?? LOKAMASSUT ?? huhtikuu

:hug: ja voimia islalle. todella ikävää että näin kävi. :'(


nyt ehkä tyhmä kysymys...
onko pää-perä mitta päästä pyllyyn?meillä se oli reilu 5cm..
eli oletan että siihen ei ole jalkoja laskettu mukaan,kun muilla tuntuu olevan paljon pitempiä vauvoja jo näillä viikoilla..
12+6

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 11:06 aeropuerto kirjoitti:
:hug: ja voimia islalle. todella ikävää että näin kävi. :'(


nyt ehkä tyhmä kysymys...
onko pää-perä mitta päästä pyllyyn?meillä se oli reilu 5cm..
eli oletan että siihen ei ole jalkoja laskettu mukaan,kun muilla tuntuu olevan paljon pitempiä vauvoja jo näillä viikoilla..
12+6
Pää-perämitta on todellakin ilman jalkoja
 
Voi Isla :'( Hurjan paljon voimia sulle :hug:


Itseä pelottaa tän päivän lääkärineuvola. Muutaman päivän tuo vatsa on ollut "outo" ja mietin että löytyykö sieltä elämää enää vai ei. Ihan kun niitä liikkeitäkään ei tuntuis jne. :/
 
Voi Isla :'( pahoitteluni..voimia kovasti :hug:

Täällä taas pitkästä aikaa!
Juu ja räkätautia pukkaa meillä..toisella tytöistä korvakin tulehtunut, että eilinen ja tämä päivä ollaan saikulla!

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeitä..vähän mietityttää kanssa se, että onko kaikki hyvin.
Musta kun ei tunnu juurikaan miltään :/ Vatsa ei juurikaan pyöristynyt, ei liikkeitä vielä, ei siis mitään.
Neuvolakin on vasta viikon päästä perjantaina..vitsi kun haluis kuulla ne sydämmen äänet niin helpottas.
Ultrastahan on nyt aikaa jo 4 viikkoa..pitkä aika :whistle:

Hei tietääkö joku mikä olis kätevä kantoliina?!?
Oisko kokemuksia?
Mä haluaisin tälle pienelle semmosen, mutta kun en yhtään tiedä mikä olis hyvänmallinen ja kätevä..enkä mä tiedä osaanko mä sellasta sitoakkaan..
Olis meinaan kätevää jos pieni sais olla matkassa mukana ja äidillä olis silti kädet vapaana noita isoja hirmuja varten :D
Voiko sellasessa rengasliinassa pitää kuinka pientä?

Kiitos jo etukäteen kaikille viisaammille liinailijoille =)

Tuplamamma+touhukaksikko&masukki rv 16+3
 
Topsy
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.04.2007 klo 12:36 Tuplamamma2005 kirjoitti:
Hei tietääkö joku mikä olis kätevä kantoliina?!?
Oisko kokemuksia?
Mä haluaisin tälle pienelle semmosen, mutta kun en yhtään tiedä mikä olis hyvänmallinen ja kätevä..enkä mä tiedä osaanko mä sellasta sitoakkaan..
Olis meinaan kätevää jos pieni sais olla matkassa mukana ja äidillä olis silti kädet vapaana noita isoja hirmuja varten :D
Voiko sellasessa rengasliinassa pitää kuinka pientä?
Kokemusta on yhdellä lapsella vaan, mutta melkein kaikki liinat on testattu! Nimim. liinoihin hurahtanut... ja ehdottomasti parhaaksi koin alussa Hug-a-bubin (pitkä trikooliina) ja n. ½ vuodesta eteenpäin yhä tähänkin päivään (2v6kk) Maya wrap pouchhttp://www.babyidea.fi/kantoliinoista/mayawrap/pouch.html

Tuo Pouch on muuten sama kuin rengasliina, mutta paaaaljon kätevämpi! Siinä nimittäin rengaiden sijaan on 6 vetoketjusäätöä, joita on todella kätevä käyttää. Myös mies tykkäsi käyttää tuota Pouchia, ei kokenut sitä liinaksi (lue akkamaiseksi) ja kun tajusi että tytön saa tuohon todella helposti nukahtamaan, johan oli käytössä joka ilta. Asentoina alussa käytimme kehtoa, sitten kengurua ja nyt kulkenut toista vuotta lonkalla. Hug-a-bubia käytimme alussa paljon, ristisidonnassa. Sidonta ON aluksi hieman hankalaa, mutta kun jaksaa 5 kertaa sen tehdä, se sujuu tuosta vaan :)

Jaksan kyllä aina ylistää näitä kahta liinaa, meidän hieman koliikkinen yövalvoja olisi kyllä tehnyt äidin hulluksi jos ei olisi ollut näitä apuvälineitä. :D

Topsy 14+2
 
Isla :hug:

Kantoliinaa käytin tuolla kuopuksella aika paljonkin, kun hän oli vauva. Oli niin itkuinen tapaus, et kokoajan sai kantaa ja ainut vaihtoehto oli tuo liina, et sain tytötkin ruokittua ja kotia pidettyä suurin piirtein kunnossa. Mulla on ihan ite tehty liina ja ihan hyvä on ollu. Nyt tosin aattelin ommella trikoisen vielä, kun se on pienellä ehkä kätevämpi.
Sidonnan oppii äkkiä ja mulla oli käytössä oikeestaan vaan yks sidonta, johon sai kahteen eri asentoon vauvan.
 
frog harmaana
Näin aluksi suuret pahoittelut Islalle. Sanat eivät riitä kertomaan kuinka pahoillani olen puolestasi.

Pitkästä aikaan piti tulla lukemaan lokamassujen kuulumisia. Ja pääasiassahan tänne näytti hyvää kuuluvan =).

Itsellä on olo tuon pahoinvoinnin suhteen jo helpottanut. Väsymystä tosin on edelleen, mitä pahentaa pääsiäisenä sairastettu vatsatauti ja heti perään saatu hirvittävän sitkeä kevätflunssa. Kumman sitkeä flunssa onkin, tuntuu ettei taltu lainkaan. Iskiashermokin oireilee aina silloin tällöin, mutta pääasia on, että ei enää okseta. Ja vauva ainakin tuntuu voivan ihan hyvin.

Hyviä juttuja on vielä lisääkin. Sain nimittäin tämän kuukauden alussa tietää, että olen saanut vakinaisen viran. Tuntuu kuin olis saanut lottovoiton.

Omasta navasta vielä sen verran, että se masu ei ole vieläkään kasvanut sentin senttiä. Vatsa on yhä edelleen yhtä littana kuin ennenkin. Tosin kätilön mukaan mulla on taaksepäin kallistunut kohtu ja istukkakin on kuulemma kohdun takaseinämässä. No kaipa se sitten jossain vaiheessa tuolta esiinkin pullahtaa. Tai sitten olen hetken kuluttua kuin mikäkin Notre Damen kellonsoittaja, jos tää kovasti tuonne selkäpuolelle pyrkii.
 
LaSposa


Islalle äärettömän suuret osanotot ja halit... Todella surullista kuultavaa, ei löydy edes sanoja lohduttamaan...:( Toivotaan, että pian pääsette jännittämään uutta onnellista odotusta.

Mulla jännityksenä ylihuominen ultra... Sit la aamuna lähetään kaukomaille reissuunkin, että toivotaan, et kaikki on ok... muutoin reissu tulee olemaan kyllä aika synkeä... No, uskotaan parasta!

Mistä niitä matalavyötäröisiä housuja löytää???? Alko kiinnostaa niiden resorikammotusten sijaan!;)

LaSposa & Nyytti rv12+2 :heart:
 
Nyt on lääkärineuvola takana ja kaikki oli OK! :) Jopa taas helpotti. Sydänääniä kuunneltiin ensimmäistä kertaa ja heti nuo kuuluivat tosi selvästi :heart: sykeluku meni ohi korvien vaikka lääkäri sen sanoikin :ashamed:

Ja painoakin on tullut jo 2,9kg lähtöön :eek: :D


Seuraava etappi onkin rakenneultra 15.5. Seuraava neuvola vasta 25.5. Siis jos ei mutkia matkaan tule.


tuutilulla ja pienokainen rv 16+4
 
ISLA surusi on varmaan suuri...toivotaan,että pääsette siitä pian,vaik voiki tuntua,et vaikeelta jne... voimia teille :hug:

itselläni huomenna neuvola ja innolla odotan sitä....mitenkäs muuten teillä noi lääkärikäynnit? mulle sanottiin jo ekassa neuvolassa,et vaan yks lääkärineuvola ja sekin viikoilla 32-jotain...ihmettelen vaan,et kuka sitä kohdunsuun tilannetta seuraa sitten?????outoo...

kesää täs tosiaankin odotellaan...ois pihallakin kivempaa,ny ku kotiinki jäin ja esikoisenkin hoitoajan muutin niin,et 10 päivää kk käy hoidossa!!!!ei tosiaan viittis sitä sieltä kokonaan poiskaan ottaa,ku kaverit tullu niin tärkeiks! miten täällä muilla,onko kukaan jääny kotiin (saikulle) tai niikun ite niin erityisäippälomalle?

mut juu,tuun sit ketoon huomenna neuvola kuulumisia!
P.s maha senku kasvaa,rupee oikein pelottaan,et miltä se sit syksyllä näyttää :LOL:

henkka ja muru 13+4
 
Isla voi miten ikävää :hug:

Oma napa:
Minulla on nyt lauantaista asti ollut vain normaalia valkovuotoa. Ehdin jo taas hiukan rentoutumaan. Tänään kuitenkin oli taas tullut rusehtavaa tuhrua. Tämmöinen on oikeasti hermoja raastavaa. Mitään isoa vuotoa ei nyt ole ollut, joten en ole soitellut neuvolaan. Huomenna on lääkäri ja silloin kuunnellaan sydänääniä, jotka toivottavasti kuuluvat. Sinne asti pitäisi nyt selvitä rauhallisena. Huomenna sitten tiedetään taas enemmän.
 
Islalle :hug: :hug:

Meillä sit alko työharjottelu vanhainkodissa ma ja on kyl ollu ihan mielenkiintosta. Tukisukkahousut kun oon hankkinu niin on jalkojen suurimmat säryt helpottanu niillä, pikkasen turvottaa kyllä. Meinasin eilen aamulla pyörtyä kaks kertaa ja pikkasen ite pelästyin sitä, enemmän tais kyl työkaverit sielä pelästyä... Voimakkaista ja oudoista hajuista luulisin et johtu, että otti niin kovasti nenään tai jotain.
Tänään sit alko tissit vuotamaan maitoa... :ashamed: tuntuu vaan siltä että voi ei, ei vielä..esikoisesta ei oo mitään maitoa vuotanu ennen syntymää ollenkaan ja nyt jo alko tämä... voi ei, kestääköhän tää koko raskauden.?!

Ite ostin rengasliinan ja kuvittelen ainakin että se olisi hyvä...mulle tarpeeks yksinkertainen =) ei kyllä aikasemmin kokemusta oo, joten saas nähdä sitten...

Seuraava etappi, eli rakenne ultra ihanasti lähestyy, on 21.5

Voikaa paksusti :)

yksäiti+ hippu rv 15+2
 
Islalle suuret :hug: !

omassa navassa iloinen meiniki, jota tietenkin tähän perään ikäväkin kertoa, mutta..

Ultrassa heilutteli käsiään ja jalkojaan pikkuinen, reilun 6cm:n palleroinen. Kaikki näytti hyvältä ja vastasi kuukautisista laskettua aikaa. :heart:

Suomalainen ei usko ennenkun näkee... miehelle se varmasti sitä olikin, kun täytynyt uskoo mun oireisiin ja kertomukseen.. heh.

Sieltä tullessa kerrottiinkin sitten molempien vanhemmille, hyvin asia otettiin vastaan. Miehen isä vaan ei oikein hoksinut ultrakuvasta, mistä on kyse. Vasta oltiin puhuttu meidän kaverien koiranpentujen syntymästä ja kun anoppi näytti sille ultrakuvaa, appiukko tokas, että mikäse on, koiranpentuko... :p
 
Islalle voimia :hug:
ikävä kyllä minulla alkoi supistella tänään aika rajusti. pitää nyt seurata miten kehittyy, et lähenkö lääkäriin :'(
ovat aivan liian aikasia, ei hyvä. soitin ja kysyin mitä tehdä, totesivat et tulla jos pahenevat. esikoiselta alkoi supistella harvaseltaan rv20 jälkeen, mut eivät käynneet pahoiksi.
menisivät ohi ja jättäsivät minut ja pikkusen rauhaan.
 
se olis taas uus päivä.
mie olen nukkunut kymmenen tunnin yöunet ja eilen kahen tunnin päikkärit,että unta tosiaan riittää..ja kyllä ihan tautisesti väsyttää. :/

mahassa on ollut sellanen outo olo,en tiiä mistä lie johtuu,liiasta kuidun syönnistä vai jostain muusta..ja olen huomannut että masu on yöllä aina hirmu kova.

nyt tosiaan rupeaa vetskari housut kiristämään :\|
piti viedä lötköjä housuja ompelijalle lyhennettäväksi..apua totunkohan mie sellasiin housuihin.kaipa sitä tottuu :p

naapurin emäntä eilen aamulla sanoi että nyt tuo siun maha rupee näkymään jo..vaikka itestä tuntuu että eihän tää vielä mihinkään näy.

eipä tänne sen kummempia,näyttää kirkas päivä tulevan,ainakin vielä.
aurikoa.

niinukka+vunttunen 15+5
 
Tulipa äsken mieleen että moniko meinaa ottaa pakkauksen? Ite oon kaikille kolmelle aiemmin ottanut. Nyt ajattelin kumminkin olla ottamatta kun kaapista löytyy niitä toppapukuja, vanupukuja jne.


Niin ja jos oikein eilen ymmärsin niin ensi neuvolassa saan ne äippäavustuspaperit :)


tuutilulla kera pienokaisen rv 16+5<br><br>
 
Minä en meinaa ottaa äitiyspakkausta, otan sen rahana kuten kakkosestakin. Vaatetta piisaa muutenkin yli tarpeiden.

22.5. on rakenneultra, sitä jo kovasti odottelen. Aikooko joku teistä yrittää udella sukupuolta?

Kyllä se aika vaan tuntuu menevän aika nopeasti.

tuisku + masukki 16+0 :wave:
 
olikin tullu taas tekstiä....en muista kuka kerto tost maidon tulosta,mut ittelläni ainakin esikoista odotellessaan alkoi tosi aikaisin ja jatku koko raskauden ajan...et silleen,mut voi tietty olla tapauskohtainen!!!

äitiyspaketin ajattelin kyl ottaa,kun en esikoisesta ottanu...sain vaan tutuilta ja kavereilta sillon niitä äitiyspakkaus tuotteita,et ajattelin jättää väliin.....
mut nyt kyllä otan :D on mitä hiplata ennen syksyä :LOL:

tänään kävin sit neuvolassa ja kaikki ok...sydän hakkas 160/min. ja ollu sen verran jo pari kuukautta...(jotenkin oon jo varma,et tyttö sieltä taas tulee)
hb oli 119,eli jatkan vie kuitenki sitä raudan syöntiä ja paino oli taas pikkasen laskenu,mut eiköhän sekin aika tuu ku se nousee jo huimaa vauhtia :LOL: seuraava neuvola aika olis sitten 18.5 ja rakenne ultra 29.5 eli niitä odotellessaan.....

henkka ja muru 13+5

ai nii....kohdun pohja oli jo pari senttiä navan alapuolella :D ei mikään ihme,et maha jo niin iso......kasvaa se näköjään eri tavalla toista odotellessaan....
 
Ginnifer harmaana
Islalle iso hali.

Nopeasti vaan piipahdan kertomassa, että np-ultrassa kaikki hyvin! Pitkään ja hartaasti tutkittiin, sekä sisältä että päältä, mutta ihan normaali napa on pikkuisella ja muutenkin kaikki kunnossa. Ihan tämä äidillinen Kättärin kätilö suutahti ja yksityisellä ultranneen lääkärin nimeä alkoi kysellä, että mitä syytä sillä on ollut mua sillä tavoin pelotella! Aivan ehjä on iho ja napanuora sellainen kuin pitääkin.

Lääkärineuvolassa olin eilen ja ekaa kertaa kuulin ne sydänäänet, 155 - onkos se nyt sitten tyttö vai poika kansanuskomuksen mukaan? Saikkua sain taas pahoinvoinnin takia, kun oli paino pudonnut. Joten nyt lepäillään hyvissä tunnelmissa!

Ginnifer ja vauva 13+3
 
Äippäpakkausta mie en ota.Vaatetta on jo niin paljon muutenki.
Mulla tuli taas eilen kurkku kipeäksi ja oli vähän lämpöä.Inhottavaa jos taas tulee kipeäksi.Täytyy toivoa että se menee ohi.Maha kasvaa aivan kamalaa vauhtia.Ja painoa tulee kamalaa vauhtia.Harmi ko tuli näin kylmät ilmat taas.Toivottavasti lämpenee taas kohta.Nyt lähen tästä ulos lasten kans.Hyvää päivän jatkoa!!
Mie ja pikkuinen 13+5
 
Minä odottelen innolla, joko ne liikkeet alkaisivat tuntua. Joskus tuntuu jotain "jännää", mutta kun en tiedä, miltä liikkeiden pitäisi tuntua, niin hankala sanoa asiaan juuta tai jaata.. :whistle:

Muutoin menee samoin kuin ennen: turvotusta, pukamia ja selkä kipeä. Paino noussut sen vajaa 2 kg, masu kasvanut hieman.

Rakenneultra on 8.5., joten sitä tässä odotellaan.

 

Yhteistyössä