***Lokamassut -08 LOKAKUUSSA + muutaman päivän vielä marraskuussa***

Huomenta.

Edelleen ollaan kasassa.

Miten toi Pöppiäinen muuttaa koko ajan? Se on aika rankkaa ihan normaalistikin, saati näin viimeisillään.

Mä olen päässyt mielenrauhaan tämän synnytysasian kanssa, mutta muu maailma vissiin ei.
Mä ihan oikeasti pahoitin mieleni jo tänään, kun pettyneitä viestejä tulee joka paikasta, että "etkö sä VIELÄKÄÄN ole synnyttänyt??" Tulee sellainen olo, että mä aiheutan ihmisille mielipahaa kun en saa tätä nyyttiä väännettyä maailmaan.

Toinen julma asia on se, että nyt meillä ei ole enää yöllistä lapsenvahtia. Eli noin klo 21-06 välinen aika on sellaista aikaa, että minä synnytän yksin. Lauantain ja sunnuntain välinen yö on ainoa poikkeus.

No, tämä lapsi tulee nyt näillä ehdoilla, eikä sille mahda mitään. Ehkä hän tulee vasta ensi viikon perjantaina käynnistettynä, niin mies pääsee mukaan, kun ehditään järjestää lapsenvahdit sun muut.

Ahdistaa.

Hymykuoppa 40+5
 
Täällä on alkanut tapahtua :eek:
Heräsin yöllä 3 aikaa vessaan ja samalla alkoi supistamaan aika kipeästi. Vessassa tuli ihan ohutta sitkeää "valkkaria" jossa oli verisiä viiruja. Olin pari tuntia hereillä ja yritin kellotella suppareita ja niitä tuli 8-12 minuutin välein noin tunnin ajan kunnes loppuivat puoleksi tunniksi ja taas sama. Sain kuitenkin laitettua simmut kiinni ja nukuttua. Heräsin äsken ja sitä veriviiruista ohutta sitkeää limaa tuli taas vessassa ja samalla alkoi supistamaan. Nyt ei tunnu supistuksia ainakaan vielä niin säännöllisesti, mutta katsotaan miten etenee.

Osaako joku sanoa, että kun tulee niitä veriviiruja niin onko synnytys sillon jo ihan ovella??? Mä oon niin pihalla, etten tiedä yhtään koska sinne sairaalaan pitäisi lähteä!! Oon yrittänyt ajatella vaan, että ei ennen kuin on sellanen olo ettei pärjää enää kotona, mutta mietitytää silti... Supistukset oli kyllä kipeitä ja tuntuivat alaselässä & vatsassa.
Sellasia mä täällä pohdiskelen....

meela 39+4
 
Onnea taas vauvautuneille!

Huomenna laskettuaika, eikä mitään merkkiäkään vauvan syntymästä. Oon niin pettynyt! :( Esikoinen syntyi rv39, enkä kerennyt koko synnytystä ajattelemaan, mutta nyt olen jo monta viikkoa miettinyt tulevaa. Minun puolestani vauva saisi muuten asustella masussa vaikka monta viikkoa, mutta esikoisen hoito synnytyksen ajan mietityttää ja stressaa. En haluaisi yksin synnyttämään, mutta tämän viikon jälkeen ilmeisesti pakko :( Huomenna neuvola, pääsee purkamaan turhautumistaan sinne. Maanantaina on äitipolilla aika, jolloin toivottavasti mietitään käynnistystä. Toivon kyllä todella, ettei sinne asti päästä, vaan vauva syntyisi jo sitä ennen.

meela Itselläni ei kokemusta veriviiruista yms. ole, mutta ystävälläni käynnistyi synnytys supistuksilla ja samalla tuli myös limatulppaa ja veriviiruja. Samana iltana oli nyytti jo kainalossa. Joten hyvältä kuullostaa!! Onnea matkaan jo etukäteen, toivottavasti pääset pian tositoimiin.. Ei taideta päästä samaan aikaan synnyttämään, kun ei tämä meidän vauvali näytä ymmärtävän että on aika tulla ulos.

Kotiutumisvaatteita olen kerennyt vaihtamaan jo useaan otteeseen :) Tällä hetkellä on pakattuna: pitkähihainen kietaisubody, puolipotkarit/sukkahousut, velourhousut+paita, sukat, tumput, kypärälakki ja nauhahattu + "teddykarvapuku". Lisäksi olen pakannut pienen fleecepeiton, niin saa heittää sen vielä vauvan päälle kaukaloon, jos on kovin kylmä.

gibbon ja tyttömytty 39+6
 
Onnea Vega, Mari ja Adette! :flower: Ja meela, toivottavasti sulla on pian oma pieni kulta sylissäsi!

Tänään on sitten meidän pikkaraisen laskettu aika, mutta eipä hänellä tunnu olevan kiirusta vieläkään. Viime yönkin sain nukkua rauhassa, mikä kyllä teki tosi hyvää kahden vähäunisen yön jälkeen. Ei ole sitten ihan niin poikki jo valmiiksi, kun synnytys vihdoin alkaa...

Eilen illalla kyllä käväisimme miehen ja masun kanssa äitipolilla tarkistuttamassa, ettei parina viime päivänä pikkareita kastellut vetinen vuoto ole lapsivettä. Melko varmasti epäilin, että pissasta lopulta on kyse, sillä vauva on tuntunut puskevan päätään alaspäin varsin tomerasti varsinkin eilisen päivän ajan. Mutta en halunnut kuitenkaan ottaa tulehdusriskiä, jos kyse olisikin lapsivedestä, ja niin soitin polille ja rohkaisivat tulemaan tsekkauttamaan tilanteen. Kyse ei kuitenkaan ollut lapsivedestä, kuten alunperin arvelinkin.

Eilen löydettiin miehen kanssa meidän pikkaraiselle nimi, joka tuntui tosi hyvältä meistä molemmista. :heart: Se teki hänestä jotenkin vielä todellisemman ja läheisemmän oloisen ja herkisti mieltä ja tiivisti odotusta entisestään. Mites, onko teillä muilla jo vauvalle nimi valittuna ja onko nimen löytäminen ollut helppoa?

Annimaria ja Pikkarainen 40+0
 
Jep jep. Täällä ei mitään uutta kuten arvata saattaa. :headwall:

Minä tuon eilisen sairaalan katsoin ja kun näytettiin vielä otoksia tältä päivältä niin ei sille vauvalle hyvin vissiin käy. :'( Vaikka tuollaisia ei ehkä pitäisi katsoa niin tulee katsottua silti ja sitten iskee paniikki että kääk mitä voi käydä vaikka kyllä tiedän jo muutenkin mitä siel voi käydä. Ihana tässä loppuajan paniikissa sitten tuollaisia kattella. itsensä kiduttamista se on.

Meela: Kuulostaa ihan siltä että oisi synnytys lähellä. =) Monet ovat kuvailleet tuollaisia oireita juuri ennen kun ovat sitten synnyttämään päässeet. Onnea matkaan jos näin käy. :)

Tänään sitten neuvola ja perjantaille yritetään saada aikaa polille. Nais nais. Hitto vie. Meinaan käydä shoppailu kierroksella ennen neuvolaa ja neuvolasta kävellä kotiin, jos saisi tätä turhautumista purettua niihin sitten.

Gibbon aloin miettiä että sulla on huomenna rv40 neuvola ja jo maanantaina äippäpolille aika. Onko se poli aika ns.yliaikaiskontrolli vai joku muu kun pääset niin nopeasti sinne. Mulle sanottiin viimeksi neuvolassa rv40+2 että yliaikaiskontrolli tehdään täällä vasta 41+5 tienoilla. Rupesinkin ajattelee että miksi sitä kontrolliaikaa ei voisi pitää aikaisemmin niin näkisi heti että onko mitään muutosta kanavassa ja vois ultrata että minkäkokoinen vauva on niin ei tarttis sitten hermoilessa kasvattaa mitään 5kg murikkaa 2 viikkoa yli lasketun ajan.

rv41+2
 
Nimistä minä tosiaan näin unen jossa kutsuin vauvaa nimeltä. Nimi oli sellainen mitä ei oltu mietitty miehen kanssa, mutta päätettiin että se nimi annetaan. Oikein kiva nimi kun sitä on tänä vuonna annettu etunimeksi vain 60 tähän mennessä ja muita nimiä mitä oltiin mietitty oli annettu väh.150 suurinta osaa yli 300. Ja mulla kun oli ajatus että en halua antaa nimeä joka oisi ihan jokatoisella vastaantulevalla lapsella. =) Toista ja kolmatta nimeä vielä mietitään, mutta on nekin jo vähän niin kuin melkein valmiita.
Nii ja sairaalan hätäkaste kohtaan me laitettiin alunperin ne nimet joita varmasti annetaan lapselle mutta nepä muuttui sitten ihan kokonaan. ja oli muka niin valmiina nimi silloin, nii sitä käy. :LOL:
 
Onnittelut vauvansa saaneille! :flower: :flower:

Adett e: Sulla tosiaan vauva anto odottaa itteensä... Mut kuten sanottu, tulihan se sieltä itekseen... :)

toiveikasodottaja: Mä kattelin sitä Sairaala-sarjaa ollessani tuossa kyseisessä sairaalassa eli Taysissa ;) Tuntu kyllä aika hassulta kattella samaa sairaalaa ja näin sen vatsakirurginkin vai mikä se ny olikaan, käytävällä kameraporukka vieressä (eivät onneks kuvanneet silloin). Kävelin silloin oman vauvelin luo lasten teholle ja jouduin käveleen käytäviä pitkin jossa oli matkalla leikkausosastolle kulkuja. :)
Lasten tehon kohtaukset koskettaa mua todella, ku omakin poika oli siellä, vaikka ei ihan niin tehohoidossa ollukaan, ku siinä sarjassa olevat vauvelit. Pystyn ainakin kuvitteleen miltä niistä vanhemmista tuntuu...

Suppareita teille jotka niitä vielä kaipaatte ja tsemppiä tulevaan!! :hug:

jasmara ja poika 10vrk
 
jasmara: voin kuvitella tunnelmat katsoa sarjaa. Itsekkin olen tuon tuosta vieraillut tays:ssa kun sisko on siä töissä. Sydänvalvonnassa on jota myös sarjassa kuvataan. Hauska katsella kun sarjassa tuttuja ihmisiä kävelee vastaan ja tekee mieli morjenstaa vaikkei tunnekkaa kun tuntuvat "niin tutuilta" kun sarjaa katsoo. :LOL:
 
toiveikasodottaja Äitipoliaikani maanantaina (rv40+4) ei varsinaisesti ole yliaikaiskontrolli, aika on annattu jo useampi viikko sitten. Aika annettiin varmuuden vuoksi, "kukaan" ei uskonut raskauden jatkuvan niin pitkään. Minulla on raskausdiabetes ja geenivirhe joka altistaa verisuonitukoksille, sen takia olen koko raskausajan saanut ylimääräisiä äitipoliaikoja ja ultria. Tarkoitus on lähinnä katsoa vauvan kokoa ja muita juttuja koskien loppuraskauden ja synnytyksen jälkeistä lääkitystäni= napapiikkejä. Ilmeisesti samalla on kuitenkin tarkoitus miettiä käynnistystäkin, sillä kovin pitkään ei minulla kai anneta mennä yliaikaiseksi. Näin ainakin on yksi lääkäri sanonut, tiedä sitten mitä mieltä tämä lääkäri taas on, kenelle olen menossa. Toivon todella ettei käynnistykseen asti päästä! Mielellään ei edes maanantaihin..

muoks. Täällä ei kuulemma muutenkaan anneta mennä yli kuin kymmenen päivää, eli viimeistään käynnistettäisiin 41+3 (näin ainakin neuvolalääkäri sanoi). Aika paljon eroja, jos toisissa paikoissa ei tuolloin edes ole vielä päässyt yliaikaiskontrolliin.
 
Meela on vielä kotona :D
Supistuksia tulee joskus ja harvakseltaan eli vielä ei tapahdu mitään, että tarvisi lähteä :/ Veriviiruista limaa tuli taas edellisellä vessakäynnillä ja samaan aikaan supisti kovasti, mutta se meni ohi taas...

Gibbon Mulle kans sanottiin että Satks:ssa saa mennä sen 10 pvää yli. Aika jännä juttu kun missään muussa sairaalassa ei taideta niin "aikaisin" käynnistää. Vai olenko oikeassa?
Gibbon voihan sulla alkaa tapahtumaan ihan yhtäkkiä ja odottamatta! Mulla ei oo ollut yhtään oikeita supistuksia koko aikana ja nää viime öiset tuli ihan puun takaa. Mä lähetän ja puhallan sulle synnytyksen käynnistymis-tuulia!!! PUUUUUUUUH!

Mitenkä muuten niiden supistusten välin ja keston kanssa olikaan? Mulla on pää aivan tyhjä enkä nyt yhtään muista miten ne oli :ashamed:

Sairaalakassi tarvis varmaan pikkuhiljaa pistää lopulliseen iskuun. Vauvan vaatteita olen minäkin vaihdellut 100 kertaa... Ei vaan millään osaa päättää mitä pikkuiselle laittaisi päälle! Parempi ottaa pari vaihtoehtoa niin saan muuttaa mieltäni vielä sairaalassakin!

meela 39+4

muoks. soitin nlaan ja siellä meinattiin, että näillä oireilla lähtö tulee seuraavan vuorokauden sisällä :eek: katsotaan miten käy............
 
Tiihulle onnea pojasta! :flower:

gibbon itsekkin sitä tuossa päivittelin että onpa kumma kun on niin erilaiset nuo säännöt. jos oltais teidän sairaalan säännöillä niin käynnistys on huomenna, mutta nyt kun olen täällä niin vasta kontrolli on tuohon aikaan. SEKS on siis ihan perseestä!

Tästä eteenpäin ei kannata lukea jos tuntuu ettei jaksa hirveetä valituskuoroa/piilokiroilua.
(tässä ois nyt liuta kirosanoja jos vaan viitsisin ne kirjoittaa) kävin neuvolassa. paino noussut taas 600g/viikko *piip* tosin olen hiukan turvoksissa kun shoppailin ennen neuvolaa parisen tuntia kylällä mutta silti.
sf mitta oli palannut taas 32cm kun viimeksi oli laskenut 30cm. *piip-piip*
neuvolatäti yritti soittaa sjoelle ja varata ajan sinne kontrolliin niin eipä siellä tietenkään vastattu. *piip* Kirjoitti sitten lähetteen vain joka luetaan siellä huomenna vasta eli TUSKIN saan jo perjantaille kontrolliaikaa (oisi 41+4, kun yleensä se tehdään 41+5 mutta se on lauantai) eli se menee sitten ensi viikon alkuun. saakelin pitkä *PIIP* Nyt siis kiva kärvistellä sinne ensi viikkoon asti tällä ololla kun ituttaa niin sikana että ei tiedä mitä tekisi;itkeä vai rikkoa paikkoja?
Kaksi hyvää juttua löytyi: pissa oli puhdas ja vauvan pää jonkusen verran alempana kuin edellisellä kerralla (mutta silti tuo sf mitta korkea, tarkoittanee sitten varmaan että saakelin iso mukula tulossa jes.)

hei mistä repiä enää yhtään mitään positiivista ettei mieli oisi aivan näin paska. mahtava synnyttää vauva tälläisessä olo tilassa kun ajattelee vain että *piip*mukula kun pistit elämän hankalaksi, älä sitten tuu ikinä pihalle. Edes tuo shoppailu ja neuvolasta kotiin kävely ei auttanut yhtään mitään vaikka aurinkokin paistaa.

Nyt rupesi sitten vielä enemmän ituttamaan tuo että jos asuisin muualla, synnytys käynnistettäisiin jo huomenna/perjantaina. fiilis mahtava.

tää lähtee tekee kaalilaatikkoa.

rv41+2 :headwall:
 
Voi sinua toiveikasodottaja.. :D

Tiiäkkö, mitä enemmän se kyr.pä siihe ottaan kasvaa, niin sen enemmä muut ihmiset väistelee. ;) "Hormoonihirviö..."

Mulla meni molemmat silloin yli reippaasti. Täällä Salon sairaalassa olisin saanut ajan ekasta vasta tasan vkoille 42 käynnistykseen.
Tyyppi syntyiki sitte iha omin avujensa 41+5, että likeltä liipas.

Mä raivosin kerran tälle mahalle tosa pihalla kun touhuuminen oli yhtä ähellystä, ja noi kaksi epelii kiusas mua iha urakalla..
"Saa.tana säki voisit tulla sieltä v.ittuun jo..!"
:snotty:
Jep, kilahin noin kauniisti. :saint:

Kaaliloota onki hyvää. "Hyvä ruoka, parempi mieli.." :whistle:

Oliki kaunista tekstiä, mutta pointti oli se että messissä ollaan. Ja mä tiedän miltä susta tuntuu. Kidutaan yhdessä. :hug:
 
Toiveikasodottaja,
mä tunnen suurta sympatiaa sinua kohtaan. Mutta tiedätkö, jos ja kun se synnytys tästä nyt lähtee kuitenkin ihan itsellään (ensi yönä), niin kaikki tämä itutus ja hermoilu ja masennus unohtuu. Usko pois.

Sitten kun ne oikeat supistukset alkaa ja pääset tositoimiin, niin sinä unohdat menneet 41+2 raskausviikkoa ja olet onnellinen: VIHDOINKIN!

Mulla on sf-mitta 36, yliaikaiskontrolli vasta ensi viikon perjantaina, tasan 42+0, eikä mitään merkkejä synnytyksestä. Joten nyt vaan kaalilaatikkoa napaan ja unta kuulaan, aika kuluu joka tapauksessa, vaikka ituttaakin.

Tsemppiterveisin, Hymis.
40+5
 
Meela Voihan tosiaan olla niin, ettei synnytystä ennen ole mitään oireita. Esikoisenkin synnytys lähti käyntiin ihan yks kaks, ilman mitään ennakointia. Ensimmäisestä supistuksesta meni reilu kuusi tuntia kun poika oli maailmassa. Tänään on hieman enemmän supistellut, tosin kivuttomia suppareita, mutta vähän antanut toivoa jos se tästä vielä tämän viikon aikana käynnistyisi. Minulle neuvolassa on sanottu, kun supitukset tuntuvat napakoilta, ovat suht pitkä kestoisia ja tulevat kymmenen minuutin välein, niin mars sairaalaan.

toiveikasodottaja
Ymmärrän, että ottaa aivoon.. Toivottavasti kerkeisit saamaan vielä perjantaille yliaikaiskontrolliajan, ettei ensi viikkoon tarvitsisi odottaa! Vaikka voihan se vauva sieltä omin avuinkin vielä syntyä, pidetään peukkuja sille!! Mielestäni sf-mittasi ei ole kovin paljon. Tai siis itselläni on sama 32 ollut jo jonkun aikaa, ja neuvolantäti on "ihmetellyt" kuinka vähän se on. Useimmilla kuulemma näihin aikoihin on jo lähemmäs 40cm. Esikoisesta oli myös sf-mitta viimeisillä kerroilla 32cm, eikä poika ollut kuin "vain" 3450g syntyessään. Vaikka eipä tuo sf-mitta vauvan koosta juurikaan mitään kerro.

 
Oliko niin että täällä sai valittaa ihan kaikesta :kieh:
Mua on alkanu ärsyttämään se etten saa öitä nukuttua, ja kun en nuku oon niin pirun kärttynen noille lapsille :ashamed: Sitten sattuu joka paikkaan ja olo on niin kankee. MÄ EN JAKSA! |O |O Ja se siitä ennen laskettua aikaa syntymisestä, en usko siihenkään enää pätkän vertaa... Menee varmaan yhtä pitkälle kun tuo meidän neiti (41+4) Ja sitten kaiken huipuks toi meidän synnäri on remontissa joten jos sinne ei pääse joudun naistenklinikalle :'( Eikä siinä mitään mutta se matka... Keretäänkö me sinne jne...

Anteeksi että valitin mutta pakko purkaa :snotty:
 
toiveikasodottaja; :hug: Syö nyt oikein urakalla sitä kaalilaatikkoa, niin se tulee silläkin uhalla, että haiset kätilön nenään ihan kauhean pahalle :saint:

Mulla on ollut taas ihan kiva päivä. Sain siivottua, käveltyäkin vähän :) ja pyöräiltyä peräsuoli pitkällä linja-autolle reilun pari kilsaa (kerkesin:D ) .
Ja nyt on hyvä olla kun tuntee että on tehny jotain!
 
Iltoja!

Enpä nyt viiti enempää hehkutella, mutta huomenna aamulla siis käynnistykseen.. Olisin varmaan itekkin ihan hajoomassa jos en tietäis koska vauva tulee pihalle. Kyllä nyt vaan pelottaa ja jännittää, ettei taida nukkumisesta tulla mitään.. Toivon että moni teistä jakautuu viikonlopun aikana. Itse varmaan palailen uutisten kanssa alkuviikosta!
 
huitshapeli: kyllä tuli kaalilaatikkoa syötyä oikein reilusti nam. Nyt on maha sitten ihan pömpöllään ja varmaan kivasti peitto heiluu yön aikana ilmavaivoista... :LOL: varmaan pakenee mies peiton alta niin ei muuten pääse sitä heiluttelee, dääm. :kieh:

Hiukkasen on paikat kipiänä kaikesta kävelystä. selkä huutaa hallelujaa ja oikean puolen nivunen on sen tuntuinen kuin ois vähän venähtänyt. Mutta ei supistusten supistusta!!! :headwall:

bb:n pariin. ja sitten peiton heilutukseen. :LOL:
 
Mä olen ihan tulessa!!!

puolenyön jälkeen alkoi taas sattua. Eniten selän puolella tuntuu ja sattuu ihan itusti. Tuntuu että selkäranka oisi tulessa alaselästä. sitten kipu aaltoilee pitkin lantioluita alavatsan puolelle ja sieltä reisiin. mikään asento ei oo hyvä. makuulla varsinkaan ei pysty olemaan yhtään. liikkeessä vähän helpottaa, tai ainakin unohtaa kivun. jos nää on supistuksia niin hoh hoh mikä urakka on edessä. Tullut nyt säännöllisen epäsäännöllisesti tuo melkein 5tuntia noin 4-12min välein, vaihtelee kovasti. jos makaa tulee harvemmin, jos on liikkees tuntuu tulevan useammin. välillä tuntuu että tuo selkäjomotus ei lopu ollenkaan vaan jatkuu vaan. Oisin tyytyväinen jos oisi vaan sitä menkkajomotusta mutta kun tuntuu että joku repii mun lantiota irti kehosta, kirjaimellisesti tuntuu luissa ja ytimissä. :headwall:

Jos tää jatkuu niin pakko soittaa synnärille että mitä teen. josko vihdoin pääsisi nyytin hakuun. :heart: tuntuu vaan niin hankalalta kun ei viitsisi turhaan soitella ja kun matkaa on se 70km niin ei viitsi sitten myöskään turhaan sinne lähtiä ajelemaan. hankalaa.
 
Täällä edelleen. soitin tuos 8 aikaa synnärille ja kuulemma kiirusta on hitto. sanottiin vain että kyllä sitä itse tietää koska lähteä. MITEN MÄ VOIN SEN TIETÄÄ KUN OLEN ENSISYNNYTTÄJÄ???

Mies tuossa syö ja mie pakkailen laukun valmiiksi, jos sitä nyt lähtee näytille sitten että miten on. Taitaa olla hukka reissu mutta saapa mielenrauhan. Edelleen kovimmat kivut on alaselässä, mutta myös mahassa tuntuu ajoittain pahalta. kun selästä kipu loppuu, mahassa se alkaa. kiva. Ku eivät nyt sitten lopahda tuossa 50min matkalla. sitten kiroan niin lujaa että sen kuulee koko suomi.
 
TO, kyllä sulla ainakin kivut tuntuu ihan oikeissa kohdissa.
Yritä parhaasi mukaan saada tunnin verran supistusten välit ylös.
Minä lähdin esikoisesta sairaalaan kun niitä tuli 10-12-13 minuutin välein. Ja siis asuimme sairaalan lähellä. Siitä kyllä odoteltiin vielä 7 tuntia, että ei ollut kiire, mutta kun asutte noin kaukana sairaalasta, niin ihan hyvin voit lähteä jo noilla väleillä.
Sitten lähdet kun et kestä enää fyysistä olotilaasi. Sitten kun on sellainen olo, että tarvitset jotain kivunlievitystä.

Tsemppiä!

Hymis 40+6
 

Yhteistyössä