*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Ensinnäkin iso :hug: kaikille sitä tarvitseville, on melkein tullut kyynel silmäkulmaan ku on lukenu noita surullisia juttuja, voimia kaikille huonoja uutisia saaneille.

Paapelolla on ihana masu, itellä on "vararengasta" sen verran, että ei siitä vauvamasu vielä näkyisi ees, mutta ehkäpä kohtapuoleen... Mun piti vaihtaa äitiysfarkut jalkaan heti ensimmäisen positiivisen testin jälkeen, mulla meinaan mahaa turvottaa nii ettei pysty pitämään tavallisia farkkuja enää. Ekaa neuvolaa odotellaan (se on ens viikon torstaina) ja nyt on kerrottu kummankin vanhemmille tai siis me laitettiin esikko kertomaan, että meille tulee vauva. Kyllä mummot ja papat tykkäs ja eiköhän ne kerro meidän kummankin sisaruksillekin että uusi vauva on tulossa. Näiden lisäksi vain mun paras kaveri tietää, muille on tarkotus kertoa vasta ku on käyty ultrassa.

Välillä on kyllä sellainen olo, että sitä epäilee, että onko edes raskaana, ku ei oikeen oo mitään oireita. Esikolta oli ympärivuorokautinen kuvotus aina n. viikoille 15 asti ja nyt ei oo oikeestaan paljon mitään, välillä on huono olo, ja rinnat on arat, mut eipä oikeen muuta. Ei siinä et haluaisin sen kuvotuksen, mut on vaan niin erilainen olo ku esikolta. Tein kuitenkin viime torstaina kolmannen testin ja hetihän siihen vahva viiva posahti, et kai sitä raskaana ollaan...

Chantal +masukki 6+6
 
Hei!

Kaikille menetyksen kokeneille iso hali!!

Olen tätä pinoa lueskellut mutten ole viel uskaltanut liittyä keskusteluihin. Menkkojen mukaan mulla olis LA 27.10. Ikää minulla on 25 ja 4.lapsi olisi tuloillaan. sairaala olis PKK-S En ole vielä neuvolassa käynyt ja ens viikolla saan vasta ajan ja sitten meillä olis melkein heti se ultrakin (kunnallinen), jossa varmaan tarkentuu viikot. Vähän epäilen et saattaa vähän siirtyä la myöhemmäksi, kun menkat epäsäännölliset mutta siirryn sitte marraskuisiin jos näin käy. Sen ajan pyörin tässä pinossa, jos vain käy? =)

Ihana massu sulla paapelo! Minä kans luulen et mulle se maha tulee varsin aikaisin, koska on nyt neljäs raskaus ja esikko on vasta 4v. Mies totes päivää ennen plussaa(jonka tein vasta kp38) et varmaan olet raskaana, aivan järkky turvotus. Mutta eiköhän se vähän helpota, ja sitte odotellaan vain sitä vauvamahaa. Varmaan saan siirtyä mammahousuihin jo ihan lähiviikkoina. Mut eipä se haittaa.

säde ja masuasukki 5+6
 
Iso halaus kaikille, ketä on suru kohdannut!

[/b]Paapelo vautsi mikä maha :heart: Mä en odottele masun ilmestyvän vielä pitkään aikaan. Mulla on kans tosi taakseppäin kallistunut kohtu. Molemmista aijemmista lapsista masu on alkanu näkyyn tuolla vasta 20-25 viikolla pikkusen. Sitä ennen ollu vaan semmonen vähän turvonnu olo :LOL:

Niin ja mulle saa laittaa synnäriks tays:sin.
oireita mulla ei löydy kyllä oikeen mihinkään suuntaan...ainut on vaan pieni väsymys.
Josko siellä köllötteleekin poika. Pojasta mulla ei paljoo ollu oireita, mut tytöstä vähän enemmän :D Ihmettelin kun sain ekan neuvolan jo ensviikolle. Nykyään täällä kuulemma pääsee kaikki veriseulaan, jos haluaa (vk9-11). ja sitä ennen on oltava käyty neuvolassa.. en kyllä tiedä, että menenkö edes siihen seulaan..

Meillä eilen jouduttiin ku1opuksen kanssa käymään lääkäris. On saanu tosi pahan keuhkoputkentulehduksen :/ Toivottavasti alkaa siitä tokeneen, ettei tuu sairaalareissua..

Sonja ja kirppu 5+5
 
Täällä alkoi tuhruttamaan :'( :'( :'( Sain huomenaamuksi varattua ultran niin nähdään mikä on, tai siis onko kohdussa mitään. Esikoisesta oli hematooma täysin samoilla päivillä, mutta jotenkin sellainen olo ettei tämä ole sitä. Mitään muuta ei voi tehdä kuin itkeä, en jaksa aloittaa kaikkea alusta. En yrittämistä, en mitään...
 
Iso :hug: kaikille jotka ovat kokeneet menetyksen viime aikoina. Kovasti jaksamista, ja toivottavasti pääsette pian takaisin tänne odotuspuolelle.

Tänne ei ihmeempiä, ajoittain on edelleen huono olo, kovin paljoa ei kerralla voi syödä kun alkaa ällötys. Väsymys on aivan kamalaa, päikkärit olis kiva nukkua joka päivä, mutta siihen ei oikein ole mahdollisuutta.
Masu ei hieman turvoksissa mutta normihousut menee vielä ihan hyvin jalkaan. En kyllä vielä edes oottele sen pullahtamista, edellisestäkin tuli esiin vasta 12 viikon jälkeen. Töissä on onneksi sellasen työpuvut että niihin saa aika hyvin piilotettua masun, varsinkin kun vielä pidän vilutakkia koko ajan päällä, palelu ei vieläkään ole helpottanut. Moni huomasi vasta h25 että olen raskaana, yks gyne vasta viikolla 32 :LOL: Näkee vissiin liikaa raskaana olevia kun ei kiinnittäny huomiota.

nyt taidetaan lähteä ulkoileen kuopuksen kanssa.
Peppi + toukka 7+5

 
Malttamaton ja Pyrola: :hug: :hug: !

Tää on kauheeta aikaa, kun tuntuu, et joka päivä muutama tipahtaa ja pelottaa hirveesti, että seuraava tipuuja olen minä. Huomenna siis selviää ku meen ultraan... Ihan järjetön ahdistus ja jännitys päällä...

Paapelolla oli jo ihana massu! Ei varmasti ole helppoa piilotella enää! =) Mulla on kans sen verta ylimäärästä jääny esikolta, et lihomisen piikkiin pystyn vielä kauan laittamaan, vaik ite huomaan jo ehkä jotain eroa!

No mä palailen huoomenna ultrakuulumisten kera... *ahdistus*

Minky 6+4
 
malttamattomalle ja pyrolalle isot :hug:

Minkylle tsemppiä huomiseen ultraan,tuuhan sitten heti kertomaan kuulumiset.

Paapelolla aivan ihan massu jo pömpöttää,itellä taaksepäin kallistunut kohtu joten saa ootella vielä tovin ennenkuin kunnolla näkyy,tai saas nähdä näkyykö yhtään aikasemmin kun on jo neljäs raskaus ja monastihan ne sanoo että maha tulis aikasemmin esiin kun jo useampi raskaus takana,tiedä sitten?? no jäädään odottelemaan massun kasvua =)

Kaurisäiti ja pampula
 
Mahan kasvusta

Mulle eka siis eka tulossa.
Joku aika sitten huomasin ihan tuossa häpyluun yläpuolella semmosen kohouman, jonka mieski huomaa joten en varmaan kuvittele...
Massu tuntuu vähän isommalta mutta turvotustahan tuo varmaanki vielä näillä viikoilla on...
Mulla ei ennestäänkään ole mikään pyykkilauta vatsa vaan tuossa navan kohalla on semmonen pienen pieni pikkupömppis

paapelolla on kyllä jo komea maha :D
Tuota et kauaa kyllä pysty salailla :LOL:

sonja r

Hih. Nyt muistan miks tuo sun nimimerkki tuntuu niin tutulta :D
Olitko sä joskus kirjottelemassa semmosessa pinossa ku Vauvakuume mutta ei vielä? :D


Listaa päivittelin, toivottavasti meni kaikki oikein... :wave:


Täällä on tänään ollu vähän kuvotusta.
Mahaa jomottaa ja tissit on turvoksissa sekä kipeet...

Kolme päivää niin nähään meijän Uuno :D

*Talvicci ja Uuno rv.8+5* :heart:
 
Toivottavasti malttamattomalla on kaikki kunnossa...

Mie en usko,et kovinkaan varhasessa vaiheessa kukaan huomais,viime raskaudessa viikoilla 30 sain vielä ihmiset yllätettyä...mullakin on kohtu kallistunu taaksepäin,eikä noita kilojakaan oo paljoo tullu. Sf-mittakin on ollu viimesillä viikoilla vaan 30...ei noi jätkätkään mitään jättejä oo ollu.Jännittää vähän toi torstain neuvola...

Mulla on välillä vähän heikko olo,mut muuten on aika oireeton olo,väsymystä on jonkinverran,mut johtuu osittain kuopuksestakin,heräs aamulla vaatimattomasti viideltä ja kiukunnu koko päivän...

Tarttee mennä

:wave:

Vimpula 6+6
 
Aku
Voi surku kun noita ikäviä uutisia tulee yks toisensa perään :'( Erittäin iso :hug: kaikille pikkuisensa menettäneille ja peukkuja tuhruttelijoille.Jospa kuitenkin kävisi parhain päin.

Paapelolla on tosiaan jo ihan vauvamasu.Hauskan muotoinen sellainen :D

Täällä on koko ajan pientä kuvotusta ja hieman rintojen arkuutta.Ja armoton väsymys.Toivottavasti helpottaa ennen huhtikuun alkua kun pitäs duunit alottaa :/
Hehee,kerroin yhelle kaverille uudesta tulokkaasta ja hänpä innostui ja lykkäs mulle (poika)vauvan vaatteita heti mukaan .Ai miten niin ajoissa?Ja oli kuulemmma sitä mieltä että nyt tulee poika ihan satavarmasti :LOL:
 
Säde83 Tervetuloa tänne! Kiva saada joku vanhasta kuumeilupinosta tänne! Toivottavasti pysyt lokakuisten pinossa. :wave:

Muillekkin uusille tervetuloa! Ja taas oli surun kohdanneita, isosti voimia! :hug:

Me lähdetään nyt anoppilaan syömään... :wave:

miltski ja papu 7+6 :heart:
 
Kaikille murheen murtamille SUURI :hug:
Tämä on niin kamalaa, mutta uskon syvästi, että pääsette pian kaikki uudestaan pysyvästi odotuspuolelle :heart:

Tämä massu on juu hassun muotoinen, oli esikostakin aluksi ja sitten lähti pyöristymään ja vikoilla viikoilla oli kunnon torpedo...eli siis missään vaiheessa, kukaan ei olisi huomannut takaa päin katsoessaan, että olen viimesiilläni raskaana...koko jättimasu oli ihan tuossa edessä törröllä...en tiedä johtuuko tuo jotenkin siitä, että olen niin lyhyt, että mahalla ja vauvalla ei ole muuten tilaa kasvaa, joten putkahtaa tuohon eteen, niin saa vähän lisä tilaa :LOL: :LOL:

Olisikohan minulla joku kuva tuolla esikosta...
Tässä olin esikosta raskaana rv25 suunilleen...tuosta se sitten rösähtikin rv30 ihan kamalaksi palloksi ja liitoskivut oli sitten ihania :LOL:
 
Pyrola ja malttamaton :hug:

Paapelo Hieno massu. :)

Mullakin on eteenpäin kallistunut kohtu ja kyllähän tuo massu yrittää tuolta tulla. Mä en vaan haluais ihan vielä, ainakin viikolle 12 sais pysyä piilossa ettei tarvitsisi kellekään liian ajoissa paljastaa. Olenkin jumpassa yrittänyt vähän treenailla vatsalihaksia josko se vähän pitäis vielä tuota massua sisässä... Mies kyllä varoitteli etten rupea liikaa reuhtomaan. Joo, ei oo pelkoo. :D

Pikki 8+0 (poksistakeikkaa)
 
Täältä ilmoittaudutaan myös lokakuisten ketjuun mukaan!! La olis 21.10 ja toinen raskaus on kyseessä, esikoinen on pian 2v tyttö. Ikää itsellä on 27v ja synnärinä olis SeKS.

Pahoinvoinnista sen verran että ite oon huomannu että jos housut vähäkin kiristää, niin alkaa oksettaa :/ Ja täällä ainakin tuntuu että maha on kasvanut jo ihan älyttömästi vaikka viikkoja on vasta vähän reilu 6 :eek: Vaikeeta tää piilottelu kun ei vielä haluta tutuille kertoa ja tiukat housut kiristää eikä noita mammahousujakaan viitsi vielä kaivaa esille... yrittää sitten vaan pukeutua johonkin isoon huppariin ja verkkareihin jatkuvasti...
 
Tervetuloa Miekkavalas ja onnea :flower:

Mulla nyt ei juuri ole tuo maha kasvanu mutta yksiä verkkareita en voi enää käyttää ku niissä on semmonen kuminauha mikä jotenki puristaa ja sitten maha menee niistä kipeeks :kieh:
 
:hug: :hug: Halauksia kaikille pienokaisensa menettäneille! Paljon jaksamista ja tsemppiä uuteen yritykseen (oli se sitten hetimiten tai joskus myöhemmin). :heart:

Minä en sitten enää kestänyt lukea näitä surullisia uutisia täälläkin jatkuvasti, vaan varasin lopulta varhaisultraan ajan yksityiselle. En kyllä ollut todellakaan aikonut, mutta en vaan enää kestä, kun tuntuu, että masukilla on jotain huonosti. Johtuu ehkä siitä, että minä tyhmä tein viimeiset 2 testiä, jotka laatikosta löysin ja viivat oli entistä haaleampia!! Apua? Aikasemmin sain siis ihan kunnon plussat, mutta nyt molempiin tuli aika haaleet viivat ja toiseen varsinkin. Vaikka ilmestyi kyllä heti ruutuun, mutta herättäähän tämä pelkoa...
Sanoin miehellekin, että kukaan järkevä ihminen ei tekis noin ku mä, että tekee testejä selvän plussan jälkeen... :headwall: Onko kenelläkään kokemusta moisesta? Pelkään nyt kovasti tuulimunaa tai muuta vastaavaa kun vuotoakaan ei ole.

Pieni lohtu tässä on kuitenkin se, että oireita ON. Pahus vaan, että vaihtelee niin päivittäin. Toisena päivänä etoo ja huimaa, palelee, pissattaa, nälättää 24/7 ja olo on surkea. Toisena taas vain vähän väsy ja pissattaa. Niin koita siinä olla sitten rauhallinen....

Äh, huomenna neuvola, ja koitan puhua siellä asiasta, niin jos saisin tähän jotain tolkkua ja voisin perua ton ultran kun ei mulla oikeestaan olis kyllä varaa siihen (meilläpäin maksaa 100e korvauksien jälkeenkin! ). No, huomenna oon taas viisaampi.

Sori tää omanapaisuus nyt ihan.... en pysty nyt keskittymään oikein muuhun. :ashamed:
 
Tervetuloa uusille lokamassuille :wave:

Kylläpä on tullut paljon huonoja uutisia tähän pinoon :( Voimia teille suru-uutisen kohdanneille, toivottavasti pääsette takaisin tänne odotus puolelle piakkoin. Kovasti toivon myös tarrasukkija nille kellä on vuotoja ja tietysti myös kaikille muillekkin niitä tarrasukkija matkaan, niitä tarvitaan vielä monen monta viikkoa!

Huonovointisuus ja väsymys vaivaa täälläkin kovasti, ruokahalut olis tosi kovat... Pitää ihan seurata itseään ettei tule koko ajan syötyä jotain mässyä jääkaapista. Mahaa vihloo jos tulee kovaa rasitusta vaativia hommia tehtyä.

Mies on alkanut huolehtimaan minun voinnista, ei anna esikonkaan enää istua mun mahan päällä, katselee yleensä pikku kakkosta siinä ja minä saan samalla ottaa pikku torkut...



 
Hätähousu
Nuo sun oireet on varmasti hyvä merkki! mutta viivan nahvuuteen en osaa sanoa mitään, ovatko kaikki tekemäsi testit olleet saman merkkisiä. Eri testithän on herkkydeltään erilaiset. Toivottavasti neuvolassa saisit lisä infoo tai vaikkapa lähetteen verkokeeseen. Tsemppiä sulle :D
 
pitkästä aikaa jaksoin alkaa kirjottaa tänne ku meinaa tulla koneella huono-olo! ja muutenki vellonu mahassa jo monta päivää eikä oo mikään maistunu ja kaikki haisee tosi pahalle!! Joten tein pikaisen johtopäätöksen et tyttö tulossa ku pojalta ei ollu mitään mut saa nähdä... Sain vihdoin ja vimein soitettua neuvolaan ku muistin väärin se soitto ajan ni en oo saanu yhteyttä sinne :ashamed: elikkä eka neuvola on vasta 19.3 (11+0) pitää koittaa odottaa maltillisesti!

:hug: teille joiden pikkuinen ei jaksanu pysyä matkassa! ja onnea tulevaisuuteen.

paapelon massu on aika hauska :D varmasti vaikea peittää!!

emmiliisa ja pikkunen8+4
 
Iso :hug: menetyksen kohdanneille.

Tervetuloa myös uusille!

Paapelolla jo kiva masu.

Pahoinvointi ei ota helpottaakseen. Pakko on ollut jotain pientä syödä, mut ei ole siitäkään mitään apua. Nyt on vain pitänyt pysyä kotona ja maata. Kyl sais vähitellen alkaa olo paranemaan, että pääsisi takaisin töihin. Mut päivä kerrallaan täytyy mennä. Tänään oli eka neuvola. Sieltä saatiin sitten lukemista. Kaikki arvot oli hyviä. Nyt odotellaan seuraavaa ultra-aikaa.

Listaan voisi korjata, että odotan ensimmäistä lasta. Olisiko mahdollista saada myös kerhon salasana? Vai pitääkö sinne täyttää ensin joku hakemus?
 
Tuonne edelliseen ketjuun kirjottelin mutta kopsaampa sen tänne.
Elikkäs :)
Täällä ois yksi uusi lokamassu, eli laskettuaika on 26.10.09. Ennestään jo tyttö kohta 8kk, joten aika pienellä ikäerolla on pikkusisko tai -veli tulossa Mutta kivahan se on että saa neiti leikkikaverin. Mulla on synnytyssairaalana OYS.
Tarkoitus ois mennä kesällä joksikin aikaa töihin, jotta jaksaa sitten taas tätä kotiäitin elämää. Ihanaahan se on, mutta vaihtelu virkistää Jotenkin mukamas tuntuu että poika ois tulossa (ja mieskin sitä tietenki toivoo), mutta yhtälailla tyttökin on tervetullut. Rakenneultrassa se toivottavasti selvinnee...
Mutta pitääpä sitten ajan kanssa tutustua tähän ketjuun ja lueskella teidän muiden kuulumisia, nyt pitää lähteä ruuanlaittoon ennenku tuo päiväunilainen herää.
 
Tänään oli eka neuvola,la nyt 12.10. Huomenna mennään ultraan alkuraskauden tiputteluvuodon vuoksi,varmistetaan että kaikki ok! Tuntuu kyllä oireden puolesta että kaikki taatusti hyvin, mutta pieni epävarmuus kalvaa kuitenkin.. Ja kun täälläkin näitä suru-uutisia saa lukea =(
Pahoinvointi tänään heikompaa kuin eilen, mutta nyt on alavatsa ja kylkiluut kipeät! :eek: Voiko olla joitain "kasvukipuja"?
 

Yhteistyössä