***LOKAMASSUT 2008 Maaliskuussa***

Terve :wave:
Nyt jännittää kamalasti..Vielä aikas tasan 3 vkoa ja on np-ultra.. :eek:
Suvussa on kaksosia ja trisomiaa (kehitysvammaisuutta) joten jännittää kahta kauheammin.Nyt on ruvennut tuntumaan siltä että ei tuolla vattassa ketään ole,pitkään tuntui selvästi raskaana olevalta mutta nyt ei juuri mitään..Kun vaan ei olisi jo nukkunut pois tms.. :ashamed:
3 vkoa on pitkä aika mutta koitan kestää.Vielä olen sairaslomalla ja 31.3 vai millon se oli,niin alkaa taas koulu.Sitten reilu viikko koulussa ja miehen kanssa ultraan.Samalla käynnillä otetaan verikokeet ja pissanäyte.

Mimmali rv 8+4
 
MOI
:wave:
Täällä ois yksi mamma lisää lokamasuihin!!
Laskettu aika on 22.10, toinen ois tulossa ja oys on synnytyspaikka.
Esikoinen on nyt 2 vuotias ja tykkää vauvoista, saa nähdä miten käy ku vauva tulee kotiin sit aikanaan..
Eka neuvola oli eilen ja kaikki arvot oli kunnossa :p , viikkoja on nyt 8+6 ja ei millään jaksais oottaa ultraan joka on vasta 15.4


Hyviä vointeja kaikille :hug:
 
Tervetuloa minunkin puolestani uusille! :flower:

Täällä alkaa olemaan jännitys katossa kun huomenna olisi vihdoin ja viimein se varhaisultra... Olen mä sitä päivää jo odottanutkin :eek: on meinannut ihan järki lähteä! Toivotaan, että saan tulla kertomaan huomenna hyviä uutisia. Rakko pitää olla tyhjä ja sitten siinä nt-iltrassa täysi.
Mulla on aivan törkeä pissahätä ja kokoajan. Tää on pahentunut muutamassa päivässä. En oo enää pysynyt edes laskuissa kuinka monta kertaa olen tänään jo käynyt pissalla!

Rehvastelin joku kerta sillä, ettei minulla ole mitään mielialan vaihteluita yms. mutta taisin olla hätäinen lausunnoissani! Mielialat menee tällä hetkellä ylhäältä alas. Hetken olen oikein onnellinen ja iloinen. Yhdessä pienessä hetkessä voin olla kuin myrskynmerkki ja alla päin. Onneksi mies ymmärtää eikä ole vielä hermostunut :whistle:
 
Nyt on varhaisultrassa käyty. Siellä se pieni 1cm kokoinen vaavi pötkötteli :heart:
Viikkoja on nyt sit 8+1 ja laskettuaika on 27.10.
Nyt on paljon helpottuneempi olo ja vähä uskaltaa jo iloita, vaikka riskiaika on vieläkin menossa.
 
Paljon oli tässä pinossa pienen menettäneitä. Voimia teille kaikille!

kärppänä heinälatoon; mulla on eri päivinä ultra ja neuvola. Ultra-aikaa kun soitin, niin näin käski tehdä. Meille ei kuulu kuin tämä yksi ultra ja näin alussa vielä :| Pöh.

Itsestäni sen verran, että kolmas on tulossa. Aikasemmat lapset -01 ja -03. Minä ja isä ollaan 26v molemmat. Vauhdikkaita vanhempia vauhdikkaine harrastuksineen.

Täytyy lähtee nykäseen petivaatteet sisälle..

huitshapeli 8+1


 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnimanni84:
helou..tänään käväsin npu:ssa ja verikokeissa oli kova meno mahassa tai nukku kun alotti nii näky nukkuvan mut eipä kauaa nukkunu siinä sitte...noo en yhtää ihmettele heh...
Täh?
Mä en ymmärtäny sanaakaan.. :snotty: :LOL:
Mielelläni ymmärtäisin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Alkuperäinen kirjoittaja Onnimanni84:
helou..tänään käväsin npu:ssa ja verikokeissa oli kova meno mahassa tai nukku kun alotti nii näky nukkuvan mut eipä kauaa nukkunu siinä sitte...noo en yhtää ihmettele heh...
Täh?
Mä en ymmärtäny sanaakaan.. :snotty: :LOL:
Mielelläni ymmärtäisin..
nii kävin niskapoinu ultrassa ja verikokeissa ( mistä kattoo sen kromosomi jutun..) ja et kova meno oli vauvalla mahassa...
 
mimmali: varhaisultra on yleensä itse kustannettava ultrakäynti ennen tuota n.12 viikon np-ultraa. Useimmat taitaa käydä viikoilla 6-9, mut tietysti jokainen päättää ite ajankohdan ja meneekö ollenkaan. =)

Mukavia ultrakuulumisia monilla ;) Ite oottelen vielä ultraa, ku kuuta nousevaa :LOL: vielä pari viikkoa tasan.. Odottavan aika on kyllä pitkä :D

Niin ja tervetuloa kaikille uusille :flower:

huitshapeli: sulla on hyvät vuosiluvut lapsilla ;) Itellä samat vuosikerrat...

jasmara ja masuasukki 11+3 (ultran mukaan 10+4)
 
Heippa!

Vielä uusi lokakuun odottaja ilmoittautuu joukkoon... LA olisi näillä näkymin 21.10., toista odotellaan. Ja Porvoossa ajattelin tämän toisenkin synnyttää. Esikoinen syntynyt 1/07, joten ikäeroa lapsukaisille tullee noin 1v10kk. Ensimmäistä tehtiin pitkään ja hartaasti, tärppiä odoteltiin aika tasan kaksi vuotta (paperit tutkimuksiin oli jo vetämässä). Joten kun neiti täytti vuoden tammikuussa päätettiin antaa toiselle lupa tulla, ettei ikäero veny hurjan pitkäksi... Ei oltu uskoa silmiämme, kun plussa tulikin ekasta yrityskierrosta! :heart:

Olo on tällä hetkellä aikas hyvä, jonkin verran pahoinvointia ja kuvotusta, muttei mitään verrattuna ensimmäiseen raskauteen. Mulla todettiin silloin hyperemesis gravida elikkäs äärimmäinen raskauspahoinvointi, laihduin yht. 7 kg viikolle 22 asti ja tiputuksessa kävin kolmesti. Pahoinvointi loppui onneksi kuitenkin viikolle 24 eikä kestänyt loppuun asti niin kuin jollakin tässä ketjussa?

Jos ihmettelette kirjoitusajankohtaa, olen töissä... Rauhallinen yövuoro. Kotona siis enimmäkseen olen tyttösen kanssa (ja koiruuden) mutta silloin tällöin säännöllisen epäsäännöllisesti teen vuoroja parantaakseni lompakon tyhjyyttä. Muuten elämään kuuluu tällä hetkellä myös raksa, mikä aiheuttaa miehelle pieniä paineita... Uuteen kotiin kun olisi tarkoitus päästä ennen tämän vauvelin syntymää.

Vielä omaa napaa... Väsyttää, viluttaa ja aamut sujuu hyvin rauhallisesti, ettei tarvitse käydä pönttöä moikkaamassa. Myös mielialavaihteluita on, paljon. Eilen aamulenkillä meinasin vetää herneet nenään muutamallekin ohikulkijalle, kun kehtasivat meidän koirasta huomautella (joo, koiramme on rottweiler ja vielä uros, siitä voikin sitten vetää automaattisesti sen johtopäätöksen, että se on tappaja... :headwall: ). Eka neuvola on takana, nt-ultraa odotellaan tapahtuvaksi 3.4. Mitäs vielä... Ah, 3 mun lähintä ystävää tietää, muut ei vielä ja kerrotaan luultavasti vasta sitten, kun vatsa alkaisi paljastaa. Esikoisesta kerrottiin tosi aikaisessa ja se aiheutti aikamoisen hössötyksen perhepiirissä, joten nyt ollaan hissukseen.

Hauskaa päivää kaikille! :flower: Mihla ja Mökö, rv 9+1
 
Huomenta!

Nyt näin ekan vauvaunen... Olin np-ultrassa ja lääkäri kauhisteli minun vatsan kokoa, että miten voi olla noin iso. Sitte ku ultrattiin niin oliki muutaman viikon edellä ja se kuva oli värillinen . Sitten huomasin kesken ultrauksen että oon unohtanu miehen odotushuoneeseen :D .

Eli mahtaa jännittää jo huominen ultra :D .

Mimmali: Tuo varhaisultra tosiaan yleensä tehdään yksityisellä omakustanteisena, paitsi jos on taustalla lapsettomuushoitoja niin yleensä hoitopaikka ultraa jossa tarkistetaan sikiöiden määrä.

Tervetuloa taas uusille! Mukavaa kun joukko kasva vieläki =) !

Ja onnea ultrakuulumisista, ihanaa että kaikilla oli asiat hyvin.

Nanna + Pippunen rv 12+0 (juhuu!!!!!!)

 
Mihla - Minäkin synnytän Porvoossa,toistaseksi laskettu aika näyttäisi olevan 24.10,saas nyt kattoo sitten miten muuttuu kun pääsen käymään ekassa ultrassa.

Mä olen vuorostani kärsinyt pahaa pahoinvointia,ei oikein huvita sängyn pohjalta nousta,väkisin tuossa nousin,kyllä nää olot heittelee oikein kunnolla.
Enempiä en jaksa nyt kirjoitella.

Kaikille ihanaa päivää.

Annu & Masu-asukki 8+5
 
Heippa piiiitkästä aikaa!!

En ole kirjoitellut sitten ihan tuon alun, kun on ollut niin huono olo ja kaikki pienimmätkin ylimääräiset hetket mitä tuolta lastenhoidolta jää, olen käyttänyt lepäilyyn. Vieläkin kuvotus ja oksut jatkuu, mutta ehkä vähän rauhoittumaan päin...

Meillä oli np-ultra eilen ja kaikki näytti hyvältä!! Ihana helpotus. Käytiin kyllä silloin aikasemmin myös varhaisultrassa ja sielläkin oli kaikki hyvin, en vaan pystynyt sillon kirjottelemaan. Nyt ultrassa vauva näytti neljää päivää "vanhemmalta", mutta LA pysyi kuitenkin samana, kun ei ollu yli viikon heittoa. Vähän jännitti ultra, ja varsinkin kun mies ei päässyt mukaan, vaan joutui jäämään lapsia hoitamaan kun ei saatu tällä kertaa mummoja värvättyä :) Mut onneks kaikki oli tosiaan hyvin.

Ollaan jo joillekin sukulaisille kerrottu ja eilen sit kerrottiin tuolle esikoisellekin. Ja mitkä reaktiot siltä tuli!! Se alko huutamaan ja kiljumaan, että JEE JEE KIVAA KIVAA. Ja hyppi sohvalla ja alko heti puhumaan mahalle yms. Ai niin, sit kun se kuuli mun mahasta jotain lorinoita niin se sanoi: Nyt sillä vauvalla on nälkä, sun pitää syödä äiti! Ja toi mulle banaanin keittiöstä :) Ihanaa. Esikoinen on nyt siis 4,5-v. Se oli tosiaan ihan innoissaan ja jo suunnitteli, että sit kun meillä on kaks "vauvaa" (kuopus on sit lokakuussa 1,5-v) niin hän kyllä hoitaa toista. Äitin pitää vaan kertoa, mitä pitää tehdä. Kyllä lämmitti mieltä.
Ja muutenkin, nyt on paljon helpompaa, kun ei tarvii tolta isommalta peitellä mitään. Ja se varmaan hoitaakin kertomiset muille tästä eteenpäin.

Mut eipä muuta, mukana vielä ollaan :wave: ja kirjottelen, kun olo ja aika antaa myöten. Kovasti myötätuntoa ja jaksamista kaikille pahoinvoiville (itellä meinas jo jossain vaiheessa usko loppua... ja vieläkin välillä)!! Ja tervetuloa kaikille uusille!

Taotao ja pikkupanda 11+3
 
nanna81 mulki on huomenna np ultra ja jänskää kanssa kovasti :snotty: ä näin viime viikolla unta että niskaturvotus olis ollut 8,9mm eli toivottavasti ei ollut mikää ennen uni et tulis huonoja uutisia :|
 
FPI
Tervetuloa uudet! :heart:

Mukava, kun nyt on tullut paljon positiivisia ultrauutisia, jee jee!

Vielä viikko omaan np-ultraan, huh huh!

MiHLa, todella törkeää tuolla tavalla huomautella teidän koirasta, ärsyttävää!

En jaksais millään tehdä töitä, mutta kai se on vaan yritettävä porskuttaa...onneks tulee pääsiäinen!

Mukavaa keskiviikkoa kaikille! ;)
 
Pidin pienen (viikon? ) palstailutauon, kun alkoi viime viikkoiset ikävät uutiset tulla minun uniinkin :( Nyt onneksi olen jo päässyt hieman tästä keskenmenon pelosta, eilisen neuvolakäynnin johdosta.

Eilen tosiaan oli ensimmäinen neuvola ja tuosta pelosta siellä puhuin. Lääkäri sattui olemaan naapurihuoneessa, joten otti minut päivänsä päätteeksi tutkittavaksi. Kaikki näytti olevan hyvin, kohtu on hyvin kasvanut, ehkä vähän liikaakin viikkoihin nähden, mutta se on normaalia kun on jo ennestään lapsi. Tuli helpottava olo tuosta käynnistä kaikin puolin, vaikka eipä siellä juuri muuta tehty kun verikokeita otettiin ja papareita täytettiin. Noin kolmen vikon päästä pitäisi olla np-ultra. Laittoivat eilen lähetteen menemään, tulee kutsu sitten lähempänä. Paljon sai lippuja ja lappuja luettavaksi, joita eilen illalla ennen nukkumaan menoa tulikin jo selailtua.

Pahoinvointi alkaa pikkuhiljaa helpottamaan *koputtaa puuta* Vielä välillä on kuvottavaa oloa, mutta muutamaan päivään ei ole tarvinut käydä oksentamassa. Olen tosi innoissani, jos tämä pahoinvointi nyt jo loppuu/vähenee. Pojasta kun oksensin pitkään ja PALJON.. Muutenkin oireet ovat nyt erilaisia kun pojasta, jos sieltä tulisi meille prinsessa :) Enemmän minulla on tyttö-olo kuin poika.. Kumpi vain on kyllä tervetullut! :heart:

Minua myös usein viluttaa, enemmän kun ihan alkuraskaudessa. Etenkin iltaisin ja väsyneenä tulee todella kylmä, pitää olla monta villapaitaa päällä ja viltin alla, että tarkenee. Normaalisti olen aina vähissä vaatteisssa kotona, kun on aina olevinaan niin kuuma..

Emilynillä on kyllä jo mahtavan kokoinen vatsa :) Itselläni tuollainen on varmaan vasta parin kuukauden päästä. Nyt jos oikein tarkkaan katsoo (suurennuslasilla) voi pienen pienen kummun alavatsalla nähdä :LOL: Minulla on myös viime aikoina tuntunut noita "potkuja". Siis ihan samalta tuntuu kun ensimmäiset potkut, mutta ei ne niitä vielä näin aikasin ole.. Ilmaa vain..

möhköfantti-83 Minulla myös usein särkee kovastikin päätä, mutta olen siitä kyllä lähes koko ikäni kärsinyt. Ehkä raskausaikana on useammin päätä särkenyt, en tiedä. Minulla ei tavalliset särkylääkkeet siihen auta, eikä raskausaikana voi migreenilääkkeitä käyttään, joten säryn kanssa on vain tultava toimeen :|

Kaikille uusille tervetuloa!

Nyt pojan kanssa askartelemaan pääsiäisaskarteluja.. :wave:

gibbon ja mytty 8+6

 
Se oli siis alkuraskauden ultra- nimellä tämä mihin meidän kunnassa mennään rv10+ (ja rakko täynnä ;) )

jasmara; mä kattelinkin muutaman profiilin jo ja jäi mieleen, että meillä samanikäiset tyttö ja poika :) Meillä myös (kaksi) alta vuoden vanhaa kissaa. Ja kauheet mourut :headwall: Molemmilla ollut tänäkeväänä kahdet peräkkäin ja nyt kuulostaa taas uhkaavalta.. Tänään lähtee leikkaukseen kumpikin :kieh:
Joko olet lapsille kertonut raskaudesta? Itse yritän venyttää ultraan asti (tasan 3vkoa |O ).

Mua harmittaa, kun olen joutunut harrastuksessa sanomaan raskaudesta. Olisin halunnut sinne ultraan asti olla hissukseen. Nyt saa olla koko ajan pelko persiissä, että joku ehtii möläyttään sukulaisille. Kolme piiiitkän pitkää viikkoa..

huitshapeli & lilliputti 8+2 (hyvät hyssykät, että mä en näitä viitti edes joka päivä laskea, kun ajattelen että menis nopeempaa, jos ei tietäis. Mutta eihän tuo oo muuttunu taas mihinkään!)
 
Eilen sitten vihdoin oli se varhaisultra. Ja siellähän se köllötteli pieni katkarapu, heh ja terhakka sydän pompotti. Mittaa 1,7cm :heart: :heart: Oli koko illan ihana, rauhallinen olo. Tuli sellanen tunne, että kyllä tää tästä.

Tänään sitten varailin neuvolaan aikaa, ja oli jotenkin ihan ihmeissään, miksi nyt vasta otan yhteyttä. Outoa, nythän vasta siis 9+0.

Tervetuloa uudet. Mukava kun porukka kasvaa. Äitiliini85: meillä onkin samat viikot, minä vaan menen synnyttämään Tays:iin.

Ihana oli lukea muidenkin hyviä ultrakuulumisia. Kyllä nuo ihan alun pelot jne alkaa varmaan kaikilla jo jokseenkin helpottamaan, vai mitä? Toki varmaan koko raskausaika on niin epävarmaa aikaa, että pientä jännitystä riittää.

Luin eilen myös lehdestä uutisen siitä rotweiler-jutusta. Ajattelinkin, että pöh, taas meni jonkun rodun maine hetkeksi. Tylsää tuommonen! :attn:

Mites muuten te muut, jotka yövuoroja teette, ootteko jaksaneet hyvin? Mulla oli viime viikolla 1, siis vain 1 yövuoro ja mun oli pakko salaa vähän torkahtaa, tuli niin kaamee olo :ashamed: Taas näitä, että hävettää, mutta ehkäpä ei niin suuri synti ollut.. kun kaikki nukkui ja oli rauhallista.

Nyt taas työntekoon.

Tyllerö ja pikkuruinen tyyris 9+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja jasmara:
mimmali: varhaisultra on yleensä itse kustannettava ultrakäynti ennen tuota n.12 viikon np-ultraa. Useimmat taitaa käydä viikoilla 6-9, mut tietysti jokainen päättää ite ajankohdan ja meneekö ollenkaan. =)
Ai,ok.Siis olin ultrassa rv 6+3 aluesairaalassa mutta "vaan" sen takia kun epäilivät keskenmenoa..

 
FPI
Mukavia ultrakuulumisia tyllerö08! :heart:

Tuli mieleeni, että onko teillä joitain erityisiä ruokia, joita tekee mieli? ;)
Itse olen huomannut, että mauste/suolakurkut on ihan ykkösjuttu ja Bulgaria jugurtti! Molemmista olen aina pitänyt, mutta en tosiaan tässä mittakaavassa!!! huh!
 
Onpa kiva, kun kaikki olette kirjoitelleen hyviä ultrakuulumisia.

Ja tervetuloa uusille, vielä tänne mahtuu hyvin!

Ihana kun paistaa aurinko tänään. Pitkästä aikaa. Nyt täytyy kyllä yrittää lähteä töistä vähän aikaisemmin ja mennä ulkoilemaan. On oikein jo löllö olo, kun koko viikolla en ole (muka) ehtinyt mitään kuntoilla. Maha sen kun turpoaa tuossa, syömisestä ja liikkumattomuudesta siis, niin ettei kohta housuihin mahdu. Onneksi ensi viikolla pääsen talvilomalle, ja ehdin ulkoilla enemmänkin Lapin maisemissa. Olo on parantunut tällä viikolla. Vaikka eipä minulla pahaa pahoinvointia ole ollutkaan. Mutta kiva kuitenkin, että melkein jo alkaa olla normaali olo. Mitä nyt tuo masu ja rintavarustus jatkavat turpoamistaan! Niin ja illalla olen myös viluinen, kuten moni muukin on kertonut olevansa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja FPI:
Mukavia ultrakuulumisia tyllerö08! :heart:

Tuli mieleeni, että onko teillä joitain erityisiä ruokia, joita tekee mieli? ;)
Itse olen huomannut, että mauste/suolakurkut on ihan ykkösjuttu ja Bulgaria jugurtti! Molemmista olen aina pitänyt, mutta en tosiaan tässä mittakaavassa!!! huh!
Jonagold-omenat,ab-piimä ja salmiakki on nyt täälläpäässä kuumaa kamaa.. :p
Liharuoka ei mene oikeastaan ollenkaan alas.
 
Tänään oli ultra ja hienosti meni, vaikka aamulla olin ihan masentunut jos tulee huonoja uutisia. Pennonen oli 14,6 mm pitkä ja lääkärin mukaan vastasi 8+2 (neuvolan mukaan tänään 8+5). Sydän väpätti kovasti. Kyllä se oli niin helpottava tunne nähdä viimeinkin jotain oikein konkreettista! Kaikki oli oikein hyvin. Saatiin kuvia mukaan ja mä oon tuijottanut niitä jo vaikka kuinka monta kertaa. Mies oli mukana ja hän oli ihan täpinässä kun ruutua katselimme! Hän on normaalisti aika "pidättyvä" ja varsinkin vieraiden aikana, mutta nyt ei ollut. Kyllä hän oli niin mukana ja ilahtunut yms. Sain olla oikein ylpeä.. Oli muuten omasta mielestäni sika halpa ultra -> kelan alen jälkeen 56 ?!!
 

Yhteistyössä