?? LOKAMASSUT ?? huhtikuu

Topsy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 10:49 hena kirjoitti:
Heipä hei!
Onko kukaan muu huomannut että multitabsin raskaus monivitamiini aiheuttais pahoinvointia? Oon huomannu että niinä päivinä kun unohdan ne ottaa mulla on parempi olo kun päivinä jolloin otan ne. Inhaa, koska tiedän etten syö tarpeeksi monipuolisesti ja sikis pitäs niitä vitskuja syödä... :(
Kyllä mulla ne tekee vatsan sekaiseksi ja raudasta tulee paha olo. Olen lopettanut molemmat. Syömme terveellisesti kun on tuo 2½ vuotias jonka pitää syödä 5 kertaa päivässä niin tulee itselläkin syötyä hyvin. Kirjoittelinkin aiemmin noista oloista mitä pillereistä tulee. Auttaisko Hena jos vaihtaisit merkkiä?

Topsy 12+5
 
hena harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 12:24 Topsy kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 10:49 hena kirjoitti:
Heipä hei!
Onko kukaan muu huomannut että multitabsin raskaus monivitamiini aiheuttais pahoinvointia? Oon huomannu että niinä päivinä kun unohdan ne ottaa mulla on parempi olo kun päivinä jolloin otan ne. Inhaa, koska tiedän etten syö tarpeeksi monipuolisesti ja sikis pitäs niitä vitskuja syödä... :(
Kyllä mulla ne tekee vatsan sekaiseksi ja raudasta tulee paha olo. Olen lopettanut molemmat. Syömme terveellisesti kun on tuo 2½ vuotias jonka pitää syödä 5 kertaa päivässä niin tulee itselläkin syötyä hyvin. Kirjoittelinkin aiemmin noista oloista mitä pillereistä tulee. Auttaisko Hena jos vaihtaisit merkkiä?

Topsy 12+5
Voishan sitä kokeilla jos ostais seuraavaksi jotakin muita. Nyt niitä ei ole paljon jälellä niin aatelin ne kaikesta huolimatta syödä loppuun. Onko tietoa mitä muita sitten on missä olis kaikki vitskut samassa ja sais syödä raskaana ollessaan?
 
hena harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 12:07 henkka81 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 10:49 hena kirjoitti:
Heipä hei!

Me käytiin eilen radalla ampumassa, vähän oli hauskaa kun ei ole varmaan kahteen vuoteen käynyt. Jäi viimeksi vähän kammo kun kopautin itteäni sellasella isolla aseella päähän kun potkas takasin. No nyt en niihin isoihin edes koskenu ja hauskaa oli. =)


Hena ja Kunto-Ursula 13+0

hih...on täälläkin pitäny mennä ammuskeleen radalle ja ajattelin ensviikolla mennäkki....niinkauan käyn kunnes vauva rupee jo kuuleen sie massussa,sen jälkeen ei viitti enää ku ne kuitenki niin kovia pamauksia :D
ja hauskaahan se todellakin on....erityisesti jos ampuu paremmin ku äijät :LOL:

henkka ja muru 13+1
Se meitin kaveri joka siellä radalla on töissä meinas jo kieltää mua jatkamasta ampumista kun taas muistutettiin sitä tulevasta vaavista. Sanoin sille ettei vaavi vielä kuule niin ei ole mitään hätää. Niillä on kuulemma ollu tapana että raskaana olevia ei päästetä radalle edes kattomaan. No sainpahan ampua kuitenkin. Kyllä se nyt varmaan taas oli viimenen kerta ennen synnytystä kun muutenkin käydään todella harvoin. :p
 
nuista neuvoloista..eka käynti oli mulla jollain 10viikolla, mut kun la.siirty niin tod. olin vasta 7+viikkoilla. aikasteen tuli käytyä.. =) siittä 2viikon päästä kävin lääkärissä, eli 9+viikolla. seuraava on vasta 3.5 eli tässä tulee vähän taukoa..eikä haittaa vaikkois näin alussa pitenpikin tauko, kun kaikki mulla hyvin. Painoa oisko tullu jotain kilo, varma en oo ku ei oo puntaria. mutta ei mulla tuu ku pari kiloa puoleen väliin mennessä, sitte loppuajasta tulee enemmän.
 
Kultsux3
Oih, täällä tunnettiin tänään ensimmäiset liikkeet :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Istuessani alkoi ihanasti kutittamaan masun sisältä vasemmalta puolelta =) Neljä kertaa tosi selkeästi, aivan kuin perhonen olisi lepatellut siivillään, sellaista tosi raasua kutittelua :saint:

Äitini on tuntenut ensimmäisenkin vauvan aikana liikkeet tosi aikaisessa vaiheessa. Voih, kuinka söpöä se oli :)

Kysyköhän joku painon noususta... Mulla on painoa tullut vasta 2kg vaikka olen syönyt kuin heppa. Ajattelisi että painoa olisi tullut enemmän kun BMI kuitenkin 19, jottei ylimääräistä ole. Noh, kyllä se vaakalukema sieltä vielä nousee :whistle:

Kultsux3 rv 14+0
 
:flower: Tervehdys vaan kaikille!

Ensinnäkin, iso :hug: keskenmenon saaneelle, en edes osaa kuvitella miltä tuntuu. Voimia toivon kovasti!


Joku tiedusteli ikää, ippuli on 31 ja esikoinen siis tulossa (ja jos meistä olisi kiinni, olisi tullut jo paljon aikaisemmin).

Neuvolakäynneistä, minuakin kummastuttaa kuntien eri tavat esim. ultrien suhteen. Omalla paikkakunnallani ultria saadaan kaksi, mutta tiedän paikkoja jossa saa vain yhden. Aika kummallinen paikka säästää minusta.

Eka neuvola oli muistaakseni viikolla 8, ja kuluneen viikon tiistaina olimme np-ultrassa. Seuraava neuvola, joka on lääkärikäynti, on sit tiistaina.
Np-ultra jännitti minua niin, että meinasin saada odotusaulassa hengen ahdistuksen, edellisestä onkin jo vuosia aikaa. Kaikki kuitenkin hyvin!! turvotusta oli 0,9mm eli ei ilmeisesti hätää, otettiin se veriseulakin varmuuden vuoksi.
Kovasti oli salamatkustajalla vauhti päällä, ja oli kiva nähdä kuinka paljon se oli reilussa kuukaudessa kasvanut. Sairaanhoitaja oli aivan innoissaan, otteli kuvia vaikka kuinka ja sanoi tätä ihan oppikirjan mukaiseksi. Meitä tulevia vanhempia tilanne lähinnä huvitti...

Nyt alkaa ensimmäiset merkit näkyä, alavatsa on turvoksissa. viimeisiä päiviä taidetaan mennä että farkut vielä mahtuu.
tänä aamuna poksehti alaselkä. Istuminen on aika tuskaa ja nouseminen vielä tuskallisempaa. Ajattelin että pieni liikunta voisi laukaista lihasjännitykset ja lähdimme pyörälenkille näin ihanan ilmankin kunniaksi. Vaan siitä ei selkä pitänyt lainkaan ja ihan itku tuli silmään ku niin toisinaan sattui, ja minä en ihan pienestä valita.
Onko muilla vastaavaa? ´

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille,

Ippuli
-joka käy jo neljättätoista viikkoa-
 
Heippa!

Tuolla 9 sivulla Niinukka kyseli viikkojeni määrää... juu oli tullut laskettua kiireessä väärin...Sorry! :whistle:
Laskettuaika on siis se 5.10. ja ja viikot oli sillon 14 ja rapiat... eikä se 15 mitä olin laittanu! :)
 
Viikonloppu oltiin reissussa ja kylläpä taas oli tullut tekstiä =)

Meillä oli np-ultra viime tiistaina. Käytiin yksityisellä, kun kunta ei tarjoa. Kaikki oli kunnossa. Keskiviikkona alkoi todella runsas vuoto, joka pelästytti. Olen aikasemmin saanut keskenmenon rv6 ja silloinkaan vuoto ei ollut niin runsasta kuin nyt. Torstaina aamusta soitin neuvolaan ja pääsin ultraan. Sikiö oli edelleen elossa ja diagnoosi on uhkaava keskenmeno :/

Vuoto tyrehtyi jo keskiviikko iltana ja muuttui tuhruiluksi. Eilen tuli vielä hiukan rusehtavaa tuhrua, tänään on ollut 'puhdas' päivä. Toivottavasti selvittiin vain pelästyksellä. Ensi torstaina on neuvola ja silloin kuunnellaan sydänääniä. Sinne asti ainakin uskotaan, että kaikki on hyvin.

Lääkäri epäili, että koska raskaus on saanut alkunsa kaksois alkion siirrosta, niin nyt elimistö olisi poistanut tuon kuolleen alkion. Täällä elellään nyt hiukan varpaillaan ja toivotaan parasta. Fyysisesti olo on hyvä, mutta koska sitä oikein pääse nauttimaan siitä, että on raskaana. Tätä samaa epävarmuuttako se on vielä seuraava puoli vuotta?

Hipkukka ja 'Aatos' 12+6
 
Hipkukalle

Toivotaan todella että selvisitte pelkällä säikähdyksellä!!!! Mä olen miettiny ihan samaa tuon huolestuneisuuden kanssa että helpottaakohan se ennen ku vauva edes syntyy? Ja saa nähä kuinka sitä on huolissaan sitten ku se on syntyny :LOL:

Mullakin on tosiaan viikkoja takana 13+1 ja vieläki jännittää aina että onhan kaikki hyvin. Tänään sain miehen serkulta kotidopplerin lainaksi jotta voin kuunnella sydänääniä kotosalla ni arvatkaa vaan olinko sydän kurkussa ku niitä ihania jumputuksia ei aluksi kuulunu! Piti käyä ihan ostaa uus patteri ja kaikkia. Vika oli kummiski minussa joka yritin ensalkuun kuunnella liian ylhäältä :D Ne kuulu just häpykarvotuksen yläpuolelta ja laskimme että pikkuisen syke oli hurjat 160 :heart: :heart: :heart:

 
Melkis joka päivä olen käynyt tekstejä lukemassa mutta hirmu laiska olen kirjoittamaan... Nyt kuitenkin hiukan kuulumisia ja vastauksia palstan kysymyksiin.
Mulla on siis ikää 32, jos ei ole tullut mainittua. Ja synnytyssairaalankin voisi laittaa, ksks eli keski-suomen keskussairaala.
Jos joku viittii niin voisi laskea odotusviikotkin, iteltä mennyt aikoja sitten sekaisin, La on 7.10.
Neuvolassa olen käynyt kerran, 12.3. ja Jyväskylässä tarjolla olevassa ainokaisessa ultrassa 13.3. Nyt tulevana tiistaina eli 17.4. on lääkärineuvola. Eli hirmu harvoin minusta on noita neuvolakäyntejä.
Mikäs täällä on muitten odottavien äippien painoindeksi? Itellä 29, nyyh. Sokerirasitustesti siis tiedossa... Onneksi painoa ei nyt ole tullut lisää kuitenkaan. Maha mulla on kyllä muuttunut, ihan ku oisin pidemmästikin raskaana, hillitön vauvamaha. Ekassa raskaudessa meni tosi kauan ennenku mahan näki vaikka lähtöpainoa oli sillon kymmenisen kiloa vähemmän.
Nyt olen muutenkin voinut jotenkin 'huonommin', nipistellee ja vääntelee mahaa. Väsyttää. Selkä ja lonkat kipeytyy. Jatkuva pahaolo on kuitenkin onneksi jäänyt taakse.
Tyttö- ja poikaolosta vielä sen verran, että luulis nyt tulevan pojan ku on niin erilainen olo ku tyttöä odottaessa ;) Mies ainakin toivois poikaa, sillä kun on meidän yhteisen lisäksi yksi tyttö ennestäänkin. Totesin vaan, että tuskinpa tuo mikään sekatyömies on, eiköhän se ole tyttö tämäkin :LOL: Ja totta puhuen ilosia ollaan molemmat tuli mitä hyvänsä.
Mulla olis muuten ollut mahdollisuus mennä siihen nistaturvotusultraan, kun on tota ikää jo yli 30 v. Todettiin kuitenkin, että enpä men, kuitenkaan ei keskeytystä oltas edes harkittu ja samasta syystä en aiemminkaan halunnut veriseulaan tai muihin tutkimuksiin. Niin paljon voi mennä 'vikaa' vielä synnytyksessäkin joten en halua päätni tässä vaiheessa hirveästi vaivata mahdollisella kromosomipoikkeamalla.
Toisille varmaan sopii toinen tyyli ja ihan ok niin, mutta halusin vaan mainita oman tilanteeni.
Mua muuten on nyt pelottanut aika tavalla mahdollinen myöhäinen keskenmeno, voimia siis Vilmalle! Ihan hyvä siis olisi se kotidobleri olla täälläkin, ei tarttis turhia jännittää koko ajan.
Hauskaa illan jatkoa kaikille!
 
Pitkästä, pitkästä aikaa minäkin taas kirjoittelen tänne.

Ensinnäkin suuri osanottoni Vilmalle :hug: , en voi kuin kuvitella, miltä sinusta tuntuu. :'( Samoin Hipkukalle tsemppiä!

Joku kyseli vaihtoehtoja Multivita raskaus-vitamiineille. Itse syön päivittäin yhden tuollaisen + muistaessani kalsiumia. On nimittäin jo aiemmin todettu kalsiumin puute verestä. Nyt juon maitoa kuin pieni lehmä, yhdellä aterialla menee lähes litra! :whistle: Samoin jäätelöä tekee mieli lähes koko ajan.

Niin, aihe karkaa. Eli se vaihtoehto. Ainakin Lady Vitalla on joku vitamiinivalmiste raskaana oleville. Kannattaa kokeilla. Itselleni nuo Multi vitat ovat tosin sopineet ihan hyvin.

Paha olo vaivasi vain viikoilla 6-10. Tosin yhden kerran tuli niin paha olo makaronilaatikosta, tai oikeastaan jauhelihan hajusta, että syötyäni sitä tuli oksennus. Ja tämä oli siis viime viikolla.

Paino on noussut nyt sellaiset 1,5-2 kg. Päivittäin käymme miehen kanssa tunnin kävelylenkin ulkona, että sais edes jotain liikuntaa ja happea vauvalle, kun muuten tulee vain istuttua töissä tietokoneen äärellä.

Ekat äitiysfarkut jouduin ostamaan muutama viikko sitten. Tosin mietityttää se, kun just se farkkukankaan ja resorin välinen reunama on juuri kohdun kohdalla ja jotenkin joskus kiristää siitä. Eli se on vähän niin kuin liian korkealla? :whistle: :\|

Miten te muut osaatte tunnistella, missä kohtu on? Itse en ainakaan osaa tunnistaa kohtaa.

Oulussa neuvolakäyntejä on suht. vähän ja ultria tarjotaan yksi (rakenne). Mulla on ollut käyntejä rv 10, lääkäri rv 12+4 ja seuraava on vasta rv 19 (rakenneultra). Välissä on siis 7 viikkoa eikä käyntejä lainkaan! Minua tosin huolestutti, kun nyt ei oikein ole enää oireita, että onkohan masussa enää elämää, joten soitin terkkarille ja sain ylimääräisen ajan sydänäänten kuunteluun. Kävimme siis nyt pe ja kuuluihan se syke edelleen: 152-153. :heart:

Onko teillä muilla mitattu neuvolakäynneillä joku sf-mitta? Kuulin tästä vasta tutuiltani, mutta minulta sellaista ei ole ainakaan mitattu. Vai mitataanko se vasta myöhemmässä vaiheessa?

Niin, oireet ovat lähes kadonneet. Ainoana ovat jatkuva ravaaminen yöllä vessassa, jo toisen kerran tulleet peräpukamat :ashamed: :(, ja turvotus. Tukisukkia olen käyttänyt jo pari viikkoa, sillä sukista jäi aina nilkkoihin puoli senttiä syvät painaumat. :(

Tällaisia tunnelmia sunnuntai-iltana. Mukavaa iltaa kaikille!

Piipa, ikää kesällä 32 v, rv 15+3.
 
Topsy
Hipkukka, tsemppiä, toivottavasti selvisitte säikähdyksellä! Hena, taisin syödä esikoisella lady vitaa, enkä muista voineeni pahoin. Mies nyt tällä kertaa osti mulle noita multivitoja. Pitää itsekin testata ladyt. Tylsä, piti ihan googlettaa painoindeksi ja etsiä laskuri, sain indeksiksi nyt 23, ennen raskautta 22, painoa on siis tullut 2 kiloa. Normaalipainoista ilmoittaa, en kyllä tunne itseäni sellaiseksi... en ole mikään pienoinen ja vaatteetkin saavat olla ihan reilun kokoisia. Hassuja noi laskurit. No pituutta on sen verran että se tietenkin pienentää lukua.

Huomenna on np-ultra, ei hirveästi jännitä, toista kun odottelen. Ihan luottavaisin mielin olen, kunhan käyn varmistamassa. Huomenna siis lisää kuulumisia.

Nyt nukkumaan, jopas väsyttää \|O Mukavaa viikkoa! :wave:
 
Hei pitkästä aikaa :)

Ihan alussa kerkesin muutaman kerran kirjotella, mutta työ- ja koulukiireet on kyllä pitäny ihan poissa koneelta, ja sen kerran kun on yrittäny on kone herjannu lähettäessä jotakin outoa ja teksti kadonnu taivaan tuuliin...

Eipä kyllä oikein oo ollu mitään kirjotettavaakaan :ashamed: oireita kun ei oo sitten 7. viikon ollu mitään. Alkuraskauden utrassa käytiin kattomassa pienokaista kun ei oikein tahtonu uskoa todeksi tätä onnea. Viikolla 10 oli eka neuvola ja sydänäänet kuulu oikein hienosti :) viime viikolla oli lääkäri ja jälleen sai kuulla tumpsutukset masusta. Huomenna on np-ultra joten sittenhän sitä taas tietää enemmän.

Masu kasvaa ihan mieletöntä vauhtia, ei oo enää omat housut mahtunu kuukauteen jalkaan eikä tätä masua enää missään voi piilottaa, jos ei olis varmaa tietoa että yksi asustaa mahan koosta vois päätellä että useampi on löytäny tällä kertaa perille :LOL:

Liikkeitä on alkanut tuntua aina iltasin kun rauhottuu sohvalle lököilemään ja huitasee marja mehua lasillisen menemään, siitä tovin verran ku tulee tumpsahduksia =)

Kipeenä on menny tämä odotus, töistäkin on pitäny olla poissa ja koko pääsiäisloma meni sairastellessa, nytkin on joku ihmeen varsapöpö riesana ja ajattelin sitä kotona parannella että huomenna pääsee ultraan...

Täytyy lueskella noita teidän juttuja ja palata uudestaan, jos sivusto taas sallii lähettämisen...

Tällä hetkellä la on siirtyny jo 2 päivää aikasemmaks mutta odotellaan tuota huomista ultraa mihin se asettuu :)

Orchid ja pikkunen rv 12+6
 
Ginnifer
Olipas tullut taas paljon kirjoituksia viikonlopun aikana... Oikein kiva, että ollaan aktiivisia!

Mulla oli ekalla neuvolakäynnillä (10+0) BMI 21,5. Olen tässä parin viime vuoden aikana lihonut sen verran, että olen päässyt sen maagisen 20:n rajan yli... En siis ole mitenkään läskitön, lähinnä pitkä ja siroluinen. Aika skeptisesti suhtaudun siihen, että tuota BMI:tä niin hirveästi tuijotetaan.

Huomenna np-ultra ja jännittää aika lailla. Meillähän on sellainen tilanne, että kävin yksityisellä 10+3 kohdalla, ja silloin kuvassa näkyi napatyrä. Lääkärin mukaan oliko se nyt joka neljännellä sikiöllä se vielä tuossa vaiheessa on, mutta enää 12+ jälkeen sitä ei saisi olla... Ja jos on, se voi olla harmiton itsekseen korjautuva, tai pienen leikkauksen vaativa, mutta on myös mahdollista, että se liittyy kromosomipoikkeavuuteen. Joten täällä nyt sitten ankarasti mietitään osallistutaanko mahdollisiin tarkempiin tutkimuksiin, jos aihetta ilmenee... Eipä muuten ole ollenkaan niin yksinkertainen ja mustavalkoinen kysymys kuin mitä aikaisemmin ajatteli. :/

Tällaista tällä kertaa... päivä kerrallaan on pakko ottaa muutenkin, kun pahoinvointi edelleen ankara... Mäkin mietin Multitabsin lopettamista, mutta kun en kovin hyvin saa oikeaa ruokaa syötyä, niin pakko niitä kai on jatkaa.

Ginnifer 13+0
 
On jäänyt mullakin tää kirjoittelu vähän vähemmälle, aktiivisesti kuitenkin käyn juttuja lukemassa. Tänään oli taas neuvola ja siellä se sydän kovin jumputti, syke reilu 150. Helpotti oloa tosi paljon kun kuuli ne äänet. Oireita kun ei ole minkään laisia. Paino ei ole noussut vielä yhtään, mielitekoja ei kummemmin ole, mielestäni vatsakin on pienentynyt alkuraskaudesta :) joten voitte varmasti ymmärtää että on hieman vaikea uskoa olevansa raskaana. Ainut oire on se, että naamani on alkanut kukkimaan ihan kauheasti, edes teinivuosina ei finnejä ole naamasta näin paljoa löytynyt :LOL:

Nyt yritetään miehen kanssa aktiivisesti uutta kämppää etsiä kun tänne kerrostalo kaksioon ei oikeen vauvaa enää saa mahdutettua, haaveissa ostaa omaksi rivitalo kolmio. Saa nyt katsoa että miten käy tuo lainan saanti yms, kun mies on heinäkuuhun asti armeijassa ja sitten itse jääkin jo pian sen jälkeen äippälomille.

Naureskeltiin juuri miehen kanssa tätä kun raskaus on vasta tässä vaiheessa ja meillä on jo vauvalle vaunut, sänky ja vaatteita vaikka kuinka ja rintapumpusta lähtien kaikki löytyy. Kaikki ollaan kylläkin sukulaisilta saatu kun suvusta löytyy noita pikkuisia onneksi sen verran :) Helpottaa paljon rahallisesti tilannetta kun saa lahjoituksena noita vaatteitakin.

Tulipas taas kirjotettua. Hyvää kauniin kevät päivän jatkoa kaikille :wave:
t: Ansku ja pikkunen 16+1

Nii juu ja tonne listaan voisi laittaa että mun neuvolan mukainen la on 30.9.
 
Topsy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 12:02 Ginnifer kirjoitti:
Huomenna np-ultra ja jännittää aika lailla. Meillähän on sellainen tilanne, että kävin yksityisellä 10+3 kohdalla, ja silloin kuvassa näkyi napatyrä. Lääkärin mukaan oliko se nyt joka neljännellä sikiöllä se vielä tuossa vaiheessa on, mutta enää 12+ jälkeen sitä ei saisi olla... Ja jos on, se voi olla harmiton itsekseen korjautuva, tai pienen leikkauksen vaativa, mutta on myös mahdollista, että se liittyy kromosomipoikkeavuuteen.
Hei Ginnifer,

Meidän tytöllä (2v6kk) on napatyrä ja juuri sellainen harmiton. Tämä huomattiin sairaalassa synnytyksen jälkeen, ultrista ei koskaan ainakaan maininneet,vaikka taisin käydä lähemmäs 10 kertaa ultrassa raskauden aikana kun olin seurannassa. Napa on muuten ihan normaali, mutta yläosassa on suolimutka, joka pullottaa hieman esillä. Ei mikään kummoinen, ihan nätti napa on. Lääkäri meinasi silloin että jos alkaa vaivaamaan, sitten leikataan, muuten annetaan olla vaikka loppuelämän. Jos kovin pullottaa, voi painaa sisään hellästi. Enpä ole koskaan kuullutkaan että voisi liittyä kromosomipoikkeavuuteen, harmillista. Meillä siis ihan terve tuo tyttö, mutta tosiaan aina lääkärit vain sanoneet että ihan harmiton juttu on.

Ei tästä nyt sinulle varmaan mitään apua ollut, ajattelin vain kertoa että tytöllä sellainen on. Toivotaan että teilläkin on sama kuin meillä ja kaikki menee hyvin. Onnea np-ultraan, itselläkin se on tuossa 3 tunnin päästä =)

Topsy 12+6
 
no hei taas! täällä mä kökötän kotona ja yritän keksiä ittelleni tekemistä :D pihalla pyörähdän vähän väliä kattelemassa tiluksia ja lehtiäki vein kompostiin,mitä isäntä oli eilen haravoinu,et näin tylsää täällä =) kukkapenkitki jo kunnossa joten ei tarvi niihinkään koskee lähiaikoina....ruukkuihin ei varmaan ees kannata laittaa vie mitään ku lunta taas lupailee...mhm..tulis jo se kesä......
muuten olo ollu ihan ok,eipä oo supistellukkaan sit perjantain jälkeen...välillä vaan repäisee alavatsast,mut kaippa se kuuluu asiaan,ku maha muutenki kasvaa huimaa vauhtia :D pistin profiiliinki uuden kuvan!!!!
jattelin raskauden alussa,et tuskin tää maha kasvaa silleen ku esikoisella ku oli taaksepäin kallellaan oleva kohtu,mut kuinka ollakkaan...toisin kävi ja ny isompi ku sillon esikoisen kans!!!!! voiko kohtu muuttaa asentoo raskauden alussa????

mut joo...kaikesta tääl oli puhuttu,mut enpä ny tietenkään muista mitään =) yllätys....muutenki muisti pätkiny viimeaikoina.....ai nii jostain BMI:stä taisitte puhua...ite oon aina ollu alipainoinen,mut vuos sitten tuli sit sen verran painooki lisää,et ny bmi on sen 21,eli pitäis olla ihan ok!!!!

mut ny takas pihalle,sie ku on niin mahtava keli :D

henkka ja muru 13+2
 
Ginnifer
Kiitos Topsy,

kummasti helpotti kuulla, että se ihan todellakin voi olla harmiton juttu! Lääkärin kehotuksesta olen yrittänyt unohtaa koko jutun seuraavaan ultraan asti, ja yllättävän hyvin se on onnistunutkin, nyt vaan tässä loppumetreillä alkoi taas vähän pelottaa. Ajattelen kuitenkin, että todennäköisesti se kuitenkaan ei liity kromosomipoikkeavuuteen. Minulla on itsellä paikattu lapsena nivustyrä, samoin siskolla ja äidillä; mummilla puolestaan korjattiin palleatyrä - ehkä tämä on kaikki samaa vatsanpeitteiden "reikäisyyttä" mitä meidän suvun naisilla nyt vaan sattuu olemaan. Ja minullahan siis aika voimakas tyttötunne tästä vauvasta, että hyvin sopisi kuvaan!

Joka tapauksessa asennoidun positiivisesti ja lähden siitä että huomisessa ultrassa ei mitään poikkeavaa enää näy, saan itse valita mihin menen synnyttämään ja lopputuloksena on terve lapsi. :)
 
motkottaja harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.04.2007 klo 16:31 kotiäiti-1981 kirjoitti:
Profiilissä minun masukuva.
Mie ja pikkuinen 13+1
Nyt on ihan pakko kirjoittaa kun olen käynyt lukemassa tätä ketjua jo pidempään. Ensinnäkin ihailen noita teidän masukuvia viikoilla 12-13. Itselläni nyt viikkoja 12+3 ja vauvamahaa ei kyllä voi sanoa olevan ollenkaan. Mites muilla, onko kaikilla jo näillä viikoilla iso maha? Odotan toista lastani ja eihän se esikoisestakaan tietysti näillä viikoilla vielä näkynyt.

Minulla laskettu aika 25.10. ellei se huomenna np-ultrassa muutu. :)

Illan jatkoja teille kaikille!
 
Suzi83 harmoona


Miten te muut osaatte tunnistella, missä kohtu on? Itse en ainakaan osaa tunnistaa kohtaa.

...koita aamulla tunnustella, ennen ku oot käyny pissalla, makuulla hiukan navan alapuolelta!!!! mulla tuntuu ja näkyy siinä hienosti sellanen ehkä pienen melonen kokonen kohouma :) ihan vähä on jo vauva vattaa muutenki!! mites muilla näkyilee??? ostin h&m mamma farkut, ne oli tosi hyvät jalkaan, se mistä resori alkas oli tosi tosi alhaalla, eli ei paina mistää :)

Suzi83 tasan rv 15(np ultra rv 16)
 
Topsy
Heips!

Terveiset np-ultrasta. Jos joku miettii Oulussa mihin mennä np-ultraan, suosittelen Järvelää Gynekolla. Ai että oli kiva tyyppi! Kaikki oli vaavilla hyvin, niskaturvotusta 1,9, eli ihan normaali näihin viikkoihin nähden. Eli viikoissa tuli sitten muutosta, hyppäsimme viikon 13 yli ja nyt ollaankin jo menossa 14+1!! Sinne mennessä oli siis 12+6. Eli laskettu aika on nyt sitten 15.10.. Esikoinenkin saa nyt pitää syntymäpäivänsä itsellään :heart: Vaihtaisiko joku sen tuonne listaan?

Saatiin tosi paljon kuvia, 10, joista jotkut aivan ihania! Profiilikuvaa jne. Ja yksi 3D-kuva! Onhan se hieno! Olin tosi yllättynyt kun yhtäkkiä sanoi että katsotaanpas vähän ympäriinsä ja niin kierrätti 3D:näkin ja meikäläisellä tippa tuli ihan linssiin, niin todellisen näköinen oli! Toinen oli aika reippaana, potki kovasti ja ottipa vauhtia seinämästä jaloillakin ja työnsi kovasti :D Oli kyllä rahansa arvoinen käynti!

Nyt iltahommiin!

Topsy todella iloisin mielin viikoilla 14+1
 
Topsy Kuinka paljon sulla maksoi se np ultra Oulussa? Itse olen miettinyt että kävisinkö mutta sain kyllä verikokeista niin hyvän riskitodennäköisyyden ( 1/38000) ettei sen puolesta mutta itsellä niin tekisi mieli käydä kurkkaamassa :saint:

Sitäpaitsi seuraava neuvola on vasta 28.5 että sinne on toosi pitkä aika..
 
Heippa!

Taas ehti varmaan viikko vierähtää siitä kun viimeks oon käyny kirjottamassa. Mulla ei vieläkään oo mikään huippuolo, vaan väsymys ja ruokahaluttomuus vaan tuntuvat jatkuvan... kyllähän tähän alkaa pikkuhiljaa tottua, mutta ei oo kyllä mulle normaalia ettei herkut ym. kelpais. Painosta en oo varma että onko tullu vielä yhtään, mulla tuossa alussa putos pari kiloa, niin ne on kyllä tullu takas, mutta lähtöpainossa taidetaan vielä olla.

Oli kamalaa lukea keskenmenosta vielä näillä viikoilla :ashamed: voimia vaan sinne suuntaan :hug: !

Täällä oli meidän vuosimalleista puhetta, eli minä ja mies ollaan molemmat synnytty vuonna 1982. Huomenna meillä taas neuvolaan meno. Jännittää taas kun meillähän oli se neuvolalääkärissä ettei niitä sydänääniä meinattu millään saada kuuluville. kuuluivathan ne kyllä tuolta jostain syvältä lopulta, mutta taas pelottaa et mitä jos ei nytkään meinaa helpolla löytyä. Kyllähän siinä jää itellä muutama lyönti väliin... :( tosin tosta viimekerrasta on aikaa n.3 viikkoa, joten onhan tuo vauveli jo paljon siitä kasvanut, toivottavasti. Mehän ei olla käyty muussa ku alkuraskaudenultrassa ja seuraava ois sitte vasta rakenneultra. Oli kyllä ihana lukea teidän ultrakokemuksia, mutta meinaan malttaa oottaa sinne asti.
Nyt nukkumaan! (musta muuten tuntuu koko ajan että ootan poikaa, ei aiota tätäkään etukäteen kysyä, mutta kyllähän se mielessä paljon pyörii =) )
tiipii rv14+6 :heart:
 

Yhteistyössä