¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

Mäkin olen miettinyt, että mihinkähän sairaalaan se Satunen joutui menemään... Malttamattomana muutenkin odottelen kuulumisia ;)

Nukuin pitkästä aikaa koko yön ilman heräilyjä! En käynyt edes vessassa kun vasta 8 aikaan.

Samperin Puusilmä
täytyy katsoa mitä siellä ensi viikolla sanotaan. Odottavan aika on vaan niin hel****n pitkä!

Täällä on ollut aiemmin puhetta vauvan kotiintulo vaatetuksesta, mutta en millään löytänyt sitä täältä... Mitä te meinasittekaan laittaa vauvalle? Mulla on sellanen valkoinen Reiman nallekarhuhaalari & myssy ja töppöset ostettuna. Äpakkauksen kietaisu bodyn ajattelin laittaa, mutta millaista vaatetta sen lisäksi??? Mulla meni ihan sormi suuhun kun vaatteita rupesin kasailemaan hoitolaukkuun :/ Ei nyt oikein pää toimi eikä luota itseensä...

Mihinkähän BB:n Marianna katosi eilen? Ärsyttävää kun ne ei bb:n sivuilla kerro mitä sille tapahtui :headwall: :headwall: Ei saisi tollai pitää hullua jännityksessä!!!

meela 34+3
 
FPI
Huomenta!

pw, hurjaa, että ens viikolla viimestään teillä on jo vauva!

Eilinen siivous ja sen jälkeen lenkki koirien kanssa tuntui kyllä illalla, ekan kerran supisti niin, että tuntui, ei kovin kipeälle, mutta tuntui kumminkin... :whistle:

Tää sormien puutuminen on tosi inhaa, nyt en voi nukkua kun toisella kyljellä, koskas jos nukun vasemmalla niin käsi puutuu entistä pahemmin...kohta on neuvola niin täytyy kysyä, voiko tälle tehdä mitään?

Aika harmaalta tuolla ulkona näyttää, mutta pitänee lähteä koirien kanssa kumminkin ulos!

Syksyistä tiistaita!!

FPI+pepe rv 38+1 :heart:
 
Eilen tuli käytyä äitipolilla, aloitettiin Klexane napapiikit ja samalla ultrattiin vauvaa. Kaikki oli niinkuin pitääkin, eikä sieltä ilmeisesti olekaan niin iso vauva tulossa kun ollaan veikkailtu. Painoarvio 2,4kg, rv 34+4. Esikoisesta oli suunnilleen samoilla viikoilla sama painoarvia ja oli syntyessään n. 3,5kg. Arvioitahan nämä tosiaan vain on, voi heittää paljonkin, mutta hieman helpotti kuulla ettei sieltä välttämättä niin iso vauva olekaan tulossa. Ultra tehtiin 4D:nä :D Sain mukaani ihania kasvokuvia, yksi niistä löytyy profiilistani. Antoivat vielä uuden ultra-ajan, mutta vasta lasketunajan jälkeen, joten epäilen etten sinne enää pääse.

Pukamat on alkanut täälläkin vaivaamaan :/ Esikoisen raskausaikana ei vielä sellaisia tullut, mutta nyt on.. Ikävän tuntuisia, ja pelkään kuinka kipeiksi ne muuttuu synnytyksen jälkeen. Tarviikin jotain rasvaa hakea jo etukäteen.

Jälkivuoto minulla kesti esikoisesta huimat 8viikkoa, ensimmäiset pari päivää vuoteli enemmän, mutta loppuaika oli kovin niukkaa, mutta kuitenkin oli sidettä/pikkuhousunsuojia pidettävä. Yllätyin kuitenkin kuinka vähän vuotoa tuli, vaikka kestihän se kauan. Siteitä en ole vielä ostanut ensimmäistäkään pakettia, tarviikin seuraavalla kauppareissulla ostaa. Kovin paljon en meinaa etukäteen hamstrata, sillain että alkuun pääsee. Esikoisen synnytyksen jälkeen ensimmäiset kuukautiset alkoi vasta reilun vuoden päästä, joten saattaa mennä aikaa ennen kuin siteille jälkivuodon jälkeen niille tulee taas käyttöä.

Tarvii lueskella paremmalla ajalla tekstejä ja tulla kommentoimaan lisää ..

Satuselle onnittelut pojasta!


..ja uusille tervetuloa!

gibbon ja mytty 34+5
 
Huomenta!
Olipa mukava heti aamusta tulla lueskelemaan kun olette noin paljon tekstiä kirjoitelleet!
Mulla on synnytyssairaala KYS eli pohjois-savossa asustellaan. Mä kattelin juuri netistä tuollaista vauvanpesää kun vauva lehdessä oli mainos sellaisesta. Josko osaisi sellaisen ommella itse...

Mua on ruvennut vähän jännittämään että miten meidän koirulit mahtaa suhtautua tähän uuteen perheenjäseneen. Meillä on kaksi sekarotuista kohtalaisen kokoista koiraa jotka ovat saaneet olla tähän asti huomion keskipisteenä. Onko kellään toisella tai kolmannella kierroksella =) olevalla vastaavanlaista kokemusta ensimmäisen saamisesta?? Toinen koiristamme on jo vanha herra, mutta toinen on sitäkin vilkaampi ja seurallisempi nuori neiti. Veikkaankin että ongelmia tulee juuri neidin kanssa ja miten hän suhtautuu ja oppii... Jotain hyviä vinkkejä kotiutumiseen ja sen lähiviikoille...???

Melena mullakin valahti viime viikolla vatsa ihan muutamassa tunnissa monta senttiä alaspäin. Pari päivää oli alaselkä kipee, etsi uutta tasapainoa varmaan selän uudesta asennosta johtuen, mutta nyt ovat kivut taas hävinneet. Tietysti miehen hieronta auttoi kipujen hävittämisessä :D Kaipa tuo kaivelee lähtökuoppia pikkuhiljaa!

Hyvää päivänjatkoa, mä lähden vielä uimaan...
 
Tove-81
Onnea vielä kaikille oman nyytin jo saaneille! :heart:
Satusen kuulumisia täälläkin odotellaan, toivotaan että kaikki on hyvin!

Minullakin on ollut öisin tuota sormien puutumista / tunnottomuutta. Supistuksia ei ole ollut koko aikana vielä kertaakaan, tai sitten en vain ole sellaisia esim. yöllä tajunnut. Edelleen töitä tehdessä menee päivät, iltaisin sitten kotia hoitaessa ja koiraa lenkittäen. Tänään olisi vielä pihatalkoot ja kaupassa käyntiä, eli ohjelmaa on vaikka muille jakaa. Eikä niitä kukaan muu tee, niin itse on vaan jaksettava. Tänään on töissä vähän paha olo, aamulla vähän oksensin sappinesteitä pihalle...Alkaakohan se loppuraskauden pahoinvointi tulla mullekin... :/

Kysyitte vauvan kotiintulo vaatteista. Meillä on body, pitkähihainen- ja lahkeinen napitettava kokopuku / yöpuku, äippäpakkauksen sukat ja tumput, leuan alta solmittava aluspäähine ja toppapäähine sekä paksu ihana fleecepuku.

Tove + Papunen 33+6 (huomenna poksahtaa 34 ! )

Mutta rakas tuolla masussa on ollut eilen ja tänään tosi aktiivinen, se tuo iloa ja onnea joka päivään! :D :heart:

*muoks* syke oli viime viikolla vaavilla 140
 
moi

neuvolassa käyty ja ei ollutkaan vika käynti, laittoi vielä ma ajan jos en oon lähtenyt jo, torstaina ois siis se sektio :heart: ..

FPI joo aika hurjaa mustakin :) , oli kiva sanoo lapsille et ensi viikolla teillä on uusi sisar kun kysyivät et millon vauva syntyy..voi ainakin sanoa et viimeistään viikon päästä torstaina....terkka halus mut ma vielä käymään, tarkistaa paineet jotka vähän koholla...

eilen tuli kipeitä suppareita ja yölläkin heräsin muutaman kerran joten jännäksi menee tuleeko lähtö pian...millaisia sykkeitä teidän vauvoilla on nyt? tänään vauva tais nukkua kun syke oli jotain 128 luokkaa, mut muistelin et lopussa syke ei niin kiivas enää olekaan kun alussa...

meela kotiutus vaatteiksi olen varannut (huom voi vielä vaihtua jos sukupuoli onkin muuta mitä luulen :) )...äp:n vanupuku, villasukat, tumput, myssy, kietaisubody ja velour potkarit,mitkä on ihanan lämpöiset ja pehmeät :heart: ...

mua vaivaa kans bb:stä et mihin se typy hävis?

nyt pesee pyykkiä...

pw37+3
 
Voi hitsi, nyt juuri tajusin että ostin always siteitä jotka ovat normaalisti mielestäni olleet parhaita (vaikken siteitä juuri käytäkään) mutta muistui mieleen, että viimeksi jälkivuodon ollessa tuli sitten ostettua jotain libresseä sen vuoksi, kun nuo alwaysit tuntuivat hiostavammilta tikkejä kohtaan eli alkoi kirvellä.. niissä kun on sinänsä mielestäni parempi se pinta mutta jälkivuodon tikkikirvelyn aikaan ne eivät olleet käytännöllisiä.. tosin viimeksi sain 4 tikkiä, että ehkä nyt ei tulisi yhtään :)

Minullakin on keskiviikkona seuraava neuvola, nyt on jotain reilut 37+ viikot menossa.. ja todella vahva tunne että vauva syntyy ennen rv39, kuten esikoinenkin.
 
Hei Cristiina täällä vatsatuntemukset aivan samat kuin sinulla!
Ja Saikku 79: Meillä myös kaksi koiraa, vanhempi ja nuorempi. Suosittelen että miehesi tuo sairaalasta kotiin koirien "tarkasteltavaksi" ennen vauvan kotiutumista jonkin vaateen tai esim. peiton, johon on tarttunut vauvan tuoksua niin ei sitten uusi tulokas tule aivan yllättäen.
Kotiutuminen menikin meillä ihan mallikaasti, kun koirat saivat haistella heti sisään päästyämme rauhassa uuden perheenjäsenen. Muutaman kuukauden päästä, kun elettiin aika rauhattomia öitä ja tyttö oli itkuinen, niin koirat kyllä selvästi stressasivat, kun aloittivat molemmat karvanlähdön. Nyt meidän tyttö on vajaa 3v ja koirat ja tyttö ovat hyviä kavereita. Uskon että sopeutuminen sujuu paremmin, kun koiria on kaksi ja niillä on seuraa toisistaan, kun huomion määrä pakostakin nyt vähenee.

Ihanaa että lokavauvoja on jo syntynyt, isot onnittelut kaikille perheille!
Elsa 34+4
 
Silleri
Tulipa päivitettyä nuo omat tiedot, en ole muistanut niitä pitkään aikaan tarkistella. Täällä edelleen huolena lapsenvahdin löytäminen, parhaat vaihtoehdot kun ovat töissä ja matkoilla. Nyt sitten pähkään, kysyisinkö veljen anoppia vai paria itsekin pienten lasten äitiä vai uskaltaisinko naapurin työvuoroa tiedustella... Mistä te muut jo lapselliset saatte vahtia tarvittaessa? Tää on niin vaikeeta!

Kamalaa herätä herätyskellolla viemään lasta eskariin! :LOL: Tänäkin aamuna olisi unta piisannut meillä kaikilla vielä.

Ei malttais oottaa huomiseen, varmaan ultraavat kokoarviota ja pääsee kurkkaamaan, josko vauva paljastaisi, onko tyttö vai poika... En malta olla kysymättä, tiedän jo.

rv 38+0
 
Tervetuloa saikku79 :flower:

meela: täällä kans eilen illalla mietittiin miehen kanssa, et onkohan Marianna luovuttanu.... =)
Kotiintulovaatteiks pakkasin jo pussiin (jota mies piti huvittavana eli hänen mielestään liian aikasta... ) : kietaisubodyn, puolipotkarit ja potkuhousut (päätän sit siellä kummat laitan, en molempia kuitenkaan ) , ohut myssy, tumput ja sukat, ohut vanupuku jossa on huppu, lisäks laitoin kassiin pienen fleecepeiton ja harson. =)

pinkwawe: joko tosiaan ollaan niin lähellä, et jo ens viikolla teilläkin on vaavi sylissä.... :) Huh, kun toi aika rientää.

Täällä myös ootellaan satusen omia kommentteja. Sen verran se ilmeisesti vaivaa, et hän tuli mun uniinikin yöllä.... Huvittavaa siinä on se etten edes tiedä minkä näköinen ihminen on kyseessä, mut unessa hän vaan oli, tosin kasvoja en nähnyt. Siinä hällä oli vauva sylissä ja kaikki kunnossa.... :D

Silleri: me ollaan saatu lapsenvahti yleensä mun vanhemmista jotka asuu n.50km päässä. Hätätilassa varmaan ystäväkin vois lapsia katsoa, vaikka hänelläkin on omia. Esim. synnytystä ku mietittiin, niin hän lupas kyllä tarvittaessa hakea lapset koulusta ja päiväkodista jos joudun sairaalaan ja mies ei ehdi. Lisäks ollaan pojan ollessa nuorempi, käytetty MLL:n lastenhoitajaa.

jasmara ja masuasukki 36+4
 
toivotaan että nuo vihlonnat on esimakua tositoimista :D
Ajattelin kanssa tuossa aamulla kun täällä olin että oliskohan se nanna jo synnärillä kun on noi supparit sua vaivaillut =)
Toivottavasti päästään pian niistä eroon =)
nyt keinutuolin maalamisen pariin...täytyy saada se kuntoon ennen kun tulee lähtö että pääsee sitä sitten vauvan kanssa käyttämään :heart:
 
Minä olen ainakin kuullut että nuo vihlonnat alakerrassa on tuota kohdunsuun kipuja. alkuraskaudesta kun minulla niitä "sukkapuikko" kipuja oli niin th sanoi että kohdunsuu "kasvaa" tai edistyy tai jotain. Itselläni tulee kävellessä usein sellaisia jänniä vihlontoja alavatsaan. eivät ole kovin mukavan tuntuisia.. :/

Tänä aamuna on ihan kummallisesti välillä sattunut navan seutuun. Sängyssä kun taas aamulla pyörin miehen lähdettyä töihin, niin aina välillä vihlas navan vierestä. Mistä lieneen johtui? Mutta helpotti heti, ei se kauaa kestänyt .sen aikaa kun jännitti "vatsalihaksia" (mitkä lihakset :LOL: ) kun asentoa vähän vaihtoi...

Vaavilla ollu täs nyt tänään ja eilen kauheasti tuota hikkaa. Eilenkin oli varmaan 4-5kertaa nykinä päällä. :D Mutta sehän oli vain hyvä juttu kun se kertoo siitä että se tekee hengitysharjoituksia, joka taas kertoo sen että vaavi on hyvävointinen. Muutenkin tuntuu olevan hyvävointinen kun möyrii ja pyörii entiseen tapaan. Piti vain vähän äitiä vkl säikyttää hitto vie. :LOL:

Onko kukaan muu harrastanut pyöräilyä vielä näin loppu vaiheessa? Itselläni se on ainoa kulkuneuvo kun mies on töissä (autolla ja minulla ei edes ajokorttia) ja nyt alkaa pikku hiljaa tuntua siltä että saa pyöräily jäädä. Muuten ihan jees mutta kun asento on sen verran etukumara että vauva tykittää niin rintojen alle kuin alapäähänkin menemään kunnolla niin on hiukan tukala polkea. Ärsyttää kun ei voi enää sitäkään liikunta muotoa harrastaa kunnolla kun kävely on jäänyt jo kauan sitten pois laskuista kun alkaa niin lujaa repimään mahaa jos sitä tekee. Tunnen olevani niin vaivainen. :eek:

Aamupalalle. :)
rv36+1
 
Taas ihan omaa napaa.

Neuvolassa käyty.
Itkin melkein koko käynnin ajan. En tajua mikä mulla on?! Pää ei meinaa kestää millään :'( Mietti, oisko laittanu mut sairaalaan, mutta en halua sinnekään. En jaksa tapella kenenkään kanssa ja mitä ne mulle siellä tekis? Käskis maata niinkun teen kotonakin ja tätä pitää jatkaa kuulema seuraavat 2 viikkoa vielä. Tän tädin mielestä ei mikään kummallisen pienikokoinen vauva, samanlainen kun ekatkin (2700g ja 3310g ) mut ekat menneet täysaikaseksi, niin nyt ei olisi vielä paljon kokoa.
Kysy, oisko apua, jos mulla olisi täällä joku seurana. Mutta musta ei olis kun haittaa että tänne joku tulee istumaan. Ei sais itkee sillon kun itkettää ja sellanen olo, että mun pitäs viihdyttää sitä.

vkot 34+0
painoa 100g/vko ( 6,3kg eka käynnistä )
RR 116/66
Hb 124
Sf 31
Rt
Syke 133

Seuraava käynti olis normaalisti neljän viikon päästä (!! ) , mut sovittiin että käyn jo viikon päästä purkamassa paineita :ashamed:

En saa enää edes nukuttua :(

Lepo jatkukoon siis sen 2 vkoa. Ei ruuanlaittoa, pyykkien/astioiden pesemistä.. :'(

Ymmärrän että vauva on pieni ja tarvii jokaisen päivän kasvamiseen ja kehittymiseen. Ehkä ongelma on siinä että otan sen liian kirjaimellisestikin, enkä siis uskalla tehdä MITÄÄN tai kohta on valtavat omantunnon tuskat.
 
Toiveikasodottaja Täällä toinen pyörällä liikkuja. Minullakaan ei ajokorttia ole eikä kyllä olisi autoakaan päivisin käytössä. Ja kun tuo kävely on alkanut olla hankalaa vauvan laskeutumisen jälkeen. Olen siirtynyt melkein kokonaan pyöräilyyn. Tosin raskaaksi sekin alkaa käydä. Varsinkin kun tuo nykyinen kuopus istuu monesti kyydissä. Mutta hulluksihan me tullaan jos ollaan kahestaan vaan joka päivä omalla pihalla tai lähipuistossa.
Tuosta pyöräilystä olen muuten saanut joka raskaudessa kuulla kommentteja tyyliin eikö se ole rakaana kielletty jne.... :kieh:

Täällä on kans astunut nuo "sukkapuikko" kivut tai mitkälie mukaan kuvaan. Eli tapahtuskohan tuolla alakerrassa sittenkin jotain. Turha toivo varmaan :D

Tein muuten sellaisen havainnon että kolmen vanhimman lapsen odotus aikana en pyörinyt millään keskustellu palstalla enkä muutenkaan tuntenut muita odottajia ja yllätys yllätys silloin ei ollut tällaista viikkojen ja päivien laskemista eikä viimeiset viikot tuntuneet mitenkään pitkiltä. Itse asiasssa kaikki kolme synnytystä alkoi ihan yllättäen ennekuin olin edes kerennyt haaveilla siitä että pääsen synnyttämään. Nyt sitten ja nykyisen kuopuksen raskauden aikan tuntuu tämä loppuaika matelevan. Mistäköhän tuo johtuu :saint:

pumppernikkeli ja niilo 37+6
 
Kiitos PW & Jasmara! Saman tyylistä vaatetusta järkeilin, mutta loppui vaan usko itseeni! Mä laitoin kanssa laukkuun sideharson, pienen peiton, tutin (joka tarvis muistaa keittää!!), parit liivinsuojukset, karhupuvun, siihen kuuluvan myssyn, ohuen myssyn, kietaisubodyn, puolipotkarit, potkuhousut, äpakkauksen tumput ja sukat sekä pienet töppöset. Olikohan siinä kaikki? Jos jollekin tulee jotain mieleen niin vinkatkaa ;) Aika lista siinä olikin... Kerkeän varmaan vielä moneen kertaan vaihtamaan kassin sisällön!

Ai niin en taas yhtään muista mitään, mutta kysyn kuitenkin Pinkwawelta että miten sinulla on päädytty sektioon? Vai oonkohan kysynyt tätä jo aiemmin???

Täällä meillä päin neuvolasta tullaan käymään synnytyksen jälkeen 2 x kotikäynnillä. Luulin, että vaan kerran mutta eilisessä valmennuksessa sanottiin näin.

Huitshapelille voimia :hug:

meela 34+3
 
Neuvolassa käyty, eikä kaikki ihan ok.
RR oli kuten ennenkin, 110/75 mmHg. Hb 131, SF 33, RT. Paino 72,3 kg eli tullut 600g/vko. MUTTA. pissassa ekaa kertaa gluk ++++, ketoaineet +, prot -. Tarkisti sitten verensokerin, joka oli yllättäen kuitenkin matala 4.7, 2 tuntia aamupalasta. Nyt sitten joudutaan sokerirasitukseen ja seurailemaan ruokavaliota, kaikki sokerit, hiilihydraatit ja herkut pois. :headwall: Mun ainoa iloni näinä yksinäisinä raksa-leskipäivinä ja -iltoina on ollut jäätelö, ja nyt sekin viedään. :'( Sain kotiin noita stixejä, aion kyllä vielä huomenna tsekata oliko toi tulos oikein. Ihan ihmeellistä kun tähän asti ollut ihan puhdas pissa niin nyt NELJÄLLÄ PLUSSALLA ! Huhhuh....
Suurempi murhe oli kuitenkin se, että sydänääniä kuunnellessa vauvan syke oli ensin normaali 150 luokkaa, mutta laski sitten 90:een!!! Ja oli ikuisuudelta tuntuvan hetken 90-110, kunnes nousi taas normaalisti 150-160 tasolle. Terkkari laitto sitten lähetteen äitipolille sykkeenlaskun vuoksi, jossa kävin. Yli puoli tuntia otettiin KTG:tä, joka oli onneksi moitteeton, syketaso normaali, ei laskuja eikä myöskään supistuksia piirtynyt. Lääkäri sitten ultrasikin, ja normaalisti liikkui vauva. Teki hengitysliikkeitä ja "pumppasi" vartalolla (?), joka kuulemma hyvävointisuuden merkki. Syke oli tasainen. Napanuoran virtaukset myös ok, ja lapsivettä normaalisti. Painoarvio 2600g, eli +200g tullut viikossa, kasvanutkin siis hyvin. Hieman jäi auki tuo miksi syke laski siellä neuvolassa, mutta yhdeksi syyksi lääkäri epäili että kun olin siinä selällä, että ois johtunut cava-supressiosta, tiedä sitten......
Kaikki nyt kuitenkin hyvin, joten ei kai auta kuin seurailla vauvaa....Liikkeitä pitää laskea päivittäin ja soitella synnärille jos jotain ongelmaa ilmenee. Alkaa jo rasittaa tää jatkuva huoli, jossain takaraivossa jyskyttää että ole nyt tarkkana että huomaat jos vauvalla jokin hätä. RASKASTA. Pitikin eilen mennä lukemaan taas kohtukuolematapauksesta, ihan kun ei stressais jo tarpeeks..... :'(

Huitshapeli..... :hug: Teillä kyllä normaalisti noi käynnit todella harvaan, täällä näillä viikoilla käydään jo viikon vlein neuvolassa. Onneksi sä sait kuitenkin ajan jo ensi viikolle. Haleja.....

Gibbon, kiva kuva....:)

Mitäköhän muuta piti kommentoida....Ei muista...Dementiakin vielä :ashamed:

Kirppiina ja Muru 35+4
 
kirppiinalle ja huitshapelille kovasti voimia. Oikein itseä harmittaa kun toiset joutuu kärsimään tuollaisesta eikä saa vaan nauttia täysin rinnoin odotuksesta. :hug:

gabrielle synnytystapa arviossa lääkäri ainakin minun kohdalla ronkki alapään, kokeili siis joka suuntaan lantion luita ilmeisesti ja totesi että hyvin mahtuu vauva tulemaan. sitten ultrattiin koko arvio vauvalle nyt ja sitten että kuinka iso oisi laskettuna aikana. (mulla se piti tehdä pienen sf mitan takia jonka takia olin alunperin lääkärille mennyt, teki samalla siinä sen synnytystapa arvion sitten, että en ole varma ultraako muuten). Eipä siellä sitten muuta tapahtunutkaan.

Itsekkin tulin lukeneeksi lehdestä jutun kohtukuolemasta joka tapahtu juuri rv36+ jolla itse olen nyt. siitä lähtien olenkin ollut ihan paineissa. koko ajan tarkkaillu että liikkuuko vauva ja jos ei liiku niin tökkinyt liikkeelle ym. ei pitäisi noita lehtiä ja nettiä paljo lukea kun tulee ihan vainoharhaiseksi. :'(
 
Moi

Jasmara juu tää raskaus on menny kyllä hujauksessa, vastahan me äsken oltiin kaikki niin huonovointisia =)

Meela mulle tehdään sektio kun kaikki muutkin (3 kpl) :) lapset on leikattu, ei tarvi enää miettiin et miten synnytää....ja tietty lisänänyt vielä et vauva on perätilassa mut oltais siis leikattu ilma sitä perätilaa....

kirppiina onneksi kaikki hyvin kuitenkin , mulla samat fiilikset et huoli vaan kasvaa kun aika menee eteenpäin..mm- miten joudunko lähtee aikaisemmin, meneekö vedet ja sit ambulanssilla, miten haava kestää ym..huolia on loputtomiin, ai kun sais nuijanukutuksen ensi viikon to asti :LOL: ..

Huitshapeli :hug: jaksamisia sulle, harvassa on kyllä käynnit teillä..mulla on käyntejä ollut jo n. 3 vkoa viikon välein...no onneksi tosiaan voihan sinne pyytää useamminkin aikaa jos siltä tuntuu..

pw
 
huitshapeli ja kirppiina: voimia ja :hug:

toiveikasodottaja: meitin vaavilla on kans tosi usein hikka, eilen illalla hikkas varmaan puol tuntia. Usein ajottuukin iltaan nuo hikat.... =)
Mä varmaan kans pyöräilisin jos pyörän omistaisin. Ajokortittomana ja pyörättömänä turvaudunkin kävelemiseen ja busseihin. ;)

Täällä neuvolakäynnit on yleensä viikon välein n.36 viikon lääkärikäynnin jälkeen. Multa terkka vaan kysy viimeks, et sopiiko jos käynti onkin vasta 2 viikon päästä. Eikä mulla mitään sitä vastaan ollu, vaikka olishan se mukava käydä jo useemmin näin loppuvaiheessa. Eli ens viikon keskiviikkona seuraava käynti.

Mulla tuli ekan kerran kävellessä semmonen supistus joka tuntu selässä.... Olin ihan ihmeissäni, et nytkö se alkaa, siis kipuilu selässä. Loppu kyllä ku pysähdyin. :/
Eikös täällä ollut muitakin joilla synnytys tuntuu selkäkipuna eikä mahassa?? Muistan, et oli joskus puhetta.... :)

pumppernikkeli: oon tehny saman havainnon ku säkin. :D Noiden kahden kohdalla en tosiaankaan seurannu keskustelupalstoja tai muutenkaan sen kummemmin "kuulostellu" olooni. Nyt tuntuu, et sitä kiinnittää huomioo ihan "uusiin" asioihin. Pohtii onkohan tää nyt jotain... jne. Tuntuu, et synnytyskin on alkanu jännittää enemmän ku aikasemmin juuri tietotulvan takia. Odottavan aika on tosiaan pitkä. :kieh:
 
Eilen oli viimenen lääkärikäynti;

rv 36+6
paino +576g/vko (yht. 10,7kg)
pissa puhdas
verenpaine 125/79
sf-mitta 30 (tipahtanu sentin viime käynnistä)
RT
sykkeet 148 (kovimmat sykkeet koko aikana, tähän asti maksimi ollu 140..)
liikkeet ++

Kohdunsuu pehmeä ja kiinni ja kaulaa jäljellä 2 cm. Sanoi et tuntuu tosi pehmeeltä ja "roikkuvalta" et tuskin menee laskettuun aikaan asti ja saa alkaa synnytystä odotteleen=) Ultralla varmisti et on oikeinpäin ja sanokin et pää tuntuu tosi alhaalla jo. Sen kummemmin ei synnytystapa-arvioo tehny ja painostakaan ei millää ois alkanu arvioo heittään kun kysyin mut veikkas kummiskin et n. 3 kilonen varmaan nyt. En minä kyllä huolissani ookkaan että liian iso ois tai ei alaalta sopis ku esikon aikaan kun ravasin OYS:ssa niin siellä arvioivat et multa sopis tuleen suht helposti nelikilonenkin ja lantio on kuulemma synnyttäjän lantio et nou hätä. Seuraava neuvola onkin ens viikon torstaina.

Että tässäpä enää odotellaan ;) Viimestä koneellista vauvanpyykkiä viedään ja viikonloppuna ois viel viime hetken valmisteluja tarkotus tehä, sittenpä tääl oltaski jo täysvalmius päällä vaik toki jo nyt vauvalle kaikki tarpeellinen on valmiina. Tosi paljon masussa möyriskelee ja alkanu näin viimesten hetkien kunnias potkutteleenki tonne kylkeen ja tissin alle, juurikaan ei aiemmin oo :D Suppareita tulee ihan kivasti, ei kipeitä. Ja on tosi voimaton ja väsy olo, vois vain maaata ja lueskella va pakko potkia välillä pihallekin virkistyyn.

Mittasin iteltäni kans ton masun ympäryksen ja näytti 102 cm. Pieneltä kyllä tuntuu tois masu verrattuna esikon aikaan, mut olimpahan sitä muutenkin 20 kiloo isompi siihen aikaan, huih :$ :LOL:

Hauskaa viikkoa kaikille mammoile =)

Hipsuli ja nappula 37+0 :heart:
 
Kiitos toiveikasodottaja,pinkwawe ja jasmara tuesta.... En tiiä mistä tää jatkuva huolehtiminen johtuu. Koko ajan ajattelee ja pelkää pahinta. Johtuiskohan mun kohalla osittain siitä, että tää koko raskaus tuomittiin sillon alussa tuulimunaks ilman minkäänlaista toivoa jatkumisesta. Vaikka kaikki onkin nyt sen jälkeen mennyt hyvin, koko ajan odottaa että jotain kamalaa sattuu vielä. Sitten sitä tarkkailee itseään ja kuvittelee kaikenlaista. Mutta oon ajatellut niinkin, että kai sitä mieluummin on tarkkana ja ramppaa tarkistuksissa kuin että ei huomais jos joku menee vikaan. Sen nuijanukutuksen parin viikon päähän määkin voisin ottaa, vois olla helpompaa myös lähipiirille :LOL:

Onneks on kuitenkin tää palsta, minne voi purkaa mieltään.... :hug:

Selkäkivusta: Mulla se alko joitakin päiviä ennen viime viikon sairaalareissua, semmosta menkkamaista juilimista joka tuntu selässä ajoittain aaltomaisena. Kun sitten siellä synnärillä makasin käyrällä, jossain vaiheessa kätilö kysy että nyt tässä on supistus, tunnetko sitä? Mä siihen että en, selkään vaa sattuu. Kätilä katto mua vähän ihmetellen ja sano että No se on se supistus... :LOL: Sillon tajusin miltä ne supistukset voi myös tuntua.... Toki selkäkipua voi olla myös ilman supistuksia asennosta yms johtuen, mutta mulla tuntuu just supistuksen aikana. Oikein kovassa supistuksessa tuntuu sit myös masussa.
 
WTC:n tornien romahtamisen vuosipäivänä meille syntyi reilun kuukauden etuajassa pieni TYTTÖ :heart:
Reilut 2kg painoa ja 41cm pituutta.
Raskausmyrkytyshän minulla oli päällä jo jonkun viikkoa, maanantaina jouduin sisälle sairaalaan kun valkuainen nousi kahdelle plussalle, turvotus lisääntyi ja verenpaine (alapaine) oli pysyvästi lääkityksen lisäämisestä huolimatta 110 ja yli.
Sektioon päädyttiin nytkin, koska paikat eivät olleet yhtään vielä auenneet, niin käynnistys minun kohdallani olisi voinut olla liian rankka ja raskausmyrkytys paheni päivä päivältä.

Kaikki kuitenkin niin hyvin kuin voi olla.
Pieni kerää vielä hetken voimia ja lisää painoa keskolassa, minä kotiuduin tänään.
 
Huitshapelille tulin tuolta syyskuun myöhäisistä kirjoittelemaan. En valtettavasti ole ylläolevaa kirjotusta enempää ehtinyt taustoihisi tutustua, mutta kirjoituksesi kosketti kovasti...
En tosiaan tiedä, että minkä vuoksi joudut makoilemaan. Ennenaikaisuuden uhan?
Mullahan tilanne oli juuri samankaltainen. Makasin avohoidossa lepopakossa n. viikot 32-35. Yhdessä välissä en käynyt ulkona kahteen viikkon (kerrostalo, ei parveketta).
Seinät todella kaatuivat päälle, ja itketti kaikki. Miehen töistä paluu oli päivän kohokohta.
Yritin pitää mielen ns. avoina ja virkeenä, muttei kovin hyvin onnistunut.
Lopulta jotenkin jaksoin loppuun asti...

Pyydä ihmeessä joitain kavereita ainakin joskus käymään. Ja lainaa kirjastosta kirjoja, leffoja... Kudo, piirrä, tee ristikoita. Tilaa vaikka bb 24/7 ;)

Yritä siis joka tapauksessa jaksaa, enää muutama viikko! Mä sain kyllä jo vk 35 alussa luvan liikkua, minkä jaksoin.

Cora ja tyttö 38+3
 

Yhteistyössä