?? LOKAMASSUT ?? huhtikuu

Topsy
En minäkään ajatellut ottaa äippäpakkausta, esikoiselle otin ja suurinosa jäi käyttämättä :ashamed: Ei vaan ollut oikein meidän mieleen ne puvut ja muut, makuupussi on vieläkin kyllä käytössä ja muut tykötarpeet, kuten sakset, lämpömittari jne. Mutta koska ovat vielä tallessa, otan mieluummin rahana. Ja tosiaan kavereilta ja sukulaisilta tulee nytkin niin paljon tavaraa, ettei ole mitään järkeäkään ottaa.

Kotona vietellään esikoisen kanssa aikaa, töissä on on niin hiljaista ettei sinne kannata edes paikanpäälle mennä. Seuraava etappi massun kanssa on rakenneultra joskus toukokuun lopulla, sitten saa vasta varailla seuraavan neuvolan. Että tässä tulee neuvoloiden väliä 2 kk.

Topsy ja masu 14+3
 
Minä olen ehtinyt hävittää ison osanm melkein kaikki vauvan vaatteet, oltiin jo ajateltu et enempää ei tehdä... Tässä sitä kumminkin ollaan :heart: ja pakkauksen otan ilman muuta :) Esikoiselle otin, kakkoselle en.

Millon sen muuten saa? Ja jokohan se uus on tullu, se tämän vuotinen? Ainakin kuvien perusteelle, mitä joku täällä palstoilla esitteli (oli kuvannu lasten messuilla) , oli mun mielestä kivan näköinen. siitä viime vuotisesta en oikein digannu..

Mukavaa loppu viikkoa kaikille :)

-Kinuskikissa-
 
Hassua kun melkein kaikilla on jo rakenneultra päivä tiedossa.Mulle ei ole asiasta vielä sanottu sanallakaan ja seuraava neuvolakin on vasta 10.5. Meillä kyllä täällä Salossa piti tuo np-ultra aika varata itse, mutta nyt mietinkin että pitäisikö toi rakenneultrakin tilata itse. Mulla käynyt vielä semmonen tuuri ettei oo ollu kertaakaan vielä sitä omaa neuvolatätiä vaan aina joku sijainen, senkin vuoksi asia mietityttää. Mille viikoille asti sen rakenneultra pitäis tehdä? Tolloin 10.5 mullä on sitten jo 19+5..
Mitenkäs onko joku jo ajatellut että meneekö 4d-ultraan, sitten kun niin pitkälle pääsee?

Niin ja me ainakin aateltiin ottaa se pakkaus, kuitenkin eka lapsi on ja vaikka saadaankin sukulaisilta vaatteita yms niin mielestäni tuo uusi pakkaus on niin hieno että otan sen mielelläni :)

Ansku 16+4
 
Meillä oli eilen taas neuvola. Neuvolantäti sanos, että saan käydä nyt vähän aikaa kahden viikon välein otattamassa tuon verenpaineen ja hb:n, kun ovat niin alhaisia... Äiti sanos, että sukuvika...
Uhkas saikulle laittaa ensi kerralla, jos ei ala nousta tuo hb. Muuten hyvä, mutta mä en itse ole sitä mieltä, että tartteisin...

ansku87: olet nähtävästi yhtä pitkällä kuin minä. Meillä Lohjalla piti varata ensin itse tuo np-ultra ja sitten siellä ollessa varattiin suoraan seuraava aika. Kannattaa ehkä soitella sinne päin...
Meillä on rakenneultra jo 11.5.

Äitiyspakkauksen aion ehdottomasti ottaa jokaiselle lapselle. Meillä äiti on säästänyt meidän omat ja nyt on ihana katsoa niitä... Jos niitä vaikka voisi vihdoinkin käyttää omille lapsille, kun ei itseni päälle ne koskaan menneet :D

Enkä aio rakenneultrassa kysyä kumpaa sukupuolta. Mun äiti ei halua tietää ja itseni tuntien en voi pitää sitä salassa. Jos se nyt vahingossa paljastuu, niin yritän viimeiseen asti olla hiljaa.... ai mää vai? :$

LillaStina ja Nyytti 16+2
 
mä täällä ihan huolissaan kun eilen ja tänään tullu verta!!!???
vuoto on ihan vähistä tuhrua, välistä ei ollenkaan.
Neuvolaan soitin, niin terkka katto mun lääkärikäynnin näyte vastaukset ja hiiva oli +++. eli terkka meinas että hiivatulehus aiheuttaa tän vuodon.. :/

Onko kellään vuotanu verta hiivan takia??

kokoajan täytyy vessassa rampata ja pyyhkiä, et vieläkö vuotaa...
tekis mieli lähtä käymään sairaalassa, niin että ultraisivat, tietäis onko pikkusella kaikki ok...

Nlan täti sano, että ei tehä vielä mitään, seurataan tilanetta, jos rauhottuis.
Kun tänäänki alko vuotaan niin soitin uuelleen ja kysyin pitäiskö tulla käymään, sano van että seurataan vielä.... :(
 
kiisumirri
Moikka!

Kyllä me otetaan äitiyspakkaus, nollastahan tässä aloitetaan kun ei pienokaisia ole ennestään. Mä ensin ajattelin et haluan tietää sukupuolen etukäteen, utelias kun olen, mutta mies ei haluaisi. Ajattelin sitten itsekkin, että jääpähän syksyyn jotain jännättävää.
Meillä tosissaan itse on varattava yksityiselle se rakenneultra jos mielii mennä. Kunnan kautta ei ole kuin se yksi ultra siellä 11-13 viikoilla ja jos kaikki on silloin ok, toista käyntiä ei heru! Menee varmaan toukokuun lopulle se ultra sitten, meinasin varata ajan vasta sen 10.5. olevan neuvolan jälkeen.
Aamupahoinvoinnit ne vaan jatkuu. Tänä aamuna selvisin oksentamatta, kun taas eilen aamuna laatta lensi niin rankasti, että tuntui kuin sisuskalut ois kääntynyt ympäri! :( Huh huh, sais helpottaa jo!

Terkuin
Kiisumirri ja kirppu kohta rv 15!! :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 18:04 HAKUNAMATATA kirjoitti:
mä täällä ihan huolissaan kun eilen ja tänään tullu verta!!!???
vuoto on ihan vähistä tuhrua, välistä ei ollenkaan.
Neuvolaan soitin, niin terkka katto mun lääkärikäynnin näyte vastaukset ja hiiva oli +++. eli terkka meinas että hiivatulehus aiheuttaa tän vuodon.. :/

Onko kellään vuotanu verta hiivan takia??

kokoajan täytyy vessassa rampata ja pyyhkiä, et vieläkö vuotaa...
tekis mieli lähtä käymään sairaalassa, niin että ultraisivat, tietäis onko pikkusella kaikki ok...

Nlan täti sano, että ei tehä vielä mitään, seurataan tilanetta, jos rauhottuis.
Kun tänäänki alko vuotaan niin soitin uuelleen ja kysyin pitäiskö tulla käymään, sano van että seurataan vielä.... :(
Minun mielestä sinun kannattaa mennä huomenna lääkäriin jos vuoto jatkuu.Toivottavasti kaikki on kuitenki hyvin pikkuisella! :hug:
 
Hakunamata tiedän miten stressaava ja hermoja riipivää tuhruilu on. Voimia. Minkä väristä se on? Minulle lääkäri vakuutti, että rusehtava vuoto on usein vaaratonta. Jos vuoto on kirkkaan punaista tai runsasta (joutuu sidettä vaihtamaan) sitten on syytä huolestua. Ja jos vuotoon liittyy menkkamaisia kipuja, sekin on huono merkki.

Oma napa:
Minulla oli tänään lääkärineuvola. Jonne meninkin hyvin jännittyneenä, niukkaa vuotoa kun on tullut nyt taas pari päivää. Pienen sydänäänet kuuluivat kuitenkin hyvin (tippa tuli väkisin silmään, kun ekat tahdit löi) ja sisätutkimuksessa kaikki näytti hyvältä. Lääkäri epäilikin tämän hetkisen vuodon olevan viime viikon vuodon loppuja.
Tämmöinen verinen vuoto on ilmeisesti suht yleistä raskausaikana. Kohdunnipukka kun on raskausaikana normaalia verekkäämpi ja herkästi vuotaa. Ja jo pieni määrä verta sotkee ja tuhraa, kuin sitä olisi enempikin.

Mutta vaikka kuinka yritän ottaa rennosti ja turhia murehtimatta, silti tulee stressattua. Illat olen ollut todella väsynyt. En tiedä onko syynä fyysinen väsymys raskaudesta johtuen vai psyykkinen väsymys kaiken tämän hermoilun vuoksi. Tai sitten on syytä molemmissa, yötkin olen viimeaikoina nukkunut hyvin levottomasti.

Täytyy toivoa, että vuodot loppuu ja pysyy poissa loppuraskaudenkin(sekä minulta, että kaikilta muilta!!).

Meillä päin tuon rakenne ultra-aika pitää varata itse. Tänään sain terveydenhoitajalta lapun sitä varten (hyvissä ajoin). Ilmeisesti täällä tehdään viikoilla 19-20. Pitääkin ensi viikolla soitella.

Hipkukka ja 'Aatos' 13+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 20:15 HAKUNAMATATA kirjoitti:
Mulla vuoto välistä kirkkaan punasta, välillä haalenee ja tummuu... tiiä sitä sitten mitä tämä on... :/
nyt taas tilanne rauhottunu, ku lepäilly vaan...katotaan huomenna mitä nlantäti sanoo..
Minä kyllä soittaisin jo lääkärille tuollasesta tai painelisin suoraan päivystykseen ihan vaan oman mielenrauhan takia :hug: toivottavasti kaikki hyvin!

Äitiyspakkauksesta... todennäkösesti me ei oteta sitä kun on tuon esikoisen pakkauksesta kaikki vielä tallessa. Toisaaltahan se ois ihana jos ois molemmille omat pakkaukset jotka voisi sitten säästää. Mut vaatetta on tosiaan niin hirveesti ettei sitä kyllä TARVITSE.....mut ne vihreä/valkoiset bodyt oli ihania :whistle:

:wave: innokas konttailija on tv:n kimpussa, jatkan myöhemmin
 
Heipparallaa!!!!

tänneppäin ei mitään uutta,tarkistelen sydänäänet päivittäin tuolla kotidopplerilla.On se kyllä kätevä!!!Meillä kun on seuraavaksi se rakenneultra ja seki vasta 24.5!!! Mulle varattiin se jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä ja kaupunki kustantaa sen,tosin se onkin ainoa mitä täällä kustannetaan.

Näin alussa varsinki ku ei vielä tunne liikkeitä niin on kiva kuunnella noita sydänääniä :heart: :heart: :heart: se vähän niinku muistuttaa aina että masussa tosiaan asustaa joku :LOL: Mä aion ottaa äippäpakkauksen,mun mielestä toi tämänki vuotinen on kiva ja ku esikoinen on tulossa ni onse kiva hypistellä sitä pakettia sitten ku se tulee :D

Oikein mukavaa masuasukkikevättä kaikille!!! :flower:

Diipeli ja masuasukkki 13+5
 
Moikka!

Mekin otetaan ehdottomasti äitiyspakkaus koska kerran on eka lapsi tulossa. Ihana sitte kun sen saa niin pääsee hypistelemään niitä kaikkia pieniä vaatteita. Onhan noita tullu jo muutenkin kirpparilta ja huutonetistä hommailtua.

Monilla tuntu olevan ongelmia rakenneultra-ajan kanssa. Omasta neuvolastani täältä Oulusta sain jo ihan ensimmäisellä neuvolakäynnillä ajan rakenneultraan rv18 ja ohjeen että ajoissa oltava ja rakko täynnä. Meillähän täällä ei ollut ollenkaan sitä niskapoimu- ultraa joten ihana nyt sitten mennä. kyllähän se tietysti aika paljon jännittääkin...

Hakunamatata toivotaan että selviät pelkällä säikähdykellä :hug: onpa musta aika outoa etteivät voineet neuvolaan ottaa käymään. sielä ois saanu puhua asiasta ja kuunnella sydänääniä. mulle ainakin neuvolatäti sano et aina voi tulla puolenpäivän aikaan käymään ilman aikaa jos on jotain mieltä painavaa.

Jes, huomenna alkaa viikonloppu!!! lähetään mun parhaankaverin ja sen miehen luo viikonlopuks Rollowoodiin, miehet on kans keskenään tosi hyviä kavereita joten nuo on aina ihan mahtavia reissuja! nyt vaan on se erona että minä oon selvinpäin koko ajan mutta kyllä sitä hauskaa piisaa näinkin! :D

palaillaan! ja hyviä viikonloppuja kaikille! B)
 
pitää nostella tätä pinoo vähän,oltiin vajottu jo ties kuinka monen sivun päähän :/

täällä sataa vettä ja on tosi kurja ilma,ei huvita kyllä yhtään ulkoilemaan lähtee,koiran kanssa pikasen pyrähdyksen tein tuonne tienpuoleen kun pissilenkki piti tehä..ja siellä oli kylmä :\|

omaan eloon ei sen kummempia,mutta olen ihan kamalia unia viimeaikoina nähnyt,monta kertaa sellasta että, ihan kamalasti olis ollu housuissa verta :/
viime yönäkin oli pakko käydä vessassa tarkistamassa että olikos se nyt unta vai totta..ja mies vielä yövuorossa niin jotenkin pelottaa :/

mahaa on nipistellyt nyt enempi ja muutenkin ollut sellanen outo..olen kyllä miettinyt että varmaan masu nyt kasvaa,siksi kaikki nipistelyt ym.

täällä oli puhetta äitiyspakkauksen otosta.me aijotaan ottaa se vaikka kyllä noita vauvan vaatteita on jo kertynyt,vaikka tätä ennen ei ollut mitään,kaikki vauvanvaatteet olin hävittäny pois.

jossain linkissä oli sieltä messuilta kuvia uudesta äitiyspakkauksesta,ja minusta se oli kyllä hyvän värinen.itse en oikein tykännyt tästä mikä oli nyt jaossa kun kelan sivuilta sitä katoin..jotenkin sellanen lällyn olonen.
ihastuin tuohon uuden äitiyspakkauksen makupussiin,jotenkin se on ihana
:)

ja joku kyseli että aijotaanko tiedustella vauvan sukupuolta siinä rakenne ultrassa.minä aijon kysyä,sanoin jo miehellekkin että sitten kyllä meinaan kysyy että kumpi on tulossa.eihän sitä tulosta tarvii sitten koko kylälle toitottaa.pietään ihan omana tietona vaan.

ja jotenkin helpompi sitten on asennoituu siihen että kumpi tulee,jos ei ihan hurjana yllätyksena tule että kattoovat sukupuolen väärin..

ite aikasempien raskauksien kohalla olin ekasta aivan varma että se on tyttö,ja sanoin että jos se on poika niin jätän sen sairaalaan..leikillään tietysti,mutta kuitenkin varmana siitä että tyttö tulee..en kyllä tiedä miten olisin suhtautunut jos sieltä olis poika sitten tullukkin.
mutta onneks tyttö tuli.

toisesta sitten äitini "ennusti" mahan mallin mukaan että tyttö tulee,ja ultrassa sitten kysyin että kumpi tulee,ja tyttöä näytti.ja tyttöhän sieltä sitten tuli.
:heart:

voisko joku kiltti neuvoo miten tuon lihavoidun tekstin sais näkymään?
olen kyllä aika uuno ..

mutta nyt taijan lähtee vähän loikomaan,kohta isäntäkin heräilee.sit pitää kauppaan lähtee.

viikonlopun alkuja kaikille =)
 
Ollaanpas me oltu tänään ahkeria täällä kotona. :whistle: Aamusta heti tehtiin lasten kanssa kunnon viikkosiivous ja sen päälle vielä leivottiinkin. :D Tosin se siivous meni lähinnä niin, et pienet (2v9kk ja 1v8kk) lähinnä sotkivat ja vähän huitoivat luuduillaan, mut tuosta 6v tytöstä on jo oikeesti apua. Tykkää pyyhkiä pölyjä ja halus imuroida ja luututa lasten huoneen. Niin ja järkkäsi sen kanssa. :eek: Mikähän vimma sille tuli, kun ihan käskemättä tuon teki? :heart: Eipähän tarvi huomenna siivota.
Ihana kun on saanu energian takaisin. Ei enää väsytä, eikä pahaolokaan vaivaa, niin saa aikaan vaikka mitä!
Nyt pitäis lähtä leikkaamaan tyttöjen juhlamekot, jos vaikka huomenna ehtis niitä ompelemaankin.. Mukava tehä ite juhlavaatteet noille, kun saa sellaiset kuin haluaa ja kun kaupasta ei taho löytyä tai jos löytyy, niin on niin kalliita, ettei raski ostaa. Nyt tulee kaks mekkoa maksamaan 30e yhteensä, kun ite teen. =)
Mutta joo.. Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Ninni + pikkuinen 16+1
 
henkka81 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 12:09 niinukka kirjoitti:
voisko joku kiltti neuvoo miten tuon lihavoidun tekstin sais näkymään?
olen kyllä aika uuno ..

mutta nyt taijan lähtee vähän loikomaan,kohta isäntäkin heräilee.sit pitää kauppaan lähtee.

viikonlopun alkuja kaikille =)

elikkä ku kirjotat viestiä niin yliviivaa se teksti minkä haluat tummentaa ja sit painat siitä ylhäältä sitä isoo B kirjainta :) pitäis toimia!
 
Mä olen tulossa ihan vainoharhaiseksi. pelkään koko ajan että jos lapsella ei olekaan kaikki kunnossa. vaikka kuitenkin nyt alkaa pikkuhiljaa tuntumaan todemmalta että vauva on todella tulossa, kun masussakin näkyy jo pieni kohouma.
Oon tässä lueskellu tota neuvolakorttia.. tiedättekö mitä tarkoittaa U-prot. ja U-gluk.?

Me ei oteta sitä äitiyspakkausta vaikka onkin ensimmäinen lapsi. oon ostellu noita vaatteita jo ens syksyksi tämän kevään alennusmyynneistä ja kirppiksiltä ettei me varmaan tarvita mitään.
 
LillaStina: kuinka alhaiset sinun hemoglobiini ja verenpaine olivat? Itsellänikin on tuo verenpaine vain laskenut siitä, kun en ollut raskaana, melko paljonkin.

Me aiotaan ottaa äitiyspakkaus. Lapsi on ensimmäinen, joten innolla odotan jo pakkausta. :)

Mietin tässä eilen neuvolasta saamaamme opasta lueskellessamme, että vauva on nyt jo n. 16 cm pitkä ja painaa n. 135 g!! Uskomatonta! :heart:

Töissä ottaa tällä hetkellä kaikki päähän! Tosi vihainen olo. :headwall:

Piipa rv 16+1.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 13:42 äidiksi kirjoitti:
Oon tässä lueskellu tota neuvolakorttia.. tiedättekö mitä tarkoittaa U-prot. ja U-gluk.? [/b
Virtsan valkuaismäärä ja bakteeri.Jotain sellaista.
Hyvää viikonloppua kaikille!!!
Onko muita joilla nenä tukossa koko ajan?
Mie ja pikkuinen 13+6
 
lokamasu06
kävin vaa lukee tein juttuja...itellä synty tyttö viime lokakuussa, joten vuosi sitten oli sama tilanne!

u-prot ja u-gluk on pissakokeita. eli u-prot on proteiini, jota voi ilmetä monesta syystä, esim. tulehus, likaisuus, valkovuoto tai raskausmyrkytys. ja se u-gluk on sokeri mikä taas vois viittaa raskausdiabetekseen. tai sit siihen et äiti on just syöny keksejä ja limpparia...niinku mie tein :LOL: ja oon siis hoitaja ammatilta et tiiän kyllä...

onnea kaikille odotukseen!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.04.2007 klo 12:09 niinukka kirjoitti:
ite aikasempien raskauksien kohalla olin ekasta aivan varma että se on tyttö,ja sanoin että jos se on poika niin jätän sen sairaalaan..leikillään tietysti,mutta kuitenkin varmana siitä että tyttö tulee..en kyllä tiedä miten olisin suhtautunut jos sieltä olis poika sitten tullukkin.
mutta onneks tyttö tuli.

toisesta sitten äitini "ennusti" mahan mallin mukaan että tyttö tulee,ja ultrassa sitten kysyin että kumpi tulee,ja tyttöä näytti.ja tyttöhän sieltä sitten tuli.
:heart:
Pakko kommentoida tätä, kun kuulosti niin hurjalta :eek: Mikä pojassa olisi ollut niin outoa? Samallalailla tyttöjä ja poikia hoidetaan ja kyllä ne on ainakin minulle ihan yhtä rakkaita kumpikin! Onko pojat jotenkin "huonompia" sinun näkemyksessäsi? Luulisi jos lasta oikeasti haluaa, olisi sukupuoli yksi ja sama :whistle: Kunhan vain lapsen saa...kaikki ei voi edes saada... :( Jokaisella toki oma mielipiteensä ja tämä oli minun... tää vaan sai minussa aikaan kylmät väreet joten piti kommentoida.

Hyvää odotusaikaa kaikille teille lokakuiset =) Kiva pino ja hyvä yhteishenki vaikuttaa teillä olevan :) Onnea :flower:
 
Täällähän sitä vaan maataan ja yritetään rentoutua... :whistle:

Eilen illalla alkoi aikamoiset alavatsa kivut ja viime yö oli mitä mainioin... Tänään kun vihdoinkin pääsin tuonne lekurille, niin selvisi syykin. Olin jo ennen sitä panikoinut kaikki mahdolliset keskenmenoista lähtien...
Ei kyseessä ollut kuin pitkään jatkunut pissitulehdus. Lekuri totesi, että pakko sen on olla ollut siellä aika kauan, kun tulehdusarvot oli aika hyvät ja kivut sitäkin paremmat :headwall:
Epäili kyllä, että alhainen hb:ni johtuu vain siitä, kun ei minulla ole mitään oireita sinänsä tuosta alhaisuudesta. Tai mistä minä tiedän... en ole ainakaan tuntenut oloani mitenkään huonoksi... sama kyllä koskee tätä tautiakin. Eipä missään vaiheessa ole ollut sellainen olo, että tätä olisin odottanut :x

Piipa75 verenpaine 111/65 (korkeampi kuin kummitädillä kummassakaan raskaudessa) ja hb oli 108. Mutta kun molemmat on kyllä kuulema myös sukuvikaa...

LillaStina ja Nyytti 16+3
 
LaSposa


Heippa taasen! Tääl on niin ahkeraa kirjotusta, etten kerkii kaikkee ees lukea, heh! Kommentoin nyt muutamia juttuja, mitä tossa kerkesin vilasta. Äitiyspakkauksesta ootte puhunu -kyllä mekin aiotaan se ehdottomasti ottaa, eka lapsi kun on kyseessä ja onhan se kiva, että tulee paljon hyödyllistä tavaraa sieltä kerralla.

Tänään oli np-ultra ja kaikki oli erinomaisessa kunnossa!:) Olipa liikuttavaa nähdä oma pienokainen siellä touhuissaan! Vauva taputti jopa käsiään!:) Nyt voi sit huokasta ja lakata välillä huolehtimasta koko ajan jostain!;)

Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille -toivottavasti!:)

LaSposa & Nyytti rv12+4 :heart:
 
Mullakin on ollu tässä vähän mahakipuja. Pelkäsin tuota tulehdusta kanssa. viimeksi ei neuvolassa kuitenkaan näkyny et ois ollu. toivottavasti hermoilen turhaan..

Mä oon tulossa hulluksi. mulla on jo ihan hirveä ikävä omaa vauvaa! haluaisin sen jo heti hoidettavaksi. kävin tänään ostamassa jo turvaistuimenki. nyt se nököttää niin tyhjän näköisenä tuossa lattialla....
 

Yhteistyössä