***LOKAMASSUT KESÄKUUSSA*****

** LOKAMASSUT **KESÄKUUSSA
:heart: Lokakuisten LA-pino :heart:


29.9.

Rontti 3lapsi TAYS
tuutilulla 4lapsi KOKS ( ultrassa näkyy tyttö )
mamma3 3lapsi


30.9.

santti 1lapsi PHKS
Tuplamamma2005 3lapsi TYKS (ultrassa näkyy poika )
ansku87 1lapsi


1.10.

Liplatus 3lapsi OYS
baluu
tehotuhot 7lapsi PHKS


2.10.

wilmuri 2lapsi LUS
vilttitossu 3lapsi
LillaStina 1lapsi Lohja
lillmam 2lapsi OYS
viinika 3lapsi


3.10
Tilhi 2lapsi
Merika 2lapsi


4.10.

tuisku77 3lapsi SATKS (ultrassa näkyy tyttö )
vieras 2lapsi
Piipa75 1lapsi OYS
Papunen76 2lapsi OYS
näkymätön ninni 4lapsi OYS
Elza 1lapsi TYKS


5.10.

Panppe 2lapsi
L-ouisa 1lapsi SATKS
brem 2lapsi
mami -87 2lapsi


6.10.

Hedelmä 1lapsi
Lapanen 2lapsi TYKS
mami 2lapsi
niinukka 3lapsi SKS (ultrassa näkyy tyttö)
PikkuKuu OYS kaksoset
Pilvi 3lapsi TAYS


7.10.

Liliq 1lapsi OYS
Inkku80 2lapsi LKS
tylsä 2lapsi


8.10.

Tiritomba 1lapsi
Suzi83 1lapsi VKS
Pinja-81 1lapsi
yksäiti84 2lapsi TAYS (oma epäilys: tyttö)
vilma85


9.10.

SusMaria 1lapsi Jorvi tai Nkl
Lokamamma-
frog 1lapsi SATKS
Onni masussa 1lapsi
Hanne80 2lapsi KAKS
papana 1lapsi
ankka-80 2lapsi OYS
Piituli1974 3-4lapsi kaksoset PHKS


10.10

justiina 2lapsi
Rouva räpylä 2lapsi KSKS
Putsku 1lapsi KSKS
Hyrripurri 1lapsi
Pihlava 1lapsi
YOdottaja66 1lapsi OYS (ultrassa näkyy tyttö )


11.10.

bella78 4lapsi
minsu 1lapsi


12.10.

ellu-g 1lapsi
sonja-85 1lapsi
tin 1lapsi SEKS (oma epäilys: tyttö)
LucyVanPelt 3lapsi
sepi separi 2lapsi
RäsyNukke NKL
Heidi Maria 1lapsi EKKS


13.10.
äiti vm 05 2lapsi
kiisumirri 1lapsi PHKS
Milla-maria 1lapsi (ultrassa näkyy poika)
susa81 1lapsi KOS


14.10

tytteli74 1lapsi L-PKS
papana 3lapsi PHKS
Tilda77 1lapsi KYS (ultrassa näkyy poika )
Sabira 4lapsi TAYS


15.10

Mileko34 5lapsi Kys (ultrassa näkyy tyttö )
Zeina 3lapsi



16.10.

tiipii 1lapsi OYS
ctina 1lapsi
Oliivia 1lapsi (ultrassa näkyy tyttö )
Hanna23 2lapsi KAKS
kökkönen 2lapsi PHKS (ultrassa näkyy poika )


17.10.

tokavika 2lapsi
nannanella 5lapsi
mirkku87 1lapsi TAYS
KanarianLintu 5lapsi
Saida 2lapsi MKS


18.10.

Edukettu 2lapsi
kinuskikissa 3lapsi L-PKS
äidiksi 1lapsi KYS
piippu 1lapsi TYKS


19.10.
Ippuli 1lapsi tod.näk. Nkl
Sippu 1lapsi KOKS
Toivotaan 1lapsi KOS
Dirlittan 3lapsi KOS (ultrassa näkyy poika )
Supatus 1lapsi KOKS


20.10.

miisku 2lapsi
Molla 2lapsi
kotiäiti-1981 4lapsi K-HKS (ultrassa näkyy poika)
fami75 1lapsi SATKS
henkka81 2lapsi TAYS (ultrassa näkyy poika )
Mammukka 1lapsi KOS
ChocoBerry 1lapsi
diipeli 1lapsi OYS (ultrassa näkyy poika )
äiti-79 4lapsi KOKS


21.10.

hena 1lapsi KOS
Gwendolyne 2lapsi TAYS
peppiliina 4lapsi SATKS
Nunnukka 3lapsi TAYS
whatever 4lapsi OYS


22.10.

Ginnifer 1lapsi KOS-haikaranpesä ( ultrassa näkyy tyttö)
Heffalump 2lapsi Nkl
lauriina 4lapsi


23.10.

Iines-ankka 1lapsi
eevin äiti 2lapsi (ultrassa näkyy poika)
pikkumyy 2lapsi SKS
Keiju07 1lapsi KOS
Topsy 2lapsi


24.10.

Hipkukka 1lapsi
Hilma 2lapsi
aeropuerto 2lapsi
Lehdokki 3lapsi K-SKS


25.10.

Melek
esmeralda-75 2lapsi


26.10.

Nasu78 1lapsi TAYS
Iida-Liina 1lapsi
Kylähullu 3lapsi TYKS


27.10.

Tinakenkätyttö 2lapsi ( oma epäilys: tyttö)
Maria83 1lapsi
Emmi 2lapsi
Siru84 1lapsi L-PKS
Henrietta 3lapsi


28.10.

Marzyciel


29.10.

LaSposa 1lapsi (ultrassa näkyy poika)
pepisa 1lapsi
Leya 1lapsi OYS (ultrassa näkyy tyttö)
milli78 4lapsi


31.10.

NinaN 2lapsi
möykkymamma 1lapsi
Tiita-Liina
naatiskelija 4lapsi OYS


...ja ilman LA:ta...

Hellu80 2lapsi
nasu 1lapsi
möhköfantti
MammA1
äiti kertaa 4 5lapsi
Lokamasu86


Marrasmasuihin siirtyneet

gekkoli 2lapsi la. 1.11
ottilia 3lapsi TYKS
Eleonora
Sasu79

Aikaisemmat keskustelut

Tammikuu1 http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=683204
Tammi-helmi-maaliskuu http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?cm=forums&mode=viewtopic&fid=3&a mp;tid=684407&page=1
Maaliskuun loppu http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=731545&page=1
Huhtikuu
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=738939<br><br>
Toukokuu
http://keskustelu.kaksplus.fi/t762881,450
 
Tänään oli pitkästä aikaa neuvola... kaikki hyvin... RR 109/54, painoa tullu 470g viikkoa kohden, Hb127, kohdunpohjan korkeus 22cm ja pienen syke tykytti 140 luokkaa... kaikki oikein mainiosti. Täyttelin noita KELA:n lappujakin ja oon ihan hukassa niitten kanssa... täytyy tänään ottaa töihin mukaan ja pomon kanssa kattoa... tai mitäs se siihen auttaa... senkn menis kelaan ja kysyis sieltä ohjeita. Ukkokin jo lupaili et vois jäädä pienen kanssa kotiin ens kesänä isänkuukaudelle kun mulla loppuu työsopimus 30.6.2008 ja menisin töihin vasta 8.7... ei tarvis laittaa pientä hoitoonkaan... Eli siis äippäloma alkais 27.8... mut jään kyl aikasemmin saikulle.. tuntuu et ei nytkään jaksais ahtaissa paikoissa hääräillä töissä...


Santti + pikkunen Rv22+5
 
Kiitos Dirlittan uudesta pinosta! Kylläpäs aika rientää, taas uusi kuukausi pyörähtänyt käyntiin. Mies sai tänään tiettä, että saa ensi perjantain vapaaksi =) Joten pääsemme lähtemään reissullemme: 4D ultraääni Turussa, Muumimaailmaa, kaksi yötä kylpylähotelli Caribiassa ja vielä miniristeilyllekin, esikoista viedään isälleen viikoksi Ruotsiin. Tuleva ultra jännittää, reissua odotan muuten hyvin innolla!

Mutta nyt antamaan kuopukselle jauheliha-kasvis-perunalaatikkoa, heräsi juuri päikkäreiltä.

Joten heipä hei :wave:

tuisku + tyttökö 22+1
 
ei kestä kiittää, ihan mielelläni minä.
Ihanaa Tuisku että pääsette reissuun, ei pieni loma tekisi täälläkään yhtään pahaa.
Se 4D-ultra oli kyllä ihana kokemus, olen sen DVD:n jo katsonut vaikka kuinka monta kertaa, lapsetkin on siitä innoissaan.
Tänään olisi tarkoitus mennä katsomaan vaunuja, ja vauvalle autoon istuinta.
Aikaistahan tämä on mutta minkäs teet kun ei malta..

Nyt laittamaan pyykkejä:)

t. Dirlittan ja pojan pallero, tasan 20 rv!!!
 
joo,pieni häkellys tuli kun nämä sivut olivatkin muotoaan muuttanut :/
täällä voidaan ihan hyvin,maanantaina olisi neuvola pitkästä aikaa,saapi nähdä onko miten painoa tullut :| oikeastaan himpun verran jännittää.

muuten täällä ei oikeastaan mitään erikoista vaavi potkastelee nyt jo aikas paljon,välillä tuntuu että niin paljon siellä masussa pyörii,että puota mätkähtää lattialle :whistle:

nyt lähen laittamaan pyykin tuonne tuuleen kuivumaan.hyviä viikon loppuja kaikille.

niinukka+vunttunen 21+6
 
Enpä olekaan pitkään aikaan tänne kirjoitellut (taustaillut kyllä). Nyt piti kuitenkin tulla lähettämään tuutilullalle tsemppaushalit! Toivottavasti pääsisitte vielä yhteisymmärrykseen kasvatusasioista. Ei oo helppoa murkkujen kanssa, ainakaan mitä voi lähipiiristä päätellä.

Ja Kultsux3, samaa säestän mitä muut on jo sanoneet, että onpa hyvä että näin ajoissa huomattiin, niin pienokainen saa parhaan mahdollisen hoidon! Vaatii varmaan jonkin verran aikaa kuitenkin sopeutua ajatukseen. Tsemppihali myös sinne suuntaan!

Täällä äippä ja maha voivat paksusti mutta hyvin. Närästys ja turvotus on jokapäiväisiä mutta en silti taida heittää herkuttelua :)

Äippä + masu 22+1
 
Dirlittan kiitos uudesta pinosta :flower: :) ja Papunen76 kiitos :) Täällä tällä hetkellä hiljaiseloa. Isäntä toi kaupasta mulle kaks suklaalevyä, kuvittelee raukka että niillä akka hiljenee :kieh: Vielä ei keskustelun aika ole ensin pitää oma pää saada rauhoittumaan.

16v kulkee ovesta ulos miten lystää, elää aivan eri päiväjärjestystä kuin me muut (kukkuu yöt ja herätessään painuu minne lie). Ei käy koulussa, kotiutuu yöllä jos kotiutuu jne. Ei noudata MITÄÄN talon säännöistä, ei tee mitään muuta kun koluaa kaikki kaapit läpi. Rahaa ainoastaan vajaa tai jotain muuta. Tää talo on neidin mielestä täyshoitola ilmeisesti. Ei mitään väliä vaikka täällä asuu 6 muutakin ihmistä! Isä ei saa tyttöön mitään otetta ja katsookin mielummin sormien läpi kuin nostaa kissan pöydälle.

Yksinkertaisesti miä en siedä sitä että tuonikäinen hyppii silmille, ei anna tälle perheelle mitään itsestään. Ja miä en suostu siihen että hoidan täällä kaikki myös neidille nenän eteen saamatta takaisin kuin p.askaa niskaan.

Kuka haluais meiltä yhden kappaleen murkkuja? :whistle: :wave:
 
http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/1;20704;28/st/20071020/dt/7/k/cc28/preg.png[/img]
aattelin vaan koittaa,wt tomiiko ku muilla palstoilla toimii...en oo kyl mikään tietokone asiantuntia..joten katsotaan.. ;)
 
Tuutilullan tilanteesta luin.. onkohan löytynyt kesätöitä tyttärelle, saisi maistaa sitä kaipaamaansa "itsenäisyyttä" kun tulis omaa rahaa.. Aikamoista kuuluis olevan, mutta voin kyllä vakuuttaa, että taitaa olla kaikissa perheissä samanlaista sitten, kun lapset on tuon ikäisiä... Meillä vanhin vasta 3,5 v. :) joten en voi kokemuksesta puhua. Toivottavasti kesä rauhoittais tilannetta! Pistä vaan kova kovaa vastaan!
 
nonnii...jesss :LOL: huvinsa kullaki....
hienoo muuten Dirlittan ku alotit uuden pinon,aatelin jo,ettei kukaan rupee näin kesällä....
huomenna ollaan sit puoles välis..kyl aika onki menny nopeesti,ku ny on jo ensvuoden helmikuullekki oma pino...huomen aamul pitäis herätä neljältä,ku työpaikka on järjestäny kuumailmapallo lennon ja se alkaa jo puol kuus,mut on sinne matkaaki....mitenkähän jaksan...
 
Ei neidin suunnitelmiin sopinut kesätyön haku vaikka sitä moneen otteeseen hälle puhuttiin :/ Raha pitäis saada tekemättä mitään, kaikki on liian rankkaa, kuulemma. Neidille on annettu vaihtoehtoina joko koulu tai työ, mutta kun hän haluaa olla vain vapaa |O Sosiaalitoimi ym. on otettu tähän touhuun jo viime kesällä mukaan mutta ei tunnu kukaan saavan tuolle päähän mitään järkeä puhuttua. Tulevaisuuden suunnitelmat: joko sosiaalipummi tai huumetrokari |O Eikös kuulosta mielenkiintoiselta?
 
Kuulostaa tosi rankalta. Mutta on TOSI hienoa että olette hakeneet apua tilanteeseen. Tunnen eräänkin perheen jossa lapsella on itsensä kanssa ongelmia, ja vanhemmat kieltäytyy niitä näkemästä. Sanovat vaan että kuuluu kasvamiseen, ja lapsesta paistaa että on paha olla. Koulu koitti puuttua, niin vanhemmat suuttui ja alkoi syyttä koulua..
On siis tosi upeaa että osaat katsoa tilannetta noin realistisesti.
Ja uskon ja toivon että tyttösikin osaa sitä sitten arvostaa kun toi pahin kipuilu vaihe on joskus ohitettu.
Nyt vaan sinun pitää äitinä olla hurjan vahva. Helppoa ei varmasti ole, vauvan odotus ja muukin elämä kun vaatisi sitä huomiota.
Tosi paljon voimia ja tsemppiä sinulle ja perheellesi.
:hug:
 
Tässä sopassa ompi vielä että miä olen se "paha äitipuoli" joka latelee sääntöjä :whistle: Neiti yrittää vedota siihen kun pojat ovat isoja niin ne ovat samanlaisia :LOL: Ei tahdo tyttö ymmärtää sitä kun sanoin ettei pojiltakaan tulla tulevaisuudessa moista meininkiä sietämään vaikka kuinka oisivatkin mun "omia". Kyllä jokin suunta pitää olla elämässä ja jos se tuntuu olevan alaspäin niin siihen pitää mun mielestä laittaa stoppi! Isähän ei halua "nähdä" tätä suurenakaan ongelmana mutta en miä voi hirveän hakoteillä olla jos sosiaalihuoltokin siihen tarttuu... Mutta miä en pysty sulkeamaan silmiä noilta jutuilta vaikka oisinkin tiukkapipo (en soskun mielestä ole)

Kyllä tekis mieli heittää hanskat tiskii ja uutaa: Tehkää h...ti mitä haluatte! Itse asias eilen taisin niin jo huutaakin :ashamed:

Ja jos joku ihmettelee miksi tähän soppaa lisää lapsia tehdään niin tää tulevahan on ehkäisyn pettämisen tulos :D Ensi järkytyksen jälkeen toivottu vahinko :heart:

Ai niin, pitää lisätä ettei neiti onneksi viinan kanssa pahemmin lotraile ja huumeista ei ole ainakaan havaintoa, onneks :D Mutta kova itsenäisyyden kaipuu kun kohtaa elämän karut tosiasiat niin tulos on aikamoinen :/

Jotain kivaakin pitää kylllä raapustaa :) Pieni potkiskelee vihdoinkin niin lujaa että ne tuntuu ulkoapäin :heart:
 
on kyllä mahtava aurinkoinen päivä :)
ajateltiin miehen kaa lähtä kaverille grillaan :p
ai himpskatti ku mulla on jomattanu alaselkää tän päivän,auts!
töissä ollu aika kiirusta,nii ei oo kerenny taukoja paljon pitämään.
mites teillä?ottaako selkään jos "heiluu" paljon?
sitähä mun piti myös kysyy,et onkos teillä ollut niitä harjoitus supistuksia...?

pikkunen mellestää masussa aina kun menee makoilemaan :heart:
hauskat kesäpäivän jatkot kaikille ja voikaa hyvin :flower:
-milla20+5
 
Kyllä se Tuutilulla varmasti vielä helpottaa. :hug:

milla-maria: Mulla alaselkää juilii välillä ihan kunnolla, pitää muistaa ottaa kevyemmin. Ja on mulla ollut niitä harjoitussupistuksiakin, on kai merkki siitä että pitää jo hiljentää tahtia..

Nyt ulos nauttimaan auringosta:)
 
:wave: kaikki ja ihanan aurinkoista viikonlopun alkua!
Aluksi Dirlittanille kiitokset uuden pinon hoidosta.
Kultsux3lle paljon voimia ja tsemppiä odotukseen. Olisi hienoa voida jotenkin lohduttaa, mutta ainut lohdutus on se mitä muutkin ovat todenneet. Eli että Suomessa on huipputason sairaanhoito ja kun etukäteen on tiedossa mahdollinen rakennevika, voidaan heti paremmin hoitaa vika kuin että jos se tulisi esille esim. sydämen sivuäänenä vauvan ja sinun kotiutusvaiheessa osastolta. Toivottavasti jaksat kuitenkin iloita raskaudesta kaikesta huolimatta ja toivon todellakin sydämestäni, että rakenneultrasta saat vaan positiivisia uutisia.
Tuutilullalle niinikään voimia teinin kanssa.
Sitten pikapikaa omaa napaa. Rakenneultra tänään takana. Kaikki ok pikkuisella. Saatiin 8kpl hienoja kuvia mahamaailmasta. Ultraajana todella hyvä kätilö, joka osasi hienosti selittää mitä kuvissa näkyi. Kovin oli kippurassa pikkuinen, joten pituusmittaa ei saatu. Paino 335g ja vastasi kaikilta muilta mitoilta myöskin viikkoja. Sukupuolta ei missään nimessä haluttu tietää, ja olenkin tyytyväinen siihen ettei mitään "vilauksia" näkynyt. Pysyy paremmin jännitys kun ei ole mitään omia mustatuntuujuttuja!
Jollain ole täällä niitä selkäongelmia (en muista kuka niistä kirjoitti ja lisäksi taisi olla toukokuun ketjun keskiosissa).. täällä myös koko viikko mennyt enemmän ja vähemmän plörinäksi iskiaskivun takia. Aamulla selkä-jalka osio ok, mutta päivän kun häärää töissä ym. jalka ja selkä ihan poissa pelistä illemmalla. Tosi ikävä juttu tää on. Mulla harvemmin mitään tällasta "pysäyttävää" kremppaa ollut, joten koen tämän kivun vähän jarruttavan menoa. Ehkä se on tarkoituskin :kieh:
Tulipa pitkä sepustus. Hyvää viiikonloppua ja kauniita kesäkelejä koko Suomeen!
Piippu ja sisäministeri 20+1
 
Heipä hei!

Johan tovi kesti ennenkuin tää "tietokonenero" selvitti, että miten tänne pääsee taas kirjoittamaan :LOL:

Dirlittanille kiitos hienosta pinosta!
Kultsux3:lle tsemppiä odotukseen!

Omia uutisia vielä...sain kaverilta vinkin ja ostin todella siistit, lähes uuden veroiset yhdistelmävaunut 60 eurolla. Kyllä oltiin ostokseen niin tyytyväisiä että! Kissahan luonnollisesti kävi vaunukopassa heti pötköttelemässä, luuli varmaan että nythän ne mulle kunnon pedin osti :D
Aurinkoista viikonloppua kaikille!
Kiisumirri ja kirppu 20+6 :wave:
 
Kuulostaa aika hurjalle tuo teidän teinin touhu. Kyllä se on isä, jonka tulisi ymmärtää olla nyt se AIKUINEN ja laittaa neiti kuriin - ennenkuin on ihan liian myöhäistä :hug: Ja en sano tätä ilkeilläkseni, mutta oletteko miettineet nuorisokotia? Siellä kun olisi osaava henkilökunta, jospa he vielä onnistuisivat "koulimaan" tyttöä? Onko tyttö aina yhtä hankala, myös vieraille? Entä, jos laitatte kaikki rahahanat kiinni ja lista seinälle, johon merkkaat sarakkeisiin että oman huoneen siivouksesta saa 50c, koko talon imuroimisesta 1?, luuttuamisesta 1,50?, roskapussin viemisestä 0,50c.. tai jotain tämän tapaista :ashamed: Mun serkuillani se ainakin oli omiaan, oppivat miten elämässäeletään... Ja tietysti tuon ikäisen pitää jo ilman rahan kiiltoa silmissä tyhjentämään vuorollaan muiden vaikkapa yli 10v kanssa astianpesukoneen, tiskaamaan, pesemään pyykkiä ja ripustamaan ne narulle sekä viikkaamaan kuivat... Olenko ihan hakoteillä? :whistle: Niin ja voit sä tänne hänet kesäkoulutukseen lähettää :wave:

tuisku
 
Iloista perjantaita!

Rankalta kuulostaa tuo Tuutilullan tilanne. Pitää kommentoida sen verran, että mun oma nuoruus kuulostaa hyvin samalta kuin tämän kyseisen hankalan neidin. Myös minä pysyin erossa viinasta ja huumeista, mutta kaikki muu tuli kyllä kokeiltua. Mulla vanhemmat erosi kun olin 12v. ja alamäki alkoi oikeastaan suoraan siitä. Kummankaan kanssa en tullut toimeen ja olo itsellä oli todella huono. Mikään ei huvittanut ja kotona en vain pystynyt olemaan - kun ahdisti niin kovasti. Itku tulee vieläkin, kun muistelen silloista olotilaa.

Minun kohdalla apu löytyi suhteellisen radikaalein keinoin. Yläasteen jälkeen keskiarvo oli 5,5 enkä luonnollisesti jatkokoulutuspaikkaa saanut. Äitini otti selväää vapaista koulutuspaikoista ympäri suomen ja löysi minulle paikan. Paikka oli kotitalouskoulu 400 kilometrin päässä kotoa. Niinpä sitten 16-vuotiaana muutin asuntolaan 6 muun nuoren kanssa ( asuntolanvalvoja löytyi toki myös ) ja se muutti elämäni. Sain tarvitsemaani tilaa ja uudet kuviot ja vihdoinkin elämä kirkastui. Nykyisin välit varsinkin äitiin todella hyvät ja anteeksi on pyydetty puolin ja toisin.
Rankkaa oli kaikilla, mutta sen muistan, että en vain osannut muuten ilmaista itseäni. Tunsin olevani kaikkien tiellä. Töihin en halunnut mennä syystä, että pelkäsin, että epäonnistun sielläkin. Muutto kotoa antoi minulle mahdollisuuden näyttää sekä itselle että muille, että pärjään ja osaan.

Pitkä sepustus. ..

Kaikki muuten ok. Liikkeet alkoi eilen tuntumaan oikein kunnolla ja muutenkin olo alkaa vihdoin olla hyvä ja energinen =)

Oliivia 20+3
 
Tuisku77 ja Oliivia Rahahanat on olleet kiinni jo pitkän aikaa ja peiaatteessa ollaan sitä mieltä ettei kotitöistä makseta. Yritettiin joskus mutta kaatui siihen kun tekijöitä olis ollut enempi ja jumalaton kina ja tappelu oli vuoroista :) Ja isommat joutuvat vuorollaan tyhjentämään astian pesukoneen ja siivoamaan oman huoneensa. Voitte vaan kuvitella mitkä läävät ne on!

Jotain puhelinmyyntiä tuo on yrittänyt mutta eipähän sielläkään hommassa käy. Tai väittää menevänsä töihin mutta loppuviikosta voikin tulla ilmi ettei koko viikossa ole missään ollut. Kun ei jaksa höpöttää niiden ihmisten kanssa tai kuunnella niiden v....lua (tytön omin sanoin)

Nuorisokotia ollaan selvitelty soskun kanssa mutta ongelmana on se ettei paikkoja ole :eek: Ulkosijoitukset on käytetty ja paikkakunnan sisällä ei tilaa ole. Että näin. Täällä on nuorilla ollut rajumman puolen kevät! (Kotkassa meinaan) Ainut vaihtoehto olis että tyttö heitettäis kotoa pois jolloin paikka olis pakko löytyä. Siihen taas ei isä suostu. No 11.6 on taas uus palaveri jossa tehdään sotasuunnitelmia kesän varalle..

Tukiasuntoja ollaan myöskin kyselty. Niissähän tyttö asuis yksin mutta valvonnassa ja joutuisi noudattamaan tosi tiukkoja sääntöjä. Siihen on taas ikä esteenä sekä oman elämän hallinta tällä hetkellä. Ja yllätys, yllätys, ei vapaita paikkoja. Tuo nuorisokodin tarkoitus olisi ollut valmentaa tyttö elämän hallintaan ym.

Oltais suostuttu siihenkin että tuo menis johonkin muualle opiskelemaan mutta neiti ei osallistunut yhteishakuun. Täytyy potkia sitä kyselemään niitä vapaita paikkoja kunhan kaikki on valittu. Kyllähän tuo jossain asuntolassakin varmasti hölmöilis mutta eipähän kaikkea tiedettäis ja hän joutuisi itse vastaamaan itsestään.

Kaikkein eniten minua sieppaa se kun maataan vaan ja herättyä nopeasti kolutaan kaapit.... Ja pirun nopeesti maleksimaan kaupungille. Yöllä kotiin ja taas kolutaan kaapit jne. Sitte kyttäät täällä milloin tulee, onko kunnossa jne. Mun mielestä tuon ikäinen ei tule kotiin silloin kun vanhemmat nukkuvat vaan silloin että nähdään onko kaikki ok. Ja en tarkota sitä että haistellaan onko ottanut muutaman kaljan vaan että on kunnossa. Tupakointi lupahan tuolla on kun jäi kiinni jonkun saamarin sienimössön poltosta tupakan korvikkeena omassa huoneessa! Polttakoon sitä reilua tupakkaa enemmin kun jotain epämääräisiä sotkuja ja tuossa ulkona silmien alla eikä omassa huoneessa...

Ukolle tänään sanoin että nuoremmilla koululaisilla on ansaittu kesäloma kun ovat hoitaneet koulunsa mutta neidillä ei. Isi saa kehitellä tytölleen kotihommia jokaiseksi arkipäiväksi (imurointi tms.) mitkä tyttö hoitaa ennen mihinkään menoa TAI miä lopetan neidin ruokkimisen ym. Täyshoito loppu nyt! :kieh: :ashamed:

Oi joi tätä vois jatkaa vaikka kuinka :D No taijampa kumminkin kömpiä pikku hiljaa nukkumaan. Ukko saa vahtia tenavansa kotiutumiset. Ja täytyy vissiin rauhoittua ettei toinenkin yö mene tulevaisuutta itku silmässä pohtiessa. Huomenna tulee täyteen jo rv 23 :heart:

Ai niin ja kiitos kaikille. Kyllä helpottaa kun saa johonkin purettua :flower:
 
Pikainen kommenti. En mäkään yhteishaussa mihkään hakenut... jämäpaikkoja kouluihin löytyy kyllä aina, ja monissa on ne asuntolat. Eipä tehnyt siellä mieli enää riehua - kaikki ihmiset oli vieraita,joten se ei olisi hyödyttänyt mitenkään. Ja oli hyvä aloittaa tavallaan alusta paikassa, jossa kukaan ei tiennyt musta vielä mitään.

Mä en sitä paikkaa kyllä itse hakenut, vanhemmat ja sossu sen yhdessä tuumin mulle löysi. Ja vaikka en asiasta silloin tiennyt - niin kyllähän asuntolanvalvojalle ja opettajille oli vähän mun historiaa kerrottu. Osasivat siis suhtautua ja vanhemmat oli aktiivisesti olleet yhteydessä kouluun päin. Oli tietysti helpottanut niiden oloa, kun oli paikka josta kysellä mun kuulumisia. Mä kun en itse varsinkaan alussa niille pahemmin avautunut...

Kerrottakoon vielä, että vuoden opiskelun jälkeen sain stipendin parhaasta todistuksesta ja palasin takaisin kotipaikkakunnalle kesätöihin :)
 

Yhteistyössä