¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

suklaahirmu

Tyttö tuli, tyttö tuli
Ja mun syömmeni suli.
Syntyi prinsessa (sinun) sukuun. (vaihdoin ton Goodmanin pois).
Tyttö tuli, tyttö tuli
Ja mun syömmeni suli.
Hänet vaatetan röyhelöpukuun :heart:

onnea!!! :flower:
 
Eilen kävin kättärillä kontrollissa. Poikanen voi hyvin :heart:
Painoarvio oli 3100-3200g, eli tää diabetes ruokavalio on toiminut.
Kanava oli vielä melkein kokonaan jäljellä, mutta kahdelle sormelle on paikat auki. Jotain näköjään supistukset saaneet aikaiseksi. Kokeili myös tuon lantion ja kai sieltä mahtuu ihan hyvin vähän isompikin tapaus tulemaan. Tuntui kyllä inhottavalta tuo luiden kokeilu :x

Tilasin hennesiltä vauvalle pienen puvun missä tullaan sitten kotia, mutta se olis vasta ensi viikolla tulossa, että jos nyt vielä sen saapumista odotellaan :LOL: Muuten kyllä saa alkaa mun puolestani syntyä milloin vaan, nyt kun ollaan virallisesti täysiaikaiseksi päästy ;)

rv 37+1
 
Niin se vain aika kuluu... Tuossa kattelin syyskuisten pinoa ja heilläki jo iso osa vauvoista tullut maailmaan ja meidän pinossaki tosiaan jo kolme! Justiinhan me testejä tehtiin ja np-ultrissa käytiin jne =) ...
 
suklaahirmu.. paljon onnea pienestä tytöstä :flower: ..ja jaksamisia teille koko perheelle...mulla oli esikoinen n. 1800kg ja muistan kyllä kuinka pieni nyytti oli, voimia pikkuiselle ja teille koko perheelle

pw
 
Cristiina Minulla oli toissakerralla hb 110 ja terkka kysyi syönkö rautaa, sanoin että en ja etten aio alkaa syödäkään, mutta sitten neuvolasta meninkin ostamaan erilaisia herneitä, papuja ja pinaattia joita tuli popsittua ja viime kerralla hb olikin 129 :D Rautatabujen olen kuullut ennenkin olevan tehottomia eli kannattaa tsempata ruokavalioon..
 
Suklaahirmulle suurensuuret onnittelut!
Teillä on pitkä rupeama edessä, oikein paljon voimia koko perheelle!
Toivottavasti toipuminen sujuu erinomaisesti ja kasvu lähtee reippaasti käyntiin!

Meidänkin kuopus leikattiin 2 viikon ikäisenä ja vietti pitkän ajan Tyksin keskolassa ennenkuin saimme hänet kotiin. Rankkaa aikaa, mutta onneksi siellä on osaava henkilökunta ja Suomen paras ylilääkäri.

Hymykuoppa -75
 
suklaahirmulle paljon onnea tytöstä ja toivotaan pikkuselle voimia. Ja tietysti koko perheelle. :hug:

leppis onpas taas toinen kummallinen yhteensattuma, tällä meikäläisenkin masuasukilla havaittiin ultrassa pieni golfpallo. Ultran tehnyt täti vakuutteli mut niin hyvin etten ole sitä ehtinyt murehtimaan raskauden kuluessa ollenkaan. Nyt tietysti aloin sitä miettimään..

crosstrainer kuuluu meidän olohuoneen sisustukseen josta täytyy välillä muistaa pölyt pyyhkiä=) eipä sillä muuta virkaa ole. Ostin sen tammikuussa, ja tarkoitus oli alkaa kohentamaan kuntoa. Sitten tuli huhtikuussa lekurilta "kielto" tommossiin urheiluihin...

kulutushysteria ihan tolkuttomaksi mennyt eräillä henkilöillä omassa lähipiirissäni ainakin tuo vauvan "varustelu" Vaikka itse saankin suhteellisen hyvin äippärahaa, ei sitä kaikkea ole tarkoitus pistää aina haisemaan.. Edelleenkin yritän samalla säästää ja kuluja karsitaan eritoten esimerkiksi brandituotteet jättämällä hyllyyn. Halpismerkkien kannattajia täällä ollaan.

Nyt pätkesi muisti, jotain muuta piti vielä kommentoida... äh. mä tuun taas illemmalla jorisemaan.. :D
 
sattuma tämäkin, minullekkin tuo golf pallo muistui mieleen tuolloin tiistaina, en minäkään ole asiaa sen kummemmin miettinyt kun silloinen ultraaja tosiaan sanoi ettei ole syytä huoleen kun kaikki muuten oli vauvalla hyvin.
taidankin ottaa tuon asian huomenna puheeksi kättärikäynnillä jos vaikka asiaan saisi selkoa. ihmettelen kyllä sitäkin ettei neuvolassa ole hoitaja missään vaiheessa puuttunut vauvan sykkeeseen, jos kerta on niin kiihkeät sydänäänet.
no palailen huomennissa kertomaan mitä kättärillä selvisi.
 
Suklaahirmulle valtavasti onnea pikku prinsessasta :flower: :flower: Aivan ihana lukea näitä vauvauutisia ja jännittää millon oma vuoro.. ;)

Minäkin tilasin Hobby Hallista viime syksynä crossin ja voin sanoa että tehokasta treeniä sillä tosiaan saa aikaan ihan lyhyessäki ajassa. Tarkotus alottaakin taas kuntoilut ja kilojen tiputtelut viimestään vuoden vaihteen jälkeen ihan kunnolla.

Omaan napaan ei uutta, mitä nyt karmeita vihlomisia ja tuskia alamasulla välillä ja alapäässä, mut kuten sanoin ei mitään uutta :LOL:

Maanantain lekurineuvolaa odotelles..

Hauskaa viikonloppua jo etukäteen ja voikaa paksusti mammat =)

Hipsuli ja nappula 36+2
 
ensiksi...onnea suklaahirmu pienestä tytöstä!!! :heart: :flower: hyvä että on ruvennut leikkauksesta toipumaan... ajankulu tuntuu varmaan hirvittävän hitaalta kun vauva on keskolassa eikä siinä omassa sylissä!!??
voi kun meilläkin syntyis jo...oon ihan valmis...nyt vaan odotellaan koska vauva päättää olla valmis =)
emilynjoo tarvii täydentää tuota ruokavaliota kaikella missä on rautaa ja lisätä ulkoilua...ollut nyt niin väsynyt et sekin on jäänyt vähän liian vähälle :ashamed:
puskee vähän tätä flunssaakin että liekkö sekin anna oman osansa tohon huonoon hb:iin...
yritän tosiaan tsempata ettei synnytys vie ihan sängyn pohjalle...

Cristiina ja vaavi 37+1 :heart: :heart:
 
Huomenta kaikille :wave:

Onnittelut suklaahirmulle :flower: :heart: Toivottavasti saatte pian pikkuisen kotiin.

Mulla taas takana valvottu yö. Supistelee vaan, mut ei säännöllisesti. Harmittaa tällänen, tulis sit kunnolla et pääsis hommiin eikä tämmöstä |O
Kysmys.... mistä tietää onko toi lapsivettä ku tirahtelee housuihin? Vai jos vaan hyvin vetistä v.vuotoo? Eilen miehen kans vähän peittojen alla myllättiin ;) ja sit myöhemmin tuli kunnon liraus jotai housuihin. Yöllä ei juurikaan tullu, mut nyt ylösnoustessa taas...? Oisko jollain kanssa sisarella neuvoja =)

Pitäis keksii jotai kivaa viikonlopuks. Mietittii juur miehen kanssa, että saattaa olla viimenen "vapaa" viikonloppu. Kun mun lapset menevät viikonlopuksi isälleen ja saadaan olla kahden. Eipä tälläst herkkua kauaa enää ole, joten nyt pitäis nauttia :heart: Toisaalta olis kiva ku pääsis synnyttelee, ei tarvis lapsenvahtia alkaa hommaa ku ollaan kerran kaksin kotona... Mut tuskin mulla nii hyvä "tuuri" käy :D

Hyvät viikonloput kaikille :wave:
Liina ja tiiti 37+1
 
Suklaahirmulle ihan älyttömästi onnea, ja koko perheelle myös!! :hug: Pikkutytölle myös jaksuja ja haleja....

Takana huonosti nukuttu yö täälläkin...Kipeitä suppareita aika ajoin. Toivottavasti rauhoittuvat, eivätkä enteile lähtöä...

Kirppiina ja muru 35+0
 
Suklaahirmulle onnittelut pienestä prinsessasta! Toivottavasti saatte pikkuisen pian kotiin ja pääsette aloittelemaan vauvan tuoksuista arkea :)

Kulutushystriasta olen monen kanssa samaa mieltä. Nykyään kun tarvisi mukamas vaikka mitä ihmeellisyyksiä, että lapsen kanssa pärjää arjessa. Etenkin esikoista odottaessa liikkeissä tarjottiin vaikka mitä ihmeellisyyksiä, joita ilman ei voi elää. Hyvin ollaan ilmankin pärjätty :) Me ollaan esikoiselle ostettu vaunut, sitteri, itkuhälytin, pinnasängynreunapehmusta ja -patja uutena, muut melkein tulikin hankittua/saatua käytettynä. Vauva perii isoveljensä vanhat, joten uutta ei hänelle ole juurikaan ostettu. Muutama vaate on uusia, jotka nekin talennusmyynnistä. Kirpparilta olen suurimman osan vaatteista molemmille lapsille hankkinut vauvaiässä. Vaatteiden kanssa onkin kyllä mennyt vähän yli, kun on halvalla kaikkea ihanaa saanut :) Mitän merkkivaatteita meidän muksuilla ei tulla käyttämään, halvemmillakin pärjää mainiosti :)

Tuteista ja tuttipulloista Meillä on esikoiselta jäänyt käyttämättömiä pulloja 2kpl, joihin ostan tarvittaessa uudet tuttiosat. Tutinkin löysin laatikosta, vielä pakkauksessa olevan, joten sellaistakaan ei ole tarvetta ostaa. Ja kaupasta saa kun vauva on syntynyt lisää jos tarvitsee. Yhden korvikepakkauksen meinaan ostaa etukäteen, jos jostain syystä oma maito ei alkaisikaan kunnolla tulemaan (epäilen) tms.

Crostreinerin sain viime vuonna joululahjaksi mieheltäni (ennen joulua jo). Taisi olla vinkki, että aika tehdä jotain :LOL: Ei vaan, pyysin itse.. 150? muistaakseni maksoi Hobby Hallissa, hyvä ja tehokas menopeli on kyllä ollut. Sain muutamassa kuukaudessa painoa putoamaan useamman kilon ja kiinteytettyä paikkoja, enkä edes joka päivä ja pitkiä aikoja tehnyt. "Parasta" oli, kun pystyi samalla katselemaan tv:tä kuntoilun ajan, aikakin kului paljon nopeammin :) Alkuraskaudessa väsymyksen ja keskenmenon pelossa kuntoilu jotenkin jäi/väheni, ja sitten alkoikin supistukset, joten on crostreiner ollut pitkään vaatetelineenä. Olen ajatellut alkaa taas synnytyksen jälkeen kuntoilemaan heti kun oma olotila sen sallii. Suosittelen kyllä ko. laitetta! Ainoa miinus on, että vie niin ison tilan..

Taidetaan pojan kanssa lähteä käymään Cittarissa katsomassa mitä Mammuttimarkkinat tarjoaa!

gibbon ja tyttömytty 34+1
 
FPI
Huomenta! :flower:

Ihana syysilma ulkona, täytyy varmaan käydä ostamassa kanervia kesäkukkien tilalle, kun alkavat olla aika heikossa kunnossa :whistle:

Pitäisi varmaan se sairaalakassi nyt viimein pakata, kun ei sitä tiedä koska lähtö tulee?? Eilen närästi ihan tajuttomasti, eikä sipulikeiton syöminen varmaan ollut paras ratkaisu...huh, mitkä ilmavaivat!

Mäkin mietin, et pitäis miehen kanssa käydä vaikka syömässä yms viettää kahestaan aikaa, nyt kun vielä voidaan...tuntuu ihan uskomattomalta, että kohta meillä on vauva!

Taidan lähteä käymään Kodin1:ssä, josko sieltä löytyis jotain kivaa kotiin ;)

Mukavaa viikonloppua mammat!

FPI+pepe rv 37+4 :heart:
 
Sairaalakassista: Kannattaa TODELLAKIN pakata ajoissa, meille kun tuli maanantaina se lähtö, ei ollut mitään pakattuna, en kyllä uskonut että sairaalaan joudun jäämäänkääm lähtiessä, mies sitten haki seuraavana päivänä pesuvälineitä yms kotoa. Tietysti toi väärät purkit ja puolet tavaroista jäi tuomatta, vaikka kirjoitin lapulle :LOL: Viisastuneena pakkasin nyt kassin heti valmiiksi seuraavaa lähtöä varten, koskaan ei tiedä millon se lähtö tulee ja joka kerta kun meen ees "näytille" otan kyllä mukaan..... Niin, ja siitä täällä olikin jo puhetta, että kannattaa tosiaan pakata mukaan jotain ajanvietettä, jotta ajan saa kulumaan. Omassa kassissa on kirja ja ristikkolehti, ja lähtiessä heitän sinne vielä puikot ja langan. Kun ei koskaan tiedä, jos joutuu osastolle ennen synnäriin pääsyä ja kauan siellä oikeesti joutuu olemaan....

Nyt kavereita tapaamaan :wave:
 
Kiitos onnitteluista =)
tänään oli ihana aamu, nähtiin tyttö hereillä ja sain hänet vähäks aikaa syliin :) olo oli kyllä aivan ihana =)
nyt vaan päivä kerralla eteenpäin. ja toivotaan et paraneminen jatkuu hyvällä vauhdilla.

 

Yhteistyössä