¤¤¤LOKAMASSUT -08 Syyskuussa¤¤¤

kiitos kohteliaisuuksistanne! :flower:



ja silleri joo.. nii musta onki helpompaa sillain ettei sen tarvi itkeä.
Joskus inahtaa pikkasen ku nälkä on, tai jos joku ääni kuuluu kovalla. esim niinku mies kaivoi keittiönkaapista lautasta ni muksu säikähti ja inahti kerran. Sitten vaan lottana (tutti) suuhun ja rauhaa pitkän aikaa! Sillon se vähän itkee ku kakkapyllyn pesun jälkeen mun hieman märkä käsi (jos en oo ehtiny kuivata) osuu sen paljaalle iholle. Sillonki se rauhottuu ku lasken hoitopöydälle ja kääräsen lämpimän pyyhkeen mutkaan ja pistän kädet korvien vierelle ja silittelen päätä.
Niin.. ja jotenki oon jo rutinoitunu yölläki siihen että herään tietyin aikavälein itse ja syötän pikkusen. :D jokanen tyylillään.

:headwall: Alapäätä juilii NIIN PIRUSTI!!! eniten seisaalla olo/kävely. Istuminen ok, ja makaaminen..Rättejä menee paketti päivässä ku pitää olla hygieenisempi ku menkkojen aikaan!! Tulehdus riskin vuoksi. (haavahan tuolla on joka on kurottu kiinni).
Aina pitää tietyin aikavälein käydä vähän lämpimällä suihkuttelemassa pöntöllä vaikkei tarpeilla käviskään..Tuntuu helpottavan..
Ketään tuskin kiinnostaa mutta tuutte huomaamaan!

Ja nämä selkäkivut!! Johtuu kuulema siitä ku jotku nikamat löystyy raskauden aikana selässä ja nyt ne on sitte löysillä tuolla ja alkaa vissiin palautuun jne jne..

Joo ja mullaki sormet on nivelten kohilta kipeinä!

KAKKA!! En sovi enää mun viime syksynä ostettuun 70? talvitakkiin. RÄKÄRÄKÄRÄKÄ!!! :headwall: potuttaa!! Eikä farkutkaan mee enää jalkaan..tai siis menee mutta ei mee kiinni! |O ihana villakangas jakkutakkinikaan ei mee kiinni tissien kohalta :ashamed: mutta kyllä se tästä, verkkarit jalassa ja joku huppari päällä pitää kulkea niin kauan että alan laihtua!
:D *sori purnausta*..

nyt syömään..

BB:STÄ- joo ihme sakkia. Musta meni päin vit*** koko ohjelma ku marko lähti, ja ne uudet tuli!!


[/b]JA SYNNYTYKSEN JÄLEISESTÄ ELÄMÄSTÄ VIELÄ:
JÄLKISUPISTUKSET! MULLA AINAKI TULI SILLO KU IMETIN ALUKSI, TUNTUU KU OIS KUUKAUTISKIVUT.. SIIS IHAN OIKEAT KUUKAUTISKIVUT ILMAN MENKKOJA VAIN :kieh: NIIHIN SAA KIPULÄÄKETTÄ KU VAAN MUISTATTE PYYTÄÄ! JA KANNATTAA YÖKSI OTTAAKI!! NE EI AINA TAJUA TARJOTA NIITÄ ITE..
 
Onnea Satuselle minunkin puolestani! mulla vasta 36 viikko meneilään, joten synnytys varnaankin kaukana tulevaisuudessa..
Kylläpä alkaa pikkuhiljaa pelottamaan se synnytys. Kun ei osaa yhtään tietää miten kovalta kivulta se tuntuu. mutta kait se niin kauheaa on - onko se kaikkein kauhein kipu se pään ponnistaminen? Kun en edes tiedä minkä kokoinen se mahtaa nyt olla, kun ultralaitteita ei meidän neuvolassa ole...sekin helpottaisi, jos tietäisi, että ei olisi ylisuuri...
 
Onnea Paljon satunen :flower:

Meillä neiti vielä keskolassa, ensviikolla pääsee kanyylista pois kun maitomäärä nousee sen verran isoksi, sitten vaan toivotaan että jaksaa aina kerralla sen määrän mitä helle annetaan, muuten loppu menee nenämahaletkusta, mikä on yleistä keskosille.
vielä ainakin on mennyt maito hyvin alas ja pikku hiljaa määrää nostetaan.

Jos syöminen nyt sujuu hyvin niin ehkä ensiviikolla selviää pääsiskö sitten seuraavalla viikolla kotiin. :heart:
toivottavasti, kamalaa olla erossa vauvasta.
joka päivä ollaan kyllä tyksissä mutta kyllä niin kovin odottaa että hän kasvaa ja voimistuu ja pääsee kotiin.
nyt on 2kg menny rikki :D
 
Samperin Puusilmä tosi ikävää kun olet saanut tuollaista kohtelua :hug: Ärsyttävää ettei äitiä yhtään kuunnella vaan ohitetaan tollai... Mä tässä jännitän keskiviikon viimeistä lääkäriä mitä mulle sanotaan, tai oikeastaan laitetaanko mut polille kunnon arvioon kun terkka meinas, että meidän nlalääkäri pistää aika helposti ja tietty että koska se on ja mitä ne sanoo!!! Jännittää niin kamalasti ja samalla pelottaa. Toivottavasti saisi huomaavaisempaa kohtelua...

Kysyisin Nannalta, että tuliko sulta sitä limatulppaa ennen kuin se lähti kokonaan? Mulla on välillä tullut sellasta hyytelömäisiä pikku paloja, mutta en oo varma onko se sitä kun niitä ei tuu koko aikaa...

Suklaahirmulle kovasti tsemppiä, että saisitte vauvan ensi viikolla kotiin :heart: Ja onnittelut 2 kg:n rikkomisesta!

Mulla on ollut muutamina öinä ja usein päivisinkin alaselässä hirveät menkkajomotukset. Onko nää niitä supisteluita?? Ne kestää välillä aika kauan ja ihan yhtä soittoa. Ne vetää olon aika huonoksi kun mulla menee mahakin usein aivan sekaisin ja on pakko mennä pikaisesti "kakkoselle".

Me vietettiin eilen miehen kanssa "mun päivää" :heart: ja käytiin ostoksilla shoppailemassa. Se oli ihan surkeana kun puhuin tosta yksin olemisestani niin sain palkinnoksi sitten tollasen reissun, aikaa ja huomiota :whistle: Kyllä mä silti miestä ymmärrän, että hänellä on hommia jotka täytyy saada hoidettua ennen vauvan syntymää ja meidän parasta hän siinä ajattelee. Nyt onkin kiva kun kolariauto jota hän on laittanut on valmis! jee, ei tarvi enää sen takia olla pois!! Ja rallikausi päättyy tämän vuoden osalta ens viikonloppuna :D

Mä ostin eilen Aventin rintapumpun, imetysliivit x 1, imetyspaita x1 ja jotain pientä vauvalle sekä muutaman erilaisen vaippapaketin joilla pääsee alkuun. Mun pitikin kysäistä ton Aventin pumpun steriloimisesta, että miten te muut joilla sellanen on olette sen steriloineet? Luin ohjeista, että pesu astianpesukoneessa tai käsin ja sen jälkeen sterilointi siinä Aventin sterilointilaitteessa. Mutta mulla ei oo sitä laitetta niin ajattelin, että voiko sen koko pumpun keittää kattilassa? Siis että irrottaa kaikki osat jne???? Siinä ei taidettu sanoa mitään keittämisestä (jos nyt muista taas oikein...)

Satusen kirjoituksesta ymmärsin, että teidän sairaalassa on ns. "vauvala"? Meidän sairaalassa vauvalaa ei ole ja vauva on kokoajan äidillä vierihoidossa. Mitenkäs muiden sairaaloissa on?

taas tuli paljon asiaa....

Meela 35+1 taas on poksunut!
 
Aurinkoista sunnuntai aamua!!

Toivottavasti saa MEELA asianmukaista kohtelua ja pääset kunnon arvioon.
VEGA-Mulle kun ei lääkäri puhunut yliaikais kontrollistakaan mitään :kieh:
Toivon todella,että meiän "jötkäles"rupeis itekseen syntymään :D
Kyllä nuo puutumiset/nivelten kipuilut sinulla johtuu varmaankin siitä turvotuksesta.
Esikoista odottaessa olin todella turvoksissa jalat ja kädet oli sellaset pallot :x
Ja niin kipeet etten toivo sitä kenellekään.
Myös verenpaineet oli korkeet ja r.myrkytyshän se sitten olikin.
Ihmettelen ettei verenpaineet ole nyt nousseet,mulla kun on sitä vaivaa muutoinkin ollut.

Mies lähti viemään/kannustamaan mun pikkuveljeä lätkäpeliin Tampereelle ja palailee illan suussa.
Me jäätiin kotiin kun tytöllä on ollut kuumetta ja yskää pe lähtien,viime yöksi ei enää nostanut.
josko pääsis jo huomenna eskariin,alkaa jo hyppiä seinille täällä kotona :D

Ihanaa ens vkon to tulee ekat äitiysrahat,tuntuu ettei ole saanut "kunnolla"rahaa aikoihin kun vika palkkakin tuli elokuun lopussa ja sekään ei koko kuulta kun jäin varhennetulle kesken kuukauden.
Mutta sitä odotellessa :whistle:

Nyt lähen käyttämään koiran aamu pissalla kun kattelee mua niin anovasti tossa ja tuuppii..
Mentäskö jo.... =)

Palaillaan... :wave:
 
Onnea vielä kaikille jotka ovat oman vaavin jo saaneet syliin :heart:
mun on pakko tulla tänne avautumaan kun tosiaan oon yksin ja ei kaikkea vaan jaksa pitää sisällään.
Viime yö oli ihan helvettiä. Menin nukkumaan puol 1 aikaan ja otin 1g panadolia kun jotenkin tuntu että vois olla vähän hammas kipeä. En kyllä osannut kohdentaa sitä kipua mihinkään hampaaseen vaan lähinnä koko vasen yläleuka tuntui särkevän. No, kahdelta sitten taas heräsin niinkuin normaalistikin joka yö... ja huomasin ettei niistä särkylääkkeistä ollut mitään apua ja kipu oli jo kokonaan vasemmalla puolella päätä :eek:
Otin uuden setin lääkettä ja se kipu oli tietty yltynyt niin etten sitten saanut unta enää vaan valvoin jotain kuuteen asti ennen kuin uni tuli. Ehdin siinä sitten soittaa meidän vauvan isukille paniikissa ja mietin Peijakseen lähtöä, mutta päätin odottaa aamuun. Mulla on aika tarkalleen 6 vuotta sitten ollut kolmoishermosärky ja siitä häätäännyinkin että helvetti jos tää kipu on nyt sitä ja oon raskaana... Itkin ja olin ihan hysteerinen :'( Tiedän että sairautta ei ole tutkittu ja useat sitä sairastavat on invalidisoituneita. Ja tää kipu on just samanlaista kuin silloin aikoinaan ja tosiaan särkylääke ei auta vaikka ottaisi koko purkin niitä.
Oon elänyt siinä toivossa ettei hermosärky uusiudu mulla, mutta nyt en tiedä miten asia on. Viimeksi olin vahvassa lääkityksessä kaks viikkoa ja silloin mulla piti olla "hoitaja" 24/7 kun saatoin esim. nukahtaa vaikka pissillä käydessäni. Nyt sitten funtsin että en uskalla mennä sairaalaan kun en halua niitä lääkkeitä tai ylipäätään mitään lääkkeitä ottaa ettei ole vahingoksi vauvalle. Sitten jo mietin että mitäs jos kipu menee niin pahaksi että jouduittais pieni leikkaamaan sen vuoksi että minä saisin asianmukaista hoitoa ja kun viikkoja siis tosiaan vasta 34 niin en kyllä siihen suostuisi.. ennemmin vaikka makaisin siinä kivussa. Nyt sitten sain tosiaan aamulla unta kolmisen tuntia ja kun heräsin niin kipu ei ole ollut enää niin paha. Mietin tässä sairaalaan lähtöä ja onneks se on tuossa ihan kilometrin päässä niin ei tarvi kauemmaksi lähteä. Soitin sinne kyllä jo ja kysyin että onko päivystävä neurologi paikalla, mutta on kuulema vain Meilahdessa, hitto.

Tuskin kellään on ollut ko. sairautta, mutta kysyn kuitenkin onko täällä kukaan sairastanut moista? tai voisiko olla migreeniä?? migreeniä minulla ei ole ollut koskaan joten aika vaikea noita oireita alkaa vertailemaan..

Muuten omassa navassa ihan hyvin asiat mutta tämä vaan huolestuttaa :'(

Kirjoittelen taas kun olen saanut selvyyden tähän pääkipuun ja sitten toivottavasti jotain vähän positiivisempaa.

Onnea teille joilla jo viikot lähestyy laskettua aikaa!!

Nirppu ja Elmeri 34+3
 
Sunnuntai-aamua kaikille. Aurinko paistaa niin kivasti. B)

Voimia kaikille jotka sitä tarvitsee :hug:

satunen: kiva kuulla, et kaikki on sujunu hyvin kotona :)
Tuo Liberon laukku taitaa olla jo vuosia ollut tapa, meilläkin niitä on kaks ja vanhin 7 vuoden takaa. Ovat lapsilla leikeissä mukana... ;)
Tuo alapään suihkuttelu tosiaan helpottaa kipua ja nopeuttaa paranemista. Onneks se pikkuhiljaa rupee kuroutuun umpeen ja olo helpottuu.

Kuten pumppernikkeli sano, kätilön merkityskin on melko suuri synnytyksessä. Jos se on jotenkin "vastenmielinen" tai kemiat ei kohtaa, niin koko synnytyksestä voi jäädä paha maku suuhun, joka sit vaikuttaa tuleviin raskauksiin. Harmi, ku kaikki kätilöt ei ole yhtä mukavia ja ymmärtäväisiä.... :/

suklaahirmu: varmaan raskasta, ku ei saa pikkuista jo kotiin. :hug: Hyvällä mallilla näyttää kuitenkin olevan, ku painokin nousee... voimia.

meela: kuulostais supistuksilta tuo selkäjomotus. Se on musta inhottavampaa ku mahan puolella tuntuva.. :)
Taysissa oli ainakin silloin 5 vuotta sitten mahdollisuus jättää vauva hoitoon, jos halusi levätä. Hoitajat toi sit vauvan syömään ku tarvi. Nykyäänkin uskosin sen olevan mahdollista, vaikka toki vierihoitoa suositellaan varmaan kaikkialla. :)

Meidän viikonloppu ei menny sit ihan putkeen. Tultiin kotiin jo eilen illalla. Mummi mokoma sairastu eikä voitu käydä siellä ollenkaan. Piti sit perua se meidän kahdenkeskinen ilta/yö hotellissakin. Kyllä sapetti, olin niin odottanu sitä, et saadaan vielä viettää aikaa kahestaan ennen vauvan syntymää ja nyt se peruuntu eikä voida ottaa uusiks... huoh :'(
Käytiin sit vaan ystäväperheen luona, johon tosiaan synty Elokuussa tyttö. Oli se vieläkin pieni, vaikka jo kuukausi ikää.... =)
Kotimatkakaan ei sujunu ihan mallikkaasti. Mikä sen nolompaa, ku jäädä moottoritielle bensan loppumisen takia... :D Vähänkö sapetti sekin. Onneks oltiin huoltiksen lähellä ja joku jopa pysähty kysyyn mikä hätänä. Kiitos heille ja saatiin bensaa, niin et pääsi ite tankille. :whistle:
Mulla vaan alko supisteleen ja tuntuun mahassa muutenkin inhottavalle. Pelkäsin, et nytkö se alkaa ku stressassin koko tilannetta hirveesti. Onneks meni ohi ja kotimatka suju ok.
Yöllä vaan heräsin mahanvääntöön ja taas kävi mielessä, et nytkö... Ihme juttu, nimittäin alko jännittään ihan hirveesti, et pitää keskellä yötä lähtee sairaalaan. Kaikenlisäks mä jännitän aina mahallani, joka ei tosiaankaan helpottanu mahakipua..... :| No, sekin oli vaan jotain muuta, onneks. En siis halua vielä synnyttää. Mielelläni oottasin sinne lokakuun puolelle.... ;)
Omanapaista valitusta, sori.....

jasmara ja masuasukki 37+2
 
Päivittäin olen käynyt lueskelemassa, mutta en ole jaksanut itse mitään kirjoitella.

Täällä alkaa monilla olemaan jo jännät paikat, oireista päätellen. Varmaan pian saadaan kuulla useampia vauvauutisia, kivaa!:) Oma olotila ei ennakoi vielä mitään synnytykseen viittaavaa, mutta eipä esikoisen synnytyskään antanut mitään viitteitä ennen h-hetkeä. Onhan tässä vielä omaan la:hankin hetki aikaa, mutta odottavan aika on pitkää.. Tahtoo jo vauvan :D

Ennustuksista Itse laitoin raskauden alussa ennustaja ellille ja madame mammalle viestiä, ja molempien mukaan pitäisi vauvan syntyä lokakuun alussa (1 tai 2päivä ). Toinen oli sitä mieltä, että vauva on tyttö, toinen taas ennusti poikaa. Saa nähdä pitääkö ennustukset paikkaansa ja syntyykö vauva jo parin viikon päästä. Syntyisikin, mutta epäilen.. En noihin ennustuksiin sinänsä usko, hauskoja ne kuitenkin on :)

Triplelle onnea matkaan, vaikka taitaa olla jo myöhäistä. Eiköhän siellä olla jo vauvantuoksuisen nyytin kanssa viettämässä yhteistä aikaa :)

Onnittelut vielä uudemman kerran näin virallisesti satuselle pojasta! Mukava kuulla synnytyskertomuksesi omin sanoin ja noin rehellisesti. Tuli ihan oma synnytys mieleen :) Hieman alkoi jopa tuleva jännittämään, kun muistui niin selvästi parin vuoden takainen synnytys mieleen :)

Synnytyssupistuksista kyllä varoitellaan kovasti neuvolassa yms. mutta kukaan ei puhu kivuista synnytyksen jälkeen. Itselle oli ainakin ensisynnyttäjänä uutta, kuinka kipeä sitä oli synnytyksen jälkeenkin. Jälkisupistukset, tikit kiristi, vesssassa käynti sattui yms. Nyt enemmän jännitänkin niitä jälkijuttuja kuin itse synnytystä.

Minulla oli esikoisen synnytyksessä todella mukava ja tsemppaava kätilö, toivottavasti nyt olisi myös yhtä kiva. Kätilöllä on todella suuri vaikutus siihen, millainen kuva synnytyksestä jää.

"Vauvalaa" ei meidänkään sairaalassa ole, joten alusta asti vauva on äidin kanssa. Itse olisin toivonut, että olisivat edes muutamaksi tunniksi ottaneet esikoisen, kun en ollut synnytystä edeltävinä kahtena yönä nukkunut lainkaan, niin oli pikkaisen väsynyt. Samassa huoneessa oli myös kolme muuta äitiä, joten neljä vauvaa kun itki eri aikaan, niin eihän siinä kukaan saanut nukuttua. Kolme päivää sairaalassa vietin, yksi päivä olisi vielä ollut jäljellä, kun pyysin saada lähteä kotiin. Täällä siis ensisynnyttäjiä pidetään neljä päivää, synnytyspäivää ei lasketa mukaan. Onneksi uudelleen synnyttäjä päästetään pian kotiin.

Olen koko ajan elätellyt toiveita, että synnyttäisin polikliinisesti, kunnes minut viime neuvolakerralla pudotettiin korkealta. Minulla tosiaan kun on raskausdiabetes, niin vauvan sokereitakin tullaan alkuun mittailemaan vuorokauden ajan ainakin. No, jos ei niissä mitään vikaa ole ja ei muutenkaan vauvan tai omassa voinnissa mitään ihmeellistä, niin kyllähän sitä silti aika äkkiä kotiin pääsee.

Eka- Mukava kuulla, että poika on päässyt kotiin. Toivottavasti alkaisi imetys sujumaan, eikä tarvitsisi pumppailla.. Itse varmaan olisin tuossa tilanteessa jo luovuttanut ja tarjonnut korviketta, ihan yhtä hyvä vaihtoehto sekin!

Suklaahirmulle kovasti jaksamisia. Varmasti raskasta, kun tarvii olla vauvasta erossa, mutta eikähän tyttö piakkoin pääse kotiin. :) Hyvältä kuullostaa, kun on painokin alkanut jo nousemaan yms.

Varmaan jäi paljon asioita kommentoimatta, mutta en enää muista mitä piti "sanoa" ja johan tästä on muutenkin pitkä viesti tullut :) Mukavaa sunnuntaita kaikille!

gibbon ja tyttömytty 35+3

 
täällä edelleenkin roikun minä myös...ei tullut lähtö viimeyönä kun mies on siel reissussa...onneksi :D
"yöllä" viiden aikaan heräsin siihen että maha oli tosi kipee...ärsyttää vaan kun mun on tosi vaikee makuullaan tuntea koska supistaa kun maha on niin kova koko ajan ja toi yöllinen kipuilu oli sellasta jatkuvaa menkkamaista jomotusta...että onko se nyt sitten supistuksista johtuvaa!!??
Sit on mahassa ollut muutaman päivän sellanen olo kun olis vatsa sekasin mut ei kuitenkaan oo :|
Onks teillä muilla muuttunut vuoto vetisemmäksi loppuvaiheessa??!! ajattelin vaan että tarviiko asiaa erityisesti tarkkailla ettei sielt lapsivettä tihuttele vuodon sekaan :| viimeks neuvolassa sitä kyllä oli kohdussa ihan riittävästi et vaikka sitä nyt tihuttelis niin ei vauvalla mitään hätää tunnu olevan...että tälläsiä höpö höpö juttuja :D
Cristiina javaavi 38+3 :heart:
 
Mä käyn nyt ihan pikapikaa :wave: Onnea kaikille sata kiloa :flower: Ja oliko se salsai kuka kysyi mun sektion syytä niin siis juuri tuo vauvan huima koko oli syy.Tässä muutamia kuvia meitin prinsessasta http://irc-galleria.net/archive.php?nick=Naurukohtaus&image_id=86699297&album_id=2248161.Lisää laittelen kun kerkiän.Nyt lähetään pesueen kanssa mummolaan :wave:
 
Cristiina minulla on ollut nyt lopussa enemmän valkovuotoa (saa pestä ja vaihtaa pöksyjä päivän aikana..) ja vetisenkin näköistä housuissa, veikkaan että ilmoittelee vaan lähestyvää synnytystä, sitä kun ei kuitenkaan tule lorisemalla niin ei tartte huolestua.. :)

Eilisesti ajomatkasta (260km) sain tulokseksi vain kramppailevat pohkeet. Nyt on aamuässistä jo osa hoidettu, seuraavaksi alan siivota, sitten käyn vähän pihahommissa haravoimassa ja kävelyllä ja illalla pitkään saunaan! Vauvalla olis nyt lupa syntyä kun ne eiliset juhlat päästiin käymään kunnialla.. :D

rv38
 
moi

täällä kans vielä, supistellu viime yön, vauva potkii niin tonne als etten voi istua, veikkasin et tänään viimeistään lähdetään =) ..saa nähdä huomenna ois vielä neuvola ,to sit vimeistään nyytti sylissä :heart: ...

meela mä oon keittäny ne aventin pullo osat, mulla oli jossain ohjekin missä sanottiin aika, oliko se peräti 10 min ? en voi nyt vannoa..mutta voi siis keittää en osat,mullakaan ei oo tota sterilointi laitetta...

naurukohtaus hurmaava prinsessa :heart:

suklaahirmu jaksamisia sulle, muistan oma esikoisen kohdalla kuinka raskasta on ja sydäntäsärkevää kun vauva on sairaalassa :hug:

nyt en muista mitä muuta piti kommentoida, levossa täällä ollaan.... :wave:

pw38+1
 
Täällä vielä :wave: . Tosin synnärillä käyty arviossa, mutta vielä tultiin kotiin odotteleen...

Vauva on hyvin lähtökuopissa, kanava kadonnut ja vähän auki paikat. Nyt vain odotellaan millon nuo supistukset alkais...

Meela: Mulla tuli niitä "paloja" joku viikko sitten ja nyt sitte eilen se loppu klöntti irtos. Samaa tavaraa oli kyllä.

Nanna + poju 38+4
 
Täällä kans jo sais vauva syntyä.. toissapäivänä ja -yönä oli suppareita ja poltteli selkää ja kävi jo mieles et näinköhän muka jo päästäs tositoimiin muttei sentään :LOL: Nyt on sit rauhottunu kokonaan, välillä nuita harjotussuppareita tietty on, mut polttelut ja muut on hävinny kokonaan. Limatulppaakin oon ootellu, ainaki esikoisesta tulpan menosta kulu muutama päivä ja alko synnytys, mut tokihan sekin voi vaihella.

Kaikki ois jo valmiina, eilen vaihettiin pinnis meijän makkariin ja tytön sänky omaan huoneeseen ja nukkukin eka yön siellä niin hienosti, äiti niin ylpee omasta pikkusesta joka liian nopeeta karkaa isos :heart: Ylpee neiti olikin kun pääs viimein omaan huoneeseen kaikkien pehmokavereitten kans :) Aamulla kömpi sit viereen niinku aina ennenki ja ei mitään hätiä ollu ollu =) Mun äitille vain tuntuu olevan kova pala et 2v7kk siirtyy omaan huoneeseen, sitä ku pitäs vieres kölliä ainaski 5-vuotiaas.. no mikäpäs siinä, antasinhan minä mielelläni toisen nukkua samas huonees jos se vain sunkin olis mahollista ja tilat antas myöten vaan kun ei. Ja kivempi siinäki mieles ettei yöunet häiriinny sit vauvan itkuihin ja muihin samas huonees. Kuhan pitää vain joka asiasta olla sanomista ja miten on ite tehny erilailla, argh :kieh:

Mut joo, lähtee leipoon kohonneet pullataikinat, innostuin tekeen pitko -ja korvapuustitaikinat nyt kun mies on töis ja tyttö läks puolukkaan mummun ja papan kans. Pääsee pian herkutteleen, namnam :p

Vointeja kaikilla ja peukut pystyyn et alkas porukka päästä synnärille tositoimiin :D

Hipsuli ja nappula 37+5
 
Aiaiaiaiaiaiaiaiaiiiiiiiiiiiiiiiiii! Anteeksi että olen olemassa, tästä tuleekin pelkkää valitusta... :ashamed:

Siis onko muilla jotka odottaa kolmatta tai neljättä jne. niin aivan mielettömät tuskat?
Tää on menny aivan mahdottomaks tää olotila. Hyvä että kävellä pystyn. Painaa niin mielettömästi tonne alas ettei mitään rajaa. Nyt varsinkin kun mulla tuo maha "putos" alas niin kivut on jotain ihan tajutonta. Eipä ollu ekassa eikä tokassakaan raskaudessa näin pahoja kipuja. Sitten tänään oltiin lasten kanssa kävelemässä niin johan se supisti ja lujaa kun vähän matkaa oli päästy. Kai se on sitten sitä että on nuo ekat tulleet kahden vuoden välein ja nyt taas kaks vuotta ja taas ollaan tässä samassa tilanteessa... Ei ehkä nuo paikat ole niin timmissä kondiksessa kun ennen... :whistle:

Jos vaan tästä nyt hengissä selviän niin alan kyllä plarata jotain kierukka esitteitä ihan ilomielin ;) Ja missään nimessä en tarkjoita etteikö tämä lapsi olisi toivottu jne. Sitä on kyllä ja kovasti rakastettu mutta just nyt ei tämä oma olo ole mikään kauhean kiva....

Kiitos jos joku jaksoi lukea koko valitusvirren...

Nokkis 34+4 (vasta!!! :kieh: )
 
Heipat vaan mammoille =)
Aika jännä kun eilen kirjoittelin niistä viiltävistö kivuista nivusten tienoilla niin tänään ne ovat tyystin hävinneet. Jotain pientä jomotusta on silloin tällöin vastaavalla alueella havaittavissa, mutta muuta ei. Mitähän lie olivat? Kun ei mulla ole ollut edes niitä kipeitä supistuksia jotta voisin tietää miltä nekään tuntuvat. Lääkärikin totesi että aika outoa on ettei ole niitä vielä tullut kun huomenna alkaa jo viikko 37 kuitenkin. Noh, kivempi näin vaikka varovainen olen tänäänkin ollut ettei vaan tuo hirveä kipu tule takaisin.

Parempi vaan että pysyy vielä yksiössään kun isikin on vielä viikon reissussa. Sitten mulle olis jo ihan sama vaikka ulostautuisikin, kyllä tää olo on jo sen verran tukalaa että ei enää jaksaisi. Nivelkipu vaan tuntuu pahentuvan päivä päivältä. Ennen se oli vaan aamuisin mutta nyt siitä on jo tullut koko päivän seuralainen :kieh:

Hyvää sunnuntai-illan jatkoja vaan kaikille!
 
Ai niin unohdin kysyä et onko muilla ollut mitä puhetta tosta liike seurannasta viikosta 37 alkaen, et se pitäs tehdä päivittäin??? Meillä neuvolan täti höyrysi siitä viime viikolla mulle kun ens viikolla ei ole neuvola-aikaa... Muutamalta kaverilta kun kysin niin eivät olleet kuulleetkaan moisesta....
 
Tämä viesti sisältää paljon murinaa. :D

Olipa taas eilen lähellä etten synnärille soittanut että vauva ei liiku tarpeeksi. saisi jo syntyä kun ärsyttää tämä joka päiväinen stressi siitä onko vauvalla kaikki hyvin. ja helpottais paljon jos toi synnäri oisi hiukan lähempänä kuin 70km niin pääsisi vaikka heti nyt tältä seisomalta tilannetta tarkistaa mutta se lähteminen ei oo niin helppoa kun on näin paljon matkaa. mur. Alkoi onneksi kuitenkin sitten liikkumaan niin että liikelaskenta toteutui hyvin. silti oli vain jotenkin vaisu taas. niin kuin tänäänkin, mutta liikkuu kuitenkin.

Tänään illalla oli ihan kummallisia viiltokipuja alavatsalla/nivusissa. jonkusen kerran sattui välillä aika reippaasti mutta loppuivat sitten, vauvakin liikkui samaan aikaan ihan tuolla alhaalla. liekkö porannu päätään oikeaan paikkaan tai jotain. ja viiltokivut kertoivat kai niistä liitosten venymisestä tai jostain kun helpottivat sitten. :) Mutta saisi kyllä jo syntyä niin ei tarttis huolehtia enää. :D

Kauhea ressi tullut vauvan kummiasiastakin. Kun meillä ei ole näitä miespuolisia niin hyviä tuttuja joita haluttaisi kummiksi lapselle. Mies kuitenkin haluaisi kummisedän, niin kuin minäkin mutta ei tee mieli ottaa mitään vastaan kävelevää ihan vain että saisi yhden kummiSEDÄN vauvalle. Onko kauhean typerää/epäyleistä että lapsella on vain kummitätejä? on se kun pitää tälläisestäkin ressata. Ja siitä että miten kestitään noin 40 ihmisen ristiäis seurue. ärsyttävää kun tuo miehen suvun pitää olla "niin läheisissä" tekemisissä että kaikki "pitää" kutsua (niin miehen kuin miehen äidinkin mielestä). Mee nyt siihen sanomaan sitten että nii ois kiva jos ristiäiset ois vaan perheen kesken, pienet niin minun ei tartte niin kauheasti ressata niitä. :kieh:

Anteeksi nämä pikaiset purkautumiset mutta kun ei jaksa tuolle miehellekkään aina purkautua kun sillä menee muhun ihan hermo kun olen niin kova ressaamaan kaikkea. :headwall:

Nyt murisemaan sängylle ja laskemaan pikkuisen liikkeitä. :heart:

rv36+6
 
toiveikasodottaja: varmaan stressaavaa, ku liikkeitä oikein odottelee ja kaveri on hiljanen. Onhan se kuitenkin niinkin, et liikkeiden määrä vaihtelee päivittäin kuten varmaan tiedätkin. Voimia kuitenkin, eiköhän kaikki ole hyvin. :hug:
Muistan kuulleeni, et ennen syntymää vaavi olis hiljasempi ja liikkeiden määräkin vähenee. Jokatapauksessa jostain luin, et viikolle 36 asukki liikkuu eniten, sit hiljenee jonkin verran.... :)
Mun mielestä ei ole mitään väliä, vaikka kaikki kummit olis tätejä. Eihän sillä ole mitään väliä kumpaa sukupuolta ne on, pääasia on kai et sen kaksi kummia saa lapselle, olkoon sit kumpia tahansa. Turhaan tuotakin siis stressaatte. :hug:

jasmara ja masuasukki 37+2
 
Iltaa!

Eipä ole taas aikoihin tullut kirjoiteltua. Jos vaikka nyt sitten jotain saisi aikaiseksikin. :)

Ihan ekaksi onnittelut kaikille vauvautuneille joita en vielä ole onnitellut, suloinen oli Naurukohtauksen vauveli. :flower: :heart:

saikku79: Miulle ei ole kukaan koskaan ehdottanut edes että pitäisi laskeskella liikkeitä jostain tietystä viikosta lähtíen, en edes tiedä miten tuota liikelaskentaa tehdään. :ashamed: Vaikka neljäs siis jo tulossa. :) Lähinnä oon aina välillä kuulostellut että möyrytäänkö tuolla, mutta en kyllä oo laskenu että kuinka paljon. Niinkuin Jasmara kirjoittikin, niin ainakin mein vaavi on paljon rauhottunut tuosta hurjimmasta jumppa-ajasta paljon.

toiveikasodottaja Voi ihan hyvin olla pelkkiä kummitätejäkin, mikäs siinä. Jos ei nyt miehelle ole ihan ehdotonta että on se setäkin. :) Meilläkin nuo kummiasiat tuottaa päänvaivaa sen puoleen että ei ole enää ketään ketä pyytää, meillä mennäänkin sitten jo uutta kierrosta, eli tulokkaalle on samoja kummeja kuin vanhemmille lapsille. Samoin jouduttiin/haluttiin tehdä tuon kuopuksenkin kanssa. Eipä tullut silloin joskus ajateltua että näitä lapsia saattaa siunaantua enemmän kuin se yksi. :D Ja ollaan haluttu kummeiksi sellaisia läheisiä ihmisiä, joiden kanssa ollaan tekemisissä enemmän kun jouluna ja synttärinä.

( . ) Tänään kävelyllä huomasin että tuo masukki on vähän humpsahtanut alaspäin, meinaan että tuli melkoisen kiire sitten vessaan kun kotiin päästiin. Kauheesti painaa muutenkin tuonne alapäähän. :( Ei kiva. Supistellu täällä on jonkun verran, mutta eipä nuo mitään kovin kipeitä vielä ole. Ja eivät ole selässä niin ei tässä vielä synnyttämään pääse. Ensi torstaina olisi viimeinen lääkärineuvola, saa nähdä mikä on tilanne tuolla sitten. Onkohan muilla muuten paino tippunut tässä viime viikkoina? Miulla on tippunu sellaset 3 kiloa oman vaakan mukaan, aika kummallista. :eek: En kyllä sit tiedä miten neuvolassa, mutta melko samoissa yleensä mennyt.

Vauvalle katsoin kotiintulovaatteet tuossa yksi päivä valmiiksi. Kassia en oo vielä itselleni pakannut, ehkä ensi viikolla.

Eipä sen kummempaa, voikaahan hyvin. :)

AngelEyes ja masukki 36+5
 
mieki vielä täällä :wave:
Eilen illalla oli semmonen jännä olo et jotain tapahtuis, mut ei sitte niin mitään. Pari rupsua tuli muttei muuta :LOL:

Täälläki ollu aivan mahtava ilma, kävin kans käppäilemässä, mut eipä sillä tunnu olevan vaikutusta muutaku omaan mieleen, ihana syksynen raikas ilma piristää kummasti.

liikelaskennasta Mullaki on vauva selkeesti rahottunu nyt viikon sisällä. Nykysin ei juurikaan liiku päivisin, muutaman kerran saattaa hieman vaan ojentaa jalkaa kylkeen, muttei muuta. Jos meen kyljelleen amkaamaan niin ei siltikään välttämättä liikuskele, ennen ku vasta sitten ku meen ite nukkumaan. Sillon on kovin jumppa vasta. Neuvolassa sanovat ettei liikelaskentaa tarvi tehä ollenkaan, jos vauva liikku päivisin, mut et jos tulee illalla semmonen olo et hei, eipä oo vauva liikkunu yhtään, niin voi tehä sen et menee kyljelleen ja laskee ne liikeet. Mut ei siis oo mitenkään välttämätöntä.
Mie kysyin kans paniikissa tuosta liikkeiden vähyydestä just viimeksi neuvolassa, ja se sano et on täysin normaalia. Johtuu kuulemma lapsiveden vähenemisestä, tilan ahtaudesta ja siitä et vaaviki valmistautuu synnytykseen. Joten oon koittanu sit olla ottamatta asiasta liikaa ressiä, kunhan ees muutaman kerran tunnen sen jalan kyljessä ja sit illalla hieman muljahdusksia niin ne riittänee.

kummiasiaa me ei ite etes ajateltu nimetä ketään kummeiksi (no eihän me oikeita kummeja voitaskaan nimetä ku ei olla kirkossa) mut mun sisko haluaa ihan välttämättä olla kummi joten sanoin et voit olla. Me ite ollaan aateltu se asia niin, et kaikki on samanarvosia meidän lapselle, oli kummi tai ei. Ei ajatella asiaa niin tärkeeksi et haluttas jotain ihmistä eritoten nostaa muitten joukosta. Jokainen saa sitte ite päättä millasessa roolissa meidän lapsen elämässä haluaa olla.
Ja jos totta puhutaan ni mie en vaan voi ymmärtää et miten se kummiksi pääseminen voi olla joillekki niin iso asia. Oma äiti oli aivan riekaleina ja mustasukkanen ja oikeesti suuttunut miehensä veljelle ja sen vaimolle ku ei päässy niitten lapsen kummiksi, avautu mulle siis asiasta, ei niille, eikä sit ymmärtäny ollenkaan ku ei saanu multa myötätuntoa asialle. Musta se oli aivan naurettava reaktio, mutta niin, yksilöitähän me ollaan.

Mie sain vihdoin valmiiksi ton villahaalarin jota oon kutonu, ja jossa tahon beiben tuoda kotiin. Mieski sai sen rempan mitä on kaverilla ollu tekemässä valmiiksi tänään, joten nyt ei oo mitään keskeneräsiä asioita enää. Oon täällä puhunu masulle et ihan oikeesti, nyt voit tulla, nyt ei oo enää mitään syytä miksi et. (elättelen toivoa et se ois aiemmin aavistellu et on asioita vielä hoitamatta, ja nyt tajuais et enää ei ole ja alkas nyt syntymään ) :D

Aika matelee tajuttoman hitaasti. Poppari ja beibe 38+4
 
:wave: pitkästä aikaa!

Äippälomalla on niin kiirettä ettei ole joutanut tänne käydä kirjoittelemassa.

Onnea satunen vauvasta :flower: ja kiitos reippaasta synnytys kertomuksesta :D
Onneksi et satunen joutunut Rolloa kauemmaksi ja kaikki meni hyvin ikävää kätilöä lukuun ottamatta. Ekassa synnytyksessä vastassa oli harmaa hiuksinen vanhempi täti ja pelotti ihan kauheesti mutta hän onkin ollut ihan paras. Tytön kätilöitä (nuorempia) en edes muista.

Naurukohtaus, ihana prinsessa!!

NeitiNokkonen, kolmas on tulossa ja olo on yhtä "mukava" kuin sinullakin. Aina kun nousee ylös niin tuntuu kuin olisi greippi housuissa. Tällä viikolla etenkin olo tullut tukalammaksi. Istuminen etukumarassa ei meinaa onnistua ollenkaan. Liian lyhyt runko niin ei vauveli mahdu olemaan.

Supistelu voimistuu iltaisin ja tällä viikolla alkoi supistelut tuntumaan selässä oikein kunnolla (parhaillaan alkoi *arghh*). Samoin ihmeellinen väsymys vaivannut. Samoja oloja kuin juuri ennen tytön syntymistä.
Vauvan liikkeet vaihtelee enemmän päivittäin. Yks päivä tooosi hiljaista ja vasta iltaisin liikettä mutta toisena päivänä liikettä riittää.

Öitä

rv 35+1
 
Täällä ollaan edelleen ainakin toistaiseksi
Tänä aamuna taas olo ollut sellainen ettei tiennyt tohtiiko miestä päästää töihin vai ei.
Pitkin yötä ollut supistuksia. Ei vaan harmainta aavistusta kuinka tiheesti kun välillä olen torkahdellut ja välillä herännyt niihin ja kelloa tietenkään en ole välissä jaksanut nousta katsomaan. Nyt aamusta sitten ollut pahaolo ihan piti käydä oksentamassa :x Liittyskö jotenkin alkamassa olevaan synnytykseen. Supisteleekin välillä ihan kunnollla mutta ei ainakaan vielä säännöllisesti. Inhottavaa tällainen epävarmuus kun ei tiedä että onko tässä synnytys käynnistymässä vai ei :headwall:

Vauvalaa Ei täälläkään enään ole. Kuopus oli jo parivuotta sitten alusta asti minun vieressä jos joku oli oikein väsynyt synnytyksestä niin ottivat vauvan joksikin aikaan hoitajien huoneeseen. Mutta periaatteena oli että äiti hoitaa alusta asti itse vauvansa. Aikaisemmin oli tuo vauvala, mutta nykyisin siitä tosiaan luovuttu.

pumppernikkeli ja niilo 38+5
 

Yhteistyössä