***LOKAMASSUT KESÄKUUSSA*****

Alkuperäinen kirjoittaja Dirlittan:
Kyllä se Tuutilulla varmasti vielä helpottaa. :hug:

milla-maria: Mulla alaselkää juilii välillä ihan kunnolla, pitää muistaa ottaa kevyemmin. Ja on mulla ollut niitä harjoitussupistuksiakin, on kai merkki siitä että pitää jo hiljentää tahtia..

Nyt ulos nauttimaan auringosta:)
joo kiitoksia paljon vastauksesta!
:flower:
pitää tosiaan ruveta ottamaan rennommin ja olla varovainen! :)
-milla
 
Hei vaan kaikki! ompas täällä sivut muuttunu viime käynnistä :) Mistä muuten löytää suoraan "omat viestit" niin ku entisessä mallissa, onko sellasta enää, mä en hoksannu.. Siis ne joihin on itse kirjoittanu.

Kultsux3 voimia sinulle!!

Minulla tuleekin nyt kuuden viikon väli neuvola käynneissä, kun terkka soitti ja vaihtoi ajan lomansa takia viikkoo myöhempään. No ens viikolla on kumminkin se rakenneultra ja esikon 7-vuotis tarkastus :) Voi hyvänen kun aika menee nopeesti. Tänään ois tarkoitus leipoa kakkuja ja siivotakkin pitäisi, huomenna synttärijuhlat. Ja syksyllä esikko menee kouluun...... :'( Mä tällasena itkupillinä murehdin sitä eroahdistusta jo nyt..

Tämä uusi tuloksa on alkanu mekastamaan vatsassa oikein kunnolla. Toissapäivänä tunsin ensimmäistä kertaa liikkeet mahan päältä käteen ja eilen illalla kun makoilin sohvalla ja kaukosäädin oli mahan päällä, se säädin ihan hyppi kun masuasukki oikein parastaan pisti :D oli hauskan näköistä.

Aurinkoista kesäkuuta teille kaikille :flower:
 
Jaaha! Nyt se tuli sitten tehtyä, rekisteröityä. Taisi olla pakko, vai enkö vaan hokannut, että olisin ilmankin tänne pystynyt kirjoittamaan :LOL: ? Hyvä nyt näin kumminkin ja josko nämä sivut taas toimisivat paremmin, kun uudistuksia näemmä tullut?

Nyt on hiukan kiire, yritän palata tänään uudelleen muuta kommentoimaan. Mutta pikana tulin kysymään, että jos äitiyspakkaus hakemuksen laittaa nyt menemään, niin tiedättekö, saako sitten varmasti jo sen uuden pakkauksen? Mun tekis sitä nyt sittenkin niin mieli :heart: . Mutta sitä vanhaa en ottais missään tapauksessa...

Rontti
 
tuutilulla tsemppiä murkkuikäisen kanssa,meillä kanssa näitä murkkuikäsiä kolmin kappalein tässä pyörimässä kesän.omat tytöt 13v ja 15v ja isännän tyttö 12v ja pienempi 7v.

oma tyttö alottaa maanantaina 2vkoa kestävän ns työharjoittelun (saapi 200e kahesta viikosta ,kunta maksaa)läheisellä koululla,lähinnä
siivoushommia,urputtihan tuo että hää joutuu kaksi viikkoa pesemään vaan jotakin lattioita,sanoin että tuskimpa vaan,että eiköhän siellä ole jotakin muutakin hommaa kun vaan lattioiden pesua.
tiedän että tyttöä jännittää sinne meno,kuitenkin aika ujo ja hiljainen on,mutta olen sille puhunut että tumput suorana ei siellä saa seistä,ja pitää saada suu auki ja kysyä että mitä voi tehdä,ja hapanta naamaa ei kyllä tarvitse näyttää..kotona kun alahuuli on tämän tästä mutrullaan kun jotakin käskee tekemään :/

olen miettinyt että miten saisin isännän 12v tekemään myös näitä kotihommia,ja olen kyllä miehelle sanonut että tyttö kyllä saapi osallistua yhtä samalla tavalla huushollin pitoon kun minunkin tyttöni,ja kyllä isäntä tuntu olevan samoilla linjoilla minun kanssani..se vaan sitten on toinen asia että miten ja millasessa aikataulussa ne hommat tulee hoidettua..tuntuu että 12vuotinen haluu aamulla löhötellä sohvalla ja kattoo kaikki lastenohjelmat,enneku sitten sieltä kampeutuu pukemaan ja aamupalalle niin kello on ystoista..ja minua ärsyttää se.olen tottunut että hommat tehdään reippaasti,eikä siivoukseen esimerkiksi mene koko päivää..kestääköhän hermot :x ja voi verenpaineet nousta.

välillä tulee tunne että jotakin kivirekeä vetäs perässä kun käskee 12vuotiasta jotakin tekemään |O
omille olen sanonut että jos jotakin tehdään tai jonnekkin lähdetään niin reippaasti pitää toimia eikä pyörii ja hyörii eestaas.
mutta meitä on moneksi :whistle:

tämä kesä kyllä näyttää miten meijän uusperheen elo oikein onnistuu jatkossakin,kuitenkin tiedän että isännän tytötkin ovat suurimman osan kesälomasta täällä meillä..laskin että tänäkin kesänä ne ovat yhteensä 6vkoa.. :/ mutta eiköhän tuo onnistu,vaatii asennetta,hermoja,kekseliäisyyttä,ja hyviä hermoja.

kamala sepustus tuli,mutta toivottavasti jotakin tolkkua tästä saapi.

kultsux3 teille myös tsemppiä,nykyisin onneksi on sydän lapsille hyvää hoitoa.ainahan tollanen asia pysähdyttää ja tuo erillaisia mietteitä,ja pelkoakin.mutta uskon että kaikki käy loppujen lopuksi hyvin. :)

nurmikko rehottaa aivan hurjasti,ja vasta minä sen leikkasin,iltapäivällä olisi sekin urakka sitten esissä.
omaan napaan ei sen kummempia,vaavi on tosiaankin aika aktiivinen,ainakin näin aamusta.onneksi nyt yöllä olen saanut nukuttua.

aurinkoista päivää kaikille.

niinukka + vunttunen 22+0
 
Kultsulle iso :hug: Mulla rupes ihan itkettämään kun luin tota juttua.
Meillä oli rakenne ultra eile ja siellä näytti kaikki olevan hyvin.

Täällä on vähän sivut uusiutunu sitten viimekäynnin. Onko noi yksityisviestit tosiaan poistettu kokonaan? :(
 
Voi Kultsux3 mä olen aivan sanaton sun puolestasi :'(
Eipä tässä voi muuta toivoa, kuin jaksamisia sinulle ja miehellesi :hug:

Omaan napaan ei kuulu mitään ihmeellisyyksiä, kovasti toi masukki täälläkin melskaa =)
Kävin eilen neuvolassa ja paino on nyt noussut 7kg :/
Sf-mitta oli 17cm ja kaikki oli muutenkin ihan OK!
Joten nyt sitten vaan odottavaisin mielin eteenpäin.
Mulla alkaa nyt jännittävät viikot, viime kerralla tyttöjen odotuksessa kaikki ongelmat alkoivat rv 23-24..

Ja jaksamisia myös Tuutilullalle murkkuikäisen neitosen kanssa!!

T:Tuplamamma kera kahen tahtonaisen ja "poika" 22+6
 
Voi Kultsux3 miten kurja tilanne teillä on, vetää kyllä todella sanattomaksi. Todella paljon voimia sinne ja muista että tunteitaan ei kannata yrittää piilottaa, itkeä pitää kun siltä tuntuu. Jos tänne kirjoittaminen auttaa niin tosi hyvä, täällä kuitenkin monta virtuaaliolkapäätä tarjolla. :hug:
 
kovasti voimia teille Kultsux3!!! Aivan kamala tilanne kyllä on, vielä kun raskaus on jo näin pitkällä ja olettanut et kaikki hyvin... toivottavasti nyt saatte pian lisää tietoa tilanteesta! yritä jaksaa :hug:
 
Nyt olen sitten minäkin saanut kirjauduttua ja laitettua oman masukuvani mukaan. Huomasin vain harmikseni, et tuolla mun kohdalla missä on niitä aiempia viestejä on mukana jonku toisenki kirjotuksia jolla sama nimimerkki mut eka kirjain isolla...

Eilen oli neuvola, kaikki ok. Sf-mitta oli 16cm ja painoa tullu n.4kg. Sydän sykki 140-156 ja muutenkin nyt kaikki ihan ok. Miehen ja koiran kanssa tehtiin ihana kävelylenkki päivällä, uskomattoman hyvä ilma!!! Pysähdyttiin sitten välillä myös jätskikiskalla, on tullu jo tälle kesälle muutamia tuutteja syötyä, yleensä ehkä 1/per kesä :p
Ainut mikä nyt vaivaa on selkäkipu toisella puolella. Se alkaa aina ku meen sängylle, ihan sama mihin asentoon, joten voitte uskoa, et ei oo kovin kiva mennä väsyneenä sänkyyn... no iteppä sitä on tähän "tilaan" halunnu, joten ei auta valittaa! :LOL:
tuutilullalle vielä kans kovasti jaksamista ja pitkää pinnaa! Varmaan on tympeetä tommonen teinin käytös, kun ois ihana vaan keskittyä nauttimaan kesästä ja tulevasta perheenjäsenestä.. miten on tämä tyttö muuten suhtautunu vauvan tuloon?

Palataan! tiipii rv20+4 :heart:
 
nonnii...ny meikäläisellä on sit flunssa :ashamed: ei kiva...koko pää on ihan tukossa...eihän sen kesän näin pitäny alkaa...mhm..

mitä nenäsumutetta voi muuten käyttää ja miten te muut joilla ollu flunssaraskauden aikaan ootte hoitanu sen????? pelkään vaan,et menee poskionteloihin...sit onki lääkekuuria...

mut se siitä...nauttikaa ny muut näis ihanista keleistä :)

henkka ja "veeti" 20+0
 
Kultsux3 voi teitä ja pikkuista :'( Sanattomaksi tuollaiset uutiset vetää, kyllä omat murheet ovat kumminkin niin pieniä tuon rinnalla :ashamed: Mielettömästi teille kaikille voimia ja suuret :hug: :hug:


Jotenkin tuntuu tyhmältä kirjoittaa Kutsun uutisten perään omista asioista :ashamed: Kuopuksella taas korvatulehdus, äsken tultiin päivystyksestä :/ Tiipii kyseli neidin suhtautumista vauvaan. Olihan tuo järkytys teineille mutta kuinka helppo oli samassa yhteydessä kertoa ehkäisyn varmuudesta ja siitä miten vastuu pitää kantaa jos niillä asioilla alkaa touhuumaan ;) Ja teinit olivat siinä suhteessa täysin samaa mieltä että keskeytys ei olisi ollut ratkaisu :)

niinukka voimia sinnekin suuntaan :hug: Kyllä nuo tytöt taitavat olla murkkuiässä PALJON poikia vaikeampia :D Ja kiitos taas kaikille teille muillekin :flower:

Miä lähden hoivamaan pipiä poikaa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja henkka81:
nonnii...ny meikäläisellä on sit flunssa :ashamed: ei kiva...koko pää on ihan tukossa...eihän sen kesän näin pitäny alkaa...mhm..

mitä nenäsumutetta voi muuten käyttää ja miten te muut joilla ollu flunssaraskauden aikaan ootte hoitanu sen????? pelkään vaan,et menee poskionteloihin...sit onki lääkekuuria...

mut se siitä...nauttikaa ny muut näis ihanista keleistä :)

henkka ja "veeti" 20+0
No voi että. Yritä parantua. Mulle sanottiin neuvolassa että Nasolinin nenäsumutetta voi käyttää
:)
 
Voi Kultsux3 :'( :'( ... Mun tuli niin paha olo sun puolesta.... Suuren suuri voimahali :hug: minultakin. Olistipa tässä, että vois oikeesti rutistaa. Olipa todella rankkoja uutisia! Tuo on varmasti suuri ristiriita, että masussa ollaan ja myllerretään kuin kaikki olisi aivan hyvin ja tietää, ettei niin olekaan. Tässä kohdassa en osaa edes kunnolla kuvitella, millaista tuo olisi, jos omalle kohdalle osuisi. Varmasti olisi hyvin vaikea tehdä muuta kuin itkeä :'( . Toivottavasti saatte pian paljon lisäselvyyttä ja toivotaan, että jotakin olisi tehtävissä. Tuli ihan hirveä olo puolestasi, palaan myöhemmin muihin juttuihin. Kyllä elämä välillä pysähdyttää... Kaikki mahdolliset voimat teidän perheelle ja kun jaksat, tule kertomaan kuulumisiasi :heart: .

Rontti
 
Paljon voimia ja jaksamista sinne suuntaan! :hug: täytyy vaan sanoa että tippa linssissä luin tuota sun kirjotusta. Itse olin tulossa tänne vaan valittamaan selkäkipua mutta veti kyllä hiljaseksi. :ashamed:

Mulla pitää kyllä maanantaina mennä lääkäriin ku oikea puoli "selästä",tai oikeemmin perseestä menee välillä niin lukkoon että voi vaan parkua :'( siis mä en saa laitettua edes housuja jalkaan. Tätä on ollu noin kuukauden pikkusen tuntunu sillon tällön varsinki kumartaessa mutta nyt on ollu noin viikon tosi pahana.
Siis niinku selkään itsessään ei satu vaan oikeemmin tuonne selän ja pakaran liitoskohtaan.Ei oo mikään lihaskipu ku sitä ei voi venyttää,mitkään asennot ei saa sitä venymään vaan se niinku tuolta luista ja ytimistä tulee... :/ Pelottaa vaan et jos joudun saikulle ku kummiski on tuo oma kiska... :'( sori kamala vuodatus jostain selkäsärystä en vaan oo tottunu... :ashamed:

Voimia myös Tuutiullalle teiniepisodin kanssa!

Diipeli 20+0 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Tuisku ei onnistu sekään, kaupungin määrärahat loppu ulkosijoituksiin :kieh: Kaikkea ollaan kyselty että saatais tuohon touhuun edes pieni katko ja pieni "hermoloma" muulle perheelle...

Kiitos Diipeli :flower:

tuutilulla kera typyn rv 23+1
 
kultsux3 sinne teille oikein oikein paljon voimia tulevien viikkojen aikana. :hug:
kyllä tuollaset asiat vie tosiaan sanattomaksi,ja itku kyllä tuli..minä nyt itken täällä nykysin vähänkin liikuttavasta tai herkästä jutusta.jotakin vauvalehden juttua luin niin siitäkin jo itkee tihrustin..ja torstaina kun tuli maajussille morsian niin senkin aikana tuli tippa linssiin jo..kyllä on tää elo.

niin,joku myös ihmetteli että,eikö täällä enää ole yksityisvietien lähetys mahdollisuutta..ite kanssa sitä tuossa mietin,ja hitsiläinen jos ei ole niin sanonko mistä nää sit on...kuitenkin kerkesin tutustumaan näin viestien välityksellä yhteen toiseen äitiin,ja tiedän missä se asuu,mutta mitään muuta en sitten tiedäkkään.niin nimen lisäksi,että kivaa,sekin viestittelyjen ilo sitten tais loppuu :(

ulkona on tosi ihana lämmin aamu,ja aurinko paistaa täydeltä terältä..ja tais se ihan hellettä lupailla koko alkuviikoksi :)

niinukka +vunttunen 22+1
 
Hei kanssasisaret,

tosiaan - elämä kyllä väliin rokottaa - KultsuX3:lle vaan jaksuja , uutiset on kyllä juuri niitä, joilla tipahtaa aika alas ...
onneksi ja toivottavasti sulla on lähipiiriä tukena.
Ei taida olla tilannetta korjaavia sanoja olemassa ?
Ja uusioperheet ja teininuorisot on varmana kans haastavaa - eilen kävin yo-juhlissa mun kamulla, ja kuuntelin vähän samaa .
Mutta ei tämä elämätie siloinen kai ole kellään .
Minäkin täällä yksin odottelen , tosin olen 95% ollut toooosi onnellinen, ja kokenut tehneeni oikeat valinnat. Siis omalla kohdallani. Kyllähän tähänkin kahden ihmisen perheen asetelmaan pulmansa liittyy , selvähän se. Ja hitonmoisesti pohdintaa.
Onhan se filosofinen kertomus olemassa viisaasta vanhuksesta , joka käski ihmisten vaihtaa keskenään ongelmavyyhtiään . Oliko viikon päästä - kaikki halusivat omat ongelmansa takaisin ;)
Kesä on kyllä kovasti tulossa, ja mekin yritetään pinnistellä ilman antihistamiineja tässä siitepölymylläkässä , Vauva heittää kuperkeikkaa mun voima-aivastuksilla. Ja juu, liikkeet tuntuu yhä selvempinä, tosin ihan navan ympärillä erilaisina , kun se istukka vaimentaa.
Ja mulle tuli jo lista synnytysvalmennuskerroista - alkavat jo kesäkuulla - onko muille jo tullut ?
Maanataina Turkuun, siellä Il Divoon ja sitten Tukholman risteilyä, asiakkaiden kans hymyilemään maha pullottaen... mitäpä lie vauva tästä viipotuksessta tykkää ... tulee kulturelli elii ?

halauksia kaikille,
- yo papu & viola auroora (me mennään muuten OYS iin syntymään)
 
Tuo murkku-neiti yllätti äsken :) Tulin käväsemään sisällä niin neiti täällä raivasi tiskipöytää. Oli ihan oma-alotteisesti tyhjentänyt koneen ja täytti sen myöskin :eek: Minkähän herätyksen on eilen/yöllä saanut? :whistle: Kiittelin häntä ja samalla juteltiin arkena tehtävistä kotihommista esim. imurointi tms. Tuo imurointi varmaan helpottais minua kaikkein eniten. Se kun aiheuttaa supisteluja ja kuopus pelkää imuria edelleen mielettömästi :/ Tyttö oli ihan suostuvaisella tuulella ainakin nyt :D Ehkä tämä tästä taas pikku hiljaa helpottaa tai sitten tää on tälläinen seesteinen vaihe. Pitää ottaa ilo irti elämästä niin kauan kuin sitä kestää ;) Millähän sais kaiken muunkin kuntoon....

Liuhottamaanhan tuo just lähti mutta kysäsi voiko mennä. :eek: Ja sanoi minne menee ja kuulemma tulee syömään ajallaan. Mietin vaan että mitähän on eilen käynyt mikä on neitiä noin ravistellut?
 

Yhteistyössä