***LOKAMASSUT HEINÄKUUSSA*****

Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
kysymys: mistä hommaatte patjan tohon laatikkoon ja eikö normaalit vauvan täkit oo liian isoja siihen?niin ja pitääkö siinä olla reunapehmuste?
Kyllä äippäpakkauksessa tulee patja mukana, suora lainaus kelan sivuilta: "Vaahtomuovipatja, 43x70x4 cm, freonivapaa", ja toi on juuri sen laatikon koko. Hmmm... hokasinpa juuri että meillä on toi laatikko mutta patjasta ei ole kyllä mitään tietoa! Oiskohan se siellä pohjalla... hyvä kun tuli puhetta tiipii, pitääpä alkaa hommaamaan.

Normaali vauvan täkki on toki iso tuohon laatikkoon (olen niin neuro tukehtumisen suhteen etten uskalla edes tyynyliinaa vauvalle laittaa ettei ryttäänny suun eteen... :ashamed: ), meillä oli esikoisella lainassa kaverilta sellainen ihan itse tehty täkki, johon ompelin pari sopivaa pussilakanaa. Kuitenkin kun on syksy ja asutaan talossa jossa voi olla vähän vilu niin hyvä olla hieman paksumpi peitto. Tollasta peittokangastahan voi käsittääkseni ostaa ihan kangaskaupasta, senkun vain sitten leikkaa sopivaksi ja ompelee reunat? En ole varma, kun en ole käsityöihmisiä :)

Reunapehmustetta ei toki tarvitse välttämättä olla, ei se vaavi alussa liiku mihinkään :) Sitten kun alkaa liikkua ja jalat ja kädet kolisee reunoihin, voi siirtyäkin jo pinnikseen nukkumaan. Meillä sisko on tosiaan tehnyt sen reunakoristeen ulkopuolelle ja se on sillain kiinni että kangas tulee patjan alle, jolloin reunoihinkin tulee kyllä kangaspehmusteet, ohuet tosin.


mamma3, mun mielestä myydään sellaisia vieterijalkoja pinnikseen, jotta voit kevyesti heilutella ja keinutella vauvaa. Törmäsin sellaisiin kun esikoinen oli jo vähän isompi ja ajattelin että oispa ollut kätevät.

Niin ja patjasta, mun mielestä jo hygieniasyistä olis hyvä olla omat uudet patjat jokaisella. En ostaisi esim käytettynä patjaa, kun ainahan niitä vahinkoja sattuu ja patjaa ei voi pestä... ja muotoutuupahan sitten jokaiselle omanlaiseksi.

Nyt pitääkin alkaa töihin ettei ihan löpöttelyksi mene, samat on vinkeet kuin YOdottaja66:lla, ei kiinnosta työt ei sitten ollenkaan. Miten sitä jaksaa vielä 1½kk??

Niin mä en muuten ole laittanut vielä vasta kuin kestovaipat valmiiksi vauvalle, kovasti tekis mieli mutta muka yritän pysyä viileenä... ;) Eli ymmärrän kyllä kun osalla on jo kaikki valmiina, on se niin mukavaa hommaa! Ja samalla tulee kateltua mitä vielä puuttuu, yllättävän aikaa (ja rahaa) vievää on sit niiden loppujen hommaaminen. Pitäiskö tänään laittaa pesukone pyörimään... :D

Topsy 27+6
 
Ikuna ei ennen oo närästys vaivannu, mutta.. Nyt oon tänkin lystin saanut kokea! hyi olkoon.. Renniee äsken hain, se on nii järkyn makusta et ylös meinas tulla :x

Jätin aamulla menemättä töihin, pistää vasemmalle häpyluun/nivusen seudulle ihan tautisesti. Mitäs toi tomnen meinaa..? Lääkärineuvolassa jo mainitsin, tyrästä se lekuri puhu.. Millasias ne liitoskivut on..?
Jalat melkeen menee alta. Neuvolasta en oo ketään saanu kiinni; jostain sen saikkulapun tarvisin.. Töihin sanoin etten tuu tänää/huomenna..sitte saakin jo jäädä kesälomalle.

Aattelin laittaa pesukoneen pyörimään; eka satsi vauvanvaatetta :heart:

L-ouisa 30+4
 
Jospa meidänkin kuulumisia välillä laittais =)
Tänään olin neuvolassa ja siellä kaikki OK!
Paitsi, että mulle oli kertyny tota painoa ihan hurjasti kahtena viime viikkona.
Nyt sit meenkin perjaintaina kontrolli käynnille, ettei vaan merkkais mitään se äkillinen nousu..
Masu oli nyt vihdoin kasvanut ja sf-mitta oli 27cm, kun on siis jatkuvasti ollu tosi pieni viikkoihin nähden..helpottipas kummasti oloa kun nyt oli hypännyt ihan sinne käyrille(tosin vähän alakanttiin vieläkin, mutta kuitenkin)

Täällä jo kovasti puhuttu noista hankinnoista.
Meillä tytöt 1v11kk nukkuu tällä hetkellä vielä noissa pinniksissä.Tarkoitus olis vaihtaa ennen kuin vauva syntyy, isojen sänkyyn josta jäis sitte vauvalle sänky.Patjaa en ole vielä miettiny, että pitäskö sitten ihan oma/uus hankkia..
Rattaat olen melkein jo ostanut..vielä vähän kauppa kesken, mutta käytetyt briot olis meille tulossa.
Ja sitte tietty kun kuljetaan koko porukalla niin otetaan noi meitin kaksosten rattaat käyttöön ja niihin pitäis vielä ostaa seisomalauta toista "isosiskoa" varten..
Kantoliinan olen kanssa ajatellut ostavani, helpottaa varmaan sitten vähän tota arjen sujuvuutta kolmen pienen kanssa :D

Voi että kyllä sitä jo kovasti alkaa itsellekin "vauvakuume" nousta, varsinkin kun oltiin sunnuntaina katsomassa kaverin vastasyntynyttä..oi kun se oli pieni ja suloinen:heart:
Meitin pimatsut vaan tokas naamat vakavina, että "vauva, tyttö vauva"

Tuplamamma+vauhtipimut 1v11kk ja masukki 31+1
 
:'( vähään aikaan en ole tänne ennättänyt enkä jaksanut kirjoitella... heti ensimmäiseksi, vauva voi hyvin, ei mitään sellaista! Viime viikon torstaina jouduin tekemään yhden elämäni raskaimmaista päätöksistä, rakas koirani lähti viimeiselle matkalleen sateenkaarisilloille :'( . Reilun viikon se ehti sairastella, käytiin useaan otteeseen eläinlääkärillä, koiran kunto vaan heikkeni. Jäi hieman mysteeriksi mikä sille tuli, alkava munuaisten vajaatoiminta, lievähkö halvaantuminen takapäästä, tai jossain joku kasvain... verikokeitakin otettiin ja ultrattiin, mutta ei oikein selvyyttä tullut. Lopulta se lopetti syömisen, vaikka mitä sille koetin :ashamed: , alkoi pissailla ihan puhdasta verta ja takapää meinasi pettää. Pissanäytteissäkään ei mitään...

Tuska on ollu mulla kauhea, vaikka koiralla olikin jo ikää 12½ vuotta, se oli ollut niin pirtsakka vielä ja en ihan vielä tätä odottanut, se tuli niinkuin pahana unena.. toisaalta nyt tiedän, sen ei enää tarvitse kärsiä, ei ole kipuja. Hautaa sille olen laittanut, niin kauniiksi sitä kuin suinkin...

Itsekkin olen nyt sitten sairaslomalla, kaiken tämän surun lisäksi tuntui että olen henkisesti jo ihan hajalla ja väsynyt, työpaikkana mulla on vielä mielisairaala, olen siellä sairaanhoitajana. Terveydenhoitajani kehoitti heti hakea sairaslomaa, minun pitää itse olla koossa, että voin toisia auttaa... supistellakkin alkoi oikein urakalla ja aloin oksennella öisin (mulla ei mitään pahoinvointeja ole ollut). Tiesin jo itsekkin, että nyt on pakko hellittää ja levähtää. Olen reilun viikon sairaslomalla ja sitten on viikko lomaa, sen jälkeen kun vielä jaksaa 3 viikkoa ja saa jäädä jo kotiin. On kyllä ollut rankka kesä henkisesti, ensin mies sairastui, alkukesän kuumeili 3 viikkoa (diagnoosia ei löytynyt silloin eikä juuri alettu edes tutkia...), tosi korkeaa kuumetta n. 40-41,3, sitten viimeisenä keuhkokuume ja sitten tuo minun koiran homma. Niin jo mielessäni ehdin kuvitella minut lykkimässä vaunuja sen kanssa :'( Onneksi minulle jäi vielä tuo nuorempi 9v koiruus, sekin ihmeissään ollut kun ikänsä elänyt tämän vanhemman koiran kanssa, sen emo oli vielä... Päivä kerrallaan ja nyt yritän ottaa rauhallisesti vauvan takia, välillä iskee vaan niin kova ikävä...
 
tytteli74 otan osaa.Meidän 12 v Bichoni joudutiin lopettaan kaksi viikkoa sitte myös.Oli tosi kipeä pitkään ja lopetti syömisen.Vieläki on tosi huono olo ja en ole paljon pystynyt puhumaan koirasta.Liian raskasta.
Tuutilulla aivan älyttömän ihana sänky.
Olettako jo hankkineet turvakaukaloa?Minkä lainen?Met käytiin kattomassa niitä tänhään.Mutta ei ostettu vielä.Sitterin kuitenki ostin jo.Eipä paljon muuta ole vielä hankittu.Paitsi sitte siniset eka vaatteet ko on olemassa vain pinkkiä kotona eikä sellaisia halua pojalle laittaa.
Supistuksia mulla aika paljon mutta onneksi ei kipeitä.Painon nousu minua vain hirvittää ko kohta menee 20kg rikki :ashamed: Pelottaa miten iso pojasta tulee.Mutta eipä sen kummempia siis tänne.Hyvää viikonjatkoa kaikille.
Mie ja poika 28+2
 
täältäkin.
16.7 Turvotukset plussalla, pissa puhdas, verenpaine 117/62, sf 29 (!), hb 86 ja lääkärin ottamassa näytteessä kohdunsuulta ureaplasma+. Se sitten selittääkin nuo jatkuvat supistukset. Toivottavasti antibiootti tehoaa. Rautavarastotkin todettiin verikokeissa tyhjiksi, mutta tänään äitipolilla ei lääkäri toistaiseksi siihen kommentoinut. Sokerirasituskin tehtiin uudelleen ja kiinni jäätiin paastoarvossa. Nyt olen viikon verran mittaillut arvoja ja kaikki heittelee miten sattuu. Aamulla menen sitten vuorokaudeksi osastolle sokeriseurantaan.
Ultrassa nähtiin touhuileva vauveli, joka varmistui uudelleen tytöksi ja painoakin lääkäri arvioi olevan n. 1200g. Kohdunsuu ei onneksi ole antanut supisteluille periksi.


Pitäisi varmaan meikäläisenkin pikkuhiljaa alkaa noita vauvatavaroita laittelemaan, mutta kun inspiraatio puuttuu täysin. Alhainen hemppari tietenkin aiheuttaa osaltaan väsymistä , huimausta ja hengästymistä. ei oikein jaksa mikään kiinnostaa. Käytiin tosin Kalajoen reissulla isossa marketissa jossa oli järkyttävän iso vauvatarvikeosasto. Sieltä mukaan lähti reunapehmuste pinnikseen ja soiva mobile. Meinasin siellä kyllä seota täysin kaikkiin ihaniin hörhelöihin... :p

Mileko + Tyttö tasan 29vkoa
 
tuulista huomenta.

on kyllä sellanen myräkkä ollut viimeyönä,ja on edelleenkin että oksat pois.
meiltä takaterassilta viskas aurinkovarjon tuonne 20m päähän perunapeltoon.aamulla unenpöpperössä katoin että mikä helkatti tuolla takapihalla on..

muuten ei juuri mitään,perjantaista neuvolaa odotellaan ja kutsua sinne
äippäpolille..mut eipä tuostakaan ole kuulunut yhtikäs mitään.
sekä entisen työkaverin vauvakuulumisia odotellaan,oli 30.7 la.
eilen laitoin viestiä hälle,mutta ei vielä ole vastausta tullut,yleensä vastaa heti viesteihin..luulen että jotakin on sitten sillä rintamalla tapahtunut.

niinukka ja vunttunen 30+3
 
Täälläkin lääkärireissu takana. Kirjoitti sitten suoraan saikkua äippäloman alkuun saakka. Ajattelin hakea äitiyspäivärahaa (vai mitä se nyt oli) viimeisen puolenvuoden tulojen perusteella. Onko kellään tietoa miten toi saikku vaikuttaa. Voiko tulot laskea sairaslomaa edeltävästä ajasta vai lasketaanko ne sairasloma-ajan palkasta?

Susa ja Ukko 29+6
 
Pikaisesti tulen kertomaan että minulle tuli jo eilen kutsu pelkopolille! En tosiaan sinne ollut menossa, vaan synnytystapatutkimuksiin, jossa katsottaisiin onko jotain rakenteellista syytä sille että esikoiselta ponnistusvaihe kesti 2 h. Lääkäri olikin laittanut kutsun pelkopolille, jossa ensin jutellaan kätilön kanssa ja sitten on lääkäri. Periaatteessa saan vastauksen samaan asiaan myös tuolla, jos tosiaan ultraavat ja kuvaavat, mutta huvitti vähän että se lääkäri oli nimenomaan luullut että pelkään asiaa, vaikka ei mua se nyt toisaalta hirmuisesti pelota, ehkä vähän huolettaa. No, aika on 18.8. jo, eli pian saan asiaan selvyyden.

Topsy 27+6
 
tänään hain saikkua sit loppu ajaks... kaks viikkoa olis ollu töitä viel jälellä joten katsoin parhaimmaks et jään pois kokonaan töistä... kyllähän siel ollaan vähän pississä kun sijaisia ei meinaa olla... kun siis tk:n vuodeosastolla töissä olen. kaikki oli hyvin lääkärin mielestä... kohdun suu oli kuulema vähän pehmee mut ei osannu sanoa sen enempää ku ei ollu mitään mihin verrata kun ei oo ennen tutkinu, saa siitäkin nyt selvää. pikkunen voi hyvin ja meno on hurjaa et joutuu välillä oikeen komentamaankin. Sit mun työkaveri tekee mulle puisen kehdon... sano tänään ku vein saikku lapun et on jo alottanu sen teon... hintaa sille tulee 100-120?... odotan innolla et saisin sen.
olis ihana laittaa kaikki jo valmiiks mut ollaan pari kuukautta odoteltu kaappiin seinää mikä puuttu paketista... tanskasta asti tehtaalta yrittävät sitä saada... ilmotin siel kaupassa vaan et tää laps ei odota et jos ei syyskuun alkuun oo seinää ilmestynyt niin mä kannan ne kaapit ite sinne kauppaan ja otan uudet tilalle... :kieh: kiva käyttää raskautta hyväkseen... mun hermoni ei meinaan kohta enää kestä jos en saa kamoja laitettua.
 
Hei,

Meilläpäin on harmaata ja vettä sataa....

Täällä on moni jo laitellut vauvalle kaikkea valmiiksi että itsekin oikein innostuin touhuamaan :p Eilen kävin ostamassa Babystylestä tuohon äippälaatikkoon uuden reunalakanan kun oli tarjouksessa sellainen pupujussikan setti jota olen kauan ihaillut ja yrittänyt Huutonetistäkin sellaista ostella. Tässä setissä jonka nyt sitten ostin kaupasta oli mukana myös juuri sopivan kokoinen peitto tuohon äitiyslaatikkoon. Valitisin neutraalin väriset eli keltaiset niin voi sitten käyttää sekä tytölle että pojalle, vaikka poikahan meille nyt on tulossa, mutta ajateltiin että jos meille vielä lisää lapsia suodaan niin ei ole sitten erityisesti pojan eikä tytön värinen. Haaveena meillä kun on useampikin lapsi, ainakin vielä tässä vaiheessa:p :p

Meillä oli esikoisella serkku pojan vanha patja ja se sama patja laitetaan tälle uudelle vauvallekin. Kaukaloita kävin kans katselemassa viikonloppuna Lastentarvikkeesta ja sellainen telakka malli olisi kätevä ja helppo, mutta olen alustavasti sopinut että ostan serkulta vuoden vanhan Britaxin römer babyn kaukalon. Siinä ei kyllä ole sitä telakkaa, mutta voi olla meidän käytössä turhakin osittain. Meillä kun on koko ajan käytössä kaksi autoa ja molempia käytetään yhtä paljon suurin piirtein.

Mulla on ylihuomenna lääkärineuvola joten käyn sitten viimeistään kertomassa neuvola kuulumisia.

Katja ja vauva 28
 
rauhaisaa saikkuaa Susalle ja Santille ...
ja muhevaa menoa muille.

Joo, kylläpä sitä on alettava tähän tulijaan vakavasti suhtautumaan .
Mullahan on suht' paljon valmiina - sitteri pitäis hommata. Ja opetella niiden radiopuhelinten käyttöä itkuhälyinä.
Mulla vähän (hetkeksikö ? ) helpotti tän oman episodin osalta - isäkandi vetkutteli ja väisteli ('en ehdi lukea maileja' 'en tykkää kirjoittaa vastuksia' toimitusjohtaja muka -kele ! ) ja mulla nyt meni sitten kärsivällisyys maanitteluun ja hellään painostukseen.
Voitte varmaan arvata , että on järkevää rauhoittaa loppuraskaus ja vauva-aika tälle ihanalle pikkuruiselle potkukoneelle , ja saada muut asiat joihinkin lokeroihin. Ei tässä raskaana oleva ihan mahdottomia jaksa.
Herralla oli 7kk ja nyt 3 viikkoa aikaa olla kommunikoiva, ja yhteistyökykyinen.
Eli menin ja soitin mahdolliselle toiselle mummulle. Elämäni vaikein puhelu , voin vakuuttaa ! Meni silti aika kivasti, toki oli epäilyä - mutta lopuksi jopa toivotti jaksamista ja onnellista odotusta. Raapustan vielä kirjeen mummikandille. Esitin asian niin, että ajattelin että lapsella tulee olla tilaisuus isovanhempiin ja isovanhemmilla lapseen . He sitten valitsevat, käyttävätkö tilaisuuden. Ja etten ole rahaa hamuamassa, vaan lapselle mukavaa lähipiiriä ja rakkautta.

Eikä synnytys tästäkään vielä käynnistynyt :)
Muuten pitäisi yrittää nyt keskittyä töihin.
Yö meni vähän heikoilla nukkumisilla ja miettimisillä, mutta kyllä tää tästä muuten.

t : papu & viola auroora RV kohta 30

 
terkut lääkäristä!
Nyt on sitten taas paljon viisaampi olo.. tai sitten ei. Mittailen nyt viikon ennen ja jälkeen aterioiden veren sokruja ja soittelen ne tulokset viikon päästä. Sitten katotaan, alkaako insuliinihoito vai ei... Puhe oli jo, että mitä ilmeisemmin. Nyt olis oltava TOSI tiukkana ruokavalion suhteen. No, onneks VAAN yhet synttärit osuu tähän viikkoon :/

Tässä pikaseen uudet kuulumiset.

-Vilma ja Lahja rv 29+3-
 
äitiyspakkauksesta..

minusta ne vaalean vihertävät pallokuosiset potkuhousut oli aikas ihanat.ja oli se toppapukukin ihana.

täällä edelleen kamala tuuli,hyvä jos ei kattopellit irtoo..toivottavasti nyt ei sentään.

niinukka ja vunttunen
 
kinuskikissan kaa samaa mieltä :)
ihastuin heti siihen vihree/valkoraidalliseen.

tänään oli taas neuvolanlääkäri(tarkistaa viikoittain supistuksien takia)
no siellähän oli paikat onneksi kiinni mutta pehmennyt.
pitää vaan ottaa levon kannalta.
viikonpäästä taas uusi tarkistus.
kumpa pikkunen pysyis nyt tovin vielä masussa :heart:
onkos täällä muilla ollut samaa ongelmaa?

ystävä toi tänään pussillisen vauvalle kaikkea mahdollista tarpeellista tavaraa!!
oli ihana pieni tyynynpäällinenkin!!
semmoista etsiskelinkin...
ja ihana kun saa lahjaksi kaikkea tarpeellista,kun rahatilanne pukkaa olemaan huono...
kohtahan sitä voisi tuoda hoitopöydänki ja laitella sitä järjestykseen!!
monet täällä jo tehneet vaikka ja mitä hankintaa!!
tuutilullalla oli aivan IHANA sänky =)
mutta minä lähden jatkamaan sohva elämää :whistle:
voikaa oikein hyvin :wave:
milla 28+2
 
milla-maria mullakin supistelee, mutta viime viikolla oli kohdunsuu kiinteä ja kiinni. Oon periaatteessa saikulla, mut oon käyny muutaman tunnin aina tekemässä kun oon jaksanu, mut tänään taas supistellu jonkin verran, joten huomenna en mee. Ootko ite töissä vai saikulla? Mulle määrättiin sairaslomaa vaan tää vko, mut kai sitä täytyy hakea lisää, jos nää jatkuu.. Mulla ei kyllä puhuttu mitään tuosta viikottaisesta seurannasta, ehkä pitäisi pyytää..

Hankinnoista puuttuu enää periaatteessa turvakaukalo ja amme. Oon jo vähän vaatteita pessyt valmiiksi lipastoon.

Pakkauksen vaatteista voiton vien minunkin mielesta vihreä-valkoinen body. Myös makuupussi ihana,paljon kauniimpi kuin edellisessä.

Putsku ja Paavo(tar?) 29+5
 
tytteli74, paha mieli tuli tännekin kun luin sun kirjotuksen teidän koirasta :'( meillä kans itellä koira ja joskus kun miettii sitä, että joskus siitä joutuu luopumaan niin ihan meinaa itku tulla. meillä tuo on vielä tosi nuori, ettei oo edes ajankohtasta, mutta se on ihan ku perheenjäsen...ei sitä ilman osais olla...

Kiitos kaikille jotka selvititte mulle tota äippäpauksen toimista sänkynä!sitä on ihan pihalla kaikkien näitten hankintojen kanssa, vaikka asia olis ihan yksinkertanenkin niin sormi menee kyllä välillä suuhun :eek:

vielä sellasta haluisin kysellä, että minkälaisen patjan hommasitte pinnikseen ja mistä sitten tyynyn ja täkin? tavarataloissahan noita näyttää olevan, mutta onko sellaset edullisetkin ihan hyviä, vai hommaatteko ihan jostain vauvaliikkeestä...ite en viittis mitään kalliita ostella, mutta tietenkin sellaset et vauvan on talven yli niissä hyvä nukkua.

tänään tuli kelalta ilmotus et äippäpaketti on parin viikon sisällä postissa! aika nopeeta tuli tuo ilmotus, oisko siitä nyt 4vk ku jätin hakemuksen postiin, mutta ollaan siitä asti kokoajan reissattu niin en ollu ehtiny edes ajatella koko pakettia! nyt tuli sitten kiire saada komeron siivous valmiiks et mahtuu kaikki tänne meidän kotiin, meillä kun on aivan älyttömän vähän kaappitilaa!!! makkarissa ei ollenkaan vaatekaappia, ainoastaan lipasto vauvanvaatteille. sitte meillä on pieni vaatehuone, eikä mitään kellarivarastoa ollenkaan!!! :$ välillä kyllä saa oikeen urakalla miettiä et mihin sitä sitten kaikki tavarat tunkee...
miehen täti on säästäny kaikki sen kolmen lapsen vauvanvaatteet 80-luvulta ja nyt kun sen vanhin tyttö sai lapsen niin se ei huolinutkaan niitä vaatteita joten tämä ihana täti anto ne kaikki meille!!! niitä on aivan älyttömästi ja tosi ihania retrokuoseja ja hyvä kuntosia! anoppi ne on mulle kaikki pessy valmiiks, pitää joku päivä hakea tänne meille ja saada kaikki mahtumaan johonkin.

jep, takasin vaatehuoneen siivouksen pariin!
t.tiipii ja "väiski" rv29+0 :heart: (jee, tänään päästiin maagiseen rv30:een!)
 
mulla oli viikko sitten ensimmäinen lääkäri käynti supistuksien takia,määräsi melkein 3viikkoa sairaslomaa.(ja antibiootit tulehdukseen)
ja tosiaan sanoi että seurataan nyt viikon välein.
viimeviikolla oli vielä kiinni ja kiinteä...
pelottaa tuo pehmeneminen :(
kannattaahan sun kysyä viikoittaista seurantaa niin on turvallisempi mieli :)
mulla kävi siinä neuvolalääkärin lisäksi joku toinenkin lääkäri katsomassa tilanteen,ja sanoi että ehdottomasti täytyy seurata.
taas tv:n ääreen...
:D
-milla29+2(viimeviestissä vahingossa 28+2...huono muisti!!!!!)
 
Tiipiin innoittamana päätin lopulta kuvata pari vanhaa vaatetta. Kuva on aika pikaisesti otettu ja koiran pentele häiriköi koko ajan (kuten kuvan alanurkasta näkee) :D Nämä on siis miun äidin säästämiä, minun ja sisarusteni käyttämiä. Ruskea karvapuku on 70-luvun alusta ja alla oleva viltti on isäni vanha (öööh) 50-luvulta. Se alkaa jo olemaan hiukan hapertunut, joten vain koristekäyttöön. Muut vaatteet ovat 80-luvulta.
Osan äiti vielä piti itsellään. Kuten selvästi tytön tai pojan vaatteet. Tallessa olisi vielä miun 1-v kuvassa ollut mekkokin. Haaveilen tässä, että jos tulokas on tyttö, niin voisin käyttää samaa mekkoa hänenkin kuvassaan ;)
http://www.aijaa.com/v.php?i=781004.jpg

Yllättävän hyvä kuntoisia noinkin vanhoiksi. Toki joissain on venymistä ja vanumista ja nukkaa. Mukava ajatella, että pieni tulee käyttämään samaa pukua kuin minäkin. Vieläköhän ne sais säästymään seuraavalle sukupolvelle...

Viime viikolla oli neuvolalääkäri. Kaikki oli hyvin. Tosin siitä yllätyin, että hb oli noussut. Minä, kun en millään rautakuurilla ole tai lisännyt muuten rautaa ruokavalioon :eek: Jotenkin ollu sellainen käsitys, että se joko laskee tai pysyy samana raskausajan ja nousee vasta synnytyksen jälkeen. Tähän asti lukema on laskenu tasaisesti, kesäkuussa oli 121 ja nyt olikin 135.

Viime viikkoina on ollu todella väsynyt olo. Päivisin pärjään vielä hyvin töissä, mutta iltapäivät meneekin sitten päikkäreitä nukkuessa (illalla herään iltapalalle ja meen yöunille). Ei oikein kotona saa mitään aikaseks. Onneksi mies on vielä jaksanu hoitaa kotia ja koiraa ja olen tosiaan saanut nukkua. Yritän töissä jaksaa niin kauan kuin vain mahollista. Haen nimittäin 6kk:n tulojen mukaan äippärahaa.

Huomenna saakin hakea äitiyspaketin :p Oli tänään tullut postista saapumisilmoitus ja maltoin itseni ja jätin noudon huomiseen...

Hipkukka 28+2
 
Äitiyspakkauksessa tulee peitto ja tyynyä pieni vauva ei käsittääkseni tarvitsekkaan. Patja me leikkuutettiin paikallisessa "sekatavarakaupassa". Meillä kun on n. 50 vuotta vanha pinnis jossa on viimeksi nukkunut äitini. Ei meinaan ole ihan standardi kokoinen. Patjalle tuli hintaa 18 euroa. Miehen puolelta taas saadaan n. 100 vuotta vanha suvussa kulkenut kehto. Kiva kun on molempien puolelta jotain vanhaa. Omat vauvatavarani möin teini-ikäisenä kirppiksellä. Äiti kyllä varoitti silloin että joskus saattaa harmittaa... :ashamed:

- Susa
 

Yhteistyössä