?? LOKAMASSUT ?? huhtikuu

hena harmaana
Huomenta!

Topsy näin olin ymmärtänytkin ja tarkistin nuo viikot vielä tosta lappusesta jonka sain neuvolasta. No soittelen sinne ens viikolla jos ei mitään kuulu tiistaina. Pk-seudulla tosiaan menee niin että kirjeitse tulee ultra aika kotiin, kun on ekan kerran käynyt neuvolassa (ainakin kättärin kohdalla menee niin).

Eipä tässä kummempia. Musta tuntuu että maha on ihan hävinny kun turvotus hävis. Iltasin kyllä on sitten kunnon pallo... No nyt pesemään pyykkiä...
 
Topsy
eevin äiti, Np-ultran voi tehdä aikaisintaan kun viikot ovat 10+0, joten ihan oikeilla ajoilla on sinullekin NP-ultra tehty.

Meillä on tänään miehen kanssa hääpäivä ja illalla lähdetään elokuviin ja syömään. Olisi kyllä ihana päästä juhlimaan kunnolla ja muutama siideri maistella, mutta katsotaas sitten ensi vuonna vaikka =)

Mukavia viimeisiä pääsiäispäiviä! :wave:

Topsy 11+5
 
:wave: Heippa!
Koneilut jäänyt melkein kokonaan, kun pahaolo oli niin kauheeta kuukauden verran...Mutta onneksi nyt jo helpottaa, en oksenna enää kun aamuisin kerran tai kaksi ja se on oikeesti vähän! :D
Oltiin jo ekassa ultrassa siis np ja kaikki oli kunnossa...yksi kaveri sielä kelluskeli ja sydän tykytti niin kovin! :heart:
La aikaistu päivällä eli 5.10. mutta ei tarvii vaihtaa tonne ekasivulle sitä...tääkin menee kuitenkin yli niinkuin esikkokin... ;)
Maha kasvanu ihan hirveesti ja kaikki kyl jo huomaa, että raskaana ollaan.. :D vois luulla et siäl on kaksoset! :D

Huomenna mennään laivalle piknikristeilylle ja pääsee syöpötteleen oikeen urakalla....En ole 3 kuukauteen syönyt juuri mitään ja nyt maistuu taas senkin edestä :LOL:

Hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille ja Aurinkoisia päiviä!!!!

Lapanen ja masukki 15+2
 
Lapanen:ihmettelen sinun viikkomäärääsi kun itselläni on la 6.10 ja viikkoja 14+1 tänään..oonko minä ja laskurit laskenu väärin vai miten sinulla voipi olla jo viikkoja 15+2 eilen?kun laskettu aikasi on 5.10?

mutta pääsiäinen rupee olemaan kohta kärsitty,no eipä tässä nyt kamalasti kärsimistä ole ollut,ulkoiltu ollaan paljon ja syöty hyvin ja nukuttu joka päivä päikkärit =)

onneksi kuitenkin huomenna on jo arki.

masu tuntuu pikkusen kasvaneen,täytyy tosiaan lähtee mehästämään niitä äitiysfarkkuja huomenna. h&m.ltä tilasin yhet mutta ne oli tosiaan jollekkin pitkäkinttuselle tehty että ei meikäläisen jalkaan mennyt ollenkaan
en kyllä ymmärrä että miten tämä vaate mitotus menee nykysin..

mutta nyt täytyy lähtee vieraille pitämään seuraa :p
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 09:18 niinukka kirjoitti:
Lapanen:ihmettelen sinun viikkomäärääsi kun itselläni on la 6.10 ja viikkoja 14+1 tänään..oonko minä ja laskurit laskenu väärin vai miten sinulla voipi olla jo viikkoja 15+2 eilen?kun laskettu aikasi on 5.10?
Olet ymmärtänyt Niinukka ihan oikein, Lapasella on varmasti tullut viikkoihin kirjoitusvirhe hänellä pitäisi olla menossa rv 14+2 (eilen). Tai sitten hänen laskettu aikansa on viikkoa aikaisemmin syyskuun lopussa! =)
 
Moi

Mulle tuli se kutsu sinne kättärin np-ultraan jo pari viikkoa sitten, pari päivää ekan neuvola käynnin jälkeen, ja se itse ultra on nyt perjantaina.
Soita Hena huomenna sinne kättärille ja kysäise minne kutsu on kadonnut.

Pääsiäinen mennyt ok, paha olo vielä ajoittain vaivaa, mutta ei ehkä enää niin rajuna.

Nyt menen lepäämään, kun tyttö alkaa karsoa Barbie-leffaa:)
 
henkka81 harmaana
****nosto**** oltiin jo tiputtu niin,etten meinannu löytää meitä :LOL: mut joo...huomenna sit se ultra joten sen jälkeen kirjottelen sit enemmän =)
-henkka ja muru- 12+0
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 17:11 tuutilulla kirjoitti:
Jäi pienokaisen hurjat rv:t pois :heart: Nyt kasassa siis 15+2 :)

ihanaa kattoo ku joku meijen jengistä on jo noin pitkällä :D tulee muistoja mieleen,ku ite esikoista odotin niin LA oli 28.9 ja tyttö synty 29.9 :D elikkä hauskaa muistella et itekkii oli noin pitkällä täs vaiheessa kevättä =)
mut no täälläkin mennään jo 12+0 ja aikahan menee nopeesti!
 
Hei kaikille!

Minä en ole jaksanut kirjoitella pitkään aikaan mitään, mutta kuulumiset olen kyllä lukenut päivittäin. Jotenkin on ollut niin veto pois, ettei ole jaksanut mitään ylimääräistä ja puolet on tainnut jäädä näistä kotihommistakin tekemättä. Tänään saimme miehen kanssa imuroitua, pyykättyä ym kotihommia tehtyä, joten eiköhän tämä tästä taas ala sujua.

Me mökkeiltiin pääsiäinen ja oli ihanaa. Mökillä ei ole sähköä eikä vesi tule hanasta eli siellä eletään luonnonvalon mukaan ja se on kyllä rentouttavaa. Eilen hiihdettiin lasten kanssa viisi tuntia (n. 8 km) järven jäällä ja tänään huomasin, että olemme ruskettuneet koko porukka. Retki oli onnistunut ja olen kyllä aika ylpeä 5- ja 7-vuotiaiden suorituksista :)

Masuun ei kuulu ihmeempää, kovasti liikkeitä jo odottelen. Olisi niin kiva tietää kaiken olevan ok, kun tuntisi liikkeet. Nyt tulee välillä sellainen täydellinen epäusko, kun mitään ei tunnu. Pari kertaa olen ollut tuntevinani pienen liikkeen, mutta ei niistä voi vielä olla varma. Alkaisi jo se mylläys =) Minäkö muka malttamaton.

Nyt saunaan ja sit jo unille. Hyvää kevättä kaikille.

 
Voi voi kun ne vauvat on vaan aina yhtä ihania... =)
Tänä aamuna hyvä ystävä sai pikkusen tytön ja päästiin heti tänään katsomaankin :heart: ihan hassua kuitenkin kuvitella että hei, meillekkin tulee tuommonen käärö sitten myöhemmin. Meillä siis ystävän kanssa pojat saman ikäisiä ja olivat kyllä kummatkin innoissaan pikkusesta, piti vaan vauvaa katsoo =) Voih kun aika menis nopsaa
Nyt töllön ja iltapalan pariin, hyviä vointeja kaikille :hug:

yksäiti+ hippu rv 14+0
 
Topsy
On kyllä ihana kun joillakin tosiaan niin pitkällä jo viikot. Täälläkin meni tänään 12+0 rikki, kylläpä kuulostaa hienolta =)

Lääkärineuvola oli tänään, ihan hyvin oli kaikki. Sydänäänet oli varsinkin kiva taas kuulla pitkän ajan jälkeen! :heart: Pissanäytettä pitää taas toimitella labraan, nämä on näitä minun ikuisia ongelmia...

Ens viikolla onkin sitten NP-ultra ja sitten toukokuussa rakenneultra. Seuraava neuvolakäynti onkin sitten vasta rakenneultran jälkeen varattavissa. Mutta eipä tuo haittaa kun on noi ultrat mukavampia. =)

Mukavaa työviikkoa työssäkäyville ja kotona olijoille pitkää pinnaa ;)

Topsy 12+0

 
henkka81Onnea ultraan.. En ole jaksanut aikoihin kirjoittaa kun kuvotus edelleen ja oksentelu myös vaivaa ja on niin paljon tekemistä et harvoin ehtii koneelle. Lukemassa olen käynyt tietysti lokamassujen jutut ja tervetuloa uusille.. Ens viikolla ensimmäinen neuvola ja samoin ultra.. Toivottavasti kaikki hyvin kun välillä tuntuu et kohtu pienentynyt ja ei tunnu enää niin kunnolla kun vatsan päältä kokeilee.. Mites muilla,tunnetteko selvästi suurentuneen kohdun jo? Tuollahan se on ihan alhaalla vaikka maha on jo aikamoinen :D Niin se aika menee.. Ihana ilma,nyt haravoimaan pihaa..

Isla ja pikkuinen 11+1 muistaakseni
 
Huomenia kaikille!

Nyt on kyllä aika ihanaa aikaa kun pahoinvointi ja väsymys ovat poistuneet ja on tosi energinen olo! :D
Tuon esikoisenkin (ja kahden koiran) kanssa jaksaa touhuta aivan eri lailla, kovasti ollaan ulkoiltu kun päivät ovat olleet aurinkoisia ja hyvin keväisiä.

Onko muut tunteneet jo vauvan liikkeitä? Esikoisen kanssa tunsin viikolla 19 ja tässä raskaudessa olen tuntenut viikolta 14. Ihanaa tuntea että sintti siellä möyrii, olokin on heti seesteisempi, kun ei tarvitse miettiä onko asukki elossa vai ei. :D

Etusivulle voi muuten lisätä synnytyssairaalani, se on LUS, eli Tammisaaressa synnytän.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja hyviä vointeja!
 
Huomenia kaikille!

Nyt on kyllä aika ihanaa aikaa kun pahoinvointi ja väsymys ovat poistuneet ja on tosi energinen olo! :D
Tuon esikoisenkin (ja kahden koiran) kanssa jaksaa touhuta aivan eri lailla, kovasti ollaan ulkoiltu kun päivät ovat olleet aurinkoisia ja hyvin keväisiä.

Onko muut tunteneet jo vauvan liikkeitä? Esikoisen kanssa tunsin viikolla 19 ja tässä raskaudessa olen tuntenut viikolta 14. Ihanaa tuntea että sintti siellä möyrii, olokin on heti seesteisempi, kun ei tarvitse miettiä onko asukki elossa vai ei. :D

Etusivulle voi muuten lisätä synnytyssairaalani, se on LUS, eli Tammisaaressa synnytän.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja hyviä vointeja!
 
Ginnifer
Tervetuloa uusille ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Ja onneksi on taas lyhyt viikko; on niin rankkaa töissä kun oksettaa ja väsyttää ja vaikeita asioita on setvittävänä...

Hena, saitko sen ultra-asian hoidettua? Minulla sama tilanne, 13. viikko alkoi, ja Kättärin kutsua edelleen odotan. Missä neuvolassa käyt, olisiko viive siinä päässä? Itse käyn Viiskulman terveysasemalla.

Tuosta synnytyssairaalan valinnasta; ultran takia nyt tässä vaiheessa valitsin Kättärin (olen siellä itsekin syntynyt), mutta oikeasti haluaisin Tammisaareen. Täytyy kesän mittaan pähkäillä, että miten se logistisesti onnistuisi, autottomia kun ollaan.

... Ja pääsiäistä meillä vietettiin sitten kunnon tunnelmissa! Vanhempien luona päivälliset, ja siinä vaiheessa kun isä alkoi kaataa kuohuviinejä alkumaljaa varten niin totesin, että minulle vaan muodollinen määrä kun olen nyt määräaikaisesti alkoholitauolla. Kyllä se kunnon yllärinä tuli, vaikka omasta mielestäni olen oudosti käyttäytynyt ja kaikenlaista aiheepiiriin liittyvää tullut lipsauttaneeksi :whistle: Isä meni aika sanattomaksi, mutta äiti alkoi itkeä ja nauraa yhtä aikaa ja meni sen verran sekaisin, että unohti kattaa osan ruokalajeista ja sekoili muutenkin koko illan. Sen verran kyllä tointui, että kaivoi omat äitiyskorttinsa esiin ja kyseli saako alkaa nuttuja neuloa ja minkävärisiä. :) Nyt siellä varmaan on langat kuumina tätä ilouutista sukulaisille ja ystäville jakaessa...

Onnistuin muuten nyt pääsiäisenä pitkästä aikaa syömään vähän lämmintä ruokaa ja jälkiruokakin maistui. Toivottavasti olisi sen merkki, että ruokahalu kohta palaa! Kun tuntuu, että syömisestä on mennyt ilo kun se on vaan sitä pakollista tankkaamista ja alkaa ne hedelmät ja viilit vähitellen tulla korvista ulos... Tai sitten on niin, että tuollainen rauhallinen pitkään ja hartaasti pöydässä istuminen eli hitaasti syöminen nyt kertakaikkiaan sopii mulle paremmin kuin tämä perinteinen suomalainen kerralla tuhdisti -meininki. Mutta kyllä siis sitä kasvavaa ruokahalua todella odotan - ostin alesta yhden ihanan keittokirjan ja sain synttärilahjaksi toisen, ja haluaisin jo päästä testailemaan reseptejä! Alan olla sisaruksille ja ystäville jokusen päivällisen velkaa, kun on ollut ruuanlaittohalut minimissä niin pitkään!
 
Kultsux3
Tervehdys :wave: On tullut pidettyä hieman mietintätaukoa.... ja pääsiäinen meni töissä.

Viime ke (4.4.) oli se kauan odotettu np-ultra. Meillä tämä raskauteen uskominen on ollut vain testien ja oireideni varassa. Ultrassa näkyi vallan vilkas pikku kaveri =) Vauhtia piisasi niin ettei kätilö meinannut saada mittoja mitattua. Vauva potki ja heitteli voltteja :LOL: Vihdoin kun mitat saatiin otettua, oli pääpeppumitta 67mm ja niskapoimumitta 2,5mm. Viikkoja tuolloin 12+3 ja ultran mukaan 13+1.

MUTTA SITTEN KÄTILÖ ANTOI MEILLE YLIMÄÄRÄISEN ULTRA-AJAN, KOSKA VAUVALLA OLI KUULEMMA MUUALLA VARTALOSSA TURVOTUSTA :ashamed: :( :'( :\|

Nyt ollaan vain hiljaa toivottu että se turvotus ehtisi laskemaan siihen ylimääräiseen ultraan mennessä mikä on kuukauden kuluttua.

Nyt mieli on kovin sekava koska tänään oli lääkärineuvola. Onneksemme täällä on neuvolassakin ultra, ja kun lääkäri oli ultrannut, kysyimme oliko vauvalla vartalossa turvotusta, kun vajaa viikko sitten sitä oli kuulemma ollut. Lääkäri oli ihmeissään, hän kun ei ollut nähnyt mitään turvotusta :attn:

Hän sanoi että viikot vastaavat juuri oikein, vaikka viime ultrassa sikiö oli 5 päivää isompi/vanhempi. Mittaa päästä peppuun oli 70mm ja edelleenkin kaveri oli erittäin vilkas ja virkeä :heart: :heart: :heart: Lääkäri lohdutteli meitä sanomalla, että "Joskus joku aina näkee muka jotain ultrassa, ja hyvähän se on että tilanne tarkistetaan."

Nyt on tosi sekava mieli, pitäisi varmaan nauttia täysillä ja muistaa lääkärin näkökanta, eli ei turvotusta. Koko viikko on mennyt niin miettiessä, ettei nytkään tahdo uskaltaa relata :ashamed:

ONKO MUILLA OLLUT VASTAAVAA KOKEMUSTA, ELI SIKIÖLLÄ ON VARTALON TURVOTUSTA????

Kultsux3 rv 13+2
 
Hei vaan kaikille! Lukemassa olen aina käynyt mutta niin laiskalla päällä on ollut etten ole kuulumisia jaksanut laitella. No tänään on kyllä kerrottavaakin. Ultrassa käytiin ja kaikki oli hyvin turvotus oli 0.58mm eli tosi vähän. vauva oli 46mm pitkä ja vastasi meneillään olevia viikkoja eli 11+3. Kovasti se siellä mylläsi ja heilui :heart: Oli ihanaa nähdä pikkuinen!
 
Vastaus tuutilullalle , huomasin että tämä toinen papana kirjoittaa harmaana joten siitä meidät varmasti erottaa. Minä kirjoitan vain rekisteröityneenä.

Nyt on sitten vauvauutinen julkistettu sukulaisillekin. Itse asiassa meillä onkin taas vauvojen täyteinen syksy tiedossa kun veljeni avokilla on la kolmea viikkoa aikaisemmin kuin mulla =) . Meidän äiti jo haaveili yhteisristiäisistä mutta tuskinpa sellaiset toteutuu...

Väsymys vaivaa, muita raskausoireita mulla ei ole tästä kolmannesta ollutkaan. Ärsyttää kun ei iltaisinkaan meinaa millään jaksaa valvoa kun sais olla rauhassa lasten nukkumaan mentyä. Yhdeksän jälkeen alkaa silmät jo luppasta armottomasti.

Tänä aamuna nousi taas musta pilvi taivaalle kun parilla ensimmäisellä vessakäynnillä yön jäljiltä tuli veren sekaista limaa. Muuten en säikähtäisi niin kauheasti mutta kun sain keskenmenon tammikuussa (rv 7) niin sen takia olen taas varpaillaan. Tosin tässä raskaudessa on ollut pientä vuotoa aikaisemmillakin viikoilla mutta nyt ei ole pariin viikkoon tullut mitään ja viikko sitten oli np-ultra ja sielläkin kaikki oli hyvin niin en osannut odottaa enää mitään vuotoja :/ Onneksi torstaina on neuvolalääkärin aika niin siellä pääsee ultralla katsomaan onko kaikki hyvin. Meillä kun on lääkärikäynneillä myös ultra niin sitä odottaa aina innokkaammin. Tosin se laite siellä on vuodelta yks ja kaks mutta parempi kuitenkin kuin ei mitään.

Odottavan aika vaan on niiin pitkä... :(
 
Heippa kaikille! Mulla on la 4.10. Neljäs lapsi tulossa. Mulla raskausviikkoja tulee huomenna täyteen 15 ja np-ultra on vasta silloin. Terkka sen mulle varasi, täällä Tampereella kun nykyään on käytäntö kuulemma sellainen. Mutta siis mäkin liityn nyt tähän ketjuun... :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.04.2007 klo 07:41 tuutilulla kirjoitti:
:heart: Lokakuisten LA-pino :heart:


?29.9.?


Rontti 3lapsi TAYS
tuutilulla 4lapsi KOKS
mamma3 3lapsi


?30.9.?

santti 1lapsi PHKS
Tuplamamma2005 3lapsi TYKS

?1.10.?

Liplatus 3lapsi OYS
baluu
ansku87 1lapsi
tehotuhot 7lapsi PHKS


?2.10.?

Vilma77 2lapsi
wilmuri 2lapsi
vilttitossu 3lapsi
LillaStina 1lapsi
lillmam 2lapsi OYS


?3.10?

Tilhi 2lapsi
Merika 2lapsi


?4.10.?

tuisku77 3lapsi SATKS
vieras 2lapsi
Piipa75 1lapsi OYS
Papunen76 2lapsi OYS
näkymätön ninni 4lapsi OYS
Sabira 4lapsi TAYS

?5.10.?

Panppe 2lapsi
L-ouisa 1lapsi SATKS
brem 2lapsi


?6.10.?

Hedelmä 1lapsi
Lapanen 2lapsi TYKS
mami 2lapsi
niinukka 3lapsi SKS
PikkuKuu OYS kaksoset
Pilvi 3lapsi TAYS


?7.10.?

Liliq 1lapsi OYS
Inkku80 2lapsi LKS
tylsä 2lapsi


?8.10.?

Tiritomba 1lapsi
Suzi83 1lapsi VKS
Pinja-81 1lapsi
yksäiti84 2lapsi TAYS
empula81 1lapsi


?9.10.?

SusMaria 1lapsi
mirkku87 1lapsi TAYS
Lokamamma-
frog 1lapsi SATKS
Onni masussa 1lapsi
Hanne80 2lapsi KAKS
papana 1lapsi


?10.10?

justiina 2lapsi
Rouva räpylä 2lapsi KSKS
Putsku 1lapsi KSKS
ankka-80 2lapsi OYS
Hyrripurri 1lapsi


?11.10.?

bella78 4lapsi


?12.10.?

ellu-g 1lapsi
sonja-85 1lapsi
tin 1lapsi SEKS
LucyVanPelt 3lapsi
sepi separi 2lapsi


?13.10.?

äiti vm 05 2lapsi
kiisumirri 1lapsi PHKS
Milla 1lapsi


?14.10?

tytteli74 1lapsi L-PKS
Kultsux3 1lapsi
papana 3lapsi PHKS


?15.10?

Mileko34 5lapsi Kys

?16.10.?

tiipii 1lapsi OYS
ctina 1lapsi
Oliivia 1lapsi
Hanna23 2lapsi KAKS
kökkönen 2lapsi PHKS


?17.10.?

tokavika 2lapsi
nannanella 5lapsi
RäsyNukke


?18.10.?

Tilda77 1lapsi KYS
Edukettu 2lapsi
kinuskikissa 3lapsi L-PKS
äidiksi 1lapsi KYS
piippu 1lapsi TYKS


?19.10.?

Ippuli 1lapsi tod.näk. Nkl
Sippu 1lapsi KOKS
Toivotaan 1lapsi KOS
Dirlittan 3lapsi


?20.10.?

miisku 2lapsi
Molla 2lapsi
kotiäiti-1981 4lapsi K-HKS
fami75 1lapsi SATKS


?21.10.?

hena 1lapsi kättäri
minsu 1lapsi
Gwendolyne 2lapsi TAYS
peppiliina 4lapsi SATKS


?22.10.?

Ginnifer 1lapsi


?23.10.?

Topsy 2lapsi
Iines-ankka 1lapsi
henkka81 2lapsi TAYS
eevin äiti 2lapsi


?24.10.?

Hipkukka 1lapsi
sasu79 2lapsi
Hilma 2lapsi
aeropuerto 2lapsi


?25.10.?

Melek
orchid 2lapsi
esmeralda-75 2lapsi


?26.10.?

Nasu78 1lapsi TAYS
Iida-Liina 1lapsi
Eleonora 1lapsi


?27.10.?

Tinakenkätyttö 2lapsi
Maria83 1lapsi
Emmi 2lapsi
Siru84 1lapsi L-PKS
Henrietta 3lapsi


?29.10.?

LaSposa 1lapsi
pepisa 1lapsi


?31.10.?

NinaN 2lapsi
möykkymamma 1lapsi
Tiita-Liina
Isla
HAKUNAMATATA 4lapsi OYS


...ja ilman LA:ta...

Hellu80 2lapsi
nasu 1lapsi
möhköfantti
MammA1
äiti kertaa 4 5lapsi
pikkumyy
Lokamasu86


Marrasmasuihin siirtyneet

gekkoli 2lapsi la. 1.11
ottilia 3lapsi TYKS



:hug:

niinuskalle


Vanhat keskustelut

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=683204
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?cm=forums&mode=viewtopic&fid=3&tid=684407&page=1
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=731545&page=1
 

Yhteistyössä