¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

Moikka!
Neuvolassa tänä aamuna käyty ja kaikki oli hyvin. Vauva on kuulemma tosi alhaalla ja neuvolatäti uskoi ettei millään lasketulle ajalle asti pysy (Jei :D ) sisällä. Tuumasi että normaalisti parin viikon sisällä siitä kun on kiinnittynyt syntyy ja viime viikollahan tuo oli jo.

Imetysliivit kävin sitte eilen yhdet hakemassa. Change oli ainut paikka täällä mistä löysin. Kooksi saimme jo nyt 75I! Yhden kuppikoon on varaa vielä noiden mallistolla turvota ja sitte loppuu tällä naisella kyllä vaihtoehdot kesken. Kuinka ihmeen paljon nuoki värkit voi turvota???? Miehellä oli vieressä ihmettelemistä, että eihän ne nyt niin isoilta näytä kuitenkaan :LOL: . Triumphilla koot tais loppua G:n. Yhdet vain raaskin ostaa nyt kun hinta oli kuitenki aika korkea. Myyjä muuten neuvoi, että paras aika tulla ostaan imetysliivejä on pari viikkoa synnytyksen jälkeen, sillon kuulemma alkaa se koko olla oikea.

Nanna +poju 38+1
 
Neuvolakuulumisia:
sf mitta oli 30 eli tasaseen tahtiin alakäyrällä mennään. ei ollut kun sentin kasvanut edellisestä mutta kun kerta pysyy vielä käyrän sisällä ja kasvaa niin ei lähetettä ultraan, näin lääkärikin totesi viime viikolla kun siinä ultrassa kävin.
pissa puhdas.
HB 128
painoa tullut 650g/viikko!!! ei sanonut siitä kuitenkaan mitään. Nyt siis yhteensä 14,4kg lähtöpainosta. saisi syntyä pian ettei nyt kauheasti enää tuota painoa tulisi.. :ashamed:
ja sitten. mulla siellä sjoen lääkäri käynnillä oli verenpaineen alapaine 92, mutta laitettiin se jännityksen piikkiin (olen todella kova jännittämään tuollaisia, ja varsinkin RR:n mittausta). Kävin sitten eilen tk:ssa mittauttamassa itse RR:n ja se oli aivan normaali. alapaine oli koko ajan 80-82 (yläpaine aina 110-120). Noh nytpä sitten neuvolassa oli taas alapaine 90 ekalla mittauksella. istuin hetken hiljaa, mitattiin uudestaan, tulos 92. Th sanoi että otetaan kaikki muut jutut alta pois ja mitataan viimeiseksi vielä kerran RR. noh viimeinen tulos oli sitten 97 (ja syke 130, ei paljoo alkanut jännittää/pelottaa tuo korkea paine :LOL: ). antoi ohjeeksi käydä nyt itse mittaamassa että saataisiin todellisia tuloksia kun olen herkkä jännittämään, varsinkin jos jotain on vialla ja sehän heti nostaa paineet. ärsyttävää olla tälläinen. onneksi pissa puhdas eikä turvotusta niin ei tartte huolestua...
vauvan sykkeet 140+, edelleen rt vaikka ajattelin että ois kääntynyt. :D sanoi että pää ei paljoo enää kyllä liiku että tuskin kääntyy muutenku piruetteja sitten. :LOL: Ja th vielä totesi että nyt vain odottamaan että vauva syntyisi. :)

Nyt sohvalle makaamaan. jäi yö noin 4tunnin mittaiseksi kun kahteen asti valvoin miettien synnytystä ja tulevaa aikaa vauvan kanssa ja kaikkea siihen liittyvää ja kun mies lähti klo 6 töihin niin en saanut enää nukuttua. ihanaa.

rv36+3
 
Silleri
Onnistuin säikähtämään aamusta aikaisesta kun vauva ei yön aikana juurikaan liikuskellut. Vaikka yritin vähän tökkiäkin. On se onneksi nyt taas hieman mylläillyt, mutta jotenkin onnistuu hirvittelemään kun miettii, miksi on niin laiskalla päällä. Pojankin kuumetauti kun paljastui joksikin rokoksi, eniten näyttäisi vauvarokolta, mutta entäs jos... Kaak kun tulee mietittyä. Mutta kaipa se vauva nukkuukin välillä, ilmeisesti sikeästikin? Ja minä olin se kahden lapsen äiti, jonka pitäisi jo tietää! :kieh:

Hermoille käypää tämä raskaus. Ehdin tietysti jo senkin miettiä, että mitäs jos ei hengissä ulos selviäkään? En kyllä enää ryhtyisi tähän, sitten on meillä 2 lasta. :| No, onneksi nyt taas liikuskelee. Ryökäle, kun säikyttelee noin!

rv38+2
 
Syksyistä päivää :wave: Onkos kukaan muuten perustanu tuonne Syntyneiden puolelle jo uutta pinoa meille synnyttäneille?En ole käyny kuikuilemassa =)

Onnea hirmuisesti kaikille synnyttäneille :flower:

imetysliiveistä mä kävin ostaa vasta kun pääsin laitokselta ja se on mielestäni kaikista kannattavinta.En olis unissaankaan osannut ostaa oikean kokoisia raskaana ollessa.Normaalisti mulla on B-kuppi,raskauden aikana kasvoi C.hen ja nyt se on E :LOL: Ihan hervoton :LOL: Nyt on onneks maidontulo tasaantunu,voi että sitä tuskan määrää kun maito nousi ja mulla se kesti yli viikon se maidonnousu.

kivunlievityksestä esikoisesta sain epiduraalin joka toimi mainiosti.Ei tullu sivuvaikutuksia ja kaikki kipu oli poissa.Sekin on tietysti yksilöllistä kellä toimii kellä ei.Ilokaasua en missään nimessä halunnut koska olo oli muutenki niin huono.Nyt sektiossa sain spinaalin ja ei sen laittaminen kyllä sattunut yhtään.Samaten kun esikoisen epiduraali.Kaikki aina vouhkaa että se sattuu kauheesti mutta ei mua ainakaan sattunut :eek:

Meillä oli eka neuvola maanantaina ja neidillä on painoa nyt 5300g ja pituutta 53cm.Syntyessä siis 4160g ja 50cm että ihan mukavasti kasvanut.
Nuhaa on ollut esikoisella nyt ja meikäläiselläkin vähän höntti olo :/ Vauvalla myöskin nenu ihan tukossa,onneksi nuo keittosuolatipat auttaa että saa syötyä.Muuten on niin reipas ja tyytyväinen tyttö :heart: Nyt on jaksanut jo olla vähän hereilläkin :heart: Nyt ruvettiin antamaan D-vitamiinia,annan samaa kuin esikoisella eli Jekovitia.On kuulemma vatsaystävällisin.Esikoisella siitä tuli kauhee huuto mutta nyt ei ainakaan näy vielä näy merkkejä että vauvan vatsaa vääntäis.Tää on niin outoa kun esikoisesta huuto alkoi heti ku päästiin kotiin ja sitä jatkui sen 4kk.Ja nyt on tuollainen itse rauhallisuus tuolla :D Välillä pitää ihan tarkistaa että onko kaikki ok kun mitään ei kuulu :LOL:

Voimia kaikille sitä tarvitseville ja toivottavasti tulee pian lisää vauvoja :heart:

-Laura ja Tyttö maanantaina 4vkoa-
 
:headwall: tökkiikö muilla tää viestin lähetys?

Kiitos vielä kaikille "olkapäille" :)

Eilen iltapäivästä iski taas kauhea masennus päälle.
Itkin ja mietin ja mietin ja itkin.
Neuvolassa puhuttiin että stressikin lisää niitä supistuksia (ja jos ei se niin ainakin nää kauheet raivarit ) . Kaikenlisäksi selkä oli jo ihan jumissa ja panadolia meni..
Päätin sitten nousta ylös ja tehdä vähän jotain. Pesin pyykkiä ja keitin makaroonia lähinnä Noistakin tuli niin hyvä mieli, että ihan uskomatonta!!
Eikä edes sen enempää supistellu, niin ajattelin (tosi) VAROVASTI rueta täällä liikuskelemaan.

Tuli huvikseen laskettua bodyjen määrä ja niitä on pelkkiä pitkähihasia 30, vanu- /fleecepukuja 7.. Ja anoppi kantaa lisää koko ajan (sanottu on, että riittää ) .
Me hukutaan kohta noihin vaatteisiin!!
 
nanna: paljonko nuo Changen liivit makso?? Täälläkin olis niitten liike, et vois käydä vilkasemassa jos hinta on suht ok.... =)

salsai: tuosta hemoglobiinista... syötkö monipuolisesti??? Mä en ole vieläkään tarvinnu lisärautaa, mulla ilmeiseti kroppa reagoi pieneen laskuun ja rupes tuottaan sitä tarpeeks. Lisäks syön monipuolisesti. Muutamia kertoja oon tän raskauden aikana syöny jopa maksamakkaraa ja maksaa jauhepihvien muodossa.... :ashamed: Joka päivä kuluu ruisleipää, hedelmiä ja liharuokaa useimmiten. :)

Naurukohtaus: mukava kuulla kuulumisia. Onko tyttö jo noin "vanha", justhan se syntyi =) Kivasti kasvanu kuukaudessa ja tosi hyvä, et on rauhallinen. Eikö vaan olekin helpompaa, ku se toinen on helppo tapaus, varmasti omat voimatkin rittää paremmin, ku ei vauva ole niin "vaativa"? :hug:

huitshapeli: mukava kuulla, et "päivä paistaa taas hieman paremmin". Pienistä asioista ne asiat koostuu. :hug:
 
Jasmara: Noi liivit oli 44.95e. Itse tykkään kyllä tuosta muuten tuosta liikkeestä, laadukkaita liivejä on tähän mennessä olleet mitä olen ostanu. Heillä on lisäksi ihan hyvä kanttistarjous juttu jossa jokaisesta ostoksesta kertyy bonusta minkä voi käyttää millon haluaa.

Huitshapeli: :hug: . Milläs viikoilla nyt olet? Vieläkö sinulla kauan tuota makuupakkoa on jäljellä? Se kyllä ihan totta piristää ihmeesti jos voi jotain vaikka ihan pientäki tehdä ja ne supistukset pysyy pois!

Naurukohtaus: Hienoa että teillä on mennyt sielä kaikki hyvin =) ! Ei tietääkseni ole vielä perustettu tuonne vauvapuolelle pinoa... Jos olet halukas perustamaan sen niin ilmottelehan tänne niin laitan tuonne etusivulle linkin sitte =) !
Vai jatketaanko tuolla kerhon puolella? Mitäs mieltä muut on?
 
Moi!

Tänne iski sitten tuo syysflunssa, joka tuntuu jo kiertäneen koko lähipiirin, luulin jo säästyneeni siltä kun mieskin sairasti sen jo viikko sitten, mutta ei....Inhottava vaivainen olo, kurkkukipeä ja nenä vuotaa ja on tukossa vuorotellen. Mun yks "pelkoja" jos sitä sellaseks voi sanoa, paremminkin huoli on se, että joutuisin kipeenä synnyttämään. Toivottavasti tämä nyt menis nopeesti ohi.....

Silleri, voi kun kuulostaa tutulle, mä en tiennyt olevani tällainen huolehtija kun nyt oon. Tää alko kun jäin lomalle, varmaankin siis liikaa aikaa mulla kuulostella itseäni ja miettiä asioita :LOL: Koko ajan kauhea huoli Nasusesta, jos ei liiku. Ja nyt ollut jo monta päivää vaisumpi, liikkuu kyllä mutta ei pidä sellaisia bileitä masussa kuin aikaisemmin päivittäin. Tänään kyllä ollut selkeästi taas vilkas, onneksi. Ajatteleekohan, että pitää piristää äitiä, kun se kerran on kipeekin. :heart: Tsemppiä ja jaksamisia sinne!

Mä toivoisin että joku ihana jaksais perustaa pinon sinne vauvapuolelle, jossa voitaisiin jatkaa sitten kun kaikki täältä vauvautuneet. En jotenkin osaa tota kerhoa vielä niin käyttää, että mieluummin sinne vauvapuolelle.... :ashamed: Vaikka toi kerhokin kyllä kiva juttu on.

Kirppiina ja Nasunen 35+6
 
Pikaisesti kuulumisia: viimeyönä yöpaitaan tullut veren sekaista nestettä (noin 10 x 10 cm alue) muttei ole valkovuodon oloista. Soittelin Taysin synnytysvastaanottoon ja pyysivät seuraamaan tilannetta ja tulla näytille jos siltä tuntuu. Maanantaina viimeksi tutkittu kohdunsuu ja silloin status oli pehmeä ja kiinni n. 2 cm.

Itseä huolettaa mitä tehdä, odottaako kotona vai mennäkö...

Kaneli-07 ja mussukka rv 37+3
 
Huh mikä määrä tekstiä on taas tullut!!

Ensin Huitshapeli - kovasti jaksamisia sinulle :hug:

Imetysliiveistä - muutamat oli ennestään ja muutamat ostin uudet nyt. Mulla on tämmönen helppo b-c kuppi joten ei tarvii miettiä... Esikoisen imetysaikaan tosiaan kasvoivat vaan b:stä c:hen.

Kivunlievityksestä - Nyt kun kaiken mutkan kautta saa yrittää altie synnytystä niin tämä asia mietityttää.. Mahdollisimman luomuna haluaisin, sillä vihaan sitä että joudun sänkyyn kiinni :kieh: Esikoisen synnytyksessä pärjäsin pitkään suihkulla ja liikkumalla. Sitten kokeilin ilokaasua joka sai oksentamaan... Epiduraali laitettiin lopulta, mutta sekä ei sitten vaikuttanutkaan :eek: Silloin tehtiin sitten sektio päätös ja salissa sain spinaalin joka vei kivut.... Nyt en muuta suunnittele etukäteen kuin sen, että käyrälle minua ei saa tekjetä keinutuoliin!!!! Mä vihaan keinutuoleja!!! :LOL:

Neuvolassa tuli tiistaina käytyä ja kaikki ihan hyvin. Tosin th laittoi sitten taas lähetteen polille kun ei ollut varma tarjonnasta. Eilen kävin sielä ultrassa ja käyrällä ja JIPPIIIIII vauva on edelleen raivotarjonnassa. Viikko sitten kävin siis siellä vauvan ulkokäännöksessä. Napavirtaukset ok ja painoa arveli parin viikon päästä olevan 3kg. Esikoine oli 2,9kg eli pikkasen isompi olis tulossa. Kohdun suu pehmeä ja kanavaa vielä jäljellä. Kaikkein paras juttu on se että nyt sitten odotellaan spontaania synntyksen käynnistymistä!! :D

Meela - Mullehan tehtiin se ulkokäännös rv 36+3. Lääkäri silloin sanoi, että noin 4% vauvoista on viikon 36 jälkeen pt:ssä mutta sitä ennen vielä hyvinkin moni!! Sulla on onneksi vielä vähän siihen aikaa! Nyt kun eilen tarkistivat tarjontaa niin lääkäri sanoi että on hyvin epätodennäköistä että enää pt:hen kääntyy...

Oma vointi on hyvä ja nyt toivoisi tämän lapsen jo kohta syntyvän... Eilen vähän jo harjoiteltiin kuuluisia kolmea s:ää... :LOL: Ilman tuloksia... No tästä on vain matka eteenpäin!

:wave:

Emppu & Papunen 37+5
 
Hui kauhia mikä määrä tekstiä! Meni "vaan" tunti lukiessa ne :D

haniböölle onnittelut tyttövauvasta :flower: :flower:

huitshapelille voimia lepopuuhiin - onneksi olet vähän päässyt touhuamaan, mieli heti kyllä piristyy kun ei tarvitse ihan koko aikaa maata :)

täällä vauvalla on myös usein hikka, siis ihan päivittäin ja kesto vaihtelee siinä muutamasta minuutista kymmeniin minuutteihin. Toisaalta ihanaa kun hikottelee, tietää ainakin että hegitystä siellä kovasti harjoitellaan :)

Onko muilla muuten vielä napa pullahtanut pihalle omasta kuopastaan? Mulla ei enää ole kovin pitkä matka siihen... :/ Normaalisti mulla on siis tosi syvä napa ja arvelinkin ettei se varmastikaan pullahda sieltä minnekään, mutta nyt näyttää kyllä uhkaavasti siltä että napa on kohta uusissa mittasuhteissa :eek: Kamalaa! :D

Neuvola-lääkäri oli tiistaina ja siellä tuli "huonoja" uutisia... ainakin omasta mielestä. Menin intoa piukeena sinne että saan tietää alakerran tilanteen. No tilanne on se, että paikat edelleen pehmeät, vauvan pää kiinnittynyt, paikat kiinni ja kaulaa jäljellä 3cm. Eli ei merkkejä siitä että synnytys olisi alkamassa lähiaikoina. Ja voi piru kun harmittaa!! :kieh: Eniten ihmettelen sitä, että kun silloin viikolla 33 jouduin sairaalaan, oli kaulaa jäljellä enää 1,5cm, että miten se on voinut nyt palautua tuonne 3cm:iin!? Onko sellainen mahdollista vai onko korttiini merkattu väärin vai mitä ihmettä?? :eek: Muuten neuvolassa kaikki hyvin - lääkäri neuvoikin ottamaan käyttöön nyt kolme ässää, jos haluaa aikaansa kuluttaa johonkin hyödylliseen. Mua vaan myös kyllä pelottaa tuo yliaikaisuus siinä mielessä, että lääkäri sanoi vauvan voivan aivan hyvin olla yli nelikiloinen jos yliajalle mennään. Ja sitä en halua. Millä perusteella, Silleri, sait tuon käynnistysajan? Jos vaikka ottaisin popparin neuvoista vaarin ja iskisin kanssa nyrkkiä pöytään, että käynnistystä tänne näin jos yliajalle mennään!! :kieh: :D

Kivunlievitystä en ole vielä sen kummemmin miettinyt. Katson sitten tilanteen mukaan sairaalassa, mutta jotenkin ilokaasusta on sellainen tunne, että voi kyllä aiheuttaa minulle pahoinvointia. Olen muutenkin nykyään niin herkästi pahoinvoivaa tyyppiä, että näin voi kyllä käydä. Mutta kokeilla tietysti pitää.

Saatiin lastenhuonekin viimein valmiiksi. On tuo pinnasänky vaan ihanan näköinen tuossa huoneen reunalla kaikkine hörhelöineen :heart: Vain vauva puuttuu. Nyt täytyykin alkaa tekemään "sotasuunnitelmaa" miten tämän vauvan saisi myös harkitsemaan tänne toiselle puolelle siirtymistä. Aloitan siis tämän päivän ensimmäisen ässän: siivouksen. Jahka mies töistä kotiutuu, toteutetaan toinen ässä välittömästi :kieh: :whistle: :LOL: Ja illalla sitten vielä kolmas ässä eli saunareissu :D Ja huomenna sama alusta ;)

Adette ja Allu jo viikolla 39 mennään... rv 38+1
 
Adette: Todettiinko se lyhentyminen 1.5 cm:iin silloin ultralla vai sisätutkimuksessa? Jos se todettiin ultralla, oli varmasti oikea. Ei se kanava pitene enää takaisin, jos kerran on johonkin mittaan lyhentynyt. Jospa jompi kumpi arvio on väärä, ja jos toinen katottu ultralla niin siihen luottaisin. Sanoko se lääkäri siihen "pidentymiseen" mitään? Sen kanavan arviointi sisätutkimuksessa käsikopelolla on todella vaikeaa välillä, varsinkin jos on jo pehmentynyt. Mutta siis ei mun mielestä voi mitenkään "kasvaa takaisin", ennen kun synnytyksen jälkeen kohdun palautuessa.....
 
Alkuperäinen kirjoittaja kirppiina:
Adette: Todettiinko se lyhentyminen 1.5 cm:iin silloin ultralla vai sisätutkimuksessa? Jos se todettiin ultralla, oli varmasti oikea. Ei se kanava pitene enää takaisin, jos kerran on johonkin mittaan lyhentynyt. Jospa jompi kumpi arvio on väärä, ja jos toinen katottu ultralla niin siihen luottaisin. Sanoko se lääkäri siihen "pidentymiseen" mitään? Sen kanavan arviointi sisätutkimuksessa käsikopelolla on todella vaikeaa välillä, varsinkin jos on jo pehmentynyt. Mutta siis ei mun mielestä voi mitenkään "kasvaa takaisin", ennen kun synnytyksen jälkeen kohdun palautuessa.....
Todettiin silloin se 1,5cm ultralla. Kokeili ensin käsikopelolla, mutta kun ei ollut varma, niin sitten ultrattiin. Elikkäs tämä neuvolalääkäri oli nyt sitten hakoteillä ja jäljellä pitäisi edelleen olla se 1,5 cm ei 3 cm?? Näin minä tämän ajattelinkin ettei se nyt voi pidentyä ja lyhentyä omia aikojaan. Ei kai paikatkaan avaudu ja sulkeudu omaan tahtiinsa... :whistle: No, tilanne nyt ilmeisesti sitten se että pehmeät on paikat ja kiinni ja 1,5cm jäljellä. Kolme ässää lähtee silti käyttöön! :kieh: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Adett e:
Alkuperäinen kirjoittaja kirppiina:
Adette: Todettiinko se lyhentyminen 1.5 cm:iin silloin ultralla vai sisätutkimuksessa? Jos se todettiin ultralla, oli varmasti oikea. Ei se kanava pitene enää takaisin, jos kerran on johonkin mittaan lyhentynyt. Jospa jompi kumpi arvio on väärä, ja jos toinen katottu ultralla niin siihen luottaisin. Sanoko se lääkäri siihen "pidentymiseen" mitään? Sen kanavan arviointi sisätutkimuksessa käsikopelolla on todella vaikeaa välillä, varsinkin jos on jo pehmentynyt. Mutta siis ei mun mielestä voi mitenkään "kasvaa takaisin", ennen kun synnytyksen jälkeen kohdun palautuessa.....
Todettiin silloin se 1,5cm ultralla. Kokeili ensin käsikopelolla, mutta kun ei ollut varma, niin sitten ultrattiin. Elikkäs tämä neuvolalääkäri oli nyt sitten hakoteillä ja jäljellä pitäisi edelleen olla se 1,5 cm ei 3 cm?? Näin minä tämän ajattelinkin ettei se nyt voi pidentyä ja lyhentyä omia aikojaan. Ei kai paikatkaan avaudu ja sulkeudu omaan tahtiinsa... :whistle: No, tilanne nyt ilmeisesti sitten se että pehmeät on paikat ja kiinni ja 1,5cm jäljellä. Kolme ässää lähtee silti käyttöön! :kieh: :D
Näin mä sen ajattelisin....:)
 
Neuvolassa käyty vaikka hetken jo aamulla ajattelin että taitaa jäädä neuvola väliin.
Heräsin nimittäin kipeisiin supistuksiin ja niitä tuli noin kaksi tuntia 15minutin välein ja se oli sitten siinä. :/ Minä hetken jo kerkesin uskoa että kohta lähetän ja miestäkin varoitin että pidä nyt puhelin matkassa töissä. Toinen nyt soitellut koko päivän että mitä, mitä.. Ja minä vaan joka välissä että ei mitään.

No neuvolassa kaikki hyvin. Vauva on niin alhaalla kuin voi olla ja kiinnittynyt ja ei kuulemma usko minua enään ensi viikolla näkevänsä. No noin se sanoi viikko sittenkin ;)
paino oli tippunut viikossa 500g eli koko raskaudessa tullut 4kg :eek:
Verenpaine huitelee edelleen aika korkeella mutta kun pissa puhdas, eikä turvotuksia niin ei haittaa kuulemma.
Sf-mitta ei ole enään kasvanut
Joten kaikki ok. nyt vaan odotellaan josko noita supistuksia ilmaantuis jostain. Minä olisin kyllä ihan kypsä synnyttämään.

pumppernikkeli ja niilo 38+1
 
kaikki edelleen hyvin...
painoa tullut viikossa +100g nyt alusta +11kg
hb ei mitannut etten tiiä onks ruokavalion muutokset tepsineet :ashamed:
vauva oli kasvanut hyvin ja painoarvio oli 3500-600g taas sano selänkaaresta että pitkältä vaikuttaa =) eli ei oo äitiinsä tullut :D
sitten neuvolatäti kysy multa et tiietäänkö kumpi on tulossa ja sit kun sanoin et joo niin sano että tyttö se on...maha näyttää siltä...että ilmeisesti mulla sit on se tyttö masu vaikka ei takaa näykään...
hauskinta on että kaikki ei ammattilaiset on sanonut et poika tulee jos masun malliin on uskominen :LOL:
no mutta ei nyt sen ihmeenpää tarinointia kun iski kaamee nälkä :D
...ja lähti sit se viikko 39 tänään käyntiin... :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja pumppernikkeli:
nyt vaan odotellaan josko noita supistuksia ilmaantuis jostain. Minä olisin kyllä ihan kypsä synnyttämään.

pumppernikkeli ja niilo 38+1
Täällä odotellaan samaa ihmettä. Joka yö tulee muutama kivuliaampi supistus ja sitä on jo sitten ihan intoa piukeena että joko, joko!!! Mutta ei... :( Kypsänä ollaan siis täälläkin ja samoilla viikolla! :wave:

Adette ja Allu 38+1
 
moi

pikainen tervehdys..

musta ois kans kiva et pino ois tuolla vauva puolella, tuo kerho meininki tökkii siinä kun sinne pitää ensin kans aina kirjautua....mut perässä tuun tehdään mitä vain, tänne on vaan helpompi kirjoittaa kun ei tarvi uusia sisäänkirjautumisia ym....

kaneli musta tuo kuulostais kans lapsivedeltä, mutta seuraile tilannetta...

naurukohtaus ihana lukea vauva-arki uutisia jo....toivottavasti täälläkin pian ..paitsi et mulla menee viikko sairaalassa eli kun musta ei viikkoon kuulu niin olen hotel hiltonissa :LOL:

...mitäs vielä kipakoita supisteluja tulee päivän mittaan, yöllä kans..viime yön sain ihanasti nukuttua mut lonkka oli aamulla ihan jumisssa....

ai niin päätin myydä mun emmaljungan tuplat pois eli jos joku tarvii käy kurkkaa myydään osiosta =)

mut nyt pitää hakea poju kerhosta...

pw 37+5
 
Kuulin muuten noista synnytyksen "käynnistys"-tavoista eli sauna, seksi, siivous, et kun niitä on ahkeraan harrastettu, niin mitään ei ole tapahtunu. Vasta ku on lopettanu huhkimisien ja rentoutunu tekemättä mitään, niin johan on synnytyskin käynnistyny. :D Vaikuttais siis siltä, ettei kannata liikaakaan "käynnistellä"....

Voimia teille jotka sitä tarviitte ja kyllä ne vauvelit sieltä rupee putkahteleen muutaman viikon sisään kuitenkin.... :hug: Perässä tullaan.

Mun mielestä ketjun voi perustaa kumpaan puoleen vaan, tää on kuitenkin se helpompi tapa kirjotella.....

36+6
 

Yhteistyössä