*Lokamassut 2009 Maaliskuussa*

Hahaa! Tännehän tulee meitä vanhoja Joulumasuja enemmänkin :D Meidän esikoinen siis syntyi 25.12.2007. Tervetuloa vaan mukaan Nora ja Miiruska.

Minä olen "laktoosivammainen". Nykyisin täysin laktoosittomalla ruokavaliolla. Minulla ei ainakaan valitettavasti raskaus oe tilannetta mitenkään muuttanut, eli Hyla-juttuja en pysty syömään edes raskausaikana. Se on kyllä harmi, ettei raskaus ole vastaus tähän ongelmaan. Kaverini kuitenkin, joka on pahasti allerginen monille ruoka-aineille pystyi syömään raskausaikana ja edelleen imetysaikana kaikkia niitäkin ruoka-aineita mille on allerginen normaalisti.

Kärsiikö muut raskausaikana finneistä? Mulla oli niitä viimeksi ja näyttävät tulevan taas :( Jos jollakin olisi joku loistava poppaskonsti niitä vastaan niin otan ilolla vastaan :D

Mukavaa naistenpäivän loppua kaikille!
 
Sunnuntai ehtoota!

Täällä on mahataudin kourissa vietetty viikonloppua. Ihanan reippaasti tuo meidän 1v. oli, vaikka tauti jylläsi. Esikoinen (2,5 v) olikin vähän hankalampi tapaus, hän kun ei millään olisi halunnut oksentaa, niin ei sitten ilmoitellutkaan pahasta olostaan ja ykät oli milloin missäkin. Nyt sitten jännitetään, selviääkö ukko vain meidän hoivaamisella vai iskeekö tauti häneenkin.

Raskausajan syömärajoituksisa: Minä en ole noiden syömisten kanssa ollut mitenkään vauhko. Esikoista odotellessa taisin vetästä joulupöydässä graavilohetkin (sillon raskaus oli aivan alkumetreillä, enkä ollut käynyt edes ekassa neuvolassa vielä). Kuten moni on jo todennutkin, suomessa elintarvikkeet taitaa olla aika turvallisia. Arkijärki ja kohtuus on noissa ruoka-ainejutuissakin varmaan oleellisinta.

Mun piti mennä huomena labraan verikokeisiin, mutta taidankin mennä vasta tiistaina. Ton mahataudin jäljiltä ei olo ole ihan kauheen vahva vielä. Tuo on ilmeisesti nyt se veriseula, kun liittyy kerta siihen np-ultraan. Multa ei ole noissa aikasemmissa raskauksissa oikeestaan edes kysytty, haluanko noihin osallistua. Nyt sain valita ja päätin mennä, kun kerran olen ne aiemminkin läpikäynyt.

Kaikille vuotojen kanssa tuskaileville :hug:

S + "Aleksis Kivi" 9+1
 
Iltoja ja vielä ehtii toivottaa hyvää naistenpäivää leidit :heart:!!!

Pikki kirjoitit, että esikoisen aikaan olit ryntäämässä ultraan kun pelkäsit pienen lakanneen kehittymästäkö? Siksikö, että oireet lievenivät vai miksi? Mulla on nyt ollut melkeimpä oireeton päivä, eilinenkään ei ollut kovin "oireellinen" nyt viikkoja 8+0 ja heti menen ihan vainoharhaiseksi...onko kaikki hyvin jne. Varhaisultrassa ollaan käyty rv6+5...kamalaa kun iskee tämä tunne, että mitä jos kehitys onkin pysähtynyt ja minä vaan iloitsen onneni kukkuloilla tulevasta pienestä :ashamed: ...mulla kun on rinnat ollet TOSI arat ja nyt kun olen käyttänyt rintsikoita yöt päivät, niin tuntuu, ettei kipu ole enää lainkaan pahaa...nyt jo suunnittelen nukkuvani ensi yön ilman liivejä- jospa ne sitten aamulla taas olisivatkin kipeät...oon kyl IHAN HULLU tämän itseni kyttäämisen kanssa :ashamed: ...pitää nyt hiukan rauhoittua, mutta ilmeisesti mun pitäisi olla megahuonovointinen, että uskoisin Papusella kaiken olevan ok...tiedän, ettei kukaan mulle voi sitä luvata, että pieni matkassa pysyy, mutta auttaa kun saa täällä purkautua :ashamed: . Tuntuu, etten tänään ole ollut niin väynytkään kuin aiempina päivinä...enkä nälkäinen...Kokeneet: voiko nämä oireet näin vaihdella päivästä toiseen?

Pinkkimieli: :hug: miehet osaa kyllä joskus olla tosi ajattelemattomia :|

Kaikille joilla vuodot olleet riesana :hug: ja toivototaan masussa kaiken kuitenkin olevan hyvin :heart:

Hugis ja papu 8+0
 
Taas katosi nimi muistista, mutta joku huhuili, että mitenkä nopeaan kolmosesta massu tulee esiin...käyppäs kattomassa tuolta Alkupuoliskon masukuvat eli rv20+ asti siellä on eräs, jolla on kunnioitettavan VAUVA pallo rv14 :D Eli nopsaan voi tulla, toki on yksilöllistäkin :D

Ruoista:
Itsekkään en kyttää syömisiäni tarkasti...syön samoja ruokia kuin ennenkin. Maksa ja veriruoat sekä punainen liha eivät kuulu ruokavaliooni, joten niistä ei tarvitse vääntää päänvaivaa.
Ja muutenkin, pidän vain yksinkertaisesti huolen hyvästä ruoka hygieniasta, kuten kuuluukin :saint:

Hugis:
Voi sinua.
Oireet voi jo tuossa vaiheessa alkaa helpottamaan. Tosin voivat tulla parinpäivän päästä kovanakin takaisin.
Vaihtelua löytyy päivittäinkin monesti.
Pysyvin oire taitaa olla tuo etominen tai oksentaminen, mutta jos sitä ei ole vielä ollut, tuskin tuleekaan ja onnittelut siitä.
Rintojen arkuus taas saattaa vaihdella ihan päivänkin aikana. Aamulla saattaa tissit olla ihan kivuttomat tai päinvastoin ja illalla tuskallien kipeät ja päinvastoin.
Itsellä on rinnat lähes siinä koossa, kun olivat esikosta raskauden loppumetreillä...suurentuivat tyhjän tilan vuoksi varmaan megavauhtia :LOL: Olivat varsinaiset nahkalompakot imetyksen loputtua, kun paisuivat koosta 70B imetyksen aikaiseen 80D :whistle:
Kipuilukin yleensä laantuu viikkojen edetessä ja rinant jatkavat kasvuaan lievemmin kipuilevina, näin minulla ainakin esikosta ja nyt selkeästi nopeammin tästä.

ON:
Söin uhalla täyte lakuja...ne on niin julmetun hyviä...verenpaineet pomppasi sitten selkeästi korkealle vaikka söin vain kourallisen ja siis minun koura on niin iso, että siihen mahtuu max 7kpl näitä namuja :ashamed:
Pulssi jyskyttää päässä ja pientä päänsärkyä tuppaa :headwall:
Nooh...jätetään taas nuo herkut pois...vaikkakin harvemmin noita tulee muutenkaan ostettua saatikka syötyä :D

Näpyistä ja finneistä oli vielä jotain.
Itsellä ei tule kuin pientä näkymätöntä näppyä. Siskolle sen sijaan tuli tosi paha akne. Kehoitin silloin häntä jättämään kaikki mahdolliset meikit ja kasvovoiteet pois ja höyryttämään kasvoja. Tämän jälkeen naamalle sitten luonnonjugurtista tehtyä kasvonaamiota.

Ohje:
-luonnon jugurttia
-raastettua kurkkua
-manteli rouhetta
-öljyä vähän

Tätä höyrytystä n.3 kertaa viikossa ja tämän jälkeen painellaan huokoset puhtaiksi, mutta ei rutistella.
Tämän toimituksen jälkeen tuo jugurtti mössö kasvoille ja antaa muhia n.30min.
Huuhtelu haalealla vedellä.

Auttoi oikein kivasti ja itsekkin teen noita hoitoja itselle sillointällöin jos naama näyttää räjähtäneen käsiin :D

niin ja siis tuon manteli rouheen tarkoitushan on hiukan kuoria, joten mössö levitetään kasvoihin kevyesti pyörittelemällä =)

Takuuseen en mene että auttaa, mutta kaikkea kannattaa kokeilla :D

paapelo+poju+Tiuhti 10+2 (muutaman minuutin päästä, heh )
 
Olipas taas paljon tullut tekstiä siitä kun viimeksi olen koneelle kerinnyt.
Paulah sai tuplayllätyksen ultrassa, onnea siitä, toivottavasti molemmat pysyy matkassa mukana.
Syömisistä: kovin tarkasta en syömisiäni ole vahtinut, graavituotteet on kyllä pois mutta niitä nyt harvemmin syön muutenkaan. Maksaa en juuri syö, silloin tällöin maksamakkaraa joten siitäkään ei ole huolta. Tällä hetkellä olo on sellainen ettei oikein kunnon ruokaa tee mieli, hedelmät ja salaatit vain kelpais.
Veriseulasta: meillä on tarkoitus siihen osallistua. Ihan vain sen vuoksi että jos jotain on pielessä osataan siihen jo etukäteen varautua. Kaikkea ei tietty koskaan voi tietää etukäteen mutta itseäni tieto yleensä rauhoittaa enemmän kuin huolettaa.

ON: etova olo on vaihtunut enempi ylävatsan epämääräiseen oloon, selvää närästystä se ei ole mutta ilmaantuu kyllä ruuan jälkeen. Jo ennen raskautta oli tämäntyyppisiä oireita joten epäily on mielessä olisko pientä mahahaavaa, stressiä kun viime syksylle on riittänyt. Maha on varsinkin iltaisin turvoksissa, mies jo naureskeli ettei tuota enään kauaa salassa pidetä. Onneksi työasu on sen verran löysä että se peittää, ja aina voi vaihtaa isompaan kokoon. Rinnat eivät ole enään niin kipeät kuin aiemmin mutta selvästi "täydemmät", mies on siitä kyllä ihan iloinen. Tosin tämä jatkuva väsymys tekee sen ettei niitä pääse kovin usein ihailemaan. Voisin nukkua päikkäreiden lisäksi 12 tunnin yöunet ja silti väsyttää. Nukkumaan tulee mentyä jo klo 21, usein tulee myös alkuillasta otettua pienet päikkärit.

Vielä pitäisi jaksaa 2 yötä tämän yön jälkeen, sitten alkaa loma ja lähdemme pohjoiseen muutamaksi päiväksi.

Peppi + toukka 8+5
 
Huomentapäivää :wave:

Täällä mennyt koko viikonloppu maatessa flunssasena ja nyt tuntuu että lyö tuonne keuhkoputkiin limat , mulla on astma niin yleensä saan aina lenssun jälkeen vielä keuhkoputkentulehduksen riesakseni, noh tarttee kattoo täytyykö lähtee lääkäriin hakemaan antibiootteja :( muuten on raskausolot täällä ennallaan,pahoinvointia aamusta iltaan ja tajuton väsymys :/

seulonnoista oli täällä ollut puhetta,me mennään vaan np-ultraan mutta ei otateta veriseuloja...eipä niitä ole meille kyllä koskaan tarjottukaan joten ite pitäis vissiin niitä vaatia jos haluaa mutta meille riittää tuo pelkkä ultra.

Ruokarajoituksista en niin piittaa :D eli ihan maalaisjärjellä mennään, kaikkea syön enkä niin ajattele mikä on kiellettyä ja mikä ei,kalalle oon pahasti allerginen joten sitä en missään muodossa syö.ja viime raskaudessa neuvolantäti sanoi että vaikka maksakin on sen runsaan a-vitamiinipitoisuuden takia rajoitettu niin ei sitä kokonaan kielletä syömästä,jos silloin tällöin haluaa maksamakkaraa tai maksalootaa syödä niin siitä vaan,kunhan ei päivittäin syö isoja määriä.

voi ei , taas on joillakin vuotoja tullut,toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin massussa
:hug: :hug: suru-uutisia kun ei tahota yhtään enään tähän pinoon!!

täällä on kanssa alkuajan turvotus ihan mahotonta , ja nimenomaan iltaa kohti pahenee,aamulla on aina niin hoikka olo :D mutta se on onneksi ohimenevää ja seuraavaksi sieltä rupeaa se oikea vauva-massu kasvamaan.Paapelolla on kyllä mielettömän ihana masu jo ja iso noille viikoille,täällä kun se tulee näkyviin lähempänä puoltaväliä vasta , siihin asti pärjää omilla vaatteilla vielä ihan hyvin =)

jaahas,pikkuneiti ( 5kk ) heräs aamutirsoilta..tarttee mennä sitä paapomaan =)

kaurisäiti :heart:
 
Moi pitkästä aikaa...ja toivotaan parasta niille joilla vuotoja ollut!

(.) täällä tuntuu että olo vaan pahenee, viikon verran olen nyt oksentanut joka aamu suurinpiirtein kaikki ulos mitä olen syönytkin, välillä myös päivisin ja iltaisin! Nyt eilen aloin oksentamaan iltapäivällä ja viellä yöllä olin oksentamassa, eli heti kun syön jotain tulee ylös... tänään aamuna taas lensi ja oli tosi heikko olo joten oli pakko jäädä saikulle.
Aamulla vein pojan hoitoon ja päätin olla rehellinen ja kertoa että olen tänään kotona koska olen voinut todella pahoin, samalla kerroin että olen raskaana... täti onnitteli ja sanoi että tuletkos sitten aiemmin hakemaan kun olet kotona... sanoin vaan että enhän voi kun heräätte päiväunilta 2jälkeen ja oletettu haku oli siis klo 15. Sitten hän sanoi että on kyllä tapana jos äiti on kotona lapsi tullaan aiemmin hakemaan, että voisin vaikka soittaa pk-johtajalle... mietin että voi kun olisin ollut vaan hiljaa enkä olisi kertonut että olen tänään kotona! siis tilanne on vielä se että me maksamme täyden maksun ja teen myös viikonlopputöitä jolloin poika on arkivapailla minun kanssa josta maksu ei alene kun niitä ei tule tarpeeksi ja iltahoidossakin on vain 11.30- n.klo17.30 :kieh: ymmärtäisin jos tämä olis pidempiaikaista tai jotain mut yks päivä niin heti aletaan mussuttaa!!!! Vaikka tiedän monta sellaista joka tuo lapsen klo 8-17 ja on vaan kotona lorvimassa! Ottaa niin päähän!!!

suzu1981 ja vaavi 9+2
 
suzu:
No johan on...mutta, jos nyt löysin tuosta porsaanreijän, niin tätihän sanoi, että TAPANA on...eli, ei siis ole sääntö :p
Ja tosiaan, tehän maksatte täyden hinnan, olet sairaslomalla...soittaisin johtajalle ja sanoisin suoraan, että lapsi on siellä klo 15.00 asti ja sillä selvä ja jos vaikka saikku jatkuu niin asia erikseen :D
Röyhkeästi vain vahvaa mielipidettä kehiin ;)

paapelo+poju+Tiuhti 10+2
 
Suzu voimia pahoinvoinnin kanssa! Olipas päiväkodissa tylyjä... jos olet kotona vielä huomenna niin älä kerro niille :)

Noista akneongelmista niin mulla on aina ollu pari ekaa raskauskuukautta inhottavia paiseita, mutta sen jälkeen ei mitään. Eli mun iholla menee aikaa tottua uuteen hormonimäärään ilmeisestikin siis..

Jaa kai se pitäis raahautua kauppaan jotain ruokaa ostamaan esikoiselle. Inha lumisade vaan ulkona...*ei tykkää yhtään*

MB 10+2


 
Aah, kirjotin pitkän pätkän ja onnistuin hävittämään sen :/

Suzu: Olipas törkeää siellä päiväkodissa, mä en ikinä kehtais sanoa noin kenelläkään. (töissä myös päiväkodissa). Sitä paitsi musta kolmelta on aikasin, eri asia jos hakisit lapsesi viideltä, se olisi jo lapselle aika pitkä päivä..Mutta eipä kannata välittää, niin ja koita pärjätä pahan olon kanssa:)

ON: Tänään ollut jo täysin vuodoton päivä,ihanaa. Enää yksi yö ultraan, toivon niin että kaikki on kunnossa.
Soitin jo neuvolaankin, mutta sanoin että ehkä pystyn odottamaan kuitenkin huomiseen, jos vaikka sydänäänet ei ois vielä kuuluneet.

Inka 11+0 :heart:
 
Kiitos tuesta!
Kyllä nyt on niin heikko olo ettei oikeen mitään saa alas laitettua ja sen vuoksi päätinkin että soitan neuvolaan, täti sanoi että kannattaa nyt olla 3pv pois ja jos vielä to jatkuu niin sitten soitto neuvolaan ja lääkärille. Täti kirjoittaa varoiksi nyt mulle sen 3pv mutta toivottavasti pomo ei vaadi todistusta, kun olen sanonut olevani vatsataudissa kun en halua ennen ultraa (20.3) kertoa...
Täytyy pomolle soittaa ja ilmoittaa että en tule vielä huomenna, kun aamulla kun pomolle soitin sanoi että noh varmaan huomenna tulet jo töihin... (sanoin että aamuyöstä aloin oksentamaan...)

suzu1981 ja vaavi 9+2
 
Huomenna olis sitten eka neuvola, sitä odotellessa.

Pitäis varmaan myös päättää siitä veriseulasta...np ultraan menen, mutta verikokeesta en vielä tiedä. Aiemmissakin raskauksissa oon tossa ultrassa käyny. Siinäkin vaan lähinnä sen takia, että on kiva nähdä pikkuista :heart:

Oireettomuudesta täällä on ollut puhetta. Musta tuntuu, et tämä raskaus on han oireeton :eek: ehkä pientä väsymystä ja hyvin pientä rintojen arkuutta saattaa olla. Uskon kuitenkin että tää on ihan normaalia. ei mulla ennenkään oo kauheesti oireita ollu. Ja parempi toisaalta näin..

Sonja ja kirppu 6+5
 
Tervetuloa uudet lokamassut!!

Hugoliina Esikoisen aikaan siis meninkin yksityiselle ultraan, kun oireet loppuivat. Tarkoitus ei ollut tuolloin mennä ollenkaan, mutta toisin kävi. :) Viikkoja taisi olla 9+jotain, mutta ultrassa la muuttui pari päivää, sikiön koko vastasi viikkoja 10+0. Ultraava lääkäri oli vähän ihmeissään kun sanoin jo ennen toimenpidettä olevani varma keskenmenosta/tuulimunasta. Oli ihan uskomaton tunne nähdä siellä käsiään heilutteleva minivauva! :heart: Tällä kertaa yritän olla vähän rauhallisempi, kun on kertaalleen jo huomattu, että ne oireet voi loppua kuin seinään ja silti voi kaikki olla hyvin.

Ruokarajoituksia olen noudattanut vähän soveltaen. :) Eli herkuista, kuten sinihomejuustosta ja lakuista en pysty luopumaan. Edellisessä raskaudessa mulle terkka sanoi, että suurin osa noista rajoituksista koskee sellaisia määriä, joita voi syödä vain raskaana oleva nainen mielihalujensa vallassa. :D Tietysti listeriariski on asia erikseen, mutta noin niinku yleisesti ottaen. Olen kyllä yrittänyt pitää siitä huolen, että syön vain tuoreita ja vasta paketista otettuja juustoja ja huuhtelen kasvikset yms. Ja harkintaa kaikkien syömisten suhteen tietysti tulee käytettyä enemmän kuin jos ei olisi raskaana. Ai niin ja majoneesia en myöskään pysty jättämään pois, koska pikaruokalat vetää puoleensa varsinkin nyt raskausaikana.

Naama kukkii täälläkin, mutta voi johtua kyllä tuosta ruokavalion rasvaistumisesta. Aamuisin ei oikein tee mieli syödä, väkisin yritän vetää puuroa ja sitten illalla otetaan energiavajaus takaisin. Eilenkin oli pakko saada yrttivoipatonkeja, lähdin niitä vielä just ennen yhdeksää illalla kaupasta hakemaan. :LOL: Eli täällä kyllä housut alkaa kiristämään jostain muusta syystä kuin että olisi vauvamasua... Täytyy yrittää vähän rajoittaa tuota herkuttelua ettei ihan karkaa lapasesta. :)

Joo... Tää lähtee nyt tekemään lasagnea kun poika on päikkäreillä. :p Eipä kyl oo varsinaista terveysruokaa sekään. :LOL:

Pikki 9+0 (poksis!!!)
 
Uusi lokavauvan odottaja ilmoitteutuu! :wave:
Laskettu aika on 14.9. tosin koska mun kierrot on aika epäsäännöllisiä niin voi olla että np ultrassa toi vielä muuttuu.
Odottelen nyt sitten pikkukakkosta, esikoinen (poika) syntyi 14.1.08. Olo on ollut nyt viikon jo aika hirveä, kuvottaa, kuvottaa ja kuvottaa. Ihan kuin olis koko ajan pala kurkussa jota yrittää sitä vimmatusti nieleskellä ja välillä yökkää kun kuvotus ei mene ohi. Oksentanut olen pari kertaa mutta noin muuten toi kuvotuskin on ihan tarpeeksi. Ihan kuin olis koko ajan kaulaliina kaulan ympärillä mikä olis ihan hivenen liian tiukalla. Kaikki hajut tekee tosi pahaa, eikä ruoasta maistu juuri mikään. Pakastepitsa (sellanen pannupitsa missä on kinkkua ja ananasta) on just ja just menny alas ja eilen sain syötyö kaks tortillaa jauheliha/kasvistäytteellä.

Ensimmäisestäkin raskaudesta oli vähän tota kuvotusta mutta ei tässä mittakaavassa. Koska muutekin oireet on ollut nyt vähän erilaiset, niin mun veikkaus on että nyt voiskin sitten olla tyttö tulossa, mutta eipä näistä voi koskaan tiettää. Sukupuolta ei haluta tietää etukäteen, ei haluttu ekastakaan ja se oli sitten jännää ihan viimiseen asti.

Kiva olis kyllä jo kohta päästä ultraan että varmistuis tää raskaus kun mä oon tällänen pessimisti mikä pelkää koko ajan että kesken menee.

No, nyt esikoinen heräileekin jo uniltaan. Oon tän päivän vapaalla mutta huomenna on taas mentävä töihin. Mitenköhän sitä töissä oloa kestää tän kuvotuksen kanssa, kun tää kotona oleminenkin ottaa jo voimille vaikka ihan iisisti oon yrittänytkin ottaa...

Tsemppiä kaikille muille odottajille ja voimia heille joille on tullut huonoja uutisia.

Hokkis rv 8+2 (kai, mä oon niin huono näissä päivien laskuissa...)
 
Yeb
Pikki, mahtavaa että jollekin muullekin maistuu epäterveellinen ruoka :D Mulla on nyt erityisesti taas odotusaikana himotus juuri kaikkiin pitsoihin, hampurilaisiin ja sitten kaikkeen makeaan hyvään :whistle: Pekoniakaan en juuri muuten syö mutta nyt laittaisin sitä joka ruokaan..

Tänään olin ekassa neuvolassa, oli vähän lyhennetty versio kun juuri muutama kuukausi sitten käynyt saman käynnin ennen keskenmenoa. Eipä muuta kuin painoa ja verenpainetta. Sydänääniä en halunnut yrittää kuunnella. Esikoisesta kyllä kuuluivat RV9 dopplerilla, mutta tuossa seuraavassa raskaudessa ei silloin kuulunut mitään.. Olin sitten huolesta soikeena, tosin ihan syystäkin, mutta nyt en halua turhaan itseäni stressata kun viikkojakin on oletettavasti vasta tuo 8. Mulla on kuitenkin ihan hyvä olo sen suhteen että kyytiläinen on paikallaan :) NP-ultra on sitten 27.03., siihen asti jännäillään!

Olikos täällä muuten muita joilla lokakuisen ja sitä edellisen muksun ikäeroksi tulee enemmän kuin kaksi vuotta? Tai onhan täällä mutta ketä? Meillä ikäeroksi tulee 2v 4kk. Tuntuu että kaikki ovat saamassa pienellä ikäerolla lapset. Niin olisin itsekin kyllä halunnut mutta luonto päätti toisin kun menkatkin alkoi vasta reilu vuosi synnytyksestä :kieh:

Onnea uusille lokamassuille :heart: Ihanaa kun on paljon porukkaa!

Yeb 8+5

Ainiin Hätähousu, "kivaa" että jollain muullakin on samanlainen mies :D Onneksi on juu kaksi konetta niin toinen voi pelata ja toinen kaksplussailla ;)
 
Paha olo vaivaa edelleen :x :x :x , voi kun tää alkais pikku hiljaa helpottaa!
Mä en voi ajattellakaan että söisin jotai rasvasta ruokaa vain salatti ja hedelmät maistuu. Pelkkä ajatus pekonista tekee pahaa:LOL: näin ne tuntumeksetvoivat olla erilaisia.

Yeb meille tulee lasten ikäeroksi pikkuisen reilu kolme vuotta, meillä minä olisin halunnut toisen lapsen jo hieman aiemmin, mies jarrutteli vielä viime kesänä. Syksyllä sitten päätettiin että nyt saa tulla, mutta eka yritys menikin kesken, jospa tämä raskaus päätyisi sitten onnelisesti.
 
Heippa. Varailin kans np-ultran, se ois parin viikon päästä, eli 23.3. Jaksais nyt sinne vaan odotella.... :whistle: Täällä väsy on edelleen aika järkkyä...saa nähdä koska jaksan töihin. Mut, omaa kroppaa on kuunneltava...

Jaahas, toi esikko kaipailee äitiä, se jäi tämä stoori lyhyeksi....

hertta ja bertta 9+0 :heart:
 
Pikki ja Yeb täälläkin on yks herkkubeba... vaikka voinkin pahoin suuren osan päivästä, niin hyvinä hetkinä silti tekee mieli pizzaa, purilaisia, kakkuja, karkkia, KAIKKEA. Huonoina hetkinä sitten pakottaudun syömään salaattia/hedelmiä. Ja olen valitettavasti aina ollut kova herkkusuu. Sen kyllä nyt huomaa painosta, kun en ole aikoihin käynyt kuntoilemassa mitä nyt kävelly rattaiden kanssa ulkona, mut sitä on turha laskea kuntoiluksi mun kohdalla..
 
Täällä ollut mahakipuinen päivä tänään.Liekö kyseessä joitain kohdun kasvukipuja sitten , sillä alavatsaa vihlovasti särkenyt koko päivän ja säteilee ikävästi tuonne alakertaankin.. :/ Ei vuotoja onneksi , vain kipuilu. Makuulla olo vähän auttaa. Ja armoton nälkäkin on ja pieni, "mukava" kuvotus päällä :x Onko muilla vastaavaa kipua ollut?

Tervetuloa kaikille uusille :flower:

nöpötin ja pikkuinen 8+0
 
Yeb:
ihan hyvähän tuokin ikäero on, ei n.3v ero ole mielestäni suuri vaikka tietty leikit onkin sitten jo erilaisia kun uusi tulokas kasvaa =)

NaNa:
Neuvolassa minulle sanottiin, että np-ultran sekä veriseulan avulla löydetään n.80% niistä yksilöistä, jotka omaavat kromosomipoikkeavuuden. Mitään virhe marginalia ei antanut, mutta jos ymmärsin oikein, niin todetuista hälytyksistä tuo n.80% on osoittautunut paikkansa pitäviksi.

nöpötin:
kuulostaa ihan minun jomotuksilta, tosin nyt on jo lähes kaikonneet, mutta sillointällöin vetäisee mojovasti ja vihlaisee tuolta alvärkistä asti...ihan kasvukipuilua tämä on...tai siis en ainakaan omalla kohdalla yhtän ihmettelisi, kun tämä pöti on mikä on :LOL:
Eli minulla on juuri tuommosia ollut =)

Täälläkin tekee ajoittain mieli jotain tosi rasvaista...mäkin kana ja kala hampurilaiset olisi niin herkkua, mutta olen onneksi saanut pidettyä pintani ja väsännyt sitten kotona vastaavanlaista.
Jos mieli tekee kalahampurilaista, niin paistan uunissa paneroitua kalaa tai pari kalapuikkoa, sitten paljon salaattia, tartarkastiketta ym. maistuvaa. Ei lillu sitten niin pahasti rasvassa ja omatuntokin säilyy lähes puhtaana :saint:
Pitsaakin tykkään tehdä itse, joten nekään ei ole ihan kuljetuspitsojen kaltaista ekstra rasvaista :LOL:
Pyrinköhän ajoittain täydellisyyteen...no joo...itseasiassa luulen, että jos tilaisin pitsan ja kun se tulisi alkaisi varmaan ällöttämään :D

nyt laittamaan pojua pikku päikkäreille :wave:

paapelo+poju+Tiuhti 10+2
 

Yhteistyössä