*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Pojan puolesta pokkaan :D
Poika täytti juuri vuoden...varsinainen vesseli...ilmeistäkin oikein näkee, milloin on jäynät mielessä ja kun sitten nousen lähtee poika tepastelemaan karkuun ilkikurisen naurun saattelemana :LOL:

Yrittää siinä sitten olla tosi auktoritetti, kun meinaa itsellä pokka pettää :D Ihan toivotonta :p

Nyt alkaakin sitten se sikon vauvan syntymän odottelu...pariviikkoa LA:han, voikun ei olisi yhtä itseppäinen kuin meidän poika ja syntyisi edes suht ajallaan...kaikki vippaskonstit aiotaan siskon kanssa ottaa käyttöön. Hain jo tuolta synnytys puolelta siskolle akupainanta ohjeet, joita sitten käytetään, jos alkaa näyttää siltä ettei vaavi synny...ja siellä on myös itse synnytykseen sopivia akupiste neuvoja...niitäkin varmaan kokeillaan.

Niin ja jos joku uusi nyt ihmettelee, että miten niin me, niin olen menossa siskon mukaa nsynnytykseen tukihenkilöksi...välilä vaan kuulostaa itsestä niin hassulle, että sitten kun meillä siskonkanssa tulee lähtö :LOL:

No joo...nyt on mentävä laittamaan tuo olohuone järjestkseen, kun poika taas aamulla repinyt kaikki sohvatyynyt lattialle ja paininut niiden kanssa :D

paapelo+poju+Tiuhti 10+3
 
Heips kaikille!

Aattelin käydä vähän muiden odotuksia vilkuilemassa, kun itsellä alkaa tuo vessanpönttö tulla jo turhan tutuksi... :/ Eilen mulla oli oikein yökkimis- ja laatoituspäivä, olo oli aivan hirveä koko päivän! Lapset toivat mulle syömistä pöntön reunalle, kun syöminen katkaisee mulla sen yökkimisrefleksin... Tosi kiva. Ruuan laitto ja pelkkä lämmittäminen tuottaa välillä tuskaa ja esikoinen totesikin eilen kaupan lasagnea syödessään, että "Meidän pitää tyytyä nyt vaan näihin kaupan ruokiin."

Mutta tänään on ollut onneksi parempi päivä. Yhtään ei ole tarvinnut vielä oksentaa :) ja äiti lupasi tulla illalla tekemään meille pakkaseen ruokia, ettei joka päivä tarvii valmisruokia mättää. Tunsin itteni eilen kyllä tosi surkeaksi äidiksi, kun lapset olivat jo nälissään ja piti vaan sanoa, että ootetaan sen aikaa, kun isi tulee kotiin. :ashamed: Mutta minkäs teet ja onneksi tämä kesään mennessä pitäis helpottaa.

Tein muuten sen kiinalaistestin: eka ja toka piti paikkansa, kolmas ei. Toivottavasti ei pidä neljäskään, olis niin kiva saada toinenkin rinsessa taloon toisen rinsessan seuraksi. No joo...

Paapelo, miten sä voit juoda kahvia?! Mulla meinaa ajatuksestakin tulla vessakeikka :x . Söpö poika sulla.

Mukavaa päivää ja hyviä oloja kaikille!(myös mulle :D )

Sopraano 8+5
 
Eipä kauan nokka taas tuhissut kun siivosi, miten sitä onkin välillä niin saamaton, silkkaa laiskuuttaan siis :ashamed:

Sopraano:
Voi sinua...toivotaan että muuttuu pian helpommaksi tuo oloilu.
Ja kahvia voin juoda tällähetkellä vielä, ihan alussa haju teki tosipahaa ja esikosta loppuaikana tuli tosi huono olo ja alkoi närästämään, joten juon nyt kun vielä kykenen ja sitten siirrynkin taas kofeiinittomaan teehen, niitä on jo kaapissa valmiiksi kaikenmoisia erilaisia :D

 
Kättäriltä soitti se sama kätilö jonka kanssa puhuin aikasemmin ja sain valita ihan kellonajan.

Eli lähete oli nyt tullut perille ja np-ultra on 20.3 klo12.30...valitisin tuon myöhemmän ajan, että saadaan poika hoitoon :D

Huraa...ja infot tulee sitten vilä postista, mutta kätilö ajatteli kuitenkin soittaa, jos käy huono tuuri ja sattuisi vaikka katoamaan postissa :LOL:

Ihanaa!!!

paapelo+poju+Tiuhti 10+3
 
Voi kun kävis edes tee... Sen haju ei ällötä, mutta jos kulauksenkin juon, tulee tosi huono olo :ashamed: . Ja ei tämä vielä helpota tämä oleilu, mikäli samoin menee, kun edelliset. 16 vkon jälkeen helpottaa ja 20 viikkoon mennessä loppuu kokonaan. Mutta loppuraskaus on mulla ollut onneksi aina tosi helppo, suorastaan ihana. Yritän nyt vaan pysyä positiivisella mielellä ja odotella innolla kesää :D .
 
No niin paapelo! Vihdoin ja viimein sait ajan, pitää ihan onnitella :LOL: Eikä, hyvä juttu, kun soitit sinne kättärille =)

Sain postissa tänään ajan perinnöllisyyslääkärille. Meidän ensimmäinen vauva kuoli kohtuun vkon 24 lopulla ja kromosomeissa oli jotain häikkää varmaan, koska sukupuoli oli epäselvä. Tyksin lääkäri ehdotti, kun kävin varhaisultrassa reilu viikko sitten, että käytäisiin juttelemassa perinnöllisyyspolilla, mitä tutkimuksia kannattais tehdä. Me ollaan saatu sen jälkeen kyllä terve poika, kohta 12 vuotias :) En mä murehdi, että tässä olisi kovin paljon isompi riski olla jotain häikkää kuin mitä normaalistikaan on. Mutta ihan kiva mennä kuulemaan mitä heillä on sanottavaa.

Kävin tänään kolmannen kerran kiertelemässä kaupoissa ja hakemassa uusia housuja. En vieläkään löytänyt! Kumma.. En oikein hokaa, että minkä malliset menisivät ihan useamman viikon vielä. Matala vyötärö on kuulema yksi vaihtoehto. Mulla on turvotusta mahassa niin paljon, että masennuin sitä näkyä, joka näkyi sovituskopin peilistä, kun mulla oli sellaiset jalassa :LOL:
Ostin sitten ekan jutun vauvalle :heart: Sellaisen rimpsun nalleja vaunuihin, mukana oli myös helistin. Yllätys oli suuri, kun näytin miehelleni, hän nauroi silmät kosteina, halaili mua ja sanoi, että voi sua :) Liikuttui jotenkin kun katsoi sitä :)

Se on nätissä lahjapakkauksessa, joten voin vaikka antaa sen jollekin, jos tässä kävisi huonosti. Innostuin vaan, olisi jo niin ihana ostella kaikkea pientä... :D

hope 6+6 (ultran mukaan on noin, olen satavarma, että todellisuudessa menen muutaman päivän edempänä. Ens ultrassa sit selviää!)
 
Kävin katselemassa vaunujakin. Me tarvitaan sellaiset, joissa on sellainen koppa, jossa vauvan voi kantaa kotiin. Me asutaan kerrostalossa eikä tässä ole hissiä. Eli sellainen kannettava koppa pitäis olla. Eikä se voi olla kovin pieni, koska lokakuussa talvi on vasta aluillaan, lopputalvesta voi olla jo ahdasta vaunukopassa, jos se on sellainen pehmeä kantokoppa. Emaljungalla oli kova reilun kokoinen kantokoppa. Mutta vaunuille tulisi vajaa 800 hintaa. Huh.. Näitä ehtii ihmettelemäään vielä =)

Teillä on monella pahoinvointia. Tsemppiä kovasti!! :hug:
 
Me käytiin vielä tänään ultrassa lääkärin suosituksesta kattomaan että kaikki vielä sujuu ok sen vuodon vuoksi. No kaikki yhä on ok, pikkuinen oli kasvanut ja sydän pamppaili =) Lääkäri ei osannut sanoa, mistä mun vuoto mahtoi johtua.Onneksi se on loppu nyt.Toivon ja rukoilen että ei tulekaan enää!

Kahvi ei ällötä, tänäänkin olen sitä juonut. Mutta erikoista on, että kun on nälkä ja syö niin kun lopettaa syönnin tulee kammottava olo ja alkaa oksettamaan. Jos syömistä jatkaa,paha olo pysyy poissa! Eli pitää siis syödä jatkuvasti :LOL:
 
Ultra takana ja pikkuisella kaikki hyvin
:heart:
Oli aivan mielettömän kova sätkimään eikä niskaturvotusta meinattu saada laskettua, se oli joka tapauksessa 1.2. Mittaa pikkusella oli 48mm, vastasi 11+4, eli 3pvä isompi.
La pysyi kuitenkin edelleen samana.
Vuodon syy ei selvinnyt, mutta ei ainakaan kohdusta ja läheltä vuoda. Joten nou hätä:)
Täällä ollaan niin onnellisia :heart: :heart: :heart:

Inka 11+1 :heart:
Pitäisi pikkuiselle jokin nimi keksiä??
 
Onnea ihanista ultrakuulumisistanne :flower: :flower:

hope:
kannttaa käydä katselemassa huutonetistä, tai muista vastaavista paikoista, joissa vaunuja myydään...eivät tietenkään ole tämän vuoden kuoseja, mutta varmasti löytyy hyviä...itsekkin katselin pojalle kesällä sieltä, mutta huutojen sulkeutumiset sattui aina juuri rahattomille päiville, niin ei sitten onnannut...suosittelen.

Kylläpä nyt on niin tyytyväinen fiilis, kun sai sen ultra hässäkän hoidettua. Ja olin vieläpä ihan sata varma, että päästään vasta silloin 12+6, mutta sitten jo ensiviikolla...oikein Everest putosi hartioilta :D

Siskoa supistaa kuulemma aika ajoin kipakastikkin...voisikohan se tirriäinen jo olla omasta mielestään valmis tähän suureen maailmaan? :D Kylläpä osaakin odottaa näitä pieniä syntyväksi..ja kun ei heitä edes tunne, ovat vieraita, joskin tuntemattomia ja täysin mysteerejä...tokkopa ketään muuta vierasta ihmistä odottaisi saapuvaksi yhtälailla :D

meilläkin on noita rooibos tee pusseja...sitten on keisarinmorsianta, tiikerinpäiväunta, ja ja..äih, niitä on kerääntynyt niin monta pussia, kun aina himottaa ostaa uusia pusseja, mitä ei vielä kaapista löydy :LOL:

mutta taas on mentävä puuhaamaan hetkeksi, tulee selkä hiisin kipeäksi tässä :whistle:

paapelo+poju+Tiuhti 10+3
 
Iltaa :wave:

Paapelon poitsu on kyl sulonen :heart: Aika veijarilta kyl vaikuttaa ;)

Inka, mulla tuli ihan itku silmään kun teijän ultrakuvaa katsoin :) Todella liikuttavaa nähdä pieni ihmisenalku ja tietää että kaikki on todella hyvin. Onnea teille hurjasti :hug:
Muillekkin ultrassa käyneille haleja! Meillä se koittaa kans 13. päivän päästä....

Jotenkin sitä jännittää ja pelkää koko ultraa....mutta, eiköhän mun masussa kans sykitä, sen verran näitä oireitakin alkaa olemaan :)

Että sitä on tosi herkkis...poru tulee ihan pienestä ja toisinaan tyhmästä asiasta :ashamed: Ja toisinaan täällä on kovin kiukkuinen mamma...aika jännää miten voi mieliala vaihdella päivän mittaan monta kertaa.

Väsy on ihan jotain kamalaa....en tiiä onko musta vielä ensi viikon lopulla töihin :/ mut, on tää kotona olokin toisinaan rankkaa, kun tuo 1-vee tuossa häärii....Isäntä on iltavuorossa niin ei voi iltapäiväuniakaan ottaa..Toivottavasti pian jo hellittää tää uupumus.

Jotain oli vielä mielessä, mut en nyt muista mitä se oli. Höh....

Mä taustailen vielä hetken ja sit on oikeesti jo PAKKO mennä unille...

PS. voimahaleja kaikille pahoinvoiville :hug: Tosi kurjaa!!

hertta ja bertta 9+1 :heart:
 
Superpaljon onnea hienoista ultranäkymistä ja -kuulumisista Nöpötin ja Inka! =) =) =) Kyllä niin suloinen pikkuinen tuolla ultrakuvissa pyöriskeli.

Mulla on ekaan ultraan vielä reilut 3 viikkoa eli odottamista riittää. Toivottavasti siellä ois sitten kaikki hyvin. On muistaakseni viikolla 10+0.

Käytiin eilen kaupungilla niin oli ihan pakko käydä jo kattelemassa tulevan kesän mammamuotia. Erityisesti ihastuin mammahameisiin, joita on ihan pakko sitten hankkia jos sinne asti päästään. Tänä aamuna tuntui jo, että vatsa on kasvanut. Voiko se jo tosiaan olla kun viikkoja on vasta 6+4?

Tuplia me ei varmaan hankita. En ole kova vaunuilija itse ja kun on talvi tulossa niin ulkona ei tule varmaan vaunuiltua paljon. Sellaista Gessleinin kehtoa olen netistä tuijotellu jo useampana päivänä. Saksassa sillä on hintaa kyllä melkein 300 euroa, mutta saahan sitä haaveilla. Muita suurempia hankintoja ei varmaan tule kun kaikki on esikoiselle juuri hankittu. Äippäpakkauksen aion ottaa myös nyt.

Onko kukaan menossa Lapsimessuille huhtikuun alussa? Jos on raportoikaa sitten täällä palstalla millainen on tämän vuoden äitiyspakkaus. Kuvia please myös. Kiinnostaa kovasti. Itse asun täällä pohjoisempana, joten noille messuille en pääse.

Mun lievä öklotys on vähentynyt, pikkusen vatsaa joskus kipristelee ja liitoskipuja tuntuu erityisesti kävelylenkin jälkeen. Rinnat ei ole hellät. Ruokahalua löytyy täältäkin. Nyt erityisesti kinkkuleike, naudanliha, juusto ja ruisnäkkäri vetävät mua puoleensa. Ja appelsiinimehu jääkylmänä.

Mukavaa illan jatkoa kaikille ja hyvää vointia kaikille!

Miiruska ja Manteli (kertokaa, jos jollakin on jo tämä nimi käytössä) 6+4
 
Aku
Jee Inkalle vielä tätäkin kautta onskut ja ihanaa että vauva voi hyvin =) Perästä tullaan!
Nyt on mun vuoro sitten päivystää postiluukulla sitä ultrakutsua :kieh:
Mäkään en oo juonu juurikaan [/b]kahvia pariin viikkoon.Ei varsinaisesti ällötä mutta ei vaan tee mieli.Teetä join tänään,siinä on vaan se huono puoli että tuppaan laittamaan paljon sokeria ja jos useemman kupin juo päivässä niin ei hyvä.
Eipä tässä muuta taas tällä erää.Voikaahan paremmin varsinkin te huonovointiset!
T.Aku 8+3 (neuvolan tädin mukaan!)
 
Inka
Onnea hyvistä ultrakuulumisista... :flower:

Unihiekka kyseli painon noususta...

Mulla paino on pysyny samoissa lukemissa.
Yhessä välissä tippu ku eka oli mahatauti ja sitten perään räkätautia niin ei ruoka oikeen maistunu...


Väsyttää... Kuvotus näyttää väistyneen kokonaan...
Neuvola täti soitti tänään ja sano että laittaa tänään lähetteen ultraan menemään... :wave:
Tulis äkkiä se kutsu sinne :kieh:

*Talvicci ja Uuno rv.9+6* :heart:
 
Saitko Talvicci mun yv:n johon olin laittanut tiedot jotka voisi laittaa "etusivulle"? Eli la 4.10. ikää 29v. ja toinen lapsi. Kiitos jos viitsit päivittää listan :)

Niin ja Inkalle onnea hyvistä ultra-näkymistä :) :heart: Mulla on kans np-uä ihan pian eli ens tiistaina! Can't wait...
 
Nora

Juu sain sun viestin. Oli tosiaan hyvä ku laitoit yv:llä nuo tiedot ku monesti saattaa hukkua tuonne viestien sekaan ne... :D

Eelis

Onko sulla mitään arviota la:sta tuonne listaan? Entä laitetaanko ikä ja synnärikin? :wave:
 
Voi kun on mukava lukea iloisista ultrakuulumisesta, onnittelut ultrassa käyneille. Tsemppiä meille huonovointisille, ehkäpä se syksyyn mennessä helpottaa :x

Me laitettiin tänään asuntomme myyntiin, uudesta ei ole kyllä tietoakaan mutta pakko ruveta jo tässä vaiheessa miettimään asunnon vaihtoa kun tämä nykyinen meinaa käydä pieneksi jo nyt. Tuleeko teillä muilla asumisjärjestelyihin muutoksia kun lokavauva syntyy?
 
Ekaksi onnittelut hyvistä ultrauutisista!

Kahvinjuonnista: en oo kahvia juonut sitten tokan lapsen odotusajan, teki silloin niin pahaa ettei ole maistuntu. Teetä kyllä juon vaikka kuinka paljon, mutta nyt ei oikein tee sitäkään mieli.

Eipä tänne mitään ihmeellisempää. Muutama tunti vielä töitä ja sitten alkais loma. Tulee kyllä tarpeeseen. Pientä reissua ollaan koko porukalla suunniteltu ja sitten mies lähtee yksin 4 päiväksi reissuun. Ei ole tainut kuopuksen syntymän jälkeen olla kuin työreissuilla yksin joten nauttikoon nyt. Lokakuun jälkeen ei ihan heti pääsekään.

Jaksamista kaikille pahoinvoiville!

Peppi+ toukka 9+0
 
Yeb
H-a-n-n-e, onnea asunnon myyntiin! Toivottavasti saatte hyvän hinnan :) Me muutettiin noin kuukausi sitten kaksiosta kolmioon. Ei tilanpuutteen vaan vuokrankorotuksen takia :saint: Kaksion vuokra kun olis noussut 570 euroon, hävytön hinta. Vuokrattiin sitten kolmio yksityiseltä, vesimaksuineen 540?. Vielä kun kesämassua odoteltiin, niin ajateltiin että mahdutaan kyllä kaikki tuohon kaksioon mutta onhan se kivaa nyt kun on tilaa. Paitsi että toisessa makkarissa meillä on tällä hetkellä pelkkä tietokone :D

Siitä pääsenkin kysymykseen jota on pitänyt kysyä teiltä, nukkuuko muiden lapset perhepedissä? Meillä tuo esikoinen on aina siinä nukkunut, imetys oli niin paljon helpompaa ja me nukutaan hyvin näin :) Seksiä nyt en kuitenkaan harrastaisi samassa huoneessa jossa lapsi on.. Muttamutta, ennen lokakuuta täytyy neiti kyllä siirtää omaan isojen lasten sänkyyn ettei tule ahdasta :)

Yeb 9+0
 

Yhteistyössä