään tarttis mennä. Eli lääkäristä riippuen saattaa olla käynnistyspillereitä meitsi saamassa synttärilahjaksi..(l.a. oma synttäri)
Mä oon aika neutraalifiiliksissä tuon syntymän suhteen, ku täällä melkein jokainen ihmettelee, miksei jo synny. Kyllä se vauveli sieltä tulee, ja jos tästä koko pitkästä ajasta on pari viikkoa enää jäljellä, niin turhaapa sitä ressaa..Mutta ymmärrän toki, jos on paljon vaivoja ja huono olla, että olishan se kiva saada jo maailmaan. Ja tottakai muutenkin, ihanaahan se on, ku tietää että enää ei oo pitkä aika siihen, että se pikkunyytti on sylissä.

Toivon kaikille hyviä vointeja ja tsemppiä synnytykseen!
Hobitti 38+5 (Huomenna olis se päivä, jolloin esikoinen syntyi..)
 
Voi voi... mitenköhän niille appivanhemmille nyt sit sanois asian niin ettei mene herne nenuun. Kun ei tuo mieskään taida kokonaan asiaa ymmärtää. Mä en kyllä halua ketään tänne ekojen päivien aikana ja mun mielestä sitä päätöstä pitää kunnioittaa!!

Vega: sulla on sit yhtä ihana tilanne kun itselläkin. Kesällä yritin anopille selittää että haluttais olla eka viikko vaan vauvan kanssa mut nyt tuntuu unohtaneen koko asian täysin. :/ Voi ahdistus!

Pitää vissiin laittaa mies soittamaan kotiansa, että miten ne nyt oli suunnitellu tulevansa tänne ja miten pitkäksi aikaa...

Onko tämä nyt kohtuullista kun pitää vielä tällaistakin asiaa murehtia synnytyksen lisäksi :snotty:

En ole tehnyt tänään yhtään mitään - ottanu ihan lunkisti vaan. Katsoin kaikki Hopeanuolet niin siinähän tuo päivä hurahtikin. Mieskin soitti että jää ylitöihin niin eipä täällä oikein tekemistä löydy. Nyt vois alkaa kokkaamaan ja menna koiruuden kanssa ulkona käymään.

Palaan valittamaan sitten taas tuonnempana :LOL: :D
 
FPI
Moikka!

Joo, mäkin kävin tänään näytillä :whistle: eli aamulla oli neuvolla ja siellä kaikki ok, tädin mielestä vauvan pää ei ollu vieläkään kiinnittynyt.

Sitten mulla oli puolilta päivin lääkäri (Tapio Kurki, Felicitas-klinikka), kun kävin hänellä rv 36 vauvan painoa tarkistuttamassa niin sanoi, että tule uudestaan, jos alkaa mennä yliajalle, kun istukka näytti kalkkeutuneelle jo tuolloin rv 36. No istukka oli tosi kalkkeutunut ja lapsivettä erittäin vähän. Katsoi vielä sykekäyrää noin 20 min ja oli sitä mieltä, että on kovin monotoninen syke, joten eikun lähete Jorviin ja lääkäri meinasi, että pitää käynnistää synnytys.

No hälytin sitten miehen töistä ja eikun Jorviin, siellä katottiin sykekäyrä uudestaan ja se oli oikein hyvä ja lääkäri katsoi ultralla ja istukan virtaukset oli ok, mutta lapsivettä tosiaan vähän. Ei kuitenkaan halunnut käynnistää heti vaan nyt on sit seuraava käynti lauantai aamuna ja tuolloin tod näk käynnistetään ja jos sitä ennen liikkeet vähenee tai alkaa supistamaan niin pitää mennä päivystykseen...huh, että näin...kohdun suu siis kiinni ja kanava täysmittainen, että sen puoleen ei ole syntymässä...meinaan kyllä vaatia, että käynnistävät lauantaina, huolestuttaa jo nyt!

Nyt tuli vaan omaa napaa, sorgen! tsemppiä kaikille! :wave:

FPI+pepe rv 40+3 :heart:
 
Ristiäispaikkana seurakunnan tilat ovat muuten ok meillä, mutta mies on ollut niissä pari kertaa hautajaisissa ja sanoo että ei tahdo oman lapsensa juhlaa siellä viettää kun paikka tuntuu noiden hautajaisten takia melko ankealta, vaikka kuinka meidän juhla onkin vähän iloisempaa sävyä. Kiitos kaikille tästä ideasta. :) Keksin tuossa päivällä että kaverin sisko on tehnyt kaverin kanssa tuollaisia yksityisiä pitopalvelukeikkoja (tiedä sitten onko pimeenä vai ei. :D ) joten ajattelin kysäistä kävisikö hänelle pesti. kun ei siellä nyt tartte muuta tehdä kun se kahvi keittää ja laittaa tarjolle ja tiskit lopuksi kun itse teen/hommaan ne tarjottavat. josko tämä emäntä hänet hyväksyisi kun on kouluttaunut kokki tms ja sil on tietty hygieniapassit ja kaikki mitä se emäntä vaatii.

Tänään olen ollut ahkera. :) sellaiset 6km tullut pyöräiltyä ja 2km käveltyä. ukko vei auton huoltoon, koska lie tulee, ihana kun ajattelee että synnytys on oikeesti lähellä että kannattaa olla ilman omaa autoa. Siitä olen murjottanut nyt sitten koko päivän. ja sen takia piti sitten itte pyöräillä kylälle.

Itkuhälytin onko kukaan sellaista hommannut. itse tilasin huuto netistä doron bm35+1 ja tänään sen sain. tuntuu ainakin nyt tosi helpolta ja hyvältä. Ensin säikähdin että eihän sitä voi käyttää ulkona kun lapsen yksikkö toimii vaan verkkovirralla, mutta tajusin että kun siinä on kaksi vanhempien yksikköä niin toisen voi laittaa vaunuun ja toisen pitää itellään niin toimii hyvin niin. :) iloistava. nyt kun saisi sen vauvan vain jonka saa sinne vaunuun laittaa. :D

Vireä vauva nimisen kirjan tilasin ja suosittelen. :) siinä on kaikenlaisia neuvoja kuinka lapsen kehitystä voi tukea ja kuinka antaa tarpeeksi muttei liikaa virikettä ihan vastasyntyneestä tuonne 15kk ikään asti.
 
Tove-81
Vihdoin pääsen koneelle. Ensiksi onnittelut taas uusille jakautuneille :heart:

Tänään olin synnytystapa-arviossa, jossa oli ajat yli tunnin myöhässä plus hoitaja unohti meidät sydän-ääniin ( 20 min. ) 45:ksi minuutiksi...Pikkasen alko jo oleen paha olo kun en ollut kunnolla aamulla syönyt ja piti siellä istua kuumassa huoneessa, kun ensin omaa aikaa odotettiin siis tunnin verran odotushuoneessa...No tulipahan ainakin istuttua. Mies yritti välillä kuikuilla käytävältä hoitajaa, mutta kaikki oli jossain kiireemmissä asioissa ja meidän oma hoitaja tosiaan oli unohtanut meidät :D

Sitten tosiaan ultrattiin raskausajan diabetes epäilyn vuoksi, mutta lääkäri sanoi että vaara on oikeastaan ohi, koska yksikään arvo ei ole ollut liian korkea. Yksi arvo siis ylittyi keskiraskaudessa, kaikki muut olleet nyt normaaleja yms niin pitää vaan jatkaa samaa hyvää rataa niin ei ongelmia.

Painoarvio tällä hetkellä 2750 g ja jos jatkaa tasaisesti kasvua niin täysaikaisena vkolla 40 olisi paino arvion mukaan 3500g. Ei tehnytkään mitään alapäätutkimusta, sanoi että näin pitkän naisen (170cm) lantioista mahtuu hyvin tulemaan =)

Laittelen taas kuulumisia jos jotain tapahtuu. Ensimmäistäkään supistusta ei ole tähän päivään mennessä tullut, että tuskin ihan vähään aikaan kummempia tapahtuukaan.

Adette siis täällä aivan sama ongelma appivanhempien kanssa, tai lähinnä appiukon! Hän on kuulemma tulossa keski-suomesta tänne meille loppukuusta, ihmettelin miehelleni, että meinaako tulla synnytykseen vai mitä hittoa? Kuulemma majoittuu tänne kaupunkiin sitten tutuilleen ja tulee "auttamaan" lapsen kanssa. Yritimme tehdä selväksi että kutsumme kyllä sitten vieraita kun on sen aika...ärsyttää pirusti tollainen tunkeilu, perkele...


Tove ja Papunen 36+1
 
Meille syntyi tyttö maanantaina melkosella ryminällä :)

Heräsin aamulla puoli viiden aikaan supistuksiin jotka tuli koko ajan kovenevina ja lyhemmillä väleillä. Puol seiska oltiin jo autossa menossa laitokselle ja täysin liikennesääntöjen vastaisesti ajettiin jotta ehittiin. Autossa oli jo pakko ponnistaa :eek: ja housut oli aivan veressä. Mies parka oli aivan peloissaan ja tolaltaan koko matkan. :heart:

Synnytyssaliin kun päästiin, ponnistin jo lattialla nelinkontin ja osastolle kirjautumisesta meni 22 minuuttia siihen kun tyttö oli sylissä.

täyden kympin tyttö ja painoa 3785g ja pituutta 51cm. Kotiuduttiin tiistaina ja ollaan tosi hyvin voitu kaikki.

Itse sain vain kaksi naarmua, eikä onneksi tarvinnut ommella lainkaan. Todella kiitollinen olen siitä että kaikki meni näin hyvin ja että voidaan tytön kanssa mainiosti. Mies sai tosi traumoja...

Maitoa tulee aivan liikaa kuus desiä menee päivässä pakkaseen..

tsemppiä kaikille jotka odottelee vielä vauvan tuloa.

Katja ja Ninni 3vrk
 
:wave: itse pikaisesti tulin tänne käymään ja jutustelemaan..

onnea vauvautuneille :flower: joita nyt en kerennyt onnitelemaan ja onnea synnyttämään lähteville! nyt on lokakuu jo! eilen miehen synttäritkin, lokakuu on hyvä ;)

poika pääsi viimein kotiin toissa päivänä sairaalasta, myöhäisen "keskoshoidon" jälkeen. imetyslupaa vielä odottelen, huomenna taas painoarvio yms. toivottavasti hyvää.. pojan keltasuuden syyksi kuivuminen :eek: kun oli niin pieni kuulemma että imetys vei voimia eikä saannut tarpeeksi syötyä pääsi kuivumaan.. :( itselle tuli pahamieli kun en tajunnut että olisi pullosta vain pitänyt antaa,lisämaidon annoin mut että koko ajan. nyt onneksi syö hyvin ja jaksaa katsellakkin, sinisimmu :heart: rintatulehdus itelle pukkas ja antibioottia syödessä nyt menee ja kuten Katiapatialla maitoa olisi, liikaakin. pumpata 3-4h välein, joka kerta n125ml ja parhaimmillaan 200ml eihän poika edes jaksa niin paljoa..

BTW pian varmaan päästään kaikki turisemaan vauvautuneiden puolelle, ihanaa!

triple ja jätkä 1vk 4pv :heart:
 
Katiapatia: paljon onnea tytöstä :flower: Kuulosti hurjalta, onneksi kaikki meni hyvin.

samperin puusilmä: ei täällä mihinkään lähdetä :headwall: Löin miehen kanssa vetoa, koska syntyy. Mies veikkasi ensi viikon tiistaita, mä torstaita tasan kahden viikon päästä. Tällä kertaa voisin antaa miehen olla oikeassa :LOL:

Onko kenestäkään muusta tullut raskauden myötä tavaroiden tiputtelijaa. Multa tuntuu tippuvan nykyään kaikki käsistä. Äsken tippui muki ja meni tuusan nuuskaksi. Tulee pian kalliiksi tää odotus Toivottavasti loppuisi synnytykseen, että uskaltaa vauvaan koskea :p
 
Iltaa!

VEGA-Eli mukavuudenhaluinen kaveri siellä sunkin masussa,täällä taitaa muhia samanlainen kun ei ole mitään haluja ilmeisesti tulla ulos.. :D
Ite toivon,että viimeistään ens pe alkais olla konkreettista synnytys meininkiä kun meen Jorviin uuteen kontrolliin.
Pidän pöydän kulmasta kiinni enkä suostu lähtemään :LOL:

Tosin synnytysalissa varmaan käy mielessä,että mihinkä sitä on taas päänsä pistäny...verronkin sen alapään.. :LOL: :kieh:

Oon muuten huomannu saman,että tiputtelen tavaroita.
Ärsyttää suunnattomasti kun on niin vaikee kyykistellä/kumarrella muutenkin.

Esikoinen päästi ihanan älynväläyksen tänään "Äiti pikkukakkosessa sanottiin,että on jo lokakuu niin millos sä sen vauvan synnytät"
Vastasin "että sen minäkin haluisin tietää" :D "


:wave: :wave:
 

Yhteistyössä