*** LOKAMASSUT 2008 Helmikuussa vol 2***

Alkuperäinen kirjoittaja tapsu85:
Mulla oli kauheat oireet ennen plussausta, mutta nyt on jo paljon vähemmän. Etominen on hävinnyt kokonaan (paitsi jos syö sokeria), mutta pari uutta on tullut tilalle niin ei huoleta. Tissit on ollut kipeet koko ajan, nyt on nännit niin kipeet ei tiiä miten päin ois. Vatsan seutu on turvonnut 4cm!!! Väsymys on kans ihan mieletöntä.

tänään kai ois pakko yrittää soittaa neuvola-aikaa ja kysyä samalla sitä ultraa. Täällä päin suomea saa aika nihkeesti mitään aikoja, niin en tiiä tarviinko lähetteen.

Tapsu 4+6
Musta tuntuu kans, et mulla oireet vähenee vaan, mitä pidemmälle mennään... :snotty: Tosin eihän tässä nyt niiiiiiin pitkälle olla vielä päästykään eikä niitä oireita ihan järin säkkitolkulla ollut ennestäänkään.

Tissit on mallia dolly parton ja kipeet kuin mitkä. :eek: Nännit on selkeesti aremmat, mut niiden kanssa sentään voi vielä elää. :D

Musta tuntuu, et mulla ei ole pelkästään vatsanseutu turvonnut vaan koko kroppa ihan kauttaaltaan... Tosin olin just kolme viikkoa kipeenä ja istunut vaan kotona liikkumatta mihinkään ja vetänyt ruokaa ja herkkuja enemmän kuin laki sallii. ...joten sekin VOI tietty vähän turvottaa... :snotty:

Mutta ongelma on se, et mun alavatsa on ihan hiton herkkä. Menee kyllä housut päälle, mut heti jos yhtään esim. istuessa painaa vaikka vetoketju tohon alavatsaan, heti tulee epämukava olo. Ahdistaa ja jotenkin alkaa vähän sattua. :/ Ainoat kivat housut on college-housut ja salihousut. Saanhan mä kulkea niillä kaupungillakin, saanhan? :xmas:

Joh, tänään pitäs kyllä palata jo normaaliin elämään ja koittaa tuota liikuntaakin taas. Meinasin mennä ihan biccailemaan, katotaan, mitä siitä tulee... :whistle:

T. Kärppä ja kirppu 4+3
 
Vielä yksi juttu... Onko kukaan ostanut tai tutustunut siihen kirjaan "Odotusajan 280 päivää"? Tilasin sen itselleni, kun siinä on vissiin viikko viikolta ne "tietoruudut" ja sitten tilaa omille muistiinpanoille päiväkirjamaiseen tyyliin. Suomalaisessa kirjakaupassa se kirja oli yli 30 e, mutta nettikaupoissa puolet halvempi. Mun piti ostaa toi kirja jo edelliseen raskauteen, mutta jotenkin se jäi välistä. Toivottavasti se kolahtaa pian postilaatikkoon, niin pääsee täyttelemään sitä...
 
APUA MIKÄ MÄÄRÄ TEKSTIÄ :eek:
Ihanan ahkeria olette ;)

Nanna: Voisitko päivittää tuonne listaan mulle että tulossa on IVF lapsi ja takana kolme km. KIITOS =)

Liina: Toivotaan todella että kaupat onnistuisivat. Mekin mietitään että mitä tehdään asunnon suhteen kun ihana se on sinällänsä mutta luhtitalo ja alakerros, no siinä on ihanan iso maaterassi ja pihatilaa, mutta on aika viileä lattioista kyl :/

Taralee ja meela Mulla oli kanssa just 4+/5+ ajoilla aika kovaakin ajoittaista alaselkäsärkyä, mutta kuuluu joillain asiaan. Eilen lääkäri sanoi että voi jopa johtua munasarjoista tuo jomotus... ;)

Ultrasta- kyllä mekin mennään sitten 4D-ultraan, on se niin hienoa sitten nähdä ihan kasvonpiirteita ja tärkeää myös ihan raskauden etenemisen kannalta tarkistaa vaavin kunto. Meillä Hemossa sen saa DVD:nä mukaan ja voi sitten kotona itkeä ja katsoa oman vauvan liikkeitä :D Sukupuolen myös tahdon sitten tietää, vaikka esikoistamme odotankin :snotty:

(.) Eilen oli varhaisultra. Mulla piti kuulemma olla 7+1, koska lasketaan punktiopäivästä hedelmöittyminen. Mutta vastasi 7+0, mut heittoa oli vain 0,3mm eli illasta oli sitten täysikokoinen. Mukulalla oli pituutta huimat 9,7 mm ja sydänkaiku löytyi heti joten kaikki on erinomaisesti. Lääkäri totesi vaan että koska sydänkaiku löytyi ja mukula vastaa viikkoja, niin riskit tippui olemattomiin että tulisi km tässä vaiheessa. Vain muutaman promillen luokkaa :heart: Itkin ihan onnesta siellä, oli aivan vallan liikuttava kokemus :)
 
Apua,tänne on tullu iha mielettömästi tekstiä jo päivässä,en mitenkää voi nyt muistaa mitä kaikkea :D mutta,nimistä olitte ainaki keskustellu, meillä ois sekä tytölle että pojalle nimi valmiina :) ollaan jo aikoja sitte mietitty varsin nimiä ja sitte löyty kummalleki sopiva :)
Mutta harvoinhan se lapsi saa sen nimen mitä on mietitty etukäteen..
Niin ja 4D:stä olitte kans puhunu..me halutaan iha ehottomasti sinne,voitaisiin kai jo nyt mennä mutta parempi oottaa vielä vähän aikaa ku jos nyt ei vielä näykkään kunnolla nii sitte tulee turhaa paniikki!! Me saatiin muuten se asunto :hug: jeeee. pääsee isompaan ja omaan asuntoon,en millään malttais oottaa :D Ai niin,ja täällä oulussa kaupunki tarjoaa vaan yhen ultran(rakenne) nii nyt ku me muutenkaan Kiimingin puolelle niin siellä tarjotaan kaks(rakenne+niskapoimu) pitänee ottaa yhteyttä siis kiimingin neuvolaan että saanko sen ajan sinne heti ku muutetaan kirjat sinne!! Kylläpä elämä hymyileeki :) :heart:
Aamulla ei tosin hymyilly yhtään..kuuelta heräsin oksentamaan ja sitä kesti pari tuntia :ashamed: säikähin aamulla et tuli keskenmeno ku tuntu oikee että lirahti kunnolla jotaki housuihin :eek: onneksi se oli iha vaa valkovuotoa!! huh.
Oho,tulipahan tekstiä taas kerrakseen!! :) Toivottavasti jaksatte lukea!!
 
Onko täällä muuten ketään muita jotka yrittää epätoivoisesti lopettaa tupakoinnin? Mä sain neuvolasta "luvan" käyttää kaikista laimeinta nikotiinilaastaria ja tuntuu että mulla hajoo pää ihan just!!!!! Mä en halua vetää yhtään, mutta silti tekee ihan törkeästi mieli kokoajan enkä halua sortua ja pilata kaikkea :headwall: :headwall:
 
Ihania ultratervisiä Miikkis :heart: Mahtavaa oli varmasti kuulla kaiken olevan hyvin, en yhtään ihmettele että itku pääsi.

Onnea nuorityttö asunnonsaannista!

Soittelin tänään neuvolaan ja ensimmäinen neuvolakäynti on 10.3., vajaa viikko alkuraskauden ultran jälkeen. Nyt pitäis olla kauhee kiire töissä tai muuten vaan kovasti kaikkee tekemistä ja ohjelmaa, että sais tän ajan kulumaan. Miulla ei varmaan oo ikinä mennyt viikko näin hitaasti kuin tämä plussan jälkeinen :D Meidän neuvola on muuten noin 3 km meiltä kotoa, mutta 45 km töistä, joten pientä järkkäilyä tulee aiheuttamaan nuo neuvolakäynnit kesken päivän... Mutta ei haittaa mitään, jos vaan kaikki menee hyvin! Lääkärikäynnit ajattelin todennäköisesti käydä yksityisellä missä hoidotkin tehtiin; sijaitseekin sujuvasti työpaikan lähellä.

Oli pakko heti tilata tuo kukkiksen suosittelema kirja - en ole kuullut aiemmin, mutta tosi kiva idea!
 
No nyt näyttää jo huonolta :'( vuoto vaan lisääntyy ja sain lähetteen lääkäriin huomisex jossa sitten katsotaan onko homma mennyt TAAS kesken :'( tässä alkaa jo toivo hiipua ja olokin on sen mukainen...mikään ei jaxa kiinnostaa yhtään :(
No huomenna ollaan sitten viisaampia ja tiedetään miten on käynyt..
 
Kirjoitin jo tuohon toiseen pinoon, mutta kopion sen tännekin, kun on kerran Vol 2 käynnissä.. :D

Varovaisesti ilmoittaudun minäkin mukaan joukkoon :wave: Viime viikolla testi näytti plussaa, tänään oli vielä asia uudestaan varmistettava, niin epätodeliselta tämä tuntuu :) Joulukuussa sain alkuraskauden keskenmenon rv 6, jonka jälkeen tuli normaalisti yhdet menkat ja taas uudestaan raskaana. En voi uskoa tätä todelliseksi, sillä kärsin PCO:n vuoksi todella epäsäännöllisistä kuukautisista. Minulla taitaa kuitenkin olla tuo aika lievänä, sillä kaikki raskaudet ovat saaneet alkunsa luomusti heti ensimmäisellä mahdollisella kierrolla.

Itse olen 22vuotias ja mieheni vuoden vanhempi. Meillä on ennestään jo yksi lapsi, 1,5v poika. Kotona hänen kanssaan edelleen olen, enkä nyt enää töihin meinaa välissä mennäkään, kunhan vain tämä pikkuinen pysyisi kyydissä mukana :heart: Laskettuaika menkojen mukaan näillä näkymin olisi 23.10, synnytyssairaala Satakunnan keskussairaala.

Neuvolaan en ole vielä soittanut, enkä meinaan vielä hetkeen soitellakaan. Meillä kun ensimmäinen neuvola on rv10 tienoilla, ja siihen tuntuu olevan aikaa. Kunhan pääsen tästä muutaman viikon eteenpäin ja etenkin tuon rv6 ohi, jolloin sain viimeksi km, niin jos sitten uskaltaisin neuvolaankin iloisesta asiasta ilmoitella ja ekaa aikaa varata.

Oireita minulla ei vielä kauheasti ole, pientä äklöoloa ja väsymystä lukuunottamatta. Ekassakin raskaudessa oireet alkoivat kunnolla vasta 9viikolla, ja silloin oksensinkin MONTA kuukautta. Toivottavasti nyt en kärisisi samallalailla, vaikka kyllä sitä hyvän asian takia pönttöä käy useastikin halailemassa ;)

Omanapaista tekstiä näin ekalla kerralla, mutta kunhan kerkeän paremmin lukemaan muidenkin juttuja, niin eiköhän se tästä lähde sujumaan =) Hyviä vointeja kaikille! :D

gibbon ja mytty rv4+6[/b] :heart:
 
Hei kaikille! Täällä uusi odottava, menkoista laskettuna 7+3, viime viikolla vatsakipujen vuoksi ultrattuna kuitenkin vasta 5+5. Ensimmäistä odotellaan.... Kauheasti jännittää, meneekö kaikki hyvin, ihmetyttää kun ei ole edes oikein huono olo, ainoastaan ajoittain melko koviakin vatsakipuja, jotka kyllä jo viime viikosta helpottaneet. Kai se normaalia on, niin ainakin kaikki vakuuttelevat. Ihanaa kuulla teidän kokemuksista, ei ole yksin tän masuasukin kanssa sen hyvinvointia pohtimassa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja KerroTokiLisää:
Hei tyhmä kysymys kolmattaan odottavalta :ashamed: Voinko mä huoletta polkea kuntopyörällä?Kun tavoitteena olisi ettei kauheasti pääse kiloja kertymään.Esikoiselta kertyi meinaan kolmekymmentä kiloa |O
Minä mistään mitään tiedä, mutta muistelen kuulleeni, että voi. Ainoa riski kai tohon fillarointiin liittyy siihen, et jos menee nurin. Mutta kuntopyörällä sä tuskin kaadut. ;)

Mä taas meinasin tänään koittaa lähteä tanssitunnille pitkän flunssan jälkeen. Mietin mitähän siitä tulee.. Käytän aika voimakkaasti normaalisti just noita alavatsan lihaksia ja nyt en tiiä, onnistuuko.. Mut se nähdään, koittaa pitää. (lähden vaikka kesken, jos siltä tuntuu). :)

T. Kärppä ja kirppu 4 + 3
 
Moikka vaan kaikile!
nuorityttö onnea asunnosta ! Meilläki hirvee talokuume muttei olla vielä oikein osattu päättää että kannattaako tässä meidän tilanteessa alkaa vielä ostamaan. kun mieskin vielä miettii työpaikan vaihtoa niin ei oikein onnistu edes vielä. Ja autokin pitäs uudempaan vaihtaa. niin taitaa parilla vuodella siirtyä haaveet omasta talosta. :)

ja meela täällä kans yks joka sinnittelee sen tupakan lopettamisen kans. Päätin plussatestin jälkeisenä aamuna kun en voinu olla ilman aamutupakkia, että annan itelleni aikaa lopettaa tämän. omaan ikään nähden oo polttanu aika kauan ku kohta kuutisen vuotta polttanu ja nyt viimeset pari vuotta melkein askillinen saattanu mennä päivässä. :ashamed:
Niin laittoin itelle aikataulun kalenteriin mihin mennessä se täytyy loppua se päivä on silloin kun mulla on kasassa 6+6. tuota en tiedä mistä se tuli mutta kaks viikkoa päätin että annan aikaa itelle lopettaa ja oonki vähentäny ihan huikeasti. eilenkin poltin vain yhden (aamulla) ja muinakin päivinä enintään 3. oon ihan ylpeä itsestäni ja oon varma että pystyn lopettamaan kokonaan tuohon päivämäärään mennessä minkä oon itelleni asettanu :)
ja mulle on nyt alkanu tuleen tosi paha olo tupakin jälkeen. meinaan oksentaa jokaisen jälkeen. ja se haiseekin tosi pahalle jo nyt :D

tsemppiä sulle lopettamiseen! :flower: =)

oon miettiny pitäsköhän mun soittaa neuvolaan ja varata aika vai odottaa vielä.. en tiiä..
äh. menis äkkiä aika :D oonko edes kärsimätön.

Paukkuli ja apinanpoikanen 5+4 :LOL: :heart:
 
Minä kanssa tuskailen vieläki tupakan kanssa. Tosin olen lopettanut sen viime oviksen aikoihin ja nyt on menossa 39 savuton päivä, mutta vieläki välillä tulee olo että pitäs lähteä tupakalle. Käytin alkuun niitä imeskelytabletteja ja lopetin ne jotakuinki viikko plussatestin jälkeen. Niistä oli minulle kovasti apua. Tsemppiä lopettajille! Kyllä se onnistuu ja varsinki nyt kun on näin hyvä syykin! Itse ehdin polttaa kauan, alotin joskus 13 vuotiaana joten vuosia kerty paljo :eek: !
 
Voi PIKKU-MYY, tosi kurja olo tuli sun puolesta. Kunpa se kuitenkin vielä hyväksi kääntyisi.

Tervetuloa uusille, GIBBON ja KIRPPIINA. Ihanan vilkas pino meillä onkin!

KUKKIS2, musta kanssa tuntuu, että aika menee hirveän hitaasti. Haluaisin, että menis sinne viikolle 12 asti ainakin tosi nopeesti tästä eteen päin, että uskaltais ruveta kertomaan muillekin tästä ihanasta uutisesta. Ärsyttää välillä raahautua töihin joka aamu sellasessa lievässä krapulaa muistuttavassa olotilassa, joka joskus helpottaa aamupäivän mittaan, joskus ei. Onneksi ei kuitenkaan pahaa pahoinvointia ole. Ja kiva kun meillä on tämä vilkas palstaporukka, niin täällä voi käydä kesken työpäivänkin aikaa kuluttamassa ja ruinaamassa :)

KerroTokiLisää, varmasti kuntopyöräillä voi ainakin niin kauan kuin neuvola/lääkäri tosin määrää. Itse aion kuntoilla entiseen malliin monta kertaa viikossa niin kauan kuin se vaan hyvältä tuntuu. Mutta ei varmaan kannata kuitenkaan mitään älyttömiä rehkiä, vaan oman kunnon mukaan.
 
Niin juu eilen luin sen minun polikäynnin tekstin mitä lääkäri oli sanellu. Minun pikkunen oliki päivää suurempi kun oletettiin! Eli sillon vastas kokoa 7+2 kun piti olla 7+1. Voiko sitä vielä noin aikaste päätellä vai onko ihan normaalia että saattaa kasvaa nopeempaa tai hitaampaa välillä? Mietin vain että paukkuko minulla nyt sitte rv8 vai onko vielä rv7+6 =) ...

Nanna+ vielä nimetön rv8??

*muoks* no huh kun tuli sekavasti selitettyä, toivottavasti joku ymmärtää mitä tarkoitan :LOL: .
 
FPI
Moikka ja tervetuloa uudet! :heart:

Meitä alkaakin olla täällä paljon! ;)

Pikku-myy, toivottavasti asia ei ole niin kuin luulet, tsemppiä miljoonasti ja toivotaan, että kaikki on hyvin!

Onnea nuorityttö asunnosta ja miikkis ultrakuulumisista!

Siitä kuntopyörällä ajosta niin kysyin sitä gyneltä, kun tykkään käydä spinningissä niin asia on juurikin niin, että ainoa vaara on mennä nurin pyörällä ja sitten sattuu masuasukkia, mutta siis kuntopyörällä tuskin kaadut eli siitä vaan polkemaan! Mä kväin just toissapäivänä spinningissä ja hyvin jaksoin! :whistle:

Nanna, käsittääkseni laskettuaika on se mikä siinä ultrakuvan alareunassa lukee ja mistä siis oli tuo rv 7+1, olitko siis itse laskenut sen vai miten? Kun siis mulla sen raskauskiekon mukaan gyne laski, että 30.9, mutta sitten olikin paljon pienempi eli vasta 6.10 eli ois kiekon mukaan ollu 7+4, mutta olikin vasta 6+4. Tajusitkohan tästä mitään?

En tiedä ootteko vielä miettinyt mitään äitiyslomajuttuja, mutta:

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/180701093548EH?openDocument

Tuolta voi helposti laskea äitiysloman alun ja keston tuosta maksukaudet -linkistä ja rahan määrän tuosta määrä-linkistä
 
FPI
Ok, ehkä sun ovis oli sitten vähän aiemmin? ;)
Mä katoin kans, et kesäloman jälkeen just pari kolme viikkoa töitä ja sit äippälomalle, siis, jos kaikki menee hyvin!

Katsoiko kukaan eilen 4D-dokumenttia suurperheestä, joilla oli 23 adoptiolasta, joilla kaikilla oli erilaisia kehityshäiriöitä? Pariskunnalla oli myös neljä omaa lasta. Oli kyllä koskettava ohjelma.
 
Paukkuli joku sano että se maksais jotain 240? jossain lääkäriasemalla..en sitten tiiä..ite aateltiin käyä Gynekossa..vois soittaa ja kysyä paljo se maksaa..
Joku kyseli tupakoinnista,ite en polta ollenkaan,joten ei oo ongelmaa tuon suhteen :)
 
Moikka!

Kyselisin vähän miten te muut teette kesälomien kanssa eli pidättekö lomat juuri ennen äitiyslomaa? Mullahan laskettu aika on luultavasti 8.10. eli äitiyslomalle jäisin noin 8.9. ja jos pitäisin 5 viikon kesälomat ennen sitä niin voisin jäädä kokonaan töistä pois Elokuun alkupuolella. Menettelettekö muutkin näin vai pidättekö kesälomanne aiemmin?
 
Taralee ja meela: Täällä on kans selkäkipuilua havaittu, juuri semmoista menkkakipua. Se kylläkin esiintyy/esiintyi (ei ole vähään aikaan ollut) yöllä, kun nukuin selällään. Kerran yöllä heräsin siihen jomotukseen ja mietin mikä on. Mutta loppui kun käännyin kyljelleni.

Miikkis: Kiva kuulla ultratuloksista! Eipä ihme jos kyynel silmään tuli, sillä niin tuli melkein täälläkin, kun tekstiäsi luin :)

pikku-myy: Voimahali!! Pidetään peukkua pystyssä, että kaikki olisi hyvin! :heart:


(.) Kohta kaksi viikkoa vasta plussauksesta. Ensimmäinen viikko meni kyllä niin panikoiden kaikkea. Onneksi pahin jännitys on häipynyt. Nyt uskallan taas ratsastaakin normaalisti!! =) Puhuin tallin omistajan kanssa tilanteestani ja häneltä sain ymmärrystä ja kannustusta asiaan. Hän vakuutti, että kyllä raskaana ollessa voi elää täysin normaalia elämää ja pätee myös tallielämää. Varsinkin raskauden ollessa näin varhaisessa vaiheessa, kun mahasta ei ole haittaa, niin voin mennä ihan täysipainoisesti (myös harjoitusravia) :D Kumminkin olen ratsastanut 20 vuotta, niin luulisi elimistöni olevan tottunut moiseen menoon!!

Uskomattoman hitaasti menee aika. Pääsiäisenä olisi tarkoitus kertoa asiasta vanhemmille, mutta ei millään jaksaisi pitää salaisuutta sisällään siihen asti! Kumminkin haluan tietää varmasti kaiken olevan ok, kun kerron heille.
En ole yhtään vaatekappaletta vielä ostanut, vaikka kuvittelin meneväni ihan sekaisin vauvauutisista. Toisaalta en ole missään käynytkään että olisin päässyt ostoksille. Kyllähän me ollaan jo mietitty pinnasängyn ja hoitopöydän paikka :) Tämä meidän asunto on vain kaksio, eikä meinata ihan heti isompaan vaihtaa. Ehkä sitten vuoden päästä katsotaan isompaa, ehkä omakotitaloa.

Nimistä Tytön nimi on ollut jo pitkään mielessä, tosin se muuttui nyt, kun jostain luin että se nimi minkä olen halunnut laittaa, oli viime vuonna suosituimpia nimiä. Harmi kun sen nimen olisin halunnut pistää, mut haluan sen myös olevan semmoinen, että ei jokaisella tarhassa ole samaa nimeä :) Pojan nimen valinta on jotenkin paljon vaikeampaa, onko skaala jotenkin suppeampi? Mutta eiköhän pojallekin sopiva nimi löydy.

Oletteko suunnitelleet käyttää jotain esim. isovanhempienne nimiä vaikka toisena nimenä? Olen miettinyt sitäkin että olisi kiva antaa vaikka äidin toinen nimi tytön toiseksi nimeksi.

Joku joskus kysyi myös sitä minkä alan ihmisiä täällä on. No minä haluaisin olla mainosalalla, mutta olen tyytynyt kaupantädiksi. Mainostoimistoihin on niin hankalaa päästä näillä leveyksillä, pitäisi muuttaa etelämpään asumaan, mutta maalaisjunttina on hyvä olla :)
 

Yhteistyössä