?? LOKAMASSUT ?? huhtikuu

Ginnifer
Kiva kuulla että muitakin mietityttää onko masussa kaikki ok... Olen kyllä yleensä rento tyyppi joten tää on yllättänyt. Mutta mullakin yksi varhainen km takana ja se kai saa ymmärtämään, että aina ei mene asiat kohdalleen.

Tyttö/poikafiilareista: mulla on ollut alusta lähtien voimakas tyttötunne. Tosin intuitio on mennyt pieleen kyllä jo muutamassa jutussa, että en siihen niin hirveästi luota. Koko elämän olen kuvitellut millaista on sit kun mulla on pieni tyttö, mutta tässä kuluneen vuoden aikana olenkin alkanut melkein toivoa poikaa... Tai toivominen on ehkä liian voimakas sana, mutta olenkin alkanut nähdä itseni pojan äitinä. Ja aivan loistava nimikin on pojalle keksittynä! Tytön nimikin oli keksittynä, mutta kaverini (ryökäle!) ehti ensin joten siltä osin on homma taas auki.

Äitiysvaatevalikoimaa kävin vähän katsastamassa Stockalla, H&M:ssä ja Bebesissä. Aikamoinen pettymys: ei osunut yhtäkään luonnonkuituista vaatetta. Siis ihan oikeesti: en todellakaan halua verhoutua tekokuituihin kesäkuumalla. Täytyy varmaan teettää tutulla ompelijalla jotain kuteita missä mamma-aspekti toteutetaan älykkäällä leikkauksella eikä iänikuisella spandexilla.

Suurena pääsiäissuunnitelmana on kertoa vauvasta mun vanhemmille. 12 viikon rajapykki tulee täyteen ja selitykset alkaa olla lopussa sen suhteen, etten juo viiniä eikä ruokakaan mene alas. Ensimmäinen lapsenlapsi heille joten kohtalaista juhlatunnelmaa odotan. :)
 
Hei vaan kaikille!

Ja munkin puolesta tervetuloa uusille ja halaukset poistuneille.

Niistä fiiliksistä vielä, jotenkin on ehkä hieman enemmän poikatunne, ehkä siksi kun oireet on koko ajan ollu niin olemattomat... Mutta ihan tosi, sama se on, kunhan tulee jompi kumpi. Mulla myös yksi km taustalla ja sen takia varmaan vähän jänskättää.

Joku myös puheli siitä, että koska on ensimmäinen neuvolalääkäri. Mulla oli jo viikolla 9+5. Aika aika-sin....? Kuulemma just sen takia ajoissa kun on ihan vastikään ollu se km.

Sitten oli vielä puhetta niistä synnytysajoista... Mulla siis la 19.10., mutta ajattelin synnytellä jo 16.10. jolloin omat synttärit tai sitten 25.10. kun tulevan kummisedän syntskät (ei siis kylläkään vielä itse tie-dä)...

Meillä molempien vanhemmat on jo arvannu asian laidan, turvotus on siis hurja! Muilta ollaan yritetty vielä pimittää ainakin siihen ekaan seulaultraan asti. Onneks se on kuitenkin jo viikon päästä.

t. Toivotaan ja salamatkustaja 11+5
 
ankka-80
Heippa!

Ihan ensiksi tervetuloa uusille lokamassuille!

Tänään oli sitten vihdoinkin se kauan odotettu lääkärineuvola, rv 13+1, ja nyt onnistui jo sydänääntenkin kuuntelu :) Tosi kauan kyllä etsittiin ja liian vähän aikaa kuunneltiin, mutta kyllä siellä masussa joku tosiaan on. Ajat oli taas myöhässä ja tutkittiin tosi pikaisesti, mutta kaikki on ok tällä
hetkellä. Ens viikolla mennäänkin sitten np-ultraan yksityiselle, kun kaupunki ei sitä tarjoa. Ai niin, jos joku voisi päivittää tuonne listaan mulle synnytyssairaalaksi OYSin, kiitos.

Ja vähän muitakin kuulumisia tässä samalla. Kävin viime viikolla työhaastattelussa, taisin täälläkin mainita siitä, ja yllättäen haastattelun lopuksi tarjottiin töitä :) Pääsiäisen jälkeen aloitan, töitä tosin aluksi vain kerran viikossa, myöhemmin voi olla tarjolla enemmänkin. Oon aivan innoissani menossa töihin, vaikka noinkin harvoin, sillä olin jo varautunut olemaan kotiäitinä vielä seuraavatkin pari-kolme vuotta.

Huomenna lähetään esikoisen kanssa mummolaan pääsiäisen viettoon. Miehellä on töitä, joten me tytöt lähetään kaksistaan sukuloimaan ja ystäviä tapaamaan. Perjantaina tyttö jääkin mummulle hoitoon, kun olen sopinut vanhojen tyttökavereitten kanssa illanvietosta, mukava päästä vähän rentoutumaan :) Hyvää pääsiäistä kaikille!

ankka-80 rv13+1
 
Täällä Oulussa on aivan kauhea ilma! Tuulee kuin myrsky olisi ja lunta pyryttää vaakasuoraan.. Että tällainen pääsiäissää. :\|

Tänään ei jaksaisi tehdä oikein mitään. Väsy ja laiskotus. Onneksi huomisen jälkeen alkaa neljän päivän pääsiäisloma. PItäis keksiä jotain kivoja herkkuja, mitä tekis pääsiäisenä. Samoin ajattelin ommella vanhoista housuista äitiyshousuja (jos osaan...).

Unista. Minä olen kans nähnyt koko raskausajan todella eläväisiä ja vilkkaita unia milloin mistäkin aiheista. Kai sekin on jotain tähän raskausajan herkkyyteen liittyvää.

Joku kirjoitteli varhaisraskauden stressin ja koliikin yhteydestä. Tuolla perusteella minun vauva on varmaan todellinen koliikkivauva. :ashamed: Toivottavasti näin ei kuitenkaan kävisi..

Liikkeistä. Kirjoittelinkin jo jonnekin, että toissapäivänä tuntui jotain kummallista "kuplintaa" masussa useaan otteeseen. En tiedä, olivatko ne liikkeitä, mutta erilaisia tuntemuksia ainakin kuin aiemmin. Eikä nyt ole niitä taas tuntunut.

Äitiysfarkkujen vyötäröreuna tosiaan vähän kiristää. :/ Pelottaa, onkohan se hyväksi. Eikö joskus keskiajalla kiristetty korsetit äärimmäisen tiukaksi, jos haluttiin saada keskenmeno...?

Nyt takaisin töiden pariin..

Piipa rv 13+6.
 
Nyt on näköjään kovasti puhetta tyttö/poika-fiiliksistä, joten lisäänpä omatkin ajatukseni tähän asiaan.
Mä olen nähnyt jo nämä olemassa olevat lapseni unissa raskausaikana. Esikoista odottaessani (tyttö) näin todella selviä unia siitä että meillä on tyttövauva ja vaihdoin hänelle mm.vaippaa, joten sukupuoli ei jäänyt epäselväksi. Toista odottaessani (poika) näin vain yhden unen ja siinä unessa meillä oli kaksi lasta ja toinen niistä oli vauva ja vielä poika. Konkreettisesti en silloin nähnyt mitään sellaista että se toinen lapsi on varmuudella poika, mutta aamulla herätessäni se uni oli hyvin voimakkaasti vielä mielessä ja tunne siitä että odotin poikaa oli todella vahva.
Eli itse olen sitä mieltä että uniin kannattaa luottaa ja odotankin jo innolla milloinka tämä pikku kolmonen ilmottelee itsestään =)
 
Heisslulivei,

Piiitkä aika mennyt mennyt viimeisestä viestistä.
Niinuskalle iso halaus ja :wave: uusille.

Puhettahan täällä on ollut vaikka mistä..
Kyllä muakin aina välillä pelottaa se, että mitä jos kaikki ei olekaan hyvin. Vaikka ultrassa olikin touhukas asukki. Mun luonne on muutenkin sellainen, että huolehdin ihan turhasta..yritän nyt kuitenkin olla liikaa streessamatta.

Mä en osaa yhtään sanoa,että onko masukki tyttö vai poika. Ja ainakin vielä tuntuu siltä, että ei me varmaan halutakkaan tietää. Mitään unia en ole nähny, paitsi yhden unen jossa olin ihan viimeisilläni ja olin valtava. Eniten siinä järkytti ehkä se, että rinnat oli melkein suussa... kuulostaa varmaan huvittavalta, mutta ei kyllä herätessä naurattanut. Mulla on rinnat nyt kasvanut a:sta b:hen ja sekin on tuntunut hankalalle. Oon aina viihtynyt pienien rintojeni kanssa ja nyt tuntuu, että ne on tiellä... kai tähänkin tottuu :)

Mäkin aina välillä luulen, että tunnen jotain liikettä masussa. Just sellaista kuplintaa..mutta enköhän mä vielä vain kuvittele.

Takana nyt 12+1 ja tuntuu, että yksi rajapyykki on nyt ylitetty. Kaikki tietää vauvasta, maha on melkoinen..mutta oon siitä niin ylpeä. Oli pakko käydä ostamassa äitiysvaatteita ja löysin kyllä tosi kivoja. Jotenkin on kuitenkin kiva kulkea istuvissa vaatteissa ja tuntea itsensä naiselliseksi. Muutaman viikon kuljin lähinnä verskoissa, kun farkut ym kiristi. Kävin myös kampaajalla ja kasvohoidossa saamassa lisää hyvää mieltä :)

Viime viikon neuvolalääkärin jouduin työtilanteen vuoksi perumaan, huomenna uusi yritys.

Pahimmat kuvotukset on multakin jäänyt pois. Välillä on huonompia päiviä. Rinnat on hirmu kipeät ja varsinkin nännit kipunoi tosi ilkeästi. Mulla on nyt vähän vaikeuksia mun uusien tissien kanssa ;) Väsymyskin helpottaa. Uusin oire on aivan hillitön jano, voisin juoda ihan koko ajan..

Oliivia
 
Hei taas! :D

Näin alkuun heti isot pahoittelut niinuskalle! :hug: ikävää kun tässäkin vaiheessa vielä noita keskenmenoja tulee. Toivottavasti jäävät nyt tähän ja pysyis hyvin matkassa nämä matkustajat!

oliivialle onnea uusista rinnoista ja myös hieman voimia niiden käyttöohjeeseen tutustumiseen! ;)

tänneppä ei mitään ihmeempiä kuulu, takatalvi näytti tosiaan saapuneen ouluun. aamulla polin vielä kouluun kirpeässä auringonpaisteessa. lumipyryssä sitten polin sieltä takasi ja kävin tossa lähikaupassa tullessa. olihan se kiva sitten kotiin tultua huomata et ripsarit oli pitkin silmänalusia...oli näköjään jo painunu unholaan nämä talven kepposet :kieh:

mitään erityisiä pelkoja ei ainakaan vielä mun odotukseen oo kuulunu, eiköhän niitäkin sitten jossain välissä ala kertymään kun tämä mun vilkas mielikuvitus oikeen innostuu. asukin sukupuolta oon myös hieman miettiny, ei sitä aiota kysyä ultrissa, eiköhän tuo sitten synnytyksessä selviä ;) välillä kyllä on sellanen fiilis et vois olla poika, mutta mietin sitä sitten varmaan enemmän ku tuo maha alkaa oikeesti kasvaan ja liikkeet tuntumaan.

mulla muuten nyt aika seesteinen olo, mutta navasta oikealle päin ja hieman alas mulla välillä sellanen vähän kipeä kohta. ainakin välissä kumartuessa vihlasee ikävästi. mistähän tämä vois johtua, liittyykö jotenkin kohdun nousemiseen ym?

kävin myös kattelemassa ja sovittamassa äippävaatteita. mukaan ei tarttunu nyt muuta ku masutuubi. housut ois ollu mukava ostaa ku omia farkkuja ei voi enää oikeen pitää ja mulla ei oo pääsiäisenä mitään vaatetta jos mennään kotikaupungissa ulkona käymään kavereitten kanssa. äippähousut tuntu muuten ihanilta päällä, mutta aina oli liian lyhyet lahkeet tai jotain muuta vikaa, harmi pitänee vissiin istua kotona koko pääsiäinen ja maalata munia.. :\| vaikka mulla ei omasta mielestä vielä tuota vauvamahaa ookkaan tullu, niin vyötärön ympärys tuntuu muuttuneen ja ja vatsa on koko ajan sellanen "pullokas"


ihanaa illalla saunaan rentoutumaan ja sitten enää huominen ennen neljän päivän lomaa!!!

en varmaan enää ehdi koneella piipahtaa ennen pääsiäislomien loppua, huomenna mennään kotikaupunkiin käymään ja tarkotus ois tulla takas vasta maanantaina. eli rentouttavaa pääsiäistä lokamassut ja herkutelkaahan hyvillä mielin!!! =)

t. tiipii rv12+1 :heart:
 
Tervetuloa munkin puolesta uusille!

Onkohan niitä rintsikoita pakko käyttää? Kun olen aina tuntenut oloni niin paljon paremmaksi ilman ja nyt varsinkin kun tissit kipuilee... En jaksaisi pitää rintsikoita vaan paremman ryhdin tms. takia. Ja sitä päivää kun nää AA:t oikeesti sellasia kaipaa odotan innolla :LOL:

Vaikka ennen olen yrittänyt olla kypsä vanhempi ja ajatella ettei sukupuolella ole väliä niin nyt huomaan päivä päivältä toivovani enemmän tyttöä ja suorastaan PELKÄÄVÄNI sitä että vauva olisikin poika. :ashamed: Tytön kanssa olisi vaan niin paljon enemmän kaikkia yhteisiä juttuja. Mitenköhän näin kauheista ajatuksista pääsisi eroon?

Huono olo sen kun jatkuu, tänään jäi menemättä kouluunkin sen takia :/ Ja silti edelleen epäilen koko raskaanaolemista.

Hirveää valitusta... Mutta nyt siis niin iso luku kuin 10+5 ;)
 
Moikka vaan taas kaikille... Pitkästä aikaa minäkin availen suutani :p

Joku kyseli niistä maitohappobakteeri tableteista. Mulle sanottiin lapsimessuilla, että saa ihan rauhassa ottaa. Joissakin tapauksissa jopa suositeltavaa. Mutta silti suosittelisin varmistamaan apteekista tai neuvolasta.

Tyttö/poika keskusteluun todetakseni, että ihan sama kumpi sieltä tulee. Tytölle meillä olisi kaikki mun vanhat vaatteet valmiina, joten se olisi helpompi. Mutta poikaa minä itse toivon. Toisaalta ihan sama.... Futari siitä ipanasta tulee kuitenkin, tai sitten lätkän pelaaja (tai siis ainakin toivon mukaan).

Vaateongelman minä olen itsekin huomannut. Olisko ollut viikoilla 8-9, kun jouduin jo ensimmäiset mammafarkut ostamaan, kun omat ei enää mennyt jalkaan. Nyt olen sitten joutunut ostamaan koko vaatevaraston, kun kavereilla ei kellään ole (halavatun talvi odottajat :/ ).
Enkä sitten viittinyt lähtee mistään huuto.netistä ostamaan, kun niistä ei oikeasti sitten tiedä sopiiko ne.

Mutta täällä voidaan siis paksusti ja hyvin. Alhainen verenpaine ollaan saatu nousemaan (mitenkähän sekin on päässyt tapahtumaan...) ja hb luultavasti alkaa kohta nousta lisäraudan ansioista.

Lomia tässä odotellan kovin, jotta voisin jäädä kokonaan töistä pois vähäksi aikaa. Ei tarttis tehdä mitään mitä ei oikeasti halua.....

Hyvää pääsiäistä kaikille....


LillaStina 14+1
 
Iltaa arvon mahakkaat B)
En oo ehtiny koneelle piiiitkään aikaan mutta nyt ajattelin ilmoittaa että hyvin voidaan ja paisutaan.Niin ja lisätäkseni oman tunteen sukupuolesta niin olenpa varma, että tyttö tulee.Jotenki mulle tulee aina heti se tunne kumpaa odotan ja ei se vielä ole pettänyt.Vaan kertahan se on ensimmäinenkin ;)
Isommat lapset kyselee öiden määrää koska vauva syntyy ja milloin edes alkaisi potkia että voisi kokeilla.Iltasin tuntunut möyrintää vaan potkuja tässä saa vielä odotella.Edellisen liikkeitä aloin tuntea vasta viikolla 18 ja nyt olinki ihmeissään että tuntuu jo.Ajattelin että ehkä johtuu siitä kun istukka on tällä kertaa takaseinässä eikä etu niin kun on aina ennen ollu.Tiedä sitten mutta ihanaa on tuntea että siellä joku todella liikkuu. :heart: :heart: :heart:
Pahoittelut keskenmenosta :'( :'(
Uusiakin on ilmottautunut,meitähän on mahtava määrä!Olin kattovinaan että joku uusi oli tulossa PHKS:aan synnyttämään.On se hyvä että tänne eteläänkin tulee vauvoja kun tuntui että vain pohjosen pakkaset ois ajanut ihmisiä vällyjen väliin kuhertelemaan =)
Munarikasta pääsiäistä!
T.7oikein ja mamma
 
Huomenta!

Mulla lähtee isäntä tänään pääsiäiseksi kotopuoleensa pohjoiseen ja minä jään tänne ihan yksin mahani kanssa. :headwall:

Tosta tyttö vai poika asiasta... Varsinaisia tuntemuksia ei ole mutta mies kovin haluaa pojan. Ittelle ei ole juuri merkitystä mutta nyt huomaan välillä toivovani poikaa jottei mies pettyisi kun vaavi oliskin tyttö. No kyllä luulen että sitä tyttöäkin rakastaa ihan yhtäpaljon, kuin poikaakin. No aika näyttää!
 
moi kaikille!!!
saiskos liittyä joukkoon!? :)
la ois 13.10.
esikoista odotellaan.
tiistaina kävin np-ultrassa,kaikki oli hyvin ja oli mahtava nähdä se pikkunen masussa
:heart:
kyllä silti pelottaa meneekö kaikki hyvin....
 
Heissan!

Meillä oli eilen ensimmäinen ultra, ja sen verta muutosta laskettuun aikaan että se olisi 16.10. Siellä pirpana heilutteli äidin helpotukseksi, mua niin tuo ultra jännitti, unohdin neuvolakortinkin kotiin siinä aamujännityshässäkässä :ashamed: Tuonne on näköjään pistetty synnytyspaikatkin, niin meillä se on PHKS ja tämä on siis toinen lapsi.

Iloista pääsiäistä kaikille lokamasuille :wave:
 
Mäkin kävin eilen kokeilemassa meidän kaupungin äitiysvaate tarjonnan housut. Sellaset matalavyötäröiset, missä ei ole sitä mahan päälle vedettävää kangasta tuntuu aikas matalilta, mut kertokaa kokemuksia, et sit kun oikeesti on iso maha, tuntuuko ne hyviltä, vai tuntuuko et ne putoo jalasta? Ennen mulla on ollu vaan mahan päälle vedettävät mallit.

Niin ja mulla on sama ongelma kun oli tuossa jollain et lahkeet jää aina lyhyiks, vaikka en edes mikään hongan kolistaja olekkaan, höh.

Pitänee lähtä naapurikaupunkeihin katsoon josko oikein joku äitiysvaateliike löytyisi. Tai sit on turvauduttava tilaamaan netin kautta.

Tänään vaihtuu viikko eli nyt on 12+0
 
Topsy
Heips!

Meille tulee tyttö :D Siis en toki tarkoita että sen tietäisin esim ultran perusteella mutta tuleepa kuitenkin... Meillä on isällä 4 tyttöä, siskolla 3 tyttöä, toisella siskolla 2 tyttöä ja minulla ennestään 1 tyttö. Eli ei olla kovin poikavoittoista porukkaa, ei :LOL: Mutta onneksi me tykätään niiiin paljon tytöistä ettei mitään huolta. Olen välillä yrittänyt miettiä että entäs jos poika tulisikin (joka toki olisi meille yhtä rakas kuin tyttökin) mutta ajatus ei tunnu yhtään luonnolliselta, siis en koe yhtään odottavani poikaa. Eli tyttö fiilikset on täysillä :heart: Kyllä toivonkin ihan tyttöä, haluaisin esikoiselle kaveriksi ja me ollaan miehen kanssa molemmat tyttöihmisiä, molemmat toivottiin esikoisestakin tyttöä. Jotenkin tuntuu että osataan molemmat olla paremmin tytön kanssa, mieskin on sellainen lepertelijä meille tytöille että huh huh :heart:

Mutta poikakin olisi ihana, suku varmaan vaan silti raahais meille vaaleanpunaisia vaatteita.

Ihanaa kun tulee pääsiäinen, vaikka pakkastahan tuo on luvannut. Mutta ihana olla kotona miehen ja tytön kanssa monta päivää. Asuntoesittelyjä tulemme pitämään ja anoppi on luvannut kokata perjantaina. Aah, anopin ruuat on kyllä parasta mitä tiedän. Suklaamunia pitää tänään käydä ostaan ja piilotella niitä esikoiselle joku päivä. Hääpäivä ja synttäritkin sattuu pääsiäisen ajalle, joten tekemistä meillä kyllä riittää :D

Hena, jaksuja sinne yksin oloon, sitten kun lapsi teille syntyy, voi että nautitkaan niistä hetkistä kun mies joskus lähtee lapsen kanssa jonnekin =) Noh, ei ehkä lohduta nyt mutta jospa edes vähäsen :flower:

Ja tervetuloa uusille! Mukavaa että meitä on mooooonta! :hug:

Topsy 11+2
 
Huomenta!

Noista rinnoista: mulla on alunperin pienet D:t ja nyt ne on ihan :whistle: . Pakko nukkua rintsikat päällä, tai kipeytyvät pahasti.

Ensiodottajille en voi liikaa painottaa hyvien liivien käyttöä yötä päivää, sillä voidaan ehkäistä riippurinnat. Itse en tuota tajunnut ensimmäistä odottaessani ja imettäessäni :headwall:
Kriittiset hetket on osastolla, kun maito nousee rintoihin. Silloin meikäläisen rinnat venähtivät :( . Ovat kyllä palautuneet jonkin verran. :)

Onko muille tullut outoja himoja? Itsellä tekisi mieli kokoajan kiinalaista ruokaa, mutta voi tietty johtua siitä, että se vaan on niin hyvää. :p

Entä särkyä niskassa ja takaraivossa? Jomottaa niin penteleesti joka aamu... Voi johtua jostain muustakin tietty.

Esikoista odottaessani näin aina unia, jossa unohdan vauvan kauppaan ja joka paikkaan.... Tuskinpa enää näen, kun moista ei ole vielä tapahtunut :kieh:
 
Rontti
:wave: Tervehdys minultakin piitkästä aikaa! Täällä Tuutilullan uusi komea listakin jo pitkällä :) . Muutaman kerran olen sentään täällä jo käynyt lukemassa, mutta nyt vasta muka ehtii kirjoittamaan :ashamed: .

Niinuskalle läämin halaus!!! Että siinä vielä kävi niin :'( . Toivottavasti mieli jo parempaan päin ja uutta toivoa kohti :) !

Onnea kaikille uusillekin ja Tervetuloa minunkin puolestani :) . Aika monta uutta on tupsahtanut taas ja mukava niin!

Mitähän kaikkea pitikään kommentoida... :whistle: . Jos ensin ainakin kuulumisia. Enää ei ole tarvinnut juuri yökkiä, mutta pahaolo vaivaa ajoittian vielä ja väsymystä piisaa, mutta onneksi aina varsinkin aamut on tarmokkaitakin. Minäkin kun olen aina ollut ihminen, joka touhuaa kokoajan, on saamattomuus alkuraskaudessa ollut yksi pahin juttu. Ja tokihan välillä teen sitten pakostakin, kun tuntuu, että jotain on tehtävä oli olo mikä hyvänsä. Olikso se nyt Mielko joka on kärsinyt ihan hirvittävästä pahoinvoinnista ja laihtunut isot kilomäärät! Toivottavasti sinullakin helpottaa pian!!

Minullakin kun aikaa ultrasta on jo hiukan, eikä liikkeitä ole oikeastaan tuntunut (muutamaa yksittäistä ehkä liikettä lukuunottamatta) ja ehkä mahakin on pienehkö teihin joihinkin nähden ainakin näin lukemisen perusteella, niin muutamana päivänä noussut mieleen, onko kaikki sittenkään kunnossa. Ei mikään suuri pelko, mutta taustalle aina joskus nouseva ajatus... Niiltä ei kai voi välttyä :eek: . Vaan on se sitten eri juttu, kun ne liikkeet tuntuu, toivottavasti pian :heart: . En muista milloin noista aikaisemmista tunsin, mutta mielestäni suht aikaisin.

Minulla muuten on nyt kohtu alhaalla, onko muita? Tämän vuoksi saan myöhemmin uuden ilmaisen ultran. Yleensä kohtu kuulemma itsestään nousee ylös myöhemmässä vaiheessa, mutta saapas nähdä! Kyllä on joka raskudessa jotain uutta!!

[/b]Gniffer (olikohan se näin), sinulle aivan erityisen ihanaa Pääsiäistä uutisten kanssa :) . Ensimmäisestä on aina vielä aivan erityistä kertoa :heart: ! Meilläkin osa tärkeistä sukulaisista kuulee raskaudesta vasta nyt pääsiäisenä :) .

Tuosta tunteesta kumpi tulee... Jotenkin hassua, mutta aika vahvasti on tyttötunne. Johtuuko siitä, että tyttöjä on ennestäänkin, vai mistä. Meillä mies odottaisi nyt kovasti poikaa, mutta omista siittiöistäpä se on kiinni ;) . Minulla sopii kumpi vain, mutta tyttöä povaan ainakin vielä tässä vaiheessa. Minä näin kanssa tuosta nuoremmasta jo tosi aikaisin unen, että jollain uudella digikameralla pystyi ottamaan kuvan mahan läpi, ja kun kuva sitten otettiin, niin selvä tyttöhän siellä oli ;) . Viime yönä näin vauvaunia, mutta en sentään sukupuolta.

Jotain piti
mamma3llekin kommentoida... Enpä enää muista mitä. Eilen sinua ainakin ajattelin illalla, kun herkuttelin LEIPÄjuustolla, leipä kuin leipä :LOL: :LOL: .

Ehkä tässä oli kaikki tältä erää! Ai niin, meillä muuten lapset tietävät kanssa jo. Vaan ei vielä kuitenkaan paljon olla puhuttu, jotenkin tuntui menevän tuolta vanhemmaltakin ohi koko juttu, vaikka siitä puhuttiinkin silloin, kun asiasta kerrottiin. Oikeastaan parempi niin, mutta oli se hauska kertoa ja hiukan juhlistettiinkin :)

Meidän piti lähteä kauppaan, vaan tuollahan alkoi ihan mieletön lumimyteri!! Pääsiäisherkkuja ei sentään voi jättää ostamattakaan :) . Hauksaa pääsiäistä siis kaikille, nauttikaa työssä käyvät lomasta ja niin edespäin :p !
 
no olipas tänne tullu taas tekstiä....oli aikamoinen homma lukee kaikki :D

siit "tyttö poika "olosta.....tyttöö molemmat toivotaan,mut poika olo on aika vahva!raskauskin ihan erilainen! isäni kyl sano et ku hänellä ny jo 6 tyttärentytärtä niin kyl se seitsemäski sieltä tulee :LOL:

ultra mullakin sit 10.4 eli ensviikon tiistaina...kivaa....sitä täs odotellaan...isäntä ei vaan luultavasti pääse mukaan,mut enköhän pärjää sie yksinkin..... piti jollekki vie sanoo jotain,mut en muista nimee...tuli tänne palstalle vähänaikaa sitten ja LA oli kai21.10 ja sairaala TAYS?????!!!!! mut jokatapauksessa....voi olla,et ollaan yhtäaikaa laitoksella sit yksyllä =)


ja tevetuloo vie kaikille uusille tulokkaille :flower:
 
aamulla kirjoittelin oikein pitkät teksti ja ne hävis jonnekkin taivaan tuuliin :/

ulkona oikein myräkkä keli,lunta tulee taivaan täydeltä ja tuulla viuhtoo,hyvä kun ei kattopellit lähe irti.
onneksi sain just vähän pääsiäis-siivousta tehtyä.
nyt on puhdas huusholli,ainakin vähän aikaa =)

omaan napaan ei sen kummempia,välillä kyllä tulee olo,että onkohan siellä kaikki kotona kun ei enää,mitään oireita..muutakun tuo alaselkä kipu,joka nyt ehkä himpun verran parempi kun oon ollut vikon sairaslomalla.ja syönyt panadolia..yöksi on pakko ottaa särkylääke,että saa nukuttua.

seuraava neuvola olisi 24.4..saapi nähdä kuin on painoa tullut.omasta mielestä ei oo voinut tulla oikeastaan yhtään..kiitos koiran runtin jota joka päivä pitää juoksuttaa..ja eipä ole pahemmin ollut nälkäkään.
eikä nyt kummempia himojakaan ole tullut..lihapiirakka kyllä maistuis jos sellasta olis nyt saatavilla :p

irtokarkkipäivän aijon kyllä täs pääsiäisen pyhinä pitää,käydä oikein ison pussin ostamassa ja syödä :p

mutta nyt täytyy lähtee jotakin ruokapuolta kehittelemään,ja kauppalappua kirjottelemaan..

niinukka rv 13+4
 
Nopeasti vaan kuulumiset kerron, tänään oli lääkärineuvola, jossa ilokseni ultrattiin, ja kaikki oli ok.
Vauvalla mittaa 5,2 cm päästä pyllyyn mitattuna, ja selvästi erottui jo nenä ja suu ja jopa sormetkin vilahti:)
Eli iloisella mielellä täällä ollaan.
Ja huomenna se maaginen 12 vkoa täynnä!
 

Yhteistyössä