*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa vol 2***

Tervetuloa Meela vielä =) ! Onpa kyllä ihanaa saada sinut tänne!
Minulla siirrettiin neuvola aikaa (alunperin olis ollu 25.2) maaliskuun alkuun että kuultais sydän äänet sillon on viikkoja kasassa jo 9+6. Mutta saattaahan se tietty olla että tuossa meidän neuvolassa on vanhat kamppeet joilla ei helposti saada kuuluviin...

Marza :hug: .

Mulle on kans alkanu tuleen noita mielettömiä finnejä. Ja kun minulla ei edes teini iässä ole ollu niitä. Säikähdin melkosesti kun löysin melkosen patin kainalosta kunnes huomasin että finnihän se on. Mikä ihmeen paikka se on kainaloon tulla finni!! No parempi kait ettei nokan päässä ollu samankokosta :D .

Oletteko muuten kukaan meinannu hankkia semmosta kotidopleria(?) jolla voi kotona kuunnella pienen liikkeitä ja sydämen lyöntejä? Minulla kävi niin hyvä tuuri että sisko oli semmosen hommannu viime raskaudessa ja sain sen lainaan. En kyllä luultavasti olis raaskinu ostaa sitä itse.
 
Voi vitsi kun tuommonen masiina ois ihana... Onpa se hyvä olla suunnitelmia jos vaikka lotossa voittas B)
Luulen että oon saanu nyt ton vatsataudin mitä on päiväkodissa liikkeellä. Esikoinen oli perjantaina kipee, mies sunnuntaina ja mä tänään. En ainakaan usko että tää on raskauspahoinvointia kun luotan täysin noihin inkivääritabuihin =)

Ootteko kukaan vielä miettiny haluatteko tietää kumpi on tulossa? Must ois tosi kivaa jos jaksais odotella, mutta mä olen niin malttamaton että haluan varmasti tietää. Mies ei haluis tietää. Olis kiva ostaa muitakin ku keltasia tai valkosia tarvikkeita etukäteen...
Nojaa, muutenkin niin kova syyhy päästä ostelemaan jo kaikkea. Haluisin vintiltä tuoda pinnasängynkin jo tohon.. :ashamed:

ja nyt on kasassa jo 7 + 5
 
FPI
Moikka! Tervetuloa uudet!

Juu tuollainen kotikuuntelulaite ois aikas kiva, en edes tiennyt, että sellaisia on.

Kyllä kiinnostaisi tietää, kumpi on tulossa, näin unta, että ois tyttö, mutta mistäs sen tietää?

Muutenkin valvoin viime yönä ja mietin kaikenlaista vauvaan liittyvää, ei oo paras aika kyllä yön pimeinä tunteina pohdiskella, huh huh.

Miten muuten tuon laskurin saa näkymään joka viestin lopussa? Vai pitääkö mun se hakea tuolta nettisivustolta joka kerta uudestaan?



 
Heips!!! Saanhan varovaisesti liittyä joukkoonne uljaaseen? Tehtynä on jo 4 testiä.... :D

LA olisi 26.10 ja sairaala P-HKS ja haaveissa ensimmäinen.



Kärppänä heinälatoon: Onko sulla jo oikeesti 5+2? Kun mä laskin itelleni että 4+2? Vai voiko se heittää noin esim. kierron mukaan tms... ihan pihalla oon....

T: Julietta ja pikkuinen 4+2
 
Eilen oli alkuraskaudenultra :D Pakko se on uskoa. Raskaana ollaan :heart: Syke näkyi hyvin, samoin pää ja olin näkevinään jopa pikkuset kädet. Kokoa hänellä oli 17,7mm eli noin 1,8cm ja vastasi viikkoja 8+1. LA on näillä näkymin 29.9 mutta jäisin tähänkin pinoon jos teille vaan sopii? :p Ihme olisi jos syntyisi jo syyskuun puolella. Olen ihan varma, että lokakuun puolelle se menee ;)

Pahoinvointia on ja olo on jatkuvasti :x Väsymys on myös inhottavaa kun ei jaksa esikoisen kanssa touhuta :ashamed: :snotty:

Ja tietysti tervetuloa uusille :flower: Ja onnea muille jotka on kanssa jo ehtinyt ultrassa käymään :)
 
FPI: Profiiliin saat tuon laskurin kun menet tuonne muokkaa tietojasi ja siihen kerro itsestäsi kohtaan liität sen laskurin litanian. Sielä se sitte on ja päivittyy itsekseen.

Onnea hvyistä uutisista SadButTrue! Tottakai pysyt täällä meidän kanssa
:D !
 
keltsi
Kävin varhaisultrassa eilen ja siellä se pieni pallero oli ja sydän sykki :heart:
Tällä hetkellä 7+2, ja pahoinvointi jatkuu,m uuten mieli on kevyt ja iloinen :)

Tsemppiä kaikille odottajille!
 
Tervetuloa kaikki uudet! Tästä ketjustahan tuli suosittu :)

Mies kävi kyselemässä mulle niitä inkiväärivalmisteita ja ne oli apteekissa sanonu et valmistus on lopetettu ku ei oo selkeetä näyttöä niitten turvallisuudesta. Mua harmittaa, ku oisin voinu kuitenkin kokeilla. Olo on sen verran karsee ja pahimmillaan yöllä ja ihan just herättyä. Yöuniahan tää häiritsee...

Neuvolaan on viikko aikaa, sit voikin jo avata kertomishanat sukulaisille ja ystäville. Onkohan niillä neuvolassa semmosia vehkeitä, et ne vois jo kuunnella tai kattoo et onko siellä kohdussa elämää?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Julietta:
Heips!!! Saanhan varovaisesti liittyä joukkoonne uljaaseen? Tehtynä on jo 4 testiä.... :D

LA olisi 26.10 ja sairaala P-HKS ja haaveissa ensimmäinen.



Kärppänä heinälatoon: Onko sulla jo oikeesti 5+2? Kun mä laskin itelleni että 4+2? Vai voiko se heittää noin esim. kierron mukaan tms... ihan pihalla oon....

T: Julietta ja pikkuinen 4+2
Mä soitin just äitiysneuvolaan ja varasin ekaa aikaa ja ne laski sieltä kyllä kanssa että viides... :| ...emmä tiiä... :snotty:

Mulla oli vikat menkat 20.1. ...pitänee laskea vielä uusiksi. :D

Lisään: Ei kun kyllä sä oikeessa olet. Eli 4+2 ...ja varmaan sitä tarkoittivat, että viides, kun menee jo ylin neljän... mut 4+2 tosta tulee, vaikka kuinka laskee.


Mut milloin teillä on eka ultra? Täällä kuulemma vasta viikko 12, onko se aika myöhäsen kuulonen? :snotty: :D


T. Kärppä ja kirppu 4+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Angel Eyes:
Kärppä Kiva että siunkin haamut sieltä taisi vahvistua, kävin välillä vakoilemassa tuolla tädin potku-pinossa. Onnea paljon. :flower:

Miulla olis tuo laskettu aika 19.10. Kävin tuolla http://www.tekay.fi sivuilla sitä laskemassa.
Juu, ei, mää sekoilin tuohon väliin jo. :D Eli itse vasta 4+2 menossa. ...kovin on aikaista. :D

Mutta joo, haamut vahvistui. Tänään tein viimeisen ...neljännen... testin ja uskottava se on. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Katiapatia:
Ootteko kukaan vielä miettiny haluatteko tietää kumpi on tulossa?
Juu, kyllä mä ainakin haluan tietää kumpi sieltä on tulossa, jos vaan mahdollista. Ajattelin että nyt on ihan pakko päästä siihen 4d-ultraan, kun noiden isojen kanssa ei sellaista mahdollisuutta vielä ollut. Ja onhan se sitten konkreettisempi myös miehelle ja lapsille, kun saavat ihan oikeasti nähdä vauvan :)

Miten teillä muilla on isommat lapset suhtautunut vauvauutiseen? Vai ootteko kertoneet vielä? Minä en pystynyt asiaa salassa pitämään. Ja molemmat muksut on olleet ihan innoissaan, vaikka alkuun mietin että mitenköhän tuo teini-ikää lähestyvä tyttö asiaan suhtautuu. Johan tässä on nimiäkin päässyt miettimään, kun muksuille tuo nimiasia tuntuu olevan kovin tärkeä ja ehdottelevat ja kyselevät kokoajan nimiä :D

 
FPI
Kyllä toi 4D-ultra tosiaan kiinnostais!

Ootteko jo nimiä miettineet? Miten te, joilla on jo lapsia niin onko helposti tullut yhteinen päätös lapsen nimestä vai kenties kunnon kädenvääntämistä?

Itse kun pidän vähän erikoisemmista nimistä ja mies tyyliin: "Mikä?? Onko se nimi??"



 
Tiistaita kaikille! Ja tervetuloa uudet minunkin puoleta ja onnea plussista! Taas on uusi viikkoa alussa... Anoppi on kuulema tulossa tänne viikonloppuna. Jotenkin ei jaksaisi vieraita ollenkaan, varsinkaan semmoisia vieraita :x

Pahoinvointi on näyttänyt taas kyntensä täällä. Tänään pojan kakkavaipan vaihto on ollut yhtä yökkäilyä. Sen kunniaksi poika onkin tälle päivää päättänyt ripotella sontansa osiin että minulla olisi mahdollisimman monia yök hetkiä.
Tämän raskauden ihanat puoletkin on tullut esiin, naama on niin kukkiva että luulisi kevään olevan jo pidemmällä.... ei onneksi mitään isoja kauheita finnejä ole tullut, mutta oikeinkin värikäs on noin muuten :) Ja tukkaa saa pestä koko ajan kun sekin on alkanut rasvoitumaan. Todella hehkeä olo siis.


Noista nimistä. Meillä oli helppoa valita yhdessä nimi. Ollaan miehen kanssa niin saman tyylisiä että ei tullut hankaluuksia. Jos nyt tulee tyttö niin sille on jo ehkä nimi valmiina. Viimeksi kun mietittiin kummallekkin sopivia niin yksi vaihtoehto on jo mielessä.
 
KÄRPPÄ, meillä on myös vasta viikon 12 alkupuolella eli 17.3. eka ultra neuvolassa. Se on ilmeisesti sellasta aikaa, että varmasti pitäisi näkyä jalat ja kädetkin. Näin jotenkin mulle selitettiin sitä. Eivät kuulemma halua aikasemmin ultrata, koska olisi sekä tutkijalle että tutkittavalle liian epävarma tilanne. Ja myös siksi, että viikoille 10 asti keskeytymiset on tavallisia. Tällasta mulle neuvolan täti jutteli puhelimessa ihan vaikken mitään kysellytkään.

Me ei olla vielä mietitty, halutaanko tietää sukupuolta. Luulisin, että mies on enempi sillä kannalla, että saisi pysyä yllätyksenä. rv 6+3 terveisin
 
Tervetuloa uudet mukaan!! :flower:

Sukupuolesta... Hmm... Esikoista odottaessa olisin halunnut ehkä tietää, mutta ei sitten saatu tietää joka oli ihan hyvä. Nyt kuitenkin haluasin tietää. Pitää ehkäpä varata 4d-ultra sitten myöhemmin kuin ensin vähän pidemmälle päästään..

Nimistä... Tytölle meillä olisi ehkä jo nimi valmiina pojalle ei. Viimeksi oli tytölle nimi keksitty ja pojalle ei - no tyttö tuli, mutta ei saanut kyllä sitä nimeä mikä oli suunniteltu... :LOL:

Ultrista - Meillä on tosiaan kaksi kunnan tarjoamaa ultraa eli nt-ultra viikoilla 11-13 ja rakenneultra josku 20 viikon kieppeillä. Muutoin kunnellaan vaan doplerilla :heart: -ääniä neuvolassa.

Oma olo on edelleen aivan kamala. Joka aamu saa oksentaa ja välillä vähän muulloinkin. Tänäkin aamuna join vaan vettä ja heti joutui pöttöä halaamaan. Eilen illalla otin rennietä ja se tuntui jopa vähän auttavan. Esikon raskaus aikana söi rennietä aivan tolkutttomasti kun närästi aivan kamalasti...

Viikonloppuna oltiin anoppilassa ja pakko oli jo mammafarkut kaivaa jalkaan kun ei meinaa omissa olla enää kovin mukavat oltavat...

Nyt päikkäreille :wave:

Emppu & papunen 7+2
 
Aurinkoista tiistaita kaikille =) Aivan mahtava ilma ulkoilla ja tyttökin tykkäs lumessa kahlailla ihan innossaan :D

Me ollaan ehottomasti menossa 4d-ultraan sit kun aika on, esikon aikana se ei ollu mahollista, mut nyt kun on nii varmasti =) Ja jos sukupuoli näkyy, niin ei haittaa sekään, tyttö tuli ihan yllätyksenä kun ei haluttu tietää, mut nyt vois olla iha mukavaki tietää jo etukäteen. Ja jos tästä erilaisesta alkuraskaudesta jotain on pääteltävissä, niin poika sieltä tulee.. :whistle: ;) Ekaa ootellessa olin iha satavarma koko raskauden ajan et poika tulee, ku kaikki muka "viittas" siihen jotenki näitte uskomusten yms. perustella, mut tyttöpä yllätti täysin syntyissään =) Ja ihan positiivisesti :D

Ja nimet meil on valmiina niin tytölle ku pojallekin =) Mies keksiny tytöille nimet ja mulla oli pojan nimi jo esikkoo ootellessa valmiina. Saas nähä sit näyttääkö synnyttyään enää sen nimiseltä ;)

Eilen illalla ku päikyiltä tytön kans heräiltiin niin oli etova olo, enkä saanu suunnittelemaani ruokaa olleskaan syötyä vaan ilta meni sit mangojuoman ja hedelmien parissa, et alkaa se täälläkin, mut iltapahoinvointina näköjään :D

Kokeillaas osaanko laittaa ton laskurin

 
Alkuperäinen kirjoittaja Marza1970:
gefilus mehuja oon ihan hoopona tykänny juoda, toiset viisaammat väittää että kun nautiskelee tuota maitohappobakteeria eli kapselin tai mehun muodossa niin lapselle olis hyväks, atooppiseen ihottumaan tai allergiaan kuulema helpottavia juttuja,tiiä sitten mutta kokeilen nyt.Meillä kun villellä oli vauvana molemmat.
Onneksi nyt ei poika oo enää millekkään ollu aikoihin allerginen ja atopiakin hävinnyt =)
Mä oon lukenut tuosta kanssa. ...et jos äiti raskauden ajan käyttää gefilus-tuotteita (sen mukaan riitti tuotteet ;) ), niin lapsella olisi todettu olevan vähemmän allergioita. =) Mutta tutkimuksen teettäjä oli Valio, ja gefilushan taitaa olla aika läheinen niille... :whistle:

En tiedä käytännössä. Yks tuttu söi koko raskauden ajan niitä, mut silti lapsi on tosi allerginen. :( Tosin sillä altistuskin on aika suuri, kun vanhemmat on allergisia. ..ja eihän tuo mitään sano silti, etteikö toimisi.

Mä itse palautin päivittäiseen käyttöön nyt sen Gefiluksen tehojuoman. Ihan siistä syystä, et aiemmin niitä käytin ja huomasin, että ne oikeesti paransi mun vastustuskykyä ja auttoi vatsaa (ja juuri närästykseen). Vaikka mulla ei vielä närästystä olekaan, päätin ottaa noi jo silti tuon vastustuskyvyn vuoksi ...enkä pistäis vastaan vaikka se sattuiskin auttamaan kirppua allergioiden suhteen. ;) (tosin meilläkin sekä isä että äiti on allergisia...)
 
Neuvolakuulumisia:

Kävin siis tänään ekan kerran neuvolassa (rv7+3), kaiken maailman paperifaktoja tarkasteltiin ja koneelle kirjoteltiin. Lisäks otettiin hemoglobiini, paino ja pissatesti. Eikä muuta :|
Ai niin, sain lähetteen laboratorioon verikoetta varten. Huvittavaa, et veriryhmäkin tarkastetaan taas, vaikka se on jo kaks kertaa tehty.

Täällä on nyt käytäntö, et kaikille on vain yksi ultra viikolla 18+, jos tarvetta on voi saada lähetteen 12+ ultraan, mutta se harkitaan tapauskohtasesti. Mulle terkkari kirjotti lähetteen ja laitto syyks epäsäännöllisen kierron, et varmistettais laskettu aika.
Seuraava käynti on 12+ viikolla (28.3) lääkärille, silloin vasta kuunnellaan ekan kerran sydänäänet.
Nyt sit ootellaan aikaa mahdolliseen ultraan (ne voi sen lähetteen nimittäin hylätäkin) =)

Nimistä sen verran, et miehen kanssa ollaan valmiiks katteltu mahdollisia nimiä, mut lopullinen nimi selkiintyy vasta vaavin synnyttyä.

Isommille sisaruksille ei olla vielä kerrottu, kailottavat sen kuitenkin kaikille, niin ootellaan vielä hieman turvallisemmille viikoille ;)

Nyt vaan kasvatetaan masua ja ootellaan seuraavia neuvola- tai ultrakäyntejä. :heart:
 

Yhteistyössä