¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

Voi onpas täällä taas tapahtunut. Satuselle tsemppiä missä ikinä hän onkaan, odotellaan niitä seuraavia vauvauutisia.

Kirppiina: Onpas teillä ollut vauhdikasta. Toivottavasti pikkuinen pysyy vielä hetken kohdussa, vaikka painoa onkin jo hyvin. Ja tietysti, että istukka pysyy turvallisesti kiinni. Nyt vaan pitää malttaa lepäillä tarpeeksi. :hug:



Viimeinen lääkärikäynti käyty. Käytiin siis äitipolilla, koska joudun niitä Klexane-pistoksia piikittämään.

rv:t 36+4
painoa lisää semmoiset noin 550g/viikko, ne ei sitä laskenu sillä laskurilla ni summittaisesti ite katoin
RR 135/83

Sit tutkittiin alapäätä ja voi vehka, kun se tuntui ikävältä se lantion luiden ronklaus. Siin oli kaksi lääkäriä, erikoistuva naislääkäri ja sitten valvova mieslääkäri ja se ukko vaan sano et ihan rentona vaan et laitat jalat ihan rennoiksi. No joo, kyllähän se niissä tuntemuksissa on helppoa...

Lapsiveden määrä oli normaali.
Painoarvio 2,7kg eli noustiin jo lähelle 0-käyrää, mahtavaa! :)

Vaavi on edelleen raivotarjonnassa ja lääkärin mukaan aika alhaalla jo.
Niin, ja isot oli pallit :D
Sydänkäyrillä käytiin (vasemmalla kyljellä makasin kuten edellisellä kerrallakin) ja vasta-ainelabroissa, kaikki ilmeisesti varsin ok. Nyt sitten seuraavan kerran sinne polille synnytyksen käynnistyessä (tai sinne yliaikaiskontrolliin...)
 
kirppiina hyvä että menit näytille kuitenkin, ja että kaikki on hyvin :hug: Tuosta istukan irtoamisesta mietin, että jos se alkaa irtoilemaan, niin mistä sen itse huomaa?? Kipuja, vuotoja?? Lähinnä siksi mietin että toivottavasti siihen itse sitten havahtuu jos niin kävisi.

Ei oo mitenkään tarkoitus nyt alkaa saamaan ketään ahistumaan tai mitään, mutta mä olen nyt itse vaan niin saakelin vainoharhanen ja pelkään koko ajan että vauvalla on joku hätänä. Ja sitten taas alan pelätä että mulle tapahtuu synnytyksessä jotain. Mä luulen että kaikki tää pelko johtuu nyt vaan tästä kamalasta päänsärystä ja univelasta.

Aletaan kaikki vissiin olemaan jo jonkinverran malttamattomia omien olojemme kanssa... Voi vitsi kun sitä vaan tajuis nyt relata ja ottaa iisisti ja valmistautua vauvan tuloon. Mut ei....
 
Tekstiä tulee taas siihen tahtiin ettei perässä pysy.... :)

Satunen, maatritti ja tripple on kadonnu. Toivottavasti voivat hyvin. :hug:

Neuvolakuulumisia täältäkin: Elikäs oli viimenen lääkärineuvola.
Verenpaine: 128/72
Sf-mitta 33cm
painoa lisää 1,5kg/2vkoa eli n.750g/vko (huh, nytkö tää painonnousu alkaa, yhteensä 7kg)
pissa puhdas muuten paitsi leukosyytit plussalla
tarjonta rt
sykkeet +
liikkeet ++
Kohdunkaulaa 3cm ja ulkosuu sormelle auki

Meilläkin siis käytössä jonkunmoinen ultra täällä uudessa neuvolassa ja sillä lääkäri katto, et lapsivettä on normaalisti ja mittas painoarviota. Nyt oli mitat 2,2kg luokkaa eli syntymäpaino olis laskettuun aikaan mennessä n.3,2kg.
Seuraava käynti vasta 2 viikon päästä, ku oon uudelleen synnyttäjä niin uskaltaa kuulemma mennä niin pitkälle...

toiveikasodottaja: meillä siis mennään painoarvion mukaan suht samoissa ku teilläkin (oon 3 päivää sua eellä ) . Eikä lääkäri ollu mitenkään huolissaan tuosta painosta. Sivuutti sen ihan kuin olis normaalipainonen vauva tulossa. =)

jasmara ja masuasukki 35+5
 
Hui, täällähän rupee kohta tapahtumaan ihan rytinällä!

adette: meidän vauva kotiutuu samanlaisessa puvussa:)

kirppiina: olipa pelottavaa luettavaa :( Toivottavasti siellä nyt menee kaikki hyvin :hug:

silleri: mä kans oon tiukasti päättäny että lauantaisin vaan karkkipäivä kun aina tulee naposteltua. Tosin viimeksi en närästykseltä voinut syödä yhtä suklaapatukkaa ja siirsin sen torstaille :D Tuli mieheltä "pientä" kommenttia :saint:
 
Heips taas kaikille lokamassuille pitkästä aikaa! Olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia mutten ole jaksannut kirjoitella kun ei ole oikein mitään ihmeämpiä kerrottavana :D

Tänään oli äitiysneuvola (nykyään täällä kans kerran vkossa tämä loppuaika).
Mutta nyt se myrkyn lykkäs... verenpaine alkaa lähennellä sitä sallittua ylärajaa ja turvotus on aivan järkyttävä. Painoa alkanut kertymään 2 kg viikossa, näin oli myös viime käynnilläkin. Minulle lääkäri antoi tuon "varoituksen" lievästä riskistä sairastua raskausmyrkytykseen jo kesällä kohdun verenvirtausten takia mutta nyt näyttää oireet kehittyvän tuohon ikävään suuntaan. |O

Ens maanantaina on meno Taysiin jos ei aikaisemmin tule lähtöä. Nyt muutenkin alkanut tuntumaan, että synnytykseen ei välttämättä mene enää pitkää aikaa, kipeitä supisteluita tullut viimepäivinä tosi paljon ja jotenkin sellainen aavistus takaraivossa, että kohta on menoa!

Kaikille paljon tsemppiä loppuodotukseen ja voikaa hyvin! :hug: :flower:

Kuulumisiin!

Kaneli-07 ja mussukka rv 36+2
 
Äippäpolilta terveisiä. :wave:

Täällä ollaan paikat jo lähtövalmiina, kohdunsuu on selvästi sormelle auki. :wave: :D Painoarviokin oli ihan ok 2,5kg, ei meinannut lääkäri saada mittoja otettua, oli vaavilla niin meno päällä. :LOL: Sokerit on pysyneet tasaisina ja dieetti pysyy hyvin hallussa, hyvä minä. :heart:
Supistuksia on taas tullut tämän päivän aikana tasaisesti, taisi tosin pyykkitupareissu vähän vaikuttaa asiaan. :whistle:

Tsemppiä kaikille meille! :flower:

Jätkä 36+2
 
Moi

onpas kaikilla ollut jonkin moista sutinaa =) ...

Kirppiina tosi hyvä kun kävit näytillä, toivottavasti supistukset pysyy aisoissa ja vauva vielä masussa vaikka painoa vauvalla jo ihan kivasti...

Joku kyseli tosta istukan irtoamisesta ,mua kun pelotteli lääkäri sillä :/ niin sanoi et oireena kovat kivut ja vuoto ja sit vaan ambulanssi alle...toivottavasti ei kelleen näin käy...

Katiapatia mä alan olee ihan hermoheikki näiden oireiden seuraamisessa kun mulla on noita riskejä mm. neljäs sektio, vauva perätilassa ym...arhg ..tuntuu välillä et haluaisin mennä jo sairaalaan ja suoraan leikkauspöydälle, tää odottelu on niin kauheeta, samalla yrittää vaan pysyä positiivisena niinkuin terkka tänään ihmettelikin et miten oot noin positiivinen kaikesta niin sanoin vaan et pakkohan se on tai sit tää menee hysterian puolelle =)

Eli tänään oli neuvola, painoa ei ole enää pariin viikkoon tullut ,turvotuksia ei siis ainakaan ole tullut lisää mut sit taas mietin et onko vauva kasvanutkaan enää?, rr koholla vähän mut vielä ihan suht norm. lukemissa, hb oli 127 ja jätän raudan nyt pois, katsotaan leikkauksen jälkeen sit,vauvan syke 135 ja liikkuu hyvin....

Liikkeistä tuli mieleen kun sanoin terkalle et viime yönä minäkin valvoin :) pari tuntia kun vauva piti aivan hirveää menoa tuolla niin terkka sanoi et seuraile noita liikkeitä et jos alkaa hirveästi pitämään menoa niin sit vois kuvitella et vauvalla joku hätä :eek: ..eli mistäs taas itse osais arvioida et onko norm ja hyvää myllerrystä vai et onko joku hätänä..niinpä..
mietti varmaan kun vauva perätilassa et jos yrittää kääntyä vielä ja et missä napanuora on..en tiedä mut tuntuu että tääkin vielä tähän..ei haluais enää yhtään seurattavaa ja jännitävää juttua tähän...

Supistuksista täälläkin kärsitään urakalla, ylösnousu saa jo aikaiseksi niitä ja tuntuu et yksikin reissu esim tänään tonne neuvolaan oli liikaa..

no ei enää kauan tarvi meidän kärvistellä vaivojen kanssa, kaikkille myötätunto :hug:

pw 36+4
 
Kiitos kaikille tuesta.... :flower: Toivotaan että masukki pysyisi vielä masussa mutta sillei olen hyvillä mielin, että viikkoja tosiaan jo sen verran että aktiivisesti ei tarvitse estellä synnytystä, jos se jostain syystä käynnistyy..

Katiapatia, kysyin siltä lääkäriltä siitä istukan irtoamisen oireista/diagnoosista, niin kuten Pwkin jo sanoi, niin vuoto, kipu, ja sitten se, että supistukset ei normaalisti laukea, vaan ikään kuin jäävät päälle, ja sikiön liikkeiden heikkeneminen. Jos tämmöstä ilmenee, nopeasti sairaalaan, tarvittaessa tosiaan ambulanssilla, ja AINAKIN jos tulee vuotoa. Harvinainenhan se on, mutta kaikkien odottavien hyvä tietää sen mahdollisuudesta. Jos se istukka irtoaa, joudutaan hätäsektioon, ja siksi minäkin jouduin sen ekan yön olemaan valmiiksi tipassa ja syönti/juontikiellossa. Toivottavasti kukaan ei tosiaan ahdistu kun tämmösiä kirjotellaan, mutta hyvähän näistä on tietää. Ite en ollut tajunnut tota, että ne laukeamattomat supistukset voi olla se oire, oon vaan sitä vuotoa pitänyt merkkinä.....Hyvä että nyt tietää. Samanlainen huolehtija olen kun säkin, kaiken laiset murheet pyörii aina mielessä. :hug:

Monella oli neuvolauutisia, osalla hyviä ja osalla murheita....Tsemppiä kaikille :hug:
 
mooi oon hengissä.. Oli ihana lukea ku ihmiset oli huomannu ettei meikää oo näkyny.
täällä kotona ollaan taas. Eilen olin siellä äippäpolin tarkistuksessa ja sieltä pistivät tarkkailuun yöksi.
|O ehottivat että jos sunnuntaihin olisin, pistin hanttiin!! sanoin että tätä samaa kuulkaas teen kotonaki makaan ja käyn vain wc ja suihku. Sieltä lähti yks toinenki muija käveleen ku seki halus kotiin. Yritti ne sitäki pitäää sunnuntaihin, sillä oli samat viikot ko mulla. =)
ENKÄ HALUA ALOTTAA MITÄÄN SANASOTAA, ENKÄ TODELLAKAAN HALUA LUKEA MITÄÄN PASKA TEKSTEJÄ NIINKU VIIMEKSI SIITÄ KU LÄHIN :kieh:

ja totta se on, sunnuntaihin asti TASAN pitää piettää babya sisällä etten joudu ouluun.
NANNA81 JA MUUT ROVANIEMELÄISET, ON SE SAAKELI IHME ORGANISAATIO TÄÄLLÄ LKS,
EKA LÄÄKÄRI HÖPÖTTI OULUSTA, NO SITTE TULEE KÄTILÖ PUHELIN KOURASSA " JOO JUST SOITTIVAT OULUSTA LASTENLÄÄKÄRI JOKU JOHTAJA, OULUSTA SIIRRETÄÄN PORUKKAA SYNNYTTÄÄN TAMPEREELLE JA KUOPIOON..(oulussa o keskola rempassa). meikä silmät soikeina kuuntelin niitä, sitte lääkäri sanoo, sitä mekään ei voida vannoa että just ouluun joudut, jos siellä on täyttä niin kuopioon tai tampereelle. Siinä vaiheessa sanoin jo että "äläkää nyt viittikö naurattaa".
JA KAIKKI TÄMÄ SOUVI SEN TAKIA KU ROVANIEMELLÄ ON 2 LASTENLÄÄKÄRIÄ PAKSUNA JA MAMMA LOMALLA.. :headwall: :'( :kieh:

sain taas jonku äly itkukohtauksen sairaalassa. se oli aivan hirveää!!! ahisti,masensi jne.
Tarjosivat jotaki rauhottavia, sanoin etten ala mitään nappeja popsimaan. (oma periaate).

oikeasti, mun mielestä tuo LKS on ihan paska paikka!! synnyttäjien osaston suihkutki nii reppanat ja wct romut että. Ja ruoka ei oo mitään mualiman parasta.

Eilen illala sairaalasa otettiin käyrää, nii supistuksia oli. ja sain saakelin kipiää käyvän piikin reiteen joka poisti supparit heti. :ashamed: just olin alkamassa sanomaa hoitajalle, että pistähän mielumin kankkuseen ni samalla sekunila se iski sen neulan reiteen ja tuntu niskassa asti kylmänväreilynä... :saint:

JA NÄÄ LKS MIELIPITEET ON MUN OMIA.

voimia muille. oon kotona täydellisessä vuodelevossa!!!
 
:hug: kirppiinalle kovasta reissusta, nyt rauhallisesti loppuaika!

Ja satuselle :hug: myös! Koitahan nyt pidellä se vauva siellä masussa vähän sunnuntain ylikin etteivät vaan laita sua tampereelle - olis kyllä aika kamala tilanne sulle ja miehelle kaikinpuolin :/

Tsemppiä siis meille kaikille! :D
 
MAATRITTI ON HENGISSÄ HÄNELTÄ TERVEISIÄ (VIESTITTELIMME MESEN KAUTTA.

Tässä hänen terveisensä: " kaikki on hyvin,tosin kipeitä supistuksia kärvistelen päivittäin! oon pahoillani ja kirjottelen taas heti ku jaksan..mutta tosiaan selekäki on niin kipiänä etten saata istua koneella ku pikku pätkiä aina niin ei sitte jouda kirjottaa tänne. "


omasta puolesta maatritille voimia paljon
:hug:


niin ja ihana suur kiitos voimia toivottaville ihmisille. :flower: :hug:
 
Ihanaa Satu kun pääsit ilmoittamaan itsestäsi. Jännitin täällä sun tilannetta ihan älyttömästi, ihan ku ois itsellä ollu synnytys käsillä. :) Jalat ristiin nyt ja patjalle makaamaan niin toivottavasti vaavi pysyy sisällä viikonlopun yli. :)

ja Maatrittillekin voimia paljon.

Kyllä huomaa että alkaa olla loppu käsillä kun kaikilla on jotain vaivaa. Kohta meillä on jo vaavit sylissä. voi vitsi. :heart: Itsekkin olen täällä sisällä kärräilly noilla matkiksilla ja niissä tuo kaukalo kiinni niin että nalle puh pehmolelu on sisällä. :D en mä mitenkään odota vauvan tulevan. :)

Jasmara. Niinhän se lääkäri minullakin sanoi ettei hätää. Silti kauhistelen sitä kun esim. se reisiluun mitta oli niin pieni (vastasi vk 32-33) ja pää taas oli iso (vk 37+). Mutta luotan lääkärin sanomaan että kaikki on hyvin. ja kun ei mihinkään kontrolliinkaan määrännyt suoraan niin eiköhän se ole sitten ihan normaalia. :) Mukava se on kun ei tartte mitään kauhean isoa vauvaa pukertaa pihalle. :whistle:
 
Tervehdys kaikille!

Täällähän on kivan vilkasta keskustelua, kun pitkästä aikaa piipahdin katsomaan :wave:
Oon saanut äippäloman alun sujumaan aika rattoisasti kotona puuhastellessa, mutta nyt kun vaivat lisääntyy ja ei oikein enää jaksa tai pysty touhuamaan, niin huomaa, että alkaa tietokoneella olo lisääntyä :ashamed:

Vähän alkaa mullakin olla samoja vaivoja havaittavissa kuin muillakin, vessakäynnit katkoo tiuhaan yöunia, selkään käy jo pitkään jalkeilla olo ja suppareita kivuliaitakin alkaa tulla. Ei olis enää tosiaan pitkää odotusaikaa jäljellä, ihanaa :heart:

Vähän alan jo toivoa, että odotus jo loppuisi ja saisi vauvan syliin, kun maha painaa jo paljon ja alkaa vaan vaivat lisääntyä. Mun hidas kävelyvauhti on jo sellaista lyllerrystä, kun kovemmassa vauhdissa supistelee, että meidän pikkukoirakin jo vetää perässään :kieh:
Pakko vaan yrittää ottaa huumorilla ...

Vauvan tavarat on meillä jo suurinpiirtein kasassa. Kiva ylläri kävi meidän turvakaukalotilaukselle. Tilaisimme turvakaukalon sekä vaunut Saksasta PingPong-online nettikaupasta. Vaunut tuli ok, mutta turvakaukalo ei taas tullut, toimittajalla (Britax-Römer) sanottiin olevan toimitusvaikeuksia. Hermot meni ja peruin kaupat, kun kaukalo oli ollut jo 9 viikkoa tilattuna. Nyt loppuviikosta päästään sit turvakaukalo ostoksille :/

Tsemppiä kaikille! :hug:

Katriz 36+5
 
Minullakin vauva ollut tänään hiljaisella tuulella. mutta liikettä kuitenkin tuntuu sillon tällön. yritin sohvalla maatessa herätellä sitä ja pari pientä potkua sain. heti kun tulin koneen ääreen istumaan, alkoi muljaaminen. Meinasi vissiin että älä äiti ala taas hätiköidä ja kirjoittaa sinne palstalle että mikä vikana. :LOL:

gabrielle; liikkeitä lasketaan kun tuntuu että vauva ei ole liikkunut päivän aikana paljoo/ollenkaan. kyljelle maate ja tunnin ajan lasket kaikki liikkeet (hikkaa ei lasketa), jos saa alle 10 liikettä niin toinen tunti perään. Välissä voi käydä vähän kävelemässä ja syömässä jotain makeaa. Jos vielä toisen tunnin jälkeenkin liikkeitä on alle 10 niin sitten voi soittaa neuvolaan/polille että pääsisi käyrille. Iltaisin usein vauva on vilkkaimmillaan joten sillon ne kannattaa laskea. tai sillon kun sinun vauvasi yleensä on aktiivisimmillaan.
Ja mielestäni on ihan normaalia että on rauhallisia päiviä, niin ainakin lääkäri minulle totesi kun juuri viimeksi sanoin että oma asukas on joku päivä tosi aktiivinen ja joku päivä ei niin aktiivinen. :)
 
hulluna tsemppiä ja voima :hug: :ksia kaikille joilla sattuu ja tapahtuu. Toivon kovasti että kaikilla menee kaikki hyvin ja vaavit pysyy sisällä sen aikaa ku on tarpeen.

ihmeellisiä eroja on paikkakuntien hoidoissa ja tutkimuksissa, esim tuo synnytystapa-arvio. Ei meillä mainittu sanallakaan röntgeniä, eikä se nainen mitään luita tunnustellu tms, sormilla vaan pyöräytteli eri suuntiin tuol alakerrassa, ei tuntunu pahalle eikä mitenkään kummalliselle, ja sit totes et joo, mahtuu.
Miten tollasetki kommentit sit pitäs ottaa....

Tuntuu tyhmälle ees sanoa näin, mut mie oon oikeesti kateellinen teille joilla on nuita tuntemuksia ja suppareita. Ei sillä, oon toki iloinen etttei mulla niitä oo ja jaksan ja pystyn puuhaamaan paljonki ja ulkoileen ja liikkuun päivittäin kävellen ja pyöräillen, mut jos ois niitä ni tietäs ees et jotain tapahtuu ja synnytys lähenee. Mua on alkanu kovastikki jännittään et jos tää menee yli ku ei tunnu miltään. Ok, onhan moniki sanonu et saattaa se synnytys alkaa etuajassa vaikkei ois aiemmin tuntenukkaan mitään, ja et saattaa tulla supparit ekaa kertaa vasta sitte yms yms, mut silti. Mä oon niin kärsimätön jo. Vaikka toisaalta sit ku aattelee et no entä jos vaik se tapahtuski jo huomenna, niin meinaa iskee paniikki, vielhän pitäs keritä tehä sitä ja tätä ja tuota ja ja ja :LOL:

Tää taitaa olla nyt sitä aikaa ku alkaa tuntuun et apua, tämä tapahtuu OIKEASTI mulle ja ihan pian, ja et miten mä oikeen tulevasta selviän ja jaksanko mie?
Siihenkään ku ei voi kukaan vastata etukäteen.


Hei sellasta mie oon miettiny, et ku tääl puhutaan et ollaan hankittu kaikenlaisia tuttipulloja ja tutteja yms laitteistoa, niin että mihin niitä tarvii?

Ku mie oon ymmärtäny et tuttia ei ees suositella tarjottavaksi.
Ja et tuttipulloa ei tartte jos imetys onnistuu, eikä suositella koskaan käytettäväksi jos imettää ettei vaavi totu siihen, ku siitä tulee eritavalla se maito.

Oon ite saanu kaverilta käytettynä varalle yhen tuttipullon(johon on uudet kumit) ja sisko toi yhen tutin ku oli kuulemma ollu pakko ostaa..
Mut en aio enempää laittaa ennen ku tiiän tuleeko tarvetta ja tuttia en tarjoa ellei niin sit sairaalassa neuvota jostain syystä.
Mut siis niin onko mulla sit asioista jotain väärää tietoa kenties?
Valaiskaa te kokeneemmat konkarit.

jes, viikot poksahti, poppari+beibe 37+0
 
Iltaa :wave: En ole kerenny ollenkaan koneelle kun vieraita on rampannu päivästä toiseen =)

Onnea Ekalle vauvasta :flower: Inhottavaa kun pienen elämä alkaa vähän mutkikkaasti mutta hyvin hän pärjää :hug: Meilläkin molempien typyjen alku alkanut keskolassa mutta hyvin on mennyt silti.

Tässä nyt lyhyesti synnäritarinaa:

Eli siis 19.8 tiistaina menin lapsivesipunktioon toisen kerran ja vauvan painoarvio oli 4kg ja keskivartalo vastasi 42viikoisen sikiön keskivartaloa :whistle: Lääkäri sanoi että seuraavana päivänä osastolle ja siellä sitten selviää jatkot.Menin osastolle 20.8 ja sain kahtena päivänä kortisoonipiikit ja leikkauspäivä sovittiin siis maanantaille 25.8.Tosi kipeitä suppareita alko tulemaan muistaakseni perjantaina 22.pvä ja lääkäri sanoi että jos tulee niin on tullakseen ja saan yrittää alakautta.Siellähän mä sit innoissani ravasin Naikkarin 7.kerroksisia portaita mutta turhaan :kieh: Maanantaiaamuna sitten 8.00 lähin leikkausaliin ja tyttö tosiaan syntyi 8.51.Aivan ihanaa henkilökuntaa oli ja muutenkin kokemuksena mukava.Kun lääkäri sanoi että tyttö tuli,sekä mulla että miehellä loksahti suut auki :D Oltiin niin varmoja pojasta.Mies heti lähti kattomaan ja varmistamaan asian :LOL: Salista tyttö meni miehen kanssa vastasyntyneiden valvontaosastolle eikä tarvinnut missään vaiheessa lisähappea.Nenämahaletku laitettiin muistaakseni 3pvän ikäsenä ja sokeritipassa oli alusta asti.5pvän ikäsenä pääsi vierihoitoon ja 7pvän ikäsenä kotiin.Minä nousin ylös jo maanantai-iltana vaikka teki kyllä toooosi kipeetä :x Mutta pelkällä panadolilla selvisin tälläkin kertaa.

Nyt siis kotona oltu reilu viikko ja tyttö on yhä itse rauhallisuus :saint: Vähän tosiaan jänskättää että millainen hänestä kuoriutuu kun vähän kasvaa =) Olen nyt ollut tupakoimatta tytön syntymästä asti ja nyt alkaa jo hippasen helpottaa.Yritän nyt tosissaan että pääsisin kokonaan irti.Syyllisyy kalvaa kyllä koko ajan kun tuon hetken poltin raskaudesta :ashamed:

Suosittelen muuten ostamaan keittosuolatippoja :wave: Meidän neidillä oli ainakin nokka ihan tukossa kun tultiin kotiin puhtoisesta laitoksesta ja nuo tipat on olleet tosi hyvä apu.Niissä kun ei ole mitään rajotuksia antamisen kanssa.
Ja rintapumpuista ostin itse Ainun käsikäyttösen ja olen ollut tosi tyytyväinen.Alun perin olin niin varmana ostamassa sähkökäyttöstä mutta onneksi en maksanut itteäni kipeeksi moisesta.Tuolla pärjää ihan hyvin.

Maanantaina on sitten eka neuvola.Tytöllä on kyllä ruokahalua niin paljon että ei luulis siltä saralta ainakaan ongelmia olevan.

Mutta nyt katsomaan ah niin ärsyttävää bb:tä :wave:

-Laura ja Typy 2vkoa2pvää-
 
poppari Itse olen myös sillä linjalla että turha ostaa mitään tuttipulloja valmiiksi jos tarkoituksena on imettää.(tarvittaessahan noita hakee nopeasti lähikaupasta) No on minullakin se yksi pullo varalta, josta mies esim voi syöttää silloin kun minä en ole kotona jne... Mutta mitään hirveetä pullo arsenaalia kannata valmiiksi hommata, koska voi olla ettei niitä tarvii ollenkaan. Itse olen aina selvinnyt yhdellä pukkoll ja eipä ole tarvinnut vierottaa pullosta kun ollaan suoraan opeteltu sitten nhokkamukille.
Satunnaiset pullosyötöt ei häiritse rinnasta syömistä siis ainakaan siinä vaiheessa enään kun ollaan jo opitttu kunnolla rinnalle. Eriasia sitten huoliiko vauva edes pulloa. Meillä nimittäin kaksi vauvaa ollut tällaisia tapauksia.
Tutti on taas toinen asia. Ja sitä minä aion tarjota heti jos vauva on kitisevää sorttia ja näyttää tarvitsevan. Kaksi edellistä ei tuttia ikuna huolinut vaikka kuinka koitettiin tarjota. No peukalonimijöitähän niistä tuli. Nyt tuolla nykyisellä kakkkosluokkalaisella oikomishoito tuon takia ja siitä peukalosta oli tosi vaikea päästä eroon. Varsinkin nukkuessa :/ Sama ongelma on nyt tuolla 2,5 vuotiaalla eli ei päivisin ime peukaloa mutta yöllä. Kun oliskin se tutti ollut niin olis ottanut vaan pois ja muutama yö/ilta sitä olis kaivattu mutta miten tuon peukalon otat pois. Kahdella vanhemmalla taas oli tutit jotka nakattiin mäkeen jo reilun vuoden iässä. Ikinä ei tuttia ollut päiväsaikaan vaan ainoastaan nukkuessa. Imettämiseen ei heillä ainakaan vaikuttanut mitään ja eroonkin päästiin tosiaan parin illan kitinällä, no nämä on makuasioita.

Tänään olis neuvola iltapäivällä ei yhtään huvitas mennä. Mitään muutosta ei olotilassa ole. Kaikki supparit ym.. on kadonneet mihin lie. No eihän enään tietenkään voi supistella kun vauva sais jo syntyä. Toisaalta minulla kolme vanhinta kaikki syntyneet. vähintään viikon ennen laskettua ilman ennakoivia supisttuksia. ja kuopus josta oli supisteluita jatkuvasti viikolta 32 lähtien syntyi vasta päivää ennen la. joten ei nuo sikäli merkitse mitään.

Hirveesti oli tosiaan tullut tekstiä kun ei eilen ehtinyt lukemaan. Joten kaikkea en muista mutta :hug: kaikille tarvitsioille. Siellä oli monella ollut sairaalassa käyntiä ym...

pumppernikkeli ja niilo 37+1
 
Huomenta!
Täällä on takana kamala yö... Mulle tuli nukkumaan mennessä niin hirveä yskä ettei meinannut uni tulla. Yskiä loukotin ainakin 2 tuntia yhtä soittoa ja siihen pisteeksi iin päälle tuli närästys |O Muutaman kerran tuli oksennukset suuhun asti kun joutui niin antaumuksella yskimään. Onneksi nyt tuntuu vähän paremmalta. Täytyy vaan lähteä hakemaan kurkkupastilleja kun on pussillinen jo mennyt!

Oli kiva kuulla Naurukohtauksen synnytyskertomus ja muut kuulumiset :heart:

meela 33+5
 
Heippa kaikille!

Ja onnea Naurukohtaus ja Eka! :flower:

Joka päivä tulee lueskeltua, mutta laiskuus on vaivannut kirjoittelun suhteen. Tuntuu olevan niin paljon tekemistä, ettei ehdi... :ashamed: Mulle on totaalisesti iskenyt tajuntaan se, että olen kohta kahden lapsen äiti, joten yritän nyt ottaa ilon irti viimeisestä "kahdenkeskisestä" ajasta esikoisen kanssa. Ja muutenkin olen ängennyt viimeiset viikot täyteen ohjelmaa, kun ei sitten tiedä millainen vauveli sieltä tulee. Sitä paitsi ekat viikot/ kuukaudet menee joka tapauksessa totutellessa uuteen arkeen.

Netissä tulee roikuttua liiankin kanssa. Yritän olla miehelle avuksi, joten teen hulluna tarjouspyyntöjä ja etsin eri vaihtoehtoja materiaaleille jne. Ja toki mietin jo sisustusmateriaaleja ja värejä etukäteen, ettei tule sitten yllättäen. Eikä tosiaan tiedä, että miten sitä aikaa sitten lokakuun lopun jälkeen riittää.

Omaan napaan ei erityistä. Eilen oli neuvola ja siellä kaikki kunnossa. Pissa puhdas, rr kunnossa (edelleen aika matala), hb oli vihdoin noussut 122:een, joten syön enää loput muutamat jäljellä olevat rautani. Ja paino oli noussut takaisin sen puoli kiloa, mikä edelliseen neuvolaan oli pudonnut. Paino noussut nyt yhteensä 7,5 kg, toivottavasti ei enää hirveästi nouse. On sitten jälkeen päin niin paljon helpompaa.

Nyt rupean valmistautumaan. Kunhan tuo tyttönen herää, lähdetään ikeaan ostamaan vihdoin viimein lastensänky. Mallia on nyt metsästetty koko kesä, ja nyt sen pitäisi vihdoin löytyä sieltä. Käydään varmaan vähän muuallakin, ainakin syksykukat pitäisi käydä ostamassa. Jaksuja kaikille! :hug: MiHLa ja Mökö, rv 34+2
 
ihanaa kuulla teistä naurukohtaus Hienoa että voitte hyvin ja on se kyllä mukavaa varmasti että pikkuneiti on rauhallinen. =)

tuteista meidän tyttö söi ihan ehkäpä kolmen kuukauden ikään tuttia. Tai no, ei ees syömällä syönyt, vaan tuttia kun tarjottiin, se kelpasi. Ikinä ei vaatinut sitä. Ja niihin itkuihin ei tutti kyllä auttanut. Totesinkin sitten siinä kolmen kuun iässä että lopetetaan koko tutti kun ei se oo niin kova juttu meillä. Peukunimijää ei tullut, mutta harsoliinat ja unilelut menee vielä tänäpäivänäkin suuhun. Eikä välttis ihan hyvä juttu... :ashamed: mä olen niin laiska alkaa nyt siitä irti opettamaan.

Mä hommasin myös vaan kaks tuttipulloa, pienen ja ison. Lähinnä siksi että voin pumppailla talteen. Esikoisen vauva-ajasta on niin kamalat traumat kaikin puolin että nyt viisastuneena yritän satsata mun ja vauvan väliseen suhteeseen, ja varsinkin siihen imettämiseen. Ja olen kyllä niiiiin pettynyt jos siitä ei tule taaskaan mitään, vaikka nyt kyllä on tietoa ja taitoa ja haluakin paljon enemmän. mut jos se ei toimi ni mä alan kiukuttelee ja polkee jalkaa... :kieh:

täälläkin poksahti viikot 37 + 0
 
Huomenta!
Viimenen lääkärineuvola nyt siis takana. Kaikki oli ihan ok. Paino oli noussut reilun puoli kiloa viikossa mutta johtuu varmasti siitä kun minulle on alkanu turvotuksia tulla. Lääkärin mukaan mahtuu vauva tulemaan ihan hyvin alakautta. Kohdunsuu oli pehmeä ja ilm. sormelle auki mitä on ollu tähänki asti eli siinä ei ole tapahtunut muutoksia sitten rv 33. Vauva oli nyt laskeutunut ja kiinnittynyt lähtökuoppiinsa eli nyt sitte vain odotellaan...

Kirppiina :hug: ...

Nanna + poju 37+1
 
Mahtuisiko yksi uusi odottaja joukkoon? Esikoista odottelen, laskettu aika on 3. lokakuuta. Tarkoituksena olisi mennä Jorviin synnyttämään, Espoossa asutaan. Taustalta olen juttuja seurannut, mutta nyt kun äitiyslomaa on takana pari viikkoa, ajattelin itse aktivoitua. Raskausaika on mennyt hyvin ilman isompia ongelmia, nyt äitiyslomalla on alkanut tulemaan vähän enemmän vaivoja. Mutta eihän tässä nyt enää niin kauaa aikaa ole lokakuuhun.

Tsemppiä kaikille loppuraskauteen!

Vega 36+6
 

Yhteistyössä