*LOKAVAUVAT 2007 tammikuu 2008*

työ kirjotatte liikaa... ei pysy perässä!!! :LOL:

Onko ketään muuten Kuopion seudulta? siis jota en tietäis?
kaipaisin kaveria, kun en oo kerenny vielä kavereita saamaan täältä (elokuussa muutettiin)

Juu, vauvalle tulee nyt hampaat! (eijei... :$ ) kulmat jo näkyy. Eli vampyyrivauva on meillä, kulmahampit ylös tulossa eka..
Joo, nyt taas kutsu käy...
 
Herranjee mitä vauhtia tekstiä tulee :LOL:

Jaa että vauvoille jo alkaa hampaita tulla, huh :whistle: :D Pääsette hampipesulle jo kohta :D

Laittakaas lisää kuvia kodeistanne, ihana katella =) Mäkö utelias muka :saint:
Mitäs se Rontti olikaan sisustellut? Mulla kans sisustuskärpänen puree etenkin aina keväällä...vinkkejä otetaan vastaan =) Ja lastenhuonekuvat myös tervetulleita!!

Nyt ruokailemaan...Ollutkin hulinapäivä, oli kerho nääs ja edistyttiin me sinne kuitenkin, ja mukavaa oli :D

Niin ja pinoon myös 3kk mittoja =)
 
3kk neuvola takana. pituutta neidillä 61,5,paino 6480g ja pipo 40,5. ihan hyvin kasvaa,vaikka painoa vähän enempi saiskin olla. rokotus laitettiin ja kova huutohan siitä tuli. mut nyt ainakin on ihan oma iloinen itsensä,joten toivotaan että ei mitään kuumetta tms. pukkaa.
hemuli-76 meillä on aivan samanlaista noitten päiväunien kanssa...kovalla työllä saa tytön nukahtamaan syliin ja sit nukkuu vaan noin 30min. kärryihin nukahtaa myös,mutta ei se uni maita niissäkään yleensä kovin kauaa.
nyt kutsu taas käy...
 
Tulinpa laittaan kuvat esille tosta meijän kyökistä. Muut kuvat laittelen sitä mukaan kun ennätän.
Ja pahoittelen, olis voinu vähän tietty siistiä ennen kun tunkee kuvansa julkisesti nähtäville :ashamed:


se muuten jatkuu tuohon seinän toiselle puolelle, aika iso toi meijän uuni, sinne meneekin melkeen metriset puut =)

Elina
Muoks. mä en näköjään osaa linkittää :ashamed:
Jokohan nyt toimis B)

muoks. poistin kuvat, eiköhän ne ole jo nähty
 
Tää meinas olla reipas äiti ja ruveta Wilman kanssa leipomaan pullaa, mut ei oo hiivaa :kieh: kerrankin, kun olis ollu sellanen hyvä fiilis ja hermot ladattuna Wilman kikkailulle...noh, tarttee ostaa kaupasta ja odotella seuraavaa mielenhäiriötä =) Mies on pellettikuorman kimpussa ja me lasten kans könötetään sisällä. Siel ulkona on niin pimeetä, et ei tuo Wilma siellä ees viihdy. Jaaha, nyt pitää ruveta lukemaan kirjoja, kun toinen tähän niitä koko ajan tuo :wave:
 
elikkäs mehän käytiin veetin kans äsken ylimääräisellä neuvolakäynnillä sen ihottuman takia.....joudun ny sit täysin maidottomalle ja munattomalle ruokavaliolle....kysymys ny niille joiden lapsilla maitoallergiaa!!!!
eli miten sen on huomannu,missä iässä ja kaikkee muuta mitä teille tulee aiheesta mieleen sais kirjotella!

 
Moi! Uus lokamamma täällä myös. Kesästä lähtien olen tätä palstaa taustalla lukenut mutta en ole aikaisemmin kirjoitellut. Tää kun on niin aktiivinen palsta ettei meinaa perässä pysyä :) Laskettu aika mulla oli 2.10 mut poika päätti syntyä 22.9 ,koko raskauden ajan pidin itseäni lokamammana ja pidän siis edelleen.
Dapalle itseasiassa aloin vastailemaan että Kuopiossa asun minäkin ja ilman seuraa... Muualta tänne olen muuttanut. Jospa tässä tutustuttais :)
 
Ihan kiva kuulla (siis sinänsä ) =) ,että jollakin muulla on samanlaista ku meillä noitten nukkumisten suhteen. Joteski lohduttavaa...no mut nyt alko tämän päivän osalta kolmas kerta ku vien tonne sänkyyn. Ne kaks onnistu ihan hyvin, saa nähä miten käy jatkossa...Voimia ja jaksamista kaikille!!
 
Tuo sisustaminen on kyllä mukavaa. Mulle vaan kävi niin, että kun siitä tuli ammatti niin uusi tv-taso on ainut mikä on hommattu 3 vuoden sisään. Sekin vaan pakosta kun edellinen tv sanoi sopimuksen irti ja taso liittyi olennaisesti tv:seen.

Mullahan oli oma toimisto marraskuun loppuun saakka. Viimeisieen asti tein töitä, siis myös käynnistystä edeltävänä päivänä. Nyt sitte kun (esim. tälläkin hetkellä) tv:stä tulee sisustusohjelmia niin alkaa ihan tosissaan ällöttämään. Saapa nähdä millon taas alkaa työt kiinnostamaan... Tein sekä yksityisiä koteja että julkisia tiloja esim. kauneushoitola, mainostoimisto, elektroniikkaliike, päiväkoti jne. Eli työ oli kyllä monipuolista itsessään, mutta tämä tämänhetkinen sisustamisen trendikkyys saa nyt karvat pystyyn kun itsellä tuli kuppi täyteen tuolloin loppuraskaudessa. Se myös tökkii, että tv-ohjelmissa se saadaan vaikuttamaan niiiin helpolta touhulta. Todellisuudessa suunnittelijalla täytyy olla todella hyvä ihmistuntemus ja taito lukea ihmistä, välillä myös rivien välistä, sillä työtä tehdään ihmisten intiimeimmällä alueella, heidän kodissaan. Yksi omakotitalo vie usein kuukausia, varsinkin jos kyse on uudisrakennuksesta.

Sisustussuunnittelun lisäksi suunnittelen kalusteita, yleensä puusta, jolloin voin tarjota asiakkaille uniikkeja ratkaisuja. Kalusteet toki teetetään puusepällä ja verhoilijalla omien tilojen puuttuessa. Koulutus toki kumpaankin on. Eli pora pysyy kädessä ja sirkkelin saan soimaan tarvittaessa ;)
 
Terveisiä nettipimennosta :wave:
Pikkasenko ootta saaneet tota tekstiä aikaiseksi...
Facebookiin saa minut lisätä kaverilistalle kuka haluaa! Osoite on camilla.kurtti@dnainternet.net ja lisäksi löytää kaverihaulla ihan tolla nimellä.

Vakuutus otettiin lähivakuutuksesta, kun sitä kautta saatiin ainoastaan. Me ei haluttu vaihtaa kotivakuutusta mihinkään, joten suurimmasta osasta ei saanut ilman sitä. Lisäksi sanottiin, että pitää ottaa viimeistään 2 kk ennen syntymään, niin siitä ei rajata mitään pois. En tiedä miten se olis sitten syntymän jälkeen katsottu... meillä kun molemmilla on ruoka-, eläin- ja siitepölyallergioita, joten eiköhän eemelilläkin ole jotain joskus tulevaisuudessa.

Meillä oli tänään se ensimmäinen rokotus... Kyll äitiä piikkikammoisena pikkasen hirvitti, mutta äiti pärjäsi hyvin :LOL:
Eemeli alkoi itkemään eikä meinannu millään rauhoittua.
Pituus oli 62 cm ja paino vähän päälle 6 kg, pipo 40,6. Lelua seuras ensin, mutta lopuksi päätti ettei viitti :D Muuten neuvolantäti kehus kehittyneeksi ja ihanaksi. Hymyili ja pulisi koko ajan.
Neuvolassa todettiin, että kyll meillä on hamppuja tulollaan. Äiti ei ole pahemmin saanut 4 yöhön nukkua kunnolla, kun hän herää koko ajan. Ei välttämättä nälkäänsä, kun kerran nukahtaa tutin kanssa hyvin. Muutenkin meillä on alkanut toi tutti maistua.

Eemeli sai maanantaina lahjaksi sellaisen lehmän, josta nappia painamalla kuuluu kaikenlaisia ääniä. Vähän ihana ollut seurata, kun hän on nyt oppinut painamaan niitä. Painaa ja huutaa koko ajan kilpaa tonn masiinan kanssa... :LOL:
Täällä ei kyllä telkkaria seurata sen takia... :p

Mammoliina meiltä saat kyllä vaikka heti töitä... Pitäis saada tää kämppä johonkin kuosiin.... Tää kun kuitenkin on molempien firmoilla "kotitoimistona", joten olis ihan kiva kun viittis esitellä muillekin.

Onks kukaan kokeillu noita verkosto/suoramarkkinointi yrityksiä? Onko niistä oikeasti mihinkään? Lähinnä aattelin sitä Lingon ja blåberry tai sitten partyliteä... Pitäis keksiä jotain millä voisin jäädä kotiin ja saada siitä tarvittavat rahat siihen...
 
Tämän päivän olen ollut siskon ja lasten kans kaupungilla ja Zeppeliinissä. Varsin heitin siskolle kun se kotiin tästa meiltä lähti että lähdetään huomenna käymään uudestaan ostaan mulle ne kengät. Vastaus oli että kyllä tämä oli tässä :kieh: tuo meidän pikku herra tahtoo olla välillä vähän isotöinen ja sisko sitä joutui tyynnyttelemään kun minä ajoin autoa. Mulle etsittiin korkkareita, mutta enhän niitä kuitenkaan saanut ostettua. Haluaisin ostaa jotku vähän fiksummat muoti kengät kun kaikki on kävelykenkä tyylisiä, mutta tosiaan kun en oikein ole korkkari tyyppiä niin ne vain tuntui vierailta mun jalkaan.

Niinukalla on hyvin paino lähtenyt laskuun :) Itsellä tuo syömispuoli on vähän niin ja näin, mutta olen sentään saanut aikaiseksi käydä sauvakävelyllä. Jospa tässä edes vähän kiinteytyisi :ashamed:

Meidän Annin vakuutus on Tapiolassa ja sinne laitettiin pojankin anomus 16.päivä joulukuuta, mutta vieläkään ei ole päätöstä tullut. Mikähän tuossakin maksaa vai ovatko katsoneet että kun Anni on korvakierre lapsi niin venytetäänpä päätöstä toisen kohdalla jos sattuisi sairastumaan ennen sitä ja voisi sitten sulkea sen pois. Ilmoittaisivat nyt edes jotain niin voisi kysellä muualta jos Tapiolasta ei myönnetä sitä. Aatu on kyllä ollut terve ettei mitään pitäisi olla miksi vakutuusta ei myönnettäisi. Itsekin olen ollut korvakierre lapsi ja se kun voi olla periytyvää. :/ toivottavasti poika kuitenkin välttäysi korvatulehduksilta.

Katja, Anni ja Aatukka
 
Kivoja kuvia olette laittaneet kodeistanne =)
Voisin laittaa huomenna myös muutaman, mutta ulkopuolelta en uskalla, joku nettihullu tulee vielä oven taakse, kun tää on niin pieni paikka :D

Neitokainen tosiaan voi paremmin kun on saanut tuttelia, mutta ykä haiskahtaa vielä karsealle. :x

Ja anoppikin kävi...
Vaikka mä kuinka yritän, niin en voi sille mitään että mä en voi sitä sietää.
Se on haukkunut mut ja mun lapset ja ilman syytä niin monta kertaa että mä en näköjään pysty antamaan sille anteeksi vaikka kuinka koitan ja koitan unohtaa kaiken mitä se on tehnyt ja sanonut. :ashamed:
Ei kaikkia tarvitse sietää, sen tiedän, mutta olen yrittänyt tuon yhteisen lapsen takia. Tänään taas kun se kävi ja lähti, niin mieli meni ihan maahan ja ihan itketti..lopulta olin niin pahalla päälläkin että mies sai kuulla kunniansa :headwall: :ashamed:
Millaisia anoppeja teillä muilla on? Varsinkin teillä joilla uusperheet?
 
Leya oltiin kahden-kolmen välillä. :) oletko Kempeleestä vai Oulusta? Vai jostain muualta? Mulla oli vauva ja neljävuotias tyttö mukana sekä sitten tietenkin se mun sisko.

Mulla vadelmanaamio kasvoilla täytyy lähteä pesemään pois tämä ja sitten Annin kans saunaan =)

Katja
 
ruusumaria: laita mulle mailiosoittees, laitan sulle mailia! lähdetkö vaikka vauvavoikkaan? alkaa 16.1., kansalaisopistossa. Me ollaan jo ilmoittauduttu, pakko saada ittesä liikkeelle! :kieh:

milli: joo, mulla on kans kauhukokemuksia anopista.. mutta välit nyt jo hyvät, tai no paremmat. mut syksyllä, kun olin raskaana vielä, oli kyllä matsia.. :/ :ashamed:

ai saamari, hampaaseen koskee ihan aikuisten oikeesti! :x
 
Milli78 Mun anoppi on aika mielenkiintonen tapaus! Tääl siitä nimi sodasta joskus ennen ristiäisiä jo kerroinkin...Jokaikinen kerta kun nään sen, ni se piikittää jostain asiasta. Jos ei muuta keksi, ni esim. viimeks sano, et ton esikoisen etuhiukset on liian pitkät!!! :kieh: Perk...!!!! Eli siis ollaan kyl hyvissä väleissä, mut sen tyyli on se, et hän on se joka on aina oikeassa ja hänen kasvatustapansa on ainut oikea ym. Mun äidille oon asiasta purnannu ja tultiin siihen tulokseen, et se on mustasukkanen pojastaan! Olen ainut miniä perheessä ja anoppi on ollu ainut nainen siin poppoossa ennen mua...Eli miehet on hypänny, kun anoppi käskee! Ja nyt kun perheessä on toinen nainen ja joka vielä uskaltaa sanoa vastaan! :kieh: Välillä käyn kyl niin kuumana kun lähetään anoppilasta tai ne täält, et sit saa taas mies kuunnella kun purnaan! Noh, on se muuten mukava, mut rupeis ymmärtään ,ettei sen tarvii puuttuu joka ikiseen asiaan! Kysytään kyllä sit neuvoa, jos tarvitaan!
Voisin kans huomenna räpsii muutaman kuvan meidän kämpästä, jos kerkiin!

noh, mut nyt suihkuun! :wave:
 
No joo, sainpa pienennettyä niitä kuvia ku vähä käytti aikaa ja aivoja ;)

Eli nämä on mun suunnittelukohteita. Huomatkaa, että punainen oli emännän lempiväri ja siksi siis sitä niin runsaasti. Ja minä tietysti suunnittelen punaista kun käsketään. On siellä ripaus turkoosiakin...

keittiö ennen:


keittiö jälkeen 1:


keittiö jälkeen 2:


WC 1 ennen:


WC 1 jälkeen:

kylpyhuone ennen:


kylpyhuone jälkeen:




Niin ja piti sanomani, että en minä ilman asiakkaan lupaa levitä kuvia, kyllä näihin on ihan kirjallinen lupa :D

Omaa kotiani en laita (suutarin lapsilla ei ole kenkiä!).

muoks. kuvat poistettu
 
just lenkiltä tulin..antton vetelee jo yö uniaan tuolla..ihana tuhisia..
pelottaa se huominen klinikalle meno..huomasin myös että virtsarakon etuosassa on todella iso kova patti..siis sellanen 6x5cm..eli melkoisen varmana voin sanoa että piikille mennään maanantaina ja siitä samalla tuhkaukseen :'( :'( :'( tää on niin väärin!!ihan epäreilua..
soitin sitten yhdelle tanskandoggi kasvattajalle ja meille tulee sieltä 4kk uros jos joudutaan tuo mamma lopettamaan..haetaan se sit ei nyt vaan seuraavana viikonloppuna porista..pakko saada tolle edille kaveri,kun se jo huutaa ikävää kun emma on pihalla ilman sitä pisillä..
paljonkohan sitä osais varata huomenna rahaa mukaan..varmaan menee joku 200e jos ultraavat ja kuvaavat virtsarakon..

ihania kuvia teillä..ja pupulla oli sopivasti poika jumppalelun kimpussa tietsikan äärellä :LOL:
 
Oltiin sit sielä babybrasilissa kuitenkin ja oli kyllä ihan älyttömän hauskaa :D oli oikeestaan niinkun äideille samban ja muiden brasilialaisten tanssien opettelua ja vauvat sai olla oman mielen mukaan sylissä,liinassa,repussa tai lattialla.Ja siis todella helppoo oli kyllä vaikka en mikään tanssi ihminen ite välttämättä ookkaan. Pessi oli niiiiiin innoissaan!!! Kaveri nauro ääneen ja jutteli vaikka kuinka ja paljon,silmät pyöreinä naureskeli. Eli jatketaan siis kuitenkin tota.

Mä käyn jotenkin ihan ylikierroksilla,nyt lähti toi liikkumisen ilo oikein päälle kun sielä babybrasilissa tuli oikein hiki,oli sen verran kuitenkin vauhdikasta. Ei taida tulla mentyä ihan hetkeen nukkuun...

Ostin Pessille tollasen leikkimaton 10?:lla huutiksesta
 
Vautsi Mammoliino, hienoja ja todellakin eri näköisiä muutoksia olet saanut aikaan =)

Minä istun koneella ja yritän vahtia tuohon vastapäiseen huoneeseen tuota esikoista että oppisi laittamaan itsekseen nukkumaan :| aika epätoivoiselta tämä tuntuu. Koko ajan juoksee tänne työhuoneeseen ja on jos mitä asiaa. Lupasin että kun neiti on sadun kuunnellut ja rauhoittunut sänkyyn, niin menen hetkeksi hoitamaan. ( silittämään )

Mies laittoi taas vauvan nukkumaan sen jälkeen kun olin imettänyt. Nykyään poika nukkuu viiteen asti ennen ensimmäistä syöttöä. Ihan kiva
=)

Yksäiti löytänyt halvalla hyvännäköisen leikkimaton. Mulla käy vähän samalla tavalla että jos liian myöhään liikkuu rankasti niin en sitten asetu nukkumaan kun elimistö käy yli kierroksilla. Ihana kuulla kun olet noin innoissasi liikkumisesta. Kateeksi käy, kun en itse saa mitään aikaan. Paitsi olenhan minä nyt sauvakävelly jo pidemmän aikaa. Parempi sekin kuin ei mitään liikuntaa.

Pitää mennä silittämään tuota neitiä
 

Yhteistyössä