***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Lokamassut 2008

20.9
Liina81.......Kolmas.........................................LAS

26.9
pienimato ..Esikoinen....................................JS

28.9
auts..................Toinen

29.9
FPI....................Esikoinen...................................JS
SadButTrue

30.9
Miuku79............Esikoinen........Espoo.............3. Clomit
marimilla....Esikoinen....................................

1.10
Nanna81....Esikoinen....................................LKS
Eka............Esikoinen....................................Kät
zizilisko.......Kolmas......................................Kät
Silleri..........Kolmas
pumppernikkeli...Viides.......Oulu....................OYS

2.10
Adett e.......Esikoinen....................................SeKS
Katiapatia..Toinen.........................................Kät
ASTIS.........Toinen

3.10
Cristiina........Esikoinen..........................K-HKS....Clomit apuna
Helmi72............Toinen......................................TAYS

4.10
Onerva.............Esikoinen................................EKKS
Kaneli-07..........Esikoinen.................................TAYS
Emppu80.......Toinen.........................................HYS
jasmara............Kolmas.....................................TAYS
pinkwawe.........Neljäs......................................EKKS

5.10
Vividina.........Esikoinen
Keltsi.............Esikoinen
Mitcha............Kolmas..........Lohja...................LS
Taotao -.........Kolmas.........

6.10
Nush81.............Esikoinen...........Helsinki..
Emilyn...............Toinen......................................KOKS
Onnimanni84.....Kolmas.............

7.10
miimu86............Esikoinen...........Espoo..............NKL
Miikkis...............Esikoinen...........PHKS.....1.IVF, 3 km takana
Hipsuli...............Toinen......................................OYS
KerroTokiLisää..Kolmas......................................Kät
kuusikon äiti.....Seitsämäs.................................OYS


8.10
töhö....................Esikoinen...............................SEKS
Ihaa81..............Toinen (miehelle 1.)..................TAYS
mari75...............Kolmas (1.yhteinen).................TAYS
kuusis76............Kolmas.....................................VKS
Anni-äiti ............Kolmas ja neljäs.......................KYS

9.10
salsai................Kolmas.
äiti030406........Neljäs.......................................SeKS

10.10
nuorityttö..........Esikoinen...........Oulu...............OYS

11.10
hobitti2003 .......Toinen...................................SEKS
Kielo81...............Kolmas..................................LAS

12.10
Novelle78..........Esikoinen...............................K-SKS
ovikello ..............Toinen..............................MKS

13.10
kurnis................Toinen................................Tyks


14.10
toiveikasodottaja..Esikoinen......................SeKS
Jen-...................Toinen
Angel Eyes ........Neljäs.................................EKKS

15.10
tapsu85..........Toinen........................................MKS
jagi
tizma

16.10
veetoheto.........Toinen..................................K-HKS
apila87..............Kolmas

17.10
kirppiina

19.10
Taralee..............Esikoinen.............................LKS
Paukkuli.............Esikoinen............................OYS
AinoAmanda.......

20.10
geri..................Esikoinen..............................EKKS
kukkis2............Toinen...................................LUS

21.10
MiHLa..............Toinen.....................................PS

22.10
Eijukka............Esikoinen
Amelia3...........Esikoinen
äitiliini85..........Toinen...................................OYS
Tyllerö08.........Kolmas
möhköfantti-83..Kolmas................................TAYS

23.10
ninnis86...........Esikoinen
kulti...................Esikoinen..........................KSKS
Kirsikka83........Toinen..................................Kät
gibbon ............Toinen.................................SatKS

24.10
mimmali..............Esikoinen..............................
Annimaria72.......Esikoinen..............................JS
Hopeakaisla.......Toinen
Annu82..............Kolmas
leijona80............Viides...................................SKS

26.10
Ulpulummukka....Esikoinen ja Toinen..........

27.10
meela..............Esikoinen
memmy............Esikoinen
huitshapeli.......Kolmas

29.10
amalia81 .....................Esikoinen..................LS/LUS

30.10
Säde82........................Toinen
Tove-81........................




Ei tarkkaa laskettua aikaa:

Kristiina81..........Esikoinen
Norde..................Esikoinen
Naurukohtaus.....Toinen
peikkojen perhe..Kolmas................JS
Jenni87...............Kolmas
Suklaahirmu.......Kolmas
Milla7
Hippu84Espoo
Cinderella22
Siiri-82
j3nni
maisakaisa



Meitä lokamammoja on yhteensä 95!








Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus




Linkit aiempiin keskusteluihin:

tammikuu 2008 : http://keskustelu.kaksplus.fi/t954971,50
helmikuu 2008 1/2: http://kaksplus.fi/keskustelu/t956488
helmikuu 2008 2/2: http://kaksplus.fi/keskustelu/t971064
 
Hyvänen aika joko se on maaliskuu :eek: Aika menee niin äkkiä etten mä pysy perässä.Jes kohta tulee kevät ja lämmin :D Ja ajatelkaas kohta me valitellaan elokuussa kun turvottaa ja on kuuma ja supisteleekin :D

Päivät valostuu ja sen kyllä huomaa lasten heräämisajoissa |O Pitää hommata viimeinkin se pimennysverho.Mä haluan nukkua pitkään,ainakin puoli yhdeksään :p

satu ja möykky (vaihtoehtoisesti siemenperuna) 8+jotain vissiin :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cristiina:
Huomenia!

Eilen oli sitten eka neuvola :D kaikki ne näköjään siellä testaakin... otti 2putkee verta,toinen lähti spr:lle mistä katotaan mun veri ryhmä toinen ouluun tai vastaavaa ja siitä katotaan kuppa hiv ja joku hepatiitti. sitten sairaalaan pitää viiä kaks pissanäytettä toinen pitää ottaa kotona aamupissasta ja pistää putkiin,niistä en muista mitä niistä katotaan... sit jättää vielä paikanpäällä yks pissi josta katotaan klamydia...aika moista! =)
Sit mennessä neuvolaan pissin purkkiin ja tein sellasen liuskatestin josta katottiin sokeri , veri ja joku kolmas... sitten täytettiin kaiken näköset lomakkeet...onneks mies ei ollut mukana se olis kyl pitkästynyt...jatkossa on eri juttu kun pääsee kuuntelemaan sydän äänet ja ei oo ihan pelkkää lippujen täyttämistä. :D olis kuulemma nytkin koitettu saada sydänääniä kuulumaan mutta kun olin käynyt varhaisultrassa niin ei kuulemma siks koitettu.
Neuvolassa täti laski että tuo laskettu päivä olis 2.10 mutta kattoo nyt mihin se ultrassa määräytyy sit lopullisesti. varasin meille tuon vkon np ultran ja se on 31.3 koska mies on reissussa 15-29.3 ja halusin että jos mahd. niin pääsis mukaan...no viikkoja on sillon sit 13+4 mut se vissiin pitää tehdä ennen kun on vkoja 14 täynnä.
mukavaa viikonloppua kaikille!
Cristiina + masu-asukki 9+2 nyt neuvolan laskujen mukaan :heart:
Kirjottelin tuonne vanhaan pinoon kun en ees tajunnut katsoa että onko tälle kuulle uus pino avattu joten kopioin tekstin tuolta vanhasta :D
 
Mukavaa maaliskuunalkua kaikille :D

KerroTokiLisää: tuosta lasten heräämisajoista... Meillä kyllä on molemmilla pimennysverhot, mut varsinkin esikoinen on aamuvirkku. On mikä päivä tahansa niin tyttö herää melki viimeistään 7:ltä. Poika onneks nukkuu viikonloppusin "jopa" 8:aan :LOL: Eli ei paljoa verhokaan auta jos on sisäsyntysenä aamuherätys. Onneks tyttö on omassa huoneessaan hiljaa ja esim. lueskelee, ettei muut herää :D

Cristiina: Meillä pitää mennä laboratorioon antaan verinäyte ja siitä katotaan noi veriryhmät jne. ihan niin ku ne olis muuttunu kahden lapsen jälkeen ;) Pissanäytteitä ei tarvi mihinkään viedä, joka neuvolakäynnillä tarkastetaan vaan paikan päällä sokerit ja proteiinit.
On näköjään tuossakin käytännön eroja :)

Tänään olis sit 9rv täynnä (vielä näillä tietoo), kyllä se aika vaan kuluu. Oottelen maanantain ultraa jo melko malttamattomana. Kaikki hyvin ainakin täällä suunnalla =)
 
Cristiina: Siis verestä tutkitaan kyllä noi taudit veriryhmän lisäks. Se on varmaan sama kaikilla, mut sitä ei enää tehdä neuvolassa vaan pitää käydä laboratoriossa. Pissanäyte on aina ollut vain neuvolassa tehtävä (esikoinen Helsingissä, toinen ja tää kolmas Tampereella), siinä ei ole ollu eroja vaikka vuosia onkin vieriny.
Katotaanko teillä myös klamydia?? Meillä on lähetelapussa: hiv, hepatiitti b ja syfilis (kuppa), ei muita. =)
 
Uuuu... maaliskuu jo, kevät lähestyy B)
Mä oon ihan intona, huomen viel aamuvuoro ja sit alkaa loma!! Loma menee muuttoa tehdessä, mut lomaa se on silti töistä.
On se vaan nyt munki myönnettävä et toi alamasu on alkanu jo kasvaa, ei mee enää kaikki farkut ja joidenki vaatteiden kanssa huomaa hyvinki et jotakin siel on tapahtunu :D Ihana pömppis ilmaantunu :heart:
Keskiviikkona on kymppi viikon neuvola, oi oi tulis äkkiä ke haluun päästä kuuntelee niitä tykytyksiä :heart:

Nyt sipsien ja leffan pariin. Hyvät lauantait kaikille :wave:
Liina ja pikku 9+4-6
 
Iltaa =)
esikoinen nukkuu nykyään aamuisin korkeintaan puol yheksään,vielä muutama kuukausi sitten meni 20.00 nukkumaan ja saatto vedellä 10.30 asti hirsiä :eek: Se nyt oli jo mielestäni liikaa.Mutta nyt on kirinyt ´normaalirytmiin´.Menee 21 nukkumaan ja herää 7-8.30.

Täällä on niiiiin oksu olo että :x Oon koko päivän ollu äidillä ja mitäs muutakaan kun syöny,syöny ja syöny :x Että ei tosta kokoaikasesta syömisestäkään hyvä olo tule sen enempää kun syömättömyydestäkään.Mä söin kolme lautasellista perunaa ja kastiketta sekä neljä lautasellista fetasalaattia :whistle: :whistle: :whistle: Ja nyt oksuttaa.

Mies on ollut lätkämatsissa tämän illan ja poikien iltaa viettämässä,Nyt siis ihan ilman pahaa mieltä =) Maanantaina on sitten ultra ja mennään Hesaan sitten samalla syömään,kun esikoinen menee huomenna isälleen ja tulee vasta ke pois.Ihana talviloma minullakin :D

Nyt sohvalle vielä hetkeks ja sitten pää tyynyyn.
-Laura ja MiniPannari 9+5-
 
Huomenta =)

Meillä tosian normaalisti nukutaan siihen puoli yhdeksään mutta valoisat aamut ovat jälleen tehneet tepposet niinkuin joka kevät.

Äh,mä kävin eilen äidilläni lasten kanssa ja nyt ole ihan tukossa :/ Siellä on siis koira jolle olen allerginen.Ja mulla on astmakin.Täytyy nyt tehostaa pariksi päiväksi lääkitystä että vauva saa tarpeeksi happea.

Ja ruoka maistuu täälläkin :D Ainakin kolme (mieluummin neljä) lautasellista lämmintä ruokaa päivässä :ashamed: Mutku vauva haluaa :saint:

t.satu ja siemenperuna 8+jotain :heart:
 
huomenta kaikille!

Huh mikä lumipyry täälläpäin:) koiratkin oli ihan ihmeissään kun upposivat lumeen pihassa:) voi sitä lumen määrää mikä sisälle tuli niissä ;)
Kamala kun aika menee äkkiä,nyt jo maaliskuu ja torstaina olis sitte eka neuvola ja perjantaina ultra espoossa :D oon ihmeen kaupalla alkanu oleen stressaamatta tästä raskaudesta,ollu varmaa niin paljo kaikkea muuta tekemistä =) Pahoinvointia ei ole vieläkään,mutta en sitä kai kaipaakkaan;) ei ole enään tullutkaan sitä ruskehtavaa valkovuotoa sen yhden päivän jälkeen,huoh:) kirjastosta kävin lainaamassa muutaman kirjan ihan ajankuluksi ja suosittelen tätä kirjaa "syntyy uusi ihminen" Lennart Nilsson ja Lars Hamberger kirjoittanut.TODELLA HYVÄ KIRJA,mahtavat kuvat ja selkeitä hienoja ulrtakuvia.


rv7
 
huomenia kaverit!

täällä nukuttiin viime yö tosi huonosti kun flunssaa pukkaa päälle, tai on koko ajan vähän kipee olo mutta ei tuu silleen kunnolla kuumeen kanssa. on kuitenkin ollut jo reilun viikon tätä flunssaoloilua joten varasin lekurille ajan niin kattovat ettei oo mitään tulehusta kehittelemässä, tänään kun ois ollu iltavuoro ja sen verran on huono olo. ollaan nyt molemmat sängynomia kun mies sai eilen ruokamyrkytyksen ja on oksentanu ja ripuloinu koko viime yön ja tän aamun, joten nyt ei kumpikaan jaksa passata toista eikä tarjoilla kuumaa mehua ja särkylääkettä - meillä voivotellaan nyt yhessä :D mutta vauva ei oo ottanu mamman oloilusta itteensä vaan vaikuttaa kerrassaan tyytyväiseltä :heart: nyt onkin sitten hyvä syy extra lepäilyyn vaavin ja iskän kaa :heart:

tällaista sunnuntaita meille - virkeämpiä oloiluja teille muille!!

toivottelee,

amalia &
 
kivvee ulkoilua teille marza - ulkoilkaahan munkii puolesta! :D

onko teillä muilla ollut öisin voimakkaampia mensumaisia kipuja alamahassa? kun mulla on nyt parina yönä ollut että heräilen pitkin yötä kun alkaa jomottamaan aivan mensumaisesti mahaa, varsinkin maha- ja kylkiasennoissa. päivät mennyt paljon mukavammin kuin nuo yöt, tosin viime yönä ei masua jomotellu, vaan päätä ja kurkkua, että jotakin näköjään aina.. :D noh, kaiketi meijän pikkuinen vain on tuommoinen yöeläjä ja yökasvaja :heart:
 
Huomenta vaan täältäkin kaikille lumisista maisemista! Täällä vietetään miehen kanssa lokoisaa sunnuntaiaamua. Mulla kyllä vähän kuvotus vaivaa - itse asiassa tuntuu, että se on viime päivinä ollut lisääntymään päin. Kuvotuksen tasolla edelleen mennään, mutta nyt se tuntuu ainakin eilisen päivän perusteella olevan enemmän kokoaikaista kuin ajoittaista. Mutta vauvastahan se vaan muistuttaa. :heart:

Eilen nähtiin miehen kanssa ihanat pikkuiset vähän alta vuoden vanhat kaksoset. Mies taitaa salaa haaveilla kaksosista, kun kyseli niin noiden kaksosten vanhemmilta, että minkäslaista se on kun on kaksi pikkaraista... Olisihan se ihan hienoa saada kaksoset, mutta enpä oikein usko, että meille kävisi niin. Miehen äiti eli mun anoppini on kyllä kaksonen, mutta omassa suvussani ei ole kaksosia missään haarassa.

Olen tässä ajatellut ja miehenikin kanssa olemme asiaa pohtineet, että en taida mennä olleenkaan nt-ultraan. Emme kuitenkaan olisi valmiita jatkamaan punktioon tai mahdolliseen raskauden keskeytykseen asti ja olen myös saanut sellaisen käsityksen, että suurin osa nt-ultran hälytyksistä on lopulta vikahälytyksiä. Olisi tosi raskasta miettiä koko raskauden ajan, että minkähänlainen vamma lapsella on, vaikka tuloksena lopulta olisikin täysin terve lapsi. Rakenneultraan sen sijaan olen ajatellut mennä. Siinähän ymmärtääkseni selviäisi esim. jos lapsella olisi paha sydänvika tai muuta vastaavaa ja silloin synnytys voitaisiin jo valmiiksi ohjata sellaiseen sairaalaan, jossa olisi parhaat edellytykset hoitaa sydänsairaita lapsia.

Mukavaa sunnuntaipäivää itse kullekin!

Annimaria ja Pikkarainen 6+2
 
Huh huh tätä oloa :eek: Taitaa ens viikko mennä kotona nukkumiseen, ei oikeesti pysty mennä töihin ku ei pysy oikeen mikään sisällä. Meillä alkas miehen kanssa loma viikon päästä ja ollaan lähössä luxus risteilylle, taitaa tää mamma tutustuu siihen luxus vessaan todella hyvin :LOL:

Meillä muuten vaihtui tuo synnytyssairaala, ollaan nyt menossa naistenklinikalle ku tää on neuvolan mukaan jonku luokan riski raskaus.

Ihanaa talvista sunnuntaipäivää kaikille =)

miimu ja vaavi rv 8+5
 
Mahtava olo! :D

Väsymystä ei ole eikä pahoinvointia, turvotustakaan ei ole enää kuin vähän iltaisin! Upeeta! :p Tietysti voisin huolestua mutta en halua stressata asiaa jolle en sitten kuitenkaan voi mitään. Esikoisen kanssa oireet helpotti viikolla 12 ja tänään on 10+0 joten aika samalta tämä raskaus vaikuttaa. Toivottavasti kaikki sujuu yhtä hyvin ja ilman ongelmia! :heart:

Np-ultra on parin viikon päästä ja seuraava neuvola vasta joskus sen jälkeen. Downin takia en keskeytystä tekisi mutta sitä vakavammat pitäisi harkitsemaan. Täältäkin olen lukenut niin monia todella surullisia tarinoita :( En haluaisi synnyttää lasta jolla ei ole elinmahdollisuutta tai menettää lasta joskus rv 20. Uskoisin, että on helpompaa kropalle ja mielelle mitä nopeammin se tapahtuu. Tiedän, ettei tulokset ole 100% varmoja mutta sen kanssa on vaan elettävä. Mutta tämä tästä! En halua enää miettiä ikäviä asioita :)

Te joilla on jo lapsia niin mitä mieltä olette sukupuolesta? :) Olisi helppoa jos vauva olisi samaa sukupuolta kun esikoinen, kaikki vaatteet ja sellaiset valmiina. Toisaalta, olisi kivaa ostaa ihan erilaisia vaatteita vaihteeksi :D Päätimme miehen kanssa ettei kysytä sukupuolta, olkoon yllätys :whistle:

KerroTokiLisää: Meilläkin on hyvin ahne vauva :LOL: Mies ihmettelee kun mulla on jatkuvasti nälkä ja todellakin 3 lämmintä ateriaa päivässä on ihan ehdoton! :p

SBT ja ahne kirppu 10+0
 
Moikka!

Kiva kun on uusi ketju. Ei tarvinnut selata sivuja että mitä olen jo lukenut. Noista lasten heräämisistä. Meidän poika nukkui ennen kiltisti puoli kymmeneen asti. Olin tietysti ihan mielissäni kun en ole mikään aamuvirkku. Nyt on rytmit tainnut muuttua, olisiko keväällä jotain tekemistä sen kanssa vaikka pimennysverhot on meilläkin käytössä. Tänä aamuna poika huuteli äitiä jo kuuden aikaan. Kyllä minä kuolen jos se jatkuu joka aamu, tuo 7-8kin on tuntunut minusta ihan hirveältä nyt viime aikoina kun väsyttää koko ajan.

En ole varma olenko tuosta np ultrasta mitään sanonut. Mutta meillä ei käyty siinä vimeksi. Eikä varmaan mennä nytkään. En kuitenkaan mihinkään tutkimuksiin olisi valmis, saati keskeytykseen. Ainakaan ihan pikku kummassa. Ja meillä on ajateltu että otamme lapsemme vastaan semmoisena kun ne meille annetaan, ihan yhtä rakkas lapsi on oli terve tai ei. Olen hoitanut joskus vaikeasti kehitysvammaisia lapsia. Itse hellyin heihin silloin todella. Enkä ymmärtänyt sitä että vanhemmat olivat laittaneet vaikeasti vammaisen lapsensa laitokseen hoitoon, ihan vauvasta saakka. Toki raskasta on varmasti jos sattuu niin ikävästi, mutta itse haluaisin huolehti lapsestani oli tilanne mikä tahansa. Näistäkin lapsista kaksi nukkui pois muutaman vuoden ikäisenä. Että noinkun ajattelee, en haluaisi joutua koskaan lastani menettämään, mutta eihän se ole vain niin että vammaiset menehtyy. Kauheita juttuja ja toivon ettei kukaan meistä joudu tommoisia edes miettimään.

Kohta pitäisi lähteä taas remontoimaan kavereiden avuksi. Ihana oli kyllä repiä tapetteja seinästä eilen, oikein terapeuttista. Tosin selkä ja jalat ei oikein tykännyt siitä hommasta.

Huomenna taas uusi viikko alkaa, kyllä menee joutusaa viikonloput.
 
Moikka! Kivaa, kun on taas uusi ketju. Mulle muuten voi lisätä tohon listaan sairaalaks EKKS, huomasin et se puuttuu. Palattiin eilen hiihtolomareissulta kotipuolesta ja uutinen on kerrottu nyt molempien vanhemmille. Mun vanhemmat rupes heti passaamaan :heart: ja anoppi huus puhelimeen et "Ihana juttu, aivan mahtavaa!" =) Muutamalle läheisimmälle kaverille kerroin myös, mutta pyysin heitä pitämään salaisuutta vielä pari viikkoa, et ehitään näkemään ultrassa, et onko siellä mahassa ketään.

Olo kyllä on ollut ihan karmea, vaikka jo ennen reissua ehdin luulla et tää kuvotus ja pahoinvointi tästä alkaa helpottamaan. Joku kyseli niistä menkkamaisista kivuista ja mulla niitä on tullu ainaki siks ku oon maannu niin paljon sängyssä niin alaselkä on väsyny. Ne kivut ainakin muistuttaa kuukautiskipuja. Päänsärky on tullu kaveriks myös ja harmittaa kun jouduin pari tapaamista sekä kaverin häihinmenon peruuttamaan olon vuoksi. Mut muuten olo on aika aurinkoinen, kun alkaa itsekin älyämään olevansa kasvamassa äidiksi.
 


Jasmarakyllä se klamydiakin katotaan toisesta pissanäytteestä mikä labraan viedään.

On kyllä ollut mukavaa kun onollut tänään vapaapäivä, on jaksanut jotain puuhastellakin kun töiden ohessa tuo kaikki vapaa-aika menee lepäämiseen :D

Kiva kun kuulee että ihmiset jotka on nähnyt nyt tässä viikon sisään on katsellut että mun masu on kasvanut...no ne joutuu nyt hetken luulemaan vielä että oon lihonut :| onneks tälle pömpötykselle on syy...
oon aina ollut hirveen kriittinen heti jos housut rupee kiristään ja ruvennut heti kattoon mitä suuhuni pistän ja nyt on jotenkin välillä vähän vaikee suhtautua siihen että maha pömpöttää ja housut kiristää...vauva mahaa kyllä odotan kovasti mutta kun vielä se on enemmänkin sellasta lihoamisen näköistä...voi miten ääliön kuvan itsestäni nyt annan :ashamed:
 
tuli täs mieleen nuorityttö oliko se ultraava lääkäri siellä gynekossa tuo

http://www.tekay.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=29&Itemid=43

tuskin tuli mitenkään linkkinä ku en oo mikää tietokonevelho mutta jos kehtaat kattoa tuon kopiomalla osotteeksi....

mietin vain, ku rohkaistuin varaamaan sen varhaisultran kans sinne gynekoon ja tämä mies siellä sitte ultrailee.. nuiden sen tietojen perusteella ainakin ihan pätevän oloinen kaveri :D

ah enää neljä yötä ultraan. näkee onko siellä pikkunen messissä ja oikeilla paikoilla ja jumputtaako pikkunen :heart:
 
Täällä taas. Pitkä ja raskas muutto reissu Tampereella takana. Pohkeet aivan jumissa, selkä kipiä ja väsyttää vietävästi mutta tuli sisko muutettua neljännestä kerroksesta kolmanteen. *taputus*

En ole vielä edes katsonut kuinka paljon olette ehtineet kirjoittaa tässä ajassa, ja olen ihan pihalla kuinka kaikilla menee. :p Itselläni kaikki ok. Tullut syötyä koko viikon vaikka mitä ja se näkyy. :LOL: Pahoinvointia ei ole, kuvotustakin vain jos ei ole syönyt. Olo on kuin ei mitään olisi. Huolestuttavaa sinällään. Rinnatkin on kipiät vain yöllä ja ihan aamusta. ylös kun nousee niin tuntuu että ne räjähtää. :LOL: Torstaina olisi eka neuvola aika ja se jännittää jo nyt vietävästi.
Cristiina mietti mahan kasvua ja muiden silmissä sitä miltä näyttää. Itselläni on luonnostaan pieni "pömppis" mutta olen tässä joulun jälkeen ollu julkisesti laihdutus kuurilla. Hyvä mennä reilu viikon loman jälkeen kouluun kun varmasti olen turvonneen näköinen ja olla niin kuin ei oliskaan. :D kiinnostavaa nähdä ne luokkakavereiden katseet että "etkös sinä ollu laihdutuskuurilla ja näytät tuolta" :kieh: toisaalta ajattelen että ihan sama. Minä olen (ehkä, toivottavasti) raskaana ja saan lihoa mutta he eivät sitä vaan vielä tiedä. Toivon että tulisi se vauvamasu äkkiä esille niin ei näyttäisi siltä että "on vähän tullu syötyä pitsaa ja muita herkkuja". Kaikki ajallaan.

kirppu rv 7+5
 
Cristiina: teillä siis testataan se klamydiakin, mut ei meillä kun ei mitään näytteitä tarvi labraan viedä ;) Todellakin käytännön eroja paikkakuntien välillä.

Huomenna saan sit varmistuksen, et masussa jotain on ja viikotkin tarkentuu... Ultra on iltapäivällä. Jänskittää vaikka jo kolmatta tehdäänkin. Ekan kerran on sellanen epäuskonen olo, johtunee varmaan tästä oireettomuudesta. Pitäis olla tyytyväinen, mut näköjään ei :D

SadButTrue: kyselit mielipidettä sukupuolesta. Mä ite haluaisin tietää kumpaa odotan. Kun kuitenkin on jo molemmat, tyttö ja poika, niin eihän sillä loppupeleissä ole väliä. Jostain syystä olis kyllä kiva tietää millasia vaatteita alkais hankkiin. Meillä kun ei ole kummankaan edellisen vaatteita jäljellä, niin kaikki pitää ostaa/saada. Ei viitsis pelkkiä valkosiakaan tai beigenvärisiä hommata. ;)

Mulla on vointi ok, kävin puolentoista tunnin kävelylenkilläkin ystävän kanssa. Sen jälkeen kyllä hieman väsytti ja ties liikkuneensa. Syömisen kanssa ei ole onneks, ainakaan vielä, vaikeuksia. Tulee syötyä terveellisesti ja ennen niin luontaiset makeet ja yleensäkin herkuttelu on jääny pois. Paino on jopa laskenu lähes kaks kiloo kuukaudessa. Mut kyllä tästä pienestä varastosta saa painoa hävitäkin :LOL:

jasmara ja masuasukki 9+1
 
Paukkuli on se tuo!! :LOL: mutta ihan mukava kaveri se on :) Toivottavasti teillä on kaikki siellä hyvin! :heart:

Joo elikkä en jaksa käydä lukemassa sitä edellistä pinoa läpi ku oon ollu niin monta päivää pois koneen ääreltä että sinne on tullu aivan tuhottomasti sitä tekstiä.. :eek:
Mutta,meillä oli siis to neuvola, oli ihan hassu käynti. Siellä oli sijainen (nuori tyttönen) joka kysy tosiaan meiltä että no mistä te haluaisitte puhua! Se ei ottanu verikoetta(täällä se otetaan oikeasti neuvolassa aina) ja eikä se oikeen tienny mistään mitään..
Ei antanu edes uutta aikaa..Niin ja aluksi sano että nämä neuvola käynnit on semmosia että miehen ei tarvi olla mukana.. :eek: vaikka hän ite halusi välttämättä mukaan!!


tänään 8+3
 

Yhteistyössä