?? LOKAMASSUT ?? huhtikuu

Topsy
Huomenta päivää! :)

Pitäisi tarkastaa kurssitöitä, eli luonnollisesti surffailen netissä... :whistle:

Hakunamatata hienoa että kaikki oli hyvin! Huh, kyllä muutaman ylimääräisen ajatuksen sait illalla kun viestisi olin lukenut.

Diipeli, niin Linnanmaallakos se sun jätskikoppi sijaitsee? Asutaan tässä lähellä, niin voisin kannatuksen vuoksi suunnata aina sinun kopillesi =)

Milla, minullakin tänään 15+0, mutta meillä on lasketut ajat 2 päivää eri aikaan. Taitaa olla erilaiset laskutavat eri ihmisillä. Mutta onnea sinullekin, kyllä kuulostaa jo hienolta! :flower:

Moni kertoi etsivänsä uutta asuntoa, onnea etsintöihin! Me asuimme 43 neliön kaksiossa mieheni ja kahden kissan kanssa kun esikoinen syntyi. Asunto oli puutaloalueella vuonna 1929 rakennettu, natisevat lankkulattiat, kakluuneita jne... ah, sitä romanttista aikaa :) 7 kuukautta siinä vielä asuttiin, mutta sitten kun tyttö alkoi enenmmän liikkua, tuli aika lähteä. Vaikka tilan puitteissa olisimme saattaneet mahtuakin, se ikuinen siivoaminen ainakin alkoi tympiä.

Mutta nyt työn touhuun, mukavaa viikkoa :wave:

Topsy 15+0
 
Heippa! :wave:

Kävin tuossa aamusella hammaslääkärissä ja nyt on onneksi sekin vaiva ohi tän raskauden osalta. Tosin kävin jo tammikuussa ekakerran ja nyt oli toinen kerta. Paikattiin yks hammas ja otin puudutuksen. Sanoi vaan hammaslääkäri, et puudutusta voi normaalisti käyttää raskaudenkin aikana. Vielä on poski vähän turra, mut onneksi jo häipymään päin tuo puudutus.
Huomenna olis ylävatsaultra. Ultrataan siis et onko mulla sappikiviä, kun välillä tulee kipukohtauksia. Ei oo onneksi tullu sappikohtausta tässä raskaudessa kumminkaan vaan on menny sitten pikkuhiljaa ohi se kipuilu aina. Mut huomennahan sen sitten näkee..
Meillä vielä vesirokko jyllää.. Kakkosella on näpyt kumminkin jo melkein kaikki ruvella, et eiköhän se ala hänen kohaltaan olla jo voiton puolella. Tosin kuopukselle tulee varmaan viikon päästä. Ja taas viikko vähintään sitten vaan kotona. :x No ovatpahan sitten sairastaneet kaikki senkin taudin..
Oltais ens viikonloppuna lähössä reissuun kahestaan miehen kans, niin pitää toivoa, ettei sitä ennen tuu tuolle pojulle näpyt. Ei se sinällään haittaa, kun mummolassa kaikki on vesirokon sairastaneet, et ku sehän kumminkin tarttuu jo siinä vaiheessa, kun näpyt ei oo vielä edes ilmestyneet. Mutta saa nyt nähä.. Olisin kyllä loman tarpeessa, mut voi olla, et joudutaan vielä siirtämään.
Illalla olis lentopallokin. Mukava päästä vielä pari kertaa sinnekin, ennenku loppuu tältä keväältä sekin ilo. Oon vielä pelannu, vaikka mulla onkin jo aika iso maha, mut kun ei tunnu pahalta, niin oon uskaltanu käydä. Mulla on nyt rv16+4.
Mutta täytynee nyt lähtä pihalle lasten kans ja mennä hakeen tuosta lähileipomosta leipää. Mukava ku saa niin tuoretta leipää tuosta läheltä! :p
 
Täällä mennään nyt rv 16+4. B)

Liikkeitä olen kai tuntenut kerran viikolla 14+jotain (kuplintaa) ja myöhemmin muutaman kerran olen miettinyt, että lienevätkö liikkeitä. En tiedä, kun ei ole aiempaa kokemusta.. :whistle:

Unista. Minäkin näen joka yö mitä ihmeellisempiä unia. Välillä ne on seikkailuja, välillä käyn läpi ilmiselvästi omaa lapsuuttani ja exiäni ja välillä vain ne ovat ihan outoja. :LOL:

Minullakin tuntuu vihlontaa välillä ihan alhaalla. Mitä ne liitoskivut siis ovat? Samoin mietin tuossa viikonloppuna, että taisin supistella hieman. Se oli kivuliasta, mutta ei onneksi kestänyt kauan. Pitäisiköhän tuosta olla huolissaan? :\|
 
henkka81 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 12:53 Piipa75 kirjoitti:
Minullakin tuntuu vihlontaa välillä ihan alhaalla. Mitä ne liitoskivut siis ovat? Samoin mietin tuossa viikonloppuna, että taisin supistella hieman. Se oli kivuliasta, mutta ei onneksi kestänyt kauan. Pitäisiköhän tuosta olla huolissaan? :\|
ei pitäis vie olla kipeitä supistuksia tossa vaiheessa,mut jos oot varma et oli supistus,niin kannattais mainita asiasta neuvolassa....
itsellänikin supistellu jo aika alusta,mut livuttomasti

henkka ja muru 14+2
 
Paljonpa oli taas tullut tekstiä kaikilta, kun en pariin päivään ollut lukenut.

Äitiyspakkauksesta... pari kertaa oon käynyt kurkkimassa Kelan sivuilta, josko sinne ois uuden pakkauksen kuvat tullu. Mutta kai ne tulee vasta toukokuulla, koska siitä oli puhetta, että joskus sitten ne vasta tulis jakeluun. Kyllä me se äippäpakkaus otetaan, jos jotkut vaatteet tuntuu värittömältä,niin ainahan niiden kaveriksi löytyy omasta varastosta jotain piristystä...

Tuli ostettua yhdet (ekat) äippähousutkin. Ne on ohutta farkkua MamaLicious-merkkiä. Ajattelin, että ne vois olla kesälllä ihan kivat, kun niisä saa lahkeetkin nostettua tarv. highwater-mittaan... Vielä on kahet omat matalavyötäröiset farkut, jotka sopii.

Odotellen...
(hih, viikonlopulla tiedossa voileipäkakkua...nam)

Iines ja salamatkustaja 13+6
 
:wave:
Pitkästä aikaa uskaltauduin tänne katselemaan kuulumisianne. Tippa tuli linssiin...itellä meni aika alussa, n. 8vko kesken. :snotty: Nyt odotellaan että kirto palautuisi ja voisi alkaa uuden yrityksen. Ajatella että puoliväli olisi jo menossa. Kuukautisia odottaessa aika on todellakin madellut. Eli minut voi poistaa listalta. Mutta ihanaa raskausaikaa teille kaikille! :heart: :heart: :heart:
 
Kultsux3
empula81 Sulle iso :hug:

Ei sanat riitä kertomaan miten pahoillani olen. TOIVOTTAVASTI pian olet taas odottajien sivuilla kertomassa ilouutisen :heart:

Pärjäile :hug:

Kultsux3
 
mamma3 harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 17:39 empula81 kirjoitti:
:wave:
Pitkästä aikaa uskaltauduin tänne katselemaan kuulumisianne. Tippa tuli linssiin...itellä meni aika alussa, n. 8vko kesken. :snotty: Nyt odotellaan että kirto palautuisi ja voisi alkaa uuden yrityksen. Ajatella että puoliväli olisi jo menossa. Kuukautisia odottaessa aika on todellakin madellut. Eli minut voi poistaa listalta. Mutta ihanaa raskausaikaa teille kaikille! :heart: :heart: :heart:
Voi :'( :hug:

Kuinka pitkä aika sulla keskenmenosta on nyt? Voisko olla mahdollista että olet jo raskaana jos ei menkkoja kuulu. Monesti uusi raskaus tärppää heti km:n jälkeen. Silloin sanotaan naisen olevan hedelmällisimmillään!?
 
Hei pitkästä aikaa!

Hirmuinen kiire ollut, oon käyny vaan lukemassa pikaseen.
:hug: huonoja uutisia saaneille.

Täällä ihan jees, töissä kiirusta. Väsymys on pikkasen helpottanu, onneksi ;) Maha on alkanut kasvaa, mahallaan ei voi enää kuvitellakaan olevansa, housut kiristää.. Mutta se on vaan mukavaa :heart: Kummityttö (2v) istui viikonloppuna mahan päällä ja piti siirtää se eri kohtaan ,kun tuntui pahalta. Niin ja mikä kaikkein parasta, olen tuntenut pienenpieniä liikkeitä 2 kertaa!!

Hankinnoista ja pakkauksista ootte puhunu. Pakkaus otetaan, kun on ensimmäinen. Vaunut on jo hankittu, ja jotain vaatteita on ollu "pakko" ostaa. Siskolta saan aika paljon vaatteita, onneks.

Näin viikonloppuna 1 kk:n ikäisen vaavelin, ja se oli niin ihana, ei millään malttaisi odottaa tätä omaa möttiäistä....

4D-ultraan mennään toukokuun lopulla (olisko ollu 21+0), kun täällä ei rakenneultraa saa neuvolan puolesta. Siellähän se sukupuolikin taitaa selvitä, muuten ei kyllä kysyttäis, mutkun sinne kerta mennään niin...

Mahan kasvua kaikille :wave:
Putsku ja maha 15+5
 
Kultsux3
Putsku saanko kysyä mihinpäin suomea olette menossa 4D-ultraan? Itse etsin kuumeisesti paikkaa mihin mennä. Täällä kyllä tarjotaan np-ultra, rakenneultra, ja lisäksi lääkärineuvola-käynneillä ultrataan, mutta aiomme silti mennä 4D-ultraan.

Meillä lähin paikka taitaa olla Tampere, koska Seinäjoella ei kuulemma ole.

Kultsux3 rv 15+2
 
empula81

1v synttärijuhlat juhlittu eilen ja olo suht ok. Huono olo yllättää, jos en syö tarpeeksi usein. Painoa ei ole vieläkään tullut yhtään, hyvä mulle niin =)

Kohta todellakin ollaan jo puolessa välissä! Uskomatonta! Vielä en ole tuntenut liikkeitä, pitäisikö huolestua kun jo kolmas tulossa ja neljäs raskaus tämä?
äääääääääääääää <- terkut 1v1vko pojalta =)

Kuopuksella korvien putkitus 2.5.... auts...

tuisku + masukki 16+5
 
Empula, :hug: . Toivottavasti sinulla tärppää pian uudestaan!

Kultsux3: missä päin Suomea noin hyvät ultraus-palvelut on?? Wau! :eek:

Henkka: en ole varma, olivatko ne supistuksia, oletan niin. Tuntuivat siis selkeästi, nopeasti ja lyhyen aikaa. Kipeää kävivät, mutta mikä on sitten se kivun raja, milloin pitäisi huolestua?

Liikkeitä edelleen odottelen. Joskus tuntuu, että tunnen jotain, mutta kun en tiedä... hmph :x

Yksi työkaveri sanoi mulle aamulla, että nyt kuulemma näkyy masu selvästi. B) No, olen minä sen huomannut jo itsekin. Masu on jännän tuntoinen, sellainen kova ja kimmoisa pallo. Ei enää sellainen pehmeä, kuten ennen raskautta.

Kuulin, että raskaana olevat menisivät jonojen ohi kunnalllisessa hammashoitolassa, tietääkö kukaan tästä? Siis ihan, vaikka ei vaivaisikaan mikään vaan ihan perustarkastusten suhteenkin?
 
En ole varsinaisesti ilmoittautunut tähän pinoon, mutta käyn lueskelemassa "sattuneesta syystä" päivittäin teidän juttuja :)
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 12:16 Piipa75 kirjoitti:
Kuulin, että raskaana olevat menisivät jonojen ohi kunnalllisessa hammashoitolassa, tietääkö kukaan tästä? Siis ihan, vaikka ei vaivaisikaan mikään vaan ihan perustarkastusten suhteenkin?

Joo, kyllä mä ainakin meillä täällä Keski-Suomessa ymmärtääkseni jonon ohi pääsee, ja meinaankin käyttää tilaisuuden hyväkseni ;) Mä kaikenlisäksi ymmärsin että jopa isäkin pääsisi jonon ohi, mutta voi olla että siinä jo kuulin omiani :LOL:
 
kiisumirri
Heips!

Empulalle :hug: :hug: Kyllä noi ikävät uutiset saa aina mielen matalaksi.

Meillä kissa on jostain syystä kiinnostunut hilaamaan itsensä mun masun päälle. Ensin sohvalla pariin otteeseen on tullut mahan päälle makoilemaan ja kerran käytti mun mahaa ponnahduslautana sängyssä hyppiessään :LOL: Se oli jo kieltämättä vähän pelottavaa! Ehkä se tietää että siellä masussa on jotain mikä vie kohta huomion siitä itsestään, mene ja tiedä. Nyt on työmaalla kerrottu työnantajalle, että sitten syksyllä jään vähäksi aikaa pois. Suhtautui tosi hyvin, en tiedä mitä itse olin oottanut, kun niin yllättyin positiivisesta vastaanotosta.

Laskeskelin että mulla on viisi kaveria, jotka saavat myös elo-marraskuun aikana vauvelit! Aikamoinen sattuma :D

Paksuja vointeja!

Kiisumirri ja kirppu 15+3 :wave:
 
Heba
Kyllä se on totta, että raskaana oleva menee jonojen ohi kunnan hammaslääkäriin (ainaskin täällä Kouvolan seudulla). Meillä ainakin neuvolassa käskettiin heti varata aika itselle ja myös miehelle.
 
Pihlava
Uutena ilmoittaudun mukaan! Laskettu aika on 10.10. ja ensimmäistäni odotan.

Alkuraskaus meni melko mukavasti, mutta np-ultrassa todettiin hiukan yli 3 mm niskaturvotus viikolla 13, jolloin raja oli 2,5 mm. Lapsivesinäyte otettiin muutama päivä sitten viikolla 16, ja nyt odottelen tuloksia 2-3 viikkoa. Yritän pitää yllä positiivista mieltä, sillä riski kromosomihäiriöihin on tilastollisesti pieni ikäni perusteella, ja ultrassa ei löytynyt mitään muuta merkittävää. Miten muilla, onko ultrassa todettu jotain poikkeavaa?

Maha on jo pikkuisen pyöristynyt ja välillä tuntuu alavatsalla jotain joka tekisi mieli tulkita vauvan liikkeiksi, mutta varma en voi olla. Saa nähdä milloin liikkeet tunnistaa oikeasti vauvan aiheuttamiksi, toivottavasti pian!
 
äiti-79 ja Pihlava tervetuloa lokamassujen joukkoon :wave:
Lisäilin äsken teidät tuonne etusivulle.


äiti-79 asuukin aikasta lähellä :D Oma koti löytyy Karhulasta :wave:


Ruhtinaalliset viikot unohtui :) vatsassa mennään jo rv:llä 17+3 :heart: <br><br>
 
moi taas kaikille!!
tänään ku silmät aamulla aukasin nii hirvee pahoinvointi :/
no,join taas aamulla sängyssä sen mehun,mut ei tehonnu...
pää pöntössä heti ku ylös pääsi.
no,mutta nyt on olo jo hyvä =)
kyllä huomenna varmaan on jo parempi aamu!!
kävin ostamassa karpalo mehua kun rupes tuntumaan että olis pissatulehdus alkamassa!
onko muilla ollu karpalomehusta apua??
mites se muuten tuollanen tulehdus vauvaan vaikuttaa?
ei varmaa hyvä juttu ollenkaa!
kannattaako soittaa neuvolaan vai mitäs teen?
kiitos jos joku viitsii vastata :flower:
-milla15+2
 
Heippa,

ja terveisiä sängyn pohjalta!
Selkä napsahti sen verran pahasti, että toista viikkoa ollaan sairaslomalla... Nivellukko alaselässä on todella syvältä, voin vain todeta.
Toiminnan naisena tämän luokan pysähtyminen (en siis juurikaan päässyt vielä eilen kävelemään) on ollut todella masentavaa. Olen viime päivät rypenyt oikein kunnolla alamaissa.
Onneksi, onneksi maailmassa on kiropraktikoita! Nyt on siis nivelet laitettu paikoilleen, ja nyt sit tasoitellaan tätä lihaskipua ja venytellään kovasti :p

No, se omasta navasta. Ai joo, píkkuisella siis kaikki jees, eikä tällä pitäisi vielä olla mitään tekemistä raskauden kanssa.

On ollut todella ikävää lukea huonoista uutisista, olen todella pahoillani teidän puolesta! Voimia teille!


Kovasti täällä on ollut keskustelua äitiyspakkauksesta. Me saamme siis kahden ja puolen vuoden odotuksen jälkeen esikoisen, ja otamme mielellämme pakkauksen. Toki tietenkin vaatteita tulee itse ostettua, mm benettonin vauvan vaatteet ovat syötävän suloisia (tosin maksaa vähän enemmän kuin esim lindexillä). Vielä olen säästynyt, mitään en ole ostanut. Tosin toinen tulevista isoäideistä oli jo avannut pelin ja investoinut bodeihin.

Hoitopöytä on ainoa mitä meillä on. se on ihan aito retro, kirkuvan oranssi kangas muistuttaa omasta lapsuuden muodista. eli siis minulle aikoinaan hommattu. on kätevä, hyvällä korkeudella ja saa pieneen tilaan kun on sellainen koottava (vähän niinkuin pyykinkuivaustelineet, tiedättehän).

Olettekos miettineet yhtään tulevalle vauvalle kummeja? Me olemme sen verran, että kummit koostuvat kavereista. siskot ovat sit tätejä, ja ystävyyssuhteita voidaan "sinetöidä" kummiudella, niin tulee pidettyä yhteyttä. Kummeja tulee varmaan neljä. Suuruudenhullua ehkä, mutta ainakaan lapselle ei tule kummitraumoja etäisistä kummeista niinku äidilleen kun on useampi kummi.

Jaaha, selkä alkaa taas ilmoitella itsestään joten asennon vaihto vaakatasoon voisi olla paikallaan.

Voikaahan kaikki paksusti ja hyvin!


Ippuli (ja olikohan niitä viikkoja 14+4 tai jotain)

 
Moi!

Te jotka olette hankkineet sen kotidopplerin, onko siinä ohjeita tai suosituksia kuinka usein sitä saisi käyttää? Itsellä ei siis sitä vielä(kään) ole, mutta kuulin tutulta, että olisi olemassa joku raja kolmesta kerrasta viikossa max. Uteliaisuuttani kyselen onko näin...?

t. Toivotaan ja 14+4
 
Kultsux3
Kotidopplerista, olen kuullut että 4x/vkossa saa kuunnella sydänääniä.

Asumme Etelä-Pohjanmaalla, ja täällä tosiaan ultrataan Seinäjoella np-ultra ja rakenneultra, ja lisäksi omalla paikkakunnalla ultrataan joka lääkärikäynnillä. Me menemme nyt 2.5. Seinäjoelle vielä siihen ylimääräiseen ultraan. Jänskyttää... :eek:

Vielä siitä 4D-ultrasta, täytyypä huomenna rimpauttaa josko varaisin ajan =) Melko halpa siellä, muistaakseni Tampereella on kalliimpaa.

Kultsux3 rv 15+2
 
Moikka!

Hammaslääkärikäynneistä oli täällä puhetta. Nykysin ei pitäis enää päästä jonon ohi vaikka olisikin raskaana. Ennen oli käytössä tuo että odottavat ja veteraanit pääsi jonon ohi, mutta nyky sääntöjen mukaan kaikkien pitäis jonottaa samalla lailla hoitotakuun mukaan. En sitten tiedä että onko tossa jotain poikkeuskuntia...?
Ite varasin tänään ajan tänne Ouluun ja kesäkuun puoleen väliin meni, eli aika pikaseen tuli aika. En sitten tiedä mikä on tilanne Helsingin alueella kun sielä kuulemma tällähetkellä 1,5vuoden jonot tarkistuskäynneille, joten luulis että sillon vois päästä hieman etuilemaankin?

Täällä ei mitään uutta, vatsa kasvaa ja hieman samalla kipuilee. Neuvolassa kehottivat miettimään, että jos jättäisin pyöräilyn pois. Aion kuitenkin jatkaa vielä vähän aikaa, tuntuu aina aamusin mukavalta polkea raittiissa ilmassa ja sitten päivän päätteeks sama juttu kun saa kunnon tuuletuksen kotimatkalla.

Mutta hyvät yöt!
t. tiipii rv15+0 :heart:
 

Yhteistyössä