?? LOKAMASSUT ?? huhtikuu

Täällä yksi mattimyöhänen ilmottautuisi vielä mukaan!

Elikkäs olen 30v äiti-ihminen uudeltamaalta. Esikoinen on 8kk ja tämä nykyinen masukki yllätti meidät iloisesti saamalla alkunsa kun vielä söin minipillereitä :heart:

Tänään kävin ekassa ultrassa ja laskettu aika on 22.10. Kaikki oli onneksi kunnossa ja vaavi liikkui vilkkaasti. Synnäri tulee olemaan Naistenklinikka.

Pahoinvointi on lähes jatkuvaa ja välillä oksentaessa tulee ruokatorvesta verta, mutta hengissä edelleen :D Esikoisesta pahoinvointi ei ollu yhtä pahaa, mutta jatkui pitkään, joten loppua tälle ei ihan heti näy. Masu on kasvanu hirmusta vauhtia ja mies jo vitsaili että sieltä tulee kaksoset, mutta ultrassa näkyi vain yksi. Paino mulla on tippunu pahoinvoinnin takia 4kg, mutta kun noita edellisiä raskauskiloja on vielä jäljellä :whistle: niin on onneksi mistä ottaa. Nyt täytynee olla tarkempana syömistensä kanssa ettei kiloja kertyisi ihan yhtä paljon. Eipä tässä toistaiseksi ruoka kovin hyvin ole maistunutkaan, sillä mulle tulee huono olo aina kun syön :x edellis kerralla syöminen helpotti kuvotukseen, mut mennään ihan päin vastoin...outoa.

Liikkeitäkin ole jo parina päivänä tuntenut. Kun istuu vähän lysyssä, niin että maha on kasassa, niin ihan hentoja hipasuja tuntuu, mut niin selviä ettei niistä voi erehtyä :heart:

Neuvolaan pitäis varmaan ens viikolla soittaa :whistle: En ole vielä viittiny, kun meillä on niin ahdistava täti tuolla äitiysneuvolassa ettei ole huvittanu mennä sinne. Ajattelin että ootan tähän ultraan asti että tietää miten pitkällä mennään ja että kaikki on massussa hyvin.

Täytyy yrittää lueskella taaksepäin näitä teidän pinoja että pääsisin edes vähän kärryille ketä täällä on mukana. Semmonen kysymys kuitenkin että onkos muita joille on tulossa tällainen pieni ikäero lapsukaisille? Meillä tulee 1v2kk

Heffalump ja Herne 12+4
 
LaSposa

Vilmalle suunnattoman suuret halit ja osanotot.... tuohan se meidän kaikkien pahin painajainen keskenmenon lisäksi on... todella kurjaa, että jouduit kokemaan sen:( Kovasti vaan voimia ja muista, että juttelet tuntemuksistas luotettavien ystävien ja kumppanin kanssa, ettet jää yksin hautomaan pahaa oloa.

Isla mä soitin tänä aamuna neuvolaan ja kävin iltapäivällä terkkarin kans kuuntelemas dopplerilla ja se sai ne aika pian kuulumaan! Eka kerta siis! Ke aamuna lääkäri ei saanu millään kuulumaan -ja kokeili sitä paitsi IHAN väärästä paikasta, ihan navan alta! Eihän kohtu viel niin korkeella ole!? Uskomatonta tumpelointia! Joten soita vaan säkin neuvolaan, jos epävarmuus kalvaa, kyllä ne sut sinne ottaa kuuntelemaan sydänääniä!

Jaksamisia ja mukavaa viikonloppua!

LaSposa & Nyytti rv 11+4 :heart:

P.S. Ikää mulla on pian 32v:)
 
Heipä hei!

Eilen oli taas neuvola ja oli kyllä kiva kuulla että kaikki on hyvin. Verenpaineet ja hb kohdallaan,samoin vauvan sydänäänet ja liikkeet kuului selvästi ja rytmikkäästi :heart:

Toivottavasti vaan tämä flunssa alkaa helpottaa,onneksi sain tänään lääkekuurin nielutulehdukseen joten eiköhän se siitä.
Masukin on tainnut jo alkaa näkyä vaikka ensin ajattelinkin olevani vaan niin turvoksissa :LOL:

Ihanaa odotusaikaa kaikille :flower:
 
Heips! :wave:

Kysymys, kysymys...

Miten usein teillä neuvola-aikoja? Mulla siis esikoinen tulossa (yksi km takana), mutta musta tuntuu aika harvalta tuo väli... Vaikka ei kai niitä alkuun kovin tiheään olekaan. Ensimmäinen neuvola oli siis viikoilla 8+5, lääkäri 9+5 (ei terveydenhoitajan vastaanottoa) ja seuraava on viikoilla 15+5. Mielipiteitä?

Toinen asia. Onko ajatuksia mistä kannattais katsella noita mammahousuja kun vanhat alkaa kiristämään jo hieman? Olen käynyt Lindex, H&M ja KappHall, mutta juuri nämä "välikoot" ( M / 38 ) on loppu joka paikasta...

t. Toivotaan ja pieni 13+0 :heart: <br><br>
 
Mulla ikää 22v, elokuussa tulee sit 23v täyteen. Meillä poika täytti tänään 2v ja huomena olis juhlat tiedossa. Mitäköhän kummaa sitä päällensä laittaa ku ei meinaa kun verkkarit olla hyviä...

Mulla kans ihan hassusti nuo neuvolat, eka oli rv 6+3 sit lääkäri-neuvola rv 11+1 ja np ultra rv 13+0. Nyt käskettiinkin sitten varaamaan seuraava neuvola vasta jonnekkin toukokuun puolelle... siis mähän oon sit jo rv 17-18 tai jotain. Tuntuu itestä vaan kamalan pitkältä ajalta tuo väli. Onneks on sit rakenne ultra rv 20 =)

Mulla on profiilissa uusin maha kuva

yksäiti+ hippu rv 14+4
 
Lueskelin vähän lisää teidän juttujanne....

Toivotaan mä ostin Stockalta viime raskaudessa yhet vähän kalliimman matalavyötäröiset äitiysfarkut. Ostin ne jo ihan alkuraskaudessa kun ahdisti jos mikään yhtään painoi mahaa. Osottautuivat hintansa arvoisiksi. Ihan viimesillä viikoilla ne ei enää mahtunu päälle, mutta olivat omiaan synnytyksen jälkeen kun normaalit vaatteet ei vielä mahtunu päälle. Oon myös käyttäny niitä ihan "tavallisina" farkkuina kun eipä niistä mitenkään päällepäin näy että ovat äitiyshousut. Jotkut vastaavat vois olla hyvät nyt alkuun. Lisäksi mä huomasin että just H&Mllä kannataa käydä usein koska sinne tulee usein tavaraa, mut just nuo koot menee tosi nopeesti. Toivottavasti tästä sekavasta sepustuksesta oli jotain apua =) Kirppiksiltä löytyy kans aika hyvin mamma vaatteita.

Täällä on ollu juttua lääkkeiden käytöstä. Mulla on perussairauksien takia pitkä liuta lääkkeitä käytössä raskausaikanakin. Käyn naistenklinikalla sisätauti lääkärillä nyt säännöllisesti. Buranasta sen verran että kyseisen sisätautilääkärin mukaan alkuraskaudessa pitkään käytettynä aiheuttaa PIENEN riskin kitalakihalkioon. Eli jos käyttää isoja annoksia pitkään. Mulla on nivelet vaivannu nyt ja sisätautilääkärin vaihtoehdot oli tulehduskipulääke (esim burana) kuuri tai kortisoni kuuri. Päädyimme kokeilemaan josko kortisoni auttaisi.
Monella tuntuu olevan migreeniä. Mä kun en normaalistikaan saa käyttää niitä täsmälääkkeitä, niin mulla on estolääkitys joka on myös raskausaikana. Kannattaa kysyä lääkäriltä mahdollisuutta estolääkitykseen jos migreenit kovasti vaivaa raskausaikana.

Mä olen nyt ihan tohkeissani tästä raskaudesta, kun en oikein ennen ultraa antanut itselleni lupaa iloita siitä, jos kaikki ei olisikaan ollut kunnossa :ashamed: voihan sitä tietysti vieläkin mennä vaikka mitä pieleen, mut uskaltaa jo vähän iloita :heart: Täytyy vaan toivoa että kaikki jatkuu hyvällä mallilla lokakuuhun asti.

Mulla tuntuu ikävältä mahassa jo tuo esikoisen nostelu. Muutenkin nuo kohdun kasvukivut on välillä kovia. Koko alavatsa kramppaa.... mut samanlaista oli edelliselläkin kerralla. Nyt kyllä tilasin rengasliinan itselleni. Ajattelin että sillä ois näppärä kantaa tuossa lonkalla esikoista. On varmaan nopeampi käyttää kotona kuin tuo sidottava liina.

Mut lienee aika painua nukkumaan :wave:
 
Kultsux3
Heffalump, tervetuloa joukkoomme riemuiseen :flower: Ja paljon onnea odotuksen ihanuuteen!

Mulla on tota ah, niin ihanaa migreeniä, mutta se on niin pahana ettei estolääkkeet tehoa. Pari vuotta sitten tiesin jopa tunnin tarkalleen milloin migreenini alkaa (yövuoron jälkeisenä vapaa päivänä) mutta neurologi meinasi ettei estolääke auta :headwall: Mutta mutta, jos nyt päättää saisi, niin mieluummin makaan migreenissä sängyn pohjalla silmät vettä vuotaen ja pään amputaatiota miettien ja sen räjähtämistä peläten, kuin kärsin tuosta astma-refluksivaivasta, koska silloin en saa happea kunnolla, joten eihän vauvakaan sitä saa :ashamed:

Toivotaan että KAIKILLA nämä perussairaudet helpottaisi näin odotuksen aikana, onhan tässä kropalle muutenkin kestämistä :p

Neuvolakäynneistä: Mulla oli eka neuvola viikolla 8+3, ja np-ultra oli 12+3 ja lääkärineuvola oli 13+2. Se meille määrätty ylimääräinen ultra on viikolla 16+3, ja toinen neuvolakäynti on sitten viikolla 17+1.

Kultsux3 rv 13+6 :heart: :heart:
 
Huomenta!

Tervetuloa Heffalump :wave: Päivitin sinut just listalle :)


Noita neuvola välejä oon itekin ihmetellyt. Ensimmäinen käynti mulla oli 22.2. Sitte välissä oli np-ultra ja nyt ensi viikolla on vasta toinen neuvolakäynti, lääkäri sellainen :) Ihmeen pitkät välit mitä vertailen aiempiin raskauksiin :eek:

Pitää vaan luottaa että tuolla masussa on kaikki kunnossa. :) kyllähän sitä aina välillä miettii jos jotain käykin.... No mutta niin ei saa ittensä kuin pelkäämään joka ainutta nipistystä joten siitä on pyrkimällä pyrkinyt pois :) Se käy mitä käy ja siihen ei itse paljoa vaikuttamaan pysty.

Tuohon ajatukseen turvaten, ostin käytetyt yhdistelmät toissa päivänä :D
Pikkusen ajoissa oon liikkeelllä mutta ihastuin väriin :whistle:
Ja ei tuo ukkokaan minua tyrmännyt näissä kärreissä :D


tuutilulla kera pienokaisen rv 16 tasan! :D
 
SusMaria
Heippa pitkästä aikaa..

Mulla ei näköjään ole tuolla listassa ollenkaan synnytys sairaalaa, joten se on joko jorvi tai jos lapsosemme päättävät syntyä ennen rv 35 pitäisi mennä naistenklinikalle. Pahoinvoinnit loppuivat jo onneksi parisen viikkoa sitten, mutta silti en töihin saa mennä kun joudun siellä altistumaan pakokaasulle. Tässä nyt ei oikeen tiedä että pitäisikö kirjoitella tänne vai tuonne monikkoperheiden palstalle siellä vaan on niin tylsää kun on niin hiljaista. Ja en nyt kuitenkaan varsinainen lokamassu ole vaikka laskettu aika on 9.10 neuvolasta juuri sanoivat että ne käynnistävät ennen lokakuuta. Mahakin on kasvanut tosi kivasti, saa koko kesän olla ison mahan kanssa. Tutullani ei ollut edes näin iso maha viimesellä viikolla joillakin maha ei vaan kasva. Oli tosi inhottavaa tossa kuukausi sitten ennen kuin maha pullahti kunnolla näytti siltä kun oli syöny vaan tosi paljon. Ihmisten reaktioita oli hauska seurata.

Taas on hieman jotakin höpötetty.. =)

SusMaria 24 v. + Samuli & Eemeli rv. 14+6
 
Minäki ihmettelin noita neuvolavälejä. että on aika pitkät välit. nyt ainakin alussa. tosiasiassa olen joutunut käymään siellä muutaman ylimääräisen kerran pahoinvoinnin takia. sydänääniä ei ole kuunneltu yhtään kertaa ja niskapoimuturvotuksesta ei ultran yhteydessä ollut mitään puhetta. en kyllä sitä erikseen muistanut kysyäkään. kai se lääkäri ois sanonu jos ois aihetta huoleen.
Maanantaina taas menen kysymään jatketaanko sairaslomaa vai menenkö lääkkeiden avulla töihin. Toisaalta pelottaa tämä primperan lääke- kun ohjeissa neuvotaan välttämään raskaudenaikaista käyttöä koska lääke pääsee vaikuttamaan sikiöön. Onko muilla kokemuksia tästä primperanista?
Minulla ei ole maha vielä kasvanut kovinkaan. vähän löysemmät housut käy ihan hyvin ja paidan alta kukaan ei edes huomaa mahaa. Kävin kuopiossa shoppailemassa äitiyshousuja ja siellä baby stylestä ostin kahdet housut ja yhden hameen 5e/kpl. ei ollu kyllä mitään hirmu hienoja mutta tosi edullisia minusta. ne on kyllä sopivat varmaan ihan loppurasaudesta, mutta tähän alkuvaiheeseen löysinki kirppikseltä sellaset ihanat säädettävät farkut.


tuleva äiti 22v ja pikkunen 13+2
 
Vilmalle osanottoni :hug:

Heffalump mulla tulee keskimmäiselle ja tälle tulevalle vauvalle ikäeroksi n. 1v5kk

Joku kyseli ikää, täytän 15.9. 30v eli kiva lahja tulossa!! Mies on 31v ja lapset 02/00 ja 04/06. Esikoinen on eri isästä

Miten teillä on painoa tullut? Minulle ei vielä yhtään, onneksi kun tuota ylipainoa on huimasti! Tässä raskaudessa mikään oikein maistua. Ainakaan vielä.minulle ei tahdo

Olen ollut vasta kerran neuvolassa ja np-ultrassa. Maanantaina on seuraava aika. Aika harvoin?

tuisku + masukki 15+2
 
Huomenta!

Mulla on neuvolat eka 9+4, siten lääkäri 11+3 np-ultra 13+2 ja seuraava neuvola 16+1. Rakenne ultra on sitten 19+5.

Mitäköhän muuta niin painoa mulle on tullu melkein 5 kiloa (oman vaa'an mukaan), vaikka on päiviä ettei pysty syömään juuri mitään ja kaikki tulee ylös!

Eipä tänne kummampaa, nukuin 13 tuntia yöllä ja silti väsyttää... \|O

Hena ja Kunto-Ursula 12+6 <br><br>
 
Moi!

Täällähän on useammallekin tulossa synttärilahja, niin mullekin. La on siis 19.10. ja omat synttärit 16.10.

Ja joku kyseli painosta, mulle on nyt oman vaa´an mukaan tullut semmonen 4,5 kg jo lisää, mutta pistän osan nyt ainakin tuon pääsiäisen piikkiin, josko sitä nyt taas jättää enimmät herkut...

t. Toivotaan ja pikkuinen 13+1 :heart:
 
henkka81 harmaana
neuvola kerroista tääl näköjään puhutaan...ite kävin siis ekan kerran viikolla 7+1,mut ultrassa sit selvis,et viikkoja olikin vasta 5+jotain :D eli aikasin tuli käytyä......toinen kerta sit (oikeilla viikoilla) oli 9+3 ja NP ultra oli 12+3....ja ny ensviikolla olis taas neuvola viikoilla 13+5....rakenneultra ois joskus kesäkuun alussa joten luulen et tähän väliin vie yks neuvola mahtuu....sitäpaitsi saadaan aika paljon ite päättää et koska ois neuvola!!!!

henkka+muru 13+0
 
Täällä on kysymyksiä ollut noista neuvolakäynneistä.
Mulla oli eka neuvola rv10+1 sit kävin yksityisellä ultrassa rv12, seuraava neuvola on vasta rv17.
Että pitkä tauko tulee tässäkin välissä ja kyllä sitä tulee välillä mietittyä että onkohan siellä varmasti joku..
Varsinkin kun mun maha ei ole kauheesti kasvanut, enkä mä ole vielä mitään liikkeitäkään tuntenut!!

Nyt vasta alkaa noiden omien farkkujen kanssa olla tukala olla..että vaatekaupoille tarttis suunnata jos ei halua koko loppuraskautta olla pelkillä verkkareilla!!

Ja minä siis olen nyt 23 ja lokakuussa täytän 24..että melkein synttärilahja vauva ;) Ja ikäeroa meidän lapsosille tulee suunnilleen 2vuotta, että vauhtia tulee riittämään meidänkin perheessä ensi syksynä!

Painoa mulle on nyt tainnut tulla jotain 2-3kg.
Eikä tarttis ollenkaan tulla samaan tahtiin kun tyttöjä odottaessa..

Onko täällä muuten ketään muita joilla aikaisemmin lapsi syntynyt keskosena?
Meillä kun noi pirpanat synty rv 33+3, niin sekin vähän mietityttää että miten tää raskaus sujuu ja meneekö loppuun asti!?!

Terveisin tuplamamma ja masukki 15+6
 
Vilma :hug: Tiedän, mitä joudut kokemaan. :( Mulla edellisessä raskaudessa todettiin sikiö menehtyneeksi just rv15. :'(

Nyt on viikkoja 15+2 ja kun liikkeitäkin välillä tuntuu, niin on jo vähän luottavaisempi olo tähän raskauteen. Keskiviikkona oli neuvola ja kaikki oli ok. Painoa on tullu n. 1kg alusta. Viimeksi oli vähän tippunu, vaikka pääsiäinenkin oli tuossa välissä. Mut mulla aina näillä viikoilla vähän tippuu, vaikka söisin mitä. :whistle:
Mua ei oikeesti haittaa, vaikka on pitkät välit noissa neuvoloissa. Jotenkin en jaksais siellä rampata kovin usein, vaikka ihan mukava neuvolan täti meillä on. Mut aina projekti nuo lapset miettiä, et mihin heidät siksiaikaa vai ottaisko mukaan. Nyt oli naapurista 10v tyttö mukana neuvolassa ja hän leikki noitten kans sillä aikaa leikkihuoneessa, kun olin ite lääkärillä ja hyvin meni. =)
Ikäeroa tulee nyt 2v kuopukselle ja vauvalle. Sit syksyllä meillä on 6v ja 3v tytöt ja 2v poika + vauva. Edellinen väli oli 1v1kk ja vaikka alku olikin raskasta, niin ihana nyt huomata, miten läheisiä nuo kaks on toisilleen, kun on niin vähän ikäeroa. =) Ite täytän 27v vappuaattona.
Mitähän vielä oli kyselty.. :whistle: Aina unohtuu, et mitä kaikkea aikokaan kirjottaa..
Mutta joo.. Nyt leipomaan ja siivoamaan, kun huomenna tulee vieraita tytön 6v synttäreille. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2007 klo 08:26 Topsy kirjoitti:
LucyVanPelt tervetuloa joukkoon! Tiedättekös millä minä pääsin etomisesta ja vatsan sekaisuudesta eroon? Lopettamalla kaikki pillerit! Ensin olin väsynyt, joten aloitin silloin alussa rautatabletit. Samalla ajattelin myös aloittaa monivitamiinit jotka sopivat raskaana oleville. Alkoi myös pahaolo ja vatsa oli sekaisin aivan kuin olisi vatsatauti alkamassa. Mies oli sitten kuullut töissä että rauta aiheuttaa helposti pahaaoloa, joten lopetin sen. Ja pahaolo haihtui hetkessä. Samoin myös vitamiinien lopettamisen myötä loppui vatsan sekaisuus. Nyt pari päivää koitin niitä vitamiineja (kun yhä väsyttää) mutta heti oli vatsa ihan ruikulilla! Voisihan tuota koittaa eri merkkejä, mutta en ole nyt viitsinyt kun olo on muuten hyvä, yhdeksältä illalla vain olisin valmis jo yöunille.
oonpas ma nopea reagoimaan.... :ashamed:

Eniweis, ma syon rautatabletteja ja B12- vitamiineja. Olen kasissyoja ja en millaan voi jattaa niita pois. (Mies toki on huomauttanut, etta b12-vitskuja on myos siemennesteessa........)

Tama pahoinvointi alkaa olemaan jo ihan sietamatonta. Oksettaa tauotta. Ei mitaan pienta etomista, vaan pahaa oloa samaan tyyliin kuin olisi oksennustaudissa. Edellisissa raskauksissa on ollut ihan sama juttu. Ja tama luultavasti jatkuu taas tuonne 7. kuukauteen asti... \|O Paha olo vain yltyy kun menee makuuasentoon ja siksipa nukkuminenkin on mita on... Niin, enpa mina tahan aikaan taalla roikkuisi, jos pystyisi nukkumaan.

Laitetaan nyt jotain hupiakin... Mulla on ollut ihan sataprosenttinen poikaolo koko ajan. Niin oli kahden ekankin lapsen kohdalla ja poikiahan nuo ovatkin. Mutta nyt kuitenkin olen jo kaks kertaa nahnyt unta tulevasta lapsesta ja molemmissa unissa han on ollut tytto ja saanut nimekseen Wendy Aurora :D Toisessa unessa myos selitin miehelle, etta Wendy tulee Beach Boyssien saman nimisesta biisista ja Aurora taas on Foo Fighterssin eraan kappaleen nimi.

Joku kyseli ikaakin... ma oon 24v.

Vilmalle :hug:<br><br>
 
heips!

Se olisi taas kohta tämäkin viikonloppu hurahtanut.
oon tässä siivoillut ja pessyt pyykkiä,vaikka onkin sunnuntai.
koiran ryökäle herätti jo puol seittemän,oikeestaan ite heräsin jo
viiden jälkeen kun isännällä soi kello,meni aamuvuoroon.

täällä on ollut juttua neuvolassa käynti väleistä.
ite kävin ekakerran 8+4,sitten oli lääkäri 10+5 viikolla,np ultra 11+4,nyt jouduin käymään verenpaineen takia viikoilla 14+3 ja 14+5.jolloin kuulin ekakerran sydänäänet neuvolassa.
ja seuraava neuvola on viikoilla 16+3 jos ei sitä ennen tartte verenpaineen takia siellä juosta.
rakenne ultra on sitten viikoilla 19+6.

hentosia liikkeitä olen tällä viikolla ihan useampana päivänä tuntenut,ihan kun joku siellä minua kutittelisi =)

itse täytän joulukuussa 35v..voi kääk,vanha akka jo...

onko täällä muita jotka asustaavat uusperheessä?
miten teidän ex.ät ovat suhtautuneet tulevaan vauvaan?tietäävätkö?

meillä kumpaisenkin ex.ät tietää.miehen entinen otti pikkuisen pulttii..
minun entinen tyytyi vaan onnittelemaan.

mutta tälläsiä vaan tälläkertaa..aurinkoa päivään
=)
 
Heipä hei!

Me käytiin eilen radalla ampumassa, vähän oli hauskaa kun ei ole varmaan kahteen vuoteen käynyt. Jäi viimeksi vähän kammo kun kopautin itteäni sellasella isolla aseella päähän kun potkas takasin. No nyt en niihin isoihin edes koskenu ja hauskaa oli. =)

Olossa ei juuri muutosta. Jotakin kasvukipuja on vissiin ollu kun välillä tuntuu tuolla vasemmalla massussa sellanen nipistävä venyttävä kipu. Ei mitenkään paha. Tänään vaihtuu sitten taas viikko, lähteen 14. käyntiin ja ultra on jo ylihuomenna! Ihanaa en vain jaksais odottaa. Laitan profiiliin uusimman masukuvan joka on otettu tänään aamulla. Tai onhan se vieläkin aamu mutta siis hetki sitten räppäsin uuden kuvan.

Onko kukaan muu huomannut että multitabsin raskaus monivitamiini aiheuttais pahoinvointia? Oon huomannu että niinä päivinä kun unohdan ne ottaa mulla on parempi olo kun päivinä jolloin otan ne. Inhaa, koska tiedän etten syö tarpeeksi monipuolisesti ja sikis pitäs niitä vitskuja syödä... :(

No tänään pitäs mennä kaverin pojan 1- vee synttäreille. Voi kun aika menee nopeasti. Musta tuntuu että sekin pienokainen syntyi juuri ja nyt muka täyttää jo vuoden... :eek:

Hena ja Kunto-Ursula 13+0
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 10:49 hena kirjoitti:
Heipä hei!

Me käytiin eilen radalla ampumassa, vähän oli hauskaa kun ei ole varmaan kahteen vuoteen käynyt. Jäi viimeksi vähän kammo kun kopautin itteäni sellasella isolla aseella päähän kun potkas takasin. No nyt en niihin isoihin edes koskenu ja hauskaa oli. =)


Hena ja Kunto-Ursula 13+0

hih...on täälläkin pitäny mennä ammuskeleen radalle ja ajattelin ensviikolla mennäkki....niinkauan käyn kunnes vauva rupee jo kuuleen sie massussa,sen jälkeen ei viitti enää ku ne kuitenki niin kovia pamauksia :D
ja hauskaahan se todellakin on....erityisesti jos ampuu paremmin ku äijät :LOL:

muuten täs ei mitään erikoista,ollaan vaan ja nautitaan lämpösistä keleistä...toissapäivänä grillattiinki jo puutarhassa....
tänään pitäis sit pestä pyykkiäja tehä jotain piha hommia saas nähä mitä sitä jaksaa...isäntä saa ainakin haravoida :)
mut onhan mulaikaa tehä vaik mitä ku pariviikko taas saikulla suppareitten takia ja sit luultavasti alkais erityisäippäloma,mut ei se vie 100 varma se ajankohta.

kaunista sunnuntai päivää kaikille ja nauttikaa ny täysirinnoin :D


henkka ja muru 13+1
 

Yhteistyössä